...na, erről ennyit, ha 90 ft ért töltik a villanyautót, akkor szerintem még az otthoni saját is tiltva lesz, nem fognak hosszabbítók kandikálni kifele a pesti bérházak ablakain. Olyan lesz az otthon töltés is mint a zug pálinka főzés, ha lebukik megbüntetik. hamar észreveszik a megnövekedő villanyszámlán.
Olyat lehetne, télen ha fűteni kell nyáron a melegvíz mellett tölteni az autót meg árammal. Ha a hő hasznosul akkor az áram 100% hatásfokkal jön létre. Legtöbb embernek még sok is lenne, lenne amikor úgy fűti a házat, hogy nem is kell az áram, tele az autó is. Csak hát ez csak akkor mehet ha otthon van az autó.
....na meg ha elterjedne akkor végül is az agregátor is eshet olyan kategóriába mint a pálinka főző, hogy a birtoklását is be kell jelenteni.
Ez a szolgáltató jog sikamlós téma. nem emlékszem már, gothard gáz vagy mi is volt a nevük, személyes ismerős aki csinálta. Egy faluban létrehoztak egy gáz szolgáltatót. Nem fizikai dolog a csövek meg minden megvolt csak le akartak válni a szolgáltatóról és önmaguknak fizetni, a nagy szolgáltató se csinál semmit csak leolvassa időnként a gázórát és küldi a számlát, esetleg levagdossa a nem fizetőt. Nem tudom már hogyan de meg lett akadályozva.
Ez kikerülhető azzal, ha időt mér és azért számláz, autó töltő használat címén. Limitálja a teljesítményt.
A MOL így is csinálja, ott csak a gyors vagy a lassú töltésnek van díjja, az időt se méri. Ezt megtheted mint lakás tulajdonos is, vállalkozásod bérel egy szobát ott konnektor bérbeadással foglalkozik, az igénybevétel idejétől függ a használata. (-:
Szóval a törvény módosítani is lehetne úgy is, hogy kizárni ezt a kiskaput, meg úgy is, hogy szabályozni lehetővé tenni bármely fogyasztó helynek az idegen járművek töltését elektromos árammal. Az utóbbi esetben nem kell egyetlen töltőpontot se létesíteni az országban mert mindenhol az lesz. Legalábbis így, 2.5 szörös áron lehet továbbadni.
Telekhatáron belül, miért ne. Ha a szállóvendégek elfogadják, szerintem igen.
A főbérlőnek sincs áramszolgáltató jogosítványa, mégis kifizetteti az albérlővel a villanyt, akár "nem OMH-s" mérő is lehet ennek az alapja, ha megegyeznek.
(vagy szereltethet külön villanyórát, almérőt, és mindenki a maga gazdája a közműnél)
Nem egészen ugyan az, de valami kell legyen ami tiltja az áram tovább adását. Tudtommal a szomszédba se lógathatok át hosszabbítót.
Nézd, ha valamiért (mindegy miért) valaki pénzt szed be - az már kereskedelmi / szolgáltatási tevékenység - ergo engedélyköteles.
Na innen jön az, hogy hogyan kap valaki engedélyt áram (tovább)szolgáltatásra?
Van egy érdekes helyzet ezzel kapcsolatban a kempingben, ahol lakom. Most a szezonbérletben bele van foglalva az áramhasználat is (10A placconként) - csak megy a vita, hogy van aki sokat és van aki keveset használ.
Itt jön be a kérdés, hogy megteheti-e a kemping, hogy egyéni mérést alkalmazzon - placconként - és aszerint fizettesse ki a kuncsaftokkal az áramhasználatot?
Szerintem nem - hiába van almérő - mert akkor az a számlán külön tételként kéne szerepeljen. De kérdés, hogy a kempingnek van-e áramszolgáltató jogosítványa?
...."kivéve gépkocsi akkumulátor töltés céljára"..... na, ennyit kell módosítani a jogszabályon és máris 100 szor annyi töltő van mint jármű. de akkor miért építettek egyet is??? Megint valami mutyi? Lesz majd nemzeti autó töltegető?
Nem egészen ugyan az, de valami kell legyen ami tiltja az áram tovább adását. Tudtommal a szomszédba se lógathatok át hosszabbítót.
...na de akkor hülyeség ez az egész, mert csak a jogszabályt kell módosítani és máris van bőven töltőpont. .... a pestiek egymás vezetékeit vagdosnák le a forgalmas parkolók környékén akkora lenne a túlkínálat.
