A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Fele?! Ez azért elég durva. Legalábbis most olvastam egy júzervéleményt, a fazon 13000 mérföldet ment az EXP-vel. A Tourance is elmegy 20e kilométert, legalábbis ismerek olyat, aki ennyit motorozott vele, persze lehet fele ennyi az élettartama, ha az ember nem figyel a guminyomásra... Itt például pont azt írja, hogy mennyit ment vele, és hogy más gyártók gumijai 4-5 ezer mérföld után megadták magukat.
Csak azért érdekel, mert mire nekem kell, addigra szerintem nem lesz már a régiből. Nálam 16-17e kilométer volt a legtöbb, amit a Tourance bírt, szerintem ez elég jó eredmény.
Többek tapasztalata szerint eléggé kopik új Tourance. Olyan fele a futásteljesíténye mint a réginek. Ennek tudatában én sem venném ma meg....de anno amikor kérdeztem még csak kisebb -3000 km csökkenésről szóltak hírek...de persze senki sem pánikol, csak a legtöbben tudatos vásárlók, sok km-rel hátuk mögött és orruk elött :))))
Lehet, hogy lemaradtam valamiről, de nem teljesen értem ezt az enyhe pánikot az új és a régi Tourance körül. Gondoljátok, hogy annyira szar az új, hogy be kell spájzolni a régiből? Vagy annyival drágább lesz az új? Vagy most annyival olcsóbb a régi? Mondjuk mindegy, mert momentán inkább benzinre költök, mint gumira. :-) Ja, és nem provokatív a kérdés, tényleg érdekel.
Kösz a választ, az érdeklődés nem saját részre szólt, én most rendeltem be az akciós Tourancebol, hogy amig lehet addig a megszokottat használjam. Addigra meg már csak lesz elegendő tapasztalat a többivel. Barátom már hetekkel ezelőtt akart Heidenaut venne, de a kereskedője szerint még nem kapható, nekem másképp rémlett a listáról, neki érdeklődtem, és lehet érdekli is majd a lehetőség, ő ugyis Bp-i. Megadom az elérhetőséged neki, lehet keresni fog, majd rám hivatkozik.Üdv
Viszont Soka közben azt mondta, nem teszi fel, mert úgy jönnek ki a kilométerei, hogy sok pénz lenne a cserélgetés (ezt nem értem tisztán, de nem is az én dolgom). Én pedig továbbra is szeretném odaadni valakinek kipróbálásra, aki már sokat ment Tourance-szal és/vagy Anakeeval, hogy legyen még egy vélemény az enyémen kívül. Én a Heidenau előtt kb. 16 ezret mentem Karooval, így jó lenne még egy vélemény.
Ingyen odaadom kipróbálni. Ha valaki igényt tart rá, szóljon! Aztán ha tetszik neki, és megy vele még mondjuk 8 ezer kilométert, rábízom, ad-e érte valami aprópénzt.
A gumi még a régi felnimen van a Wallisban, jövő utáni héten leszedetem és hazahozom. Vagy elvihető Kelemen Janitól is, előzetes egyeztetés után.
Ma láttam egy szürke1150GS (talán UJB-s rendszám) és egy bordó RT duót. Bács-Kiskun, Szank, Korona vendéglő. Feleségem látta már múlt héten is. Kicsit lépnem kellett, mert melóba mentem, különben megálltam volna egy márkatársi üdvözletre.
a sima Laser mar nagyon regi, szerintem vmi regi gyartasut kaphattal, remelem nem en voltam :)
a Lasertec van mar 2-3 eve ami retro gepekre, erdekes meretekre való sajnos nincs belőle Reinforced, hiaba regi gepekre valo, az csak ME880-bol meg BT020-asból van, LT-re
Vicc nélkül: nekem az R100-on Lasertec van. A K100-as hasonló méretet kíván, de nekem csak rendelésre tudták hozni (a 120-as szélesség manapság elsőkerékre való méret, ennek szólt a virsligumi...) Előre tavaly még kaptam a hagyományos nyílhegy mintás Lasert, állitólag ez már megszűnt, de gondolom van helyette valami, úgy mint a hátsón ahol szintén mintát váltottak pár éve a Laser tipusnév meghagyásával. Ja, a keskeny guminak van még előnye: baráti áron jutsz hozzá!
en ugy latom erre 120/70-17 es 160/60-18 kell, ez esetben barmelyik modern turasport, gondolom ugyis turazni hasznalt gep Bridgestone BT021 Dunlop Roadsmart Michelin Pilot Road 2 nagyjabol 60e körül megvan a pár most
Egyébként ár-érték arányában nem is rossz az. Szárazon elfogadhatóan tapad, esőben is csak kicsit csúszkál. Ahogy emlékszem, körülbelül a Bridgestone régi Trail Wingjéhez hasonlóak a tapadási tulajdonságai. Élettartama nagyon magas lehet, 8500 alatt alig kopott. Mindez 30 ezerért.
Tourance EXP: Nekem eddig nagyon bejött, sima Tourance után döbbenetesen könnyen dönthető és kevésbé zenél és kevésbé ráz bedöntött fékezéskor. Kopás még nem látszik, igaz kb 3000-et mentem csak vele.
Nekem 2600 van a Road Attackben. Döbbenetsen jó gumi. Aszfalton mint a ragasztó, sokkal direktebben billen ívre a motor, mint az elműlt 25000 kilométeren használt Karooval és Heidenauval. Azt hittem, aszfalton kívül nulla értéke lesz, ehhez képest sem murván, sem kisebb sárban (ott 2 kilométert kellett csak menni szerencsére, és tényleg csak tócsák voltak, meg mutatóba egy kevés barna trutyi) nem éreztem gyengébbnek az Anakeenál vagy a Heidenaunál. További infók a további kilométerek után. Szerdán az Eringen tesztelem tovább.
A Sasfészek németesen van szervezve, nem bíznak semmit a véletlenre, ergo nem kell aggódni. :) A busz a parkolóból kb. 20 perc alatt ér fel. Fent egyből érdemes bejelentkezni egy szimpatikus lefelé menő járatra és csak utána elkezdeni a nézelődést. Mi az első busszal mentünk fel (9 körül, ha jól emlékszem), megérte, mert nem volt tömeg és még szépek a fények. Ami miatt éri a lóvét, az a kilátás, vagyis felhős időben szerintem inkább kocsmázni kell menni.
két éve Szlovéniában az egyik barátom is így járt, amíg felmentünk a Vogel-hegyre a kabinos lifttel. szerinte legalább tízszer annyi idő volt a lefelé út, mint a felfelé :), de ott sem nyúlt hozzá senki. A súlyáért és a méretéért én sem csípem ezt a láncot, de azért mindig elviszem magammal, elfér az oldaldobozokban. Használni ugyan én sem mindig szoktam, még kelet felé sem. Kempingben viszont mindig láncolok, általában két motort szoktunk egymáshoz kötni.
Más: a jövő hét végén megyek a Sasfészekhez. Van valami tipp, vagy trükk, amire érdemes figyelnem? Illetve mennyi idő felmenni, kényelmesen körbejárni, majd visszaérni a parkolóba a busszal? Milyen sűrűn járnak a buszok?
lehet, ez igaz, de már csak elvétve. Évek óta a Majerhez járok Érdre, ő még be tudott volna szerezni, de legközelebb már úgyis mást kellene tenni, gondoltam akkor miért ne váltsak már most. Majd kiderül.
Én egy darabig hasonlóval jártam, aztán leszoktam róla. Nehéz volt, helyet foglalt, utáltam az egyre dzsuvásabbá váló lánccal való foglalatosságot. Manapság nem lakatolok. Balkánon sem. Szerintem egyedül Velence környéke lehet necces, a többi helyen nem bántják a motort. Veszélyesen élek, nem szedek vitamint.
