Ha esetleg van elfekvőben olyan lámpa ami leszerelt stb ami útban van szívesen átvenném. Egy ismerősöm lámpa gyűjtő , valamint régebbi izzókat gyűjt. :) Szóval kb minden lámpa ok amit buszon vonaton metrón , szabadtérben használtak. Meg ami világítással kapcsolatos .
Pár éve cserélték náluk az utcán a lámpákat , kérdezte a szakit ,hogy egy db t adna neki ? Azt mondta a szaki egyet nem ad mert akkor unatkozna a lámpa ,minimum két lámpát kell vinni :D
A nagy környezetvédő sötétzöld demokrata kommunista faszszopók mindent teleszemetelnének a buzi aksival meg a buzi szar napelemmel. Már elkezdték emelni az áram árát is mert elég sok birka beszopta az akkus kocsikat.
Nekem meg emelőgépezéskor megy 30-40 másodpercet aztán 5 percig áll. A benzines jóformán végig hidegen menne, a szevizesek meg előre köszönnének, amikor megyek berántó-szerkezet alkatrészekért 😀.
Nekem meg 5-10 centis faágak személyautóba tehető méretre vágásához kell. Melóhelyről, munkaterületről elvihetem, sőt meg is köszönik, ha elviszem, mert nem kell az elszállításért fizetni. Otthon körfűrésszel aprítom tovább, ráér 2-3 évet száradni.
A másik terület pedig emelőkosárból térvilágítási lámpák, térfigyelő kamerák, távközlési antennák környezetének tisztán tartása. A kocsiban nincs benzinszag, nem kell a kosárban berántani, azonnal menetkész. Összesen 8-10 percet megy a gép.
Mondom, az fikázza ezeket a gépeket, aki nem tudja, mire való meg még nem dolgozott velük. Ácsok nagyon szeretik, két töltővel és három akkuval gyakorlatilag folyamatosan tudnak vele dolgozni. Viszik is mint a cukrot.
Ezt a közel 50 m3 ágat ez a két akkus gép vágta ki két darab 5 Ah-s akkuval.5 napot dolgoztunk a területen,egyetlen deci benzin sem fogyott.Az ágdaráló kb.10 m3 szecskát készített belőle.Azért ezekkel is tudni kell dolgozni-okosan beosztani...amíg a "finommunkát" csináltuk töltődtek az akksik.Ennyi a titka.Egy perccel sem végeztél volna előbb egy benzinessel ez 100%.
Én az utóbbi 15 évben kizárólag nagy teljesítményű,professzionális,ipari gépekkel dolgoztam.Gyakorlatilag benzingőzben nőttem fel.Sosem jutna eszembe akkus géppel lombot fújni,bozótot vágni,vagy akkus traktorral füvet nyírni.
A faápolás az más.Nem azt jelenti,hogy egy főút mellett 1.5 km hosszan levágom a belógó ágakat.Arra nyilván elő fogom szedni a benzines husqvarnát.De ha 250 díszfát kell korona alakítani,akkor ott nem rúg labdába a benzines,mert mindig hideg lesz a motorja,állandóan szivatóval-félszivatóval-langyosan-hidegen fog vágni,ami se neki se nekünk nem jó....... ha ezt nem érted,akkor nekem nem nagyon van időm és energiám ezt magyarázgatni ne haragudj.
Régóta nem irogattam én se ide,pont az ilyen dolgok miatt.A tökömnek hányzik ez még egy kemény nap után.....
Nekem nincs tapasztalatom elektromos fűrészekkel úgyhogy nekem 8 hogy melyik legyen.
Viszont hirtelen ránéztem, hogy mindhárom beszerezhető olcsóbban, máshonnan. Ha majd a vásárlásra kerül a sor akkor ezt vegyük figyelembe, mert remélhetőleg ha több pénz jönne össze akkor el lehetne neki utalni, esetleg tudna valamennyi fát is venni belőle.
Mondtam a srácnak nyugodtan nézegessen ami neki jobban használható. Elsőre az egy Alko-t nézett ki(az ár miatt). Azt hozzátette csak úgy szeretné elfogadni a gépet, ha közöttünk nincs olyan akinek jobban kellene a gép.
Mint kiderült ,hobby szinten motorokat újítgat szerelget, bringát építget valamint , íjászat a kedvenc időtöltése.
Nem tudom hogy vágásnál ennek a szögnek mi a jelentősége ,azt sem tudom ha megváltoztatjuk az előnyére vagy hátrányára válik a vágásnak . Csak a magam esze szerint alacsonyabb szög könnyebb behatolást eredményez ,nagyobb szög meg ezek szerint hosszabb forgács leválasztást okoz ! Mer tisztára makarónit vágott .
Az az élszög változik amit a reszelő reszel ? A reszelő iránya a lapra 30 fok marad és egyébként meg fentebb emelten a reszelőt ha jól értem és így más lett a reszelt felület szöge .
Nem jó a rajzom persze, mert nem 3D-ben rajzoltam le. Szóval tökúgy kell reszelni, mint eddig ( nem derékszögben) csak arra kell figyelni, hogy az élszög lehetőleg 56 fokban induljon. Igyekeztem odarajzolni az érintőt a gömbreszelőre. 180-56=124
Szia. Annyi az egész, hogy a vágó élek kialakításánál úgy kell a gömbreszelőt beállítani, hogy ahol a vágószem felső "vízszintes" lapja, (ami ugye hátrafelé kicsit lejt) találkozik a gömbreszelővel ott pontosan 124 fokban találkozzanak. Csináltam egy rajzot ( próbáltam)
Ehhez a STIHL-es reszelő befogót kicsit át kellett alakítani, hogy magasabbra kerüljön a gömbreszelő.
Ott membrán és benzin cső cserét mondtak ugyan erre a jelenségre, mint hiba.
Ott hagytam, szétszedik, aztán meglátjuk.
Ha nem horribilis a javítás megcsináltatom. Előzetesen 7-9 ezret mondtak, anyag + munka díj.
Én a karbiba nem nyúlok.
Nem értek hozzá, illetve ha nem tudod megcsinálni és szétszedve elviszed a szervízbe, hogy csinálják meg és rakják össze, az nem lesz sem olcsó, sem azonnal kész.
Sziasztok! Hq 135-ös gépem van. Kb két hete használtam utoljára. Tegnap nagyon nehezen indult (sose csinált még ilyet). Meg se röccent csak vagy a huszadik rántásra. Utána beindult, alapjáraton járt szépen. Viszont gázadásra fullad. Illetve felpörög, félgázzal megy, de ha tovább húzom lefullad. Fába érve is szenved.
Én elsőre karburátorra tippelnék. A kérdés, hogy megpróbáljam megnézni (a karbi takarítást meg tudom csinálni?) , hogy mi a helyzet vagy szervíz?
Na szerintem nem kéne veszekedni,nem is ezért indult ez az egész.Beszéltem Tibivel,szerintünk valószínűleg jobb lenne neki egy normál fűrész-nem felsőmarkolatos-,de abból is egy kisebb-könnyebb,valami 231-es féle.Szerintem ő nem fog 40-es tölgyekkel birkózni,valószínűleg elég lenne ez a közép méretű fűrész.Persze ha van jobb ötlet én meghallgatom.Van akkus fűrészem,imádom.Faápolásban esélye sincs a benzinesnek,egyszerűen sokal praktikusabb az akksis,DE nem való tüzifa darabolásra,én ezt tapasztaltam.
