Keresés

Részletes keresés

arnys2 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349683

Az meg felesleges, 1000 km (500, ha vissza is akarunk jönni) távolságra jó az autó vagy a vonat is.

Brutális európai különadót kellene kivetni azokra a repülőjáratokra, amelyeknek a kiinduló és a célállomása is az EGT-n belül van.

Előzmény: mica-r (349681)
arnys2 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349682

A kés, a kő jó fegyver is lehet, a gyáva zsarnok többé nem lehet!

 

vencido

Előzmény: zöldkomcsi: (349679)
mica-r Creative Commons License 2019.05.30 0 1 349681

Mi lenne, ha pl azt javasolnám (mint vezető politikai/gazdasági főmufti) hogy mindenkinek max évi 1000 km repülőút lehetséges?

Előzmény: Auralianus (349677)
GPS Creative Commons License 2019.05.30 0 2 349680

 

EL PUEBLO

UNIDO

JAMAS SERA 

VINCIDO

Igen, ez Venezuellában is kurvára bejött - mint láttuk.

.

Előzmény: zöldkomcsi: (349679)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349679

Nem véletlenül gyengülnek a centrumpártok az EU-ban. Amit ide írtál (írtatok) az egy klasszikus centrumpárti, buksisimogatós, semmitmondó

 

De az nem az aminek gondolod, ők már a

zöldkomcsik

 

De mint akit már régen ismertek, nem is zöld nem is komcsi, hanem az ami. Észre lehet venni a nyugaton dolgozó magyar fiatalokon is, hogy bár nem tudnak róla, azt hiszik liberálisok, pedig valójában már marxisták. A környezetvédelem valójában támadás a fennálló társadalmi rend a kapitalizmus ellen. Mint Rousseau, vissza a természethez, a feudális rend ellen irányult valójában.

 

Lassan majd kezdjétek gyakorolni, hogy hogy is...?

 

EL PUEBLO

UNIDO

JAMAS SERA 

VINCIDO

 

De ha figyelitek a tömeg morajlását, lehet hallani majd, hogy

 

Peak Oil --- Egy Korszak Vége ---

Előzmény: Auralianus (349677)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 349678

Olyan szabályozási környezetet találj ki már ki kérlek, ahol a közlekedés, az energiaszektor és az épületek szigetelésének korszerűsítése NEM

egyetlen rendszerben zajlik, és nem kötelező az egymásutániság. Ennél már csak az okozna nagyobb örömet, ha rávilágítanál, hogy a mostani
rendszer miként kínál választást az egyszerű állampolgárnak a környezetszennyező és a nem környezetszennyező életmód között?

 

Hol van a választásunk? Miként lehet nem környezetszennyező módon élni, energiát használni, fogyasztani bármit is? 

 

Megjegyzem ezt teljesen komoly kérdésnek szánom. Gondolkodj el ezen, majd ebből a szemszögből közelítsd meg a jövőgenerációinak életét.

 

Neked van-e több jogod ahhoz, hogy tönkreszennyezd a bolygót, vagy legalább ennyire erős joga van a gyerekeidnek és az unokáidnak is egy

olyan bolygón élni, ami NEM szennyezetteb a mainál?

Előzmény: advocatusdiaboli (349672)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 349677

Az a bajom ezzel, hogy a fele ugyan igaz, de a másik fele meg szalmabáb + torzítás...

 

A technológia egyrészt valóban nem kiforrott, de ha a gyártókra + vásárlókra bízod a dolgot, akkor 100 év alatt (se) lesz tranformáció. Szimplán
azért, amit már ide is írtak az olvtársak: legyen tisztáb, olcsóbb, gyorsabb, szebb, takarékosabb, tudjon 8 nyelven beszélni és passzoljon a cipő
színéhez az EV. Ez az elvárás (más tészta, hogy ezek nem létező elvárások, mivel nem a legolcsóbb, minimális fogyasztású járművekre vágyik a

nép, hanem SUV-al akar járni, de azért ha EV-ről van szó, akkor valamiért azt hiszi a nép, hogy ANNAK bezzeg olcsóbbnak kell lennie)

 

.. az EV-k igenis azonnali levegőminőség javulást hoznak a városokban. Az elektromos energiaellátás "kizöldítése" kapcsán modnottak pedig igazak,

de semmiképpen sem pro-kontra érv a vitában. Mégis mi történik akkor, hogyha kizöldítjük az elektromos energiahálózatot, de nincs meg az az EV

technológia amivel a városlakók is profitálhatnának? Majd kiüríted a városokat, hogy ne fulladjanak bele a füstbe?