Végül is ezzel meg is oldódik amit kifogásoltam itt decemberben mikor írtátok, hogy jön a nagy technikai forradalom, 5 év múlva már sofőr nélkül szaladgálnak tömegével az elektromos autók? mert azt mondtam, hogy majd ráfigyelek ez év végéig, hogyan épülnek kifele a töltő helyek. na de nem kell, csak jogszabályt kell alkotni és úton útfélen lesznek töltők. Aki gyorsba akarja, Pesten ahol megáll lehet, hogy 10 ablakból is oda tudja húzni a hosszabbítót. Az lehet szofveres, a lakásodban egy automatika mindég akkor ad áramot a kábelbe amikor valahonnan pénz érkezett a számlára, és annyit amennyire az elég, juliustól 5 másodpercen belül kell teljesülni. Na de akkor egyáltalán miért létesülnek ezek a töltők is most? Ha 40 ért veszik de 80 ért adják az áramot ki lenne az a bolond aki nem lök ki egy kábelt az ablakon? ...vagy cigányok meg ezek lopkodására szakosodnak majd? )-:
A napelem csendben van, de a szélkelep csikorgása agyára menne a szomszédoknak, de tán még nekem is. )-: De ne tudom van e jogi akadálya ennek, hogy az ember áramot áruljon az ablakból? A töltő helyek csak parkolónak lesznek jók? Ha a parkolási díj az áram árban van, mert ha az 0 akkor ingyen parkolt.
Lehet, hogy Pesten pár év múlva mikor már tömegesen lesznek az elektromos autók, minden ablakból kábelek lógnak? Azon mászkálnak fel a tolvajok is? )-:
.... vagy felrakja a fészre, hogy süt a nap, termelnek a napelemei a háztetőn, van áram, 60 ft kWh ért elvihető. .... esetleg teló aplikáció ami mindég jelzi, hogy van a közelben napelemes ház és milyen intenzív ott a napsütés. (-:
Azt nem tudom, de az biztos, hogy ha nem adják nem kapunk belőle. Ne kötekedj, úgy értem kínai rendelkezés alatt van. Lehet egész kiskongó, nem tudom, az is lehet.
Nem, a lítium akkumulátor gyártás így át lesz vagy lenne helyezve Kínába és mindenféle elektronikus dolog is
Nem értem, hogy az amerikai elnök nem tudja ezt? De volt már valami 2-3 éve, export vámmal terhelték a ritka-földfémeket és igen, úgy nézett ki, hogy oda át kell telepíteni minden ipart aminek szüksége van rá. Aztán egy januárban, pontosan emlékszem, megszüntették és azzal egyidőben le lett állva a tiltakozással is a kínai sziget építések miatt. Vagyis a ritka-földfémekért cserébe megkapták a csendes óceánt, most folyik a beépítése mesterséges szigeteikkel.
Ha úthasználati díjat fogunk fizetni üzemanyag jövedéki adó helyett, akkor ugyanúgy behozhatatlan versenyhátrányba fog kerülni az EV. Mitől fikázás ez? Simán csak tényközlés...
Az UN fönöke + ippeg aszongya, hogy a fosszilis izek tamogatasa teszi tönkre a zemberiseget ...
Fossil fuel subsidies are wrecking the world, says U.N. chief
"Many people still think that to give fossil fuel subsidies is a way to improve living conditions of people... There is nothing more wrong than that," says Antonio Guterres
BARCELONA, May 28 (Thomson Reuters Foundation) - Subsidies that promote the use of fossil fuels are helping "to destroy the world", and are a bad way to deploy taxpayers' money, the head of the United Nations said on Tuesday.
U.N. Secretary-General Antonio Guterres told a gathering of politicians and business people in Austria that pollution should be taxed, and subsidies for oil, gas and coal should be ended.
"Many people still think that to give fossil fuel subsidies is a way to improve living conditions of people," he said in remarks delivered at a Vienna conference on climate change.
"There is nothing more wrong than that. What we are doing is using taxpayers' money – which means our money – to boost hurricanes, to spread droughts, to melt glaciers, to bleach corals. In one word – to destroy the world."
Egyszerű lesz a megoldás, a beépített akkumulátor kapacitása alapján kivetnek egy 50 000-100 000 ft körüli éves ev. adót. Így volt régen a dízelnél is. Persze ez így fals, mert ev-vel nem lehet túl sokat autózni, sokat kell állni a töltőkön, a dízelesek régen számolgatták hány km en térül meg az adó, akkoriban még majdnem ingyen lopott gázolaj és fűtőolaj is volt egy része. EV nél ilyen nincs mert a túl sok km az kizárt. De ha a kieső bevételt nem a kaja áfán akarják behozni, akkor csak valami ilyesmit lehet lépni.
Nem biztos, kínai tulajdon a kongói cobalt és a piac nem változik, csak az akkumulátor gyártásokat bezárják de csak kis időre míg beindítják helyette Kínában. De mindenféle elektronikus csúcs technológiát gyártót gyorsan fel kell számolni és áttelepíteni Kínába. ....na de rendjén is van ez, itt már úgy is mindenki nyugdíjas, a bevándorlók meg kapják a segélyt. (((((-: