Vasárnap megyek ahhoz a minden gyűjtő emberhez. Kitolok egy pár darab kerékpárt, ha jó idő lesz és felteszem a képeket. Azt mondta van neki abroncsa is a kerékpáromhoz. Nyereg és dinamó is. Bár azt mondta, hogy van, de kérdéses, hogy működnek-e?
Ha nem, az sem érdekes. Azok vannak a vaterán. 5000.- körül.
A kerekek lesznek sokba. Küllőzés, festés. Még az abroncsok színét esetleges csíkozását is ki (meg)kell találni. A tél a gyűjtögetés időszaka lesz és legfeljebb a krómozás.
Bár a veteránhoz nincs köze konkrétan, de kettő nappal ezelőtt a bringa család bővült egy Scwhinn Csepel Budapesttel... :) Masszív, erős, nagyon korrekt járgány. A váznyaktáblája (vagy ezeknél minek is nevezzem, embléma, logó, stb.) domború, kézzelfogható embléma, ellenben ahol először találkoztam ugyanezzel a típussal ott csak egy sima matrica volt ugyanez az "embléma"... gondolom a mostani, valóban emblémának nevezhető a régebbi fajta.
Készülget a Timea, még a kormánymarkolatok, és a gumik vannak hátra. Ja, és a lánc, a saját WM-et kapja vissza, már biztos jól összeszokott a lánckerekekkel. Papuka Szaki által frissített ülésbőr is felkerült, valószínű nem rávaló, de így jutott hozzám, ha már a történelem összesodorta őket, maradjon. A sárvédők és a felnik újra lettek festve, azok menthetetlenek voltak, a többi eredeti festés, matricákkal, csík maradványokkal. Gumikat megrendeltem rá, ha összejön, az ünnepekben újra futhat egy tiszteletkört a masina!
A 63148-as hozzászólásodban pedig a fölső képen szereplő rögzítőbilincs az új Weiss Mannfréd ,,Superior,, típusú láncvédőhöz való.
Ez a láncvédő és a hozzá tartozó rögzítőbilincs harmincas évek közepétől jelenik meg a WM ,,Superior,, termékcsaládban, és lassan váltja az un régi típust (és régi bilincset egyben)
Azt a fajta láncvédő rögzítő megoldást én már sok WM-en, Csepelen láttam, van is itthon pár darab biztosan... de lehetséges, hogy más/külföldi márkákon is ilyet alkalmaztak.
No még egy kérdés, és ígérem, ma már nem lesz több. Nézegettem az itthon lévő régi gumikat, van két gumifalcos, de azok csak alkalmi gurulásra lennének jók, már javítgatva is voltak. Drótosak viszont átesnek ezen a régi felnin. 28-as mindegyik. Van valakinek tapasztalata, hogy mit lehetne feltenni? Bocs, ha már volt róla szó, de nem emlékszem, hogy olvastam volna.
˝Bicikllizés˝ közben sorra akadnak a kezembe az alkatrészek! :-) Most éppen ez a már hiánypótolt ülés, kérdezem, hogy ismertek-e kárpitost, aki tudna erre huzatot készíteni? Sajnos az eredetije egyáltalán nincs meg, hogy mintát tudnék adni egy helyi mesternek.
Köszi! Közben megoldódott a kérdés, a padláson találtam mindkét fajta láncvédővel szerelt bringát. Érdekes, amit a Steyr-ről mondasz, mindkét fajtát öreg, padláslelet Csepelen találtam, persze cserélhették is, csak a rendszerváltás előtt nehezebben juthattak nyugati alkatrészekhez.
Én is arra gyanakszom, de nem jövök rá, hol volt, és nyoma sincs a vázon a bilincsnek, ráadásul az anya is leszedhetetlen, el van verve a menet vége, le kell majd vágni óvatosan, és újrametszeni. Tehát leszerelni sem tudtam volna. Ez valahonnan máshonnan kerülhetett a dobozba.
Hogy hogy próbálom helyrehozni? :-) Kb. sehogy. Festés után össze is raktam. Majd egyszer, ha már viseltes lesz a fényezése, évek múlva, mittudomén. Újra kéne az egészet csinálni. Majd... Ha lesz kedvem.