Ez a HL-EL200. Ami itt a képen látható, az a sín tört le nekem. Ez a lámpatest jól jönne, erre át tudnám szerelni a Nemozoli-féle ledet. Szóval igen, érdekel. Küldtem mailt.
Az Opticube nem a lámpa típusa, hanem a led előtti-mögötti optikát jelenti. Az Opticube-os lámpák jobban terítik a fényt, és egyenletesebb eloszlást adnak. Legalább 10 Opticube-os lámpa van, és ezek közül amik 4 AA elemmel mennek, azoknak mind egyforma az alsó rögzítésük, és jók lennének Friczynek.
Nekem az 510-es párszor leesett már a konzolról. Mondjuk ez mindig azért fordult elő, mert hanyagul raktam fel. Cserébe a legdurvább ilyen lepottyanásokat is komoly sérülés nélkül túlélte.
A fordítottja az érdekes inkább, amikor én úgy érzem, hogy már tele a hócipőm (mondjuk melegben ez érdekes lenne :), de objektíve valójában még nincs százezer fok, akkor esetleg könnyebben veszem rá magam a továbbmenésre, vagy nagyobb tempóra.
Mi ez a HL-EL200? Nekem van egy Cateye Opticube névre hallgató üres házam (valami megdöglött az elektronikájában, mert nem megy), csak a fedele kissé könnyen lejár. szokásos sínes csatlakozás, oldalról egy rugós retesz tartja. Nekem csak úgy maradt a helyén, hogy alulról túlcsavartam a kelleténél a fogantyús csavart, így a retesszel nem lehetett rendeltetésszerűen leszedni, csak a csavar kilazításával. De a sínjéről nem ugrott le ezen a módon.
Ezzel a mindszenti révig történő építéssel , megszűnik ennek a résznek a "szigetüzeme". Nekem ez nem biztos, hogy jó lesz, mert itt szoktam az egyenletes haladást gyakorolni. A gátőr kutyáján kívül, még soha.senkivel sem találkoztam. Remélem, jövőre ez már másképp lesz.
Itt nem a retesz oldott le, hanem elfáradt a sín, ami rögzítette. Még az is lehet, hogy a Balaton körüli úton elkövetett bukáskor kapott egy ütést, ami mostanra teljesedett be. Van egyébként a családban négy bicikli, mind a négyen különféle Cateye lámpa, és még egyik sem dobta le magát.
Köszi a képeket! Az valahogy annyira jellegzetesen magyar, hogy a semmi és a semmi, mint két végpont között gondolom tízmilliós nagyságrendű pénzből aszfaltutat építenek. Remélem megérjük, hogy ezen az aszfaltcsíkon el lehet majd jutni valahonnan valahová is. :) Hej, pedig micsoda élmény volna mondjuk Szeged és Tokaj között aszfaltúton kerekezni a gáton. Azért nyáron majd alighanem megnézem.
Úgy látszik, mégis vigyázni kell ezzel a HL-ELxxx sorozattal. Jó pár éve az enyém is leszállt egy zökkenőnél, majd egy másiknál is. Túlélte, még ma is használom, de ebben az is közrejátszik, hogy a retesz rugóját megtámogattam. Akkoriban sokan védelmükbe vették a típust, mert nekik nem esett le. Egyedi hibának könyveltem el.
Tegnap egy zökkenőnél a lámpám megadta magát, és leugrott a konzoljáról. Összseszedtem a darabjait, működésképességét nem vesztette el, de az alsó részén az a perem, ami belemegy a konzolba, letört, így nem tudom használni. Ehhez a lámpához ragaszkodom, mert egy HL-EL200-ból átalakított nagy fényerejű darab (Nemozoli munkája), így valami megoldást szeretnék keresni arra, hogy tovább tudjam használni.
Nincs valakinek egy működésképtelen Cateye HL-EL200-as lámpája, amitől kevés pénzért meg tudna válni? Nekem csak a lámpatest alsó része kell. Még az se nagyon baj, ha az alsó rész sem teljesen ép, csak az a része, ami a lámpatartó konzolra megy rá.
Pár hsz-el ezelőtt kifejtettem. De az adott pillanatban is érdekes lehet egy ilyen objektív adat pl. a folyadékbevitel tervezése szempontjából. Meg el tudom dönteni, hogy tényleg állati meleg van-e, vagy csak én érzem úgy. :)
Jelenleg Csanytelek térségében a gáton - a falutól kb. egy km-re kezdődik egy tökéletes állapotban lévő bringaút és és mintegy 3km.-n át vezet Csongrád felé. Aztán elhal a pusztában. Ez most részévé válik a mindszenti révig kiépülő szakasznak. 1-2., Ez a kezdete. A háttérben látszik a falu. 3., Ez meg a vége. 4., Most így néz ki a folytatása Csongrád felé 5.,Ez meg a mindszenti rév felé mutatja a jelenlegi állapotot.
Igen, valahogy így működik: ha engedélyezve van egy barometrikus GPS-en az automatikus magasság-kalibráció, akkor ez első pár mérésből összeáll egy nagyjából pontos magasság amit társít az adott légnyomásértékhez.
A későbbiekben valószínűleg intelligensen hasonlítgatja az eszköz a két mérési módszer eredményét: nyilván ha a GPS mérés pár másodpercen berül 20-30 métereket kileng függőlegesen, miközben a barometrikus mérés nem mutat változást, akkor a barometrikusnak kell hinni. Ha pedig a barometrikus elkezd fokozatosan elmászni (ahogy szokott, pl. front miatt), de az elmúlt időszak GPS-alapú mérései ezt nem támasztják alá, akkor a barometrikust kell utánahúzni a GPS-es adatnak.
Legalábbis valami ilyesmi lehet a működés hátterében, csak következtetni lehet a működés közben tapasztaltakból, valószínűleg eléggé összetett algoritmus alapján dönt a GPS. Megfigyelhető például, ha egy helyben állva az automatikus magasságmérést felülbírálva beállítasz egy teljesen fals értéket (pl plusz 300m-t magasságban), akkor egy idő után szépen "hozzáfinomodik" a valósághoz a magasságadat (szépen lemegy a valós értékre). Persze ekkora "félre-kalibrálás" után ez jó darabig eltarthat (akár negyed óra-fél óra).
Amelyik GPS-ben légnyomásérzékelő is van, az sem tisztán ez alapján határozza meg a magasságot. Lehet, hogy azért nem szükséges ezekbe hőmérő, mert ezek a GPS-es magasságmérés alapján korrigálnak. De ez csak egy elképzelés.