Szlovenia Triglav Nemzeti Park - Isztria - Velence/Udine környéke - és felfelé a Dolomitokon át az osztrák hegyek között vissza.
Most egy ilyen vedelmen gondolkozom. Tudom, hogy nem olcso, de ha mar adtam ennyi penzt egy motorert, akkor nem ezen kellene sporolni. Persze, ha tenyleg megvedi a jarganyt. Tudom, hogy 100%-os biztonsag nincs, de probalok minden tolem telhetot megtenni.
Azon mindig csodalkozom, mikor 30 millas Merdzsot ketezer forintos tesco gazdasagos kormanyzarral probaljak megvedeni.
Bármit is raksz rá, csak lassítja a lopási folyamatot. Illetve ha van a környéken kevésbé védett, akkor nem a tiédet választják és már ez is nagy eredmény.
Én az elektronikus riasztókat nem kedvelem, mert eddig mindegyikkel csak szoptam. Régen ABUS-láncot hordtam, de nagy mérete és súlya miatt most már nem hordom csak ritkán. Maradt a tárcsafék-zár. Ebből viszont 3db, tehát minden tárcsára jut belőle. Hátha annyival már nincs kedve tökölni a gyökér tolvajnak. A 3 zár elfér egy bőrtokban és az összár kijött 10ezerből.
De a legfontosabb, hogy mindenképpen próbáld biztonságos, zárt garázsban, vagy udvarban elhelyezni. Bár tökéletes biztonság e téren sincs, de azért utcán nem szívesen hagynám magára se nappal, se éjszaka. Sajna egy motorostúrán gyakran akad olyan eset, hogy magára marad egy kicsit, de ezeket az eseteket meg kell próbálni minimalizálni.
Más: eddig elhasználtam 3 garnitúra Metzeler Tourance-ot, amit nagyon szerettem, de mivel megszűnik az EXP miatt, nekem meg a héten gumit kellett cserélnem, így hosszas hezitálás után felrakattam a Continental Trail Attack gumijait. Kíváncsi leszek rájuk, majd beszámolok a tapasztalatokról.
Gondolom a gyari kormanyzar es riaszto nem elegendo.
Eddig nem erdekelt, mert mindig olyan helyen parkoltam, ahol biztonsagban volt, de most elmegyek egy kulfoldi turara es nem tudom, hogy milyen parkolasi korulmenyek lesznek.
Igen. Tiszta, száraz érzés. Vizen is. Két garnitúrát koptattam el, de lesz még a motoromon. Most ME880 van, a Z6 nagyobb biztonságérzetet adott, igaz kevesebbet (12 körül) is bírt. A Tourance-ot leszámítva ( az nincs RT méretben sajna :D ) számomra a Z6 a tökéletes gumi.
Mondani lehet bármit. Amíg a félliteres hp működik csereeszközként, addig semmi gond. :-) Küldj valami rajzfélét és rákérdezek. Remélem, nem nyaralnak a marósok és az esztergályosok. :-)
Összefutáshoz: nem valószínű, hacsak nem jársz véletlenül Miskolc környékén. :-) Motorral ritkán megyek 50-100 km-nél messzebbre, mert kényelmetlen. Még ha sisakot nem kellene viselni, akkor talán. De így... :-)
Nem igazán, mert egy évben kb 2x kell hozzányúlnom, egyébként pedig csak valami rozsdamentes anyagból érdekelne. Ha az ismerősöm üzemében csináltatnám, akkor talán 1000 ft is lenne. :-)
Hát igen.. Ezért keresem én is a megoldást.. Talán van remény, mert a szenzorra egy anya megy (a képen a 6-os), és abba csavarodik bele a szelepszár. Már találtam is, csak az hosszú, és csúnya réz. De le lehet gyártatni is. Ha nem sokból kijön, akkor érdekel?
Szívesen, bár csak tippeltem. :-) (Mondjuk kérdés, hogy ha az első keréknél tudták jól hozzáférhetővé tenni, akkor hátul miért nem alkalmazták ugyanazt a módszert...)
Úgy látom, hogy egyben van. :-( Kár, mert gyakran utazom két személlyel, és akkor ugye más nyomást kíván.. Úgyhogy ez felejtős. Azért köszönöm az ötletet!
Na most ez is június, és volt hó, de 10-15 fok körülire mondanám a hőmérsékletet. Ahol megálltál, az alagút előtt, ott mi is csináltunk képeket, volt hó most is, csak kevesebb. Látható a képtáramban. A felső hurok aszfaltos, ott pakoltunk le, megnézhető.
Nem volt egyértelműen látható, ezért kérdeztem. Mikor legutóbb arra jártunk, akkor még a tetejére zúzott köveken lehetett felmenni, és nagyon munkálkodtak.
Nem emlékszem mi mennyit fizettünk, egyszer csoportos kedvezménnyel, kétszer meg tök ingyen mentünk fel. Igaz, hogy az egyik rossz időben, a másik meg 6 óra után volt.
Ha megy valaki gumit cserélni, akkor kérnék valamit: Szeretném a hátsó keréken kicserélni a szelepszárat egy ilyenre:
Azért, hogy könnyebb legyen hozzáférni. De szükségem lenne az átmérőjére! Alulról látszik. 8,3, vagy 11,5mm. Egy mérőszalaggal már el lehet dönteni.. Ja és a küllős keréken állítólag más a méret. Nekem könnyűfém. Előre is köszönöm!
Szerintem a legfelső szintig asztfaltos volt már 2005ben is (na jo volt egy 500 meter amit elvitt a kőgörgeteg), csak fölül volt 1 murvás kör a csúcson...
vmi több komponensűt Michelin Pilot Road 2 Dunlop Roadsmart Bridgestone BT021 vagy a jól bevált Roadtec Z6 illetve új változata az Interact szerintem ezek mind 60e körül megjönnek már
Világ körüli túra: Sima Tourance is 20.000 km futott nálam pedig kapott autopályát is... ...de én is el voltam ájulva EXP-től sima tourance után (persze az kopott volt)
Az a baj, hogy te minden újonnan kipróbált dologtól el vagy ájulva. :-)
Márt majdnem megvettem a Heidenaut, most meg tessék...
Lehet, hogy egy 100 éve a pincében málladozó ősi Dunlop-tól is le lennél nyűgözve. De talán a ráfon körbetekert gumislag is ovációt váltana ki belőled.
Na jó csak viccelődtem, mert tetszik, hogy úgy tudsz lelkesedni minden új iránt. És el ne kezdd sorolni, hogy milyen újonnan kipróbált dolgok ne tetszettek! :-))))
MÁS: első benyomások a Road Attackről. DÖBBENETES... Az elmúlt 24500 kilométert Karoon és Heidenaun töltöttem. Olyan futása lett a motoromnak, hogy rá sem ismerek! A kanyarba való bekormányzás, az íven mutatott viselkedése, minden. Mintha más dimenzióban mozogna minden. Egyelőre 140-150 kilométert mentem vele, de elszaladtunk még az este Dobogókőre bekoptatni kicsit. Nagyon tetszik. Persze ez nem egy reális összehasonlítás pl. egy Tourance-szal, hiszen vázoltam az előzményeket.
Ezek után viszont a Heidenau-ra soha többet nem mondom senkinek, hogy próbálja ki! Egy előnye van: sose kopik el. 8500-at mentem vele, alig látszik rajta. Világkörüli túrára érdemes lehet meggondolni, szerintem huszas körül lehet az élettartama. Viszont most, hogy fent van a Conti, most tudom csak, milyen brutálisan vibrált a Heidenau. Egyébként ha Soka elmegy vele akár csak egy ezrest, lesz egy Tourance-os összevetésünk is. Kíváncsi vagyok rá!
