Üdv urak. Hosszas halogatás után leszedtem a deknit a gépemről, és alatta sűrű finom porréteg fogadott mind a fedélen mind a lengőkarban.
Már nagyon karistolós volt, bekoszolódott a berúgó fogaskereke meg minden. A szíj jó állapotú. Nemrég cseréltek varió görgőket benne, (kb 4500km lehet benne) és furcsálltam, hogy egyáltalán nem takarították ki. Nekem ez alap lenne, de hát ők tudják.
A fekete por az miből jöhet? Berúgó rugó, fogaskerék, szíj, kuplung stb? Ha ez mindenkinél így van akkor nem aggódom, én se tudtam sajnos kitakarítani mert nincs kompresszorom. A berúgókart letisztítottam, újrazsíroztam, most karistolásmentes.
Még egy kérdés: a hajtómű levegőbeömlőjénél levő szivacsot kell olajozni? Nálam elég filigrán kis szivacsocska van, és mindig sötétbarna/fekete mikor leszedem a deknit.
Teljesen egyetértek, én sem tuningolgatok semmit. Csak leírtam, h mire szánják a fordulatszámmérőt. Segít a behangolásnál.. nekem meg kell az info, mer csak. :-)
Hogymondjam ezt most óvatosan. Akkor meg nem bízzuk rá a gyári fordulatszámmérőre, mármint mi, akik hajlandóak vagyunk a variátor pályagörbéje meg a tömeg alapján számolni, hogy mit is csinál a variátor. Ha ismerjük egyáltalán a kontrasztrugó adatait, mert ha nem, akkor mi is próbálgatással hangoljuk.:)
Eddig a robogó tuningot úgy oldottam meg, hogy vettem nagyobbat :-) (Scarabeo50 - Gilera runner VX125 - Xcity250 - Maxsym400) A módszer működik!!!!
Junior bezzeg amíg nem volt autója a kis Aprilia-jat piszkálta fel, így aztán az hol ment, hol nem ment. Volt 1-2 tunng cucc, amit inkább kiszerelt és visszarakta a gyárit, de így is 90 fölött megy 50-es hengerrel. Innen tudom, hogy a tuningolós módszer nem feltétlenül olcsóbb az enyémnél :-)
Konkrétan akkor van értelme, ha tuningolod, mert akkor csak egy szűk sávban adja le a nagy teljesítményt, s oda kell hangolni a variátort. Amúgy meg szeretném tudni, h épp milyen fordulaton megy a motor. :-)
Nekem bevált a Scarabeo Ditechem.17ezer km,és semmi baja,két liter a fogyasztása.Viszont oda kell figyelni az olajra,szervízre,karbantartásra.De ez mindenre igaz egyébként.
De rég jártam már erre, pedig a statom szerint ebben a topicban van a legtöbb hsz-em.. :-) Sz'al megtetszett a Piaggio NRG robesz, mer hogy van rajta fordulatszámmérő, s nekem az kell. No most 3 féle motorral forgalmazták, gondolom a vizes a jobb, de az injektorosat meg szabad venni? Az nem az Aprilia Ditech-ben is kínált, kerülendő cucc?
A problémám a következő: alapjárat tökéletes, de... Negyed-fél gázig rendben minden, húz, erős! Utánna leesik a fordulat, gyenge. Nagyobb gáz, terhelés esetén olyan kihagyós, dadogós a hozzáállása. Gyertya hézaggal próbálkoztam, semmi! A karbiba nem nyúltam még. Amúgy csak egy csavaros állítás van rajt. Mi lehet a gond? Valaki esetleg némi segítséget? Hálás lennék.
Nem tudom még, hogy eladó lesz e. Nem én vagyok a tulaj, én csak használtam volna, de nem értek hozzá nagyon és nincs kedvem energiát fektetni bele, ha van mellette egy teljesen jó, működő robogóm.
Nem gyógyult ez a fos semennyit. Ma szétkaptam, kipucoltam a karbit, légszűrőt, összeraktam és ugyan olyan fostos az egész.
Nem húz, nem gyorsul, egyszer sikerült 50 fölé mennem vele, aztán bedadogott, fulladozott.
Két óra szenvedés után valahogy eljutottam odáig, hogy félgázon nagyon óvatosan 30-al maximum hazajöttem a szomszéd faluból. A lejtőn persze nagynehezen kihúzattam, és 50 felett olyan szépen ment, nem tudom miért nem képes feléledni alul.
Ebből a fostalicskából nem lesz senki, megbeszélem a tulajjal, hogy sózzuk rá valakire akinek kell Dio alkatrész. Még annyit se ér, hogy ő fizessen érte...
1. Amit leírtál gyártmány és tipus, meg sem lehet találni a neten.
2. Selejt kinai minőség.
3. Bármilyen alkatrész kéne majd hozzá, szinte lehetetlen beszerezni.
4. Nemtudom, hogy 2T vagy 4T. Mert 2T kinai motort legtöbb esetben, lehet keeway és társai alkatrészeivel életben tartani. De a 4T még Japánb tipusokban is felejtős.
5. Stb.....
Ha megbízható robogót akarsz és olcsón, az: Honda dio vagy Yamaha jog. 50-100 közt lehet találni.
De akár 50ért is lehet, nagyon jót találni.
Ha még is a kinai robogód megtartása mellet döntesz: 50-60eft-ot évente rá kell majd költeni és évente 10évet fogsz öregedni.