Keresés

Részletes keresés

redhut Creative Commons License 2008.01.24 0 0 630
Kötbér, ja.

Majd nézd meg a szerződést, lesz benne kibúvó, előre fogadok. Lásd mint lent, négyes metró.
Előzmény: Yoral (628)
redhut Creative Commons License 2008.01.24 0 0 629
Nembaj, Tőled ennyit vártam.

Látjuk mi történik a négyes metrónál. Gondolok itt arra, hogy mi volt a terv, az előterjesztés - és látjuk mi lett belőle költségben (!), határidőben (!!)... Illetve még nem is látjuk. Csak annyit, hogy a megvalósításnak köze nincs az eredeti elképzelésekhez.

Na most ezt vetítsd át a KKK-ra, és így nézd ezt a gyönyörű tervet. Nem lesz zaj, por, késés, mindenki tapsol és örvendezik.
Előzmény: Törölt nick (622)
Yoral Creative Commons License 2008.01.24 0 0 628

Persze csak elég rosszul hangzik indításként... meg ez is:

 

a környezetre gyakorolt hatása – elsősorban nem a létesítés közvetlen környezetére, hanem tágabb környezetére – pozitív irányú lesz."

 

(Különben a kivitelezőkön akkora kötbér van, hogy ha lemaradásba csúszik, inkább fizeti a büntetést, minthogy határidőcsúszásba essen  - ilyet már látott mindenki.)

Előzmény: Törölt nick (626)
fater69 Creative Commons License 2008.01.24 0 0 627

Hát persze. Meg bárki más is, akit csak akarsz. Te meg BoGar :-))

 

Egyébként ilyen általános szövegekről tényleg nem lehet vitázni. Nem tudod, hol lehet találni a konkrét számadatokat, amikre hivatkoznak a szövegben? Azokkal tényleg többre lehetne menni, mint az üres szájtépéssel. Persze ez csak akkor érdekes, ha léteznek ilyen adatok. Ha nem, tekintsd tárgytalannak a kérdést.

Előzmény: Törölt nick (625)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.24 0 0 626

az elviselhető mérték amikor már ép nem üvöltünk?!?!? 

 

hát ezek elég szubjektív dolgok...

azt ugye mégsem várható el, hogy síri csendben építkezzenek...

 

mivel az építést nappalra korlátozzák, zajhatásilag nem sok embert fog zavarni...

(akik éjszakás műszakban vannak és nappal aludnának, azokat várhatóan igen...)

 

Előzmény: Yoral (619)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.24 0 0 625
szóval te vagy fater69? :-))
Előzmény: keletikorut (617)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.24 0 0 624

Mekkora hatalma van az erdészeti hatóságnak?

 

nagy.

úgyhogy az önkormányzatnak vastagon meg kell kenni őket... :-))

Előzmény: cssz74 (612)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.24 0 0 623

valóban, ez csak a hatástanulmány összegzése.

 

Úgyhogy ha esetleg valaki tudna egy olyan linket, ahol megbízható forrásból származó konkrét SZÁMOK vannak, az lenne a csúcs!

 

ha még leírnak benne olyan adatokat, hogy pl. a várható ÁNF (átlagos napi forgalom) pl. 10e j/nap, és elédraknak számított zaj és NOx eloszlás ábrákat, akkor megnyugszol?

 

(mivel ellenőrizni/utánaszámolni úgysem tudsz, arra is azt mondanád, hogy ezt nem hiszem el... :-)

Előzmény: fater69 (611)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.24 0 0 622

namostezzel azaz baj, hogy nem lehet vitázni.

 

arra nem lehet mit mondani, hogy "ezekafaszok nemaztírják amitén hallaniakarok, tehát hazugságaz egész."

