Ezért mondtam, hogy csak megszokás kérdése, minegy szerintem hogy virsligumi, mounti gumi, teló, vagy merev, lényeg, hogy jól érezze magát rajta az ember :)
Paris-Roubaix: én se azt mondtam, hogy kocabringások hobbiversenye:) Csak azt, hogy ha már olyan alma-körte összehasonlítást végzünk, hogy azért kell a fuly a városban, mert a DH-versneyen is a fully a gyorsabb, akkor ezzel simán pariban van a P-R. Teló: nekem is volt téli bringám amiben teló volt egy rövid ideig, de most már a harmadik telemet nyomom merevvel és nem kívánom vissza a telót. Fura is lenne, ha a Mátra maraton hosszút végignyomtam merevillával, akkor betonra tennék be telót:)
Mostanában 4-5 alkalommal ültem ismét országútira a nyár után. Tény, hogy egyre jobban megszokom, de azért kellemesebb montival (a kerékpárutakon). Legalábbis a Lánchíd - bringaút - UVH szakaszon.
Az első alkalom mondjuk ultrabrutál volt, mert a pár hónap alatt kiszökött egy kevés levegő, kb 3 bar volt a 23-as gumikban. Éreztem, hogy kicsit puha, de már nem volt kedvem visszafordulni.
Ez szerintem csak megszokás kérdése, leszámítva azt a pár havas napot amikor kénytelen vagyok mountival közlekedni, kizárólag outival járok melózni, edzeni, túrázni, versenynezni és pár felütéses defektet leszámítva (amióta újra szingóval járok ez is megszünt) semmi bajom a 9-re fújt vékony kerékkel. A megszokott útvonalakon ismerem az úthibákat, ismeretlen helyen meg óvatosabban megyek.
A Paris-Roubaix-n kemény legények indulnak. Nem is mindenki ér célba, esetenként a kerékpár is kettéválik alattuk.
A városi telóhasználat szerintem hasznos, nem a kényelem miatt, hanem a váratlan úthibák és kátyúk miatt. Országútival pl. lassabban érek be munkahelyre, mint mtb-vel. Viszont mondjuk egy merevvillás mtb-vel valszeg nem ez lenne a helyzet, de a teló akkor is biztonságot ad.
Outival egyszerűen nem merek gyorsan menni a rázósabb részeken. Az sem elvetendő, hogy nem kell hirtelen becsalinkázni az autók közé egy kátyúkerülés miatt.
Sötétben még inkább így van, volt már olyan, hogy merevvillával már rég kiverte volna a kormányt a kezemből a későn észlelt úthiba, a teló meg csak nyekkent egyet. Kétszer is volt már, hogy nagyobb sebességnél elnéztem egy járdaszegélyt, akkor is hasznos volt a teló. Bár ez utóbbi egyéni szocproblem, de ritkán vagyok ilyen hülye.
Az igazi bunny-hopp nem azonos az általunk művelt bakugrással.
Kényelmes műveléséhez nem árt egy megfelelő geometriájú bringa. Pl. a pyxisem elejét szinte alig tudom megemelni, mert nem tudom eléggé hátravinni a súlypontomat. Oké, vannak technikai hiányosságaim is. De pl. SPD nélkül is megy a kisebb dolgok átugrása: pl. csíkátugrás a sportpályán :-)
Viszont maratonokon jó dolog átugratni a vízelvezető huplikat.
Egyébként itt egy jó kis kép, hát én biztos leszálltam volna az akadály előtt.
Nekem kezdetnek az is elég lenne kezdetnek, ha az első kereket 5 centinél jobban és fél pillanatnál tartósabban el tudnám emelni a talajtól. Nem mindtha sűrűn lenne erre szükségem, de mégiscsak bosszantó, hogy minden lakótelepi és falusi gyerek tudja, én meg nem... :)
A húszezer alatti bringák nagy valószínűséggel nem lopottak. Szinte mindegyiknek van valami olyan baja amit egy kerékpárt használó ember megcsinál vagy megcsináltat, mert úgy szinte használhatatlan.
Egyébként talán vasárnap, vagy hétfőn érdemes menni, de mindenképpen rá kell szánni egy teljes napot. Meg aztán sietni kell, mert szerintem fel is fogják számolni az egészet.
