Pontosítom a leírást, tehát dem a digi klíma panelján keresztül kapcsolódik az 5-ös fokozat, hanem füllel megállípítva az annak megfelelő fordulatszámon megy a venti. (azt sem tudom hirtelen hogy mind a kettő megy-e). Csak akkor megy az álló fűtésként a kályha, ha nem megy a motor (a klíma panel akkor aktív, ha jár a motor). Ezek szerint direktbe van kötve a vent egy relén keresztül, és ott van szabályozva a f.szám. Már csak azt kéne tudni hogy hogyan szabályoz.
A lamellákat leállítás előtt az ablakra irányítom, hőfokot maximumra teszem, és várok egy pár másodpercet, hogy a mozgató motorok be tudják állítani, amit be kell.
meglehet próbálni egy utat,de lehet elég hosszadalmas(jó pár óra) és nem ér neked ennyit a dolog...én igyekszem úgy megoldani még a digiket is,hogy a leállított(gyújtáslevételkori) állapotban indulnak el állófűtésben....
Tudok a létezéséről régóta, ezzel csak egy baj van- vagyis kettő- a zsalumozgató motorokat digitklímánál nem tudod befolyásolni/működtetni vele, illetve az ára igencsak borsos..
AZ a baj a digitális klímákkal hogy a saját programjuk szerint működnek, legalábbis a VW csoportnál nem lehet beállítást módosítani ha a digitklímát "állófűtés" módban kapcsolják/vezérlik..
Kéréssel fordulnék hozzátok, az autómból tavasszal kiszerelésre került az állófűtés ( webasto thermo top t), mert még úgy volt hogy eladó az autó , de időközben mégsem lett. Most visszaszereltem bele, mindennek megvolt a helye beszerelés "könnyen " ment, viszont az elektronikánál elakadtam, 3 db vezeték helye az utastérben nem egyértelmű számomra. Adott egy vastagabb piros illetve barna színű vezeték, illetve egy vékonyabb lila. Gondolom a piros vezeték áram, de hova kössem, állandóra vagy gyújtásra azt nem tudom. Illetve a lila színű vezeték hosszából adódóan gondolom a biztosítéktáblába megy, de hogy pontosan hova azt ismételten nem tudom. Előre is köszönöm a segítségeteket!
Sziasztok! 2001-es hdi Lancia Z-m (Peugeot 806) van Z/C kiegészítő/álló fűtéssel, digitális klímával. A gondom az, hogy állófűtéskor nem minimális fokozaton kezd befújni, hanem a 5-ös fokozaton (7-ből). Ez, gondolom nem optimális. Tudok segíteni hogy orvosoljan a problémát, vagy ez túl autó típus függő kérdés.
Budapest déli környékén ki az itteni legközelebbi guru (10-oldalt visszaolvastam, de nem találtam)?
Nekem a kipufogócsőre kötött kipufogóbandázs szívta meg magát fagyállós hűtővízzel (ahogy leszedtem a kályhát a vízkörről). Na az is füstöl / gőzöl rendesen :))
Úgy döntöttem, a mai délelöttöt rászánom a multkor említett bw50 top s kályhámra. Megcsiszoltam finoman mind a 2 relé érintkezőit és kiiktattam a 6 os csati toldóját, mert elég ramaty volt.
Láss csodát 10 indításból 10 szer indult. kb 10-15 percig járattam mind a 10szer.
Azért persze a csodákban én sem hiszek, mert a panelen is lehet kontakt hiba ami most épp jó, azt jövőhéten megint előjön.
a bw50 vezérlőpanele megvan? Nem tudom, hogy az átfolyós vagy az újabb van-e neked, pld. nekem az Airpax hővédelem nem működik rajta. Kályha megy, de így teljes a dolog.
ha bármi más baja lenne,izzító,ac,lángőr akkor elkezdene elindulni majd nemsokára leállna és kiszellőztetne......ergo a panelban van a hiba.így elsőre persze.....
A ventilátorja jó, mert kb 20 percet üzemelt és végig szépen tette is a dolgát. Külön ki is próbáltam, teljesen feszmentes állapotban lehuztam a csatiját és adtam neki fezsültséget, jól megy.
Aszondod valószínű panelhiba?
( tudom, hogy így neten keresztül nehéz a távgyógyítás, de hátha kiokoskodunk valamit)
Hajnalban is amikor először próbáltam indítani, csak a kissebbik relé kattogott, azért is szedtem le a deknit, amibe eltörtem a két csavart. Közben elvittem a gyereket suliba és kb fél óra mulva 2.-3. alkalomra elindult.
Délután kiszedtem a törött csavarokat, összeraktam és megint csak kattog a kissebbik relé, és nem csinál semmi mást.
Rárakom a kapcsolt +-t az egyes lábra behuz a relé és kb fél másodperc múlva elenged.
van innen egy emberke,nem tudom ki az sajnos,aki átlag heti 2x felhív,hogy csináljak neki kábelköteget plusz adjak neki ac-t meg keringetőt és egy progiórát,de mindezt baráti áron:15e-ért......
ez a komoly emberke vett egy z/c kiegkályhát 60ért és most tőlem várja az anyagi egyensúly beállítását a balek üzleténél.
üzenem neki,hogy le lehet pattanni a "sérómról"...... :)
azért írom le,mert 1:hátha másnál is próbálkozik
2:biztos olvassa a szerencsétlen és csak meg tudom vele értettni írásban,hátha olvasással eljut a 2 bit-es agyába az infó,hogy nem fogok neki segíteni.már régen túllépet egy bizonyos határt.....már réges-régen.....
ha kell vkinek esetleg bw/dw50 thermo top t/s bontott alkatrész gombokért akkor keressen meg.....izzítógyertya,lángőr,befuvóventillátor.....vízszivattyú,párologtató nincs már meg.
2 mód nem lehet:csatikkal lefelé(kipuff felfelé) és a benzinbevezetéssel lefelé....a többi jó(oldalán mindkettőn,kipuffal alul,és a benzinbevezetéssel ellentétes talpára is állítható).
a panel kiszedése:csatik kiszed,fedél leszed,egy kis thorx csavar tart egy fényes lemezt-ezt kicsavar és lejön a panel.lehet a gumi szigeteléshez hozzágyógyult idő közben,de az nem gáz.
A külön AC-s kályhához már van, aki jobban ért nálam :)), én csak az átfolyós rendszerűt ismerem, ahhoz én csináltam ismerősömmel távirányítós vezérlőelektronikát, még az időzítőt kéne beszerelnem, ami kikapcsol max 40 p után.
Azt hittem a számozáson nem forgatnak. Legalább ebből is tanultam.
Akkor a nagy 2 vezetékesre adok tápot és a 6-os csati 1-esére kapcsolt +-ot és indul. Ha leveszem a pozitivot az egyesről, akkor leáll, szellőztet és kikapcsol, mint a TOP C ?
Hu, bakker lehet, hogy benéztem, mert én nem a kályha csati számozást írtam fel magamnak, hanem az a kb 20 centis toldókábel számozását. Gondolom az miatt nem stimmelnek a számaink.
Az a baj, hogy most melóba vagyok, de holnap reggel megnézem a kályhánál a számokat.
az a 6os mellette azon a soron a másik a belső venti ha jól látom fehér feka csíkkal.
a maradék az indító......az lesz az 1es láb.....nézd meg jól a számozást,mert fordítottat mint ahogy te írod még soha nem láttam.....pedig naponta marékszám fogdosom őket miközben kábelkötegeket gyártok.
a 6os csati a legnagyobb:6 db vezetéket lehet bele rakni de neked csak 3 van benne.ha azt leszeded a panelről akkor az alján meg vannak számozva a lábak....1-6ig.
a többit leírtam....ac nélkül indítás után hibára áll és kikapcsol.....ergo ne is próbáld nélküle.
van egy nagy 2 vezetékes csati a 6 lábas mellett az a fix táp.szintén az alján számokkal:1es fix +,2es fix test.
ha bármit lehúzol róla indításkor,ac,keringető,befúvóventije, akkor hibára áll egyből.
a 6os csati egyes lábra +12v indításnak,a 6os lábra az ac pozítívját kapcsolja a panel és a 4-es lábra meg 40 celziusnál a belső ventit,de ezt relézni kell!!!!
Egy benzincsőnek van helye és oda is van kötve gyárilag a benzinpumpa. Barna szála a kasznin belülről jött, fekete-piros szála pedig a kályha 1-es pontjáról.
Hülyeséget nem akarok mondani, de nekem is hasonló eset volt, én kifúrtam a cső végét, így a szenzor nem csak a cső izzását látja, hanem az égést egyből és hamarabb reagál így.
Van egy öskövület webasto dbw46 diesel vizes állófütésem A segitségetekkel el istudtam indítani A lángőr volt hibás .Szereztem egy müködőképes lángőrt ami biztosan jó mert leellenőriztem De a kályhába sajnos nem müködik rendesen Lassan esik le a feszültsége és ez miatt egy idő után leáll a kályha
Kibeleztem a régi lángőrt és csak az üres cső szerü részét tettem be a kályhába és elindítottam és az történt hogy alig izzig fel a vége az is inkább csak addig amig rásegít az izzitás Arra gondoltam hogy a párologtató filckarika régi lehet és nincs rendes égés a kályhába ez miatt nem izzik a lángőr vége. Szerintetek lehet ez a baj. Amúgy a vizet felmeligíti nem is füstől ha megy igaz csak másodjára indul el hidegen
Pontosabban a cikkszám alapján néztem rá a Tiedre.
Elviekben van olyan átfolyós rendszerű, amely már műanyag fedeles és körcsatis, de még nem külön benzinpumpás. Ettől függetlenül megnézem, hogy melyik szál indítja, de ha külön üa. pumpás, mint amit én cikkszám alapján megnéztem, akkor nem kap benzint, nem fog elindulni.
Nézd meg, hogy alul, két benzincsőnek van helye vagy egynek? Mert ha egynek, akkor bonyolultabb a dolog, mert annak külön is benzinpumpája van, s nem az átfolyós rendszerű, s akkor a kályhához tartozó kis benzinpumát is vezérelni kell. Az átfolyós rendszerűnek alul két kis kiálló fémcsövet látsz ( ahol bemegy a benzin és a felesleges kijön).
Majd írj, addig én megnézem Neked, hogy melyik elviekben ami indítja a kályhát, de csak akkor fogsz tudni előrelépni, ha kap benyát...
A thermotop dw50-nél csak a középső részének a tetejéről kell kitekerni a 4 kis csavart(hogy a fém fedél lejöjjön), és a belsejéből még 1 hernyócsavart meglazítani, hogy az égéstér kijöjjön.
Általában a műanyagfedelet rögzítő 2db csavar szokott berohadni.
az 1iket elkezdtem szétszedni,de a kályhatestet összetartó csavarok finoman szólva is összenőttek az alu házzal.....2 óra masszírozás után egyenlőre feladtam....majd folytatom csak igen sok a meló.
mindig olajszint alatt melegítem a kartert....ez logikus számomra.
az olaj képes némi víz mekötésére,főleg ha csak rövid távon használják az autót és nem tud 100 fok fölé melegedni az olaj,de szerintem attól,hogy melegítem mondjuk az olaj feletti karterrészt nem lesz a forgattyúsházban több víz a fűtés után mint előtte volt.maga a forgattyúsház teljesen zárt a külvilágtól ergo a külső levegő párája nem játszik.
meghallgatom a véleményedet,mert simán lehet hogy rosszul tudom,szeretek tanulni még így 20 év aktív autószerelő munka után is.
ha ésszel csinálod nem....meg ugye fizika....nekem kb 130 cm a kipuffcső mire a karterhoz ér, és mivel nem szigeteltem le a kipuffcsövet ezért rendesen le is hűl.
a motorolaj 170 fok körül kezd kokszosodni....a karter felületén soha nem tudtam 110nél többet mérni....pedig sokáig kisérleteztem.igaz nem mindegy milyen messze van a kipuffcső vége a lemeztől....meg még sok más is szerepet játszik.
viszont van rá okosság:csinálsz egy 0.8-as lemezből egy karterburkolatot a karterra és azt egy jó nagy helyen kivezeted a haspáncélon(műanyag persze) át.
gyakorlatilag olyasmit kell mint a kispolák karterján volt anno....
mivel elég sok meló és van rendesen anyagszükséglete is ritkán kérik,inkább csak azok akik igazán jót szeretnének a motornak.
Az előző kocsimnál ezt megcsináltam. Csakhát a mostani meg alul motorburkolatos és ezt nem tudtam megoldani hogy a motortérből kifújja az égésterméket.. Nálad hogy van, ha esetleg a tied is alsó burkolatos?
nekem ez a módszer télen bőven fagypont alatt reggel olyan 35 fokra simán felnyomja az olajat 35-40 perc alatt.....7 literről beszélek.van gyárilag olajhőmérő az autómban és az 30 fok felett mutatja.....mindíg megvolt a 30 fok,még minusz 22 celsiusnál is.....
beszartok milyen autót hoztak most este azzal h szar az állófűtés,mert összefolyik a víz az olajjal a motorban és ez azóta van h benne a fűtés......2 napja.....nem én szereltem!!!
az ember aki beszerelte a kályhát a fűtésradiátor kilépő csövét kötötte be a kályha belépőjébe...ez még jó is lehetne.DE......a kályha kilépőjét valami oknál fogva a motor kartercsövébe kötötte......igaz pont úgy néz ki mint a vízcső,de kb. 3 mp alatt levágható a feladata. :)
Úgy néz ki, nem ért bele a visszatérő ág alacsonyabb (7L benzinnél a tankba.) Tankolás után 4x fűtött hibátlanul. Még vizsgálom, hétvégén megnézem fizikailag is, hogy a visszatérő cső meddig ér be a tankba.
Nekem a hibát egyébként vélhetően az okozta, hogy a kis mágnesszelep vezetéke beszorult a két kis egység közé ( ahol a középső és a bal oldali ház össze van csavarozva), s zárlatot okoztak. Amikor a kályha elindul, csak 0,71V-ot mérek a vezérlő két kis lábán. A mágnesszelep nyit, zár.
No megnéztem a kis IC-t a képen, valószínű, hogy a L9340 lesz (amit Ti is írtatok), biztos, hogy 9-essel kezdődik és 8 a vége:)
A gond az, hogy a NYÁK túloldalán az egyik lábánál úgy 0,5 mm-es kis körben kiégett...
A másik, ami az alu öntvényhez rögzül, az meg leszakadt, az egyik lába megvan a másik nem tudom, hogy letört-e, de az nem volt sehol... ( az egyik biztos forrasztható, a másikba nem tudom, hogy lábat lehet-e beleforrasztani.
Szia Megnéztem ma a kájhámat, mert a múltkor ezt írtad:
"1-rossz a levegő-üzemanyag keverék aránya,vagy kevés a levegő vagy sok az olaj.ez a ritka inkább csak akkor ha kisérletező kedvű amatőrök elkezdenek különféle ac-kat összehekkelni mindenféle kályhával."
Csak a középső égésteret kaptam ki, és azt vettem észre, hogy fordítva rakta bele a szerelő azt a csonkakúp alakú gomidarabo, ami a vékony csőnél tömít ami a párologtatóhoz szállítja az olajat.
Gondolom meglazulhatott az idők folyamán, és sokkal több olaj kerülhetett az égéstér alá is.
Beindítottam, de eddig csak egyszer, akkor kb.1percig okádta a füstöt.
A kipufogó feletti bilincset megflexeltem, mert nem zárt annyira össze, hogy tömítsen, így a füst a motortéren keresztül az utastérbe is került.
Egyébként pillanatok alatt felfűtött, de a párologtató része az barnás helyenként, szerintem nem tökéletes.
Szóval keresek a képen látható vezérlőegységet, ha valakinek van (BW50), még a régi fajta, tehát nem a kistüskés csatlakozású, hanem a három pólusú csatis, akár nem működő kazánból is. Köszönöm!
Sajnos a vezérlőpanelemben égett el egy IC, meg - vélhetően egy korábbi szerelés eredményeképpen - letört egy kis egység (utóbbi könnyen lenne javítható, de a fekete, nem tudom, cserélhető-e...)
Nem volt a műanyagon kívűl semmi piszok benne.Még meg is állapítottam magamban hogy ahhoz képest milyen régi a kályha,a szivattyú belseje nem látszik annak!Azóta is fűtöttem már vele,hibátlanul működik!
Kell egy állandó + és egy kapcsolt pozitív, meg a test. Szerintem nem egy bonyolult konstrukció, én az átfolyó tartályost kerestem, mert ott kisebb a hibalehetőség. Nekem távirányítóval működik, kis elektronikát csináltunk hozzá. Most ugyan pont nem műkdöik :)), valószínű, hogy a kis mágnesszelep rossz, mindjárt ki is megyek és alaposabban utánanézek :))
Szia!A 9211 hozzászólásban leírt hibát sikerült kijavítani.Gondoltam közzéteszem:Valóban vízszivattyú gond volt,de nem a kályha hibája,hanem a szivattyú lapátok és a ház közé beszorult egy műanyag darab,ezért a szivattyú nem forgott,a kályha meg letiltott.Köszönöm a tippeket!
Hal'istennek semmi baj nincs mar az allofutesemnek,koszonhetoen Balu mesternek.
Ja,es persze a forulmtagoknak,hiszen itt ajanlottatok ot.
Jelzem,sem barati,sem rokoni szal nem fuz hozza,de el kell mondanom,hogy ilyen szakemberrel nagyon-nagyon ritkan talalkozik az ember.
Egyeztettunk telefonon,ugy kente-vagta a hibakat telefonon mintha ott allt volna az autom mellett.
Elmentem hozza,jo ket oran keresztul szinte csak fekudt kint a szabadban a hidegben az autom alatt,lecsekkolt minden hibalehetoseget,megbeszeltuk a hibaforrast,megrendelte az alkatreszt,aztan amikor megjott a cucc,MEG EL IS JOTT HOZZAM AUSZTRIABA beszerelni,oke,innen ment tovabb Munchenbe,de hat akkor is...
Szoval mint ember es mint szakember is jelesre vizsgazott!
Keressetek batran,szivbol ajanlom mindenkinek,ritka az ilyen jo szakember!
köszönöm a segítséget elvileg áram rendben van akksirol van minden és járo motornál sem megy teljesen olyan mintha kiszívná a gázolajat nem tudom hogy gyári kötésnél nincs e valami szelep vagy akármi ami ezt nem engedné...?
A gyari doksi javasolta a rovid max 20V-os impulzust (gondolom leragadt magnesszelepet feltetelezve). 12v jo probanak szerintem. Helyileg Zalaegerszegen vagyok, ha ez segit. Par regi bw50/dw50 kalyhat javitottam mar.
ismét köszönöm a válaszod!!!!! a 32s-t jó, hogy írtad, mert én egyből indítás után mértem volna rá a lábakra. Ha a lábakon van feszültség, akkor a nagy bajt kilőttem, de a kis mágnesszelepet nem elég, ha 12V-os akkumlátorról mozgatom meg? Impulzust nem tudok sajnos produkálni.
Helyileg egyébként hol vagy? ( ha elakadnék:)) mdaniel520 kukac gmail pont com
Szerintem úgy nem lesz jó. A motort, ami 8V-os, kitöltési tényezővel szabályozza. Annak a relé valószínűleg nem "örülne".
Viszont. A vezérlő belső csatlakozójában vannak szabad lábak. Érdemes lenne kimérni, hogy azokon mikor mi van. Bizonyára a keringető vezérléséhez vannak, csak nem tudom, hogy kiegfűtésként kapcsol-e rájuk valamit a vezérlő. Már többször akartam kimérni, de valahogy eddig nem jött össze.
Biztos,hogy jó helyre kötötted be az üzemanyag vezetéket?A résolaj visszafolyó is a visszatérő ágba van kötve. Az áramellátást hova kötötted be? A kapcsolókkal te nem kapcsolsz semmit,te csak jelet küldesz a vezérlő elektronikának, hogy mit kapcsoljon be. Csak úgy mindenhonnan nem vehetsz le áramot ez már nem az a régi megoldás. Próbáld meg direktből az aksitól elvenni az áramot.
Sziasztok segitség kellene van 1 fiat multiplám 1,9 jtd raktam rá 1 eberspacher kieg fűtésből meghekkelt állófűtést a hiba a következő fűt minden rendben de ha gyújtást ráadom vagy ha jár a motor a kályha leáll mintha eltűnne az üzemanyag be tápja alsó visszafolyó ágba van kötve ahogy a gyári kieg fűtés
Szia. Köszönöm a segítséget. Érdekelne, ha kihoznék egy szálat a motorról és azzal működtetném a relét, ez jó megoldás lenne? Nem befolyásolná a kályha működését?
32s utan (inditas utan merve) kene tapot merni a kis magnesszelepen. A gyari szervizdoksi javaslata szerint, ha nem kapcsol, akkor rovid ideig tarto magas aramimpluzussal (max 20 Volt) meg kene probalni meginditani. Ha akkor sem, akkor biza beadta a kulcsot. Ha nincs rajta tap 32s utan, akkor vezerlohiba van.
Ha ezek szerint rámérek a két lábra, ahol a tápot kapja a kis mágnesszelep, ott lennie kéne szakaszosan feszültségnek (nem tudom, hogy nyit, folyton kap tápot, vagy csak szakaszosan az elején).
Igen, jól emlékszel, két db. nagyon vékony kék kábel, amelyek külön, alulról jönnek be a vezérlés házába, pontosabban középre, a fedél alá, ahol a többi kábel is rámegy a lábakra.
De ha 12V-ot adok a mágnesszelepnek, annak is kéne halkan kattannia, nem?
Szia. Melyik az a típus ami tudja vezérelni a keringtetőt? D3WZ tudja? Esetleg van olyan vezérlő amelyik nem csak a kályhát indítja a beállított időben hanem a keringtetőt is?
ui.: esetleg az járható út ha kályha levegő szállító villanymotorjáról hozok ki egy szálat ami vezérelné a keringtető szivattyú reléjét?
Egy hasonlot csinaltam par eve, ott a magnesszelep vezerlo icje adta be a kulcsot (beazas miatt). Kimerheto a helyen is, azon a verzion a magnesszelepre 2 vekony (talan kek) kabelen ment a tap.
Van egy BW50-es kis kályhám. A gondom az vele, hogy kapcsolt jelre bekapcsol, hallom, hogy keringeti a vizet, a kis ventillátor is elindul, továbbá a kis kattogást is hallani (ez gondolom a kis gyújtásoké), de nem pörög fel, benzinszag nincs (mint amikor pld. elindul, de gyenge az akksi és egy idő után lekapcsol).
Jól gondolom, hogy a kis mágnesszelep nem nyithat ki, ami beengedi a benzint az égőtérbe, szitába?
Itt a ventillátor szívja be egyébként a szitába a benzint a mágnesszelepbe menő kis csövön keresztül?
1x csináltam ilyen videos dolgot és mindjárt beleszaladtam egy mekkmesterbe aki élből fordítva kötötte be a két tápkábelt....másnap visszajött asszem gyuláról vagy honnan és akkor már nem volt nagy szája,mert előtte azért én voltam a lehúzós,köcsög fővárosi(amúgy vidéki vagyok)nepper gyerek.
amikor közöltem vele h panelcsere lesz akkor meg majd sokkot kapott.
na ezért inkább személyesen és nincs konfliktus utána...legalább is jogos nincs.
Azt szeretném megtudni, ha van egy ilyen órám akkor be tudok állitani napi 3 inditást egy hétre?
Mert én azt gondoltam,de sajnos nem ugy néz ki! Azt hiszem a hét bármeik napjára tudok inditást beállitani de összesen csak 3 alkalmat. Vagyis szerdán már át kell állítanom ha csütörtök reggel meleg vassal akarok indulni!?
Sziasztok. Lenne egy kérdésem. Beépítettem a buszocskámba egy Eberspächer Hydronic D5WZ 12V-os Diesel fűtést,vezérlő panelt nem kaptam hozzá de minden mást igen ( ingyen ). Sima szobatermosztáttal összehoztam és működik, de csak úgy tudtam megoldani a keringtető szivattyút, hogy külön kell bekapcsolnom és kikapcsolnom de minden más automatán működik. Az lenne a kérdésem, hogy rá lehet-e kötni a kályha csatlakozójára a keringtetőt, hogy az is automatikusan működjön, mielőtt elindulna a kályha bekapcsolna a szivattyú és a kályha leállítása után a kályha leállásakor kikapcsolna a szivattyú is. Egy csatlakozó van amiben 1-8-ig számozott láb található. Segítséget köszönöm.
tőlem ha vki elvisz fűtést és nem én szerelem be csakis személyesen adom át és az emberke előtt ki is próbálom(felfűtök 5-10 liter vizet),de utána semmiféle gari nincs!!!
ember tavaly ősszel keres nálam kályhát beszerelve.mondom mik a lehetőségek.sokalja...ilyen esetekre mindíg tartok egy T vagy S esetleg BW/DW kályhát aránylag olcsó.
hát persze h ezt válaszotta,én elmondtam h 2 hónap garit adok rá ha én rakom be,de tudnia kell ha elromlik ez kuka(ezért is ennyi az ára,lehet elmegy 10 évig,de az is h 3 hónap és maghal) mert semmit nem lehet hozzá emberi áron szerezni.tudomásul is vette.mivel sikerült spórolni a kályhán hát kért egy gsm modult is.megkapta.fűtés bekerült,működött,ember örült.közeben kiderült h szar az akkuja,ezt már beszereléskor is mondtam neki,és próbálta rám hárítani h a fűtés tette tönkre és cseréljem ki a fűtést egy jobbra.persze,én meg lila majom vagyok.
eljött az ősz és nem akart elindulni most a kályha,pedig elmondom mindenkinek h nyáron is 2-3 hetente egy ciklust fűtsenek a kályhával.meghálálja....
na szóval ember jön h akkor ez garis dolog.....majd 1 évvel a beszer után.végül adtam neki beszerelve egy ttc-t kedvezményes áron és a végén elmondtam h spórolt 20 ezret most meg bukott jóval többet.
igaz a mondás:cipőt a susztertól.....amondó vagyok megérdemli az a baját aki körbenéz,de arra már lusta hogy kicsit mélyebben belelásson a dolgokba és ezután azt hiszi h jól ionformált.ekkor vesz egy olcsó álltalában szar kazánt.
utána meg sírás rivás megy h már mennyiben van a dolog.
hozzám rengeteg ember jár vidékrő,szeged-pécs-stb,és mind elégedetten távoznak.az ár annyi amennyi,de nem szart adok érte.
Ez mind azért van ,mert mindenki keresi az olcsóbbat ,csak aztán akkor derül ki minden hogy nem is volt olcsó mikor beszerelés után indítani akarják a cuccost..
Nem fogják fel azok ezt akik először szeretnének ilyen szerkezetet az autójukba ......hogy olcsó húsnak híg a leve !!
Engem is hívogatnak jópáran, aztán mondják ennyit ők nem akarnak rákölteni....hát akkor lehet tovább keresgélni....mondom...
Én régebben pesten vettem egy ilyen nepper figurától webó TTC kazánt, de már vásárláskor gyanús volt a festékspray-vel lefújt külső.. Persze még otthon beszerelés előtt kipróbáltam egy akkuról keringetővel, üza. pumpával. Induláskor kiköpött egy kis izzó szikrát, utána csak a szellőztetés ment megállíthatatlanul, akárhányszor bekapcsoltam.. Felhívtam, mondtam hogy sz@r a kazán, mondta hogy háááát kicseréli de nincs másik épp, hívjam pár hét múlva. Havernak szóltam, másnap felhívta hogy venne egyet. Válasz -van, aznap tali, elmentünk 3-an visszakérni a pénzt meg az utiköltségünket.. Természetesen nagy meglepetés és morcos tekintet után készségesen visszafizette, mi is visszaadtuk a rakás lomot, és mindenki örült hogy kultúráltak maradunk. :-)
Viszont, amit legutóbb vettem eber kályhát, az teli találat volt, újszerű állapot, olcsó, komplett.. Egyedül a keringető zörgött istentelenül (persze ez már csak beszerelés után derült ki), kiszedtem, szétszedtem, belseje egy merő összerohadás, beázott, csapágyas durván.. Eladónak ment a fénykép, mondtam -vennem kellett újat.. Felajánlotta hogy állja a felét, amit korrektül állt is. Azóta is hibátlanul ketyeg a kocsimban..
egy ember vett egy kieg kazánt azzal h állófűtés beépített ac-van meg keringetővel.persze egyik sem volt hozzá.na mindegy is,korrekten beépíti az autóba magát a kazánt.szépen elhelyezi,a vízcsövek is korrekten vannak bekötve.egy T-vel kapott gázolajat az olajszűrőtől a kazán.csakhogy az embernek sehogy sem akart elindulni.felhívott én meg faggattam mi a helyzet,de zavaros volt.elhívtam mondom szemmel jobban látok mint a telefonon keresztül.ma este eljött.....háááátttttt.....neki azt mondták h építse be és a kályha magától megcsinál mindent,autómatán. :)
ez egy 2 diplomás emberke,tanár.....némi műszaki vénával.a beépítés hibátlan....
Sziasztok! Tudnátok ajánlani valami hozzáértő szerelőt a balaton környékén? Nem akar indulni a fűtésem. Egy darabig búg, néha még a szellőzést is indítja, majd kb 30 másodperc után kikapcsol. Webasto Thermo Top Z van benne.
1-rossz a levegő-üzemanyag keverék aránya,vagy kevés a levegő vagy sok az olaj.ez a ritka inkább csak akkor ha kisérletező kedvű amatőrök elkezdenek különféle ac-kat összehekkelni mindenféle kályhával.
2-nem elégséges a párologtatás mértéke,ekkor az égés nem a párna előtt zajlik mint rendesen hanem magán a párna felületén.ettől aztán marha gyorsan szétég a párna.az eberekben ezért ég szét a szita amelyikben van persze,mert abban eleve a szitán van az égés.
ha egy kissé füstölő kályhát idejében szervizel az ember akkor megmenthető nagyobb ráfordítás nélkül,de sajnos mindenki addig húzza amíg megy aztán ha reggel 1x csak hideg marad a verda akkor kezd el vakarózni a paciens.
örülj,hogy kaptál,nekem igen barátian24-ért adták volna.
viszont amíg tudod foltozni addig használd,mert alapvetően jó kályha csak már a korából adódóan vannak csereérett alkatrészeik a természetes elhasználódásból.
a diaggal nem tudsz meg mindent.....ha a szivattyú adta meg magát akkor azt nem mindig lehet diagolni.a webo kályha csak szakadást néz és a webo szivattyú 99%-ban úgy halálozik el,hogy maga a motor nem indul viszont annak a vezérlője még részben jó és ezáltal a kályha jónak látja.röviden ennyi.....
ha bármi más baja lenne el sem indulna,hanem bekapcs után 3 mp-vel leállna és ezután 3 mp kuss után kiszellőzetne.
Sziasztok van egy a6 osom 2002 es es eddig nem. Volt gond az álló fűtéssel de most sajna olyat produkál , hogy megy 5 percet es leáll ! Hallom kattog es hogy megy a kályha de fogja magát es egyszer csak le all ! Mi lehet a gond ?
3 db kazánom van tartalékba, 2-höz a komplett vezetékek is megvannak(kipufogók,csövek,felfogatás,biztosíték).
A legutolsó 2004-2006 gyártású, tehát elég jó(új) a rendszere(vezérlés,ventilátor), de a keringetője rossz, de a webastó szervizből 10eft-ért adták az utolsót mondván régi fajta.
Tehát ami nekem nincs az csak a párologtató ez egy 100eurós(30eft)-os tétel, míg ha vezérlés kellene, az 300eurós lenne.
Amíg lehet javítgatom, ezért kellene csak a párologtató, de most még raktáron sincs, ezért kérdeztem külföldről honnan lehetne beszerezni.
pont ma cseréltem egy ilyet ki és a tulaj 4 hónapig hajtogatta h ezt kell megcsinálnom neki,mert olyan nincs hogy vmi öreg csak nem értenek hozzá......összeszámoltam neki mennyi lenne a kályhája felújítása és akkor majdnem összecsuklott.belátta,hogy ez az a fajta kályha amit addig kell használni amíg megy aztán le kell cserélni sajnos.
és ez nem arról szólt,hogy rásózzak vmit.......mielőtt még ezt gondolná vki.
a bmw mivolta nem sok jót jelent,de ha analóg(99-es még sz elvileg) akkor a 3-as lábra +12v és elindul,de a 4-esre meg az ac-t kell kötni különben hibára áll és nem fog mükszeni.
Tisztelt gibbonpitti, egy webasto thermo top z kályhát szeretnék elindítani beszerelés előtt csak simán egy kapcsolóval, a vezetékek bekötése érdekelne. Vastag piros + , vastag barna - , a másik csatiban 2láb fehér-barna? , 3láb fehér-zöld? 6láb fekete-piros? . 1-4-5-ös lábakon nincs vezeték. Egy 99-es BMW-ből Olaszországból hoztam reménykedek, hogy ott keveset használták és jó lesz, előre is köszi.
Sziasztok szeretnék segítséget kérni. Van e46 320d-m 99-es 136 lovas. Van benne egy webasto top Z/C-D kieg. fűtés,de sajna nem csinál semmit. Azt mondják a panel lesz a probléma. Esetleg valakinek volna egy ilyen?
A segítségeteket szeretném kérni mert nem boldogulok. Van egy rover 75-öm cdt és van benne segédfűtésként egy webasto 98570c. Főleg angol fórumokon találtam sok leírást hogyan lehet állófűtéssé alakítani vagy direkt vezérléssel indítani hogy ne csak 5 fok alatt kapcsoljon be járó motor melett. De mindenhol csak a 98570b típus szerepel aminél ha a 6-os nagy csati 3. pinjére földet kötnek elindul, de azt is írják hogy a c-s verzió esetén ez hatástalan. Hogy tudnám elindítani, a motor járásától függetlenül? És mi a különbség a két verzió között? Csak az kellene hogy melyik lábra mit kell adni, a vezérlést saját mikrokontrolleres megoldással megoldom távos belső kijelző stb. Nagyon köszi előre is
nem lesz egyszerű berakni....elég rossz helyre írja a gyári webo doksi....az első lökhárító hátuljára a klímahűtő elé.egy kis kocc és megy minden a levesbe....kályha,hűtők....minden.
én raktam már be így kályhát,igaz nem ilyenbe,de csak a tulaj engedélyével.....
Egy Kia Cerato 1.5 CRDI 2005-ös digitklímás autóba keresek használt állófűtést beszereléssel.Ha tud valaki akkor legyen szíves szóljon.Előre is köszönöm.
nálam is szoktak néha ezzel próbálkozni,de nem vagyok rá vevő.
egy laikus megrendelő nem tudja eldönteni egy utólagos beépítésnél mi a még elfogadható gyáritól eltérő változtatás a gépkocsin.mindent meg lehet ízlésesen is oldani meg hentes módjára összevissza kaszabolva.utóbbi hanyagolandó.
van ellenpélda is,de én nem jutok tovább ezekkel annál az első telefon beszélgetésnél amikor érdeklődik.
A 97-esben még a 3kW-os van, az Vag-Com-mal/VCDS-el nem diagnosztizálható, és nem szokása letiltani sem.
Bármi baja lehet, de elsőre érdemes megnézni az üzapumpa csatlakozóit, meg a kályha csatlakozóját. Mindkettőből "szeretnek" kirohadni a vezetékek. Ha ezek rendben, akkor szét kell szedni és kimérni az alkatrészeit. Ha vezérlőhibás, akkor valóban nem érdemes vele foglalkozni.
más:ma sikerült látnom egy északkelet magyarországi kolléga munkáját.....hát voltak érzelmeim a dologgal kapcsolatban.
igazi gány mindenhol ahová csak néztem...egy ducato volt a paciens.a motortérbe rakta,jó a hely de sokat nem gondolkozott a részleteken.csinált pár kábeldarabból vmi kötegfélét ami fixen hajtotta a keringetőt a belső ventit meg relé nélkül rákötötte a kályha kimenő pinjére....és ezért még pénzt is kért.a tulaj meg adott érte.....elgondolkoztató.
én az ebert kidobom és rakok helyére webastot.... :)
kinek mi a hatékony......van az olcsó hús meg a leve.
egy próbát megérhet kiszedni és megnézni,de ha ott és akkor kiderül h kuka a mondjuk a vezérlő akkor el kell gondolkozni a továbbin.ezekben illik akkor már gyertyát is cserélni ne keljen miatta megint leszedni a kályhát mondjuk fél év múlva meg ha lángszitás akkor aztis ki lehet cserélni ha már kezd szétesni.
ha ezeket összeadod,nagyságrendileg,már nem vagyunk messze az általad említett összegtől.
nem bántani akarlak,félre ne értsd,de sok jóra ne számíts első körben......ezekhez minden drága és nem azért,mert mi adjuk drágán hanem mi is drágán jutunk hozzá.
Hali! Nagyon sokat olvasgattam ezt a fórumot hogy mi újság! Nem régen vettem egy 97 es vw sharant! Van benne kiegészítő fűtés de sajnálattal nem működik! Visszább megtaláltam melyik lábra milyen áramot kell adni de semmi hang nem jött belőle! A szerelő amikor rátette a számítógépet azt mondta nem kommunikál vele az állófűtés! Lehet hogy az elektronikám rossz? Vagy a szerelő programja?(hozzáteszem sima autószerelő nem pedig állófűtés szerelő) Hogyan tudom belőle a tiltást resetelni? Úgy hogy kétszer kiveszem a biztosítékot 10 másodpercre? Mintha azt olvastam volna! Van esetleg valaki aki Pesten ezt meg tudná nézni hogy mi újság és nem akar rábeszélni egy másikra 80 ezerért? Várom segítő válaszotokat!
Ha a lángőr két vezetékét összekötöd miután begyúlt a kályha, akkor azt fogja érzékelni, mintha égés lenne és ilyenkor nem kellene leállnia, mint eddig.
Ha rövidre zárom akkor 12 volt lessz olyan mintha rossz lenne a lángőr ha jol gondolom ezzel nem teszem tönkre a vezérlőt?
Van egy hőmérséklet szenzór a kályha hátsó végén Szerintem ez a tulmelegedés védelem lehet ennek a két vezetéke a csatlakozóban rövidre van zárva Szerintem ez nem gyári dolog Mit Gondoltok róla?
Akkor hibás a lángőr. Nem érzékel égést, ezért a várakozási idő leteltével leáll. Ha elindul a kályha, akkor próbáld meg rövidre zárni a lángőr két vezetékét. Ilyenkor a kályhának mennie kell tovább rendesen.
Hideg inditásnál előszőr nem indul el a kályha . Az izzitás megy aztán beindul a tápszivattyu a vizpumpa is megy egy kis idővel később beindul a levegő szivattyu is a kályha nem indul el .Leáll aztán kezdi másodjára a folyamatot ugyanolyan sorrendben aztán puffan egyett és elindul .Nem füstől megy rendesen ugy 1-1.5 percig aztán leáll az üzemanyag pumpa szellőztet még egy darabig aztán leáll.
Esetleg túlmelegedés? Nincs megfelelő keringés, levegős a kályha? A másodikra való indulás izzítógyertya gond. Nekem egy benzines van műhelyfűtésre, az is csak másodjára indul. Ha a lángérzékelő vacakolna, akkor el sem indulna még a pumpa sem. Tudom, mert szívtam vele. Amikor leáll, akkor a keringető is megáll? A lángérzékelőben egyébként egy sima fotodióda van, én cseréltem benne, így megúsztam 300ft-ból. :)
Ha van egy multimétered, akkor ki is mérheted működés közben. Ha jól emlékszem, akkor indításkor 12V-nak kell lennie rajta, ha pedig beindult, akkor 0V-nak, mindaddig, amíg megy a kályha, égés van.
ha tényleg 3-4 perc után áll le akkor nem lángőr lesz a baj,mert azt már az indulás után egyből nézi a vezérlő és ha az izzítás befejezése után(jellemzően 20-30mp) nem ég a láng,tehát nem melegíti a lángőrt semmi sem,akkor leállna egyből.volt már olyannal dolgom h szarakodott a lángőr és elindult a kályha de az max 80 mp után le is állt,mert addigra már nagy lánggal éget a kályha és a gyertyának az volt a baja,hogy túl meleget jelzett a vezérlőnek.
leállás után ha még bekapcsolva hagyod akkor elindul akár 10-15 perc mulva vagy sem?
mondjuk nem jó jel ha ilyen nmelegben csak 2x indul el.
Odáig jutottam a dwb 46 vizes diesel webastoval hogy elindul igaz csak másodjára de ez nem is zavarna szépen müködik nem füstől de kb 3 perc után leáll az üzemanyag szivattyú és szép lassan leáll az egész . Lehet a lángőr a problémája?
norbi0325 felajánlotta a segítségét kályha diagnosztika ügyben,amit ezúttal is köszönök,de sajnos nem jön össze az időegyeztetés mert én a jövőhéten járok mostanában csak Magyarországon.
Ajka környékén nem tudtok valaki szakminisztert egy kályha diagra?
A hűtőm biztos hogy tiszta,mert nemrég lett átöblítve Én magam csináltam nem először.Viszont nagyon gyanús hogy hengerfejes lett az autó,és előfordulhat hogy légbuborék van a kazántérben.Bár ez a lapátkopás is elképzelhetőnek tűnik tekintve hogy 1992 óta "üzemel" már a kályha.Kösz a tippet,meg fogom nézni ezt a lehetőséget is!
Az nem lehetetlen,mert véletlenűl bekapcsolva hagytam a ventillátort,és ment amikor lekapcsoltam.Nem fagy még felénk,de állítólag nemsokára már fog.(Szolnok)
Van egy kis gondom,hátha tud valaki segíteni ötletekkel.Tehát:van egy 1992-es eber D5W tipusú kazán az autómban.Minden hónapban egyszer,járattam 10-15 percet,hogy ősszel ne legyen vele gond.Erre most hogy már lassan kéne fűteni beszart.A tünetek:rendben elindul,nem füstöl stb.majd 4-5 perc üzem után elveszi a gázolajat (ekkor sem füstöl) és megáll.A vízszivattyú ilyenkor még megy,majd újabb 3-4 perc múlva megint újraindul.Ekkor is rendben elindul minden,semmi füst,de 4-5 perc üzemidő után megint megáll.Ezt addig ismételgeti amíg manuálisan le nem állítom.
Ez pont 6-al több a csak dobos megoldásnál. Maradjunk annyiban hogy átgondolom még hogy megér-e nekem ennyi pluszt. Ebben a pár napban úgy sem jár a posta és addig rákérdezek a másik fórumtársra is hogy áll e még az ajánlata. Köszönöm addig is a türelmet!
Centivel mértem az előbb sötétben ,amint látod nem szereltem ki, ezért a "kb" jelző. Rover 75ben van ha ez segít valamit. Árban mire gondoltál? Mert igazából az a döntő, hogy csak dobot veszek és flexelek vagy megveszem egyben és csak simán cserélem. Kompletten jobb lenne, mert kevesebb meló és megmarad a gyári cső is. Hátha jó lesz még valamire címszóval.
Jelenleg elég hangos a Webasto Thermo Top c kályhám, mivel nincs a kipufogó csövén, dob. (Rover 75-ben van, eredetileg 7fok alatt kapcsolt, mint kiegészítő fűtés, de most már egy GSM modul segítségével, kapcsolom.)
Esetleg van valakinek eladó dobja? Egy leírás alapján ezt szeretném elkészíteni a jelenlegi kipufogócsövemből:
attól hogy ránézésre jónak tünik még lehet rossz a párologtató.ha nem vezeti szét a teljes felületén a gázolajat hanem csak simán átfolyik rajta akkor is tud ilyet produkálni.állítani meg semmit sem tudsz.
de lehet simán az ac tol sokat a kályhába.induláskor kis füst megengedett dieselnél,de amikor már ég a láng rendesen akkor nem szabadna füstölni.
Egy webasto dbw46 vizes 12 voltos diesel állófütésem van Ami évekig nem volt használva ki is van szerelve A lángőr szenzort hogyan lehet leelenőrizni hogy jó e?
A tápszivattyuja alig vagy inkább szinte semmit nem szálított .szétszedtem kipucoltam rajta amit lehetett most meg olyan mintha tul sokat szálitana
egy pillanat alatt felnyomja az olajat a kályha úgy megtelik hogy uszik minden az olajtól persze nem indul el csak füstől
Nekem Xantia HDi, gyari kiegeszitofutes atalakitva allora (is). Siman atszivja az mindenen, nem alakitottam azon a reszen semmit pedig hdi-nel meg egy nyomasszabalyzo (csokkento) is be van iktatva. Egyszer volt gondom -23 fok volt es valami nevenincs kutnal tankoltam akkor akadozott az inditas.
Mint írtam már többször is !! A hullámos gomb megnyomása ,és ezzel a kazán indulása független a külső hőmérséklettől ! Max akkor nem indulna ha a hűtővíz 85 fok fölött lenne ! Na mind egy .
Nem indul ..diagnosztikát neki majd az megmondja miért nem indul!
Ok, ez állófűtés. A bal alsó gombot, ha megnyomod, a kijelzőn egy ugyanolyan piktogramnak kell megjelennie, és akkor indul. Ha nem, akkor beteg a kályha. Diaggal bele lehet nézni.
sziasztok. sajnos nem tudtam elindítani a kályhát, csak füstöl,és egy idő után leáll. mi lehet a hiba?
a vezetékek bekötése:piros:12v+. barna12v-2db zöld pumpa. fekete12v+. van 2db kékszerintem a generátorra mennének,hova kössem generátor nélkül?mi lehet a hiba?
Sziasztok.Kaptam egy eberspacher d3wz kályhát vízszivattyúval. sajnos nem tudtam kipróbálni nincs hozzá üzemanyagpumpám.lenne egy webasto pumpa 8 ért, megvegyem? elindul vele? mennyire kompatibilis.?
Ez a kályha nem Ford Transit-ban van véletlen?? Gyári beszerelésű,vagy utólagos?
Ha gyári beszerelésű akkor az autó oldaláról is olvashatónak kellene lennie,ha nem,akkor EDITH-el olvasható,vagy a régebbi hibaolvasó kézi-készülékkel (ezek mind eredeti Eberspacher hibaolvasók). Mi az Ausfhürung száma a kályhának?
Táp ráadása ás a termosztát feltekerése után max fordulaton elindul a ventilátor és nem áll meg akkor sem ha letekerem a termosztátot. csak tám megszakitásra áll le.
ha van téli/nyári kapcsolója akkor az egy sima kétálású billenőkapcsoló lesz valahol a sofőr közelében.
ha meg van hozzá távirányító akkor elvileg állónak kell lennie ami viszint nem nézi mennyi kint a hőmérséklet....simán lehet,hogy csak rossz a kályhád....előfordul.
Előre is elnézést a tudatlanságomért a témában de még nem jutottam el odáig hogy végigolvassam a topikot, ezért inkább kérdeznék.........
Tehát, nyáron vettem egy A6 4B avant 2.5 Tdi-t amiben van gyárilag állófűtés, kaptam hozzá egy T60-as távirányítót is.
Lekérdeztük az autót: nincs benne hibakód vagyis a fűtésnek működnie kellene.....
Szerettem volna kipróbálni (+12C volt kint) de csak a szellőztetés indult el az autóban. (kintről sem ciripelés, sem búgás stb. nem hallatszott csak a ventillátor indult el bent az autóban)
A kézikönyvében találtam valami utalást hogy csak +5C alatt indul el a kályha....... már ha igaz.
Olvasgatva a fórumon azonban lehet hogy csak "nyári" állásban van és ezért nem indítja el a kályhát?
Ha van ötletetek kérlek osszátok meg velem hogyan tudnám télire állítani és letesztelni?
Hol lehet a biztosítékja (kinti/benti bizt. tábla) hogy reset-eljem.
A kályhát megtaláltam legalább az fizikailag benne van, de ennél tovább nem jutottam........... :)
Nekem most egy vízszivattyúval megy állóban is, csak a vízcsövet kellene átkötnöm a fűtés bemenőjére... lehet, hogy a szűrőn keresztül szívja vissza a nyálat... vagy nemtom... :)
Mindegy előbb-utóbb, ha a tank lenn lesz, megcsinálom a búvárcsövet is, meg akkor hátra kerül a pumpa is!
a kieg akkor megy amikor az autó is,ergo akkor ,ha van,a tank ac is megy amin viszont állás közben nem tudja a fűtés szivattyúja átszívni az üzemanyagot.nagyjából ennyi...
Szia, beleér a benzinbe minden esetben a visszafolyó ág. Jó lenne, ha nem kellene a szivattyút hátra vinni csövekkel, ezért lenne jó elöl elhelyezni.
Elvileg a benzint fel kell vegye a szivattyú a 8mm üzemanyag csövön is, és utána tolhatja a 4/2 csövön tovább. A 4/2 csőnek valami páncélozást kellene kiépíteni, ha hátulról már abban jönne a benzin.
Eszembe jutott egy dolog, ami már régóta motoszkál bennem...
Ha az -elvileg a gyárban beszerelt- kieg. fűtés úgy van bekötve, hogy az a kisnyomású gázolaj szivattyú előre menő ágába van bekötve, akkor azzal lesznek problémák???
A fűtés üa. pumpájára gondolok itt, mert láttam, hogy nem tanácsoljátok, az oda helyezését...
Valahogy meg kéne oldanom, hogy a tankból szívja, rögtön a tanknál?... a bibi csak annyi, hogy ahhoz a tankot le kéne vennem, mert nem lehet fentről hozzáférni...
szeretném beszerelni Webasto Thermotop C Benzines fűtésemet. Minden készen áll, egy kérdés az üzemanyag bekötése. Van T idomom a 8mm üzemanyagcső megcsapolásához, amely a visszafolyó ágba kerülne, a nyomásszabályozó után. Kérdésem az lenne, hogy jó az,ha a motortérben megcsapolom a visszafolyó ágat, amely egyenesen megy a tankba, és mindig benzinben áll, nyomás nélkül, vagy a tank előtt kell megcsapoljam? Amit nem tudok, bár próbáltam és asztalon működik, hogy a kályha benzinpumpa képes e felszívni a visszafolyó ágon keresztül a benzint, ami kb. 2m a tank és a megcsapolási pont között (8mm belső átmérő).
Utólag szeretnék beszereltetni egy vizes állófűtést. Tudtok nekem ajánlani valakit, akinek esetleg vannak bontott vagy új állófűtései, és akár be is szerelné? Elsősorban pesti szerelő érdekelne, de ha tudtok megbízható embert máshol, akkor megoldanám az eljutást is. Az autó egy 2003-as IV-es Renault Grand Espace, 1.9 dci motorral.
sztem amikor bejött újként a webónál a venturi kályha akkor hirtetelen nyugdíjazták a régi ttop-okat és ez ment a helyükre,de elég hamar 1-1.5 év alatt,rájöttek h nem jó konstrukció.a merci még perelte is a webót emiatt....én kiszornám és raknék helyette egy jobbat.... :)
Hát őszinte leszek,nem láttam még ilyent BMW-ben... Ha ez is olyan megbízhatatlan mint a Touran-okban van,akkor nem sok reményt látok az "olcsó" javításra..:-(
Nem tartom kizártnak az izzítógyertya hibát,de azoknak nem szokott gondjuk lenni.
Ki kellene olvasni a gyári Webasto géppel,és hátha többet tudnánk meg arról az erőműről..
Megy az Kline -on, azaz hirtelen Keyword2000 -en olvastam ki:) 3 hiba volt benne, ami miatt nem indult el, az az, hogy izzítás alatt a feszültség nagyon leesett és hibakódot írt - az error lockout reset jó volt minden esetben (sok esett a vezetékeken, ami kivezetett a tápegységből, cseréltem nagyobb keresztmetszetűre, most jó) de kifutott hibára mindig az alacsony feszültség miatt.
Próbálkoztam kline-on keresztül csatlakozni, de nem találja az eszközt, kommunikációt mértem, próbálkozott csatlakozni. Csak battery volt a kályhán, el nem inditottam, van valamilyen speciális feltétel? Köszönöm
csak tudd:a hűtésre elég érzékeny a vezérlője......ergo nem szereti ha megfőzik benne a vizet.pont ezért nem tanácsos nyitott rendszerben üzemeltetni,mert ott nyomás nélkül könnyen megforr a kazán felületén a víz és ugye a gázbubik már nem olyan jó hőelvonók.jó páran ezzel tették tacsara a kályhájukat.
ha sok elégetetlen üzemanyag van a kályhában akkor az túlságosan le tudja hűteni az izzítót ami egyben a lángőr is és azért azt hiszi a kályha h be sem indult a láng.
Kiegészítés: a részleteket összerakva, azért állt le (vagy vette vissza a teljesítményt tegnap) mert túlmelegedett a víz a kazánban. Sajnos a kezdetleges rendszerben nem indult el a keringetés rész pumpa fordulaton, holott előtte teljes fordulaton ment. Ma már egy teljes ejtő rendszerű vízkört építettem ki 20L vízzel.
Holnap megpróbálom a diagnosztikát, délelőtt összerakok egy K - line interfészt, megnézem mit mond, illetve, hogy csak ott lehet e resetelni.
igen leállt az AC, majd újra nekiállt az AC -t működtetni, de mivel nem volt túl profi a kiinduló vízköröm, így lekapcsoltam a kályhát, ami kiszellőztetett, majd leállt.
Azóta hiába próbálom beindítani, elindul lassan sokáig, majd gyorsra vált és kiszellőztet, vagy lassan megy rövid ideig és kiszellőztet gyorson relative kevés lassú járatás után.
Az AC -t abszolúte meg sem indítja.
A próba vízkör azóta profi, vettem 4/2mm teflon csövet, feljárattam az AC -t, nincs buborék a körben.
Tegnap amikor begyújtott, akkor egyfajta sípoló hangot adott a kályha, és utána volt AC kapcsolás és gyújtás. Ma inkább csendben szellőztet.
Szoftvert találtam hozzá, látom egyvezetékes kommunikációt használ. Azt tudni lehet, hogy mileyn interfész kell neki? K busznak vagy LIN busznak nézem, egy soros K busz szintillesztő elég lehet?
Mit lehet tudni az error lockról, lehet, hogy csak diagnosztika alatt törölhető? (Megtaláltam a SW menüjében).
Az előfordul, hogy sokáig járattam fel az üzemanyagot manuálisan és "bezabált"?
elindítottam a kályhát, de nem kapott elsőre időben benzint. (Thermotop C). A leírások alapján valószínű error lock out -ba került.
Erre találtam egy leírást, hogyan lehet törölni ezt, végre is hajtottam a folyamatot, de nem működött, végül lehúztam a kályháról a fő tápkábelt (amin a +12V -ot kapja) és bekapcsoltam óráról, majd 3 másodperc múlva visszadugtam, amire elindult magától és elkezdte egy idő után a benzinpumpát is működtetni, begyújtott.
Ami furcsa volt, hogy begyújtott, majd visszavette az AC-t, és megint megpróbált begyújtani, megint sikerült neki, melegítette a vizet rendesen, de mivel nem nagyon keringette a vizet, ezért lekapcsoltam az órával (1533), lehűtötte magát, és kikapcsolt.
(Furcsa volt, hogy a vizet a próbapadon gyönyörűen keringette, amíg nem indult meg a kazán, ezek után lassabban, ez normális?)
Innen nem tudom megint rávenni arra, hogy elinduljon az AC, elindul keringetéssel, kis szellőztetéssel, majd gyors szellőztetésre kapcsol és lekapcsol kb, 2 perc alatt.
A kályha jó, megbízható, előtte jól ment, szerintem és rontottam el valamit.
Tudnátok segíteni, hogy még mindíg lock outban van, vagy megint, és onnan hogyan tudom kivenni?
Elsőre azt rontottam el, hogy vele akartam a benzint felszívatni, de az idő kevés volt neki, nem tudtam, hogy kézzel kell felszívatni, de egy injektor teszterrel gyorsan 2 Hz -es jellel felszívattam a benzint.
Köszönöm a segítséget!
(feltöltöttem z error lockout reset procedúrát , amit követtem.)
A csöveknél -ha jól tudom- a pneumatikus csövek is megfelelnek. Amit mi használunk a gépeknél, az simán bírja a zsírt-olajat és nem aranyárban vannak... arra kell számítani, hogy 10 év körül eléggé elöregszik :)
Szia, megvan a kályha, tervezem a beszerelést. Kérdésem az lenne, hogy üzemanyag csőnek megfelel e a gumi alapú 5mm belső átmérőjű üzemanyagcső, vagy ragaszkodni kell a szállított mennyiségek miatt a 2mm belső, 5mm külső átmérőjú nem tudom milyen, talán üzemanyagálló PVC / Teflon csövekhez? Ha igen, tudtok abban segíteni, hogy ez hol lehet beszerezni? Illetve milyet keressek?
(Az 5mm gumi szimpatikusabb lenne kötések szempontjából, mert ha jól látom ha a műanyag csöveket használja a gyári rendszer, akkor az a gumiba van beledugva, és szorítva perem nélkül.)
Köszi, a motort ismerem, ilyet építettem be a vizes intercoolerembe:)
A kályha postás lenne, így nem nagyon tudom kipróbálni, muszáj az eladó becsületében bíznom. ha jól értem, hasonlóan egy benzinmotorhoz, szépen, füst nélkül kell járnia, esetleg induláskor a dúsítás miatt lehet füst?
Visszatérve az évjáratra, sajnos a benzines kályhák nagy része bőven tíz év feletti, így még ha Svájci is volt, mint írtad, egy 2009 -es talán jobban bírja, persze ez csak feltevés. (Nincs esetleg bennük valamiféle ciklus számláló ami diagnosztikán olvasható?)
A kályha ha jól értelmezem egy +12V -al indítható el, kérdésem, hogy addig megy, amíg a +12V az SW lábon jelen van?
a legjobb konstrukció ami szerintem eddig készült valaha....de pont a vízszivattyú szeret meghalni.nem sima kefés motor hanem a forgórésze fix mágnes és az álló van 8 db elektromágnesre felosztva.mindezt egy nyomtatott áramkörös okosság vezérli azért h ha hideg a víz akkor lassabban forog ha meleg akkor gyorsabban.nem az a kérdés megáll-e hanem h mikor.ha nyáron 2-3 hetente végigfűtesz egy ciklust vele akkor nem nagyon van vele gond.én csak ezekkel foglalkozom és a szervízelés annyira kevés h alig futok bele.
minden van hozzá csak nem olcsón....lévén luxuscikk.
nem épp szakmunka de bevált:cső elvág és keresel bele egy réz 18mm-es csövet,ilyet használnak a házakban vízre-fűtésre,és egyszerűen beletoldod két bilincs segítségével.hazáig jó lesz......
az évjárat vajmi keveset mond,a fűtési ciklusok száma a mérvadó elsősorban.hiába fiatal pl. ha mondjuk svájc magas hegyei között szolgált és a gazdája használta is akkor elég sokat ment ellentétben mondjuk egy németalföldivel.
mielőtt kifizeted próbáld ki hogyan indul.....füst pl. sokat elárul az állapotáról.
Nem egeszen allofütes tema, de megis csak a hütövizkör.
Lyukas hütövizcsövet lehet valahogy provizorikusan javitani? Kilyukadt egy csö az olajhütön, es el kellene jutnom az autoval valahogy Magyarorszagra az autoval.
Találtam egy egy Webasto Thermotop C kályhát, komplett. Megnéztem a dokumentációját, elvileg indítható analóg módon, megfelelő lenne.
A bekötése is egyértelműnek tűnik.
A véleményedet szeretném kikérni, amennyiben lehetséges: A kályha 2009 -es, benzines, érdemes vele foglalkoznom? Mármint van bármilyen gyermekbetegsége, futásból adódó esetleges hibája, amiatt nem érdemes vele esetleg foglalkoznom?
Esetleges kiemelkedő típushiba amire érdemes figyelnem? (Tudom, te Eberspacher párti vagy, de hátha tudsz segíteni, vagy a többiek.
Állófűtésnek szeretném a téli napokra.
A CAN buszos kályháknak nem lehet emulálni a buszt? Tudni esetleg mit vár a buszon?csak indítójelet vagy valamilyen folyamatos információt?
Kedves Gibbonpitti mégis szükségem van a 24 v szivattyúra hol vagy elérhető én 0036203961918 nekem ez fontos lenne kimerült a készülék amit vettem 24v Köszönöm
ez vmi mazda csati lesz,de ha 3 vezeték megy rá akkor a következők lesznek szerintem:egyik fix test,másik fix pozitív a 3. meg a kapcsolt pozitív amire indul a kályha hacsak nem buszos.
Van egy Mazda Premacym. A napokban vettem észre egy vezetéket, ami a motortérből jön át a műszerfal irányába. Ekkor fedeztem fel, hogy egy Webasto termo top szerkentyű van a gépemben. Vezérlőt, kapcsolót nem találtam, vagyis kapcsoló hűlt helyét.
Elugrottam, a helyi Mazda szervízbe, ahol is mondták, hogy ők 1 napos tanfolyamon ugyan voltak, de nem vállalnák be...legalább őszinték.
A kérdésem az lenne, hogy a Premacyba melyik típust építették. Hogyan lehet életre hívni, esetleg szerelőt tudtok e Békéscsaba-Szeged vonzáskörzetében.
Hát igen , nem volt túl egyértelmű. Amit keresek 12v 1,9kw diesel Breeze ateso levegős kályha tartozéka ként :üzemanyag szivattyú és izzitogyertya .Köszönöm.
Na akkor összegzem A kályhát bármely helyzetbe elhelyezheted úgy hogy a vízbuborék mindig kitaláljon belőle !
A kipufogót bármerre elhelyezheted max 1 m-es csővel kipufogóval ! De általában elég 30-40 cm -es darab ! És fontos hogy a cső nehogy megolvasszon valamit is mert ott 300 fok körüli hőm van !!
Érdemes a levegő szívó oldalra rakni egy hangtompítót az sokat dob (csendesít) a hangján !
Én a Webastot ajánlom ! ( webasto intake silencer ) ilyent keress !
Elhelyezése bárhová de ne legyen a csöve túl hosszú én 30 cm-et mondanék ! ,és értelem szerűen nem a kipu közelében !
A vízre kb annyira érzékenyek ,hogy ha szerencséd van nem megy tönkre benn semmi ,mert az elektronikájuk be van öntve ,az vízhatlan ,de a ventilátor motorja biztos nem fog örülni neki ,.... ha víz alá kerülne : egy nagy szétszedés ,és egy nagy kiszárítást neki ,aztán egy ilyen búvár mutatvány biztos pár évet elvesz az életéből ..
Ok Ok. Elő fordul, hogy először agyalok majd kérdezek és utána jövök rá, hogy ezek le vannak írva.
Sajna erre a kérdésre nem találtam meg a választ:
- Kipufogót csak hátrafelé vagy lefelé is el lehet helyezni
- A levegőző csövet hova érdemes elvezetni és szűrőt lehet-e rá tenni a por miatt,vagy érdemes be vezetni a fülkébe,hogy onnan vegye a levegőt?
Tudod engem elsősorban az érdekel ami a gyakorlat és tapasztalat mutat és csak utána jön a leírás. Amibe be akarom szerelni az egy VW T3 és lenne még pár dolog ami átalakítást igényel és szeretek előre gondolkodni,hogy mi hova fog kerülni. Annyit még kérdeznék, hogy ezek a kályhák mennyire érzékenyek a vízre és milyen kárt tud okozni bennük ha netán víz alá kerülnek?
Bakker!! :-/ Elküldtem neked a kályha gyári leírását amiben az itt feltett kérdéseidre egytől-egyig benne a válasz. Az angolul nem értők számára is egyértelműen beazonosítható méretekkel, ábrákkal/rajzokkal illusztrálva.
- El szabad fektetni az oldalára és melyikre? Esetleg fel lehet állítani?
- Kipufogót csak hátrafelé vagy lefelé is el lehet helyezni, lehet-e hosszabbítani és mennyire?
- A levegőző csövet hova érdemes elvezetni és szűrőt lehet-e rá tenni a por miatt,vagy érdemes be vezetni a fülkébe,hogy onnan vegye a levegőt?
- Az üzemanyag vezetéket hova érdemes be kötni, a tank és a szürő közé egy kis T-elosztóval és egy szűrővel vagy mindjárt a szűrő és az adagoló közé T-elosztóval.
A hőm kapcsoló Temperature Thermal Control Switch Relay
A kályha 80 fokos vízhőm eléréséig 5kw-al fűt 0,6l/óra fogyasztással utána 80 tól 85 fokig 2,5kw al fűt tovább, értelem szerűen fele ennyiből . aztán ha tovább melegszik a víz 85 foknál akkor automatikusan lekapcsol,vagy ha visszahűl 80 alá ,akkor visszaáll 5kw-ra míg el nem éri megint a kb 80 fokot .és így tovább ....
Ha ügyesen állítod be a szellőző fordulatát ,és ebben a szúk tartományban 80-85 tudod tartani a víz hőmérsékletét, elketyeg 0,3l/órával is :)
Szia. Igen pontosan így szeretném. Az a lényeg,hogy télen el indítom a kályhát és el kezdi fűteni a hűtő vizet és egyben fűti a fülkét,jobb a motornak és nekünk is. Ezt a késleltető lekapcsoló relét, digitális hőmérséklet figyelőt hol lehet beszerezni és kb. mennyiért, milyen árba lehetnek? Még annyit kérdeznék, hogy létezhet 0.6 L/h a fogyasztása ennek a kályhának?
ui.: Ezek a kályhák csak egy fordulaton működnek,vagy van két fordulatuk mint a levegősöknek pl.: 8 Kw-os DDR gázolajosnak?
Igen meg lehet csinálni..egész egyszerűen pár ezer forintért .
A kályha végzi a dolgát , csak az után-keringetést kell megoldanod .. .....
pár ezerét lehet venni késleltető lekapcsoló relét amire a vízpumpát kell rákötnöd.
A termosztáton keresztül kell indítanod a kályhát a pumpát,meg a szellőztetőt.. ,aztán mikor a termosztát lekapcsol ( megszakítja az indítójelet ) mindent ,a késleltető meg után keringet egy picit ..
így gondoltad
Ezt meg lehet fejelni egy pár ezer forintos digitális hőmérséklet figyelővel ,ami akkor kapcsolja rá a szellőztetőt mikor a víz már mondjuk 40-50 fokos ( vagy amire állítod)
Indulás előtt szellőztet egyet majd elindul az AC és utána indul a kályha. Maga a vezérlő elektronikája az benne van, csak a további része nincsen. A kályhából 8 db vezeték jön ki : piros, barna, zöld, kék, sárga, fekete-piros, fekete-fehér, kék-fehér. Nagyjából meg van, hogy mi hova megy, de még mind nem az pedig a 8-dik vezeték a fekete-fehér és biztos, hogy van annak is szerepe. A fűtésnek közel 13-15 Liter vizet kellene fel melegíteni valamennyire a télen és vele együtt a fülkét is és van 2db fűtőradiátorom. Ezt nem csak akkor akarom használni mikor be van indítva a járgány hanem akkor is mikor le van állítva. Az el helyezésnél jó lenne ha el lehetne fektetni de azt nem tudom, hogy lehet-e vagy sem.
Minden megoldható kérdés, hogy mennyire éri meg. A baj az, hogy indításkor figyelni kell, hogy elindult-e a kályha vagy sem. Ha elindult, akkor kezdődhet a tényleges fűtés, ha nem, akkor szellőztetés és indítás elölről. Indításkor előbb fel kell fűteni az izzítógyertyát, majd utána indul az üzemanyagpumpa és ventilátor. Felfűtéskor figyelni kell a vízhőfokot és aszerint kikapcsolni a kályhát, szellőztetni, majd késleltetve kikapcsolni a szellőztetést és a vízszivattyút. A belső tér ventilátorát sem egyből a kazán indulásakor kell kapcsolni, hanem amikor már melegedik a víz. Nem egyszerű leutánozni a gyári vezérlő működését. És még az üzemanyagpumpa impulzusmeghajtásáról nem is írtam semmit.
Sziasztok. Köszönöm a segítséget,meg lett az email, a gépem a Spam ba tette. Sikerült be indítanom egy kis agyalás után, mivel csak a kályha és a keringtető van meg, más nincs. Ez az állófűtés a D5WZ és teljesen ingyen kaptam, mielőtt valaki a fejemhez vágja, hogy hiányos szart vettem.
Én úgy gondolom, hogy ezeknek is úgy kellene működni mint a levegősnek,mikor kikapcsol vissza kellene hűteni az égőteret, vagy ezeknél nem kell?
Szeretném úgy kiépíteni a vezetékezést, hogy mikor bekapcsolom el indul a keringtető és az autó fűtő ventilátorja, majd a kályha és mikor felfűtött a kívánt hőmérsékletre akkor először a kályha kapcsol ki majd csak utána a keringtető és a ventilátor. Ez a mutatvány megoldható relékkel és diódákkal, meg egy sima szoba termosztáttal? Esetleg kell valamilyen kütyü hozzá?
de pont az ilyen megmentett vagy bontásból származó kályháknál olvasható h 200-250-300e az új ára.
ha az eladó veszi a fáradságot és megnézi h mennyi az új és ennek tükrében kér mondjuk egy sima kieg kályháért esetenkén 80at vagy többet akkor tudjon érte garit is vállalni!!!
ne csak azt tudja mi a neve és ennek ismeretében összegooglizza a többit.
az milyen h hoznak egy kieg webo kályhát és mondja az ember h be kéne építeni,elkezdem sorolni mi kell hozzá:-keringető-ac-kipuff+cső-szívócső+hangtompító-kábelköteg-óra-,de mindezt még megfejeli h nem vezérli sem a keringetőt sem a belső ventit a kályha lévén kieg nyomorult.
mindez csak azért,mert az eladó valahol talált egy leírást miszerint az ő kályhájához nagyon hasonlító miket tud,mert az ugyebár C vagy E nem pedig C/Z.a vevő meg amit olvasott a hírdetésben elhitte.ja és amennyiért vette annyiért én adtam volna neki kompletett,de amikor korábban 2-3 hónappal felhívott akkor még sokallta.
az meg miért sok ha vki 3. személy kipróbálja és elmondja a véleményét esetleg kér érte 2-3 ezer ft-ot?
Abszolut egyetértek, Én is jártam pórul már, sajnos odáig fajult a dolog hogy többedmagammal kellett elmennünk "visszavetetni" az eladásra összetákolt szemetet..
Neked megvan az a specialis helyzeted hogy foglalkozol beepitessel. A legtöbb hasznalt kalyha auto eladasbol visszamaradt "megmentett" cucc. A tulajdonosok mint pl en is nem ertünk sem a beepitesehez sem a javitasahoz. Ennek tükreben garanciat sem lehet a laikusoktol varni.
én csak úgy adok el használt kályhát ha nem én építem be,hogy a vevő előtt felfűtök 10 liter vizet vele.erre mivel nem én szerelem be további garit nem tudok adni,mert volt már aki "sikeresen" összefogott a sógorral meg a szomszéddal a beépítésnél és konkrétan kuka lett a kályha a végére.
de ha én építem be akkor már tudok rá garanciát vállalni....és vállalok is!
nem mindíg drága a végén ha olcsón vásárolsz csak akkor ha nem vagy körültekintő.
Ki fog garanciat adni hasznalt cuccokra? Az összes netes hirdetesnel meg az ebayon is mindig az az utolso mondat hogy grancia es visszavasarlas nincs.
Mas dolog hogy esetleg ki lehetne probaltatni szerelövel, csak ugye az mar penzbe kerül. Mindenki nagyon jol akar jarni az olcso vasarlassal. Öreg hiba...
En is kez alol vettem fütest es tavvezerlest is, de original csomagolsban vadi ujonnan. Szakmühelyben szereltettem be szamlasan, igy gari is van ra. Termeszetesen olcsobb volt mintha megvettem volna hivatalos forgalmazotol. Aki viszont negyed aron vasarol, ne varjon nagy csodat... :-( Az olcso altalaban nagyon draga.
Szeretném a következőkre felhívni a figyelmüket mégpedig saját érdekükben:ha használtan vásárol vki fűtést vagy csak kazánt akkor próbálja ki az eladóval vagy kérjen rá garanciát!!!!!
az utóbbi 1 hónapban már min. 10-en kerestek meg azzal h vettek fűtést/kazánt és nem akar működni.mint kiderült mind rossz volt illetve egy buszos ami ugye amiatt nem mukkan meg.tehát a mérleg:álltalában vesznek az emberek egy amúgy is legjobb esetben fél fűtést ami 30tól indul felfelé és a végén marad ha szerencsés alkatrésznek egy kazán háza meg ventillátora esetleg a stift ha jó.ac-t egyiknek sem adtak mint keringető is csak kettőhöz volt.a többi sallangot nem is említeném.
ma csak két ilyen fűtéssel volt dolgom....
ezeket a sorokat csak azért írom,mert nem szeretném h sokan fussanak lyukra feleslegesen.
sajnálom őket,de vásárlás előtt érdemes pár kört futni....megéri.
egy kályhákkal foglakozó ember pár ezerért megnézi vagy kipróbálja és akkor nagyjából lehet véleményt mondani róla.ennyit meg kell érjen az,hogy ne dobjunk ki akár 50-100 ezret az ablakon.
Sziasztok. Bocs, hogy berontok közétek, de segítség kellene. Kaptam egy D5WZ állófűtést ami egy Merci vítóból származik ( állítólag ). A kályha, keringtető és az üza szelep ( AC pumpa ) megvan de azon kívül semmi más nincs. Elektromos bekötési rajz kellene, vagy egy leírás, hogy a kályhából kijövő vezetékek szin szerint mi micsoda. Ezt az állófűtést egy Transporterbe szeretném bekötni úgy, hogy egy sima egyszerű szoba termosztáttal működtetni tudjam. Segítséget előre is köszönöm.
De legjobb lenne átírni a vezérlőjét... Erre ki fogok találni valamit...
Van benne ráció amit mondasz, mert a benzin illékonyabb, mint a gázolaj, ezért kell kevesebbet benyomni a benzinből. Meg amúgy szellőztetni is tovább szellőzteti a benzint :/
Szétmarom már magam! Egyik barátom nagyon vágja a mikrovezérlő programozást. Asszem ráuszítom a témára.
Más az üzemanyag befecskendezés frekvenciája ! Alacsony teljesítményfokozatban ,"huhogni fog " közel van a lángkialvás veszélye ! És mire észreveszi a vezérlő hogy kialudt a láng veszélyesen telenyomja a kazánt benzinnel !
Ne játssz vele !! Nem akármiért írták meg máshogy a Benzines/Diesel programokat!
Előrebocsátom, hogy nem értek hozzá, csak okoskodom. Te írtad, hogy a diesel tart egy stabilizációs szakaszt.Ha a két kimenetet közösíted pl egy diódával, akkor elsőre mehet teljes gázzal...
az ilyen típusfüggő gyári fűtésekkel az a baja a magamféle embernek,hogy nem lehet az európában forgalomban lévő majd összes autót tudni és kezelni.ezeket csak azok ismerik jól és behatóan akik pl. igazi márka/típus buzik a jó értelemben.
szinte minden autóba beszerelhető a fűtés,de hogy a gyárit esetlegesen tudja utánozni(és itt nem a fűtési képességére gondolok) ahhoz nagyon behatóan kell ismerni az adott autótípust.
A helyzet az, hogy a BMW csak a 1999 utáni autókban használja a buszos indítást és kommunikációt. (1-es lábon 12V-ra indít, a 2-es meg a busz) Viszont a 1999 előtti autókhoz jó elvileg az univerzális kályha is, mert ilyenkor a kályhát a klímavezérlő indítja, kapcsolt 12V-al, csak ebben az esetben állófűtéses klímapanel kell, amin rajta van az a plusz csati, ami indítja a kályhát. Annyi, hogy ilyenkor a klímapanel kapja meg a buszon az indítási jelet és nem a kályha.
nem feltétlen és ennek is van pár oka......de fentebb írja,hogy ragaszkodik a gyári megoldáshoz,ezt lehet respektálni.
viszont amit tudok,hogy volt már jó pár bmw amire nem sikerült rátanítani a bontott bmw kályhát.....és még megannyi bmw-s guru is csak nézett h miért nem.
sőt van olyan is ami felismeri,tudod diagolni de fűteni már nem akar és nem a kályha a rossz.
nem vagyok bmw-s ezért csak azt tudom amit itt-ott hallok és tapasztalok.
Többek között azért, mert alapvetően ragaszkodom a gyári megoldásokhoz, és sok funkció van a BMW vezérlő használata esetén, ami az univerzális esetén nincs. Kezdjük a kábelezéssel: a gyári kályhát tök egyszerűen bekötöm a busz vonalba, adok neki tápot, meg bekötöm a szivattyúját, és kész. Természetesen minden ki van alakítva gyárilag, míg az univerzális vezérlőnél meg kell oldanom a klímapanel indítását, ami megoldható ugyan de nem úgy fog működni mint a gyári kályhával, mert fel kell tekernem mindig a hőfokot mindkét oldalon és ablakra kell irányítanom minden egyes leállításnál és ez macerás, mert a gyári vezérlő megmondja a klímapanelnak a buszon, ha nincs a gyújtáskapcsolóban a kulcs, akkor most fűtünk ezerrel a szélvédőre 30 percig, ha pedig benne van a kulcs és el van fordítva akkor normál módon fűt, a beállított hőfokra, szintén 30 percig. A gyári vezérlő figyeli a buszon kapott külső hőmérsékletet (kiegészítő fűtés így megoldott, járó motornál és csak programozás kérdése), figyeli a tankban lévő üzemanyag szintjét (tudjuk hogy nem zabál sokat a kályha, de akkor is tök jó), figyeli az akkufeszültséget és meg se próbál begyújtani ha alacsony az akkufeszültség (tehát mindig indulni fog az autó mert nem szívja le az aksit), ja és a gyári boardcomputerről indítható és időzíthető, a telestart is megoldott, ráadásul még az autó antennaerősítőjébe is beköthető az antennája, és gyári helyén elhelyezhető. Egyéb funkció még, hogy a kályha szivattyúja használható kiegészítő szivattyúként így az eredeti szivattyú elhagyható, vagy akár az is megoldható, hogy a kályhára nem rakok és az autó kiegészítő szivattyúja fogja keringetni a vizet a kályhának. Programozható a klímavezérlőben gyári BMW progival, hogy hol található vízszivattyú. Akár még az is megoldható gyárilag, hogy állófűtés üzemmódban egy szolenoid szelep leválasztja a motort a vízkörről és így hamarabb fűti fel az utasteret, míg kiegészítő fűtésként fűti a motort is. Ez csak programozás kérdése, és egy szál kábelt nem kell húzni sehová. Ja és persze OBDII-n tudom diagnosztizálni a gyári BMW diaggal...
A probléma az, hogy a benzines E39-ekbe nem szereltek gyárilag kályhát, mert nincs szűkségük kiegészítő fűtésre, az állófűtést pedig mindenképp rendelni kellett anno, és hét nem sokan rendeltek állófűtést az autójukba, ezért nagyon ritka a benzines vezérlő. A dieselekkel azért könnyebb a helyzet, mert azokban gyárilag van kályha ami kiegészítőként funkcionál. Az állófűtés ezekbe is rendelni kellett, mert azoknak másként van kötve a vízköre, tehát a fentebb írt szolenoid szelep leválasztja a motort a vízkörről. Viszont a dieselekben komoly fegyvertény, hogy gyárilag ott a kályha mert egy egyszerű programozással megmondható neki, hogy működjön állófűtésként, azzal a különbséggel a rendelt állófűtéshez képest, hogy a "programozott" az a motort is melegíti, ami igazából nem baj. Igaz hogy tovább tart felfűteni neki az utasteret, de mire indulna az ember, addigra a motor is egész jó hőfoknak örvendhet.
Tudom, hogy már máskor is volt téma, de létezik, hogy a benzines thermo top Z/C-m működjön egy ugyanilyen dieselesből származó vezérlővel?
Azért érdekelne, mert egy benzines E39-es BMW-m van, és ebbe szeretnék állófűtést BMW vezérlővel, de a benzines kályha ezekhez ritka mint az állat, a dieselből meg Dunát lehet rekeszteni. :)
Ahogy olvasgattam róla, annyi a különbség, hogy a diesel két lépcsőben gyújt be, tehát van egy stabilizációs szakasz, míg a benzines egyből elkezdi feltekerni a ventilátort, és a naftát. (valószínű a gázolaj nehezebben marad égésben) Pl. ebben a hírdetésben azt írja, hogy a panel jó dieselhez és benzineshez is: http://www.ebay.com/itm/Steuergerat-Pla ... 20df73f9de
Most vettem ezt az Oktávia Scout autót. Gondolkodok egy állófűtés beszerelésén,és szeretnék tippeket kérni Tőletek, milyen típus a lehető legjobb választás. Olyat szeretnék, ami a vizet melegíti,és keringeti. Szabadban áll a kocsi, és jó lenne ha meleg lenne a téli időszakban ,mire el szeretnék indulni vele.
Ha lenne jó tipp,vagy eladó fűtésrendszer, beszélhetnénk róla.
De én már mindent elhiszek, én hegesztőgépeket javítok, volt olyan ügyfél, aki gariba hozta vissza a majd egymilliós inverterét, mert elszállt benne a főpanel. Aztán mikor kérdeztem, hogy miért van benne leszakadva az összes távtartó, az volt a válasz, hogy hát nem "tartotta" meg a programot, csak ha oldalba vágták. És így használták jó ideig.
hoztak már fáradtolajos kazánt is.......gyakorlatilag belül csak korom volt,nem is tudom hol fért el a láng.
amit spórol az ember azt bukja a másik oldalon.
ha kiszámolja az ember pl.:télen 3 hónapot napi 2x fűtök 25 percet az 180 alkalom x 0.25l üemanyag=45 liter ami mostani áron nagyjából 18-19000. huf.cserébe 3 hónapig reggel és este meleg az autó.
a másik oldal:minden folyékony szarral fűteni ami free de cserébe valszeg a szezon vége előtt kakukk a kazán.ami ugyebár ritkán fog működni 19.000. huf ráköltése után.álltalában nagyságrendekkel többe kerül újra műkődesre bírni.
ha kiszámolja az ember,hogy a meleg autó nem fogyaszt plussz üzemanyagot a hidegindításra és hidegüzemre akkor megkockáztatom hogy 3 hónap alatt max. 2-5000 huf igazából a plusz pénz a sima hidegautós megoldáshoz képest.azért havi 1-2-3e huf-t érjen már meg erre költeni és nem a kazán rendbetételére...vagy nem kell állófűtés.
Azt nem gondolod komolyan, hogy azért alakítatta át, mert veszi a nitrohigítót?!...
Valószínűleg ez éppen elérhető közelségben volt a kezéhez... :) gondolta sokkal jobb (ócsóbb) lesz... csak nem számolt azzal, amivel kellett volna, hogy megeszi minden egyéb alkatrészét....
Franc se tudja, mennyire érezném jól magam abban a tudatban, hogy pár litykó nitrohígító ég a seggem alatt egy benzinkályhában, gondolom, minden extra égésbiztosítás nélkül...
a baj ott kezdődik,hogy erre én adtam anno 1 év garit és ezzel jött vissza vissza hozzám.
azt várta volna el,hogy én saját költségen hozzam rendbe a szétb.szott kályháját,adjak egy másik ac-t és persze csövezzem újra az üzemanyagot mert a nitróról törött már a műanyag cső mint a ropi.
erre felajánlottam,hogy adok cserekazánt neki 20ért!!! és ac-t 5ért a csövezést meg nem számolom fel akkor én voltam a lehúzós geci.aztán átgondolta 2 hét alatt és tegnapelött megkeresett megint,de mondtam menjen inkább ahhoz aki átalakította,biztos vissza is tudja csinálni.
én elég nagy mintából(kb. 80 db kazán)jutottam erre a következtetésre,de mivel ember vagyok lehet tévedek.szóval van vagy 50 db olyan kazánom ami a túlmelegedésre vezethetően ellett meg,a többi rossznál más a gond de főleg az idő ette meg őket és 6-7 hiba áll fent a 30 kazánnál,tehát azok nem annyira típushibák.
nekem ez nem tanult szakmám csak kissé belemerültem,talán túlságosan is.
mindenki úgy építi be a kazánját ahogy jónak látja,aztán az idő megmutatja jó volt-e a koncepció.
próbálom megosztani amit tapasztalok mások okulására és ezekért én felellőséget is vállalok néhány emberrel ellentétben.akinek nem inge ugyebár....
csak 1 példa:ajánlotta innen vki az egyik embernek akinek tavaly raktam be egy benzines kazánt,hogy sokkal jobb hatásfokkal működik ha nitrohigítóval megy....amellett,hogy a tulaj sokalta a napi 2-2.5 deci benzint még pénzt is adott az embernek hogy "átalakítsa" az egészet a nitróra.persze csak annyi történt,hogy kapott egy 3 literes valamikori tűzoltópalackot külön üzemanyagtartálynak.azt is kókányul.
aki tudja miként mükszik egy kályha és ismeri a nitró áldásos tevékenységét a gumi és műanyag alaktrészekre az el tudja gondolni mi lett belőle.
ja és mindezért az emberünk fizetett 30 pénzt.... :)
Volt nekem is egy Thermo Top Z/C kieg kazán állófűtésnek megcsinálva keringetővel, beszerelés és próba során Én is tapasztaltam azt az 1-2 mp-es bugyogást üzemmeleg hűtővíznél.
Aggasztott is a dolog, csináltam a keringető áramkörére egy kis kiegészítő elektronikát ami egy fél perccel késöbb kapcsolta le a szivattyút. Jó ha van rajta, kétségtelen..
Ja a felforrás. Üzemi hőmérsékleten a mai autók hűtőrendszere ~1.5bar nyomás alatt van, ami 120°C feletti forráspontot jelent. Gyanítom, hogy az a felforrás ami hallható esetleg, még nem az a bugyogás mint amit a fazékban látni a rezsón. :-) A fazékban is sustorgó hangot hallani mát 10-15°C-al korábban, mint hogy bugyogni kezdene.
Félreértés ne legyen, nem a keringető ellen ágálok, én sem építeném be keringető nélkül, már csak azért sem, hogy legyen állófűtés is. Amúgy a vénséges dieselembe tettem egy keringetőt kályha nélkül is, hogy legyen rendes fűtés tötymörgés esetén is. :-)
Annyit fűznék hozzá a dologhoz, hogy ha ügyesen kombinálják a szivattyú vezérlését, úgy, hogy álló motornál is be lehessen kapcsolni az utastér szellőztető ventilátorral együtt, akkor remek útófűtést lehet csinálni télen az autóba. Én kb 20 percig tudom a motor maradékhőjével fűteni az utasteret.
Semmiképp nem hagynám ki a szivattyút, egyszer kell megvenni.
Az viszont nem tudom, hogy használ-e a mai fagyállóknak, ha kis mennyiségben is, de sokat van forráspont fölött! Én az után futásos szivattyúra szavaznék. :-)
A szóbanforgó D5W-Z kályhában egy NTC ellenállás van és a vezérlő ennek alapján dönt a leállításról. Ennek nem oszt-szoroz, hogy hányszor lépi túl a max hőmérsékletet.
a fűtés megéri a pénzét és a szivattyú is.....én saját tapasztalatokról tudok csak nyilatkozni és az kezd már elég sok lenni ilyen dolgokban is.van webasto is ami nélkülözi a keringetőt,meg is ellik mind elég hamar.egy-két elmegyek a sarokra a boltba és ott leállítom a verdát esemény és kakukk van.vannak autótipusok amik ezzel a betegségben szenvednek,gondolom próbáltak a gyárban spórolni hogy minél olcsóbban megússzák,de pl. a bmw-nél megmaradt a gyári keringető,nem ok nélkül.
én kipróbáltam webastóval amiről leszedtem a vezérlőt,hogy ne legyen baja és az konkrétan 62 fokos víznél a víztér felületén megforralta a vízet.nem sokáig,max-1-2 mp-ig,de hallottam a forrást.többször is kipróbáltam.ebből gondolom hogy az eber is tudja ezt.
nyílván nem lesz nagy nyomás,mert a víz azért hamar elviszi a feles hőt,de van annyi tehetetlensége a keringetés leállítása után hogy egy pillanatra megforr az égéstér falán.
Csak ahol én kiegészítő fűtéses autókat látok szétszedve ott gen 1 sharan ,galaxy és most egy fiatalabb Ford Transit conect van , egyikben sincs vízforgató !
Ha ez így jó volt 10+ évig akkor nekem is jó ugy .
10eft körül kapok egy bontott kiegészítő fűtést amit kipróbálva hozok el , még egy bontott 5 eft os merci vízforgatóra lehet áldozok de a rendes hozzávaló uj 23eft na azt tuti kihagyom.
"amennyire tudom az eberes autókban amiben kiegfűtés van(én sharan,galaxy,alhambra trióval szoktam összefutni gyakrabban)abban a keringető még megy a leállítás után is ha jól tudom,de majd kijavítanak az eberes kollégák ha tévedek."
Az Mk1 típusban (2000-ig) 3kW-os kályha van, keringető nélkül.
Az Mk2-ben 5kW-os, keringetővel, ami a leállítás után is megy ~90 másodpercig (függetlenül a kályha működésétől). Viszont ez túlmelegszik (nem felforr!!!) rossz keringető esetén járó motornál is, ha alacsony a motor fordulatszáma. Gyanítom, ha nem melegedne túl, ebbe se tettek volna keringetőt.
van bennük(webastóban is)egy vész hőkioldó ami elvileg 125 fokon leold.elvileg ez visszakapcsol ha lehül,de a tapasztalatom,hogy ez álltalában nem sikerül.lehet azért mert jóval túlmegy kis időre a tervezett élettartam hőfokán.ami a kályhát kapcsolgatja normál üzemben az olyan 80-85-nél kikapcsolja és 70-75nél meg vissza,ez sem szokta szeretni a 125 fokot.
és ha megáll a víz áramlása az égéstér anyaga(alu) egyből felmelegszik,volt hogy ahlottam hogy rotyog a víz benne,persze csak 1-2 másodpercig.és mivel a hőérzékelő az alumíniumházra van szerelve...a többit rátok bízom.fizika....
de ez van ha víz nélkül próbálgatják a kályhát.csak ott elég kb. 15 mp ehhez......
az ember próbál segíteni és egyből ez a reakció......amennyire tudom az eberes autókban amiben kiegfűtés van(én sharan,galaxy,alhambra trióval szoktam összefutni gyakrabban)abban a keringető még megy a leállítás után is ha jól tudom,de majd kijavítanak az eberes kollégák ha tévedek.
próbáld ki mit csinál egy kályha ha fűtesz vele és mondjuk már min. 60 fokos a víz és egyszer csak elveszed tőle a villanyt....aztán utána beszélgessünk megint.
Azért viszonylag ritka, hogy az alatt az 5-10 perces bemelegítés alatt -amig rásegít a kályha hidegben- állítják le a motort, illetve ezalatt még valószínűleg nem 90 fokos a víz hogy hirtelen el tudjon melegedni..
ha a szivattyút is csak a kapcsoló fogja kapcsolni akkor sztem nem lesz hosszú életű a kályhád,legalább is webastónál tud lenni ez a halál oka.nem véletlen van még keringetés a kiszellőztetés ideje alatt.