Oksa, én is szívesen. Nem láttam, hogy ilyen fejlemények voltak itt (kedvencekből dolgozom a szoftver megpiszkálása, tavaly ősz óta), de miután belinkelted a topikot a másikban, képbe kerültem. :)
Mint alkalmi kendácsmester szívesen kapirgálnám a dzsuvát lefelé a gépről, csak nehezen bírok időpontot egyeztetni önmagammal, de ha egyszer sikerül, ígérem kimegyek :)
Holnap reggel kilenc óra magasságában nekiállunk a gép felső részének lecsiszolásához. A homokfúvás nagyon magas költségei, valamint a nem megfelelő eredmény miatt inkább a vizes kézi csiszolás módszerével lesz eltávolítva a régi festék ill. a szennyeződés és rozsda.
Bár továbbra sincs tolongás, konkrétan senki nem jelentkezett a fórumtársak közül, mindenkit, aki úgy érzi, hogy tudna segíteni egy kis munkával, szivesen várunk az Emlékparkban az IL-14-esnél. Ha a bejáratnál szóltok, hogy mi járatban vagytok, be fognak engedni.
Ha valaki jönne, küldjön egy mailt, vagy csörgessen meg a húsz3huszonkettő1616-os számon. Számítunk a segítségetekre.
Sajna nem nagyon tolonganak a fórumtársak a melóért, pedig kellenének a dolgos kezek. Ha minden igaz, péntek délután kezdenénk csiszolni, de az időjárás is beleszólhat. Pontos visszajelzést még nem kaptam én sem.
Friss hírek az IL-14-el kapcsolatos munkákról. Újra kellett gondolni a felújítási koncepciót, mivel a rendelkezésre álló anyagi források finoman szólva sem elégségesek a feladatok eredeti terv szerinti elvégzéséhez. A helyzet röviden a következő: A homokfúvásos tisztítási munkák mintegy egymillió forintos költséget jelentettek volna (ennek kb. a felével számoltak a tervezés során), ezért más megoldást kellett választani. - Gép felső részét az ablakok vonaláig, vizes csiszolással szabadítják meg a szennyezésektől, korróziótól és egyéb anyagoktól. Ez után kerülhet rá védőréteg és fel lehet rá vinni a dekorációs matricákat és szineket, így már élvezhetőbb képet fog mutatni a madárka. Később az anyagi lehetőségek függvényében lehet elvégezni a szárnyak és a törzs alsó részeinek a felújítását. Fontos tudnotok azt, hogy továbbra is szükség lenne a szorgos kezekre, de ezen a hétvégén még nem tudjuk elkezdeni a munkát, mert megváltozott a terv. Érdemes tudni azt is, hogy a befizetett adományok minden egyes forintjához hozzátesz még egyet az Emlékpark alapítványa is. Információim szerint sajnos az alapítvány nem kap támogatást sem a BA-tól, sem a Malévtől, így ők is csak a saját bevételeikből tudnak gazdálkodni, de így a szezon elején még igencsak lapos a bukszájuk. Kérlek benneteket, hogy próbáljátok a munkátokkal is segíteni a projekt megvalósulását, hogy sikerülhessen az, amiért elindult az akciónk. Egyre jobban látszik az, hogy nem kicsi a feladat, de van értelme megcsinálni, részesei lehetünk a repüléstörténet egy piciny darabkájának megőrzésében.
2010. április 3-án a Repülőgép Emlékparkban adtam oda az általam felkínált összeget. Ott azt mondták, hogy nekik is oda lehet adni az IL-14-es felújítására szánt pénzeket. Tényleg így van, vagy ,,átvertek"? Még valami Adományozói papírt is aláírattak velem.
Ha megfelel, hogy hulladék dekorfóliából ablakméretű négyszögeket vágunk akár dupla rétegben, akkor ez egy nap alatt lemehet. Kontakt az Endrénél. Egyéb takaráshoz is tudunk öntapi járműdekor fóliát felajánlani, ami helyben méretre vágható.
Nem ígérem egyelőre sajnos, családtól függ, de felvetem a polírozási ötletet... A pénzről meg annyit, hogy azon túl, hogy remélhetőleg befut a hiányzó rész is, szerintem a jelenlegi 90% feletti kihozatal is nagy dolog a mai világban :)
a korábban felajánlott (és átutalt) összeget kiegészíteném kétkezi munkámmal; elsősorban hétvégenként tudok kimenni. ------------------- A levágott szárnyat nem lehetne a múzeumban kiállítani? Pár helyen meg lehetne bontani a borítását, plexivel leburkolni - látványos és lowcost lehetőség lenne.