A Flórián téren vannak szép lapos lépcsők, ott egyedül is kipróbálhatod, ott volt a tanfolyás. Feneket hátra, oszt mehet. Fékezni nem szabad. Hát, voltak, akik a rendes lépcsőn is lementek, de ahhoz én már gyáva voltam. :-) Azóta ha leszállok a Nyugatiban a vonatról, sose tolom le a biciklit a Marx téri főlépcsőn. :-)
Réges-régen volt lépcsőjáró topik tanfolyam (gyakorlás). Ha egyszer, jó időben, valaki ingert érezne a nyuszihopp bemutatására, gyakoroltatására, szívesen megnézném, kipróbálnám. (A zember vénségére teljesen meghülyül:-))).
Ahhoz el kell jutni a levegőbe. :) Egyszer sikerült, Vác után a bringaúton azon a hírhedt félköríves kishídon. :D
Na, majd gyakorlom. Lehet amúgy, hogy néha sikerül, mert reggelente van két fekvőrendőr + egy magasított körforgalombalépés 10 méteren belül. Azon szoktam próbálgatni.
Én úgy próbálom elképzelni, hogy amikor a közös súlypont a felrántástól már a levegőben van, és a bringának is van már helye a repüléshez (hihi, annak mindig van), akkor már egy viszonylag kis tömeg-átrendezés is elég nagy forgatónyomatékot ad. Például, a korcsolya hegyén forgó jegesember a testrészek forgástengelytől mért távolságának változtatásával szabályozza a pergését.
az biztos, hogy én sem a leírás alapján tanultam meg :) de sokat segít a javulásban. meg főleg abban, hogy az egyszerre emelt 2 kerék valójában nem bunny, csak sima ugrás.
a bunny alaplényege az, hogy sokkal kevesebb erővel lehet igen nagyot ugrani, míg a sima emelős (erőlködős) módszerrel csak kis vicceset ;) ismerős triálosok/dirt-ösök úgy felrakják egy 1/2 méteres párkányra, hogy alig fejtenek ki erőt. igaz ők tudnak úgy egykerekezni, hogy nem tekernek, csak a hátsó kerékre "húzzák" a súlypontot és gurulnak. az igazán profik fékezgetés nélkül tartják ebben a pozícióban. ezt egyébként manual-nak hívják.
mikor így gurulnak, felteszik az első kereket a párkányra, majd "ráfordítják" a hátsó kereket, ekkor már támaszkodnak az elsővel. valójában nem ugranak, hanem "rálépnek", ahogy te is fellépsz egy lépcsőre, ami kevésbé megerőltető annál, mint ha ugranál.
de persze a világrekord a magasugróknál megszokott rúdon való átugrást jelenti, ott nincs mire támaszkodni, de az elv ugyanaz.
Én jártam már devecserben bringát venni, akkor nekem úgy tűnt a többség nem lopott, hanem tényleg lomi. Annyira lepusztultak, ócskák, régiek (nincs összefüggés), hogy el nem tudom képzelni, hogy azoknak az ellopásába bárki is energiát fektetett. Persze biztos volt közte lopott is bőven. Én mondjuk nem mennék vissza többször. Mindig csodálom azt, aki valami olcsón vett kinccsel tér vissza.
Annyira nem vagyok vizuális, hogy totál nem tudom elképzelni amit mondasz, de valahogy megy nekem is... mondjuk platformmal még nem próbáltam. Ezért mondom, hogy szvsz ezt így elméletből nem lehet megtanulni, meg kell nézni, hogy csinálja aki tudja és meg kell próbálni utánozni... egyszer csak menni fog.
ehh, túl gyorsan váltottam témát a 2. rész magára a kerékpár bizniszre vonatkozott, köze nincs az óvodásokhoz. viszont annál inkább a lenyomozhatatlan bringák adásvételéhez.
az óvodásoknál értem én a problémát, de ettől még maguk a nevek viccesek maradnak. akkor is az, ha újgazdag fehércsalád adja a gyerekének és akkor is az, ha szegény romák.
hát ez érdekes, mert egyáltalán nem igaz. vagy lehet hogy arra gondolnak, hogy valóban csavarást értenek alatta? mert csavarás alatt inkább úgy értendő, hogy karból kell tolni/elforgatni a bringát az ugrásra merőleges középvonal körül. elég sok ilyen ugrást volt szerencsém látni a profiktól és az ő elmondásuk szerint is ez a lényeg. nekem is megy spd nélkül, persze jóval kissebb, mint vele :)
hát a fresh andit meg a hasonló szánalmas neveket is megmosolygom, igaz ők saját maguknak adták ezt az agyament nevet. hangsúlyozom a nevet, mert én nem a gyereket nevettem ki...
egyébként ez a devecseri bringabiznisz hogy is van? van egy marék valahonnan? kerített bringa amit árulnak? és ezek vajon honnan érkeznek?
u.i. nem izgat ki árulja, csak az, hogy honnan szerzik őket...