Ha valaki nem tud adni 10000 Ft-ot akkor annyit ad amennyit tud.Ezzel sincs gond.De próbáljuk meg.....
Nagybecsű figyelmedet netán elkerülte, hogy kinek kellene!? Próbálj meg egyszer egy kézzel beindítani egy fűrészt. Nem mindig mint ő, csak egyszer. Aztán majd dumálhatsz.
Anno volt már itt gyűjtés,rászoruló embernek,fára,Doki rendezte.. ebből lett a bánhorváti favágás..Az ugy kinőtte innét magát,hogy már a rendezők fel sem teszik ide,hogy mikor van..elfelejtették,honnan indultak..
Volt itt ajándékozás,Desko volt annak a mestere,többször is..
Szerintem is jó lenne felvenni a kapcsolatot az illetővel, hogy mi lenne a számára megfelelő.
Aztán ha meg van a tuti és az is, hogy ki szedi a lóvét ( átutalással lenne észszerű gondolom). Tehát ha meglenne a név/bankszámlaszám akkor én tennék föl egy videót
a csatornámra az üggyel kapcsolatban. De úgy lenne értelme szerintem ha már megvan a konkrét számlaszám ahová lehet utalni a pénzt.
A 10e/fő szerintem sok . Nemrégiben volt egy gyűjtés hasonló célra ott kb. 5 volt az átlag
Üdv Desko!Mondtam egy összeget,hogy egyszerű legyen a matek-nem kell annyit adni,ha nem tud,vagy nem akar valaki...,meg gondoltam,a jutub-egyéb reklám bevételeket halmozó sikeres kollégák talán olvassák,és bőkezűek lesznek.. mondok példát-vannak kollégák,akik szinte élő Kertmotor,stb reklámok.. neveket nem mondok,tudod őket.. mondjuk a nagy reklámtevékenységbe talán beleférne egy valami gép épitő csomag,jó nagy kedvezménnyel.. valaki összerakná.. valaki elvinné neki,valaki filmre venné az egészet..
Persze én nem ragaszkodom a gép épitő csomaghoz,csak példa volt.. legjobb lenne valami jó új gép neki-csak milyen lenne jó neki?
Nem vagyok nagy híve az aksis fűrészeknek-ám ez esetben,mivel egy kéz van mindenre-el kell gondolkodni ezen is.Felső markolat lenne jó a biztonságos munkavégzéshez-a normál két fogásos gép nagyon nehezen uralható csak a hátsó markolatánál tartva-bár a videón láttuk,hogy megy igy is neki..
Viszont,normál kivitelű gépnél inditáskor a lábával belép a hátsó markolatba,másik térdével a fűrészt lenyomja,ép kezével berántja-felső markolatosnál meg hogyan nyomja le a talajra-nincs hátsó markolat belépni.. tehát nagyon körűlményes lenne az inditás.Akkus gép,kábeles gép viszont nem igy inditható... kábelesben nem láttam még felső markolatost-marad az akksis gép.. de jó lenne legalább min 3/8 Picco 1,3 méretű lánccal,kuglizáshoz az a minimum-a kis selymes 1/4-1,1 csak játék ilyen munkára..
Eddig jutottunk-legjobb lenne valahogyan az illetővel felvenni a kapcsolatot-milyen megoldás érdekelné-vagy esetleg mi más érdekelné..
Én nem tudom,hogyan lehet elérni a videó alapján bárkit-ehhoz én nem értek-valaki biztosan járatosabb ebben,hogyan megy ez..
Gyerekek most néztem végig a videót. Hát és szívesen segítenék neki fát vági ha valahol a közelben lenne. Ez aztán akarat és nem sírás. Persze ha tudok segítek én is.
Üdv Fefe!Számoljunk-ha sikerűl kb 30 embert ez ügyben mozgósitani/miért nem lennénk annyian/,aztán mindenki beszáll kb egy tizessel-az háromszáz,meg esetleg valami kis forgalmazói segitség/kemperes kapcsolatod meg van még?/-akkor azért már valami lehetne... csak mozdulnunk kéne e témában.
Videóbajnok kollégák-akik innét nőttek ki-szintén reklámozhatnák a videóikban a dolgot.. sokan nézik őket,hátha..
Saját köreimben én is tovább adom az információt-más is tegye,aztán,hátha..
Kinai gépje van,azt látom..kétkezes-az egykezes kinai az nagyon játék-valami jobb kellene- a sajáton kivűl ezekben a jobb márkás egykezesekben nem vagyok képben...
Vagy akkus valami.. normális láncal..felénk nagyon dicsérik a Milvauke akkus gépeit-a mi gépeinknél nagyobb,durvább,erőteljesebb kivitelek.. de a favágáshoz pont az is kell..
Hali!Nem tudom milyen gép lenne neki ideális,de ha jól látom a videón az egy kamustihl,,ezért gondoltam megérdemelne ez a példaértékű kitartás egy kis baráti segítséget egy normális láncfűrész képében.
Sziasztok szép napot. A facebookos láncfűrész gond csoportban jött szembe ez a videó. Tudom nem mindenkinek van facebook de sajnos csak ott van fent a videó.
Nekem egy Husi 40-es lesz eladó. 1998-ban újonnan vettem, pár évig használtam, de a Stihlek beszerzése óta (több mint 10 éve) be se volt indítva. Még bioetanol-mentes benzin van benne. Megbontva nem volt.
Kérdés, beindul-e egyáltalán. Nem tudom, mennyit ér, vaterára teszem 1Ft indulóárral, 1Ft licitlépcsővel. Majd a piac beárazza 🙂.
Ez a jelenség a benzin be van dögölve akkor van . De ha friss akkor csak is valamilyen karburátoron belüli dugulás ,vagy tűszelep keveset adagol ilyesmik . Vagy a tűszelep membrán már ropi állapotú .
lánckenő olaj kapcsán a fekete kupakos makita, vagy a sthils synth plus (szintén fekete kupakkal ) a jobb. sajna a sarki boltba csak ez a kettő van nah meg a klasszik mol forest plus
"Zsirtalanitóval lefujom,majd rugó nélkűl visszateszem a helyére,vanmahol teljesen előretolva,van,ahol nem,ez porlasztó függő-és szépen leragasztom két komponensű ragasztóval,mintegy fixálva a dolgot"
A 171.es karburátorának a dugattyú leragasztása esetén vajon teljesen be kell-e, be szoktad-e nyomni a dugattyút? Bár sok választás nincs, becsúszik rugó nélkül ragasztóval akkor bent is marad.
Lehet kapni ilyen o gyűrűt,ha tudod a méretet pl traktoros boltokban is-stihl boltokban is,de általában készletben van,mivel a dugattyú is elkopik-meg a furata is..sőt,ha a fojtószelep csavarját kétszer meg tudod huzni,már szerencsés vagy.. ha csak a csavar menete sérűlt.. tehát érdemes vele játszadozni,precizkedni?Nem fog az a gép már minősitésre menni.. kiherélni a gyorsitót,aztán nem lesz vele baj..ami nincs,az nem romlik el.
Már leirtam párszor-rugó ki,dugó be,kétkomponensű fémragasztóval beragaszt,megköt,utánadolgozni a tengely furatát,ha kell,azt mehet őssze-a nevezett tipusnál általában igy szoktuk.