Pontosítottam az információkat, érdemes elolvasni.
A gyűjtési akcióban eddig 288.500 forint folyt be az IL-14-es festésére, felújítására az alapítványhoz. Remélhtően fognak még érkezni pének, hiszen az előzetes felajánlások összege meghaladta a 300.000 forintot.
Az a döntés született, hogy homokfúvással lesz előkészítve a festés mert ez biztosítja a jövőre nézve a legjobb korrózióvédelmet, mert így mindenütt el lehet távolítani a rozsdát és egyéb szennyeződést, ezáltal a nem fogja ledobni magáról a festéket. Alapvetően megmarad fémtiszta,csillogó ezüstnek a gép, tehát az ezüst szin nem festve lesz. (ami idővel megszürkülne)
A gyönyörű ragyogást viszont csak alapos munkával lehet visszaadni és ehhez polírozási munkához mindenkit nagy szerettel várunk. Ezt a munkát várhatóan másfél-két hét múlva lehetne elkezdeni. Szerintem ezt csapatmunkában jóval lekesebben lehetne csinálni ezért arra gondoltam, hogy hétvégi programként csinálhatnánk topictalálkozókat az Emlékparkban, amikoris sajátkezűleg simogathatnánk fényesre a madárkát. Ehhez a munkához nem kell különösebb tudás, a türelem a legfőbb erény.
Rövidesen nagy szükség lenne a motorok munkálataihoz olyan szakikra, akik nem hátrálnak meg egy kis kihívástól és van érzékük ehhez a feladathoz. Hangsúlyozzan nem repülőgépszerelőre van szükség, hanem olyan ügyeskezű megszállottra aki képesnek érzi magát erre a feladatra, természetesen csapatmunkában, értő írányítás és megfelelő dokumentációk mellett.
Szintén felmerült, hogy jó lenne ha valakinek lenne néhány tekercs 2"-os műanyag szigetelőszalag félesége az ablakok takarására a homokfúvás alatt. Ha valaki tudna ilyet felajánlani, kérem sürgősen jelezze nekem, hiszen a jövő héten már indulna a munka.
Dióhéjban most ennyi, ha bárkinek kérdése, felajánlása, javaslata van a dolgokkal kapcsolatban, nem habozzon feltenni akár itt, akár privát mailben.
Tehát akkor jelentkezőket várunk a polírozásra ill. a "motorozásra".
Soha vissza nem térő lehetőség arra, hogy kezed nyomát viselje ez gép. Gondold meg, milyen büszkén fogod majd megmutatni ezt a madarat a gyermekeidnek és (vagy) az unokáidnak. :-))
Elkezdenék egy listát a jelentkezőkről, elvileg már a jövő hét végén is lehetne dolgozni (a homokfúvástól függ), de ez még nem végleges.
Kérek mindenkit, hogy írja be a jelentkezését és azt az időpontot, amikor részt tudna venni a "munkatalálkozón".
viricsi: ápr. 10. vasárnap (szombaton csak benézek, mert dolgozom)
Maradhat nyugodtan, biztosan lesz helye a pénznek. :-))
De hogy legyen egy kis friss infó is, tegnap kaptam tőle mailt. Az utolsó mondat más téma de mellbevágó. Íme néhány sor:
"...A homokfúvás tapasztalatai:
A próbafúvás a terveknek megfelelően sikerült, alkalmas a rozsdás csavarok és a festendő felület megtisztítására, előkészítésére.A gond az van vele, hogy mattá, „homokfúvottá” teszi a felületet, tehát elveszíti a fémhatást. Ahol nem probléma, az a törzs teteje az ablakok felső szélétől, illetve a kormányfelületek. A többi a két készülő minta (vizes homokfúvás, vizes homokfúvás, majd gyöngyfúvás eredményétől függ...
Ui. Most kaptam a hírt, a HA-LCE-t a volt tanműhelynél lévő Tu-154-es repülőgépet eladták, a katasztrófavédelem vette meg. A másik szárnyát is levágják, majd a tűzoltóság mellé vontatják. :-( "