Keresés

Részletes keresés

Sony Black Creative Commons License 2021.02.01 0 0 40729

Abban lehet, azt nem ismerem, nem szoktam rakni.

Előzmény: ice device (40728)
ice device Creative Commons License 2021.02.01 0 0 40728

Az 5000wt menüben van visszatèrő hőfok

Előzmény: Sony Black (40724)
Sony Black Creative Commons License 2021.02.01 -3 0 40727

Én is észrevettem, hogy tolják a hajdút mostanában, de még nem sikerült szóra bírnom a kollégát, hogy kap érte valamit, vagy csak neki az a best. Itt délpesten egyetlen szervizes van rá.  Véleményem szerint a kukába való... De kérlek ne kelljen érvelgetnem, mert nem fogok...

Előzmény: cdl1 (40726)
cdl1 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 40726

Aki esetleg rálát, a Hajdu kazánoknál milyen premizálás van, ha eladsz egy gépet?

Nálunk a kivitelező is ezen rugózott, hogy mindenképpen azt vegyek.

Most kijött a tervező, átnézni a lakást, miket kell megcsinálni.

Meglátta az árajánlatban a Hajdut is, alig tudtam megmagyarázni, hogy nem az lesz. Hihetetlen ez a nyomulás, amivel tolják a márkát.

Ezt ingyen senki nem csinálná, olyan szintű a dolog.

Ariston Clas one-t választottam különben.

 

Előzmény: Mutual Friend (40708)
Sony Black Creative Commons License 2021.02.01 -1 2 40725

A legtöbb ember abba a hibába esik, ha van egy bevált márkája, hajlamos mindenből azt venni, és utána van amiben csalódik.

Vegyük pl a Samsungot. Telefonban, TV-ben isten király. De háztartási cuccban az is az alja. Klímában meg egyenesen fos.

Mindennek felhasználási cikknek, megvan az a márkája amiben a legjobb. Konyhai robotgépben pl a KitchenAid, konyhai nagy gépekben pl a Miele. Aki annyira naiv, hogy mindenből ugyan azt a márkát részesíti előnyben az meg is érdemli...

 

Visszatérve a Bosch kazánokra: A Bosch thermotechnikai ágazati márkája a Junkers volt, ami köztudottan a legjobbak között volt. Ez is Bosch volt, Bosch alkatrészekkel. Most csak behúzta a név alá a thermotechnikát is, ennyi történt.

Én már sokszor leírtam ide, hogy évente kb 30-50db 2300,2500-as kazánt rakok fel vegyesen. A 2500-as széria kb 10 éves, konstrukció, és a beüzemelők visszajelzése alapján is nincsenek nagy problémák vele. Amik előjönnek, azok általában nem megfelelő telepítés következményei, amire meg nem is érvényes a garancia, és nem is kazán specifikus. Engem pl az elmúlt 6 évben egyszer sem hívtak fel amiatt hogy beszart volna a kazán, vagy folyton hibaüzeneteket dobálgatna. Tehát aki azt állítja hogy ezekkel a kazánokkal sok a probléma az hazudik! Olvass vissza akár itt, vagy menny fel a Face-re különböző csoportokba és nézd meg hány bejegyzés van Bosch kazán problémával kapcsolatban. Itt pl egyet sem fogsz találni. De Aristonról elég sokat, és nem csak a Genus panel hibáiról. Na erre meg mindig az a válasz, hogy több Ariston megy el mint Bosch és így több a  hiba lehetőség. Hát persze, le kell reagálni ha a tényeket nem lehet megcáfolni. :) Állandóan az a napirendi pont és ezért állnak belém sokan (jellemzően akiknek Aristonuk van) hogy mondjam el, miért szar! Mert azért mert olasz?! Mindig provokálnak ezzel, de nem fogok belemenni egy ilyen vitába, mert mindig lesz érv és ellenérv, és ez egy véget nem érő vita lenne, aminek semmi értelme. Meg nem is érdekem, vitatkozni ilyeneken... Amúgy meg köztudottan rühellem az olaszt a gépészetben, és ezzel nem vagyok egyedül, mint szakember. Viszont azt se mondom, hogy csak a német és azon belül is csak a Bosch a jó! Ott a Remeha, csak hogy egy példát mondjak...

Itt sokan azt gondolják, hogy én valami különleges juttatásokat kapok, hogy a Bosch-t preferálom. Ezt is leírtam már, le is vezettem, hogy ez nem így van. Nekem teljesen mindegy milyen kazán kerül a falra, ha valaki Hajdut akar az lesz, vagy ha Aristont akkor az lesz felszerelve. El szoktam mondani, hogy egy Bosch-hoz visszamenőleg akár 25 évre is van polcról alkatrész, mert a Bosch ilyen. A szerviz hálózata, és a garanciális ügyintézése egyértelműen kiemelkedő. Ugyan ez nem mondható el egyik olasz márka részéről sem. A szakszervizeseik sok esetben nem is értenek a kazánhoz, normálisan karbantartani nem tudnak és sorolhatnám... 10 év után már nem kapsz hozzá semmit. Na és akkor jön a fogyasztói társadalom szöveg, hogy 10 év után úgy is kuka. Persze benne van a pakliban... De jellemzően egy magyar ember inkább mindent meg akar javítani, és csak végső esetben cserél.

Előzmény: csibuk666666 (40706)
Sony Black Creative Commons License 2021.02.01 -1 0 40724

Semennyire. A Bosch nem jelzi, és a kazán menüben sem lehet megnézni. Ha gyári szabályzót raksz fel, ott meg tudod nézni azt hiszem, de nem esküszöm meg rá.

Előzmény: laszloPapa (40714)
Sony Black Creative Commons License 2021.02.01 0 0 40723

Én meg szoktam csinálni. Az a fajta vagyok aki nem szeret visszajárkálni a kuncsafthoz, meg azt se szeretem ha hívogatnak, hogy valami nem jó. Ezért mindig törekszem arra hogy ez ne történjen meg. 

Előzmény: videkiatlag (40705)
Apaxp Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40722

Ha a födém is szigetelt, akkor ez már a közepes és a jobb között van. Olyan kazánt válassz ami le tud modulálni 3 alá.

Itt lehet matekozni hogy mi mennyi.

https://www.pannonmuhely.hu/energetika/hoszigeteles-kalkulator.php?mobil=1#

Előzmény: Mutual Friend (40721)
Mutual Friend Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40721

Az enyém nem tudom annak számít ?

HB30 tégla 6 cm szigeteléssel új külső nyílászárókkal.

 

Fontolgatom hogy tavasszal ebben az állami tamogatási sztoriban 50%-át kifizeti az állam, ha érvényes ránk kicseréltetem a kazánt es az átfolyos vizmelegitőt.

Előzmény: Apaxp (40711)
C20NE Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40720

Kazánfüggő, van amelyik méri. Egy sima hőmérővel gond nélkül mérhető de szerintem a beszabályozás alatt van értelme nézegetni utána felesleges.

 

Ha a kazánban van és a szivattyúteljesítményét ez alapján vezérli akkor általában opentherm buszon ki is olvasható és akkor nem kell külső hőmérőt feltenni.

Előzmény: laszloPapa (40714)
smith Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40719

És sz@rozza majd a technológiát. Igen, ismerős. Én is kikacagtam a szerelőt, mikor 24kW-os kazánnal jött...