Ha már szét van szedve.. érdemes az alapjárati csavar helyére pl WD-40-el befulyni,hogy a csatornák tiszták vagy nem,szerelő fedelek épek,vagy szivárognak,alapjárati fúvóka mennyire dugult..
Ahol csapágyakat szimeringeket árulnak ott szokott lenni, vagy végső esetben stihl bolt de ott egybe van nem adnak külön o-gyűrűt rá. Szervizkönyv a kis szutyadékhoz 83. oldal:
Például pont ez a túlbonyolított karburátor rajta, amelyik gépre ilyet raknak az addig tart amíg az a kis biszbasz o-gyűrű elkopik rajta, lehet szétszedni, karbit szétszedni. De akkor veszel 3×1 o-gyűrűt rá és kicseréled még mindig ez a legolcsóbb.
"Anno nekem a Stihl szervízes is azt mondta, hogy inkább kínai karbit tegyek rá. ( évekkel ezelőtti javításnál)"
Erre mondanák sokan, hogy az eredetije is kínai, nincs is különbség az eredeti és az utángyártott közt. :D
Utángyártott karburátorral nekem eddig csak egy db.bal van tapasztalatom. Egy Husqvarnával, mindig elállítódott végén ha jól emléxem monyákoltam rá valami rugót, mert már gáz adásra szem látomást is pörögtek a csavarok....
Én állapítottam meg, szerencsére még nem költöttem arra, hogy valaki bevizsgálja...... Nem is fogja, mert akkor már tényleg közelít a pénz az új karburátor fele. Többször takarítottam, beállítottam, egy darabig jó, majd ismét megbolondul. Nem pörög fel...
Tudom gyorsító dugattyút vagy mit kell cserélni stb.stb......
Sziasztok. MS171.es fűrészemre karburátort kell vennem. Honnan érdemes viszonylag jó áron? Nyilván ha új lenne a fűrész és hiányozna róla, csak eredetit vennék, de nem az, tehát nem fogok a fűrész áráért karburátort venni. Jobb utángyártottat lehet-e a kapni?Köszönöm.
A Shindaiwa (talán 490-es) ami nekem van piszok jó gép.
Egyszerre könnyű és pörgős, erős. 40 cm lappal vág, mint a veszedelem.
Olyan mindenes gép.
Gyümölcsfát gallyazni, majd a törzsét kuglizni tökéletes.
Oljazás állítható, a 3,5 le sok mindenre elég.
Én nagyon szeretem.
Mivel 50-55 ezerért lehetett venni annó, így kis eltéréssel vettem 2-t is, hogy legyen alkatrésznek, mivel a Honda forgalmazta Mo-on, gondoltam nem olcsó az alkatrész. Vagy ki tudja hoznak-e és az mennyi idő.
Ha nem sajnálod a gépedet bármit bele burogathatsz,kérdés megéri e idő előtt :elkoptatni a vezetőlemezt,megnyújtani a láncot,a nagyobb súrlódás miatt feleslegesen terhelni a motort.
elfogyott a lanckeno olajom szabad-e uj auto olajat 10w40 hasznalni mint lanckeno olaj? ez meg megmaradt az elozo autombol, ne adj isten hasznalt motorolajat?
2-t nem tudom,de ezek a régi fekvőhengeres nagy gépek nem nagyon mehettek-nem is akartak-kilencezer fölé menni-tárcsás vágó kivitelnél meg még addig sem...általam ismertek közűl a 30-31-32 volt olyan,ami már bátran és bőven tizezer fölé ment-ezek voltak az első,nem kicsi,"gyorsjáratu"Stihl gépek.Nekem van egy 031,arra tizenhármat adtak meg-a hetvenes években.. ez már nem a
pannoniás hangu stilus..
Egyszer csináltunk összehasonlitó videót is ezzel az öreg géppel/is/,engem is meglepett,hogy nem is ment ott annyira rosszul gép..kolléga 032 gépje meg teljesen állta a versenyt a modernekkel..
Örűljél neki,hogy megteheted,hogy a neminduló gépet csak ugy félretedd-ez azt jelenti,nem kell a gép,van másik,stb,stb..mert ha fontos lenne,hogy menjen,akkor nem igy tennél.. egyébként ne adja senkinek a sors,hogy ilyen géptől függjön...régi,nagy,nehéz,ráz,zabál,füstöl,bonyolult szerelni,nem hatékony.. elment felette az idő..
Érdekességnek,nosztalgiából jó,de ettől függeni...?
Öt éve eltetted,gondolom,belerohadt a benzin,belementek a pókok,a párától berozsdáltak a csapágyai,olajpumpa megszorult.. ha bármely nem ezek közűl,már szerencsés vagy..
Jobb ha indítod ,én egyébként rendszeresen indítgatom a gépeimet 1-2 teke fát is levágok velük ,hagy frissüljön mindene ! Új olajkenést kapnak a mozgó alkatrészek is !
Nem lehet hogy az orrpáncél volt az oka ? Rövid lap keskeny vég ,bár ezt nem tudom nekem még sosem volt ilyen páncélos lapom . De ha régen ilyen lapokat használtak akkor az is biztos hogy a régi gépek lassabb motorok voltak ,nem nagyon fordultak 5-6 ezernél többet . A Druzsba se egy fordulékony gép ,még erőse nagyon van benne és az is 404 láncal ment ,sőt megy .
Van egy sablon,amin a láncok hossza egyszerűen mérhető-azon néztem meg,hogy a 3/8 72 az minek felel meg 404-ben,66 szemet mutatott-azért irtam azt.Amit feltettetek képet,az a lap nem jó a 660-ra,mert a felfogató méretek nem passzolnak.051-76,0-88 az nem egyezik felfogatásilag a 660-al. Ám egyszerűbb,ha nem találgatsz,menj be egy szervizbe,vidd a gépet mindennel,ami kell hozzá,majd ott rászabják a láncot..
Majd megszámolom, hány szemes lánc van a gépen az 50-es laphoz.
Arra emlékszem, hogy a Dolar 6400-ast orrpáncélos Stihl lapra, 404-es láncra átszereltük. Kicsit faragtunk a lapon, olajzó furat, ilyesmi, illetve 404-es betét a 6400-asra.
De nem vált be. Többször elszakadt a lánc.
Azt mondta a favágó ismerősöm, hogy az "öreg" 404-es láncot a gyors fordulatú Dolmár szaggatja, a lassabb 051 AV- nak meg pont jó.
( azt se cáfolni, se megerősíteni nem tudtam, de abba hagytam a projektet.)
Nem akarok, hülyeséget írni, de emlékeim szerint Csiga vagy bő 10 évvel ezelőtt vágott az én 051 AV-mel.
Talán:"emberevő szörnynek " jellemezte.
Szerintem videót is csinált.
Namost azon a 051-en egy 50 cm orrpáncélos lap és 404-es lánc van.
És elég jól vágott a gép.
Az meg egészen biztos, hogy annó 1979-ben ezzel a szettel adták ki a gépet. Vagyis a lap 2010 körül már a 2 volt, mert kölcsön adás miatt az eredeti lap tönkre ment.
Szóval a 660-asnak meg se kottyanhatna az 50 cm lap 404-es lánccal.
