Nyugati végeken kevesen vannak akik nem fizettek dézsmát a sünöknek. Osztrák meg akkor vizsgáztat mikor megveszi a gépet, de azokat valamiért itt nem húzkodják, pedig lenne miért.
Így helyes : Mezőgazdasági vontatóval csak könnyű pótot(750) húzhat. Mármint akinek ott van a "T" mellett a 185 korlátozás. Tehát ez a korlátozás csak a fehér rendszámos traktorokra vonatkoztatható . Így megfelelő ?
De akkor most mit húzhat az akinek nincs "E" kategoria ?
Sziasztok!Hát jól belemerültetek:Akkor én azt szeretném kérdezni,h ott a keleti végeken is szarakodnak annyira a fakabátok mint errefelé.Mert amit itt velünk müvelnek az HORROR.
B jogsival torveny szoveget szoszerint veve: Lassu jarmu es potkocsija... Tehat 1 piros rsz traki, meg egy piros rsz potkocsi... Szerintem...bar a rendor majd kiokositja az embert, ha van kedve...
Vizsga alapját említettem Piros " X " KW fekete " Y " KW ez 100 % . Ki , hogy manipulál az egy dolog . A többit meg bogozza ki az ember . Tény szerűsége az Pl ha van egy piros rendsz . 892.2 az biztos , hogy le pottyan a mostani vizsgarendszer miatt .
Akinek nincs korlátozás a "T" járműkategória mellett ,az nyugodtan ráköthet max. akkora súlyú pótot ami a traktor forgalmijába bejegyzett vontathatóságba belefér . Én így értelmezem.
Viszont érdekes az a feltevés miszerint van a könnyű pótkocsi (750 kg alatt), a nehéz pótkocsi (750 kg felett), és lenne a piros rendszámos lassú jármű pótkocsi ??
Igazad van nekem nincs korlátozás , most néztem . Viszont még őrzöm az " F " kat . dokumentumot , ha valamelyik okoskodó be szólna csak az orra alá dugnám .
Üdv mindenkinek Én úgy tudom hogy B kat. jogsival ( még ha lejárt az orvosi is) vezethetsz lassú járművet de csak egy a forgalmiban eng. össz tömegű pótot húzhat, függetlenül hogy piros vagy fekete rendszámú a pót. Nade akkor is elég a B kat ha fekete rendsz.-ú pótot húzol? Mert az nem könyű pót és nem lassú jármű.
Ezeket már csak egyediben csinálják meg pirosra nekem, az meg egy jó 100-as darabja uh ez még várat magára. És ha le is vizsgáztatom az eladás nem valami leányálom, mert nem kap törzskönyvet csak az adásvételi bizonyítja a tulajdon jogomat. A forgalmiba mindenkori üzembetartóként leszek bejegyezve, tulajdonos sáv kihúzva!!!
Nem komplikálom, csak nem értettem mit nem vizsgáztatnak le mire:-):-) De isten igazából mindegy mert nálam semminek sincs papírja, se a Dutráknak sem a 45-ösnek:-), sem a Hofherrnak:-)
Osztrák csendőr tisztában van a piros és a fekete rendszámok fogalmával. Mezőgazdasági vontató húzta a 22 tonnás lassú járművet, bemérték gyorshajtásért, 175 euró lett a jutalom. Míg a főnök nem váltotta ki addig ott tartották.
Hát ez az látod...! Viszont ha fekete a rendszám a gépen,már csak könnyű pótot lehet húzni.....mert 1 kicsit gyorsabban mehetek.....:-))) A rohadt kúrva anyjukat a szabály alkotóknak.... !!!
Vagy még 1példa : Ha valaki levizsgázik B kategóriából,2 évig nem húzhat vonóhorgon utánfutót....MERT KEZDŐ ! De......ha valaki levizsgázik B kategóriából,és 5 évig egyáltalán nem is vezet,sőt még kocsija sincs (Életszerű példa !!) aztán 5 év után vesz 1 kocsit,és már húzhatja is az utánfutót,mert már KURVÁRA megy neki !!!:-)))
Hát ...dióhéjban ennyit a Magyar szabályokról....! ...szégyen....
üdv mkinek! Szaby be tudnád linkelni azt az oldalt amin nézted a kategóriákat. mert kerestem, megnéztem minden menüpontot de nem találtam meg. nekem ez így nem tiszta, utánna néznék pontosan. kössz
Ez nem így van! B-s jogsival húzhatsz piros rendszámos géppel piros rendszámos pótkocsit attól függetlenül, hogy az könnyű vagy nehéz, ha a vontatásba belefér akár kettőt is!
Ez Mind KPM rendelet x, y . szabályokkal . Ami a jármű szerelvények fogalmánál lehet elő bogarászni , találgatni lehet , mint említettem hozzá értő Hatóságba nem botlik az ember .
