Keresés

Részletes keresés

civil Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10662

Először a tavalyi esők és mocsaras környezet miatt a Magyar Közút átterveztette az alsó rétegeket. Aztán kisebb-nagyobb kivitelezési hibákat kellett javítani, jött a tél, és átcsúsztak 2011-re...

Előzmény: didyman (10661)
didyman Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10661

"Asszem pont egy évet csúsztak."

 

Mi a rossebért??

Előzmény: civil (10657)
milcse Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10660

Azért egy üdülőövezet kellős közepén az a szürke valami nagyon siralmas... Jó lenne ez a festés dolog. :)

Előzmény: puma87 (10659)
puma87 Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10659

Lehet készíteni bármilyen sajtóközleményt, kb annyit érhet mint egy kavics bedobása a Balatonba...
Egy - viszonylagos - megoldás a kamera. Amennyit csak lehet. (Igaz utána a ki fogja visszanézni kérdés lesz a jogos feltevés.)

milcse:
A fából készített padokat meg nem tartom jó ötletnek - bizonyos embereknek potenciális tűzifa jelölt lenne.
A tehetséges rajzolókkal, a zajvédőfalra való festés viszont nagyon jó ötlet! Szentendrei HÉV vonalán lévő két, "kifestett" megálló is nagyon ötletes!
(Igaz az ostoba tag-ek megjelenését akadályozó minden megoldás tetszene.)

Előzmény: civil (10647)
civil Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10658

Tudom, hogy gyorsan repül az idő, és mintha már négyesmetrónyi ideje folyna a beruházás, de két éve, 2009 nyarán még a vágányok alatti szerkezete sem volt kész a gárdonyi aluljárónak... épphogy elkezdték. A szerkezet 2010 őszén készült el, a belső munkák és a fedések idén májusban.

Előzmény: anemo (10656)
civil Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10657

Kamera lesz. A biztber projekt csúszott, nem örülünk neki. Kamu "kamerával megfigyelt terület" táblán gondolkodunk.

A padokat - a MÁVval közösen - a győri projekt alapján választottuk, nem igazán az ár döntött, nincs nagy különbség.

Az esőbelállóknak lesz üveg oldalfala, azokat tényleg az átadás reggelén rakják ki...

A kamerák megjelenéséig a liftes aluljáróknál vasútőröket alkalmaz majd a MÁV.

A dinnyési útátjárót végre-valahára júl 21-én átadja a Vállalkozó. Asszem pont egy évet csúsztak.

anemo Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10656

Egy apró dolgot javasolnék, ha lehet. Az átadás előtti aluljárók miaharabb bekamarázása szerintem a mai világban a legfontosabb lenne. A gárdonyi 2 éve már, hogy átadásra vár, de ennyi idő alatt bőven lehetett volna a kamerarendszerrel kezdeni vmit. Tudom, hogy lesz kamera, csak nem mindegy, hogy mikor... Ennek hiányában nem is engedném az átadást.

Előzmény: civil (10647)
tvsc Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10655

sokat nem fog érni a sajtóközlemény. Viszont mivel ezek még át nem adott dolgok, a kivitelezőnek tettes megkerítése híján "le kell nyelnie" a kárt, hiszen hibásan nem fogják átvenni. Tehát érdeke lenne az építő konzorciumnak is, hogy védjék valahogy. De a NIF is lehetett volna előre látóbb, nem a legvégére kellene hagyni a kamerák kiépítését.

 Marton zajvédő fal összefirkálva (bár ezt nem tudom, rongálásnak számít-e :) )

Annak, sőt ha a szabálysértési értékhatárt nem haladja meg, a falfirka akkor is bűncselekmény. (Btk. 324. (2) b.) 

Éppen hétfőn ítélt 150 ezer ft pénzbírságra gyorsított eljárásban a Siófoki Városi Bíróság egy budapesti férfit, aki múlt pénteken összefirkálta Zamárdi vasútállomáson az egyik padot. De ritka, hogy elkapják az elkövetőket, ebben az esetben a Sound miatt volt fokozott rendőri jelenlét, s rajta kapták a rendőrök (mondjuk a Sound miatt volt az illető is Zamáridban).