Ennek oka egyszerűen az, hogy (na most már úgysem tudom titkolni tovább) közben "lett" egy pár felnim. Azon terepgumi lesz, így aszfaltra teljesen aszfaltosat használok majd. Legalábbis kipróbálom.
Azért Road Attack lett és nem Trail, mert utóbbiról kicsit megoszló véleményeket gyűjtöttem be, előbbiről viszont olyantól nem hallottam rosszat (de egy szót sem), aki használta is.
A Trail a Roadból lett fejlesztve azzal a céllal, hogy laza talajon használhatóbb legyen. Ez állítólag nem nagyon sikerült, viszont aszfalton is kicsit kevesebbet tud. De majd meglátjuk, rövidesen kiderül a vallatásnál!
Ha még nem kapható az az új Pirelli, akkor honnan tudják, hogy megegyezik a tudása egy már ténylegesen tesztelt gumiéval? Vagy van már valamilyen értékelhető összehasonlító teszt?
Beszélgettem Pásztóy Tamással múlt hét végén. A régi Scorpion, ami a tesztben szerepelt, már ezer éves fejlesztés. Az új (a közeljövőben lesz kapható) gyakorlatilag megegyezik az EXP-vel tudásban.
A Revüs tesztben a Conti Trail Attack szerepelt. Én most Road Attacket rakattam fel, Erdélybe már azzal indulunk szombaton. Rövidesen beszámolok a tapasztalataimról.
Ákos, ha van kedved kipróbálni a Heidenaut, odaadom szívesen. 8500-at futott, de brutálisan jó állapotban van. Szerintem te pl. elégedett lennél vele. Egy ingyenpróbát megér. :o)
Azt a biztonsági másolatot küldd el nekem légyszíves!
A sima turancot már nem gyártják. Az exp-vel nagyjából elégedettek a kollégák, de gyorsan kopik a sima régihez képest. Ár-érték arányban a scorpiot akarják rám sózni, de a 650-esen rossz volt a tapasztalatom vele. Bár a gyárak összeolvadása, megvétele miatt aszongyák ez is turanc féle. Ki tudja. Egy scorpionos gs-es véleményét meghallgatnám. Addig meg elolvasnám a tesztet. :-)
Motorrevű júniusi számában van 1 gumiteszt, elég korrektnek tűnik. Első a Continental Road Attack (remélem jól emlékszem), 2. Tourance EXP, 3. Pirelli Scorpion. Avon Distanzia és Anakee lehúzva ismét. Esetleg megpróbálhatok biztonsági másolatot készíteni róla :)
Eladó egy gyári top-case, és egy wunderlich-es bukócső 1200RT-hez. (az 1200GT top-case is ugyanolyan). Ha valakit érdekel, akkor küldöm mail-ben az eladó telszámát.
Jól van na, kövezzetek meg :) Bécsbe mindenképp megyek, azért gondoltam a Louisra, de ha azt mondjátok f*s, akkor nézek mást (itthon még nem néztem körül csak a nagyobb barkácsboltokban, ott meg nem volt).
Én sem Louisban vettem, hanem itthon.... A Hazet állat jó, de ha csak évente 1-2 alkalommal kell a szerszám akkor luxus... Bár én sznob vagyok, és nekem az van :-))
Van egy csomó profi szerszámbolt itthon, szerintem nem kell azért rögtön a Louis-ig rohanni. Legutóbb a Fairtoolnál vettem pár cuccot a ékszereimhez, de van még számos más bolt is, ahol ugyanúgy van választék a különféle márkákból. Mondjuk barkácsboltban ilyet kár keresni, mert ha van is, akkor inkább a gagyi kategóriát árulják, mert az olcsó.
Nem kezdek linkelgetni, ti vagytok a férfiemberek, úgyhogy oldjátok meg. A gugli segít... ;-))))
Egyetlen "hibája", hogy a 210 Nm-es meghúzás miatt elég nagy erőkarja van. Amikor kisebb, 10-40 Nm-es kötéseket babrálsz, nem biztos, hogy akad akkora hely, hogy jól elférjen a hosszú erőkar. De hát valamit, valamiért :-))
A 6-30 Nm-es már 30 EU, de ezt sem motorszerelésre találták ki. Ami jó lenne az már 35 EU, ez 19-110 Nm tartományban dolgozik. A tiéd 10 és 110 Nm között van picit sokoldalúbb talán. Legalábbis a GS-en van pár 12-14 Nm-es kötés is. A Louis-ra plusz posta kőccség kerül (19,95 EU), vagy ha itthon rendeled akkor meg nem 250-es árfolyamon kapod. Akkor most matekozz....
Mellesleg minőségben szerintem nem egy kategória.
Ui. A többieknek: Nem, nem vagyok szerszámkereskedő, csak balf@szságból kettőt rendeltem meg, és egyet "átadtam" Mackonak :-)))
Egyébként ez a nyomaték kérdés érdekes. Budaörsön a Károly Király úti gumisnál csináltattam többször már. Nagyon elégedett voltam velük. (Ez most is így van.) Aztán legutóbb megkérdeztem, hogy a tengelyrögzítő kis csavart mennyire húzta. Kiderült, 40 Nm-től működik a nyomatékkulcsuk, azt meg 19-re kellene húzni. :o)
a gumitémához: én a kékholdba viszem a bécsi útra, eddig bejött. nem biztos, hogy a legolcsóbb (azt nem tudom, de biztos nem a legdrágább :)) és jól megcsinálják - megfelelő nyomatékkal, stb.
Hogy kicsit tompítsuk, egy érdekes megfigyelés :)))
"Jaj, ne bátsátok már szegényt. Nem látjátok, hogy arra gyúr, hogy reklámcelebként kapjon a Yamahától egy új Vmaxot?
Bumerángban egy egész reggel ezt a gépet ajnározta, aztán kirakták az index címlapjára (mikor volt utoljára termékbemutató címlapon?), most is kiderült, hogy bezzeg Vmaxszal nem jöttek volna neki. "
Jani! Nálad a pont, pont ugyanez volt velem a motorozzhun. Írtam volna rá, de hagytam. Maradjon az autónál. Korábban védtem, emlékeztek, de most ezzel a "cikkel" nálam is betelt a pohár.
Forgó nyomatékkulccsal, precízen szerel, majd csere után felhívja a figyelmedet, hogy az első egy két fékezésnél óvatosan, a szőrök lekopásáig meg megint óvatosan :-))) Amúgy egy gumisnál lehet látni, már a szerelésnél, milyen szaki, hogyan fogja be a felnit stb.
"...érdekes, hogy a VMax-szal már mentem bő 30 ezer kilométert, nagyrészt városban,.." Tipikusan az a motoros, aki csak lámpától lámpáig tudja húzni neki.. Igazán bedöntve még az a motor sem volt szerintem, de azért megnézném a gumijait...
Hát nem tudom én a Majeréktől nem vagyok eldőlve, árba jók, de baromira nem ment nekik a szerelés. Kicserélték a gumimat, aztán át is kellett mennem egy normális gumishoz, aki ért is a motor gumiszereléshez, mert minden csavart addig húztak, amíg csak bírták a végén nem forgott szinte a kerék...
Én voltam erre 2007-ben, a Garibaldi emlékházhoz érdemes elnézni.Jó kis út vezet oda.Ha jobban kinagyítod a térképet akkor meg lehet találni az utat(zsákutca)
Azért mutatok egy szerpentint a Garda nyugati partja mellett, amit nem hagynék ki. Ugyan csak aztóval voltam arra, de idén megnézem (remélem) motorral is!