 

[megjegyzem semmi mást nem csináltam, csakmegfordítottam az érvelésed]

 

Ha a belső égésű motorok gyártói képesek tartani az egészségügyi határértékeket, részemről a  fáklyás menet. Persze ha TI azt mondjátok, hogy a
gazdaságos, mérnöki szempontból "reális és optimális" megoldásban ennyi van, akkor simán oda kell állni az emberek elé, és közölni, hogy kérem
szépen ENNÉL TISZTÁBB levegő, kevésbé környezetszennyező technológia márpedig nem létezik.

 

 

Valamiért meg érdekes módon ez nem történik meg... senki nem kérdőjelezi meg az emberek tisztább levegőhöz, élhető környezethez való jogát.

 

Azok alapján amiket ide írtatok a pénzt fontosabbnak tartjátok, mint a tisztább levegőt, élhető környezetet. 

 


Nem véletlenül gyengülnek a centrumpártok az EU-ban. Amit ide írtál (írtatok) az egy klasszikus centrumpárti, buksisimogatós, semmitmondó 
válasz. Ezer és egyszer halottuk már mit miért nem lehet. Aztán közben meg mégis lehet, ha akarjuk, tehát egész nyugodtan lehet írni azt is, hogy

nem akarjuk.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (349670)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349676

Egy pesti szmog helyzetben a legszennyezőbbnek a fűnyíró mutatta magát.

Előzmény: advocatusdiaboli (349672)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349675

Akkor ezt máris megtehetnék, amit írtam, csak egy kis módosítás a törvényen, hogy nem minősül áramszolgáltatásnak a gépkocsik akkumulátorának feltöltése. aztán majd lesz gps követés, az azért is jó mert a nav és a tek is mindég pontosan tudja majd ki hol tartózkodik éppen az adott pillanatban.

A véda pl alig helyezték üzembe már itt a közelben Békéscsabán le is buktatott egy hentest mert  hűtőkocsija gyakran járt Budapesten de az adóbevallása alapján nem volt annyi bevétele mint a feltételezhető üzemanyag fogyasztása.

Előzmény: newman_2018 (349667)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349674

Sajnos a prioritás az elnyerhető profit és politikai tőke alapon dől el. 

Előzmény: advocatusdiaboli (349673)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.30 -1 1 349673

Prioritások ugyebár...

Előzmény: QuantumSingularitas (349671)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.30 -1 3 349672

Nézd, én is ki tudok találni bármikor olyan szabályozási/adóztatási környezetet, amiben a támogatandó megoldás/technológia/terület felfut, a rossz szemmel nézett meg rövid úton tönkremegy - teljesen függetlenül a pőre valóság adataitól..

 

De mondom: ezt te globálisan nem tudod lenyomni a torkán mindenkinek, viszont valószínű, hogy egy piaci realitásoktól elszakadó szabályozással saját magadat hátrányos helyzetbe hozod.

 

És újra, most már erősen morogva megjegyezném: TÉNYKÉRDÉS, hogy az erősen szennyezett városok levegője is pusztán attól teljesen normálisra váltana, ha E6 normát teljesíteni képes (és ténylegesen teljesítő állapotú, nem széttaposott, bele lógó ócskavasak !!!) járművek szaladgálnának csak az útjaikon, és a fűtési rendszereknél is kiiktatnák-betiltanák a leginkább szennyező lokális megoldásokat. Ahogy már ezerszer leírtam - egyetlen lógó belű Ikarus vagy vén teherautó (és mennyi, de mennyi van), egyetlen durván füstölő vén Opel (abból is...) több száz, akár több ezer korszerű és jó/újszerű állapotú E6-os autó szennyezését simán felülmúlja, és gyakorlatilag értelmetlen szélmalomharccá teszi azok használatát.

Előzmény: Auralianus (349668)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.05.30 0 2 349671

És erre lassan kezdenek a döntéshozók is rájönni, ugyebár a sokat emlegetett prioritások... Előbb az energiatermelés-ipar-mezőgazdaság oldalán kellene nagyokat lépni, utána, de legalábbis ezzel párhuzamosan van értelme az EV vonalnak.

