Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.05.11 0 0 31235

Már a cím is félrevezető

Nem kihasználatlan, és lassan nem is mellékvonal...

Trükkök pedig nincsenek, logikus gondolkodással a végére lehet járni.

Előzmény: Mozdonyhajtó (31234)
Mozdonyhajtó Creative Commons License 2009.05.11 0 0 31234

Kihasználatlan mellékvonal



Sok más mellékvonal állomásai, megállói vannak hasonló helyen a falvakban. Valami trükkje csak van, hogy reggel nem csak a budapesti, de a "gyengébb irányú" vonatok is megtelnek.
v_peti Creative Commons License 2009.05.10 0 0 31233
A jelenlegiből kivehető 1 perc simán (tapasztalat), mert az M+M vagy az M+P+M szerelvények könnyebben gyorsulnak, mint a régi M+P+P+P+P+M-esek.
Amúgy meg ide tényleg csuklós Bz kellene, 2 db pöröghetne állandóan.
Előzmény: v_peti (31232)
v_peti Creative Commons License 2009.05.10 0 0 31232
Most is a fele vonat gyorsított. Akkor is így lehetne, mert így már óránként menne személy, és óránként gyorsított. És akkor beleférne két szerelvénnyel is. Amú
gy meg Lukácsháza alsóra tervezték a kitérőt, ha jól rémlik.

Előzmény: Törölt nick (31224)
V43 1279 Creative Commons License 2009.05.09 0 0 31231
:-(((
Előzmény: M47-1239 (31230)
M47-1239 Creative Commons License 2009.04.29 0 0 31230

Egyed-Rábacsanak állomásépülete élt 113 évet...

Emléke örökre köztünk él!

emká48 Creative Commons License 2009.04.27 0 0 31229
Különvonatozás magyar járművekkel Ausztriában

 

 

2009. augusztus 20-21-én Ausztriában magyar vonatkozású járművekkel nyílik lehetőség utazásra. A különvonatok megrendeléséhez egy minimális létszám és jelentkezési határidő meghatározása szükséges. Amennyiben a határidő leteltéig nem gyűlik össze a megfelelő jelentkező, úgy a program elmarad. A kirándulás során lehetőség van csak az egyik napi programra jelentkezni. Ez természetesen azt is jelentheti, hogy a jelentkezett létszámtól függően esetlegesen csak az egyik napi program kerül megrendezésre. A jelentkezés az alul olvasható címre történő email küldésével, valamint ezzel egy időben a részvételi díj Csanádi Sándor részére történő átutalásával történik, melyet az 1177 3133 – 0957 9516 számlára (IBAN: HU33, SWIFT: OTPVHUHB) kell megtenni, melyet a program elmaradása esetén visszautalunk. Jelentkezési határidő: 2009. június 15. Közleményként mindenképpen fel kell tüntetni a befizető nevét, valamint a „Stainz” és/vagy az „M31” szavakat attól függően, hogy melyik programra történik a jelentkezés. Mindkét napra történő jelentkezés egyszerre is befizethető az összeg.

 

A program tervezete a következő:

 

Augusztus 20.: különvonatos utazás a stainzi kisvasúton. A vonat összeállítása: Mk 48 2019 + 2 db Bax személykocsi (valamennyi Királyrétről került Ausztriába). Ilyen, tisztán magyar szerelvénnyel nagyon ritkán nyílik lehetőség utazni Ausztriában, hiszen a menetrend szerinti kiránduló vonatok gőzmozdonyvontatással és osztrák kocsikkal közlekednek. Az út során lehetőséget biztosítunk nyílt vonali fotómegállásokra és videofelvételekre, valamint mód nyílik Stainzban a fűtőház megtekintésére.

 

A vonat Stainz állomásról 10:00-kor indul és Preding-Wieselsdorf végállomásig, majd vissza közlekedik. A tervezett visszaérkezés 13:00.

A részvételi díj: 10 EUR.

Minimális létszám: 30 fő.

Stainz közúton közelíthető meg, Graz felől.

 

Augusztus 21.: különvonatos utazás az idén 121 éves Szombathely – Pinkafői HÉV (jelenleg Südburgenländische Regionalbahn) vonalán. A vonat összeállítása: M 31 2013, vagy 2020 + Apv 10-27 000 + Bzx 24-28 485 személykocsi (esetleg még néhány teherkocsi). Az út során itt is lehetőség nyílik nyílt vonali fotómegállásokra és videofelvételekre.