Előzmény: Apaxp (40717)
ice device Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40718

Menüben megtalálható általában, külön kijelzője nem szokott lenni. Általában mindig az előremenő van kijelezve a kazanokon.

Előzmény: laszloPapa (40714)
Apaxp Creative Commons License 2021.01.31 -2 1 40717

Dehogynem lesz jó. Annak a szerelőnek aki javasolta a kazánt. Sokan vannak abban a hitben a szerelők között hogy jobb a túlméretezett kazán. De azt már kevesen hiszik el hogy a házak fűtése sokszor csak minimális vagy ahhoz közeli teljesítményen működik. Azután amikor üzemel a kazán és pazarló gázfogyasztást produkál, akkor a tulaj hívja a szerelőt és fizet.

Előzmény: smith (40716)
smith Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40716

9 radiátor két zónába téve, tehát a kazánra időnként csak a fele lesz ráakadva. Jó nem lesz.

Előzmény: Apaxp (40715)
Apaxp Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40715

Csak biztonsági tartalék lehet az ajánló szerint.

 

Előzmény: smith (40713)
laszloPapa Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40714

Sziasztok, A manapság futó kondenzációs kazánoknál a visszatérő vízhőfok kijelzés mennyire általános?

Mondjuk egy Bosch 2500W jelzi?

Ha nem, akkor egyetlen járható, ha a visszatérő ágba hőmérőt rakatok?

smith Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40713

Ugyane elmondható a 30kW-os SD-ről is. Mi ez? Kastély?

Előzmény: Apaxp (40711)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40712

Már én is többször leírtam amit C20NE is említ, nekem ez az első kazánom, így csak erről tudok írni.

Van akinek más, (aztán szarja a többit, mert olasz autót se vesz...) azt dicséri :-D   szóval a döntés mindig a tiéd marad. :-)

Előzmény: csibuk666666 (40706)
Apaxp Creative Commons License 2021.01.31 0 1 40711

Nem tudom de ez a hajdu egy közepesen szigetelt házba nem biztos hogy jó lesz a minimum teljesítménye (6kW) alapján.

Előzmény: Mutual Friend (40708)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.31 0 1 40710

Egy jópár beírás született genus one kazán meghibásodásról, egy széria rossz szoftal jött ki. Hogy melyik szoftok ezek, még nem tudni pontosan.

 

Clas one 4kW az alja!

 

Ariston (one 2,5kW az alja) testre-szabhatóbb bármelyiknél,(kicsit több idő kell a belövéshez) egy egyszerű bus-os szabályozóval + külső, nagyon komfortos.

Boschnál kicsit bonyolultabb (az olvasottak alpján) a bus-os szabályzás de jó lehet az is, 3kW az alja.

Visszább tekersz(olvasol) nagyon sok beírás van a hőcserélők anyagának kitárgyalásáról. (már ha ez szempont)

Nekem még az előző szériás AGPE (+sensys +külső) van, gond nélkül csinálja a negyedik szezont.

Nem lehet rossz a bosch 2300, de nem is annyival jobb mint itt egyesek tartják.

(Tök véletlenül ariston a szárítógépünk, a 15literes bojlerünk, szépen teszik a dolgukat.)

 

a német márka már nem az mint régen

sajnos már semmi nem az aminek látszik...

 

Garanciaidőn túl minden nap egy ajándék....  :-D

 

 

Előzmény: csibuk666666 (40706)
Mutual Friend Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40709
Előzmény: Mutual Friend (40708)
Mutual Friend Creative Commons License 2021.01.31 0 1 40708

Nem fizetnek érte de a hajdú is gyárt kombi kondenzációs kazánt.

Nincs benne semmi elromolható váltószelep meg mozgó szarság, es egyszerre egy időben tudja a fűtést es a melegviz ellátást.

Gondolom nincs jutalék ezen tipus ajánlásakor ill. nincs szerződése a szerelőnek rá. 

 

https://netkazan.hu/termek/1389/hajdu-hgk-24-22-kw-os-fali-kondenzacios-kombi-gazkazan?gclid=Cj0KCQiAx9mABhD0ARIsAEfpavQuradndmJK8BSgAcyaqb6LYY7zN_HfQMoYlSxlCIMTF97NHGfLr64aAoDpEALw_wcB

 

 

Előzmény: csibuk666666 (40706)
C20NE Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40707

Ha van egy egzakt gépészeti méretezésed ahol a minimum és a maximum teljesítményt kiszámolta a tervező és a melegvíz előállításának a módja is tiszta lehet keresni kazánt ami tudja a kért paramétereket. A megbízhatóságról itt azért fogsz fals infót kapni mert a topiclakók nagyrészének egy vagy 2 kazánnal van tapasztalata ahol nem tudjuk megfelelően voltak-e telepítve és karbantartva. Ha azt mondom a Viessmann megy mint egy svájci óra és takarításon kívül sosem kellett hozzányúlni az max. egy személyes vélemény semmi több.

 

Ha van tervező/kivitelező letisztáznám, hogy az övék a felelősség és ha nem megfelelő a minősége, teljesítménye, bármi...akkor saját költségre viszik és cserélik. Persze ezt -tisztelet a kivételnek- egy sem fogja vállalni.

Előzmény: csibuk666666 (40706)
csibuk666666 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40706

Sziasztok,

Most hogy idekerültem még jobban elbizonytalanodtam kazán ügyben.

 

Bár itt a Bosch a befutó, de a szervizesek szidják mint a bokrot. (még a netkazánban is)

Mondjuk hozzáteszem az asszony is azt mondja semmilyen Bosch terméket nem akar látni a háztartásban legyen az vasaló, robotgép, hajsütő stb, mindegyik egy rakás f... és idő előtt tönkrement. Abban én is egyetértek, hogy a német márka már nem az mint régen.

Bízom benne, hogy ez még nem gyűrűződött be a kazánok világába.

 

3 gázszerelőtől kaptam ajánlatokat, ezeket a készülékeket javallották:

Saunier Duval Thema Condens

Saunier Duval Semiatek

Ariston Clas One 24 

Ariston Genus One 24 

egy volt korrekt aki azt mondta döntsem el én, utána ne őt szidjam.

 

Szóval még mindig elfogadnék pro és kontra érveket (még a Bosch mellett is), mert visszaolvasva valóban ezek az előnyben részesítettek, de konkrét érvelést nem találtam miért.

 

Köszönöm előre is a válaszokat.

 

videkiatlag Creative Commons License 2021.01.31 -1 0 40705

Köszönöm a szakértői választ!

 

Azért ez nem egy szimpla művelet (esetemben), úgy tűnik.

 

Ha tippelni kell, hány kivitelező (aki beköti a gázt és kialakítja a kazán rendszerre kötését) csinálja meg ezeket ha kérem, illetve ilyen alapossággal....hááát :( 5ből 2? (vagy ehhez spec mondjuk kétirányú szivattyú és nem tudom mi kell, ami még kevesebbeknek van?...)

Előzmény: Sony Black (40700)
napalm. Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40704

Ariston Genus Premium Evo komfort funkció hogy működik?

Félóránként felfűti a hőcserélőt?

Van olyan hogy időzített mód. Ezt hogy tudom beállítani, van valami intervallum (mondjuk 16.00-22.00)? Mert erre vonatkozólag szintén nem találtam semmit.

kormos* Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40703

6 m-es kémény estén,  duplafalu kondenzációs kazán kémény belésnél van tisztító nyílás a padláson?