Sőt nem is ott hanem az épületeink fűtés/klimatizálása terén, mert globális energiamix több mint felét ez viszi el és itt globális energiamix arányaiban is nagyon komoly megtakarításokat lehet véghezvinni. 

Előzmény: advocatusdiaboli (349670)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.30 -1 3 349670

Ácsi - fölöslegesen, de újra leírom: nem vagyok EV ellenes.

 

Viszont - ezt is már sokszor leírtam - tényleges előnyök és versenyképes ár hiányában nem lehet egy technológiát a világra rákényszeríteni. Egy-egy országra hatalmi szóval igen, de a világra nem, és ha ezzel egy ország valóban mérhető versenyhátrányba hozza magát, akkor komoly az esélye annak, hogy végül fel kelljen majd azt adnia.

Norvégia sem azért olyan élenjáró az EV-k használatában, mert a norvég ennyire környezettudatos meg jófej népség (bár kétségtelenül ezen a téren is elég jól állnak - de akkor sem) - hanem pusztán azért, mert az ott alkalmazott szabályozók alapján az EV sok téren-helyen olyan komoly előnybe kerül, ami már döntő. Nem is okvetlenül anyagi előnyökről van szó (bár azokról is - vastagon), hanem olyan "apróságokról", hogy kiterjedt városi területek vannak, ahol az EV parkolhat, ahová egyáltalán behajthat, utak, amelyeket használhat - más meg nem, vagy olyan felárral, amely már az ottani jövedelmek mellett is szemmel látható.

Viszont közben meg a norvég kormány is főleg a gépjárművek gebedtre (de tényleg..) adóztatásából tartja fenn a közlekedési infrastruktúrát - így most lassan ő is kénytelen kiaraszolni ezek mögül a támogatások mögül - és már ennek a puszta belengetése is szépen visszavetette az EV eladásokat...

 

Szerinted nálunk hányan fognak EV-t venni, ha megszűnik pl: az ingyenes parkolás és töltőhasználat, valamint a gépjárműadó-mentességük? Nem kell nagy jósnak lenni: nem sokan...

 

Ez a technológia jelenleg még nem teljesen kiforrott, és még jó ideig annyival drágább is lesz - az egyéb hátrányait nem is említve - ami pusztán üzletileg megkérdőjelezi a mellette döntést.

 

Az már csak hab a tortán, amit korábban már hosszan fejtegettünk - bár a belvárosok légminőségének kétségtelenül igen jót tenne az elektromosítás, de valójában a globális szennyezés szempontjából jóformán indifferens a történet, és ha a felhasznált elektromos energiát nem tudjuk nagyobbrészt környezetbarát módon előállítani - akkor még az sem egyértelmű, hogy a végső mérleg nem billen át negatívba, hiszen pusztán az autó esetében is még akkor is valahol 120-200ekm között jön el az a pont, amikor a károsanyag-kibocsátás össz-mérlege (főleg az akkuk bizony igen környezetszennyező és energiaigényes előállíthatósága okán) kiegyenlítődik - feltéve, ha a felhasznált elektromos energia zéró kibocsátással készül (jelenleg nincs ország a világon, ahol ez igaz lenne-lehetne...) - ergo a valóságban még sokkal később, igen sok helyen SOHA nem jön el ez a pillanat...

 

És erre lassan kezdenek a döntéshozók is rájönni, ugyebár a sokat emlegetett prioritások... Előbb az energiatermelés-ipar-mezőgazdaság oldalán kellene nagyokat lépni, utána, de legalábbis ezzel párhuzamosan van értelme az EV vonalnak.

Előzmény: Auralianus (349634)
Kolmogorov Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349669

Nekem úgy rémlik, hogy amennyiben nincs kereskedelmi engedélyed, energiat csak olyan átlagáron adhatsz tovább, ahogy te is beszerezted. Csak indokolható mértékű margint rakhatsz rá mint például karbantartás meg hasonlók.

Auralianus Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349668

Bocs, de nem.

HA úthasználati díjat fizetsz, akkor nem az üzemanyag jövedéki adójából fedezik a közlekedéssel kapocslatos infrastruktúra fenntartását.

 

Vagyis, ha a saját napelemedről tankolsz, akkor nem hozol senkit hátrányba, és önköltségi áron számolhatsz. Ha nyilvános töltőről, vagy

benzinkútról, akkor pedig piaci alapon fizeted meg az üzemanyag árát. Nem látom a hátrányt...

