Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349634

Tehtá nem az úthasználíti díj a megoldás, hanem az EV fikázása...

 

... ja, várj, nem? :Đ

Előzmény: advocatusdiaboli (349631)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 349633

Az állam nem véletlenül támogatja most a villanyautózást. Fusson csak fel szépen...

 

Rengeteg előnye lesz. Például az olajfüggőség csökkenése, ezáltal alacsonyabb olajárak, amik nagyobb adóbevételt tesznek lehetővé. Ha ingyen lenne a nyersolaj, a benzin akkor is 400 Ft lenne.

Előzmény: advocatusdiaboli (349630)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 349632

Egy 5l fogyasztású dizellel meg 20ft/km.

 

Na-na-na...

 

Tessék szépen hozzászámolni minimum 5 Ft/km szervizköltséget, ugyanis 100.000 km alatt egy szaros kisautónál is bejön az olajcserékből, a 10-15.000-es szervizekből 500.000 plusz költség.

Előzmény: kzdiesel (349626)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349631

Nem gyorstöltés kérdése - az EV is koptatja az utakat (az általában nagyobb tömege miatt még jobban is), igénybe veszi az infrastruktúrát - csak most ezt mással fizettetik ki.

Előzmény: Auralianus (349627)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349630

Ha ez általános lesz, és - mint amúgy várható - valamilyen módon végül kerül jövedéki adó az otthoni töltésre is, akkor az EV végül múló divattá fog válni, mert simán drágább lesz, mint hagyományos kocsival járni...

Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy az államok nem mondhatnak le a közlekedésre mindenféle formákban kivetett adókról (eleve már az úthálózatok fenntartását is ezekből kellene állni), ergo a mostani kegyelmi/felfutási állapot, amikor a villanyautókat valójában gebedtre támogatják, és az amúgy természetesen ott is jelentkező saját ill. közösségi költségek zömét áthárítják a többi autósra - nem lesz tartható.

Előzmény: kzdiesel (349626)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349629

inkább a hülyeség... de demokráciában mindenkinek joga van tetszőleges mértékben hülyének lenni...

Előzmény: Törölt nick (349628)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.30 -4 0 349628

Szembejön a valóság, és megemeli a kalapját.

Előzmény: kzdiesel (349626)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349627

Akkor ne tarts... 

 

... (mégis ki az a hülye, aki villanyautóval folyamatosan gyorstöltőn tankol?)

Előzmény: kzdiesel (349626)
kzdiesel Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349626

Nebazz... ennyiért nem éri meg villanyautót tartani...
Átlagfogyasztás 250Wh/km-nél 25ft/km, és gyakorlatban ez nehezen tartható.
Egy 5l fogyasztású dizellel meg 20ft/km.

Előzmény: z_a_p (349602)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349625

Kongora nem terjed ki semi, mert  tábornokok  csak a profitba gondolkodnak  öket nemérdekli a balhé, ha nép nemkap kaját egyböl elsöprik a egészet és jön egy uj tábornok.

igy müködik kongo. meg afrika.

Előzmény: zöldkomcsi: (349624)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.29 -1 0 349624

De komolyan? Mi lesz most ebből? Durvul a helyzet, Kína korlátozza a ritka-földfém exportot. Szerintem a kongói cobaltra is kiterjed.

QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349623

Igyen töltő garantáltan veszteséget hoz a tulajdonosának.

Előzmény: Rangun (349620)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.29 0 1 349622

20% simán elmegy összesen az akku hatásfokán, a szabályzóban, a motorokban, stb. Az én becslésem szerint, legalábbis.

 

Sőt, ha nagyon gyorsan tölti és kihasználja a gyorsító képességét, lehet az fordítva is, hogy 80% ot elfűt.

Előzmény: GPS (349605)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349621

A MOL nál is hasonlóan jön ki, csak ott nem kWh hanem a gyors vagy lassú a KW lekötés amiért fizetni kell.

Nyilván emelik majd az árát, ha több % lesz már a tölthető autó akkor meg kivetnek rá adót, volt régen is a dízel adó mikor az az üzemanyag nagyon olcsó volt.

De az se jó, hogy ingyen parkolnak ui. parkolnak is, így foglaltabbak pont a legdrágább legforgalmasabbak és a többi autónak többet kell bolyongani fel alá ezek miatt.

Előzmény: Rangun (349620)
Rangun Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349620

Bárki tud máshol tölteni, rengeteg töltő van Budapesten, nem csak az Elműnek vannak töltői, de ők tudják, ha veszteséget akarnak maguknak, csinálják csak.

Előzmény: QuantumSingularitas (349618)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.05.29 0 1 349619

Hát ez az, az üres töltőoszlop nem termel majd nekik profitot.

 

Ingyen töltőoszlop meg veszteséget termel.

Előzmény: Rangun (349617)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349618

Aki nem tud máshol tölteni az kénytelen lesz náluk tölteni. Év végére bevezetik a kWh szerinti árazást, ha az EU átalag 33 cent lesz belőve akkor az 110 Ft körül lesz kWh-ént.

Előzmény: Rangun (349617)
Rangun Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349617

Hát ez az, az üres töltőoszlop nem termel majd nekik profitot.

Előzmény: QuantumSingularitas (349614)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349616

A Mazda féle skyaktív X egy ilyen irányba történő kísérlet, majd kiderül a gyakorlatban hogy működik.

Előzmény: Törölt nick (349615)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.29 -4 0 349615

Szép fejlődés, egészen az elméleti lehetőségek határához közelít az eredmény.

Előzmény: QuantumSingularitas (349613)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.05.29 -1 0 349614

Nem kellene német áram áron adni a környezetkímélő autók üzemanyagát, az Elműnek sem lesz ez egy jó reklám.

Profitorientált cég, nemde? Nem kell ott tölteni. Lehet venni napelemet és vinni magaddal.

Előzmény: Rangun (349609)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.05.29 -1 0 349613

A benzinmotor hatásfoka 20-25%, a dieselé 35-40%.

 
30-40% és 40-50% az a valóságban. F-1 motor 50% felett van benzinből! Ennyit jelent az MGU-H jelenléte. Égéstérben volt egy nagyon jó beszélgetés erőművi és hajó motorokról. A CNG üzemű gázmotor lambda 2-vel üzemel, speciális előkamrás kialakítással, szikra gyújtással a hatásfoka bőven 50% felett van.

Előzmény: Törölt nick (349604)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.29 -3 0 349612

 Mondjuk azt nem számolnám - mert ebben a számolásban nem követjük a benzin útját sem - a sivatag alatti luktól - egész a benzinkút töltőfejéig... pedig lenne ott is mit összeadni.

 

A fogyasztói árban benne van minden.

A jövedéki adó is.

 

Maradjunk csak a két töltőfejtől > a kerékig történő összehasonlításnál - mert az is érdekes lehet (pénzügyileg főleg)

Nem gond, csak akkor az üzemanyagok árából le kell vonni minden olyan költséget, amely addig a pontig terhelik, amíg a tankba bekerülnek.

Vagyis mindet.

 

Tényleg érdekes lesz az összehasonlítás eredménye.

Előzmény: GPS (349611)
GPS Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349611

 

Mondjuk azt nem számolnám - mert ebben a számolásban nem követjük a benzin útját sem - a sivatag alatti luktól - egész a benzinkút töltőfejéig... pedig lenne ott is mit összeadni.

 

Maradjunk csak a két töltőfejtől > a kerékig történő összehasonlításnál - mert az is érdekes lehet (pénzügyileg főleg)

.

Előzmény: Törölt nick (349608)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.29 -3 0 349610

az Elműnek sem lesz ez egy jó reklám.

 

Jézusom! :DD

Előzmény: Rangun (349609)
Rangun Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349609

Nem kellene német áram áron adni a környezetkímélő autók üzemanyagát, az Elműnek sem lesz ez egy jó reklám.

Előzmény: z_a_p (349602)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.29 -3 0 349608

Mennyi lehet egy átlag EV globális hatásfoka - a bekajált áramtól > egész a keréknek átadott energiáig?

Számold csak hozzá az áram előállításának és szállításának költségeit is.

Előzmény: GPS (349605)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.29 -3 0 349607

Ja, fölöslegesen járattam.

Kár volt, mert energiában kb. ugyanaz az ár.

Sorry.

Előzmény: AeNau (349606)
AeNau Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349606

Akkor durván a fele benzinnél dízelnél meg pariban van (40%-os hatásfok esetén)

Előzmény: Törölt nick (349604)
GPS Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349605

 

A benzinmotor hatásfoka 20-25%, a dieselé 35-40%.

 

Mennyi lehet egy átlag EV globális hatásfoka - a bekajált áramtól > egész a keréknek átadott energiáig?

 

Szerintem - bár adatom nincs - nemigen haladja meg a 80%-ot.

 

20% simán elmegy összesen az akku hatásfokán, a szabályzóban, a motorokban, stb. Az én becslésem szerint, legalábbis.

.

Előzmény: Törölt nick (349604)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!