Ha úthasználati díjat fogunk fizetni üzemanyag jövedéki adó helyett, akkor ugyanúgy behozhatatlan versenyhátrányba fog kerülni az EV. Mitől fikázás ez? Simán csak tényközlés...
Az UN fönöke + ippeg aszongya, hogy a fosszilis izek tamogatasa teszi tönkre a zemberiseget ...
Fossil fuel subsidies are wrecking the world, says U.N. chief
"Many people still think that to give fossil fuel subsidies is a way to improve living conditions of people... There is nothing more wrong than that," says Antonio Guterres
BARCELONA, May 28 (Thomson Reuters Foundation) - Subsidies that promote the use of fossil fuels are helping "to destroy the world", and are a bad way to deploy taxpayers' money, the head of the United Nations said on Tuesday.
U.N. Secretary-General Antonio Guterres told a gathering of politicians and business people in Austria that pollution should be taxed, and subsidies for oil, gas and coal should be ended.
"Many people still think that to give fossil fuel subsidies is a way to improve living conditions of people," he said in remarks delivered at a Vienna conference on climate change.
"There is nothing more wrong than that. What we are doing is using taxpayers' money which means our money to boost hurricanes, to spread droughts, to melt glaciers, to bleach corals. In one word to destroy the world."
Egyszerű lesz a megoldás, a beépített akkumulátor kapacitása alapján kivetnek egy 50 000-100 000 ft körüli éves ev. adót. Így volt régen a dízelnél is. Persze ez így fals, mert ev-vel nem lehet túl sokat autózni, sokat kell állni a töltőkön, a dízelesek régen számolgatták hány km en térül meg az adó, akkoriban még majdnem ingyen lopott gázolaj és fűtőolaj is volt egy része. EV nél ilyen nincs mert a túl sok km az kizárt. De ha a kieső bevételt nem a kaja áfán akarják behozni, akkor csak valami ilyesmit lehet lépni.
Nem biztos, kínai tulajdon a kongói cobalt és a piac nem változik, csak az akkumulátor gyártásokat bezárják de csak kis időre míg beindítják helyette Kínában. De mindenféle elektronikus csúcs technológiát gyártót gyorsan fel kell számolni és áttelepíteni Kínába. ....na de rendjén is van ez, itt már úgy is mindenki nyugdíjas, a bevándorlók meg kapják a segélyt. (((((-:
Az állam nem véletlenül támogatja most a villanyautózást. Fusson csak fel szépen...
Rengeteg előnye lesz. Például az olajfüggőség csökkenése, ezáltal alacsonyabb olajárak, amik nagyobb adóbevételt tesznek lehetővé. Ha ingyen lenne a nyersolaj, a benzin akkor is 400 Ft lenne.
Tessék szépen hozzászámolni minimum 5 Ft/km szervizköltséget, ugyanis 100.000 km alatt egy szaros kisautónál is bejön az olajcserékből, a 10-15.000-es szervizekből 500.000 plusz költség.
Nem gyorstöltés kérdése - az EV is koptatja az utakat (az általában nagyobb tömege miatt még jobban is), igénybe veszi az infrastruktúrát - csak most ezt mással fizettetik ki.
Ha ez általános lesz, és - mint amúgy várható - valamilyen módon végül kerül jövedéki adó az otthoni töltésre is, akkor az EV végül múló divattá fog válni, mert simán drágább lesz, mint hagyományos kocsival járni...
Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy az államok nem mondhatnak le a közlekedésre mindenféle formákban kivetett adókról (eleve már az úthálózatok fenntartását is ezekből kellene állni), ergo a mostani kegyelmi/felfutási állapot, amikor a villanyautókat valójában gebedtre támogatják, és az amúgy természetesen ott is jelentkező saját ill. közösségi költségek zömét áthárítják a többi autósra - nem lesz tartható.
Nebazz... ennyiért nem éri meg villanyautót tartani... Átlagfogyasztás 250Wh/km-nél 25ft/km, és gyakorlatban ez nehezen tartható. Egy 5l fogyasztású dizellel meg 20ft/km.
Kongora nem terjed ki semi, mert tábornokok csak a profitba gondolkodnak öket nemérdekli a balhé, ha nép nemkap kaját egyböl elsöprik a egészet és jön egy uj tábornok.
A MOL nál is hasonlóan jön ki, csak ott nem kWh hanem a gyors vagy lassú a KW lekötés amiért fizetni kell.
Nyilván emelik majd az árát, ha több % lesz már a tölthető autó akkor meg kivetnek rá adót, volt régen is a dízel adó mikor az az üzemanyag nagyon olcsó volt.
De az se jó, hogy ingyen parkolnak ui. parkolnak is, így foglaltabbak pont a legdrágább legforgalmasabbak és a többi autónak többet kell bolyongani fel alá ezek miatt.
Bárki tud máshol tölteni, rengeteg töltő van Budapesten, nem csak az Elműnek vannak töltői, de ők tudják, ha veszteséget akarnak maguknak, csinálják csak.
Aki nem tud máshol tölteni az kénytelen lesz náluk tölteni. Év végére bevezetik a kWh szerinti árazást, ha az EU átalag 33 cent lesz belőve akkor az 110 Ft körül lesz kWh-ént.
30-40% és 40-50% az a valóságban. F-1 motor 50% felett van benzinből! Ennyit jelent az MGU-H jelenléte. Égéstérben volt egy nagyon jó beszélgetés erőművi és hajó motorokról. A CNG üzemű gázmotor lambda 2-vel üzemel, speciális előkamrás kialakítással, szikra gyújtással a hatásfoka bőven 50% felett van.
Mondjuk azt nem számolnám - mert ebben a számolásban nem követjük a benzin útját sem - a sivatag alatti luktól - egész a benzinkút töltőfejéig... pedig lenne ott is mit összeadni.
A fogyasztói árban benne van minden.
A jövedéki adó is.
Maradjunk csak a két töltőfejtől > a kerékig történő összehasonlításnál - mert az is érdekes lehet (pénzügyileg főleg)
Nem gond, csak akkor az üzemanyagok árából le kell vonni minden olyan költséget, amely addig a pontig terhelik, amíg a tankba bekerülnek.
Vagyis mindet.
Tényleg érdekes lesz az összehasonlítás eredménye.
Mondjuk azt nem számolnám - mert ebben a számolásban nem követjük a benzin útját sem - a sivatag alatti luktól - egész a benzinkút töltőfejéig... pedig lenne ott is mit összeadni.
Maradjunk csak a két töltőfejtől > a kerékig történő összehasonlításnál - mert az is érdekes lehet (pénzügyileg főleg)