Előzmény: Boróka Mihály (349639)
newman_2018 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349667

Kilométer alapú lesz a számlázás. Manapság már van olyan fejlett és olcsó a technika olcsón meg lehet oldali. (GPS) Onnan töltesz majd ahonnan akarsz. 

Előzmény: zöldkomcsi: (349665)
józsi24 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349666

majd elterjed a delejszokites, a financok meg majd hajkurasszak a delejszokitoket...

Előzmény: zöldkomcsi: (349665)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349665

...na, erről ennyit, ha 90 ft ért töltik a villanyautót, akkor szerintem még az otthoni saját is tiltva lesz, nem fognak hosszabbítók kandikálni kifele a pesti bérházak ablakain. Olyan lesz az otthon töltés is mint a zug pálinka főzés, ha lebukik megbüntetik. hamar észreveszik a megnövekedő villanyszámlán.

Olyat lehetne, télen ha fűteni kell nyáron a melegvíz mellett tölteni az autót meg árammal. Ha a hő hasznosul akkor az áram 100% hatásfokkal jön létre. Legtöbb embernek még sok is lenne, lenne amikor úgy fűti a házat, hogy nem is kell az áram, tele az autó is. Csak hát ez csak akkor mehet ha otthon van az autó.

....na meg ha elterjedne akkor végül is az agregátor is eshet olyan kategóriába mint a pálinka főző, hogy a birtoklását is be kell jelenteni.

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349664

Ez a szolgáltató jog sikamlós téma. nem emlékszem már, gothard gáz vagy mi is volt a nevük, személyes ismerős aki csinálta. Egy faluban létrehoztak egy gáz szolgáltatót. Nem fizikai dolog a csövek meg minden megvolt csak le akartak válni a szolgáltatóról és önmaguknak fizetni, a nagy szolgáltató se csinál semmit csak leolvassa időnként a gázórát és küldi a számlát, esetleg levagdossa a nem fizetőt. Nem tudom már hogyan de meg lett akadályozva.

Előzmény: GPS (349660)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349663

Ez kikerülhető azzal, ha időt mér és azért számláz, autó töltő használat címén. Limitálja a teljesítményt.

A MOL így is csinálja, ott csak a gyors vagy a lassú töltésnek van díjja, az időt se méri. Ezt megtheted mint lakás tulajdonos is, vállalkozásod bérel egy szobát ott konnektor bérbeadással foglalkozik, az igénybevétel idejétől függ a használata. (-:

 

Szóval a törvény módosítani is lehetne úgy is, hogy kizárni ezt a kiskaput, meg úgy is, hogy szabályozni lehetővé tenni bármely fogyasztó helynek az idegen járművek töltését elektromos árammal. Az utóbbi esetben nem kell egyetlen töltőpontot se létesíteni az országban mert mindenhol az lesz. Legalábbis így, 2.5 szörös áron lehet továbbadni.

Előzmény: GPS (349662)
GPS Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349662

 

Telekhatáron belül, miért ne. Ha a szállóvendégek elfogadják, szerintem igen.

 

És számlát (illetve számla-tételt) is adhat áramszolgáltatásról? Ennyi kWh= x Ft?

Ezt csak úgy lehet?

.

 

Előzmény: orgonatündér (349661)
orgonatündér Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349661

Kemping:

Telekhatáron belül, miért ne. Ha a szállóvendégek elfogadják, szerintem igen.

 

A főbérlőnek sincs áramszolgáltató jogosítványa, mégis kifizetteti az albérlővel a villanyt, akár "nem OMH-s" mérő is lehet ennek az alapja, ha megegyeznek.

(vagy szereltethet külön villanyórát, almérőt, és mindenki a maga gazdája a közműnél)

Előzmény: GPS (349660)
GPS Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349660

 

Nem egészen ugyan az, de valami kell legyen ami tiltja az áram tovább adását. Tudtommal a szomszédba se lógathatok át hosszabbítót.

 

Nézd, ha valamiért (mindegy miért) valaki pénzt szed be - az már kereskedelmi / szolgáltatási tevékenység - ergo engedélyköteles.

Na innen jön az, hogy hogyan kap valaki engedélyt áram (tovább)szolgáltatásra?

 

Van egy érdekes helyzet ezzel kapcsolatban a kempingben, ahol lakom.
Most a szezonbérletben bele van foglalva az áramhasználat is (10A placconként) - csak megy a vita, hogy van aki sokat és van aki keveset használ.