Mos meg néztem az 50-es forgalmiát.Tehát 9000kg fékezett pótnál......fék nélkűl:600kg...ráfutófék:2263kg...ezeket a sujokat vontathatóm a lassu jármű 50-es MTZ-vel.
Üdv mindenkinek! Ez a jogsi kérdés érdekes dolog. Nekem még a régi jogsiba az F kategóriához volt beirva hogy MG vontató nehéz pótkocsival. Kicserélték a jogsit lett egy T betü! De az a T betü benne van a 18éves fiam jogositványába is!!! Akkor most jön az hogy valaki mondhassa hogy traktoros! kell az a ZÖLD könyv! ami 37kw feletti mezőgazdasági traktor vezetésére jogosit és akkor huzhatsz két pótot 40tonna össztömegig!
B jogsival vezethető lassú jármű és piros rendszámos pótkocsija. Mezőgazdasági vontató és könnyű pótkocsi (750 kg). Ne keverjétek a nehéz pótkocsit a piros rendszámos lassú járművel, ami a piros rendszámos pótkocsi.
Aszem 44 KW és Ugye max 25 km/ ó . Necces a 80 nak is . Szerintem rendőre válogassa , , hogy ért vagy nem a szab . hoz . Nem folyamodtam bele bár illene de le nyúlok hétfőn a fiokba a pontos adatok miatt .
A jogsira kitérve, azon mit értenek hogy "lassú jármű és pótkocsija". Akkor most ez mekkora pótkocsit jelent, könnyűt vagy nehéz pótkocsit? De hallottam olyat is hogy a traktornak be van ütve a legn.megengedett vontatható tömeg és akkorát húzhat.
Na mindegy engem ez nem érint mert nekem van C+E jogsim, de a fiam miatt kérdezem a lassú jármű és pótkocsiját, hogy húzhat-e nehéz pótot.
Van még egy kérdés , ami szintén érdekes . Fekete rendszámos és " B " kat . jogsi . együtt nem " Nato kompatibilis." Az említett KW és a menetsebesség miatt .
Űdv mindenkinek.Dupla pótot csak is kizárólag mezőgazdasági vontató huzhat,NEM LASSU JÁRMŰ..........mert a kettő kőzt a kűlőmbség ,hogy a lasu jármű az piros rendszámos.és csak 1 potot huzhat. a mezőgazdasági vontató ,fehér rendszámos és dupla potot is huzhat,de ehez kell a megfelelő loerős legyen a gép azt hiszem 80le-felett kell ,hogy legyen ezért a 82-es MTZ az alsó határ.
Valoszínű ua. a bejegyzés mint nálam de az értelmezés amit ki kell emelni . Mert Össztömeg re van : Vagy is csak két 6 t pótkocsi nem két 18 T potkocsi. Aki külön vizsgát tesz most ,annak is a " T " van ami jogosít nehéz pot vontatására mert úgy vizsgáznak .
Valahol én is olvatam, hogy Doncasterben befejezték a traktorgyártást. Mindegy nekem nem kellene! De viszont a doncasteri gépek beváltak, és jók voltak (főleg a Case IH).
Pontosan így van ! Az enyémben be van ütve a T-is, és már igazoltattak fekete rendszámos 80-assal 2 nehéz póttal a 37-tes úton....nem volt semmi differencia.....( Almát hordtunk a haveromnak)
Annyit a joksihoz hozzászolnék én külön vizsgásztam mg vontatóra és azzal két nehéz pótot húzhatok és a jogsimban ;T; betűként van nyílván tartva azt azért nézzétek meg van e a T után szám mert az a korlátozás száma csak azért mert nekem nincsen és én kétpótot húzhatok mert régen úgy volt akinek B kategóriával lassújárművet vezethet de csak 750kg húzhattál.
Doncasterben A GYÁRAT leszerelték és az oroszoknál müködik azóta. magyarul azt jelenti megvették a gyárat. az összes tipus technológiáját tartalmazza a vétel, de a márkanevet azt nem, ezért lett a neve kamaz. ja még a gyártást a cormicosok felügyelik 2 évig.
Ennek a traktornak az "eredeti" megfelelője a Case IH MX Maxxum[/size3], majdani utódja a [size3]Mccormick MTX amelyeket Doncasterben gyártottak. Ez csak "kamaz" nevezetű, de ingyen sem kellene ellentétben a Case IH-val abból elfogadnék egyet! :-)
"* lassú jármű és pótkocsija a "T" kategóriára, vagy bármely nemzetközi kategóriára, illetve a "TR" kategóriára érvényesített vezetői engedéllyel vezethető."
Ez esetben mit takar a pótkocsi kifejezés ?? ...Tehát bármekkora pót lehet ,csak az össztömege ne haladja meg a traktor tömegét ??!
Nekem a "T" kategória mellé be van írva egy 185-ös korlátozás,....de mivel hogy "bármely nemzetközi kategóriával " vezethető ,így nincs gond. Vagy a korlátozás mindet érinti ?