 

A vonat Nagyszentmihály (Großpetersdorf) állomásról 10:00-kor indul és Rohonc (Rechnitz) végállomásig, majd vissza közlekedik. A tervezett visszaérkezés 12:00.

A részvételi díj: 15 EUR.

Minimális létszám: 30 fő.

Nagyszentmihály csak közúton közelíthető meg, Szombathely felől Bucsun át.

 

 

Opcionális programok a hétvégére

 

Augusztus 22.: utazás a Höllentalbahn vonalán, a Semmering-hágó tövében 600 mm-es nyomtávolságú villamosított kisvasúton Payerbachból Hirschwangba. Gyalogtúra a Semmering-vasút mellett, számos fotózási lehetőséggel.

 

Augusztus 23.: utazás Bécsben a Schwechati múzeumvasúton a Kemencei Erdei Vasút FVV gyártású személykocsijában. Mellette számos 600 mm-es nyomtávolságú kisvasúti és nagyvasúti jármű megtekintése a POHÉV volt vontatási telepének területén.

 

További információ kérhető: csanadisandor@gmail.com

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 31228
Hát, szerintem nem valami fényes még így sem :(((
Előzmény: looksharp (31227)
looksharp Creative Commons License 2009.04.27 0 0 31227
Aluljárózás, cipekedés, Kőszeg felől utazóknak (megállóhelyi utasok) pótjegy/menetjegy váltása: A 18 perces csatlakozás nem olyan vészes. Különösen, ha a vonat már benn áll, kényelmesen le lehet ülni.
Előzmény: Törölt nick (31226)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 31226

Hja, és ugye pl. arról nem is beszéltünk, hogy kb 18 perces csatlakozásod lenne a páratlan órai szombathelyi pókba, ami azért hagy szerintem némi kívánnivalót maga után...

Egy jobb pókos csatlakozáshoz pedig 2 kitérő kéne a vonalra, egy kb. Gencsapáti-alsónál, a másik pedig Kőszegfalvánál.

Előzmény: Törölt nick (31224)
VT22 Creative Commons License 2009.04.27 0 0 31225
Itt is örülnek neki, sokaknak nincs szebb egy bezárt vasútvonalnál.
Előzmény: Törölt nick (31218)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 31224

Hát, szerintem nézzük akkor:

 

Gyöngyösfalu a vonal közepén található, kb 12 perc a Szombathely-Gyöngyösfalu és 12 perc a Gyöngyösfalu-Kőszeg menettartam, visszafele irányban 14 és 10 perc.

 

Namost tételezzünk fel egészes szimmetriát, amiből és a félórás ütemből következne, hogy Gyöngyösfaluban óra:30-kor és óra:00-kor lenne kereszt.

 

Tehát a képzeletbeli menetrendünk talán így festene.

 

  18   48    Szombathely   44   14

  30   00    Gyöngyösfalu  30   00

  42   12    Kőszeg            20   50

 

Tehát ez azt jelentené, hogy Kőszegen 8 perc lenne a fordulásra, Szombathelyen pedig 4, ami ugye meglehetősen szűk. Egyik végén még csak-csak, nede mindkettőn már elég gázos. És ugye még vegyük bele a képletbe az is, hogy Gyöngyösfaluban az egyik irány vonatainak (legyen most ez a Szh-Kőszeg irány) félre is kéne állnia, tehát pár perccel korábban (legyen most 3) kéne érkeznie.

 

Tehát a képzeletbeli ábránk a következőképpen módosul:

 

  15   45   Szombathely   44   14

  30   00   Gyöngyösfalu  30   00

  42   12   Kőszeg            20   50 

 

Mint láthatjuk így már csak 1 perc maradna irányváltása Szombathelyen, ami már-már fizikai képtelenség és agyonfeszítettség egyben, tehát itt kéne becserélnünk a 3. szerelvényt, így minden szerelvények Szombathelyen 31 perces állásideje lenne.

Ja és ugye, ha megfelelő nagyságú utasforgalomban gondolkodunk, akkor ugye 3 szerelvény, de egyben ebből fakadóan 6 motorkocsi kéne hozzá.

 

Lehetne a páratlan vonatokat félreállítani a párosak helyett, ekkor Kőszegen 5 Szombathelyen 4 perc fordulóindőnk lenne, ami azért ismételten elég szűk...

 

Előzmény: v_peti (31223)
v_peti Creative Commons License 2009.04.27 0 0 31223
Miért 2? Jelenleg is csak egy pörög és beáll időnként a egy másik leváltani. Nem igaz, hogy összesen 3, azaz a mostanihoz képest +1 nem lenne elég!