Itt van MapSource-on és Google Earthon:
Nem is a kanyargóssága a lényeg, hanem a táj a kis vízeséseivel, meg egyebekkel.
Itt találsz egy jó kis térképet, az utak és a hágók leírásával, szerintem ez az oldal alapmű Alpok-ügyben. Én azt járnám végig, ami Trentotól keletre kezdődik, és nem hagynám ki a Cortinát. Ja, és a Garda-tó nagyon szép, de amikor az ember fölé ilyen hegyek magasodnak, nem érdemes a "környéken" maradni. ;-) Különben is a tó tele van extrovertált, turistafób hattyúval, a tó meg tiszta kavics. ;-)
Különben is, Rivamonte Agordinóban van egy nagyon tudományos youth hostel, ami ideális egy átutazó számára és gyönyörű helyen van.
Szóval érdemes rászánni egy kis időt, és végignézni az útvonalakat, főleg ha van mapszószod. Ajánlott részletesség: legmagasabb, ajánlott nagyítás: 5 km. Csak hogy jól látszódjanak, a megfelelő utak. ;-)))
Útvonalat tervezek. Mit ajánlotok 2 napban Garda tótól hazafele, 1 nap kéne a környéken, de azért jussunk előrefele is, h második nap kevesebb km legyen, mondjuk olyan max 600...
Szállás5let is jöhet Garda tónál és a 2. napra is. Végcél Bp, v a Balaton...
Az EXP-t már tesztelik a kollégák. Egyikük lebeszélt róla. Jóval drágább, alig jobb, feleannyit bír futásteljesítményben. Neki 6000 alatt gyak elkopott. Ő aszonta, visszatér a turancra.
TOM asszem ez kicsit aljas kérdés onnan, sajna vasárnap kitoltam a bringát Szentendréig csak 2szer kapott el a jégeső oda, meg vissza értelme nem volt elövenni a tanktáskából az esőruhát....
Szerintem ha teheted inkább EXP-t vegyél, sokkal jobban dönthetőnek érzem, mint a sima Tourance-t. Kevésbé zenél és kevésbé ráz ledöntve fékezéskor...persze én csak a kopott Tourancéval tudom összehasonlítani... Futásteljesítmény: majdnen 20.000 km nálam...EXP kicsit kevesebbet bír állítólag...
A Metz Tourance tényleg nagyon jó választás, én a 3. garnitúra vége felé járok az 1150-es GS-en, és nagyon szeretem. Kiszámítható szárazon és esőben is, 16-18000 km-t lehet vele elmenni. Nekem a következő is tuti ez lesz. Mayerhez járok én is évek óta. Most azt hiszem 41000 a pár tourance nála.
Az elsőbbség meg nem adása.... Erre a Yamaha vs Suzuki dologra mennyire igaz ez? Ha jól látom lakott területen történt a dolog. Mennyivel kellett menni ahhoz, hogy igy öszegyűrje és felborítsa a kocsit a motor? Ekkora tempónál mire észrevesz az autós, addigra már halott is...
Kicsit más téma... A lánglovagok.hu oldalon megtaláltam a múlt heti yamaha vs. suzuki baleset fotóit. Nem tudja véletlenül valaki, hogy melyik blogban jelent meg a válasz az index meglehetősen elfogult hírére? Mire megtudtam, sajnos eltűnt a főoldalról.
Azon alkalmakkor, amikor használtam fogott, ahogy kellett. De a moci nagy tömege miatt a fő szerep inkább az első féké, mint általában.
Leginkább vészfékezések esetén és hegyi szerpentíneken a túlzott lendülettel megközelített kanyarokban való finom korrigáláskor, belső ívre húzáskor volt szerepe.
Sajnos reálisan nézve a klubos 6 napra sem lesz semmi esélyem, nem hogy 2 hétre. Pedig nagyon szívesen jönnék, de nem hiszem hogy menni fog. Addigra kiveszek 4 hét szabit, szeptember elején már szkad a nyakunkba az őszi áru, szóval előbb-utóbb le fogok magamban is mondani erről az álomról is. :o(((((
Ha Firefoxot hasznalsz, akkor az adblock nevu kiegeszitest toltsd le hozza. Majd melegen ajanlom a http://ajnasz.hu/adblock oldalt itt feliratkozol az ingyenes adblock frissitesre. Azonnal eltunik minden reklam a bongeszodbol :)
Explorer alatt nem tudom, hogy mit kell csinalni ahhoz nem ertek :P
Nekem úgy rémlik, mintha itt mondtátok volna meg mit kell csinálni, hogy ez a barom aláhúzgálós reklám ne legyen itt a szövegben. Új telepítésem van és már megint idegesít.
Nem tudsz megdobni egy elérhetőséggel? Hátha össze tudunk futni, nagyon mennék párszáz métert vele. Cserébe a mai nap folyamán egy DN01-et tudok felajánlani. :o)))
Telefon: 0620-3201764 (SMS jobb, ma sokat leszek motoron) vagy sarvarizs@onroad.hu.
Nekem ezzel van szerelve gyárilag(Trail Attack) és még ennyi felborulás közeli élményem nem volt.Esőben katasztrófa,kisebb gázadásra is jobbra-balra dobálja a seggét.M0-áson sávváltáskor a nyomvájúba úgy csúszik bele mintha be lenne zsírozva.
Amint bírom lecserélem.Volt már jó pár gumin de ilyet még nem éreztem,.Gyári Varadero Bridgestone ami igen szar,még az is jobb volt.Szerintem.
Nem egyedi, nem is ismerem őket. Illetve sok éve autót gumiztattam náluk, de ez pont semmit nem számít. Tegnap simán odatelefonáltam, ezt az árat mondták. De ez GS-méret, azt ne feledd! Lehet hogy egy 180-as hátsóval nem ennyi lenne!
i.bod köszönöm a választ. Szerintem azért kell, h rezgésmentesítsen. Sokszor lehet hallani nyikorgó fékeket...
"Véd a ráégés, összeégés nyikorgás és korrózió ellen. Alkalmas a magas hőmérséklet által igénybe vett alkatrészek kezelésére, pl.: gyújtógyertya, kipufogócsavar.Hőtartomány :-30-tól +1100 fokig.Csökkenti a tárcsafék Nyikorgását.Kivállóan korrózióvédő. Minőségét korlátlan ideig megőrzi."
Az ABS hektikus viselkedéséhez nem tudok hozzászólni, az enyémen nincs ilyen kütyü. Viszont a fékbetét hátulját mindenképp kend be vékonyan rézpasztával. Én Liqui Molyt vettem, 100 grammosat. Olyan kevés kell belőle egy alkalomkor hogy nyugdijig elég lesz.
Ez a hiba az én 1150-esemnek is az úgynevezett gyári hibája, legalábbis elég sok kollégának volt hasonló észlelése. Csinál olyat, hogy kocogásnál elkezd lassan majd egyre gyorsabban villogni, gyorsítok, erre kialszik. Csinált már olyat, hogy egyfolytában ment a szervozümi indítás után, természetesen a szokásos újraindítás után minden rendben. Amikor tavaly szétkapták csontig a gépet, egy évig nem csinálta, de most nemrég ukránoknál koszos esőben mentünk sokat, akkor kezdte megint. Azóta néha bevillant, de újraindításkor továbbra is rendben. Most a hétvégén elég sokat nyomtuk zivatarban, péppé áztunk: semmi.
Nekem 30-nál volt elöl betétcserém. Állítólag minden 1200-esnél az egyik betét kopik csak el. Nekem az egyik betét egyik fele volt kopott (az vasig), a másik fele és az összes többi betét 50%-os. A 3 jó betétet el is tettem...