Csak ugy magam hülyeségéből szoktam láncokat-osztásokat-profilokat próbálgatni gépekre,nem csak a gyári ajánlásokat betartva-persze,nekem a munkám miatt ez könnyebb és olcsóbb,de ezt a nevezett formát még nem volt szerencsém kipróbálni..inkább a nagyobb lánc és a csúszó forditó felület nagyobb energia igénye mellett a főtengelycsapágyra kirótt nagyobb terhelés /persze,eseti használatnál ez nem annyira jelentős/hatása,ami ebben a formában nem biztos,hogy túl jó felé viszi a dolgokat..
Megnéztem,minek felel meg a 72 szem 404 a 3/8 méretben-nálam ez a méret nem jött ki ugy,hogy lenne rá értelmes és felérhető megoldás Stihl cuccokból-viszont amit emlitettél-ki kell szedni szemet belőle,legyen 66 szemes,és az akkor passzol egy 50 cm-es Stihl vezetőre-ha az orrpáncélos, az jó mindkettőre-és akkor csak egy lánckerék betét kell a 404 mérethez...
Érdemes belemenni?Nem olcsó egy ilyen lap eredetiben.Nem páncélost meg nem találtam..Stihlben.Amugy szerelhető a
404-el a 660,de elég nehéz neki,meg az orrpáncélos lap...szóval csak ésszel vele..
Én szeretem az ilyen régi " őskori' . főképp Oregon cuccokat. Ha eladó lenne valami ,esetleg,tehetnél fel fotókat ,lehet érdekelne. Nem csak lánc...bármi kuriózum.
Igen 3/8-os az összes vágószettem. Természetesen nem akarok túl nagy költekezésbe fogni, főleg hogy nem termelésben használom a gépet, hanem inkább csak tűzifa darabolásra. De azért úgy emlékszem, hogy ahonnan ezek a láncok jöttek, ott van még más is elrejtve a zsírpapírokban.... Úgyhogy tervezek majd egy felderítést még végezni....
Harester 404 ben sokkal szélesebb a választék méretben, jó gondolat volt ez is.
Harvesterben létezik 72 szem alap szériaként bizonyos vezető típusnál.
De ha 1.6 ...akkor az láncfűrész inkább...
Gondolom 3/8 os szerszámozásokkal használod a 660- t ,érdemes átgondolni ,hogy egy 20" 404 es vezető és ugye 404 betétgyűrű és méretre szegecselés nem lenne - e túl drága ahoz ,hogy harcra fogd azt a pár ajándék láncot?
Van egy 660-as stihl-em. Arra gondoltam. Nem fogok érte küzdeni, hogy összehozzam, mert van hozzá három méret vágószerkezetem, csak gondoltam, ha már van ingyen néhány ilyen lánc, akkor körbejárom, hogy mik a lehetőségek
Elég érdekes méret, valószínű abból adódik, hogy nem mai gyártmányról van szó. Egyik rokonom erdészeti dolgozó volt, de már vagy huszonöt éve ment nyugdíjba és már meg is halt szegény. Ez a lánc van vagy harminc éves. Meg a többi jónéhány ami van. Majd körülnézek, hogy van- e rövidebb, vagy hosszabb. Ebben a méretben az orrpáncélosban sincs közelebbi méret?
MTZ-t is ,meg a zúzó se nagyon szereti, a hajtása az ilyen erőltetést ,egy idő után kipottyan a függőleges tengely belőle ! Volt hogy az álló kést leverte a helyéről a két rotoros ,jobb ha nincs is rajta .
Partner 351 és társait javaslom 3/8 lánccal 35cm lappal vagy akár a 30 cm is jó hozzá 38 cm3 elég jó erőben vannak . Az árai sem vészesek alkatrészek vannak hozzá megfizethető árakon . Kínai után gyártásban is és drágábban jobb alkatrészek is vannak hozzá .
Most egy stihl 025 van, de vonzódok a veteránokhoz... Ennél könnyebb masina kellene...
Esetleg van egy gyengécske sachs dolmar 100as, az könnyű, de pl a gyári helyett a stihl pico lánc (kicsit nagyobb fogak)nem tetszik neki...gondolom nincs túl jó erőben... perpill nem indul.
Sziasztok, vettem egy Hecht 45-ös fűrészt, gyárilag 66 szemes, 40 cm-s lánccal. A vezető is és a lánc is kuka, érdemes más márkát venni (pl. Oregon/Makita/Stihl) láncvezetőből+láncból? Ahogy nézem, nem , vagy nem sokkal drágább, mint a gyári.
lenne egy kérdésem, bár nem 100% láncfuresz, hátha tudtok infot adni.
van itt a kertbe egy tuja fenyofa amit ki kell vágni, lancfuresszel darabolom szepen, viszont gondoltam legyen egy kis sport erteke is, a vekonyabb gallyakat sima kezi -keretes- furesszel apritanam fel.
nah most a problémám, hogy elakad a kezi fureszem, a lap uj, szoval avval nem lehet probléma. vizes a fa? probaltam satuba befogni a fat de a satum tul kicsi, nem eleg sulyos egesz asztal beremeg..
Ugorj be és fényképezz nekem egy pár bőrcsizmát ami bélés nélküli ! Naturbőr ,mint régen a csizmák voltak ! Apósomé még megvan csak olyan nincs már aki talpat tudna csinálni rá !
Olvasd el az irányelveket a 2. linknél, majd alul a hsz-kat nézd meg. Meg fogsz lepődni, mennyi kamu oldal van! Kereső kiadta, valahol ott lesz benne ez a cím is.
Az van benne most... ez már a 3. gyújtás. Úgy hogy alig ment.
Ma voltam egy néhai stihl szerelőnél. Megpróbalom meggyűrűztetni. A kompresszió halovány. Reggel otthon baszott indulni. 9kor a szerelőnél igen. Járatta egy darabig, de ott indult mindig. Mondta, hogy el van tekergetve a karbi. Meg mutatta a kis gepemen, annál sokkal nagyobb a kompresszió. Szerinte azért nem indulhat melegen... Persze majd kiderül. Nem szimeringes, a kuplung rugók voltak elfáradva. Ki lett cserélve az a része, az már jó. Szerinte megsülhetett 1x 2x a motor, aztán a gyürűk nem tömítenek eléggé. Mondjuk az első megállása akkor volt, mikor havernál volt kölcsönbe...
No mindegy. Remélem a gyujtás nem szivat meg.
Az új gépet egyelőre lemondtam...
Egyik se olyan már, mint rég. Haver főnökenek van egy uj nagy "still"...5 üzemóránál szerviz, főtengely csapágy...
A kis 025ös kapott uj membránokat, uj kipuff csavarokat, mert kifújt, emiatt az olajcsatorna nyomó oldalról kipottyant a technológiai furatból a dugó, ezért nem olajozott.Most elvileg jó lesz.
Vagy azt tudja olcsóbban is ! De valamelyik honlapon csak rész szintetikusnak írták ezt . A husinak is van ilyen Hp vagy milyen olaja az sem szintetikus ,csak részben !
Most, hogy így nosztalgiázom a 056-ról (valahogy szép emlékem nem igazán van, max a baromi ereje) jut eszembe, hogy valamelyik Husqvarna gyújtása is jó volt bele. Csak akkor lendkerékkel együtt kellett cserélni.