Előzmény: civil (10647)
milcse Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10654

A fém padokhoz (amik már rozsdássak) pedig tudok gratulálni. Van amikor jég hideg, máskor meg tűz forró. A fa pad az gondolom drágább lett volna darabonként 5000-el és az már nem fért bele a keretbe jól gondolom? Az oldalfal nélküli esőbeállók amiken átfúj szél meg egyszerűen fantasztikusak.

Mondjuk ha az esőbeállók alá kerültek volna a padok...

Velencefürdő mh. épülete meg nagyon jól el lett mérve, egyszerűen gyönyörűek a ferde csempék. A MÁV helyében ilyen hanyag és sz@r munkát át se vennék...

Előzmény: milcse (10653)
milcse Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10653

Abból a pénzből amit Börgöndpusztára költöttek volna pont be lehet kamerázni a megállóhelyeket/állomásokat és le lehet festeni 1-2 helyen szépre a zajvédőfalakat.

Előzmény: Fly_G_Fly (10652)
Fly_G_Fly Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10652

Sajnos én is attól félek, hogy nem sok értelme lesz a sajtóközleménynek. Fél napig lehet, hogy szerepel a médiában, aztán megy az archívumba.

 

Megoldás az lehetne, hogy bekamerázzák a peronokat, a megálló épületeit. A képeket folyamatosan figyelik és ha azt észlelik, hogy valaki éppen valamit megrongál, vagy szemetel, akkor hangosbemondón figyelmeztetni kell! Lehet, hogy így elsőre nevetséges, de Angliában ez működik.

 

A betört ablakokról csak annyit, hogy ha olyan (plexi)üvegeket raktak volna be az ablakokba, mint amilyen a fehérvári jégcsarnokban a palánkon van, akkor nem törnék be. Lehet, hogy drágább, de vandálbiztos! Nem karcolódik és valami brutál erőkifejtés kell ahhoz, hogy betörjék. Pusztán emberi erővel nem is lehet!

A zajvédő fal összefirkálását nem csodálom. Ezekkel a szürke zajvédő falakkal lényegében kecskére bízták a káposztát.

 

Ami a szemeteseket illeti, nem lett volna jobb olyan kihelyezni, mint amilyet Kelenfüldön is kiraktak?

Előzmény: civil (10647)
milcse Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10651

Dinnyésnél a hónapok óta kivállóan működő útátjárót mikor adják vissza a forgalomnak?

Csak azért kérdezem mert sokan előszeretettel kerülik meg a betontömböket.

milcse Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10650

"Marton zajvédő fal összefirkálva"

A zajvédőfal kinek a tulajdonát képezi? A Velencei aluljáróban anno voltak jó kis rajzok, gondolom most azok eltűnnek... :(
De pl. Velencefürdőn, (ahova sikerült felhúzni egy undorító zajvédőfalat egy üdülőövezet kellős közepére) nem lehetne azt megcsinálni, hogy MŰVÉSZEKKEL, vagy TEHETSÉGES rajzolókkal festetni vagy fújatni valamilyen rajzot a zajvédőfalra? Legalább a peron vonalába legyen mindkét oldalon valami kép a tóról, nyaralókról stb...

Ilyenen nem gondokodott még a NIF? :) Kit kell megkeresni ez ügyben? Hátha jövőre lenne belőle valami... :)

Előzmény: civil (10647)
milcse Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10649

"Amíg az állomásokon, megállóhelyeken semmiféle vasutas felügyelet, vagy szolgáat nincs"

Velencefürdőn van. Nagyon jól tudnak TV-t nézni meg bent dögleni. Aztán 2 óránként mennek egy kört. Ezt mennyiért tehetik meg havonta? Nagyon érdekelne, mert már ott is van elgörbített kuka...