1. Gyujtáskulcs elfordításakor, amíg fékszervót meg nem teszteli (zümmögés) másnak is duplán villog az ABS lámpicsku? Eddig nem foglalkoztam vele, de 3 hét állás után többször hibát jelzett ABS, de talán akkufesz volt alacsony. Tegnap nem produkálta már, kb 200 km után...vagy lehet esetleg fékbetét vékonyság? Fékszervó gondra gondolni sem akarok...bár egyszer mintha nem hagyta volna abba zümi-zümit fékkar elengedése után.
2. Első fékbetét csere: 1 db a 4ből eléggé határon van, 46.000 km után. Cserélt már valaki? Hátsónál megszenvedtem megfelelő célszerszám nélkül a csap kiütésével, egyébként egyszerű...Tanács, szerszám, tapasztalat? Repair Manualból egyértelmű...mivel kenjem be fékbetét hátát?
azért szerintem kérdés, hogy tényleg indexelt-e a moci balra, vagy csak az autós menti így magát a felelősség alól...szegény motoros már nem tudja megmondani, mi volt igaz.
Szörnyű, hogy mennyi motoros baleset van mostanában, csak a legfrissebb híreket megnézve a lánglovagokon, egyből 3 motoros, mind a három elé bamba autós fordult ki :o((
A manual szerint 200m után kapcsol ki. (Ellenőriztem, tényleg.) Tehát autópályán még stimmelhet is az 5 villanás.. Városban azonban kicsit több kell hozzá..
A Pannonia MGTSZ meghívást kapott a Közlekedési Múzeumtól a június 5.i új kiálításának a megnyitó ünnepségére, amely a "Motor és a Reklám"címet viseli.A megnyitó 15:00 lesz.Várunk szeretettel
Ha erre nem tudsz eljönni,mert munkanapon van,akkor gyere két nap múlva június 7.én.Amikor is el indul útjára a két fiatalember,Treszl Gábor és Magyar Zoltán Pekingbe egy T5-ös Pannoniával.Részleteket itt találsz: www.pannoniaexpedicio.hu
Gyülekező a Közlekedési Múzeum elött 13:00 órától.
Ráadásul rosszul írta. Úgy fogalmazott ui., hogy 5 villanás után kikapcsol. Ez azonban nem igaz, hiszen csak egyenletes sebesség esetén! Pontosan nem tudom, mit figyel a motor (sebeséget, gázállást, vagy mit), de ha gyorsítok, lassítok, vagy éppen állok, nem kapcsol ám ki az index. Csak ha egyenletesen haladok, akkor.
Valamelyik okos újságíró hátránynak írta a magától kikapcsolódó indexet GS teszt során. Ezt a balesetet és tragédiát meg lehet, hogy megelőzte volna ez a technika.
Igazán csak azért érdekesek az alábbi képek Madrid körül, mert minden nagyon zöld, köszönhetően a sok esőnek...szerintem emberemlékezet óta nem volt ilyen szép a táj:
Szerintem ez az egyik legjobb megoldás a motoron. Kb. fél óra kellett, hogy megszokjam és aki nem próbálja ki igazából, csak az nem tudja elhinni, hogy mennyire praktikus. Például tudok indexelni behúzott kuplungnál is. Emiatt volt aki kiröhögött, de sajnálom, nincs akkora lapátkezem, hogy a hagyományos kapcsolót elérjem és át is tudjam tolni.
Viszont néha szoktam dudálni indexelés helyett. :-DDD
Szép munkát végeztél, öröm volt nézni - olvasni! Kár, hogy meg kell válnod tőle, ezt rajtad kívül senki nem értékeli kellőképpen! Ezek a kétszelepesek pont a "senemrókasenemnyúl" kategóriába esnek, veteránként még nem, használati motorként már nem kersettek. Az itt előforduló új boxerek tulajdonosai között nem tudom kinek van vezetési élménye régebbi modellekkel, de szerintem mindenkinek tanulságos lenne egy próbát tennie! Kicsit darabos, kicsit ráz, de nagyon őszinte!!
engem csak az index visszavétele idegesit,mivel én egészen a kormányvégsúlynál fogom a kormányt.már azon gondolkodom ,ha le kell vennem a tankot ,kimérem,és ha sima impulzussal oldódik az index, akkor átkötöm a duda gombjára a balkézhez.
Nagyon nagy kedvem támadt odamotorozni, csak a városi forgalom borzasztott el. A 7végén kb 2 gyalogoselütés és 2 koccanást sikerült épp csak elkerülnünk Rabatban és Casablancában. A mentateájuk viszont isteni!
Nekem nem tetszett ez sem. Nincs benne elegendő tartalom. Ez inkább hírnek lett volna jó a típus megjelenésekor.
Az a megállapítás különösen "tetszik", hogy jó minőségű száraz aszfalton ABS nélkül hamarabb megáll a motor. Nyílvánvaló dolgokat felfedezni nem kis teljesítmény.
Május 23-25-ig Magyaregregyen F650 márkatalálkozó van. Tehát tegnap-ma-holnap. Infó: www.f650.hu
Holnap május 25-én Dunaharaszti főterén a BMW 85. évfordulója alkalmából lesz BMW találkozó. Több kondérban fognak főzni, a megjelentek oklevelet kapnak. 13:00-tól felvonulás a Hősök terére, ott mustra.
A motor szakszerü üzembehelyezése a kerskedö ill. a szakszervíz feladata.
Általában megszoktak felejtkezni róla, mivel macerás és az idő pénz, meg amúgyis az iparitanuló srácra bízzák.
Legközelebb ha motort veszel át, csak kapcsold be a fényszórót egy fal elött még ott a szervízben. Ha nagyon rossz, az kiderül ott helyben és nem neked kell vele szenvedni.
Persze annyira nehéz ilyenkor megállni hogy ne pattanjon rá fel egyböl az emer és száguldjon el...
Azért nézzetek körül, én az ebayon is utána jártam, van olyan ami olcsóbb ott még postával is. Aztán a méret fontos, férjen bele a dobozba. A hasznossága nem kétséges, turatekkék is áruják méreg drágán.
Azért én benéznék egy kika-ikea féle bótba is. Biztos van nekik ilyen is.
Szerintem ez a rendszer tökéletesen működik így is, csak előbb teszed be a nejlontasakba, kiszivatod (még leírni is jó...), majd be az oldaldobozba. Tuti veszek, az egyhetes túrán Zsuzsival esélyünk sincs máshogy.
Már az egytankoson kipróbálom. Szerencsére a Teréz krt-on nekem útba esik a boltjuk, nem kell rendelgetni.
Milyen király volna, ha komplett oldaldobozt lehetne ilyen verzióban kapni. A szobában megpakolnád, lenne vagy egy köbméter, aztán kiszívatás után felraknád a motorra és indulás. A két oldaldobozban elférne egy kisebb háztartás, a top case-ben és a tanktáskában pedig tartanánk a szokásos, gyakrabban előszedendő dolgokat. :-)
* Ruháinak, holmijainak helyfoglalása a negyedére is csökkenhet * A Space Bagben ruhaneműket, ágyneműt, paplanokat és párnákat is tárolhat gyűrődésmentesen * A szabadalmaztatott szelepeknek köszönhetően egyszerűen, egy porszívó segítségével kiszippanthatja a felesleges levegőt a zsákból, és az így keletkezett vákuum biztosítja az anyagok gyűrődésmentességét, illetve a helytakarékosságot * A Space Bag rugalmas, de erős műanyagból készült, így bármennyiszer felhasználhatja * Vízálló * Mindegyik tárolózsák el van látva egy speciális zárral, amit könnyedén nyithat, zárhat * Átlátszó, így mindig tudni fogja, hogy melyik csomag mit tartalmaz * Ideális hosszabb utazásokhoz és költözéshez is
ha már ennyien összejöttünk, megint feszegetném, hogy
szervezzünk egy BMW-s találkozót. Vagy ezen belül: GS találkozót.
