Nem véletlenül gyengülnek a centrumpártok az EU-ban. Amit ide írtál (írtatok) az egy klasszikus centrumpárti, buksisimogatós, semmitmondó
De az nem az aminek gondolod, ők már a
zöldkomcsik
De mint akit már régen ismertek, nem is zöld nem is komcsi, hanem az ami. Észre lehet venni a nyugaton dolgozó magyar fiatalokon is, hogy bár nem tudnak róla, azt hiszik liberálisok, pedig valójában már marxisták. A környezetvédelem valójában támadás a fennálló társadalmi rend a kapitalizmus ellen. Mint Rousseau, vissza a természethez, a feudális rend ellen irányult valójában.
Lassan majd kezdjétek gyakorolni, hogy hogy is...?
EL PUEBLO
UNIDO
JAMAS SERA
VINCIDO
De ha figyelitek a tömeg morajlását, lehet hallani majd, hogy
Olyan szabályozási környezetet találj ki már ki kérlek, ahol a közlekedés, az energiaszektor és az épületek szigetelésének korszerűsítése NEM
egyetlen rendszerben zajlik, és nem kötelező az egymásutániság. Ennél már csak az okozna nagyobb örömet, ha rávilágítanál, hogy a mostani rendszer miként kínál választást az egyszerű állampolgárnak a környezetszennyező és a nem környezetszennyező életmód között?
Hol van a választásunk? Miként lehet nem környezetszennyező módon élni, energiát használni, fogyasztani bármit is?
Megjegyzem ezt teljesen komoly kérdésnek szánom. Gondolkodj el ezen, majd ebből a szemszögből közelítsd meg a jövőgenerációinak életét.
Neked van-e több jogod ahhoz, hogy tönkreszennyezd a bolygót, vagy legalább ennyire erős joga van a gyerekeidnek és az unokáidnak is egy
olyan bolygón élni, ami NEM szennyezetteb a mainál?
Az a bajom ezzel, hogy a fele ugyan igaz, de a másik fele meg szalmabáb + torzítás...
A technológia egyrészt valóban nem kiforrott, de ha a gyártókra + vásárlókra bízod a dolgot, akkor 100 év alatt (se) lesz tranformáció. Szimplán azért, amit már ide is írtak az olvtársak: legyen tisztáb, olcsóbb, gyorsabb, szebb, takarékosabb, tudjon 8 nyelven beszélni és passzoljon a cipő színéhez az EV. Ez az elvárás (más tészta, hogy ezek nem létező elvárások, mivel nem a legolcsóbb, minimális fogyasztású járművekre vágyik a
nép, hanem SUV-al akar járni, de azért ha EV-ről van szó, akkor valamiért azt hiszi a nép, hogy ANNAK bezzeg olcsóbbnak kell lennie)
.. az EV-k igenis azonnali levegőminőség javulást hoznak a városokban. Az elektromos energiaellátás "kizöldítése" kapcsán modnottak pedig igazak,
de semmiképpen sem pro-kontra érv a vitában. Mégis mi történik akkor, hogyha kizöldítjük az elektromos energiahálózatot, de nincs meg az az EV
technológia amivel a városlakók is profitálhatnának? Majd kiüríted a városokat, hogy ne fulladjanak bele a füstbe?
[megjegyzem semmi mást nem csináltam, csakmegfordítottam az érvelésed]
Ha a belső égésű motorok gyártói képesek tartani az egészségügyi határértékeket, részemről a fáklyás menet. Persze ha TI azt mondjátok, hogy a gazdaságos, mérnöki szempontból "reális és optimális" megoldásban ennyi van, akkor simán oda kell állni az emberek elé, és közölni, hogy kérem szépen ENNÉL TISZTÁBB levegő, kevésbé környezetszennyező technológia márpedig nem létezik.
Valamiért meg érdekes módon ez nem történik meg... senki nem kérdőjelezi meg az emberek tisztább levegőhöz, élhető környezethez való jogát.
Azok alapján amiket ide írtatok a pénzt fontosabbnak tartjátok, mint a tisztább levegőt, élhető környezetet.
