Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2009.01.14 0 0 219
Elég szép állapotban van, és az ára sem horror, igaz 968A.

A használtautón levő gépek mostanság nagyon drágák. Pl. egy gyönyörű, sárga 968A, 650 eFt. De legalább még van! Sőt még mindig ott van egy 966-os 350 eFt-ért. A moszkvicsklub honlapján is vannak Zaporozsec hirdetések, és ott láttam képpel egy másik, még régi rendszámos, 966-ost szintén irreálisan magas árért: 450 eFt.

Mondjuk nem baj, ha ilyen magas ára van, legalább nem a vasgyűjtők veszik meg, hanem olyan emberek, akik tényleg szeretnének egy ilyen autót. Jó kis szűrő ez!

Mondjuk elég mélyen bele kell nyúlni a zsebbe, ha valaki egy Zaporozsec felújításába kezd, mert jó drágán kell beszerezni magát a felújítási alapot is. Vagy most lehet kapni a Vaterán 80-ért egy fehér rozsdakupacot, ami legalább 10 éve áll a szabad ég alatt. Azt viszont minden autófelújító terveket szövögető embernek tudnia kell, hogy legnagyobb költség a kasznimunka és a fényezés. Ez a kettő akár ütheti a félmilliót is.

A youtube-on van jó néhány Zaporozsec videó. Jórészt 968M-es, de van köztük 965-ös is. Néhány hónapja megnéztem belőlük vagy 25-öt.

Előzmény: by-169 (214)
by-169 Creative Commons License 2009.01.13 0 0 218
by-169 Creative Commons License 2009.01.13 0 0 217

Németeknél is van. Vonohorgos.

by-169 Creative Commons License 2009.01.13 0 0 216
Mifelénk már nincs a debrceni pirosra kiváncsi lennék. Én is beszerzek könyveket és tanulmányozom a zaporozsecet.
Előzmény: Vaskalap kartárs (210)
by-169 Creative Commons License 2009.01.13 0 0 215
Gratula a szerzeményhez. Képeket kérünk róla.
Előzmény: rDave (212)
by-169 Creative Commons License 2009.01.13 0 0 214
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2009.01.11 0 0 213
Ennek a könyvnek a régebbi változata van meg, aminek a címében még a 966-os is szerepel. Egyszerű szürke borító, és tényleg közel 400 oldal.

A könyv nyelvezete borzasztó, látszik, hogy valami nyers fordítás. Lehet, hogy hihetetlen amit írok, de ezt a könyvet én újraírtam. Beszkenneltem az ábrákat, a szöveget átírtam úgy, hogy az alany állítmány, többi mondatrész helyére kerüljön. Az ábrákat a vonatkozó szövegek mellé tettem, a fejezetek tagolása és az egész általában áttekinthetőbb lett. Így most 257 oldalas. Egy évig tartott a munka, és ezalatt megismertem néhány alkatrészt, legalábbis elméletben.

Egy-két képet nyomj a gépedről ide, had lássuk! Egyetlen kékre emlékszem az utóbbi hónapok hirdetéseiből, de szerintem az 966-os volt. Ha azt vetted volna meg, akkor óriási szerencséd van.

Előzmény: rDave (212)
rDave Creative Commons License 2009.01.11 0 0 212
üdv,
ha minden jól megy akkor igyekszem folyamatosan beszámolni a felújítás menetéről vagy lehet összedobok egy blogot az a legegyszerübb.

kartárs, ez a könyv van meg neked esetleg? kb 400 oldalas, egy másik már van de ez lenne a nyerő :)
zaz
Előzmény: Vaskalap kartárs (210)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2009.01.10 0 0 211
Váltókar a 966-os modellen (a kezelési könyv szerint):

1: balra lent

2: balra fent

3: középen lent

4: középen fent

R: lenyomva jobbra fent

Előzmény: bervas (193)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2009.01.10 0 0 210
Ezekből a gépekből, ha jól tudom 22000 darabot hoztak be az országba. Akik éltek a 70-es években emlékezhetnek, hogy ezeknek az autóknak legendásan rossz volt az üzemkészségük. Nem tudom miért, mert akkor még gyerek voltam, de gyanítom, hogy a rossz minőségű anyagok és a hanyag szerelés a karbantartás hiányával párosulhattak. Egyik szomszédunknak volt, és rendszeresen ledöglött vele, vagy nem indult. Persze nem sok műszaki érzéke lehetett az ürgének, hiszen jogász volt.

Szóval mára már 100 alatt lehet a fennmaradt példányok száma. Üzemképes ebből pedig jóval kevesebb. Ezért kevés az itt jelen levő tulajdonosok száma.

Néha úgy vagyok, hogy szeretnék én is egyet, (966-ost!) de nincs helyem tárolni, pénzem felújítani, és időm foglalkozni vele. Különben is van már egy 1970-es angol autóm, egy kétütemű Trabantom, és egy 125-ös Trophy MZ-m.

Annyit azért megtettem, hogy a fellelhető szakirodalmat begyűjtöttem, és javítási könyvből tudok sokszorosítani bárkinek.