Szia Mindenki! Vettem egy 15e-s kínai fűrészt, amit legfeljebb 10x használtam. Utoljára vágás közben fulladni kezdett. Majd most az van, hogy jól indul, alapjárat van, de gázadásra azonnal lefullad. A szűrő mögött a légtorokban találtam egy kevés finom port.
Van persze echte gyári is kb annyiért, amennyit esetleg most érhet a fűrészed.
Merthogy amiket leírtál, az egyértelműen gyújtótekercs hibára utal. Volt részem benne eleget. Akadtak pillanatok amikor szívem szerint adtam volna egy szál gyufát a tanknak.
Vettem Győrben szimeringet a speckó kombinált csapágyhoz. Majd meglátjuk.
Lehet nem is lesz jó bele, mert nem fém házas.
Sok kedvem nincs folyton szereltetni. A 15 év alatt szerintem 5 köbnél többet nem vágott el. De megevett 2 gyújtást(aki a vaterán eladta, kb hosszabb csavart rakott a gyújtás oldalra, megroppantotta a 2. gyújtás egységet, mire a szerintem a szerelőnek feltünt.), 1 főtengely csapágyat.
Az egyik gépem régi...de ma megromlott a kapcsolatunk.
Délután rendeltem egy oleo 651est.(650es csak a honlapon van, a boltokban nincs)
Pedig 1x berugtam, leszabta a kőris tövét secperc(45ös orrpáncélos, új lap lánc) Kihúztam a rönköt...
Aztán mivel nem melegedett be eléggé, hajlandó volt még 1x elindulni...akkor mint a versenyeken kugliztam mint állat...vitte mint pap f@sza a gyöpöt...de jött a bibi, meg kellett fordítani a rönköt. Leállítottam, trakival arrébb löktem a fát, ezután sajnos meghirdette az 1 napos sztrájkot😡 Sajnos a szárazjég konténer otthon maradt, pedig ha ott van fél órával előbb végzek. Így a kicsivel mire elhegedültem a félrereszelt lánccal...gondolhatod😂😂😂
"kevés használat miatt köhög" Hakeveset használod,ne sajnáld belőle legalább a Stihl Hp super zöld olajat. azzal sokáigeláll a benzin.drágább, de úgysem fogy sok, mert keveset használod.
Akkor ez a méret lehet jó még neked, MS441. 7,5 kiló körüli a "menetkész tömeg", legtöbbet az 50-es lappal (72 szemes lánc) megy. Pár dologra oda kell figyelni, de nagyon megbízható. Sajnos kifutott típus.
(Az akkus nyenyere is sokat ment mostanában, 5-10 centis ágakhoz.)
Mért nem te szerelsz magadnak ? Én is vettem kukaszökevényeket a jófogáson ,vettem hozzá hengert dugót ,új csapágyakat szimeringet és jól működik ,Partner névre hallgatnak . Oleomacom van de egy retek nem szeretem 35cm3 de túl magas a kompressziója nehéz vele boldogulni ! Használtan a partnerben alig volt kompresszió még is egy húzásra indult !
Mostani géppark kb ilyen. 025 ágazni, a 056 dönteni. De az eddigi kevés hasznalat miatt mindegyik köhög. Amivel nem lenne baj, csak az egyetlen szerelő szeret piálni, meg azt pletykálják, hogy tákolni is.
Ha nem akarok állandóan szereltetni, akkor jobb lenne egy univerzális új.
Most megmértem. A 025 lappal lánccal 6kg, a 056 45ös páncelossal 11kg. Egy 50 lapom a lánccal kb 1.5kilós. Akkor a 651 oleo olyan 8 kilót nyomhat 50es lappal mindenestül... Az talán még elmegy...
Volt egy öreg, a tszben fűreszes volt. Azt mondta a 056os 1 méteres lappal jó ágazni, mert nem kell hajolni😂
Én a saját tapasztalatomat mondom kell egy 40 cm3 profi gép ágakat vagdalni ,és egy kb 60 cm3 gép fákat dönteni és a törzseket elvágni ,ehhez nem hátrány a 60cm lap ,ettől nagyobb nem kell ,dönteni meg elég a 45cm lap .
A 3 táskának nagyobb a hőcserélő felülete mint a 2-nek. Atotyából magasabb füsthő megy ki a kéménybe mint a celsiusból,tehát a celsius kicsit takarékosabb. Elvileg !!!
Mivel jobb a 3táska mint a kettő? Annyi tünt fel az adatok alapján, hogy a Celsiusba kevesebb a víz mint a Totyába. Ez jobb vagy rosszabb, mit befolyásol?
A PV 25-ös celsiusnak a tűztere kb. akkora mint a 28-as totyának de a totya csak 2 táskás a
celsius meg 3. Ennyivel jobb a celsius. Ami gond hogy az ajtaja 300x200-as. Normál hasáboknak ez is elég de tuskózni már kicsi. Viszont a PV 30-as már nagy ajtós.
Olyanra vágom a fát ! Csak 4-5 felé hasítom ,mert nagy az ajtaja ! Az is fontos ám hogy öncirkulációs vagy szivattyú keringteti a vizet ! Nekem vaskos csövek vannak 2 collal indul és önmagától keringőzik benne !
Ha túl nagy lesz, akkor a kéménynek meszeltek, tönkre teszi mint a mellettem álló házon a kéményt ! Földszint + tetőtér van ,ma 10 kiló fa és egy veder fadarálék és 25 fok van pedig csak este 6 körül gyújtottam be ,az asszony már kidőlt a melegtől ! Télen se szoktam éjjel fűteni sosem ! Nappal is csak finoman 1-2 fával fűtök .
50-60-70-80 eFt, ahogy elnéztem. Az utolsót már nem tudom hány évvel ez előtt vettem 30 eFt körül, amit még most is használok. Persze tudom, hogy ennek is ment fel az ára, csak még nem szoktam meg:-(
95m2 re lehet a papír forma szerint elég lenne a 23as Totya. De a tűztér mérete miatt, szerintem a 28as lenne a legjobb választás. A 28as tűztere 380mm hosszú, az pont ideális.
Tegyük fel eladnám az összes fűrészem. (1db taiga, 1db dolmar 100, 1db 025 stihl, 1 db 056 stihl) Lenne egy univerzális. A nagy nyárfák döntését más csinálná. Aki a vastagját kcr el fel is daruzza 2 méterben. A fűrészelési feladat elsősorban combnyi vastagsagú fák döntése. Ágazás. És a hazavitt nagy nyárfa rönkök kuglizása 55cm hosszra, és hosszanti negyedelése, felezése, mert hasítóra felrakásnál nem akarok megszakadni. Melyik oleo lehetne erre jó???
Srácok. Stihl 039 utángyártott cuccokkal feljavítva(henger stb), mire lehet számítani? Érdemes beruházni rá? Vagy új Oleo gs 651? (90 VS 228e) Saját reszre menne méteres vastag nyárfát darabolni, kuglizni... Kisebbeket kivágni. Ami a 025nek nagy...
Igen,tényleg meglepően jó,könnyű,erős 3-as kockadamilt simán viszi,kényelmes,főleg a ballance-x hevederrel. Az az igazság, nem gondoltam,hogy ennyire jó lesz.
Nehéz mint a kő, de a csillapitás teljesen jó és minőségi a kidolgozás .
Nem bántam meg.
A teljesítmény kiváló,meggyőző a teljesítmény,viszont eszik is rendesen. Ez az egy ami annyira nem jön be. De idővel hátha jobb lesz.