A két nehéz pot az nem igaz . Ha a magam esetét veszem alapul . MG vaontató nehézpótkocsival. Hivatalosan . Ez 24 T össztömeg . De egy 50 MTZ vel nem tehetem meg ,világos .
A vége az érdekes a kettő össztömege ? Van egy másik verzió is a KW , hisz piros és fekete rendszámok alapja . ha jól át nyálazza az ember akkor rá jön arra , hogy csak szólóba vezetheti . Vontatni legfeljebb személy utánfutót lehetne .
Ha a jogsidba a "T" kategória is be van írva akkor elméletben ez vonatkozik rá:
A "T" kategória fogalma
Nemzeti kategória: mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi, lassú jármű és pótkocsi. Mezőgazdasági vontató: mezőgazdasági munka végzésére készült, de pótkocsi vontatására is alkalmas, rakfelület nélküli olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni képes. Lassú jármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes.
Milyen vezetői engedéllyel vezethető? ("T")
A "T" kategóriába tartozó
* mezőgazdasági vontató és könnyű pótkocsija a "T" kategóriára, vagy a "B", "C", "D" és "TR" kategóriák valamelyikére érvényesített vezetői engedéllyel; * mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi a "T" kategóriára, vagy a "TR" kategória, illetve a "C1+E" és "C+E" kombinált kategóriák valamelyikére érvényesített vezetői engedéllyel; * lassú jármű és pótkocsija a "T" kategóriára, vagy bármely nemzetközi kategóriára, illetve a "TR" kategóriára érvényesített vezetői engedéllyel vezethető.
Még milyen jármű vezetésére jogosít? ("T")
A "T" kategóriára érvényesített vezetői engedéllyel vezethető még a kerti traktor és az állati erővel vont jármű, de legfeljebb az engedély kiállítását követő tíz évig. Bármely nemzeti kategória csak belföldön történő járművezetésre jogosít.
Ezt lehet kinyomtatom és beteszem a trakiba. :) Hogy tudjak mire hivatkozni a rendőrnek. :)))
Nemzetközi kategória. A "B" kategóriába tartozik a (forgalmi engedély bejegyzése alapján) legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhellyel rendelkező gépkocsi, amely lehet személygépkocsi vagy kistehergépkocsi is.
Az ilyen gépkocsival, "B" kategóriás, nem kezdő vezetői engedély birtokában könnyű (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan legfeljebb 750 kg megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsit korlátozás nélkül szabad vontatni. Az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege így elérheti a 4250 kg-ot.
Nehéz (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan 750 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsinak "B" kategóriás, nem kezdő vezetői engedéllyel való vontatásához két feltételnek kell teljesülnie:
* a nehéz pótkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) saját tömegét, és * az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege (vagyis a két forgalmi engedélyből megállapítható megengedett legnagyobb össztömegek összege) nem haladja meg a 3500 kg-ot.
Még milyen jármű vezetésére jogosít? ("B")
A "B" kategóriára érvényesített vezetői engedéllyel vezethető még - az orvosi érvényesség lejártát követően is, de legfeljebb az engedély kiállítását követő tíz évig - a mezőgazdasági vontató és könnyű pótkocsija, a segédmotoros kerékpár, a lassú jármű és pótkocsija, a kerti traktor és az állati erővel vont jármű.
Üdv! Amekkorát a traktor elbír még biztonságosan. :) Ha B kat jogsid van akkor tudtommal csak max 750kg-os össztömegű pótot. Néz utána a közlekedés felügyelet honlapján. Nem tudok pontos választ rá, mert nagyon sok mindent mondanak az emberek.
Üdv! Kösz. Ma utána olvastam a könyvben és ott le van írva, hogy a rugó erő a lényeg, nincs semmi beállítás. A könyv a fészek javítást is írja bronzból. A könyv szerint fogok eljárni ahogy le van írva a javítás, ellenőrzés. Tegnap nem tudtam utána nézni, mert melóztam.
Jó napot mkinek! Miért van egy olyan sejtésem,h te ismered azt a nyulat?-:))Ha beszélnél vele megkérdezhetnéd h mi a szösz ez.Ott folyik ahol fordul az egész tehát nem alul,és akkor amikor gondolja nem mindig.Fölül levettem a fedelet ott van olaj.Kösz h beszélsz vele ne csak a kakaót szopogassa!!-:)))
Ok értem. Na majd hamarosan szétszedem a kettőt és meglátjuk mi lesz vele. Ami jól működött azt azért lökték ki mert folyt az olaj belőle és megunták, így kivették a gépből. Az amit bejelöltem az a visszatérő ág ha jól tudom? Szerinted be tudom rakni azt a könyököt beállítás nélkül?
Nehéz dönteni ezt meg kell rágni az biztos . Viszont majd márciusba ha a MG technika ki hozza , hogy milyen tip. ból adtak el a legtöbbet nálunk akkor lehet gondolkodni .