Előzmény: Carpy (31222)
Carpy Creative Commons License 2009.04.27 0 0 31222
"megépült volna a gyöngyösfalui kitérő, megvalósulhatott volna a 30 perces követésű, ütemes menetrend"

Nem csak kitérő kell ahhoz, hanem még 2 szerelvény is.
Előzmény: M41 2317 (31201)
v_peti Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31221
Elképzelem a 9018 utastömegeit...


Pécs felől szívás, mert a gyors későn van, Szombathelyen minden busz elmegy addigra, szerintem korábban kellene jönnie, nem vaskalapos ITF-ben.

Előzmény: M41 2317 (31214)
M.T. Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31220
Ja, igen, és ha az a terv is megvalósul, hogy Kőszegen is egy kicsit beljebb kerülne az állomás, és ha kiirtanák a vonalról (és az országból) a Bz-ket, na akkor ... jön a Káanán.
M.T. Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31219
Látom, a sz.helyi új buszpályaudvarról volt szó, túrtam egy képet (nem volt nehéz), a tenderből. Elég közel lesz az A-B vágányokhoz.
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31218
Szerintem ennek a képsorozatnak sokkal jobban örült volna az "Elveszett vágányok, autóutak" topik közönsége.
Előzmény: kisczako (31215)
kisczako Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31217
Igen, ma arra vitt utam :)

kCz
Előzmény: erdőszéli (31216)
erdőszéli Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31216
Cegléd határában?
Előzmény: kisczako (31215)
kisczako Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31215
Egykori vici maradványai:





M41 2317 Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31214
"Nyugodtan mehetne ez is 22:30 körül."

Csatlakozó vonatokról esetleges átszállók? (9018, 8906)?
Előzmény: v_peti (31210)
M41 2317 Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31213
18-as Szombathely - Kőszeg vonalon tegnapelőtt óta megint Bz + Bzx + Bz összeállításban közlekednek a vonatok!
manhattani Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31212

>milyen menetrend lenne jó Szhely és Kőszeg közé, ha ez se jó ?

.

Nem olvasod a topikokat?

Jó menetrend az, ami 30-40% utasszámnövekedést okoz. A többi rossz menetrend.

A jó menetrend rokona a helyes meder.

Előzmény: Törölt nick (31200)
v_peti Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31211
A mv bére és a PHD ugyanannyi, sőt a gázoajfogyasztás sem nő duplájára, az M+M helyett M+p+p+M szerelvényösszeállításnál. Tehát a kapacitás jobb kihasználására kellene törekedni. Ehhez meg vissza kéne csábítani az utasokat. De ez csak úgy lehetne, ha nem kell 3 bérletet venniük, szemben az egy buszossal.
Előzmény: Törölt nick (31202)
v_peti Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31210
Szerintem csak az esti vonat megy túl későn. Nem tudom miért. Nyugodtan mehetne ez is 22:30 körül. (Kőszegről is előbb indulhatna az utolsó emiatt.)
Előzmény: v_peti (31209)
v_peti Creative Commons License 2009.04.26 0 0 31209
??? Melyik járat nincs igényhez igazítva??? Reggel 5-kor jön be máshonnan is, mert a 3 műszakosoknak az a jó. 6 körül a 12/24 -eseknek jó, a 7 óra körüli az szintén fontos időpont, máshonnan is akkor jönnek be. Ha 10 perccel előbb érsz, akkor a buszra csábítod a 1/2 8-kor és 8-kor kezdőket, azaz a többséget. Visszafelé meg óránként megy, így mindenkinek jó valamelyik.

Megállások: Gencs Felsőn már megállnak a vonatok. Lukácsháza alsó meg egy köpésre van Gyöngyösfalutól.
Előzmény: V43 1305 (31197)
V43-1375 Creative Commons License 2009.04.25 0 0 31208
Na ezt jól leírtam...
Szóval az "itt" szóra kéretik kattintani.
Előzmény: V43-1375 (31207)
V43-1375 Creative Commons License 2009.04.25 0 0 31207
Ezt ajánlom mindenki figyelmébeitt
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 31202

Tehát tételezzük fel, hogy a vasútnak azért rossz, mert csak a vasútállomásig megy, nem tud bemenni a belvárosba.

A volánnak jó, mert be tud menni.

 

Namost, akkor segítsünk úgy a vasúton, hogy a volánnak is legyen rossz.

 

És ez vajon az utasoknak is jó lenne, vagy rossz?

Előzmény: V43 1305 (31199)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!