 

erre csak annyit mondanék, hogy "hüjevagy, vazze"

Előzmény: redhut (608)
keletikorut Creative Commons License 2008.01.24 0 0 621
Igen. De a Halmi erdő engedélyezése szerintem már lezárult, ahogy este meséltem, pár hiányosságot kellett csak a fővárosnak pótolni az engedély kiadásához, és azon már biztos túl vannak. Talán a XVII. kerületiek még tudnak valamire jutni az ügyükben.
Előzmény: fater69 (620)
fater69 Creative Commons License 2008.01.24 0 0 620
Ez az az illetékes ügyintéző-előadó, akivel Halmi erdő ügyből kifolyólag is beszéltél?
Előzmény: keletikorut (618)
Yoral Creative Commons License 2008.01.24 0 0 619

"A munkagépek által kibocsátott légszennyezők, illetve a munkaterületről származó por hatása –  tapasztalatok szerint –  csak a munkaterületen és annak közvetlen környezetében jelentkezik, amelyek megfelelő munkaszervezéssel elviselhető mértékűvé csökkenthető." -az elviselhető mérték amikor már ép nem üvöltünk?!?!? 

 

 

"a környezetre gyakorolt hatása – elsősorban nem a létesítés közvetlen környezetére, hanem tágabb környezetére – pozitív irányú lesz."

 

Tágabb környezetére - pozitív,

Közvetlen környezetére - negatív???  

Előzmény: Törölt nick (606)
keletikorut Creative Commons License 2008.01.24 0 0 618

És melegen ajánlom figyelmedbe ezt a linket is:

 

http://www.magyarorszag.hu/hirkozpont/hirdetmenyek/bp20070904.html

 

Előzmény: cssz74 (616)
keletikorut Creative Commons License 2008.01.24 0 0 617

Bocs, rosszul emlékeztem, nem KVVM, hanem FVM.

 

Néhány ezzel kapcsolatos tudnivalót itt találsz:

 

http://www.aesz.hu/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=397

 

 

Előzmény: cssz74 (616)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 616
Akkor a Fodor a "főnök"?
Előzmény: fater69 (613)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 615

Te szedegetnéd a használt condomot?

én nem!

a saját portámat tisztán tartom és a környéken is szerveztünk már takarítást.

Egyébként az említett rész már kőbánya nem a 17!

Én egy PZS-t sem dobok el soha!

Előzmény: redhut (614)
redhut Creative Commons License 2008.01.23 0 0 614
Sztem talán ki kellene takaritani azt az erdőt és nem ledegradálni.
Előzmény: cssz74 (612)
fater69 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 613
Az Állami Erdészeti Szolgálat, mint engedélyező, tudtommal a KVVM alá tartozik. Nem összekeverendő a Pilisi Parkerdő Gazdasággal, ők NEM engedélyezők. Ha felkérik őket, véleményeznek. A Halmi erdő esetében nem lettek megkérdezve (persze nem véletlenül). Ha kikérték volna a véleményüket, nagy valószínűséggel most nem lenne miről csevegnünk.
Előzmény: cssz74 (612)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 612

Mekkora hatalma van az erdészeti hatóságnak?

Nem a hatóság van az emberekért? A 17-ben 10.000 ember érdeke nem ér annyit mint egy szemetes erdő?

Mert a 17.kerben levő fákkal borított széttört wc-csésze, kartondoboz és condom-erdőn nem engedi át az utat, de a halmin igen?

Ki alá tartoznak?

fater69 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 611

Közeledünk, közeledünk, de ez még nem a hatástanulmány, ez csak egy általános összegzés, konkrét adatok nélkül. Amire többen már hetek óta vadászunk, az a számadatokat is tartalmazó anyag, mivel csak azzal lehet érdemben foglalkozni. Az ilyen általános szöveg pont semmire nem jó, így önmagában még akár demagógnak is lehetne titulálni :-)

 

Úgyhogy ha esetleg valaki tudna egy olyan linket, ahol megbízható forrásból származó konkrét SZÁMOK vannak, az lenne a csúcs!

Előzmény: Törölt nick (606)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 610

A 0-ás keleti része leállósávval épül és kissebb forgalom lesz rajta mint a déli részen, nem hiszem, hogy be tudna dugulni

 

Előzmény: redhut (608)
BoGar Creative Commons License 2008.01.23 0 0 609
Vegyétek már észre, hogy azon a szakaszon, ahol ez az út párhuzamos az M0-lal nincsenek dugók! És ha kész lesznek az idén elkezdődő bővítéssel, akkor már ott sem lesz.
Előzmény: redhut (608)
redhut Creative Commons License 2008.01.23 0 0 608
Ez egy olyan arcátlan hazugság, amely egy ideális állapotot ir le mind az épités, mind az üzemeltetés idejére.
Szó nincs pl. arról, amikor a nulláson baleset vagy torlódás lesz; vajon merre akarják majd levágni a kanyart...
Vagy amikor itt lesz torlódás a lámpák miatt, hosszú pöfögő kocsisorokkal... Kifejezetten javitja a levegőminőséget, igen.
A nulláson most is rendszeresek a dugók, miért lenne ez másképp ha megépül a KKK? (ami ugy nem alternativa!)
Nem is sorolom tovább, elképesztően egyoldalú, látszik, kinek a megbizásából készült.
Előzmény: Törölt nick (606)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 607

Az előző linken található jegyzőkönyv 212. oldalától szól a KKK-ról!

most olvasom, vélemény még nincs.

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.23 0 0 606

na és itt a várvavárt 6ástanulmány:

 

A terület épített és természeti környezetének összefoglaló értékelése

 

A tervezett útszakasz építés az egész Budapest szolgáltatás színvonalának emelését célozza.

 

A szakágazati megállapítások birtokában rögzíthető, hogy a tervezett útszakasz használatának közvetlen és közvetett környezeti hatásai, az építési időszakban és a megvalósítás után is – a tervezett műszaki védelem kiépítésével és megfelelő munkaszervezéssel – az érvényben lévő előírásokat kielégíti. A kibocsátások az ide vonatkozó előírások határértékein belül maradnak, 2018.-ra előre jelzett forgalom adatok birtokában a környezetterhelés a jelenleg előírt határértékek alatt marad.

Üzemszerű használata mellett káros környezet terheléssel – megfelelő műszaki védelem kiépítésével - nem kell számolni.

Az út használatának környezeti kockázatai csekélyek, a megvalósítandó műszaki – technikai megoldások, valamint a védelmi rendszerek (biztonságtechnika, tűzvédelem, vízminőség-védelem) magas szakmai színvonalat képvisel, emiatt további védelmi intézkedések megtétele nem szükséges.

A hatásvizsgálat időszakában folyó adatgyűjtés során új környezet-szennyezésre és környezet veszélyeztetésre utaló eseménnyel, jelenséggel nem találkoztak. A tevékenység jellegéből adódóan ilyen jelenségekre az út üzemszerű használata során sem kell számítani.

A hatásvizsgálat bemutatja az útszakasz használata során jelentkező környezetterheléseket és igénybevételeket. Az egyes szakágazati részek összefoglalása állapítja meg a környezet terhelések szintjét, a kibocsátások mértékét és az előírások szerinti határértékeknek való megfelelést.

 

A levegőtisztaság-védelem területén a számítások azt igazolták, hogy az út megépítésével a jelenleg igénybe vett, távolabbi közúthálózatba tartozó utak forgalmából származó légszennyező anyag kibocsátás jelentősen csökken, ezzel Budapest XXIII. és XVIII. kerületekben található lakóterületek jelenlegi légszennyezettségi állapota javul.

 

A tervezett út a területen áthaladó  közúti forgalom számára folyamatos, egyenletes sebességet biztosít. Ezzel jelentős mértékben csökken a levegőterhelés.

Az út kivitelezési munkálatainak tervezett időtartama 1 éven belüli, munkavégzésre csak nappali időszakban kerül sor. A munkagépek által kibocsátott légszennyezők, illetve a munkaterületről származó por hatása –  tapasztalatok szerint –  csak a munkaterületen és annak közvetlen környezetében jelentkezik, amelyek megfelelő munkaszervezéssel elviselhető mértékűvé csökkenthető.