Nem véletlenül gyengülnek a centrumpártok az EU-ban. Amit ide írtál (írtatok) az egy klasszikus centrumpárti, buksisimogatós, semmitmondó válasz. Ezer és egyszer halottuk már mit miért nem lehet. Aztán közben meg mégis lehet, ha akarjuk, tehát egész nyugodtan lehet írni azt is, hogy
Akkor ezt máris megtehetnék, amit írtam, csak egy kis módosítás a törvényen, hogy nem minősül áramszolgáltatásnak a gépkocsik akkumulátorának feltöltése. aztán majd lesz gps követés, az azért is jó mert a nav és a tek is mindég pontosan tudja majd ki hol tartózkodik éppen az adott pillanatban.
A véda pl alig helyezték üzembe már itt a közelben Békéscsabán le is buktatott egy hentest mert hűtőkocsija gyakran járt Budapesten de az adóbevallása alapján nem volt annyi bevétele mint a feltételezhető üzemanyag fogyasztása.
Nézd, én is ki tudok találni bármikor olyan szabályozási/adóztatási környezetet, amiben a támogatandó megoldás/technológia/terület felfut, a rossz szemmel nézett meg rövid úton tönkremegy - teljesen függetlenül a pőre valóság adataitól..
De mondom: ezt te globálisan nem tudod lenyomni a torkán mindenkinek, viszont valószínű, hogy egy piaci realitásoktól elszakadó szabályozással saját magadat hátrányos helyzetbe hozod.
És újra, most már erősen morogva megjegyezném: TÉNYKÉRDÉS, hogy az erősen szennyezett városok levegője is pusztán attól teljesen normálisra váltana, ha E6 normát teljesíteni képes (és ténylegesen teljesítő állapotú, nem széttaposott, bele lógó ócskavasak !!!) járművek szaladgálnának csak az útjaikon, és a fűtési rendszereknél is kiiktatnák-betiltanák a leginkább szennyező lokális megoldásokat. Ahogy már ezerszer leírtam - egyetlen lógó belű Ikarus vagy vén teherautó (és mennyi, de mennyi van), egyetlen durván füstölő vén Opel (abból is...) több száz, akár több ezer korszerű és jó/újszerű állapotú E6-os autó szennyezését simán felülmúlja, és gyakorlatilag értelmetlen szélmalomharccá teszi azok használatát.
És erre lassan kezdenek a döntéshozók is rájönni, ugyebár a sokat emlegetett prioritások... Előbb az energiatermelés-ipar-mezőgazdaság oldalán kellene nagyokat lépni, utána, de legalábbis ezzel párhuzamosan van értelme az EV vonalnak.
Sőt nem is ott hanem az épületeink fűtés/klimatizálása terén, mert globális energiamix több mint felét ez viszi el és itt globális energiamix arányaiban is nagyon komoly megtakarításokat lehet véghezvinni.
Ácsi - fölöslegesen, de újra leírom: nem vagyok EV ellenes.
Viszont - ezt is már sokszor leírtam - tényleges előnyök és versenyképes ár hiányában nem lehet egy technológiát a világra rákényszeríteni. Egy-egy országra hatalmi szóval igen, de a világranem, és ha ezzel egy ország valóban mérhető versenyhátrányba hozza magát, akkor komoly az esélye annak, hogy végül fel kelljen majd azt adnia.
Norvégia sem azért olyan élenjáró az EV-k használatában, mert a norvég ennyire környezettudatos meg jófej népség (bár kétségtelenül ezen a téren is elég jól állnak - de akkor sem) - hanem pusztán azért, mert az ott alkalmazott szabályozók alapján az EV sok téren-helyen olyan komoly előnybe kerül, ami már döntő. Nem is okvetlenül anyagi előnyökről van szó (bár azokról is - vastagon), hanem olyan "apróságokról", hogy kiterjedt városi területek vannak, ahol az EV parkolhat, ahová egyáltalán behajthat, utak, amelyeket használhat - más meg nem, vagy olyan felárral, amely már az ottani jövedelmek mellett is szemmel látható.
