Megvolt az 1000-es olajcsere, Castrol 20W-50 GP ment bele. Kiderült, hogy a kormánycsavarokról gyárilag hiányzik a díszkupak, ezért állt benne a víz :-(( Egy ezresért pótolva. Megemlítettem a szervizvezetőnek, hogy szeretnék hosszabb áttételt, katalógus megnéz, talált 17-es lánckereket előre, és volt is készleten! Felment, a lánckereket védő burkolaton kellett kicsit köszörülni hozzá. Tegnap már mentem vele 300 km-t, teccik! 6.-ban 5000-nél 109, 6000-nél 130. A gyorsuláson nem érzem, hogy hosszabb az áttétel.
1500 km-nél vagyok, a legutóbbi két tankolás alapján a fogyasztás 3.94 (autópálya ill országút, kb. 110 km/h). Tervezek egy plexi magasítást, a Laminar Lip lenne jó.
Egy kicsit off, amit kérdezek, de azért a mi istállónk gyermekéről volna szó. Szóval, kinek mi a véleménye a 400-as Banditról illetve a GSX 400 Impulse-ról?
Mivel elég alacsony vagyok (164 cm) nekem ezek a mocik lennének a legideálisabb ülésmagasságúak, de hát japán belpiacosak, ettől félek egy kicsit.
Tehát aki tud ezekről a modellekről bármit (jót-rosszat egyaránt), az ossza meg velem! Előre is köszke!
Mára terveztem egy kis gurulást, egy hete már nem ültem a gépen. Este kollégákkal megbeszéltük hogy ma strandolunk, erre reggel esik. Már látom süt a nap, talán szerencsénk lesz délutánra száraz minden.
A neten akad egy összehasonlító oldal, sztem tök technikai alapokon fekszik az nem fog meggyőzni. Gs500 tök olcsó fenntartású paci, puritán, nincs üzemanyag visszajelző, a váz nem a legerősebb, klasszikus forma. Olcsón lehet vásárolni. A-B pontba épp elég, létezik 25 kw változata, na ilyennel nem mentem még, és idomossal sem. Léghűtéses blokk, ami egy városi dugóban nem épp szerencsés, de a hátsó tárcsafék plusz pont. Kawasaki Er5 sportosabb forma, 50 - 51 lóerő talán, pörgősebb blokk, vízhűtés, hátul dobfék. Cbf 500 Honda szép dizánj, csak az ára brutál, pár 100.000.- ft-tal többért ott a Cbf600n.
Kezdő nagymotoros vagyok, most járok tanfolyamra, jövőre szeretnék venni valami vasat. GS 500-al már többször is mentem, nekem bejött, szerintem jó gép, habár nincs nagy viszonyítási alapom.
Mentem már több típussal, de a "nagy riválisokkal" (CBF 500, Er5) még nem sikerült. Igazából azokkal kellene összehasonlítást végezni, ezért kérném a véleményeket pro és kontra: melyiket érdemes a 3 modell közül, mi alapján válasszon az ember stb...
Akinek van véleménye, az ossza meg velem! Előre is köszi!
Még egy kérdés: melyik évben váltottak japánról spanyol összeszerelésre? Mi az utolsó tuti japcsi évjárat? (2003 még az)
Naked verziónál krómozott első lámpát is láttam már, nagyon királyul mutatott, esetleg ha erről is felhomályosítana valaki, hol lehet ilyet kapni stb!
Most már írok egyet Én is, vidéki 130-140 km-es távot utaztam mikor fejembe vettem hogy számoljak egy fogyasztást. Az út során a legalacsonyabb sebesség 30-40 km/h volt a helyenként feltorlódott járművek miatt, lakott területen betarva a sebesség korlátozásokat, lakott területen kívül inkább maradjon az Én titkom :) . A mocin jómagam és egy tanktáska volt, úgy 95-100 kg súly. Számításaim szerint 4.46 l/100 km. Csupasz gép.
Ha csak városban használom és szeretem hallani a moci hangját tuti az 5 liter. De mikor finoman járogatok magam is meglepődöm hogy alig fogyott vmi, hihető a 4.2 vagy az alatti.
Régebben mikor volt egy Suzuki Swift 1.3 Gls tip. autóm mki azt kérdezte mennyit eszik, a válaszom mindig az volt ahogy a gázt nyomom neki. 80 km/h járva alig kajált, 140-es tempónál néha szomjas volt.
Amúgy az 500-as kat. riválisai Er5, CBF500, Gs500. Mindegyikkel mentem már, de Gs lett belőle, sztem nem kell magyarázni miért. Az Er5 csak a dob fék miatt esett ki , a CBF az ára miatt egyébként.
Pesten városban motorozni, nappal egy rémálom. Este mikor nincs autó, és nagy meleg, égnek a lámpák, kirakat fények az szupi.
Hát ez érdekes kérdés, én nap mint nap megyek, és az tuti, hogy este sokkal nagyobb élmény, nem utolsó sorban azért, mert szinte üresek az utak. Ezért a városban én az estét javasolnám inkább, míg a környéken (ahol nincs olyan kivilágítás) a hétvégét.
Amúgy én is úgy voltam vele, hogy majd az első pár hétben csak a parkolóban keringek, és csak akkor megyek ki, ha már van "rutinom", de ez már az első napon megdőlt, és nem bántam meg. Az autósok tapasztalatom szerint nagyon figyelnek ránk, ha nem vagy túlontúl erőszakos, csak a kereszteződésekben kell extra óvatosnak lenni.
Sőt, az autóm dízel, a motorom meg benzines... :-))) Szóval tényleg nem összehasonlítható... :-)) Nem is összehasonlítás volt a célom, maximum azt akartam vele szemléltetni, hogy milyen stílusban közlekedek, szerintem kevesen járnak egy közel 1,3 tonnás 110 lovas autóval 4 liter alatti fogyasztással napi használatban, még ha az dízel is.
>> 1:18-1:19 az ideális benzin-levegő tömegarány minden szerkentyűnél, és a >> lökettérfogat adott, sok játéktér itt nincsen szerintem lehetetlen a 3,25.
Ott nem stimmel a dolog, hogy a henger csak full gáznál van tele benzin-levegő keverékkel. Egy 125 ccm-es motor 100-nál nyélgázon megy, egy 500-as mondjuk harmad-félgázon.
Ezer hála a tippekért. Lecsekkolom őket, és ha sikerül pénzmagot is elkülöníteni beújítok egyet, aztán megosztom a tapasztalatokat. Kezdő motorosként mikor ajánlott motorozni Budapesten és környékén, hétvégén vagy inkább esténként olyan 8 után?
Bukóban a Spirro Kft-t. ajánlanám, vagy Mofaker. Általában 15.000.- ft-ig matricás sima bukók vannak, 20.000. - ft-ig festett bukó kivehető bélés nélküli, 20.000.- ft. felett lehet mazsolázni ha komolyabban gondolkodsz.
Én sajnos későn kezdtem idén a jogsit, meg a motornézést (május eleje körül) de összejött... A múlt hétvégén beújítottam egy patika állapotú gs500F-et 2005-ös évjáratból:-)) Használt, de megkímélt: 19 000 km körül van benne. Ez az első motorom és először úgy terveztem hogy hétvégéken hajtom majd meg. Még kell bukót vennem, bőrkabátot, meg vami nadrágot a többi szerkó már rendelkezésemre áll.:-) Megbízható jó minőségű márkát, vagy boltot, ahol még azért elviselhetőek az árak tudtok mondani?... elsősorban a bukó érdekelne
Persze. 800 km-től ugye 8000 a max, és különben is a te YBR125-ös progresszív bejáratásod mintájára csináltam, hogy 300 km-ig 5000, 400-ig 5500, 500-ig 6000, stb. Nem mintha gyakran huzatnám 8000-ig. Előzéskor úgy tűnik, hogy pl. ha 4.-ben 6500-ig huzatom, aztán felkapcsolok, a motor 5000 környékén jobban húz. Érzetre.
Az enyém is csupasz... Nem mondom, hogy hajszál pontos a mérés, hiszen csak 165 km-re mértem most, de nagy tévedés nincs benne. A 3000-4500 fordulatszám tartományban megyek zömében, város csak annyi volt benne, amíg átporoszkáltam a településeken 6.-ban 55-60 km/h körül. Eddig minden fogyasztást mértem (minden járművemnél minden tankolásnál mérem a fogyasztást), az első 4,04 volt (zömében 80-100 km/h sebességgel, több részletben, nem egyszer 5000-ig forgatva), utána 3,77 (itt már visszább vettem a tempót, inkább 80 körül mentem vele, ezt is több részletben, némi várossal), és ez az utolsó mérés lett 3,28 (a 165 km egyhuzamban, motorleállítás nélkül). Mivel még bejáratós a gép, nincs kihuzatva (később sem lesz :-), 3500-4000 körül már váltok úgy, hogy 2800-3000 fordulatnál jobban ne essen vissza a motor fordulatszáma, tehát a 6.-ban 40 az nálam nem megy... :-)
Nem szándékozok senkit hülyíteni lehetetlen adatokkal, akik ismernek tudják hogyan vezetek, nem sok fékbetétet vettem még eddigi pályafutásom alatt... :-) Annak tükrében, hogy autóval (Peugeot 307 1,6 HDi, 110 LE, 1250 kg) 3,88 l/100 km volt az utolsó tankolásom, 56,22 liter gázolajat tankoltam 1449 km után, szerintem hihető egy 500-as motorral a 3,28... :-)))))
Szerintem lehet 3.28. CsA azt írja, hogy országúton ment, 70-el és 90-el, bőven elképzelhető. Az első, bejáratós, 100 fölé nem menős időszak nekem is 3.6 körül volt, és abban bőven volt város is meg 100 is.