Előzmény: didyman (10648)
didyman Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10648

A sajtóközleménynek nulla, azaz nulla hatása lesz. Amíg az állomásokon, megállóhelyeken semmiféle vasutas felügyelet, vagy szolgáat nincs ilyen feladatokra azonnal bevethetően, amíg a vadiújonnan kialakított megállók is gyakorlatilag tárt karokkal fogadják a vandálokat megfelelő berendezések vagy azok emberi hátterének hiányában, addig semmi sem fog változni (az emebri hozzáálásról nem is beszélve). Ma divat a vasutat rogálni, mert egyrészt divat máshol is, másrészt a vasutat mindenki utálja és van, aki ennek "hangot" is ad, van, aki meg csak némán nézi, eltűri-hisz mit tehetne utasként egymaga (eszébe sem jut összeszedni pár embert, aztán körbeálni a festegetőt, meg a saját valagát félti inkább), mit tud tenni csak egy vonatvezető is akár, ketten vannak a mozdonyvezetővel összesen az egész szerelvényre, jobb esetben hárman, egy randalírozó társaság ellen, amikor a tipikusan arrogáns, jegy nélkül utazó utastársat is kész idegbaj letenni a vonatról (én ilyenkor rögtön csatlakozom, de én ilyen hülye vagyok, sajnos ritkán akad még társ is hozzám). Aztán ha nem teszi le, akkor meg rögtön lesz 3 másik utastárs, aki nem akar büntetést fizetni/leszállni a vonatról, mondván, hogy ha a másik is utazhat úgy..

Előzmény: civil (10647)
civil Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10647

Készülünk egy sajtóközleményt kiadni, mert tarthatatlan a helyzet. A még át sem adott berendezéseket teszik tönkre, padok, szemetesek, a vadiúj épület két ablaka (egy tokostól), Agárd összefirkálva, Marton zajvédő fal összefirkálva (bár ezt nem tudom, rongálásnak számít-e :) )

A Vállalkozó mondhatná, hogy a padokat a műszaki átadás reggelén rakja csak ki, de akkor a "rendes" utasoknak lenne elviselhetetlen a helyzet. Ezek (elvileg) vandálbiztos utcabútorok...

Szerencsére a velencei ablakbetörőket még aznap este elkapták, van ki "leverni" a kárt.

 

Mi lesz az üvegfalú panorámaliftekkel ?!

Előzmény: Fly_G_Fly (10643)
Free_ Creative Commons License 2011.07.13 0 0 10646

Néha rongálják, de szerencsére közel nem annyira, mint a nagy általánosságban. A kamerának van ott nagy hatása...

Előzmény: vasutasadam (10645)
vasutasadam Creative Commons License 2011.07.12 0 0 10645

Nem rongálják a Flirteket? :) Láttam már letépett matricákat, összefirkált falakat és összekaristolt üvegeket... a WC is volt a padlótól a tetőig összefirkálva... :(

Előzmény: Törölt nick (10642)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.12 0 0 10644

Igen... :( Ait írsz, ahhoz mind szeléletformálásra van szükség, mert hiába lennének ott - egyelőre - a csikkgyűjtők. Ma reggel akadtam ki, hogy a lakótelepen a szelektív kukáktól max. 15 lépésre (!!) van egy kis utcai kuka, és abba vannak a másfél- kétliteres PET-palackik belebiggyesztve. Természetesen gyűretlenül. OFF És ezek a "userek" pofáznak demokráciáról meg igényekről... ON

Előzmény: Fly_G_Fly (10643)
Fly_G_Fly Creative Commons License 2011.07.12 0 0 10643

Szerintem elég lenne, ha vandálbiztos szemeteseket raknának ki. És ami még fontos lenne, az a cigarettacsikk-gyűjtők végig a peronon.