C20NE Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40702

A MaxCH setpoint értékét vedd feljebb a control setpoint-ot hagyd itt ahol van, és a MaxModulation level-t vedd lejjebb. A bajság, hogy elindul de mire visszaszabályoz túllépi a megadott 50 fokot és lekapcsol. Mire a rendszerben a víz annyira lehül, hogy az indításnál van ideje visszaszabályozni akkor stabilizálódik a rendszer.

Előzmény: pasqu (40701)
pasqu Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40701

Sziasztok, segítséget kérek!

 

2020.12.23-as beüzemelésű Baxi Luna Duo-Tec E 1.24 kazánnál már egy ideje nyomozom, hogy mi lehet a probléma.

 

Amikor jól működik, arra nincs panasz. Fűt kb. 1 órán keresztül, az előremenő vízhőmérséklet 28-ról felmegy az 32-re, közben a termosztát 21.4-ről felmegy 22.5-re (22-re beállított értékkel) majd lekapcsol a fűtés és a szivattyú. (A külső hömérséklet van, hogy -5 volt, volt, hogy +7. Ez egyedül csak a normális működés hosszán befolyásolt.)

 

Majd amikor 22-re lemegy a hőmérséklet, akkor a keringető szivattyú szinte folyamatosan üzem mellett 5-10 percenként a fűtés is bekapcsol 5-10-20 másodpercekre. Majd egyszer csak úgy gondolja és elkezd normálisan fűteni.

 

Konfiguráció:

  • 63 nm felújítás alatt lévő ház, 30cm gázszilikát fal, 3 rétegű ablakok, 20cm gyapot födémszigetelés, 11cm eps100 a 7cm estrich alatt
  • Kazán
  • Vezetékes, heti, OpenTherm protokoll gyári szobatermosztát
  • Indirekt tároló, 100l, NTC HMV hűmérő
  • QAC34 vezetékes külsőhőmérséklet-érzékelő
  • 6 kör csak padlófűtés

 

A beüzemelő szerint ez normális jelenség, ellenben szerintem nem. Messze ellentmond az ígért, ritka begyújtás->hosszú élettartam marketing szöveggel. Találtam egy bejegyzést ami tökéletes leírja a jelenséget, egy opentherm monitorral grafikusan szemléltetve.

(forrás:https://forum.heatinghelp.com/discussion/179465/viessmann-boiler-short-cycling)

 

Saját videó: https://www.youtube.com/watch?v=s4KrTW1s15o

 

Mit lehetne tenni, hogy ez úgy működjön ahogy elvárnám: A legkisebb modulációra beállva felfűt amíg kell: ezt döntse el a külső hőmérséklet és eddigi ház karakterisztika lapján, majd lekapcsol és csöndben van, addíg amíg nem kell egy újabb 1 órás ciklust tartania?

 

Nem hiszem hogy ezek a 10mp-es működések bárni energiát be tudnának vinni a házba, ellenben kellően amortizálja az alkatrészeket.

 

Köszönöm

Sony Black Creative Commons License 2021.01.31 -2 0 40700

A TF1 mellé csomagolt vegyszer, az inhibitor (konzerváló, vízkezelő)!

Van kifejezetten mosó vegyszer is az az F3. Ha nagyon mocskos egy rendszer, akkor slag átmosás után lehet bele tenni F3-at, azzal megy a rendszer 2 hetet normál fűtési ciklusban. Ez fellazít és kimos belőle minden dzsuvát még ami esetleg bent maradt... Majd ezt le kell engedni, megint átslagozni a rendszert és mehet bele az inhibitor F1.

 

"Ha az embernek padlófűtése is van, abba beküldve ezt esetleg kihozza a lerakódást? (alacsonyabb vízhőfok miatti alga, baktérium, bármi ami tömítheti)"

 

Abba az F3 kell! Ha a padló cső oxigéndiffúzió mentes, akkor csak simán keringteted benne az F3-at ahogy fent leírtam.

A sima műanyag cső ami diffundálhat, azt kompresszoros géppel érdemes átmosatni komolyabban. Oda már használnak savakat is stb... Ebbe nem elég a végén az F1 vegyszer, kell mellé AF10 is. Ezt 3-5 évente át kell mosni sajnos.

Előzmény: videkiatlag (40698)
Apaxp Creative Commons License 2021.01.31 -2 0 40699

Arra azért figyelj hogy a rendszerben lévő vízmennyiségtől függ hogy mennyi kell ebből az adalékszerből. Amit adnak a szűrőhöz, (egy flakon) az 100 liter vízhez elég.

Előzmény: videkiatlag (40698)
videkiatlag Creative Commons License 2021.01.31 0 0 40698

Magyarul ha az ember megvesz egy ilyen kombót, akkor azzal lefedte az átmosatás - tisztántartás témát?

A kütyü majd figyel ezentúl, s gyűjti a dolgokat, s a lötty meg átmossa, kihozza a lerakódást + védelmi réteget is képez ezentúl?

Jól értem?

 

https://netkazan.hu/termek/5052/fernox-tf1-total-filter-1-magneses-iszaplevalaszto

 

Vagy kellene egyéb más is még egy átmosatás során?

 

 

Ha az embernek padlófűtése is van, abba beküldve ezt esetleg kihozza a lerakódást? (alacsonyabb vízhőfok miatti alga, baktérium, bármi ami tömítheti)

 

Előzmény: Sony Black (40675)
nagykunsági Creative Commons License 2021.01.30 0 1 40697

Nem kell mert nem tudsz. Csak az a bajod, hogy olasz. 

Te magad nyilatkoztad, semmit nem veszel ami olasz, mert az mind szar. 

Előzmény: Sony Black (40696)
Sony Black Creative Commons License 2021.01.30 -6 1 40696

Nekem nem kell felhoznom semmit az Ariston ellen, mert megteszik ezt helyettem a felhasználók, és egyre többen itt ebben a topikban! ;-) Úgy csinálsz mintha te nem olvasnád! 

Előzmény: nagykunsági (40695)
nagykunsági Creative Commons License 2021.01.30 -3 1 40695

Ariston azért szar mert olasz. Kész . Ennyi. 

Mit kell ezen magyarázni?

 

Évek óta szidja az aristont, még 1 normális érvet nem tudott felhozni ellene. 

 

Ez kb olyan mint az autó. Nam aki a németre esküszik, akkor is ha a japán sokkal megbízhatóbb. Csak azért mert német. 

 

Előzmény: Smíró (40694)
Smíró Creative Commons License 2021.01.30 0 0 40694

Még annyit, hogy láttam már sajnos elég sok német verdát az útszélén. Fórumon általában 100 userből 10 van itt, akik szopóágra kerültek bármelyik kazán miatt. A Viessmann hibáról tényleg nem találtam bejegyzést. De azt sem tudom, sokan választják-e. Ezért kérdeztem és hoztam fel majdnem azonos áru Aristont. Konkrétan mitől jobb, ha még nem fárasztok senkit a kérdéssel, gondolom esetleg más hozzá nem értőt is érdekelhet. Továbbra is köszönet, hogy időt szakít rám valaki. Hátralévő életemben már kazán kérdéssel nem szeretnék foglalkozni, utolsó ilyen beruházást terveznék az utolsó fillérjeimből. De tudom, már egyiket sem 20 évre gyártják, vagy a német esetleg bírhatja és mindenképp tovább húzza, mint az olasz? 