Sejtettem, hogy olyan 18 liter körül kell lennie az "igazi" kapacitásnak, és igen, én is úgy néztem, hogy egy tank 300km-re visz el úgy, hogy azért bőven marad tartalék még a tankban.
A motorral nem gondoltam variálni, egyrészt mert kevéssé értek hozzá, másrészt mert jó ez nekem most úgy ahogy van. ;)
Most inkább a tankfestésen, vagy legalábbis egy új tankpad matricán gondolkozom nagyon erősen :)
Hát a fene se tudja, ez a fogyasztás számolás nagyon sántít. Nem azért, de két diploma után sem értem, hogy hogy lehet az, hogy a tank elvileg 20 literes, és miután takarékon mentem vagy 20 km-t, azután is csak 11,38 liter fért bele. Persze, oldaltámaszon tankoltam, meg ügye habzik is a benzin, de akkor sem hiszem, hogy abba a tankba akár csak 5 liter is volt már, nem hogy 8...
Na mindegy, ha a 11,38-al számolok, és veszem az órán lévő ~300km-t, akkor ez ~4 liter. Ha ehhez hozzáveszem a sejtésemet, hogy azért nem csak 11,38 liter fogyott abból a tankból 300 km-en, akkor ez máris legalább 4,5 liter. Mondjuk ez 75% város/25% túra, de én akkor is egy picit jobbra számítottam, s talán ezért sem akarok nagyon hinni ebben...
Kellicottia: jó utat Horvátországba, biztos jó lesz! :)
apropó: valaki vitt már valakit magával? Kíváncsi lennék a tapasztalatokra.
Nu, köszi a válaszokat, mindjárt rá is nézek az oldalakra.
A hétvégén én sem bírtam otthon maradni, úgyhogy tettem egy kb. 200 km-es kört szombat-vasárnap, kicsi még Szlovákiába is kinéztem. így aztán mostanra az óra átfordult a 14e km-en, amiért egy komplett mosással jutalmaztam meg a GS-t :)... Vagy 30 percig sikáltam a láncot meg a fogaskerekeket petróleummal, úgy tűnik ezt a motort az előző két tulajdonos nem becsülte meg annyira a 4 éve alatt mint most én... Most viszont csillog-villog, és sokkal szebben is fogo a kerék.
Amúgy az út remek volt, én megmondom őszintén a testhelyzetbe egyáltalán nem, sokkal inkább a koncetrálásba, vagy méginkább a DÖGLESZTŐ melegben tikkattam ki teljesen (megjegyzem egy őszi/kora téli komplett FEKETE szerelésem van egyenlőre, amiből azon kívül hogy a belső bélést kivettem, semmit nem tudtam könnyíteni, pólóben meg nem indulok neki ügye, úgyhogy katasztrófa volt). Az ember 90 körül már kénytelen lezárni mindent, mert jelentős energiával gázolja el a bogarakat, úgy meg nincs sok hűsítő szél... :S Azt találtam ki, hogy veszek egy hálós páncélt. Csak az meg a lábamat nem védi :S
Viszont ami a motort illeti, teljes mértékben elégedett vagyok, egy rossz szavam nem lehet, tökéletes motor! Nagyon remélem, hogy sokáig elég lesz, és nem jön rám most egy-két évig, hogy le akarjam cserélni nagyobbra...
CsA: Hogy miért cseréltem le az YBR-t ilyen hamar? 1. Mivel a sima GS500-on tanultam, valahogy nem volt élvezet vele motorozni. Kényelmes, szuper motor, de az embernek majdnem olyan érzése van, mintha biciklin ülne... 2. Valahol bántott, hogy ilyen kicsi, talán valamennyire a presztízs is közrejátszott. 3. Városban gond, ha nincs a motroban semmilyen tartalék, és a szél is ennyire fújja. Nem volt elég biztonságos. 4. Ez a hétvégi túra pld. nekem elképzelhetetlen lett volna az YBR-el, márpedig ha nekem most motorom van, akkor az ne csak városra legyen jó.
Na, bocs a hosszú port-ért, de még egy csomót mesélhetnék, éljen a GS500F! :)