Viszont közben meg a norvég kormány is főleg a gépjárművek gebedtre (de tényleg..) adóztatásából tartja fenn a közlekedési infrastruktúrát - így most lassan ő is kénytelen kiaraszolni ezek mögül a támogatások mögül - és már ennek a puszta belengetése is szépen visszavetette az EV eladásokat...
Szerinted nálunk hányan fognak EV-t venni, ha megszűnik pl: az ingyenes parkolás és töltőhasználat, valamint a gépjárműadó-mentességük? Nem kell nagy jósnak lenni: nem sokan...
Ez a technológia jelenleg még nem teljesen kiforrott, és még jó ideig annyival drágább is lesz - az egyéb hátrányait nem is említve - ami pusztán üzletileg megkérdőjelezi a mellette döntést.
Az már csak hab a tortán, amit korábban már hosszan fejtegettünk - bár a belvárosok légminőségének kétségtelenül igen jót tenne az elektromosítás, de valójában a globális szennyezés szempontjából jóformán indifferens a történet, és ha a felhasznált elektromos energiát nem tudjuk nagyobbrészt környezetbarát módon előállítani - akkor még az sem egyértelmű, hogy a végső mérleg nem billen át negatívba, hiszen pusztán az autó esetében is még akkor is valahol 120-200ekm között jön el az a pont, amikor a károsanyag-kibocsátás össz-mérlege (főleg az akkuk bizony igen környezetszennyező és energiaigényes előállíthatósága okán) kiegyenlítődik - feltéve, ha a felhasznált elektromos energia zéró kibocsátással készül (jelenleg nincs ország a világon, ahol ez igaz lenne-lehetne...) - ergo a valóságban még sokkal később, igen sok helyen SOHA nem jön el ez a pillanat...
És erre lassan kezdenek a döntéshozók is rájönni, ugyebár a sokat emlegetett prioritások... Előbb az energiatermelés-ipar-mezőgazdaság oldalán kellene nagyokat lépni, utána, de legalábbis ezzel párhuzamosan van értelme az EV vonalnak.
Nekem úgy rémlik, hogy amennyiben nincs kereskedelmi engedélyed, energiat csak olyan átlagáron adhatsz tovább, ahogy te is beszerezted. Csak indokolható mértékű margint rakhatsz rá mint például karbantartás meg hasonlók.
...na, erről ennyit, ha 90 ft ért töltik a villanyautót, akkor szerintem még az otthoni saját is tiltva lesz, nem fognak hosszabbítók kandikálni kifele a pesti bérházak ablakain. Olyan lesz az otthon töltés is mint a zug pálinka főzés, ha lebukik megbüntetik. hamar észreveszik a megnövekedő villanyszámlán.
Olyat lehetne, télen ha fűteni kell nyáron a melegvíz mellett tölteni az autót meg árammal. Ha a hő hasznosul akkor az áram 100% hatásfokkal jön létre. Legtöbb embernek még sok is lenne, lenne amikor úgy fűti a házat, hogy nem is kell az áram, tele az autó is. Csak hát ez csak akkor mehet ha otthon van az autó.
....na meg ha elterjedne akkor végül is az agregátor is eshet olyan kategóriába mint a pálinka főző, hogy a birtoklását is be kell jelenteni.
Ez a szolgáltató jog sikamlós téma. nem emlékszem már, gothard gáz vagy mi is volt a nevük, személyes ismerős aki csinálta. Egy faluban létrehoztak egy gáz szolgáltatót. Nem fizikai dolog a csövek meg minden megvolt csak le akartak válni a szolgáltatóról és önmaguknak fizetni, a nagy szolgáltató se csinál semmit csak leolvassa időnként a gázórát és küldi a számlát, esetleg levagdossa a nem fizetőt. Nem tudom már hogyan de meg lett akadályozva.
Ez kikerülhető azzal, ha időt mér és azért számláz, autó töltő használat címén. Limitálja a teljesítményt.
A MOL így is csinálja, ott csak a gyors vagy a lassú töltésnek van díjja, az időt se méri. Ezt megtheted mint lakás tulajdonos is, vállalkozásod bérel egy szobát ott konnektor bérbeadással foglalkozik, az igénybevétel idejétől függ a használata. (-:
Szóval a törvény módosítani is lehetne úgy is, hogy kizárni ezt a kiskaput, meg úgy is, hogy szabályozni lehetővé tenni bármely fogyasztó helynek az idegen járművek töltését elektromos árammal. Az utóbbi esetben nem kell egyetlen töltőpontot se létesíteni az országban mert mindenhol az lesz. Legalábbis így, 2.5 szörös áron lehet továbbadni.