Szinte minden nap látok olyan felszálló utast, aki közvetlenül a vonatra fellépés előtt még beleszív a cigibe, majd a csikket elhajítja (jobb esetben a peronra, rosszabb esetben a peron és a vonat közé le az ágyazatra).

 

És ami még nagyon taplóság: a peronokon (Velence, Vfürdő, Agárd) egyesek a frissen ültetett gyepen taposnak keresztül, mert képtelenek néhány métert kerülni!

Előzmény: Törölt nick (10642)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.12 0 0 10642

Utólag is elnézésedet kérem a kissé túlzott kirohanásért. Nekem is fáj, hogy Magyarországon gyakorlatilag támogatják a vandalizmust. A rendőrség puszta létezése ugyanis nem egyenértékű a működésével. :) De a kamera tényleg jó ötlet. Meg lehet nézni az immáron 6 éves FLIRT-öket, sehol semmi rongálás, mert hülyére van kamerázva. Még a WC is tiszta, használható kulturált, pedig ott nincs kamera (remélem :D). De elhat odáig is a lélektani hatása.

 

Meg mi kéne még a megállókba, na miiiii??? Szelektív hulladékgyűjtés, az kéne. Szépen, vandálbiztos, kulturált módon.

Előzmény: Fly_G_Fly (10592)
Lee kapitány Creative Commons License 2011.07.11 0 0 10641

8063 a másikban. (sejtem miért.)

Előzmény: civil (10635)
V63 024 Creative Commons License 2011.07.11 0 0 10640

mcg Creative Commons License 2011.07.11 0 0 10639

"Jól, bár nem mező csere van, hanem folyamatos"

Én is így gondoltam, elnézést a pontatlan kifejezésért:))

(nekem mentségem, h nincs építőmérnöki diplomám...)

 

"A jobb vágányon már előbb lesz alépítmény, mert így a nagygép hosszabb szünet nélkül dolgozhat."

Szóval akkor a PM1000 itt lesz most viszonylag sokáig...

 

lesz még tervezett szemle külsősőknek?:)

Előzmény: civil (10638)
civil Creative Commons License 2011.07.11 0 0 10638

Jól, bár nem mező csere van, hanem folyamatos

A jobb vágányon már előbb lesz alépítmény, mert így a nagygép hosszabb szünet nélkül dolgozhat.

Előzmény: mcg (10637)
mcg Creative Commons License 2011.07.11 0 0 10637

tehát két lépcsőben megy a felújítás:

1. vágánymező cseréje (+ felsőágyazat?)

2. alsóágyazat tisztítása/cseréje, alépítmény megerősítése...

 

jól értelmezem?

s a jobbon az 1. műveletet csinája majd a SUZ-500...ugyanez a gép meg ott is a 2.-at.

Előzmény: civil (10635)
civil Creative Commons License 2011.07.11 0 0 10636
civil Creative Commons License 2011.07.11 0 0 10635

Most megy a bal vágányé, aug 8-15 között a jobb vágányé. Bontja a zúzottkövet, védőréteget, és a földmű tetejét. A zúzottkövet rostálja, a védőréteg anyagát a rostaaljal keverve visszarakja földmű erősítésként, előre kevert védőréteg anyagot terít, és a rostált, tisztított, felújított (érdesített) zúzottkövet visszarakja alsóágynak. Ahova kell, georácsot és textíliát tesz.

Az aszfaltos szakaszon csak rostál...

Előzmény: mcg (10634)
mcg Creative Commons License 2011.07.11 0 0 10634

meg is találtam a választ...

 

ez PM1000, ami most dolgozik:

http://www.plassertheurer.com/en/production_range/formation_rehabilitation_machines.htm

 

jól értelemzem, akkor most megy az alépítmény-erősítés?

Előzmény: mcg (10633)
mcg Creative Commons License 2011.07.11 0 0 10633

ja, még mindig ez megy?

azt hittem ez visszament, mintha azt írták volna valamelyik topikban...

Előzmény: Free_ (10632)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!