Én 100 as benzinnel toltam végig a nyarat ,pont most tettem le télre Aspen- el használva az utolsó tankot és újra tele tankolva. Így telel ,szépen....👍😁
Erről beszélek. Fél áron is tisztességes haszna van."
Pont erről beszélek,hogy ezt a dolgot nem helyes így nézni, szerintem.
Valóban igazad van,az a 3db lemez darab szegecselve vagy ragasztva m2 árat tekintve fillérek.
Csak ugye lézerrel vágják ki, brutál drága a gép. Az informatikus fizetése is aki a gépet beállítja. A raktáros, a takarítónő, a
termelés irányító, a melós, az osztályvezető , a marketing részleg, a vezérigazgató titkárnőjének a titkárnője és még sorolhatnám kinek a fizetését is annak a 3 db lemezlapnak kell kitermelnie.
Ráadásul a folyamatos fejlesztéseket is finanszírozni kell. Amik most is zajlanak.
Tehát ezért mondom,hogy az,hogy önköltsége,előállítási költsége legyen 1000Ft, az sajnos mire ideér, amiből lehúzza a hasznát az még a kereskedelmi láncban még 2-3 kanyar, ( de nekik is élni kell valamiből,mert ha nem lennének,nem tudnád idehaza megkapni)..... tehát az mire Te kézbe kapod,az tényleg lehet 10.000Ft.
Tehát ez nem olyan dolog, mintha én csinálok otthon házi kolbászt amibe ha kiszámolom önköltségen belekerül csak példa
1000Ft-ba és akkor én "tisztességes" haszonnal eladom 2000ft-ért.
Meg a másik dolog az,hogy nem kötelező megvenni a Hq vagy Oregon láncvezetőt 10.000 ért ,mivel elérhető,teljesen
elfogadható minőségű kínai is ugyanebből a méretből 3-4.000Ft ért.
Nekünk akik megvesszük 10-15.000 ért a márkás vezetőket,akkor igen.... tudnunk kell,hogy a vezérigazgató titkánőjét
Igaz,nem űrtechnika ..hanem ettől sokkal rosszabb vagyis költség gyilkosabb.
Pl.
Az Oregon az új vezetőit nem szegecseli,hanem ragassza. Tudod mivel jár egy ilyen változtatás?
Minden éghajlati övbe a világ számos országába küldeni kell teszteltetni és fizetni léncvezetőket és láncokat. Mert a Brazil esőerdőkbem a trópusi övben ugyanúgy kell teljesíteni egy vezetőnek mint észak Norvégiéban. Ez őrült sok pénz....
Ha meg szar lett,akkor kuka és ismét kiküldeni mindenhova tesztelni az ujjat. Ha az jó,akkor mehet sorozat gyártásba.
Ezen tesztelési,fejlesztési pénzek is benne vannak a végfogyasztoi vételárban...
Lenne egy, talán sokaknak nevetségesnek tűnhető kérdésem. Az üzemanyag és a láncolajozó -tartályok kupakjai ilyen kiesés gátló műanyag toldalékkal vannak ellátva. Az egyikről leesett, kivettem a tartályból. En annyira nem bánom mert töltésnél elég sok nehézséget okozott. Nem is tenném vissza. Van esetleg ezeknek a kupak kiesés gátlásán túl bármi funkciója? Köszönet.
Vagy ez is "OEM termék", ahogy manapság mondják, "branding".
Valaki gyártja nekik, a "gyárban" lehet hogy csak rászitázzák a feliratokat. Ahogy az Audi meg Suzuki "gyári" szűrői is hazai (Armafilt) gyártmányok voltak. (sajnos roló le...)
Bizonyosan nem több mint 1000Ft ,szerintem. De azért csilliókat ruháztak be, fejlesztettek...stb....tehát azért van ebben beletett pénz. Nincs ezzel gond.
De ezek az X- force vezetők nemrég születtek. Tehát nincs elfekvő készlet stb...
Esetleg arra tudok gondolni ,hogy valami külföldi forrásból szerezték be,tehát nem a Hq Magyarországon át.
De ez is lehet hulyeség,mert nyugat eu - ban sem olcsóbb átszámítva mint itthon...
, webáruházból. (tehát nem Hq márkaker.) Az ára 4.850 Ft volt.
Egy Hq márkaker- ben, ez a vezető simán 11-12.000Ft körül van.
Eredeti,vadi új. Tehát semmiképp sem hamisítvány.
Tehát érdekes,milyen forrásból ,már ha hazai, kapja ezt egy sima,mezei webáruház hogy fele annyiért tudja adni?
Ugyanígy nem értem a lánckenő olajukat. Most a miskolci Hq márkakerben ,14.800Ft egy 20 literes ,tökéletesen eredeti Hq lánckenő. Ez a sima címkés,nem az amelyikre prémium van ráírva. Beszéltem a Hq központtal,hogy mi a különbség a 2 között? Vettem is belőle. Azt mondták, lényegében semmi. Ahogy nézem ez a sima címkés Finnországban készül,a prémiumos pedig Svédországban. Tehát evégett mondták,hogy más eredetből érkezett az olaj,ezért az árkülönbség,de mind a kettő tökéletes. 14.800Ft világbajnok ár 20L Hq lánckenőért.
Satuba szoktam fogni a gépet a lapnál fogva és simán vízszintesen, de oldalban a 30 fok közelében kell tartani a sablonba fogott reszelőt ,a sablonon ott vannak a fog szögei egy csík formájában ,ennek a csíknak kell a lappal párhuzamosnak lennie . 3-4 tolás elég szokott lenni ha időben van reszelve . Minden fognak egyforma hosszúnak kell legyen ,ha szemmel láthatóan nem egyformák akkor tolómérővel meg kell keresni a legrövidebbet és ahhoz kell mindkét oldalit lerövidíteni . . Kb fél foghossznál ajánlatos a mélység határolókat is ellenőrizni ,az egy másik sablon !
Megtapasztalható lesz ha a lánc élezésre szorul ,nem viszi a fát ! Kb ennyi ! A láncfék az baj ha magától befog ,valami baja van ! Azt akkor szoktuk használni ha valami veszélyes dologra készülünk vele ,a láncot tapogatjuk stb ,vagy automatikusan bekapcsol ha a lapvéget véletlen oda érintjük valamihez és az felvágódna .
elektromos láncfuresznel mire kell figyelni a karbantartas soran? van egy masinam, most meg hibatlanul mukodik. lancot milyen gyakran kell elezni? idaig 4 uzemora van a gepben, nem erzek nagy kopast oregon a lanc.
ill. a lancfek elkophat? mert most ha nem nyomom neki, eleg erosen befog a lancfek-gondolom biztonsagi okbol- neha hallom, hogy kattan, ez nemtudom, normalis? vagy ezekben az elektromosokban vm muanyag lancfek van, es barmikor elfaradhat?
Igen, ezt Japánban gyártják. Azt nem tudom hogy a két motornak van-e köze egymáshoz. De ha valaki megengedi magának az nem bánja meg. Nekem nagyon tetszett.
Próbáltam hasonló Echo -t pontosan nem tudom melyik típust, attó viszont nem voltam elájulva.
Ez az 543 ha jól tudom Komatsu és japánban is gyártják. Van 543-as fűkaszám, az is nagyon jó. Van köze egymáshoz a két motornak? Netán ugyanaz a kettő?