Előzmény: Sony Black (40678)
Smíró Creative Commons License 2021.01.30 0 0 40693

Köszönöm, itt lakik születése óta, illetve az állandó itt van. Egyetem miatt meg Pest volt ideiglenes. Így gondolom jó.

Előzmény: Varek1 (40680)
Smíró Creative Commons License 2021.01.30 0 0 40692

Köszi a választ. Hát májusig kell befejezem, mert a legkisebb lányom még addig belefér😀

Előzmény: Sony Black (40678)
Sony Black Creative Commons License 2021.01.30 -4 0 40691

Jaaah istenem, már megint te... a gányolás mestere megint beszólt! :D

Előzmény: nagykunsági (40690)
nagykunsági Creative Commons License 2021.01.30 -1 1 40690

Nem tudja aki nem ért hozzá. 

Azt tudjuk hogy te nem értesz hozzá. 

Előzmény: Sony Black (40687)
Bohóc70 Creative Commons License 2021.01.30 0 0 40689

Köszönöm az eddigi kommentjeiteket és tanácsaitokat.

 

A kazán AlSi hőcserélős (Bosch 2500 WBC 24), a rendszerben van/lesz egy Biasi iszapleválasztó (12 000 Gauss). A szobai jeladó viszont nem termosztát, hanem egy CW400-as szabályzó.

 

A fűtés radiátoros, a kazán a szuterénben van (téli 18-19 fok).

 

Azt már értem, hogy költségre/veszteségre számíthatok (hőcserélő ára, felszerelése, szigetelése, szekunder szivattyú felszerelése, ára, fogyasztása, kondenzációs hatás csökkenése, rossz hőcserélő méretezésből adódó veszteségek, a kazán vezérlésének: külső jeladó+szabályzó rendszerének összezavarása a szekunder szivattyú tömegáramával, stb.). A kérdés igazából, hogy mit nyerek vele (üzembiztonságot, éveket a kazánnak)?

 

Ez számomra nem érzelmi kérdés, vagy hitvita, pusztán pénzügyi kérdés: ha ezzel a 100e+ beruházással és havi 1-2e forint költséggel jelentősen nő a kazán élettartama, akkor megéri, egyébként nem.

 

Mit gondoltok?

Előzmény: Keeper83 (40686)
lala1961 Creative Commons License 2021.01.30 -1 0 40688

Üdv ! De nem vagyok sörös a csapolgatáshoz ,sőt a villanyszerelés sem az erősségem ,de ezt nálam a Siemens Rev 24 vevőrésze felől 1 v 2 kapcsolandó rész van rákötve(jelet) az mindegy(nem próbáltam) !:-) Szerintem.

https://www.siemensbolt.hu/szobatermosztatok/16979-siemens-rev24rf-set-radiofrekvencias-nyomogombos-szobatermosztat.html

 

Előzmény: Sony Black (40687)
Sony Black Creative Commons License 2021.01.30 -4 0 40687

Igen, a laikusok elméjével... :D Csak azt nem tudod csapolgatni ilyen egyszerűen...

Előzmény: lala1961 (40685)
Keeper83 Creative Commons License 2021.01.30 0 1 40686

"Ha mégis ragaszkodsz a hőcserélőhöz, akkor vesztesz energiát természetesen. Hogy mennyit az kiszámolható, de én ebbe most nem megyek bele. 5fok eltérés a szekunder és primer kör között még elfogadható."

 

A hőcserélős leválasztása energiavesztesége szerintem nagyjából 3 tényezőből áll össze és nem csak a hőcserélő hőlépcsőiből adódik:

1. A hőcserélőn, mint plusz fűtőtesten a környezetnek átadott energia: ha ez a fűtött térben van, akkor ez máris nulla, egyéb esetben pedig szigeteléssel minimalizálható 

2. A plusz szivattyú által elhasznált villamosenergia: a fűtési csőhálózat összes ellenállása mindössze a plusz hőcserélővel lesz nagyobb, tehát a két szivattyúnak csak minimális többlettel kell megbirkóznia összesen, mint előtte az egynek. Ez jól választott eszközök esetében nem releváns növekedés az összes fűtési energiafogyasztásban.

3. A kazánt kicsit magasabb előremenő és visszatérő hőmérsékleten kell üzemeltetni és ebből fakadóan a kondenzáció hatásfok csökkenhet. Azért írtam, hogy -het, mert egy tisztán felületfűtéses megoldás esetében ez a pár fok nem befolyásolja a hatásfokot, hogy30 vagy 33 fok az előre menő a kazanból, míg radiátoros rendszer esetében jelenthet pár %-ot. Egy jól méretezett hőcserélővel a pri és sec oldalak közötti különbség 2-3 fok körül tarható, ami nem fog érdemi hatásfok csökkenést eredményezni.

 

Nekem nincs leválasztva a kazánom hőcserélővel, mert új rendszer és csak az indirekt tároló csőspirálja az egyetlen "vas" az egész körben. Ettől függetlenül Fernox TF1 van, azt nem szabad kispórolni. 

 

Összefoglalva: egy jól méretezett rendszernél nem lenne szabad érdemi energiafogyasztási különbségnek lennie csak azért, mert került be egy hőcserélő. Egyedül a bekerülési költség különbségével kell kalkulálni. Szerintem..

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Sony Black (40681)
lala1961 Creative Commons License 2021.01.30 -1 2 40685

Csak a termosztát jelet kell "megcsapolni"a 2 sziv. inditására oszt jónapot !:-)

Előzmény: Sony Black (40684)
Sony Black Creative Commons License 2021.01.30 -1 0 40684

Én ilyet nem írtam, hogy nem egyszerre megy a 2 szivattyú. Azt írtam nincs köze egymáshoz egyáltalán. A kazán szivattyút a kazán szabályozza, a szekundert meg a külön vezérlő indítja vagy megállítja. :)

Van olyan kazán, ami tudja a szekunder szivattyút is kezelni, és akkor nem kell külön vezérlő. Viszont erre én nem alapoznék, és nem ez kell legyen a fő választási szempont egy kazán vásárlásánál. 

Pl: a Bosch 3000 tudja a másodlagos szivattyút kezelni, de 8Kw az alja! Tehát nem éri meg véleményem szerint a kompromisszumot. De mindenki döntse el maga...

Előzmény: lala1961 (40683)
lala1961 Creative Commons License 2021.01.30 -1 0 40683

Üdv ! Lehet benéztem valamit ,de miért is nem egyszerre indul a két szivattyú!!??:-)Mit csinál a primer ág magában?Lekapcsol a pár liter vizével pár sec. után !Egy helyről inditás a lényeg mindkét szivattyúnak !:-) Szerintem.

Előzmény: Sony Black (40681)
Sony Black Creative Commons License 2021.01.30 -1 0 40682

Jó hát az gyerek esetében egyértelmű... hacsak nem most költöztek. :)

De lehetne mondani a TB jogviszonyt is, adótartozás sem lehet, és az ingatlanban legalább 50% tulajdonjognak kell lenni.

2022.12.31.-ig van ez a támogatás, tehát akinek nincs meg az 1 év bejelentési idő, még bőven meglehet :)

 

Egyébként meg itt megtalálhatók az infók: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/lakossagi-ugyfelek/otthonfelujitasi_tamogatas_altalanos_tajekoztato/4093/

 

Itt meg a nyomtatványok, ha valakit érdekel:

http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/lakossagi-ugyfelek/kerelem-benyujtasanak-nyomtatvanyai

Előzmény: Varek1 (40680)
Sony Black Creative Commons License 2021.01.30 -1 0 40681

"normál hálózati víznyomás kevés ahhoz, hogy 10-12 éves lerakódásokat lehozzon a radiátorok belső faláról. Ami azután néhány éven belül leválik, és megöli a kazánt."

 

Nem kevés, kiviszi rendesen attól ne félj! Zárt rendszerben nem nagyon van nagyobb szemcseméret, plakk. Ott csak az iszap van ami mágnesezhető, ezért kell a mágneses iszapleválasztó. AlSi hőcserélős kazánt nézzél, az kevésbé érzékeny a dugulásra! Pl: Bosch 2300, 2500, Immergas TT, Remeha stb... meg kell egy Fernox TF1!

 

Ha mégis ragaszkodsz a hőcserélőhöz, akkor vesztesz energiát természetesen. Hogy mennyit az kiszámolható, de én ebbe most nem megyek bele. 5fok eltérés a szekunder és primer kör között még elfogadható.

A szekunder szivattyú vezérlését nem a kazán látja el. Az egy teljesen külön álló dolog és független a kazántól, vezérlésügyileg és hidraulikailag is. A kazán szivattyúja nincs rá hatással. Egy Comphuterm Q8RF megfelelő eszköz vezérelni.

Előzmény: Bohóc70 (40679)
Varek1 Creative Commons License 2021.01.30 0 0 40680

  Sőt nem elég az állandó bejelentés hanem annak legalább     1 éve kell , hogy legyen !!

Előzmény: Smíró (40677)
Bohóc70 Creative Commons License 2021.01.30 0 0 40679

Zárt rendszer. Az átmosás egyértelmű, csak arra gondoltam, hogy a normál hálózati víznyomás kevés ahhoz, hogy 10-12 éves lerakódásokat lehozzon a radiátorok belső faláról. Ami azután néhány éven belül leválik, és megöli a kazánt.

A hőcserélő esetén a kazán csak a primer körön, egy rövid, kis felületű, vadonatúj csövön kerget (akár kezelt, pl. desztillált) vizet, a radiátorokban lévő plakkok pedig csak a hőcserélőt veszélyeztetik (amit talán könnyebb is tisztítani).

 

A kérdés, hogy ez a beépített hőcserélő hogyan befolyásolja a rendszer hatékonyságát (pl. mennyi energiát veszít el a rendszer a hőcserével) és vezérelhetőségét (pl. a kazán szivattyút nem teszi-e tönkre egy másik szivattyú a szekunder körben mondjuk azért, mert más tömegáramot produkál, vagy nem követi le a kazán szivattyú változó fordulatszámát, stb)?

Előzmény: Sony Black (40676)
Sony Black Creative Commons License 2021.01.29 -1 1 40678

Egy Aristont egy Viessmann mellé rakni ez fájdalmas volt :)

Előbbi egy Fiat, utóbbi egy Mercedes-Benz... Így nem kérdés hogy Viessmann Vitodens Touch 26kW kombi tökéletes.

DE ha nem akarsz ennyit kiadni egy kazánra, egy Bosch 2300-as is megteszi. Az Aristont azt hanyagold, az ujjakkal csak a baj van, olvass vissza!

 

"(fene aki kitalálta ezt a 1,5 M kontra 4,5 M arányt)"

 

Nincs azzal baj, csak sokan nem értik hogy jön ki az az 50-50%. Hát úgy hogy az valójában csak a támogatási részre értendő. A teljes beruházásnál azt kell mindig nézni, hogy a bruttó végösszeg legalább 25%-a munkadíjként szerepeljen a számlán. Így jön ki ez a 1,5 kontra 4,5M arány. De ez példa is csak akkor, ha 6 milla a beruházás teljes összege.

Viszont nálad ha már unokák jönnek mennek, akkor hogy akarod ezt igénybe venni?

Kell minimum 1 gyerekednek lenni, aki oda van bejelentve állandó lakcímre, és 25év alatti! 

Előzmény: Smíró (40677)
Smíró Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40677

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Lakásfelújítás 2021...

 

Jelenleg egy hőtárolós gázbojler ad meleg vizet, szanálni szeretném. Előbb Ariston elektromosra gondoltam, de közben eszembe jutott, hogy az Ariston 24 KW fűtő kazánom kb. 10 éves és ha elromlik, akkor bajok lesznek. Mivel 2 fürdőszoba felújítás van tervben, és szét kellene verni kissé a házat - burkoló, csempe csere, radiátor áthelyezés és váltás törölköző szárítósra -, arra gondoltam, hogy inkább a kazánt cserélem le és jöjjön a kondenzációs őrület kombiban. Már javarészt csak ketten vagyunk, negyed évente unokák 10 napra, szóval jellemzően ketten. Ház emeletes, fent kád, lent zuhanyzó Fent 6 radiátor, lent padlófűtés, 100 nm alapterület + tetőtér. 24-26 KW elégnek tűnik.

 

És a konkrét kérdés: Ariston Alteas ONE Net 24 KW vs Viessmann vitodens 100 26 KW. Esetleg más ötlet?

 

Szervizháttér megoldott a környékemen, alkatrészt viszont nem tudom. Melyik jöhet szóba? Alteast csak azért írtam, hogy az áron ne rugózzunk, mert egyébként az olyan belbecsű, de fehér eszközt néztem ki 100-zal olcsóbban. De mondjuk mindkettő épp belefér a büdzsébe, (fene aki kitalálta ezt a 1,5 M kontra 4,5 M arányt).

 

Ha valaki válasszal fáradna, kösz!

 

Sony Black Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40676

Az a kérdés, hogy nyitott vagy zárt rendszer? Ha nyitott akkor muszáj berakni a hőcserélőt. Ha zárt akkor nem kell, de alaposan át kell mosni slaggal a rendszert mindkét esetben, ahogy az előbb leírtam!

Előzmény: Bohóc70 (40674)
Sony Black Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40675

A rendszert mindenféleképpen át kell mosni, mielőtt az új kazán rá lesz kötve!

Tökéletesen jó a hálózati vízzel radiátoronként haladva átmosni, 2 irányból! Nem hogy minek, hanem úgy kell! :)

Ahol a kazán volt oda rá kell kötni a slagot, másik fele WC vagy mosdó ami közelebb van. Összes radiátor elzár, és egyesével haladva nyitogatva amíg kristálytiszta víz nem folyik mosatni kell. Utána ugyan ezt ellenkező irányba is!

Előzmény: videkiatlag (40673)
Bohóc70 Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40674

Hőcserélő ügyben szeretném a segítségeteket kérni. Egy régi Hőterm kazán helyére lassan felkerül egy Bosch 2500 fűtő kazán. A csőrendszer öntöttvas, a radiátorok túlnyomó többsége Dunaferr radiátor (nagyjából 10-12 évesek). A kérdésem, hogy ebben a konfigurációban a kazán védelme érdekében indokolt-e egy lemezes hőcserélő beépítés a rendszerbe?

 

Ha igen, akkor mire figyeljek a kiválasztásnál (gyártő, teljesítmény, hatásfok)?

 

Ha a primer kör a kazán és a szekunder a radiátor kör, akkor a szekunder kör szivattyúja honnan fogja kapni a jelet a működésre?

Előzmény: Degeczi (40628)
videkiatlag Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40673

Meggyőző!

Köszi!

 

Viszont egy teljesen buta kérdés: ha a rendszer nem lesz átmosatva, akkor az inhibitornak van értelme? (ő ugye rátapad a belső felületre)

Lehetséges, hogy professzionális átmosatásra nem lesz mód, a slagos átfolyatás meg minek.

(a rendszer csak 5-10%ban tartalmaz rézcsövet + néhány radiátor (mellette padlófűtés))

Előzmény: Sony Black (40669)
C20NE Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40672

Nem zavarja a kazánt mert nem a radiátor szelep vezérli a kazánt hanem a központi egység dönt a fűtési igény függvényében, hogy indítja-e a kazánt és ha opentherm akkor mekkora teljesítményre állítja.

 

Az ára tényleg nem a legalja sajnos. Nekem is 15 radiátorom van a padlófűtés mellé.

Előzmény: csibuk666666 (40671)
csibuk666666 Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40671

köszi

 

Azért ha van 10 radiátorom már nem olcsó.

A tápellátását biztosítani kell vagy elemes?

Nem hülyíti a kazánt az, hogy minden szóba máskor kéri a fűtést?

 

 

köszi

Előzmény: C20NE (40663)
csibuk666666 Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40670

Köszi

A szervízből azt a visszajelzést kaptam, hogy ez az a széria ami megbízható.

Ezért is nem vezették ki. Régi típus.

 

Újakról meg nincs igazi tapasztalat (5-10 év távlat)

 

Előzmény: Sony Black (40664)
Sony Black Creative Commons License 2021.01.29 0 1 40669

Sokkal többet tud! A kialakítása és legfőképpen a mágnes ereje nagysága  a lényeg!

Semmi nem hal meg benne, ez örök élet, meg egy nap :) Inhibitorral kerül ennyibe, ami azt jelenti ha azt külön vennéd az kb 8-9e ft lenne pluszba. Így nézd az árat is! Arról nem beszélve egy kondis kazánba a hőcserélő 180-200e ft ha beszarik amiatt, mert nem volt megfelelő az iszapleválasztó előtte. Nem hiszem hogy ezen érdemes spórolni. Természetesen a készülék garancia nem vonatkozik dugulásra.

https://www.youtube.com/watch?v=WLsPrCJxYV0

Nézd meg ezt a videót, és ez nem marketing, ez valóban így működik tapasztaltam!!!

Előzmény: videkiatlag (40665)
simico Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40668

Nekem turbós Vaillant kombi kazán van (turboTec pro), az őszi karbantartáskor kérdeztem a szerelőt, hogy milyenek az új Vaillant kondenzációs kazánok, érdemes-e lecserélni rá a 10 éves turbós kazánom. Határozottan javasolta, hogy amíg csak tehetem, addig ne cseréljem le, mert az újak már nem ilyen megbízhatóak és sokkal több a meghibásodás már pár éven belül is, illetve az alkatrészek is sokkal (hőcserélő például akár 2-3-szor) drágábbak hozzájuk. Ez és a végletekig elb.szott szoftverű 370f gyári termosztát meggyőzött, hogy Vaillant biztosan nem lesz. 

Most a lakásfelújítási támogatás miatt is csak azért gondolkoztam el a cserén egy kondis Bosch kazánra, mert hideg időben is 40-45 fokos előremenővel is kifűti a házat a kazán, ez egy kondis kazánnak kedvezőbb lenne. Anyagilag viszont még a támogatással sem érné meg, soha nem hozná vissza az árát.

 

Azt látatlanban (épület hőigénye, hőleadók és csövezés méretei, rendszerben levő víz mennyisége, jelenlegi előremenő hőmérséklet, jelenlegi átlagos gázfogyasztás, stb) lehetetlen megmondani, hogy nálad mennyivel kevesebb gázt fogyasztana egy kondenzációs kazán. Nulla és 30% között bármi lehet.

Előzmény: slowrunner (40656)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40667

Kössz!  :-)

Előzmény: ice device (40651)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.29 0 1 40666

Így gondolom nincs már értelme a külső hőmérséklet érzékelőnek?  Egyáltalán az radiátoros fűtésnél ér valamit?

Ott van csak igazán értelme!

Ha lehetőség van rá a termosztát ne legyen szemben a radiátorral, és mindkét szinten a leghidegebb helyiségben legyen.

A radiátorokra termoszelep is ajánlott.(kivéve ugye a termosztátos helyiség.)

Előzmény: csibuk666666 (40662)
videkiatlag Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40665

Szia Sony,

iszapleválasztó: többször említetted a Fernox (Total Filter TF1)-et.

 

https://www.webkazan.hu/magneses/4881-fernox-total-filter-tf1-3-4-rendszerbe-epitheto-kombinalt-szuro-f1-filter-240?gclid=EAIaIQobChMIxLuI_9TA7gIVvwWiAx1o8gJQEAAYAiAAEgKOkPD_BwE

 

Mennyivel tud többet, mint a 15e Fttól kezdődő társai? (két-háromszorosa az ára azt látom,...de ennyivel jobb is?)

Mi az ami ebben meg szokott halni, s a Fernox tovább bírja 2-3x több ideig?

 

Mint szakértőt kérdezlek.

Előzmény: Sony Black (40271)
Sony Black Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40664

"Kazánban ezt nézegettem az előzmények tükrében:

- Bosch ZWB 28 -3CE"

 

Ez a 3000-es akar lenni? Mert akkor ezt ne vedd! 8Kw az alja.

Előzmény: csibuk666666 (40662)
C20NE Creative Commons License 2021.01.29 0 1 40663

Én ezt használom a helyiségenkénti szabályozásra:

 

https://evohomeshop.hu/honeywell-evohome-79

 

Az Opentherm nagyon buta, ha azt akarod akkor kell mellé egy opentherm gateway. Ha a relés egységet használod akkor kész is vagy. Szobánként szabályoz és ha valamelyik szoba kér fűtést elindítja a kazánt, a túlfűtést elkerüli, ilyenkor a többi zónát zárja. Egyszerű, mert csak a radiátorokra kell a HR92-es fejeket megvenni meg a központi egység meg a relé modul.

Előzmény: csibuk666666 (40662)
csibuk666666 Creative Commons License 2021.01.29 0 0 40662

Sziasztok

 Kíváncsi vagyok a véleményetekre. Fűtést korszerűsítek (új kazán, új csőrendszer és radiátorok).

FSZ (5 radiátor), Tetőtér (4 radiátor)

 

külön körönként osztóval szereltetem újra. 2 külön termosztátot szeretnék (FSZ vs Tetőtér), mert nagy szokott lenni a hőkülönbség

ha lent vagyunk és netalán az asszony süt is be se kapcsol a fűtés és a tetőtérben hideg van

 

hogy célszerű ezt megoldani?Milyen ötletek vannak?

Erre gondoltam;

- 2db Honeywell zónaszelep

- 2db Honeywell motor 6eres VC4613

- 2db Q3RF termosztát

 

Így gondolom nincs már értelme a külső hőmérséklet érzékelőnek?  Egyáltalán az radiátoros fűtésnél ér valamit?

 

Kazánban ezt nézegettem az előzmények tükrében:

- Bosch ZWB 28 -3CE

 

köszönettel:CS

Vikéki_99 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 40661

Sziasztok!

Kazáncsere előtt állok. Eddig egy 24kW-os kombi kazánnal fűtöttem, ami kezdi megadni magát. Azóta vannak napelemek + klíma, az átmeneti időre. Olyan kazánt keresek, ami az átmeneti időben a klíma mellett a fürdőt+1 radiátort képes ellátni gond nélkül (néhány kW elég), de ha nagyobb hideg jön, akkor akár az egész házat is vinnie kellene (végszükség esetén van 2 cserépkályha is).

 

Nézegettem adatlapokat, és a -tól -ig (teljesítmény) vannak eltérések (főleg a minimumnál).

Van olyan típus/márka, ami jól bírja az alacsony részterhetlést, vagy nincs nagy jelentősége? Márkák esetében a helyi cég főleg Aritsont és Hajdut szerel, ezekről lehet általánosságban mondani valamit?

 

Köszönöm a segítséget előre is

Vass Tibor2014 Creative Commons License 2021.01.28 0 0 40660

Létezik olyan mobil app és/vagy web alkalmazás amivel az Ariston szervizmenűjét távolról is el lehet érni ?

Ha igen, ezt hogyan tudja egy földi halandó megszerezni ? :)))

slowrunner Creative Commons License 2021.01.28 0 0 40659

Többnyire jól záró műanyag ablakok(tetőtérben vannak kicsit 'szelelős' fa ablakok), viszont sok van és gyak. egy légtérben, plusz van egy jókora kültéri szellőzőnyílás a spájzból az utcára (az spájzajtón persze szellőzővel), és a konyhai elszívó is enged be levegőt.  

A kazán a fürdőben van, megnéztem hogy még ideiglenesen lezárt spájzajtó-szellőző esetén is van bőven huzat a fürdőnél folyamatosan.

Előzmény: coffein2 (40657)
Degeczi Creative Commons License 2021.01.28 0 0 40658

Elég, ha van passzív légbeejtő néhány ablakon (de régi, fa ablakon még anélkül is)

Előzmény: coffein2 (40657)
coffein2 Creative Commons License 2021.01.28 -1 0 40657

Milyen nyílászáród vannak, hogy nem kell szellőztetni?

 

Előzmény: slowrunner (40655)
slowrunner Creative Commons License 2021.01.28 0 0 40656

Én is efelé hajlok. 10-15 éves már a jelenlegi kazán, biztosan lesz baja a következő években, viszont eléggé elterjedt, alkatrész van hozzá, aránylag könnyen javítható viszonylagos egyszerűsége miatt.

Ha veszek egy újat, az 3-5 évig OK, utána viszont feltételezem problémásabb a javítás, mivel komplexebb, érzékenyebb szerkezet.

 

Szóval összességében meghagynám a jelenlegit, hacsak nem hoz nagyon durva megtakarítást egy új, innen az eredeti kérdésem, hogy %-ban kb. mit hozna...

Előzmény: lala1961 (40653)
slowrunner Creative Commons License 2021.01.28 0 0 40655

Igen, ez nekem is eszembe jutott. Jelenleg az van, hogy gyak. soha nem szellőztetünk a házban, nem is kell, mert a kéményhuzat miatt van egy folyamatos légcsere. Nyilván így hő is elvész, viszont akkor is, ha egyéb módon oldom meg a szellőzést, csak ekkor még az is plusz beruházás, macera... (hőcserés szellőzést most hagyjuk, abba nem fogok úgy sem belevágni).

Előzmény: Degeczi (40654)
Degeczi Creative Commons License 2021.01.28 -1 0 40654

Nem, megtérülni biztosan nem fog, pláne ha egyszerű kivezetés nem oldható meg és kéményt kell bélelni. A nyílt égésterű kazán ráadásul a kéményen keresztül aktív szellőzésként viselkedik, minden elégetett m3 gáz mellé kb. 10 m3 levegőt szív be a nyílászárók résein. Zárt égésterűre cserélve ez kiesik, így előfordulhat, h a megnőtt páratartalom miatt pótolni kell vmi más módszerrel.

Előzmény: slowrunner (40652)
lala1961 Creative Commons License 2021.01.28 -1 0 40653

Üdv! Ameddig jó a "régi"kazánod ,addig ne cserélj ! :-) Szerintem. Minnél későbbi lesz a csere,annál jobban ki lesz talán zárva a technológiából adódó gyenge pontok !:-) Talán .....  , de persze látjuk hogy a fogyasztói társadalom irányába haladunk erősen "környezetvédelmi"megfontolásból IS !:-)

Előzmény: slowrunner (40652)
slowrunner Creative Commons License 2021.01.28 0 0 40652

sziasztok, jelenleg egy Vaillant VUW nyílt égésterű, de modulációs kazánunk van.

Ehhez képest nagyságrendileg %-ban kb. mennyi megtakarítást hozhat egy új kondenzációs kazán...? 50 fok körüli előremenővel nyugodtan számolhatunk, elég nagy radiátotok vannak.

Mert ha reálisan 10-15%, akkor kb. soha nem térül meg a csere, ha esetleg 30%+ körül várható, akkor elgondolkodnék rajta...

Köszönöm.

 

ice device Creative Commons License 2021.01.27 0 0 40651

Off

Facén Ariston segítség 

On

Evyca Creative Commons License 2021.01.27 0 0 40650

Szia! Nekem ilyen van beépített  45 l tartállyal. 5 évet bírt amikor túlnyomás lett benne, hiába engedtem le a vizet újból felment. A biztonsági szelepen most folyamatosan csepeg, naponta öntögetem alóla a vizet. Működik, de azt mondta a szerelő kilyukadt a tartály kb 300 ezer a cseréje, vagy vehetek új kazánt.

Előzmény: Levee1 (40647)
kalfer Creative Commons License 2021.01.27 0 0 40649

Köszi a tippet. Most ugyan napok óta stabilan tartja az 1,8-at, amit ugyan nem tudom mennyire jó érték  de ha megint elmaszkál akkor kipróbálom. Azt nem tudom hogy a fogyasztást milyen értéken adja optimálisan.

Előzmény: LMyki1 (40648)
LMyki1 Creative Commons License 2021.01.26 0 0 40648

Helló! 

Próbàld meg az adaptív jelgörbe opciót kikapcsolni, akkor elvileg nem àllítgatja automatikusan.

Nekem kevés víz van a rendszerben vékony csöves réz, a legnagyobb àtmérő 28, az is csak induló a vegyesből.

Előzmény: kalfer (40641)
Levee1 Creative Commons License 2021.01.26 0 0 40647

Sziasztok kérhetnék véleményt erről a kazánról nagyvonalakban(Westen Boyler Condens+ 24)egy barátom most szeretne gázkazánt és ezt ajánlották neki.

Én aristonos vagyok(genus one)nekem bevállt én azt mondtam neki.köszi előre is

pityu68 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40646

Bosch condens 2300 nem kapcsolt át hmv ről fűtésre. Áramtalanitás segített de a múlthéten màr az sem. A szerelő nem ért rá így neki láttam én. A rendszer teljesen tiszta volt. A váltómotor tengelye volt megszorulva. A motorba lévő 3db fogaskerék épp volt kenőanyag is volt benne rendesen. Kis tengely bezsirozva összerakva már egy hete hibátlan. Kb 3 órát vett igénybe. 

Bohóc70 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40645

Nem jól láttam :(. Mégis írj lszi.

Előzmény: Bohóc70 (40644)
Bohóc70 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40644

Most látom, hogy a tiéd is :). E-mail ment.

Előzmény: Bohóc70 (40643)
Bohóc70 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40643

Szia, engem érdekelne. Írj lszi, az e-mail címem publikus.

 

Előzmény: ice device (40639)
donpepe9 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40642

Üdv. Immergas victrix tt 24 kombi dobálja az e96 hibát. Ezenkívül gyakran nem ad melegvizet és hátra kell mennem áramtalanítani újraindítani. Tisztítás óta csinálja főképp. Szerelő nem elérhetetlen, most meg már főképp 3 hét hívogatás után elküldtem az anyjába. 

kalfer Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40641

Nem tudom, neked "magához tért-e" a fűtési görbéd, de a miénk ma okozott meglepetést. Eddig úgy tudtam/gondoltam, hogy a kinti relatív meleg miatt és a külső hőmérséklet érzékelő miatt kezd felfelé kúszni az érték. Na ma nem ez történt, mert napok óta, a viszonylag melegebb kinti hőmérséklet alatt stabilan tartotta az 1,7-et, amire az 1,4-ről felkúszott, de ma lehűlt a levegő, (most is 3 fok van) és felment az érték 1,8-ra. Nem tudom mi lesz az az érték, ahol megállapodna, de továbbra sem tudom, hogy most amikor kint +3, benti igény +23, akkor milyen fűtési görbe érték az ok, továbbá mennyire befolyásolja a görbe értékét a kinti tény_benti igény hőfok. Ebben azért nem tudom hová tegyem, mert mindenhol azt olvasni, hogy lapos legyen a görbe akkor jó, de akkor most mekkora az a lapos érték? Ezzel együtt a rendszerben lévő sok vizet (az alsó helyiségben 2"-os csövek is vannak, a rendszer legvékonyabb fűtési cső átmérő 3/4"-os) frankón felmelegíti és tartja, az oda-vissza hőfok különbség 8 fok körül van.

Megköszönném, ha valaki tudna a kérdésben közelebb vinni a helyeshez.

Előzmény: LMyki1 (40607)
feeder8 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40640

Köszi. Februárban lesz aktuális, kereslek majd. :)

Előzmény: ice device (40639)
ice device Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40639

Cw400 ban tudok segíteni, nem használt de occo

Előzmény: feeder8 (40638)
feeder8 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40638

Köszönöm. Tehát akkor ideális megoldás: 2300 + CW400 lenne. (már csak pénztárca oldalról kell átgondolnom :) ).

Előzmény: Degeczi (40637)
Degeczi Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40637

Ha tudsz szerezni, inkább használtan egy CW400. Sony tapasztalata alapján a CW100-ast nem olyan egyszerű belőni időjárásfüggő módban a kívánt szobahőmérsékletre (CW400-on ott egy a szoba-offset beállítási lehetőség, ami hatalmas segítség, jócskán leegyszerűsíti)

Ha viszont maradna az on-off termosztát, inkább a 2500, mert a 2300-ra csak buszos termosztát mellett lehet rákötni külső hőmérséklet-érzékelőt.

Amúgy fűtésre ugyanazt tudják (azaz jócskán túlméretezett a házadhoz, de kombikazánban ez van, nincs kisebb), melegvízben viszont a 2300 lényegesen nagyobb teljesítményű, 30 kW

Előzmény: feeder8 (40636)
feeder8 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40636

Bosch 2300 vs 2500?

 

Sziasztok, segítsetek lszi.

 

A fórumon olvasottak alapján eldöntöttem, hogy Bosch kombi kazánra cserélem a jelenlegi 20éves 24KW-os Ferroli kombi kazánomat.

Nem látom viszont, hogy "Bosch Condens 2300i W GC2300W"  vagy "Bosch Condens 2500 W WBC 28-1 DCE 23" legyen a befutó?

Van otthon egy Q7 RF-em, viszont szintén a fórum alapján egy CW100-be beruháznék még (amennyire megértettem, ezzel lehetne külső hőm. függő, rendes szabályzást megvalósítani)

 

Melyik kazánt javasoljátok inkább? Nem látom, mi a különbség köztük.

 

Paraméterek:

- 100nm, átlagosan hőszigetelt ház, egy szint, 9db lapradiátor, egy körben felfűzve

- fontos, hogy halk legyen a kazán és a melegvízre is megfelelő kapacitású legyen

 

Előre is köszönöm a segítségeteket.

geo-i6000 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40635

Köszönöm a választ! Most okával megmértem az értékekeket! A kazán által mutatott hőmérséklet 56 C- fok, a hőcerélőbe belépő 38 C- fok. a hőcserélőből kilépő 30 C fok. Kérdésem lenne, a kazán által előállított 56 C- os víz miért nem jut el a hőcserélőhöz? 

Előzmény: nagykunsági (40630)
Degeczi Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40634

Nem tudom, de úgy logikus, h mindkét esetre egyformán vonatkozzon, +- értékként kezelje. Nem muszáj a kazánon állítani, a CW400-on is megtalálható "Hőm. interv. (ütemzár)" néven, ott is azt említi a leírás, h "Hőmérséklet intervallum az égő ki- és újbóli bekapcsolása számára" 

Nálam 7K-n van, mert ilyen enyhébb időben jócskán túl nagy a min. teljesítmény is a kis házamhoz, ne kapcsolgasson sűrűn a kazán.

Előzmény: ice device (40633)
ice device Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40633

Köszönöm. 

Még egy kérdés, ez viszont a kazán... van olyan lehetőség a kazánmenüben, hogy lehet állítani a hiszterézist a fűtésnél. Gyárilag ez 6K. Ez csak a visszahűlési érték vagy a túl fűtési is?

Ha elállítom mondjuk 8K -ra akkor túlfűtéskor ugyanúgy marad a gyári 6°C on tehát nem engedi tovább fűteni...

Lehűlésnél mintha változna de ott meg beleszól az újra kapcsolási késleltetés.  

Előzmény: Degeczi (40632)
Degeczi Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40632

1-10-ig állítható, mennyire legyen hatással a mért helyiség hatással a kért előremenőre. Alapban 3-as értéken van, már ott is követi valamennyire, 5-6 körül meg már kimondottan agilisen. Ami általában jó, de pl. szellőztetésre vagy nálam a (szintén nappaliból nyíló) padlásföljáró lenyitására is érzékenyen reagálna, ezért inkább írtam rá egy egyszerű automatizálást, h ilyenkor alacsonyabbra állítódjon a kért hőmérséklet, majd a becsukás utáni 10 perccel vissza.

Előzmény: ice device (40631)
ice device Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40631

És miként tudja a CW400 a benapozást tolerálni? Az nem mindig fennálló folyamat, de előfordul. Most például majdnem 1.5°C-kal feljebb van a hőmérséklet a kért hőfoktól. Viszont ha elmegy a nap, elég intenzíven süllyed a hőmérséklet a referencia helyiségben.  Ezt a csökkenést is letudja követni a CW400? 

Előzmény: Degeczi (40628)
nagykunsági Creative Commons License 2021.01.24 0 0 40630

Nem tudom, nekem még nem volt gondom vele. 

Előzmény: geo-i6000 (40627)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!