Előzmény: by-169 (192)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2009.01.10 0 0 209
A 966-os még újkorában is ritkaság volt, mára szinte alig maradt. Sokan azt hiszik, hogy amelyiknek az elején az a nagy krómos díszrács van, az már 966-os. Tévedés. Idézet a javítási könyvből:

„A ZAZ 968 modell a ZAZ 966 modelltől mindössze annyiban különbözik, hogy korszerűsített műszerfala, módosított világítási berendezése és hátrameneti világítása van.”

Tehát ha felbukkan egy hirdetés, mindig azt nézem van-e tolatólámpája. Ha igen, akkor az már 968-as. Árulkodó jel még a kopoltyúk helye, mert a 966-os esetében a hátsó kerékjárati ívnek egészen az elejéig tart, míg a 968-nál hátrébb végződik; nagyjából az ív közepénél.

A használtautón lassan két éve vár új gazdára egy piros 966-os, 350 eFt-ért. Beszéltem is telefonon a tulajjal, de nem vételi szándékkal, hanem a világítási rendszerével kapcsolatban.

Előzmény: by-169 (200)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2009.01.10 0 0 208
Persze, elírták. 1961-ben csak 965-ös volt. Akkoriban indult a gyártás. A hirdetésben szereplő 968M valószínűleg 1981-es lehet.

Előzmény: by-169 (206)
by-169 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 207
Elhoztátok a zapit? Én egy fehér szinű-t kinéztem igaz régóta áll de állitolag nem rohadt sehol.
Előzmény: rDave (204)
by-169 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 206

El van irva az évjárat nem?

http://www.hasznaltauto.hu/2640589_zaporozsec_aki_1961

968M?

by-169 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 205
Aza kék nagyon szép krómcsík az elején és zsebes kaszni. Majd irjál menetről képeket is várunk tőled. Kitartást.
Előzmény: rDave (204)
rDave Creative Commons License 2009.01.03 0 0 204
aha azt, sztem holnap délelött sikerül is nem volt egyszerű trélert szerezni :)
sok munka lesz vele :(
de megvagyok gyöződve róla hogy megéri :)
Előzmény: by-169 (203)
by-169 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 203
Szia még egyiket sem néztem meg. Szolnokról melyiket hozátok el a kéket?
Előzmény: rDave (202)
rDave Creative Commons License 2009.01.01 0 0 202
buék a topicnak ill. a lakóinak :)

by-169: netes hirdetésekből nézted már meg valamelyiket? milyen állapotúak? vagy hosszabb távú a terv?

nálunk szintén folyamatban a beszerzés vagyis márcsak el kell hozni a kocsit szolnokról. felújítással remélem szerencsénk lesz. szóval lehet gyakrabban fogom a jövőben a topicot látogatni.

üdv, Dave
Előzmény: by-169 (200)
bervas Creative Commons License 2008.12.30 0 0 201
Elvileg ki lehet.
Előzmény: by-169 (198)
by-169 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 200
Én majd Zaz966 vagy 968A-t szerzek be elég sok romos állapotú van most a neten.
by-169 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 199
Nekem egy 100-as skodám van igy nem nagyon hajtom az autokat. Én még sose vezetem zaporozsecet biztos jó moka menni vele.
Előzmény: bervas (195)
by-169 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 198
Akkor ki lehet centirozni?
Előzmény: bervas (196)
by-169 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 197
bervas Creative Commons License 2008.12.30 0 0 196
Ja, és gumissal csak óvatosan. Lehet, csak a fékdobbal együtt tudja felfogni a felnit a szerelőgépre, centrírozó gépre.
Előzmény: by-169 (194)
bervas Creative Commons License 2008.12.30 0 0 195
Csak volt a családban.
Van pár típushibája. Pl elpattan a féltengely, vagy elszakad a motortartóbak, és leesik a motor. Szóval csak öregurasan vele.
Cserébe 80-90-nel kimegy a világból. A budapesti utakon nem érzékeled benne a kátyúkat. Közel 1 mm-es lemezből van, villannyal már lehet hegeszteni :-)
Előzmény: by-169 (194)
by-169 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 194
Neked van zaporozsec? Mit kell tudni roluk mielőtt vennék egyett? Nekem a zsebes kasznis tetszik.
Előzmény: bervas (193)
bervas Creative Commons License 2008.12.30 0 0 193
A motor az egyik legstrapabíróbb része.

Az egyes valóban hátrafele van ezen a szérián. A 968M-en már előre.
Előzmény: by-169 (190)
by-169 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 192

Elég kihalt ez a topik. Senkinek nincsen zaporozsec? Vagy merre vagytok?

by-169 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 191

Vaterán találtam.

http://www.vatera.hu/zaporozsec_115703549.html

Régi rendszámos.

by-169 Creative Commons License 2008.12.30 0 0 190

Tavaly fotóztam májusban.

 

Már ekkor is megszeretem a formáját.

 

A motorjávan sok gond van? A váltó valóban forditva müködik?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!