Elő is került koma, aki termel vele. Mondta, a gyertyát, levegőszűrőt, üzemanyagszűrőt három havonta cseréli, arra nagyon kényes! De ez 4-500 köbméter letermelt keményfa után!
Mint mondja, erős, pörgős, "szaladós" gép, odafigyelve bírja.
Ki tudna segíteni? Hoztak nekem egy Husqvarna 242 xp-t, hogy vegyem meg. Az ára nevetségesen alacsony ezért arra gondoltam, hogy felújíttatom magamnak. De nem tudok a típusról semmit. Sőt eddig még csak nem is volt Hq fűrész a kezemben. Csúnya, piszkos, de hiánytalan. Szerintem a kompresszió se kevés benne. Beindult, megy, pörög, vágott is ahogy vágott. A lap, lánc látom, hogy gatya. Alapjáraton viszi a láncot is, a csillagkerék is cserés, a láncfék nem jó. Ennyi amit én úgy észrevettem. Nagyon megköszönném, ha valaki mondana valamit erről a típusról. Mit nézzek meg még illetve egyáltalán érdemes-e egy fillért is rááldoznom?
Hát ha a kezembe veszek egy 285CD-t az olyan érzés mintha valami rázó gépet fognék. Ha egy 572xp-t ott meg nem érzek semmit. Lehet ez neked belemagyarázás, nekem nem.
A régen a munkatempó is más volt, a fűrészeket is a végtelenségig javítgatták, nem dobták el az is közrejátszhat, hogy tartósabbnak tűntek.
Lehet hogy most egy MS 462-őt kivégeznek 1-2 év alatt de mennyi fát vágott ki? Hány üzemórát ment? Én nem vagyok meggyőződve róla hogy sokkal kevesebbet mint anno egy 046. Persze kizárni nem tudom. De innen a fotelből ezt gondolom 😁
Kisebb,jóval gyengébb,egyszerűbb .Az meg hogy melyik a tartósabb majd akkor derül ki ,amikor majd a 261 is több évtized óta használatban lesz.
Tudod régen az 12000- es Zsiguliban ha 100.000 km volt....az már kifutottak a lelkét. Egy ami modern 1200ccm autó 200-300 km nél még nem lehelte ki a lelkét.
Jó autó volt a Zsiguli annó.,mint ahogy jó volt a 026 is.
Nincs igazad, jóval kényelmetlenebbek. És a 260 mondjuk a 261-hez képest érezhetően gyengébb. Nekem most 254xp-m van de nem is lehet egy napon említeni ergonómiára egy 550xp-vel. Én kizárólag a profi kategóriában értettem az összehasonlítást.
Ha két torkú karburátoruk van nem csodálom a hibát ! Ma a Kawasaki motoros kaszám alig akart életre kellni ,ezen is sajnos kéttorkú karbi van ,nagyon nehezen indul hidegen ,pedig bazi kompressziója van ,de melegen csak egy kis húzás és jár ! Túl keveset eszik és ez szerintem a baja ezeknek a gépeknek . Ha az olaj valamiért kevés neki azonnal vége is van !
A régi -új gép vitához én annyit fűznék hozzá, hogy "foteles" felhasználónak egy modern, profi gép ugyanúgy örökös darab mint egy régi.
Fakitermelésben jóval termelékenyebb egy új, mivel az ergonómia és kisebb tömeg miatt sokkal könnyebben kezelhető, később is fárad el a fűrészes.
Az viszont igaz hogy kényesebbek mint a régi masinák.
Igénylik a jó minőségű olajat, benzint, normális kezelőt, rendszeres hozzáértő karbantartást.
Az árakat ha nézzük az pontosan követi a forint romlását, mivel import árúkról beszélünk. Szóval nincs semmi meglepő abban hogy az 50cm3-es kategória már alulról közelíti a 300 rugót.
Szórakozásból én is levágok pár kuglit korosabb géppel
De ha komolyabb munka van akkor mindenképpen modern fűrésszel csinálom.
Itt még áll 3 darab inkább a 120-130 cm-es nyárfa de nem tudom miért várunk a kivágásával . Ebből egyet nem lehet csak alpin technikával először lentebb vágni a közeli nagyfesz miatt ,azt mondták megvárjuk amíg kidől ! Pedig minden ilyenért a terület gazdája a felelős ! Sőt nemrég olvastam micsoda gonosz törvény van az utcán álló fa ugyan az önkormányzaté de a ház tulaj felelős a fa okozta károkért ,sőt a fa karbantartása is a gazdáé ha tetszik ha nem . A termés leszedése pl lopásnak minősül ,mert az meg az önkormányzaté ,és csak engedély birtokában végezhető el !
Nálunk 60 centis törzsátmérőjű nyárfák voltak, pár darab. A harkály-odvak miatt életveszélyessé váltak, mindet ki kellett vágni. A földön az 50.centis lap elég volt.
Magyarországon 70 cm vezetőnél nagyobbra nem igen akad fa ! Ha lenne is az már természet védelem alatt áll ! Nagykanizsa melletti mamutfenyőt már kivágták az akkora fa volt hogy öt ember érte körül ! Más hasonló méretű fát én nem tudok ,nem is láttam sosem . Pogányszentpéter talán a falu ahol állt ,már nem emlékszem jó 15 éve jártam arra utoljára .
Sajnos nekem is ez a tapasztalatom ,más téren mondjuk ,de az is műszaki oldal ! Van egy szuper trakim amivel járok ,járnék ha meg tudnák csinálni ,úgy 3 milkót már elvitt és a tünet kb megmaradt ! Ez a traki valamivel 30 milkó alatt van jelenleg ,de ebben az évben még nem ment kb 200 órát ! Azt mondja a cimborám dobják piacra a modern gépeket és veszik vissza a 30 éves trakikat ,mert az újjal nem lehet dolgozni ,de a pénzt a szervíz viszi rendesen ! Minden melóval el vagyunk maradva ,lassan csődbe visz bennünket ez a traki ! Minden hiba rajta 1-2 hónap mire lesz valami javítás féle rajta és eddig nem javult meg ! Ha meghallom a szervíz szót kiráz a hideg !
A többi cuccot (pl. asztali körfűrész) is úgy csináltam meg, hogy egyedül, erőlködés nélkül tudjam mozgatni. A nagy láncost még meg tudom emelni, tudok vele dolgozni. Ha majd nem, akkor csökkentek én is. (pl. 261-re)
Szintén fotelfűrészelek, mert aki nem dolgozik erdőn, az csak daraboló... mondják a nagyok. Úgy hozta az élet, hogy a legtöbbet az akkus megy. (5-10 centis ágak, bálványfa-törzs helyszíni darabolása személyautó-kompatibilis méretre)
A jelek szerint van. Ha nem lenne a 660-aa,,én is vennék egyet. A jelenlegi tűzifaárak mellett, az erdészet jófejsége okán egy háromnapos "házi dzsemborira" (tuskóaprítás) is megérné megvenni.
Na ezért adtam el a 056-ot. Tudod ki birkózik jó hatvanpluszosan egy teletankoltan 12 kilós légkalapáccsal. A mostani gépeim fele súlyúak vagy annyi sem, kényelmesek, igaz gyengébbek, de inkább ezzel kötök kompromisszumot. Harmincévesen xartam rá hány kilós meg, hogy ráz de mostanra változtak a prioritások. Annyira már nem mindenható a tartósság. Ha még tíz évig bírok fűrészelni, akkor nagyon hálás leszek. Addig meg eltartanak a maiak is pláne, hogy csak fotelfűrészes vagyok. Csak otthoni munkára kell.
" meg lehet egy-kettő csodaként véletlenül többet megy mint várná az ember az új szaroktól,"
Szóval 1-2....???
Értem.
Köszönöm az infót.
Kár a szóért...
Még annyit,hogy:
Én az ég világon nem akarok, sem téged sem senkit győzködni.....csak sajnos a száraz tények,adatok azt támasszák alá amit én mondok.
Nem arról beszélek,hogy Pityunak a szomszéd faluban .hogy állt meg az M-tronic-os gépe,hanem arról,hogy világviszonylatban
mik a tapasztalati alapú száraz tények amik az elmúlt évek alatt születtek. Kivétel persze mindig akad,mint ahogy GLE Mercédeszekkel is vannak esetenként előforduló gondok....
Nálunk meg pár utcányira van Stihl bolt+jó szerviz+hozzáértő ember. Szinte minden van polcról, de sokszor kérte, vigyem be a gépet. Mert régebbi, próbáljuk rá.
Ja, volt aki azt mondta többet van az injektorosa a szervizben mint az erdőn, meg lehet egy-kettő csodaként véletlenül többet megy mint várná az ember az új szaroktól, úgyanígy lesz aki az akkumlátoros fosokat fogja díjazni a 150. beszart 200 ezres akkucsere után is mer az új.
Csak az a baj ezekkel hogy jó szervíz és olyan bolt kell hozzájuk ahol a minden neki való anyag megvehető ! És ehhez lóvé is kell bőven ! De a jelenlegi világban ez sok helyen már problémás ! Ha csak a mi falunkat nézem szintetikus olajat nem lehet venni ,egy normális szervíz nincs ! Úgyhogy igazából ez nem jó irány. Sokkal jobb lenne egy olyan irány ami leírná a javítási menetet és javítható lenne akár terepen is a gép !
Az is igaz,hogy a mai gépek sokkal igényesebbek, talán kényesebbek azon a téren amit a kenést illeti.
A régi nagy etalon gépek,túlzással szólva még csukamáj olajjal is elmentek, viszont a mai gépek már full synt olajat kell,hogy kapjanak.
Ezek a mai gépek már Arol 2T vel nem mennek el több ezer üzemórát.
Én is óckodtam , bizalmatlan voltam az új gépekkel,feljesztésekkel ,elektronikával,lap top- al javítható fűrészektől ,meg az is igaz,hogy tényleg könnyített ..stb... konstrukció, de telik az idő,telnek az évek és ezek az új gépek technikák ha tetszik ,ha nem teljesen jól megállják a helyüket és megdöbbentő üzemórákat futnak sok esetben.
Teljesen jól látod! Ahogy jó volt a maga idejében a VW Bogár, 600-as Fiat, 424-es gőzmozdony is. De van helyettük csendesebb, kényelmesebb, kevesebbet fogyasztó, azaz jobb. Ettől még lehet őket szeretni, ahogy a Stihl 08-ast is, méltó helye van egy gyűjteményben.
Viszont sokan azt mantrázzák a fűrészes csoportban, hogy csak a nullás a jó, az összes többi hulladék. Bőszen szidják a 441-est is, nekem semmi bajom vele.
Én úgy gondolom minden kornak megvoltak az etalon gépei. Emlékezzünk csak a Stihl Contra-ra amivel a Stihl az amerikai piacon annyit keresett,hogy már ő is szégyenlte. Ezzel alapozta meg a világelsőségét akkoriban.
A 064 is hasonló etalon volt annak idején.
De mára már nem .
Kérdezem én? Ki Istenit ma a Stihl Contra-rat mindennapi használatra?? Senki.
Pedig annak idején azt mondták a szakemberek ,hogy a világ 8. csodájának kéne hívni. Igaz,forradalmasította is a kitermelés hatékonyságát,az biztos.
Tehát mindent a helyén és helyes idején kell kezelni. Volt idő amikor nagy márkák Pl. Dolmar,Solo, McCulloch, Jonsered, Pioneer, Echo, Tanaka,Maruyama....stb..stb... lokálisan,sőt világ szinten az elsők közé tartoztak. Csak aztán nem volt pénz fejlesztésre, sem önálló életben maradésra így mind meghalt.Vagy bekebelezte más márka.
Mára maradt a Hq,Stihl és még az Oleo is szépen fejleszt.
Egyszer láttam egy Sthilt még fekvőhengerest ,volt rajta vagy 70 cm lap ,leállította a lapvégre a papa és neki támaszkodott mint pásztor a botjára !! Elvágta az akácfát mint valami fogpiszkálót ,majd feltekézte ,pedig volt a fa vagy 50 cm átmérő ! Nem fogta nem hörgött ,de füstje volt ! Azt mondta a gazda semmi pénzért oda nem adná ,és vadi új gépe is van talonban !
ezek már régi- régi modellek amin semmi fejlesztés nem valósult meg.
A legtöbb "fejlesztés" a gyártási költségek csökkentése. Azt meg jobb is lenne, ha nem tennék. Jó példa az MS462, több helyen is írtak róla, hogy valami fémdarab szeret benne elszabadulni. Vagy a katalizátor, amit a jenkiknél is kiherélnek.
Vagy a fűkaszák "élettartamra kent" szöghajtásai, még a gazdag nyugaton is sokan belehekkelik a zsírzógombokat.
Hitachi most is van én pályázok egy 40 cm3 gépre ,pedig semmi szükségem rá már van 6 gépem ,de ha veszek egy henger szetett akkor 7 lesz ((::!! Komacu is van még új !
Tudom ,most néztem hogy közel 500 eurós árakon vannak még más országban is ! De gondolom a szállítás miatt olyan drágák . Vagy a fő kereskedő rátesz bőven ! Van Japán kaszám ami még sem volt drága !
A hq megvette a Zenoah- motor konstrukció végett. Kiváló volt.Egyszerubb volt megvenni az egész céget, mint sajátot fejleszteni . Ezért.
Szó sincs arról ,hogy ezek a gépek ne lennének jók, hanem arról van szó ,hogy ezek már régi- régi modellek amin semmi fejlesztés nem valósult meg. Semmi.
Ráadásul ami a legrosszabb,hogy elmebeteg áron adják. Nézd már meg az Echo gépeket.....agyrém.
Nem lett rossz valóban, köszi! :) Egy kisebb tuskót vágtam vele eddig próbaképp, szerintem nem rossz! Összehasonlító videót szeretnék majd. ( Van gyári 10 územórás, van enyhé piszkált, van kínai hengeres 560XP)
A kuplung folyamatosan befogott, észre sem vettem, hogy ez egyik rugója eltört ( helyén maradt, csak a feje tört le) csak akkor, amikor lapot is tettem rá.
Találtam itthon hasonló rugót rá, ( tán 550 XP-hez csináltattam anno) most már az is jó.
Nem mindegyikre igaz ez sem . A nagyon régi kostrukciók valóban erősen ráznak ,de azokat nem is igen gyártja már senki sem és nem is igen lehetne forgalomba hozni ,csak a kínai gépek hordják ezeket a jegyeket ! Az meg csak láncfűrésznek látszó tárgy .