Mielőtt anyázásokat kapnák, hogy GSfasiszta vagyok: semmi bajom más modellekkel, csak jelenleg GS-tapasztalatok jobban érdekelnek. mert most azokat tudom hasznosan venni. Ha RT-m lesz, akkor majd az érdekel és így tovább ...
B (egyébként már Harley-k is tetszenek, inkább amiatt dobáljatok meg)
Csak hogy történjen valami: ma reggel befele és este hazafele jövet is a 4sávos egérúton ugyanaz a GS-es kolléga (uhábé-123 talán a frsz.) kísért, narancssávos dzsekiben, fekete bukóban, KTM logóval :) (csak azért érdekes, mert nekem is ilyen bukom van a GS-re, hehe)
felvidítja a lelket egy jól tartott GS.tehén látványa
Augusztus vége, szeptember eleje, két hét, Európa teteje túra. Iseran, Sommelier, Stelvio, Ötztal és még sokan mások. És ha jó idő van Mont Blanc természetesen. Na ez nem motorral :-) Egy kis offroad: Asietta, Rosetta. 1 megbízható, strapabíró utitársat keresek. Ha valakit érdekel szójjon.
Nekem is az égbe világított a lámpám... Csak azt nem értem, hogy miért felfelé világítanak? Hamár hanyagság, akkor inkább lefelé, az nem olyan veszélyes. És ha ezt nem ellenőrizték a nullreven, akkor a többit azért igen?!
Én kb. 3 éve ültem elöször egy R 80 r re csak úgy kipróbálni. Mit mondjak pozitív meglepetés volt. Ahhoz képest hogy egy nagy nehéz motor, rendkívül jól motorozható.
Egyfajta respekt mindíg is volt bennem de nem volt az én világom. Aztán idövel egyre többször kacsintgattam a R 80 GS re Valahogy megtetszett. Aztán egyet meg is szereztem. Nagyon gyorsan összebarátkoztunk.
Az egysrüsége, szerelhetösége az egyedülálló. Komolyan rjongója lettem. :)
Ha valaki izzót cserél 1200GS-ben, akkor azt nagyon óvatosan tegye. (Egyébként bármely kútná kapható sima H7-es való bele.)
Ha egy picit erősebben nyomod a helyére a kelleténél az izzót, akkor lecsúszik arról a műanyag gömbcsuklóról a foncsor felfogatása, amin kapaszkodik a foncsor beállító csavarja, és a visszapakolása sebészi kezeket és türelmet igényel. Igy a 2 perces munkából egész estés projekt lesz.
Nem értem mi szükség van arra, hogy a lámpa belsejében helyezzen el a bajor mérnök egy műanyag beállítószerkezetet, amikor az egész lámpa 2db csavarral van a vázhoz rögzítve, tehát azokat fellazítva gyerekjáték lehetne a beállítás (ha a felfogatás nem fix lukon át, hanem egy kb 1cm-es résen keresztül lenne megoldva).
Megjegyzem rengeteg 1200-es világít az égbe, vakítva ezzel a szembejövőket, és az elötte haladó társát is. Az a gyanum sokan nem is tudják hogyan lehet beállítani azt.
Wiw: veletlen, epp mondom vannak ezek a klubbok, megnezem van-e BMWs, latom boxer klub, a klubleiras meg epp olyan volt mint a te beirasod ide...5 perc elteressel volt a 2 esemeny :))))
Nem gondoltam, hogy negatív. Viszont asszem innen senkit nem néztünk még ki semmiért. Főleg azért nem, mert kevesebb szelepe van, mint nekünk. Szóval velkám!
Szó sincs itt különcködésröl. Legalább is én nem annak szántam. Egész egyszerüen arra gondoltam, hogy azok akik ma egy 2 szelepest engednek meg magukanak azok ezt vagy meggyözödésböl vagy anyagi okokból teszik. Én személy szerint mindkettöt szeretem. (szeretném)
Neki ez igy sok volt es akkor meg az ar is nagyon magas volt, de en mondtam neki, h emiatt jol alkudhato...
"lyanról azért nem nagyon hallottam, amelyikben már a motor üzemképtelenné válása után cseréltek volna blokkot. Ha valaki tud ilyenről, esetlge megírhatná a körülményeket, előzményeket."
Baratom 0 km-esen vett R1200RT-je lett valahogy motorcseres, mert megallt es az istennek sem talaltak a hibat. Szerencsejere akkor mar nem nala volt a motor, mert beszamitatta egt K1200GT-be...tobbet sajna nem tudok, de G.A. emlitette a tortenetet...
Ebből végül is az elidegenítési tilalom a bibis, de feltételezem, ennek rendezése és töröltetése hozzá tartozott az adásvételi szerződés megkötéséhez. És akkor már ezzel sincs gond. Az akksi fogyóeszköz, nem különösebb hiba a szememben. Olyan mint a kopott gumi. Költségtényező, amit az esetleges alkuban lehet érvényesíteni, de nem hiba. Komplett blokkcsere előfordult több esetben is ennél a sorozatnál. Az ok általában a motorból hallatszó gyanús zörgések miatti aggodalom. Nem tudom, végül is volt-e komolyabb alapja, hisz olyanról azért nem nagyon hallottam, amelyikben már a motor üzemképtelenné válása után cseréltek volna blokkot. Ha valaki tud ilyenről, esetlge megírhatná a körülményeket, előzményeket.
Akksi kuka volt, beinditani hosszu probalkozasra sem sikerult (akkor), a bikazas mikentje minden joerzesu embert felkavart volna. A motor hitelezett és ÁFA tartozás miatt elidegenítési tilalmazott volt. Jah és valami garanciális motorcseréről is hallottam...anno nem akartam beírni míg tuti nem volt a motor meg nem vétele....de persze ettől még lehet jó motor...
Milyen problémák voltak a tankhorpadáson kívűl. Gondolom, ha a tank sérül, akkor más is esetleg egy kicsit karcos lesz, de már nem emlékszem a részletekre. Vagy egyéb is volt?
Ja persze. Üres tankkal, folyadékok és akkumulátor nélkül, 50 héliummal felfújt lufival a csomagtartóján. :-D _Minden_ gyártó hazudik a pontos tömegadatról. Ezért vittük a revünél mindig mázsálni a motorokat teli tankkal, és ez az adat került bele a tesztbe.
Innentől már csak falni kell a kilómétereket,A gyári kofferendszer nagyon megtudja könnyíteni az ember helyzetét,nálam ez volt az egyik fontos dolog,ami miatt ezt modellt választottam.
Javaslom még,hogy inkább ma vedd meg mint holnap....
Mindig kacérkodok a gondolattal, hogy beszerzek egy ős R80GS-t amolyan kert végi játszómotoronak. De egyelőre nincs kertem és elhelyezni sem tudnám. És kissé félek attól is, hogy már nagy csalódát okozna a korai technika. De azért nem semmi, hogy milyen hosszú ideig gyártásban maradt ez a korai típus, pár évig még párhuzamosan az új 1100-essel. Persze két külön kategóriának is tekinthetőek.
Az 1100GS azzal a piros-fehér jubileumi fényezéssel volt a legszebb. Szerencsére volt belőle nekem is.
Az 1150-esek közül pedig mindenképpen a kék-fehér viszi a prímet nálam.
De azért az utolsó szériás, jubileumi fehér-kék 1150 Adv-re vágyom még igazán. Remélem, akövetkező mocim olyan lesz.
Az 1200-esek egyelőre nem dobogtatják meg nagyon a szívemet. A sima 1200 egyszerűen már túl légies nekem, az 1200Adv-re meg egyelőre nincs keret és kipróbálva nem is érzem azt, hogy hatalmas minőségi csere lenne a mostani 1150Adv-emhez képest. De tisztában vagyok vele, hogy előbb-utóbb olyanom is lesz. Mert azért tetszik.
A lenti GS-t én is csak ajánlani tudom. Sok ezer km-t tettünk meg együtt, valóban karcmentes, soha semmi hibája nem volt. Rajta van az egész Touratech katalógus :))
A Desierto fejidommal is nagyon meg volt elégedve.
ezeket en sem ertem, mert a magyar az tuti kopasjelzoig megy vele, tehat onnet nem balesetes motor? ott sokszor serul a gumi is nyugaton sem olcso sport a motorozas, ott sem dobaljak le felenel a gumikat...
tegnap felkerült új gumi a vasra, maradt a tourance, szerencsére el is felejtettem milyen jól tapad, azon azért csodálkoztam, hogy volt egy csomo levetett abszolut jó állapotú tourance, anakee trial wing stb is nem is értem ki dobálja ki ezeket no lik, kopás alig, semmi cápafog, pályakopás
Pöc-röf R1200GS 2006/06 10.000 hátsó rugóstag (gari csere)
Macko R1200GSADV 2006 26.000 hátsó rugóstag (gari csere), 35.000 kardánszimering (gari csere), 43.000 telelever elején göbfej (gari csere) és a közeljövőben lesz még üléscsere (kiszakadt, de egyszerre mindkét oldalon). Most lóg a kormánycsapágyam (valószínűleg, ez még csak saját "diagnosztika", de valami biztosan van az első futóművel - aztán az is lehet, hogy a csapágyon csak simán húzni kell) és gyanús a jobb telószimeringem is, de az csak sejtés. Gari vége 2008.07.07
Nem ér! Már belepakoltam 20e kilométert. :-D Amúgy az enyémnek is olyan hangja van, mint amit kz vázolt. Sőt, nekem még lassú menetnél csattog is. Hát ilyen, na. Legalább hallom, hogy még működik. :-D
Szerintem ez kb. olyan, mint a síelés. Mész felfelé a felvonóval és nézed, hogy milyen klassz széles, lankás békésen abszolválható pálya húzódik alattad. Aztán felérsz, megállsz a tetején, és remegő lábbal, döbbenten jössz rá, hogy a léced orra kilóg a lejtő fölé. Aztán csak lejutsz valahogy és örülsz, hogy ép bőrrel megúsztad.
Szerintem a srác is így érezte. Nagy gyakorlattal nyilván simán megoldható a feladat, de rajta ülve a motoron, esetleg kevés tapasztalattal szerintem elég nagy bátorság kell hozzá, hogy az ember csak úgy elengedje a féket, és ne a lábával próbáljon kalimpálni. Még tisztán emlékszem az első terepes élményemre. Még két nappal később is újabb lila foltokat fedeztem fel magamon. De valahol el kell kezdeni.
Akkor ilyenek ezek a BMW váltók. Szerintem meg lehet szokni.
A 20k Km-ben meg hajlamos vagyok hinni, mivel itt Svájcban nem igazán szokás az órák buherálása, a márkakerskedő nem is foglalkozna vele ha nem lenne kóser, ugyanis tőle veszem. Az összes müanyag és egyéb alakatrész valóban jó állapotban van, se a felnin se a blokkon sehol egy karcolás.
A BMW váltó üzemszerű működés közben olyan hangot hallat, mint mikor egy kalapácsot beb@sznak egy fémvödörbe. Nem lehetnek büszkék rá a bajorok, nem is rakták be a tartomány címerébe. :) Viszont működik. Tényleg csak a sivítás, aminek utána kell járni. No meg a 20k km egy 8 éves motornál sem feltétlen valós, de nem is elképzelhetetlen. Vegyük pl. Körte motorját. ;)
- Valoban, a csavaró hatás menet közben nem érezhető. Akkor ez normális lehet ennél az elrendezésnél. Én is ezt feltételeztem.
- Ami a váltót illeti, valóban hagos volt ( Barátnőm aki mögöttem ült meg is kérdezte hogy mi ment tönkre..) és ha nem voltam elég határozott, akkor számolta is a fogaskerekeket. Nekem olyan érzés volt mintha olajproblémája lenne.
De lehet hogy csak én nyügösködöm és kemény motorhoz-kemény láb kell.
- A sivításnak meg majd a kereskedésben utánnanézünk.
A kardán üresben szerintem nem forog. Meg az FJR-en is van, az sor4 - nem csinál ilyet. Amikor a GS-t tesztvezettem, ott viszont nagyon lehetett érezni - ez a motor - főtengely elrendezéséből adódik. (Mondom én, mint műszaki antitálentum). Állítólag (és ezt azért kipróbálnám) ez az elcsavaró hatás a 3 hengeres 2800ccm-es Triumph Rocket III-nél a legdurvább.
Váltó: Azt kell szerintem megnézni, hogy csak 0-1-2 között, vagy máshol is hangos. Mert pl. FJR-en amíg egy picit be nem melegszik, alig lehet egyesbe tenni. Utána jó. Igaz, ez nem BMW, de valahogy így jelzi számomra, hogy hideg motorral ne induljak el. Lyukat váltani utoljára azt hiszem a Pegaso-n sikerült:-)
- Üresben felpörgetve a motort, határozottan tolja/csavarja az egész gépet jobbra.
Ez kardan miatt van, vagy valami hasonlo. A BMWnel ez normalis, menet kozben nem fogod erezni.
- A váltó kissé hangos és bizonytalan.
A hangossag az szinten BMW tulajdonsag, istenem ez nem egy Honda :) Bizonytalansagon nem tudom, hogy mit ertesz. De ha azt, hogy neha valtasz ureset az szerintem nem a valto baja, tul finom vagy vele :)
A lényeg az szerintem, amit leírtál: nem szabad engedni felgyorsulni a nagy tömeget. Akkor kontrollálható. Legalábbis remélem, eddigi tapasztalataim megmaradnak...
De laza talajon előfordulhat még így is, hogy megcsúszik a kerék és onnantól már jött volna a bénázási láncreakció. Nagy meredélyen nehéz döggel nem egyszerű a lefelé út. Szépen apránként játszani kell mindkét fékkel szerintem, persze kikapcsolt ABS mellett.
Ha ki van kapcsolva az ABS és nem engeded nagyon felgyorsulni, nincs iylen gond. Hozzáteszem, ha a mellékelt videón a srác rak egy 1-est és kiengedi a kuplungot, majd hozzá sem ér a fékhez, kellemesen levánszorgott volna...
- miért nem vette le a dobozokat? .. ideje lett volna rá bőven. - miért nem fékezett a hátsó fékkel? ... ahelyett a földet túrta két lábbal - és persze miért nem kapcsolta ki az ABS-t ?
Nagyon komoly! Feltem, h telibeveri a lent parkolo motort...tenyleg ki kell kapcsolni terepen az ABS-t...nekem is kellemetlen meglepetest okozott murvas talajon...nagyon jott a szakadek :))) Nem is tudom miert csak a KTM es a BMW csinalja kikapcsol6ova...
...viszont a doboz rogzitesen kivul egesz jol birta ;)
Jaja, tegnap alkudtam meg egy ilyen vasra a kereskedővel. Azt mondjuk nem értem, miért a városi képességeit fikázza egy túra-enduronak. FJR-rel mentem ki a Wallishoz, foltosra izzadtam az ingem, mire átverekedtem magam vele a városon. Arra tartom a robogót, nem?
Már ekowob kollégának is megírtam, hogy szerintem ez a jelenleg forgalmazott legszebb motor.