 

A vízminőség-védelem szempontjából a korszerűsítésre kerülő csapadékvíz elvezető és befogadó rendszer biztosítani fogja, terület meglévő élővizeinek állapota ne romoljon, hosszú távon javuljon. A kivitelezés során elvégzett tereprendezési munkák végzett földmunkák kisebb mértékű beavatkozást eredményeznek a terület talajvízviszonyaiba, ezek azonban csak egy új egyensúlyi állapot kialakulásához vezetnek. Az alkalmazni kívánt műszaki megoldások biztosítják, hogy felszín alatti és a felszíni vizek minőségében és mennyiségében a hatásvizsgált, megvalósítandó létesítmény és a folytatott tevékenység jelentős változást nem okoz.

 

Az építkezés során keletkező hulladékok jelentős aránya nem veszélyes kategóriába sorolható. Közepes mennyiségű veszélyesnek minősülő hulladék keletkezéssel kell számolnunk.

 

Az üzemeltetők gondoskodnak az út használata során történt haváriáknál keletkező, különböző fajtájú hulladékok szervezett formában történő elszállításáról. A környezeti kockázatot – a képződő hulladékok tekintetében – elsősorban a havária jellegű, közlekedési baleset jelentheti. A veszélyes hulladék képződés révén közepesnek ítélhető a környezeti kockázat, de az adott feltételek és körülmények mellett ez a kockázat kezelhető.

 

A közlekedési zajkibocsátás a bemutatott számítás alapján, az építés ideje alatt, a rövid időszakokban fellépő közlekedési zajterhelés növekmény a szubjektív észlelési határ alatt marad, a tevékenységhez kapcsolódó építési forgalomtól származó zaj a számított értékek alapján az előírt követelményeknek megfelel.

 

Összegezve a hatásvizsgálat megállapításait, a létesítendő útvonal a környezetre gyakorolt hatása – elsősorban nem a létesítés közvetlen környezetére, hanem tágabb környezetére – pozitív irányú lesz.  

Előzmény: Törölt nick (604)
fater69 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 605
Köszi, ez egy hasznos link.
Előzmény: cssz74 (602)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.23 0 0 604

itt a lényeg:

 

A Külső Keleti körút szerepe és csomóponti kapcsolatai

 

Az M0 körgyűrű keleti szektorának fejlesztési koncepciója szerint, a Gödöllő irányú átkötés megvalósításával és a kiépítési paraméterek funkciókhoz igazításával a korábbinál kiterjedtebb hálózatfejlesztés valósulhat meg. E hálózatfejlesztés „kulcseleme” a párhuzamosan kiépítésre javasolt Külső Keleti körút, amely a Főváros érintett külső területrészeinek összekötését, fejlesztését célozza.

 

A körút vonalának dél és észak-keleti hálózati kapcsolódásainál ugyanakkor fontos szempont, hogy az útvonal a tranzit forgalom számára ne jelentsen alternatívát.

 

A körút – elnevezésétől eltérően – nem kör jellegű, sokkal inkább harántoló útvonal az 5-ös út (Soroksár) és a Nagytarcsai út (Cinkota) között. Az általa feltárt terület heterogén, beépítetlen és beépített térségek, erdőterület, mezőgazdasági terület, vegyes hasznosítási terület, ipari terület, lakóterület jellegű részek váltogatják egymást.

 

Az útvonal kategóriája városi elsőrendű főút, jellemző keresztmetszete 2x2 forgalmi sáv. Az Üllői út kivételével valamennyi fontosabb keresztező sugár irányú útvonallal csomópontot alkot. A csomópontok jellemzően szintbeni jelzőlámpás szabályozásúak, kivéve, ahol a keresztező vasútvonal kötöttsége különszintű átvezetést igényel (pl. Nagykörösi út, Ferihegyi út).

 

Előzmény: cssz74 (602)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.23 0 0 603
akkor beszálltam volna... :-)
Előzmény: fater69 (601)
cssz74 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 602

http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=tirhidden&command=showagendaitem&agendaitemid=60419

 

ELŐTERJESZTÉS

Itt azt írják, hogy meg akarják akadályozni, hogy az m0-ás rövidítése legyen...

 

fater69 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 601

nem szeretem ezt a "tevagyahüje, nem!tevagyahüje" vitát.

 

Te jó ég! Mi lenne, ha szeretnéd?!

Előzmény: Törölt nick (598)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!