Itt jön be a kérdés, hogy megteheti-e a kemping, hogy egyéni mérést alkalmazzon - placconként - és aszerint fizettesse ki a kuncsaftokkal az áramhasználatot?

Szerintem nem - hiába van almérő -  mert akkor az a számlán külön tételként kéne szerepeljen. De kérdés, hogy a kempingnek van-e áramszolgáltató jogosítványa?

 

Persze, ilyen nincs - hisz ez csak egy kemping.

.

Előzmény: zöldkomcsi: (349658)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349659

...."kivéve gépkocsi akkumulátor töltés céljára"..... na, ennyit kell módosítani a jogszabályon és máris 100 szor annyi töltő van mint jármű. de akkor miért építettek egyet is??? Megint valami mutyi? Lesz majd nemzeti autó töltegető?

Előzmény: zöldkomcsi: (349658)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349658

Nem egészen ugyan az, de valami kell legyen ami tiltja az áram tovább adását. Tudtommal a szomszédba se lógathatok át hosszabbítót.

...na de akkor hülyeség ez az egész, mert csak a jogszabályt kell módosítani és máris van bőven töltőpont. .... a pestiek egymás vezetékeit vagdosnák le a forgalmas parkolók környékén akkora lenne a túlkínálat.

Előzmény: GPS (349657)
GPS Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349657

 

Tényleg, és mi van azzal, aki nem az ELMÜ-től veszi a villanyt, hanem otthon csinálja, és árulja?

 

Ez kb. ugyanaz a kategória, mint aki otthon főzi a pálinkát és pénzért árulja.

Vagy a saját földjén termett dohányt tölti be készen kapható, füstszűrős hüvelyekbe - és cigarettaként árulja, pénzért.

.

Előzmény: orgonatündér (349656)
orgonatündér Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349656

ZSENIÁLIS :)

 

Egyébként telekhatáron túlmenni a vezetékkel, idegennek nyújtani (pénzért), elvileg szabálytalan.

(nem csak villanyt, telefont és kábel TV-t is.) Valami közmű-törvény környéke lehet.

 

No de ki tartja és tartatja ezt be?

(amíg az áramlopó légvezeték hurkok léteznek, ez a kisebb gond)

 

Tényleg, és mi van azzal, aki nem az ELMÜ-től veszi a villanyt, hanem otthon csinálja, és árulja?

(Nem közműszolgáltató, ebbe lehet kapaszkodni)

 

Ha meg megszállsz egy panzióban, és annak udvarán megy a töltés (pénzért, és a haszon a panzióé), az telekhatáron belül van, szabályos.

Előzmény: zöldkomcsi: (349646)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349655

Végül is ezzel meg is oldódik amit kifogásoltam itt decemberben mikor írtátok, hogy jön a nagy technikai forradalom, 5 év múlva már sofőr nélkül szaladgálnak tömegével az elektromos autók? mert azt mondtam, hogy majd ráfigyelek ez év végéig, hogyan épülnek kifele a töltő helyek. na de nem kell, csak jogszabályt kell alkotni és úton útfélen lesznek töltők. Aki gyorsba akarja, Pesten ahol megáll lehet, hogy 10 ablakból is oda tudja húzni a hosszabbítót. Az lehet szofveres, a lakásodban egy automatika mindég akkor ad áramot a kábelbe amikor valahonnan pénz érkezett a számlára, és annyit amennyire az elég, juliustól 5 másodpercen belül kell teljesülni. Na de akkor egyáltalán miért létesülnek ezek a töltők is most? Ha 40 ért veszik de 80 ért adják az áramot ki lenne az a bolond aki nem lök ki egy kábelt az ablakon? ...vagy cigányok meg ezek lopkodására szakosodnak majd? )-:

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349654

A napelem csendben van, de a szélkelep csikorgása agyára menne a szomszédoknak, de tán még nekem is. )-: De ne tudom van e jogi akadálya ennek, hogy az ember áramot áruljon az ablakból? A töltő helyek csak parkolónak lesznek jók? Ha a parkolási díj az áram árban van, mert ha az 0 akkor ingyen parkolt.

Lehet, hogy Pesten pár év múlva mikor már tömegesen lesznek az elektromos autók, minden ablakból kábelek lógnak? Azon mászkálnak fel a tolvajok is? )-:

Előzmény: ,m,1710 (349653)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!