És nem vagyok elfogult, hondás koromban is ezt mondtam. Én is R1200R-t akartam venni, csak aztán az erdélyi utak minősége végképp meggyőzőtt, hogy inkább a GS...
Gratula itt is. Nem fogsz benne csalodni, popec kis motor es meg nincs is itt a forumon. Tessek is iziben updatelni szep magyar szoval megaszondva :) Meg a tobbiek is megtehetik...:)
TOM rámförmedt, hogy azonnal húzzam ide a belemet, mivel itt a helyem, ugyanis 1-én vettem egy kisbömöst. F650CS. :)
Nem tudom, melyiket szídta az imént (remélem az újat, mert az nekem se gyere be), de szerintem ez egy igen jó kezdő motor.
2003-as évjárat, 16 ezer km és külsőre legalábbis makulátlan, karcmentes. Könnyű, jól kezelhető, fordulékony, városban ideális. remélem megtanít annyira jól és biztonságosan motorozni, hogy jövőre kiérdemeljek egy nagy GS-t vagy egy RT-t. :)
Sajnos sokszor, sokat áztunk, így kimaradt a Szent Anna-tó, és kevesebb képet tudtam készíteni annál, amennyit szerettem volna. Azért így is élménygazdag volt a túra, hiszen szalonnáztunk a Maros-parton, és Rudi barátunk levágott nekünk egy birkát Gyergyóban.
F800GS tesztnek is inkább javaslom a sajátunkat az Onroadról. Elolvastam ezt a Totalbike-ost, hát... Mondjuk a Winkler GSA tesztjét fényévekkel múlja felül! :o)))
Hűű, nagyon szép motor. Gratula, kívánok Neked balesetmentes kilométereket sok élménnyel. A 7végén már mi is csaptunk egy tokaji túrát, sült keszeggel. Ajánlom akár bejárató túrának is... üdv, tomiller _oł-o___
Az újat is? Mert Rotax blokkos Pegaso 2004 óta nincs. (De ha valaki nagyon szeretne olyat, nekem van egy eladó, jó állapotú, megkímélt, stb...) A mostani Pegaso-k a Yamaha xt660 blokkját kapják. Amúgy az a Rotax blokk nem is volt olyan rossz, csak eljárt felette az idő. Ahogy hallom, a 800-as soros kéthengeres is az ő művük. Csak tudnám, hogy miért jó ez, akkor miért nem inkább egy V elrendezés? A Yamaha TDM-mel is ez a bajom. Rotax amúgy kiváló motorokat gyárt - kisrepülőbe:-)
2db F650GS-t bereltunk itt Madridban (700 km tura), hat...szerintem messze a legvacakabb motor amit a BMW valaha gyartott. Igenytelen muanyagok, igenytelen/kokany! megoldasok, gyenge de hangos blokk, baromi csunya...nem hinnem, hogy labdabarughat egy DL, TA mellett...nem is igazan ertem mely piaci szegmesbe szantak? Csodalkoznek ha sikeres lenne, hacsak nem nagyon alacsonyan arazzak...
Egyébbként nem is igazi föveny volt,hanem 1méter mély aprókavics,még gyalog is belesüppedt a lábam,csak a kép kedvéért toltuk a víz mellé a gépet és biztos is voltam benne,hogy be sem érdemes indítani,mert úgyis beregad !
Viszont a croatiai hegyi utakon annál jobban teljesített az öreg bömös :))
Csak a saját korlátaim szabtak határt a döntögetésben,nomeg az a fránya csúszós fehér aszfalt .
"A szexről írottakkal helyenként azért vitatkoznék :)"
Hát ha nekem valaki most felkínálná, hogy egy szép napsütötte délutánon inkább vele izzadjak egy párosat, és hagyjam a motoromat... Nem biztos, hogy igent mondanék neki.. Persze még senki sem ajánlkozott.. :-)
Köszönöm szépen mindenkinek a jókívánságokat! Én is kívánok mindannyiunknak hosszú nyarat, olcsó benzint, és széles utat!
RT-dobozok?? A katalógus szerint ugyan az való az R 1200 R, -RT, -ST, és GT-re is.. Egyébként tényleg nagy, mert szélesebb, mint a kormány, ezért nem is hordom, ha lehet, de az ülés alá max a 10db-os papirzsepi fér be.. :-)
Én viszont kb 2 napot használtam... Nem vagyunk egyformák. Engem sokan nem is tekintenek igazi motorosnak, noha 20 éve folyamatosan nyúzok ilyen-olyan kétkerekű vasat. Ám ha egy "igazi" motoros meglát póló-rövidnaci-szandál kombóban, akkor általában csóválja a fejét... Viszont én ezt szeretem a motorozásban... Télen ez meglehetősen fagyos elfoglaltság lenne. :-) Szóval csak 20, de inkább 25 fok fölött gurulok. :-)
Biztos a "hőzöngeni" szót akartad használni? Márhogy, nincs vele semmi gond, csak kicsit kilóg a szövegből. Egyébként Én az a fajta motor tulaj vagyok, aki télen kitolja a gépet, lemossa, majd vissza tolja. Ha valaki ilyen tulajtól vesz gépet, az nagyon bele tud nyúlni.
Jaj de jó, már ketten vagyunk urbánosok! Én 14 hónapja vettem, de még mindig nem mertem belemélyedni a nézegetésébe, annyira hihetetlen, hogy nekem van egy ilyenem. Egyébként egy hálátlan dög, mert Én nem a garázsban, hanem a házban teleltettem ki és minden nap fájdította a szívem, hogy mokor kerülünk már egy jót, de azért szeretem.
Jelentem megvaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!! Már én is ... Szóval nekem is!! Igaz nem ma, hanem tegnap előtt, vettem át, csak eddig mentem vele, és csak mentem... Fáradtságtól összeesésig! :-) Most is csak azért nem mert esik, és még előtte pont hazaértem.. :-) Ez az érzés tényleg leírhatatlan! Jobb mint a szex! :-) Jajj olyan jó! Mikor megyek a garázsba, és megpillantom... És csak nézem egy darabig, és aztán elhiszem, hogy az enyém, és felülhetek rá, és mehetek vele... Még el sem hiszem, hogy az enyém, és most már mindig velem lesz... Van hogy megállok valahol, és leülök tőle kicsit távól, és csak nézem... Jajj olyan jó... Nem is tudom leírni..
Képek még csak mobiltelefonosok vannak a szalonból, és az első nap vége. Remélem sikerül feltenni.
Kényelmetlen lehet viszont, hogy az utasnak útban lehet a zár, illetve ha a hátsó dobozból az oldaldobozba szeretnél valamit pakolni, akkor ki kell kerülni az oldaldoboz fedelét...
JA, GRATULA A TÚRÁTOKHOZ!!!
Köszi :))) Tunézia nagyszerű hely, kedvesek az emberek, rengeteg látnivaló van. Mindenkinek bátran ajánlom, akik egy kicsit bele szeretne kóstolni Afrikába. De senki ne merészkedjen be a sivatagba Tourance-szal, ahhoz már minimum TKC80/Karoo kell!!! És az igazi mély homok a felmálházott (3 doboz + hengerzsák + tanktáska) motorokkal több, mint "kalandos"...
A három doboz ára összesen valahol 40-45 ezer között mozog, a felszerelésért fizettem 15 ezret és a Touratech belső táskák ára (az oldaldobozokhoz) 23 ezer körül van.
Tehát minden cuzammen valahol 80 ezer HUF körül áll meg.
És még egy lényeges: a Touratech a Zega dobozokhoz kínál belső táskákat, szintén abszolút megfizethető áron. A kecskeméti oldaldobozok pedig szinte milliméterre megegyeznek a Zega ládákkal, így a belső táskák kompatibilisen használhatóak!