Telekhatáron belül, miért ne. Ha a szállóvendégek elfogadják, szerintem igen.
A főbérlőnek sincs áramszolgáltató jogosítványa, mégis kifizetteti az albérlővel a villanyt, akár "nem OMH-s" mérő is lehet ennek az alapja, ha megegyeznek.
(vagy szereltethet külön villanyórát, almérőt, és mindenki a maga gazdája a közműnél)
Nem egészen ugyan az, de valami kell legyen ami tiltja az áram tovább adását. Tudtommal a szomszédba se lógathatok át hosszabbítót.
Nézd, ha valamiért (mindegy miért) valaki pénzt szed be - az már kereskedelmi / szolgáltatási tevékenység - ergo engedélyköteles.
Na innen jön az, hogy hogyan kap valaki engedélyt áram (tovább)szolgáltatásra?
Van egy érdekes helyzet ezzel kapcsolatban a kempingben, ahol lakom. Most a szezonbérletben bele van foglalva az áramhasználat is (10A placconként) - csak megy a vita, hogy van aki sokat és van aki keveset használ.
Itt jön be a kérdés, hogy megteheti-e a kemping, hogy egyéni mérést alkalmazzon - placconként - és aszerint fizettesse ki a kuncsaftokkal az áramhasználatot?
Szerintem nem - hiába van almérő - mert akkor az a számlán külön tételként kéne szerepeljen. De kérdés, hogy a kempingnek van-e áramszolgáltató jogosítványa?
...."kivéve gépkocsi akkumulátor töltés céljára"..... na, ennyit kell módosítani a jogszabályon és máris 100 szor annyi töltő van mint jármű. de akkor miért építettek egyet is??? Megint valami mutyi? Lesz majd nemzeti autó töltegető?
Nem egészen ugyan az, de valami kell legyen ami tiltja az áram tovább adását. Tudtommal a szomszédba se lógathatok át hosszabbítót.
...na de akkor hülyeség ez az egész, mert csak a jogszabályt kell módosítani és máris van bőven töltőpont. .... a pestiek egymás vezetékeit vagdosnák le a forgalmas parkolók környékén akkora lenne a túlkínálat.
Végül is ezzel meg is oldódik amit kifogásoltam itt decemberben mikor írtátok, hogy jön a nagy technikai forradalom, 5 év múlva már sofőr nélkül szaladgálnak tömegével az elektromos autók? mert azt mondtam, hogy majd ráfigyelek ez év végéig, hogyan épülnek kifele a töltő helyek. na de nem kell, csak jogszabályt kell alkotni és úton útfélen lesznek töltők. Aki gyorsba akarja, Pesten ahol megáll lehet, hogy 10 ablakból is oda tudja húzni a hosszabbítót. Az lehet szofveres, a lakásodban egy automatika mindég akkor ad áramot a kábelbe amikor valahonnan pénz érkezett a számlára, és annyit amennyire az elég, juliustól 5 másodpercen belül kell teljesülni. Na de akkor egyáltalán miért létesülnek ezek a töltők is most? Ha 40 ért veszik de 80 ért adják az áramot ki lenne az a bolond aki nem lök ki egy kábelt az ablakon? ...vagy cigányok meg ezek lopkodására szakosodnak majd? )-:
A napelem csendben van, de a szélkelep csikorgása agyára menne a szomszédoknak, de tán még nekem is. )-: De ne tudom van e jogi akadálya ennek, hogy az ember áramot áruljon az ablakból? A töltő helyek csak parkolónak lesznek jók? Ha a parkolási díj az áram árban van, mert ha az 0 akkor ingyen parkolt.
Lehet, hogy Pesten pár év múlva mikor már tömegesen lesznek az elektromos autók, minden ablakból kábelek lógnak? Azon mászkálnak fel a tolvajok is? )-: