Az állam nem véletlenül támogatja most a villanyautózást. Fusson csak fel szépen...
Rengeteg előnye lesz. Például az olajfüggőség csökkenése, ezáltal alacsonyabb olajárak, amik nagyobb adóbevételt tesznek lehetővé. Ha ingyen lenne a nyersolaj, a benzin akkor is 400 Ft lenne.
Tessék szépen hozzászámolni minimum 5 Ft/km szervizköltséget, ugyanis 100.000 km alatt egy szaros kisautónál is bejön az olajcserékből, a 10-15.000-es szervizekből 500.000 plusz költség.
Nem gyorstöltés kérdése - az EV is koptatja az utakat (az általában nagyobb tömege miatt még jobban is), igénybe veszi az infrastruktúrát - csak most ezt mással fizettetik ki.
Ha ez általános lesz, és - mint amúgy várható - valamilyen módon végül kerül jövedéki adó az otthoni töltésre is, akkor az EV végül múló divattá fog válni, mert simán drágább lesz, mint hagyományos kocsival járni...
Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy az államok nem mondhatnak le a közlekedésre mindenféle formákban kivetett adókról (eleve már az úthálózatok fenntartását is ezekből kellene állni), ergo a mostani kegyelmi/felfutási állapot, amikor a villanyautókat valójában gebedtre támogatják, és az amúgy természetesen ott is jelentkező saját ill. közösségi költségek zömét áthárítják a többi autósra - nem lesz tartható.
Nebazz... ennyiért nem éri meg villanyautót tartani... Átlagfogyasztás 250Wh/km-nél 25ft/km, és gyakorlatban ez nehezen tartható. Egy 5l fogyasztású dizellel meg 20ft/km.
Kongora nem terjed ki semi, mert tábornokok csak a profitba gondolkodnak öket nemérdekli a balhé, ha nép nemkap kaját egyböl elsöprik a egészet és jön egy uj tábornok.
A MOL nál is hasonlóan jön ki, csak ott nem kWh hanem a gyors vagy lassú a KW lekötés amiért fizetni kell.
Nyilván emelik majd az árát, ha több % lesz már a tölthető autó akkor meg kivetnek rá adót, volt régen is a dízel adó mikor az az üzemanyag nagyon olcsó volt.
De az se jó, hogy ingyen parkolnak ui. parkolnak is, így foglaltabbak pont a legdrágább legforgalmasabbak és a többi autónak többet kell bolyongani fel alá ezek miatt.
Bárki tud máshol tölteni, rengeteg töltő van Budapesten, nem csak az Elműnek vannak töltői, de ők tudják, ha veszteséget akarnak maguknak, csinálják csak.
Aki nem tud máshol tölteni az kénytelen lesz náluk tölteni. Év végére bevezetik a kWh szerinti árazást, ha az EU átalag 33 cent lesz belőve akkor az 110 Ft körül lesz kWh-ént.
30-40% és 40-50% az a valóságban. F-1 motor 50% felett van benzinből! Ennyit jelent az MGU-H jelenléte. Égéstérben volt egy nagyon jó beszélgetés erőművi és hajó motorokról. A CNG üzemű gázmotor lambda 2-vel üzemel, speciális előkamrás kialakítással, szikra gyújtással a hatásfoka bőven 50% felett van.
Mondjuk azt nem számolnám - mert ebben a számolásban nem követjük a benzin útját sem - a sivatag alatti luktól - egész a benzinkút töltőfejéig... pedig lenne ott is mit összeadni.
A fogyasztói árban benne van minden.
A jövedéki adó is.
Maradjunk csak a két töltőfejtől > a kerékig történő összehasonlításnál - mert az is érdekes lehet (pénzügyileg főleg)
Nem gond, csak akkor az üzemanyagok árából le kell vonni minden olyan költséget, amely addig a pontig terhelik, amíg a tankba bekerülnek.
Vagyis mindet.
Tényleg érdekes lesz az összehasonlítás eredménye.
Mondjuk azt nem számolnám - mert ebben a számolásban nem követjük a benzin útját sem - a sivatag alatti luktól - egész a benzinkút töltőfejéig... pedig lenne ott is mit összeadni.
Maradjunk csak a két töltőfejtől > a kerékig történő összehasonlításnál - mert az is érdekes lehet (pénzügyileg főleg)