Itt sok év hagyományát ápolva bebizonyítjuk, hogy a HUSZ-on vannak, akik a fejükkel is képesek gondolkodni. Kötetlenül, akár könnyed, profán, hétköznapi témákon is.
On: több mondatban kifejtett, tényleges elgondolkodás, akár egymásra reagálva, megvitatva.
Off: egysoros felvetések (nem csak állítjuk, be is bizonyítjuk, hogy elgondolkodtunk), köszönések, csevegések, pletykák, más topikok kitárgyalása, üzengetések, élménybeszámolók, melyet nem követ elgondolkodás.
azon gondolkozz el, kik mantrázzák a diktatúra+diktatúra, +menekülni kell külföldre jeligéket az iskolákban, ki miatt van olyan életérzésük a gyerekeknek, amilyen (kik formálják a véleményüket)
ergo azon, kik vitték be a politikát az iskola falai közé olyan szinten, ami példátlan az eddigiek során.....
mi tanulni jártunk még az iskolába anno és nem politizálni, pedig akkor sem volt semmivel sem rózsásabb a tanárok helyzete
a politikai beállítottság szintén egyéni preferencia = magánügy
egy kisvárosban az egyetemet, de hobbiból ped.asszisztens képzőt is végzett unokahúgom napi négy órát ül egy üres iskolai teremben, mert nincs feladata- szöveg: várjon, ha kell egy gyerekkel tanulni, azt majd beküldik...
előrevetítették, hogy majd dec. valahányadikán kell ám kézműves foglalkozást tartania.. oké, azonnal 12 tervet mutatott, anyag kellék és költségjegyzékkel. tól - ig határ, kigyűjtve korosztályokra...melyik legyen, akkor arra beszerez mindent. az igazgató helyettes ránézett és azt mondta, h jó, akkor ezen gondolkodjon. mondta, h már gondolkodott, újabb feladata? mondta, h a napközire kitalált egy halom játékot...várjon, majd szólnak, ha kell valami ....és néztek rá furán ( mondhatnám azt is bután )
unokahúgom férje jól menő vállalkozó, saját céget csinálnak saját maguk, de mivel a gyerekek már gimnazisták és kollégisták, gondolta ebben a nagy tanár hiányban bejelentkezik... mert neki van esze, ideje, azonban minden pénz, számára nem szükséglet, hanem több, mint a semmi
na szóval, azt mondja h azért, hogy egy teremben a Katedrálist olvassa ( mert az legalább vastag és egy hétig talán kitart ) minek van ott? azt mondja, h nincs képe felvenni a fizetést...meg aztán, akkor miért vették fel? ha nincs is szükség rá, ha mégsem annyira ínségesek az idők? szóval csak mondom, h a tehetetlenség, a megszokott semmi is nagy úr bizonyos helyeken.
az iskolában 3 párhuzamos osztály van alsó/felsőben egyaránt, tehát gyerek is van ....
A kulcs az oktatás, és egy olyan módszer, ezeknek a gyerekeknek a személyre szabott fejlesztésére, ami csak kis létszámú osztályokban lehetséges és spéci pedagógusokkal! Van ilyen iskola?
emberek,így kell őket nevezni. Pl láb nélkül élőnek is pont ugyanúgy vannak érzéseik, életük,családjuk, csak kicsit több a kihívás az életükben. Ők a szemedben mások? Máshogy kezeled őket? Másodlagosnak? Szégyellnie kéne magát és otthon a sötét szobában maradni a négy fal között?
A szabad társadalom, jogállam természetes állapota a szabadság, tehát mindent szabad, ami nem tilos, tehát mindent szabadon meg lehet tenni, a tilalmakat jogszabályok tartalmazzák. A személyes szabadság az ember önállóságához, jogképességéhez kapcsolódó garancia, mely szabadság nem a jogból, hanem a természetből ered. Aki kétségbe vonja más szabadságát valamely dologban, annak kell bizonyítania a jogszabályi tiltás meglétét.
A szabadságjog kiterjedése
Általános érvényűen elmondható a következő: Az ember személyes szabadsága addig tart, amíg azzal másokét nem korlátozza.
Azért itt a fórumon érdekesen van értelmezve a szabadság fogalma.
Ha valaki nem azt mondja, amit itt hallani szeretnének, akkor szemétkednek vele, vagy végső esetben tiltásra kerül, mindezt a tolerancia, és a szólásszabadság lelkes képviselőitől.
az IGAZI ELFOGADÁS ugyanis itt kezdődik, mert ez a hétköznapi életről szól...arról, hogy valaki valamilyen "összeszerelési hibával" születik, ami miatt hátrányosabb a többinél a helyzete....nehezebben tanul, nehezebben tájékozódik, nehezebben halad úgy általában a fejlődésben, pedig az életben majd ugyanúgy meg kell állnia a helyét