Értem. Akkor házilag egy másikból ne is rakjam át? Mert szereztem egy rosszat és abból áttenném a könyököt, meg ami alatta van. Ami jól működőt szereztem azon meg ez a könyök hiányzik. Miért enged le a golyó miatt? Kikopik a fészkéből, vagy valami más miatt?
Ez a kettő a "döntős" (mikor lesz rá keret). Ez talajozna, szállítana azért is csak MTZ mert gyors, satöbbi.... 100 ló felett már nemigazán, valószínűbb, hogy 10145, 10245-ös lenne belőle pedig nem vagyok a zetorért oda. Ha viszont 7 millió feletti lenne a keret akkor egyértelműen valami nyugati, megfelelő birtokmérettel együtt, hogy ne csak az udvarba álljon. :-)
Nem tört össze annyi műanyag mint lemez . ezt elhiheted . Most jön az , hogy tovább kell gondolni .Ezért a 920.3 . Gyenge a 892 motor , a lemez meg zörög mint a kisdobos zenekar . Akkor inkább legyen csendben . Ha ütközik azt is cserélni kell .
Hát kb: Az én véleményem szerint: 892.2[/size3] -Fém kasznis ami tartósabb mint a műanyag, és szebbek is külalakra. -Kiforrotabb, és 90 lovas, viszont nincs olyan nyomatékos a motorja mint a 3-asoknak -Nehezebben indul hidegben, nem hengerenkénti ízzításos
[size3]920.3 -Nyomatékosabb motor -Intercooler -Hengerenkénti ízzítás, jól indul a hidegben is -Műanyag kasznis ami nem igazán tartós, meg kicsit csúnyábbak külalakra -Kiforratlanabbak
Ezeken kívül van még valami különbség a kettő között? MTZ-ben nekem csak a 892, 892.2, meg a 920.3-as jön be, meg elég is lenne valamelyik a 3 közül.
Ne legyen már ilyen világ vége hangulatod ! Majd elkapják a faxukat a nyakkendős fasza vendeleknek és helyre jön minden . Igy 55 körül sem vagyok el kenődve . Az EU sem tart örökké . Annyit azért hozzá fűznék , akkor hol voltak a parasztok mikor a konzerv és cukorgyárat 6 éven keresztül dózeroltam a gödrökbe? Hogy képzelték a termelést , kinek és mit ? Most már minden politikusnak KELETi szél fúj ? Eddig meg nyaltak Nyugatnak ! AGRÁRÁLLAM vagyunk . El felejtették ?
Valóban fiatal vagyok még, meg szerencsére nekünk telik kenyérre, gázolajra, internetre. :-) De annyi biztos, ha nem foglalkozhatok a gépekkel, nem dolgozhatok már velük mert ellehetetlenítik a mezőgazdaságot akkor megyek innét az országból, vagy esetleg felkötöm magam. Engem még ez éltet!
Üdv mindenkinek . Mégegyszer kösz akik írták tegnap hogy az elsőhajtás kapcsolójának a rugósbiztosítója van berohadva, ma megnéztem beolajoztam és jó lett.Eddig nem figyeltem hogy ilyen is van benne, ráadásul a padlólemez alatt a váltókulissza még takarja is.
Üdv mkinek!Jó neked ha azt megteheted,mert akkor ezek szerint még fiatal vagy.Sajnos ezt nekem 42 évesen 2 gyerekkel a nyakamon már nehéz lenne kivitelezni.De én nem panaszkodni akarok nem élek rosszul ,de ehhez még most is kell apám segitsége,ő teremtett mindent ami van.
Ez nem csak nálad van így! Nálunk, koszfészekben is ilyenek vannak csak. Hazudoznak, böfögnek, irígykednek, és a mocskosak egymás p...áját nyalják. (Bárcsak megdöglenének mind, vagy eltakarodnának az országból keletebbre /ahová valóak lennének/!!!) De ha rá kell hagyni a mezőgazdaságot én elspájzolom a gépeket és valahova kimegyek melózni, a lényeg, hogy itthagynám ezt a mocskos országot!
Bocs!Legyen elég amit tegnap irtam.Tudod ahogy észreveszem erről a tájrol nem sokan irnak ide,inkább töletek.De olvasni lehet h olvasnak,és errefelé sok az irigy ember /nem ugy mint nálatok/nem akarom h elrontsák a topikot ha megismernének.Persze azt nem veszik észre mikor 2x12 ora éjszakázás után kimegyek nappal mondjuk szántani.Ugyanis dolgozom a traktorok mellett egy hiv mukahelyen is.
Szerintem ugyanarról beszélünk,ha azt mondjuk h réselt korm lemezesvagy pálcás .Nálunk nagyon vegyesek a földek,de inkább kötött.Homok ritkán és csak max 1-2 hektáros foltokban van.A nálatok az hol is van?
nem felénk nem használják az olyat. még a réselt kormánylemezes is ritka mert közéragad az agyag. felénk az őszi mélyszántásnál 4 fejes regent ekével a 140 pacis landini legend igencsak erőlködött(szar földön) azért vannak jobbak is. Felétek milyen föld van?
Voogel-noot 1050xms 4 fejes váltvaforgatós pálcás/nemtom felétek igy mondják-e/Azt Őszi mélybe 9-cel viszi hegyen völgyök keresztül.Ahogy hallom azért van baj velük ha nem is sürün.De titkolják.Volt itt olyan h vmi nagyobb gond volt vele.Eljöttek érte kamionnal,de milyennel?Zárt kamionnal h ne lássa senki h beszart.
155le 800 üó.Tapasztalat?Az az igazság h viszonyitani nem tudok nagy géppel ezelött nem mentem,igaz volt egy hulladék.Szerintem kicsit sokat eszik de amugy nagyon jó.Hibája nem volt,de ne is legyen mert kemény "dollárokba" kerülne.Ja és nem az enyém apámé./meg a banké fele/
üdv mindenkinek! nekem befelé mindig könnyű kapcsolni de kifelé nem mindig. A hátrafelé mozdulás mindig segít úgy könnyen kijön. az olajzás tényleg segít. néha tenni kell rá egy kicsit és semmi gond vele.
Attól már a 921.3 is jobb ha újba gondolkodik az állattenyésztő. Alacsony és gyak . lag arra a célra is első oszt. A légtartályról annyit : azért kettő mert egykörös a fék rendszer , ha kétkörös egy is elég.
Hát gondolhatjátok nem kezdő vagyok csak úgy próbálom hogy közbe mozdítom a gépet előre hátra meg ugrasztom is, de piszok nehezen adja vissza,de azért köszönöm.
Orvosi frecskendőbe szívjál fel olajat és a kis porvédő gumit félre húzva a szárra kell nyomni. :) utána fel le játszani vele. VAn egy kis biztosító golyó az újakun és az szokott beregadni. Én mikor indulok el a trakival eleinte kicsit csúsztatom a kuplungot és úgy kapcsolom ki és így nem kell erölködni.
A kérdésed nagyon jó mert nekem ugyanez a problémám teljessen megkell álnom,hogy kikapcsolható legyen vagy hátramenetbe megrugatom ugy könnyebb kikapcsolni.
A legfelső állásból nekem is csak úgy adja ki, ha egy kicsit megugrasztom a gépet. Szerintem azért van, mert tolja az elejét, és feszül a kapcsolókerék.
Az oké hogy nem nagy sújú a vetőgép de egy 3 méteres vetőgép min 4-500 kg + a tárcsásborona vagy mi a franc és a sújpont jó hátul van, mondjuk a magtartájba ami van az nem mérvadó mert repcét vet.
Esetleg meg van erősítve a hátulja valahogy? Vagy a külső kerekekben alig van nyomás és így nem sok súly esik rá és nem feszít akkorát befelé? Az elején tényleg mintha kisebb kerületű kerekek lennének, de homokban az ugyanúgy belenyomódik, mert betonon ok hogy nem ér le és ugyanolyan kormányozni. Mennyi lehet az a súly amit az mtz hátulja hosszú távon elvisel károsodás nélkül?
De az a vetőgép nem lehet valami nagy súlyú, ha még a traki eleje is éri a földet. Nálunk a tsz-ben volt egy Fendt Favorit 615LSA, 180 lovas, ahhoz volt egy 4 méteres Amazone forgóborona-vetőgép kombináció, de mikor a vetőgép tarálya tele volt, akkor a gép első kerekei éppenhogy érték a földet.
Szerintetek ennek a gépnek hogy nem törik el a féltengelye? mindenkitől azt hallom/olvasom, hogy mtz-re duplakereket ne, mert... Vagy csak idő kérdése?
Dupla elsőkerékkel hogy bír kormányozni? vagy dupla elsőkereket csak orbitos gépre lehet rakni aztán az hadd dolgozzon?
Szia!Azt mondm amit ő,légkondival közelitett a 9-hez.El tudom képzelni/nagyon jólelkü szerény gyerek/hogy amit mondott neki elsőre azt elfogadta,alkudni nem tud.
Sziasztok,ujra!K.vár-tol 20 km.Szakad a hó,kb 10 cm-nél tartunk 2.5 óra alatt!Igen az áfás ára volt 9 körül egy maszeknál vette.Ő még csak gyönyörködik az 1025.3-ban.
Az biztos. a mai gázolajáraknál nem mindegy a fogysaztás. új gépnél nagyon sokan érdeklődnek a fogyasztás iránt mert azért nem mindegy hogy mennyit eszik a gép
Hogy lehet az hogy a 90 lovas motort ha felcsavarom 2200 as ford.-ra akkor nem 105 lovas lesz? Hiszen a két motor között csak maxford. különbség van nem?? Töröm a fejemet napok óta de nincs eredmény.
merre lax?? itt is van egy 1025.3 meg vannak vele elégedve. az 9 misi már áfástól volt nem??? az mtz hungáriánál 6,7 milla az 1025.3 nettóba persze. ja ja elég drágák
A barátom mult héten hozott egy 1025.3-at.Pontosan nem tudta de azt mondta h légkőndival közelitett a 9 gurigához.Nekem jobban tetszenek a lemezes mtz-k.De k..va drágák,de mi nem?
Nekem a 4x4 ami tetszik rajta.2 hengeres.Nincs összehasonlítási alapom mert nem volt 25 öm.A tudása tetszik.Nem mindegy hány henger püfög 2 vagy 4.Vagy 130L vagy 27L.
Üdv mindenkinek. Még a tegnap esti témához annyit hogy oldalváltó már a nyolcvanas évekbe is volt csak opcióba, igy nem nagyon kérte senki, de nagy műszerfal is volt 96 előtt az tuti.
Feng-Shou 18Le 4x4.Fogyasztásuk nagyon szuper.Igénytelenek.Van hozzá 2 korongos kasza,múlthéten lett kész.2 ekefejes eke.Ja és 2013-ig műszaki.Tudod nálunk nem lehet az nélkül járkálni.Ár?750-ven.
Sajnos a 920-on és az 550-en kivül nem nagyon ismerem a többi fajtát.Nagyobb gond nem volt vele?miért és milyenre szeretnéd cserélni,és mennyi a normális ára?
Nekem is meg van forditva az eleje mert kb 2év alatt megette /akkor kezdtem rutintalan voltam/.Ugy veszem észre h igy hátrafele, sokkal jobban fog az eleje és igy néz ki 8 év után.
Üdv bezony 2millio 2 ért mondta tegnap este!én furáltam,h csak ennyi órás,de ha Te mondod,h annyi van benne akkor,valószinű annyi van benne!biztos jól szól akkor
Szevasztok!!! Azt szeretném kérdezni, hogy van-e valakinek erdője??? mármint olyan amire támogatást kap. A videón tényleg jól megkínlasztja azt a gépet. Nemtudom miért nem kapcsolta be az elejét. Lehet nem jó.........
1994 őszétől jöttek a nagyműszerfalasok. Élőben kell látni a traktort (mintha visszamennénk az időben 15 évet) higyjétek el megéri nem ilyen a színe mint a képeken. 1 hónapja láttam. Újkora óta ismerem a gépet. Olyan mint az új! újkorában nem volt kiváltva a rendszám (mert minek is nem használták) most volt a kpm nél műszakin. A csávó nagyon megbecsülte a gépet. Gyárilag nincs a szűrőkön az a felirat amiről beszéltek. Ugyanis nem mindegyiken volt. Ez csak a gyárban volt festve! Nem kell öszekeverni a gányolt traktorokkal.
Hát nem másfél milla az biztos ilyennek eszmei értéke van. Kérdezzétek meg a dutrásoktól hogy mennyit adnának egy 40 éves szinte új dutráért ami nem felújított.
Én még itt vagyok egy kicsit. Igaz az előbb elköszöntem. Csak meguntam, hogy nagyon lassú a fórum. Tudom, hogy kupec a csávó. Csak gyorsan ezt a hirdetést találtam. Csak illusztrációnak raktam be. Az az igazság, hogy egy mtz-ét nagyon nehéz fotóról leírni. Ferri72-nek van igaza, hogy élőben kell egy traktort megnézni és utána véleményt alkotni róla. Így fotóról csak esztétikailag lehet esetleg megállapítani.
Na még annyit amit,nézteteek 552 mtz az egy kupec,kereskedő,van neki vagy 8 10 db mtz-je Kunszállási figura ki vannak glancolva a gépezetek ezeket a gépeket jó ideje hirdeti s érdekes mindben 2300-2500 óra van kicsit fura na mindegy!
Nem tom de asszem 95-l jöttek az oldalváltosok de akinek vana faluban aza 95 évj megnézem a váltoban bele van ütve a gyártási szám ennek még nem volt cserélve a váltója meg széthuzva sem ,már van benne 6000 óra
Gyárilag máshogy van felrakva. Így ahogy a képen látod, ha jól tudom akkor 5cm-et szélesített a nyomtávon anélkül, hogy hozzányúlt volna a hídhoz. Ez normális.
Jaja annyiért mondta azt mondta bontatlan,de ez kamu én szerintem,gyanus a gép eleve az elsőfelnik gyárilag adtak ki ilyet csillagfelniben,ugy néz ki mint a telt felnis gyáriban ilyen csillag felnit még nem láttam,kifelédomborodot olyan van
Ezt a bordó színűt? Az nagyon sok érte. Egyszerű nem lakik valaki a közelébe a gépnek és megnézhetne meg beszámolhatna róla. A közelembe lenne én tuti megnézném.
Ez is kivan boxolva. Fotózás előtt át van kenve gázolajos ronggyal. :) Vagy rögtön mosás után van fotózva. Viszont erről jobban elhiszem, hogy 2600üzemórát ment.
Itt mifelénk is van egy 1994-es 550E kb 1000üzemóra van benne még most is úgy néz ki mintha most jött volna a gyárból ki. Egy idős emberé a gép és úgy vigyázz a gépre mint a szeme fényére kb 5ha földet művel vele. Többször kértem tőle a gépet és nem adja. :(
Tudom, hogy jöttek ki bordó színbe is mtz-ék. Viszont 1995-ben még nem volt nagyműszerfalas és oldalváltós. Azok kb 98 környékén jöttek. 600 üzemóra alatt egy felirat se kopik le pl a levegőszűrőről vagy a gázolajszűrőről stb. Nézd meg egy picit jobban látszik, hogy nem takart jól a festék. Neked van igazad élőben kéne látni.
Má megint negatív vagy, asszem ez a széria sötétebb színbe jött ki van itt a faluba ilyesmi évjáratú az is bordó, a színeltérést meg a sz@r fényképezés teszi, az hogy 2009 -es forg.-ba helyezésű az érdekes de abba az időbe nem voltak így megbolondulva a műszakiért .
Arra nem gondoltál, hogy azért mázolhatták le mert már ahány fődarabból áll a traktor az annyi színű. :-) Meg az is biztos, hogy nem 600 óra van benne, hanem lehet akár 6600 is. :-) Majd átbasznak vele valakit aki drágán megveszi.
Pontosan! :) Átvan festve egy ótvar traktor. Az üzemóra csere óta ment 600üzemórát. Ha jobban megnézed akkor az ajtón és légtartályon látszik az eredeti festés vagyis ez a csuda szín nem takart rendesen.
Szerintem a 82-es fényezése nem gyári.Mert a gyárin a gázolaj szűrőn ott lenne a matrica meg a légszűrő alján is.De ezen nincs,meg a háttérben a kapu szine is hasonló piros,szerintem de lehet hogy csak káprázik a szemem...................
Hát igen, a fenébe hogy egy tíz éves autó az új árának csak a töredékét éri, a traktorok meg tízévesen is féláron vannak az újhoz képest vagy több, nem értem pedig kínálat van.
Láttam már..ez szép nagyon ! ...árat nem ír... A multkor találtam 2 db 552-est is 1,2M-ért,és 1 másikat 50ezerrel olcsóbban. De azt is figyeltem,hogy az 550-es-eknek az ára, kicsit meg emelkedett ! Persze azoké,melyikek rendben vannak mindenhogy.
Legolcsóbb megoldás, hogy elmész kárpitos kellékeshez és veszel méterbe műbőrt meg 2-3cm-es vastag szivacsot. Pálmatex ragasztót hozzá vagy 3 kilát. A netről a habitól rendelsz kárpit csavarokat 50Ft/db-ér neki állsz és megcsinálod. Ügyes ember vagy Te. Szerintem gondot nem okozna. É is így fogok egyszer csinálni. :)
Szerintem,ezeket már csak bontóba lehet keríteni...csak azok meg,elég viharvertek lehetnek....de talán kilehetne fogni.... Ahol Hajdúszoboszlón vettem a könyöktengelyt,kérdezték hogy nem -e hoztam 1 kis bórt ! Lehet hogy beígérek nekik 50 litert,hogy kerítsenek 1 fél faszát...hátha.... ....nincs is már más ötletem.....se reményen..
Ha a féltengely görbe , (..hogy a faszba görbült az el...?) inkább cseréld ki !!! Bontókba olcsón lehet venni....mert ha még jók is a csapágyak,előbb utóbb, úgy is kiveri ! És úgy is te-fogod hamarabb megunni az állandó csapágy cserélgetést.....
Szia!Igen erre gondoltam és köszönöm!A gép 10 éves 7000üó motor bontva nem volt,habár már folydogál az oil egy kicsit.Kint -12 volt.Itt látszik h a telefonhoz sem értek.Azért mozgott sokat /Freddy/mert egyedül voltam és nehéz egy kézzel tenyerezni a másikkal inditani,a harmadikkal meg fogni a telót-)))3 csak lábbol van nekem.-)))))))))
Sziasztok! Most találtam ezt a Fórumot és szeretnék tanácsot kérni tőletek.Nemrég vettem egy 550-est és üt a hátsó féltengely vagyis görbe 1,5 cm van benne, ezt meg is mértük a végén. A csapágy nem lóg és az olaj sem folyik belőle! Szerintetek eltörhet e a tengely, vagy ne foglalkozzak vele?
Sziasztok!Köszönöm a segitségeteket,de sajnos nem boldogulok egyik megoldással sem.Egy halott topicon próbálkoztam már vagy 10-szer de nem jön össze.Az mtz tegnap reggeli inditását szerettem volna megmutatni.Most el kell mennem de este olvasok!!
-jobb oldalt van egy URL cím, arra bal gombbal két katt, ezzel kijelölöm( kék sávban lesz a szöveg),
-majd a kék szövegre jobb gombbal egy katt, aztán másolás,
-aztán a fórumban, itt, ebben a mezőben megint jobb gombbal katt, és beillesztés, akkor megjelenik a videó linkje.
Csak előtte és utána is hagyj ki szóközt, vagy tedd külön sorba.
Vagy van ennek egy másik módja, de az nekem még soha nem sikerült:
-itt, ebben a mezőben alul az "új link" négyzetből kitörlöd a (http:// )-t, és oda illeszted a linket. Azután lehet nevet adni a videónak a "szöveg" négyzetben, aztán a felvesz gombbal már itt is kell lennie a videónak.
Remélem tudtam segíteni, de majd jönnek tőlem okosabbak is, és leírják érthetőbben.
Hogyha youtub-ra feltöltötted akkor hozzászolás irásnál van egy olyan hogy új link! oda bemásolod a böngésző címsorából a youtube-hoz tartozó linket, majd rámész hogy felvesz és az Új link felirat alatt lesz egy olyan hogy beszúr! arra ráklikk és akkor már be is raktad ide! remélem sikerül! ha nem akkor segítek szívesen!
ÜdEgy v mindenkinek!Szeretnék egy videót feltenni a youtubról ide de nem tudok.Tudna vki segiteni,de én sik vagyok a számitógéphez azt vegye figyelembe!Köszönöm!
hát nálunk nem igazán kötöttek a földek homokon vagyuk,szőlőbe elsőosztályu mert a nagyobb felülete a guminak azért jó nem rugja ki maga alól úgy a talajt mondjuk trágyaszóróval vagy pótkocsival,egyszer láttam kiskörősn szöghajtásos mtz elől 16/70 r20 gumival,kötött földekre inkább merev hidas jobb szerintem
kivettük egyszer de fu 235 bar van állítvade + - 12 bar megengedett ezek a motorpal adagolók nyomást tudnak igaz ezek sem a legjobbak ezeknek is kell egy kis kaja de ezt nem lehet csavargatni mint a régieket ezzen belül kell állítani nem ez a baj hanem a porlasztók ezek már hézagolólemezesek,mármint az állítási lehetőségük van benne egy vékonyabb meg egy vastagabb,ja kicserélni nem ajánlott nekünk kicserélték a csúcsokat ugyanaz a baja hamisitvány szar csúcsok voltak szerintem
mondjuk a porlasztó nem faszák mert hidegen az utolsó 2 becsöpög aztán hebbeg a gép bemelegszik akkor semmi füst hidegen meg kékest nyomja nem turbo nem adagoló hiba ,igy is pöcc röff indul 2és fél 3 hengerrel izzitás után
Vagy a digitális óra miatt sértődtél meg? Azért írtam hogy szarok mert az enyémde is csal, mint az állat sőt ritka amibe nem. Lepotyognak a mutatók meg hasonlók van olyan hogy már a 3. fordulatszmmérő van benne.nem erőssége a ruszkinak az elektronika ez tény és köztudott
mi szöghajtásost akartunk! de ezen gyárilag 15.5 r38 elöl 11.2 r20 abból is a keskenyebb nem az a taurus abból van a szélesebb,lecseréltetük hátul 16.9 elöl meg 13.6 r20 de ott felnit is kellett cserélni! de rálehete volna huzni a gumit arra a felnire is,lehet ezért megy ennyit minden gyárin van az adagoló minden porlasztók kaja
Én is így tudom mint ahogy Te és így is van. De az a szerelő az nekem ezt mondta biztos értet hozzá:))))))))))))))))))))))))))))))))))))egyébként ez a váltó tetsziknekem a legjobban lehet azért mert gyors
Van mtz-ébe 5sebességes szinkron váltó de nem 892-esben hanem 952-esben. :) 4előre és 1 hátra. Viszont a 921.3-as kertészeti mtz-ében is szinkron váltó van de abba már 5 előre és 1hátra.
Ez igaz de akkor, hogy pótkocsizik ha meg van rakva? Ha csak megállva lehet tartományt váltani akkor egyel nagyobb tartományba váltásnál megáll. Aztán még nehezebb lesz megindulni!
A 1025ös váltóját egyszerűen meg kell tanulni. AZ a baj, hogy sok "tszcsés" pilóta hajtja ma is a 1025-ösöket és az 50-es és a 80-as után teljesen más. Nagyon soknak a csoport váltó okoz gondot. Pedig azokat csak állóhelyzetben lehet váltani. Nagyon sokan próbálják menetközben váltani azt. Azt hiszik, hogy az a felező ("negyedelő") Már ezt a "negyedelő" kifejezést is hallottam rá :)))))
ezt is gallyra szedték turbózás előtt,820.2a dugok is valami spécik azt nem árulta el meg a porlasztók,olyasmi mint a .3 -é,a hengerfejből is szedetett le aztán iveco adagoló,de ott a vezérlést is ell kellet tenni utólagos intercooler meg a szorzója gyórsitós olyan mint a 892 gumikban is fagyálló