Keresés

Részletes keresés

cecilke Creative Commons License 2013.06.03 0 0 1976

Esedékesnek a kiskörei Tisza-híd is az.

Előzmény: radio100jozsi (1974)
_karika Creative Commons License 2013.05.31 0 0 1975

600 mm-en csak teljes hídfacserét és a csatlakozó szakaszok felújítását, alj- és ágyazatcseréjét tervezünk idén. Anyag megvan. Ha kedved van, jöhetsz egy napra segíteni, baromi jó társaság jön össze olyankor :)

Előzmény: radio100jozsi (1974)
radio100jozsi Creative Commons License 2013.05.31 0 0 1974

Lesznek itt bőven izgalmas dolgok. ami nagyobb, és látványosabb az a Bp, Körvasútnál a Kerepesi úti, és a 101-es vonalon a Berettyó híd Berettyóújfalunál. Na meg ami ebben nincs, az a jövőre esedékes Szolnoki Tisza-híd teljes átépítése felszerkezet cserével.  Az Újpesti vasúti Duna -híd átépítése után az elmúlt időszak másik legnagyobb  folyami hídszerkezet cseréje lesz ez.

Előzmény: cecilke (1971)
radio100jozsi Creative Commons License 2013.05.31 0 0 1973

Ez Kazincbarcikánál az ex berentei delta Sajó-hídja lenne?

Előzmény: bodrostomi (1968)
jwkllr Creative Commons License 2013.05.12 0 0 1972
cecilke Creative Commons License 2013.04.03 0 0 1971

K1. lehívási egység: (MÁV I. csomag)
(1) Felsőzsolca-Hidasnémeti vv. 149+93 sz Vadász patak híd átépítése
- 12,80 m támaszközű, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új ortotróp pályalemezes, közvetlen, rugalmas sínleerősítésű acél hídszerkezetre (járdakonzollal, korrózióvédelemmel) 40 t
- Saruszerkezet cseréje saruzsámoly kialakításával 4 db;
- Meglévő, megmaradó alépítmény felújítása (hídfő átalakítás, felületének tisztítása, repedések injektálása); 39 m3
- Beton ágyazattámasztó rámpa építése – 4 db;
- Vizsgálólépcső építése beton alaptesttel, korláttal – 2 db;
- Mederburkolat kialakítása – 3200 m2
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 50 vfm
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
(2) Felsőzsolca-Hidasnémeti vv. 457+90sz Garadna patak híd átépítése
- 12,80 m támaszközű, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új ortotróp pályalemezes, közvetlen, rugalmas sínleerősítésű acél hídszerkezetre (járdakonzollal, korrózióvédelemmel) 40 t
- Saruszerkezet cseréje saruzsámoly kialakításával 4 db;
- Meglévő, megmaradó alépítmény felújítása (hídfő átalakítás, felületének tisztítása, repedések injektálása); 38 m3
- Beton ágyazattámasztó rámpa építése – 4 db;
- Vizsgálólépcső építése beton alaptesttel, korláttal – 2 db;
- Mederburkolat kialakítása – 2540 m2
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 50 vfm
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
K2. lehívási egység: (MÁV II. csomag)
(3) Galgamácsa-Ipolytarnóc 464+56 Feketevíz I. híd átépítése:
- 8,85 m támaszközű, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új felsőpályás, gerinclemezes, hídfás acél hídszerkezetre (járdakonzollal, korrózióvédelemmel) – 12,9 t;
- Saruszerkezet cseréje saruzsámoly kialakításával – 4 db;
- Meglévő, megmaradó alépítmény felújítása (hídfő felületének tisztítása, repedések injektálása);
- Beton ágyazattámasztó rámpa építése – 4 db;
- Vizsgálólépcső építése beton alaptesttel, korláttal – 2 db;
- Mederburkolat szükség szerinti javítása;
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 30 m, hídon 15 db hídfa.
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
(4) Galgamácsa-Ipolytarnóc 466+08 Feketevíz II. híd étépítése:
- 8,50 m támaszközű, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új felsőpályás, gerinclemezes, hídfás acél hídszerkezetre (járdakonzollal, korrózióvédelemmel) – 12,1 t;
- Saruszerkezet cseréje – 4 db (234 kg);
- Meglévő, megmaradó alépítmény felújítása (hídfő felületének tisztítása, repedések injektálása);
- Vasbeton szegély és beton ágyazattámasztó rámpa építése – 4 db;
- Acél kavicsfogó építése – 672 kg;
- Vizsgálólépcső felújítása – 4,5 m;
- Mederburkolat szükség szerinti javítása;
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése szabályozással – 30 m, hídon 15 db hídfa.
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
(5) Drégelypalánk-Balassagyarmat 394+25 Hévizi patak:
- 4,00 m nyílású, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új felsőpályás, gerinclemezes, hídfás acél hídszerkezetre (járdakonzollal, korrózióvédelemmel) – 6,1 t ;
- Saruszerkezet cseréje – 4 db (234 kg);
- Meglévő, megmaradó alépítmény felújítása (hídfő felületének tisztítása, repedések injektálása);
- Beton ágyazattámasztó rámpa építése – 4 db;
- Acél kavicsfogó építése – 562 kg;
- Meder rendezése;
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 25 m, hídon 9 db hídfa.
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelése, üzembehelyezése
(6) Drégelypalánk - Balassagyarmat 567+56 Nyírjes patak:
- 5,60 m nyílású, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új felsőpályás, gerinclemezes, hídfás acél hídszerkezetre (járdakonzollal, korrózióvédelemmel) – 8,1 t ;
- Saruszerkezet cseréje – 4 db (234 kg);
- Meglévő, megmaradó alépítmény felújítása (hídfő felületének tisztítása, repedések injektálása);
- Beton ágyazattámasztó rámpa építése – 4 db;
- Acél kavicsfogó építése – 784 kg;
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 27 m, hídon 11 db hídfa.
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
K3. lehívási egység: (MÁV III. csomag)
(7) Tiszafüred-Poroszló vv. 694+78 Tisza ártéri híd szerkezete korrózióvédelme
- Állvány és korrózióvédelmi terv elkészítése, engedélyeztetése (MÁV Zrt, Vízfolyás kezelő, környezetvédelmi hatóság) a MÁV Zrt P-6002/2012 számú utasítása alapján, 1-1 db
- Szerkezet állványozása - 6 szerkezet;
- 6x15,60 m. támaszközű, szekrénytartós acélszerkezet mázolási munkáinak (szerkezet előkészítés Sa 2 ½ minőségben, alapozó mázolás, közbenső mázolás, fedőréteg felhordás 240-300 mikron minimális vastagságban) elvégzése a jóváhagyott korrózióvédelmi terv alapján, rétegenként 3240 m2
- Kész bevonati rendszer minősítése
K4. lehívási egység: (MÁV IV. csomag)
(8) Szekszárd-Bátaszék vasútvonal 36+69,60 szelvényében áteresz építése
- 1,00 m belső átmérőjű vasbeton ROCLA cső átsajtolásos technológiával történő beépítése;- 9 fm
- Indító, és fogadóakna készítése; 1-1 db
- Vasbeton előfej kialakítása; 2 db
- Ároképítés, árokburkolás; 54 m2
- Szerkezet hídvizsgálata, üzembehelyezése
(9) Szekszárd-Bátaszék vasútvonal 47+55 szelvényében vasúti híd felújítása
- 6,00 m nyílású, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új 7,20 m hosszúságú monolit ágyazatátvezetéses tartóbetétes vasbeton lemezhídra szigeteléssel;
- Alapozás megerősítése D= 100 cm átmérőjű fúrt cölöppel – hídfőnként 4-4 db (40-40 m);
- Cölöpösszefogó fejgerendák, felmenő falazatok, felszerkezet építés; 82 m3
- Szivárgó építés, betonfelület védelme; 128 m2
- Járulékos pályabontási, építési feladatok elvégzése 35 vfm
- Szerkezet hídvizsgálata, üzembehelyezése
(10) Szekszárd-Bátaszék vasútvonal 116+10 szelvényében vasúti híd felújítása
- 7,80 m nyílású, kis teherbírású acél hídszerkezet cseréje új 9,00 m hosszúságú monolit ágyazatátvezetéses tartóbetétes vasbeton lemezhídra szigeteléssel;
- Alapozás megerősítése D= 100 cm átmérőjű fúrt cölöppel – hídfőnként 4-4 db (48-48 m);
- Cölöpösszefogó fejgerendák, felmenő falazatok, felszerkezet építés; 93 m3
- Szivárgó építés, betonfelület védelme; 128 m2
- Járulékos pályabontási, építési feladatok elvégzése 35 vfm
- Szerkezet hídvizsgálata, üzembehelyezése
K5. lehívási egység: (MÁV V. csomag)
(11) Püspökladány-Biharkeresztes v.v 1415+52 szelvényében Berettyó-híd átépítése:
- 53,00+25,00+16,00 m támaszközű, kis teherbírású acél hídszerkezet átépítése 2x 54,00 m.ny. új ortotróp pályalemezes, közvetlen, rugalmas sínleerősítésű szimmetrikus rácsozású acél rácsos hídszerkezetre 421 to;
- Acélszerkezet felületvédelme 4630 m2;
- D=0,6m CFA cölöpalapozás új alátámasztások részére 812 fm;
- Vízelvezető földmeder kialakítása, egyéb földmunkák – 1500 m3
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 450 vfm
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
K6. lehívási egység: (MÁV VI. csomag)
(12) Bátaszék-Baja vasútvonal 789+11 szelvény Bajai Duna híd pillérvédeleme
- A műtárgy I., II., IV., V. pillérek / II., III., V. VI. támaszainak pillérvédelmi munkáinak elvégzése
- mederfelvétel a munka megkezdése előtt
- mederrendezés 9112 m2
- geotextília terítés 6246 m2
- vízépítési terméskő beépítés 11 684 m3
- RENO matrac fektetés 2088 m2
- utófelmérés 1 alkalom/pillér
- hajózó út áthelyezés 1 alkalom/pillér
K7. lehívási egység: (MÁV VII. csomag)
(13) Kőbánya-Felső - Angyalföld-elágazás 34+23 Kerepesi úti acélhíd (jobb vágány):
- 36,08 támaszközű, kis teherbírású rácsos acél hídszerkezet cseréje alsópályás, trapéz rácsozatú főtartós, vasúti ágyazat átvezetés nélküli, ortotróp pályalemezű acélszerkezetre (közvetlen sínleerősítéssel, bal oldalon járdakonzollal, korrózióvédelemmel)
- Felszerkezet: 117,24 tonna; gyalogjáró: 5,30 tonna;
- Vasbeton hídfő és beton szárnyfal építése – 46 + 10 m3;
- Vasbeton saruzsámoly építése – 1,90 m3;
- Saruszerkezet cseréje – 4 db;
- Vasbeton úszólemez beépítése – 2 db;
- Vizsgálólépcső építése beton alaptesttel, korláttal – 23 m;
- Járulékos pályabontási- és építési feladatok elvégzése – 69 m, 4 db dilatációs szerkezettel, hídon 37 m EDILON.
- Szerkezet hídvizsgálata, próbaterhelés, üzembehelyezése
K8. lehívási egység: (MÁV VIII. csomag)
(14) Csongrád-Szentes 490+92 szelvényében Csongrádi Tisza híd mázolása
- Állvány és korrózióvédelmi terv elkészítése, engedélyeztetése (MÁV Zrt, Vízfolyás kezelő, környezetvédelmi hatóság) a MÁV Zrt P-6002/2012 számú utasítása alapján, 1-1 db
- Szerkezet állványozása csongrádi hídfőtől 20 db keretállás ;
- 20 keretállás mázolása a jóváhagyott korrózióvédelmi terv alapján felső szélrács nélkül (szerkezet előkészítés Sa 2 ½ minőségben, alapozó mázolás, közbenső mázolás, fedőréteg felhordás 240-300 mikron minimális vastagságban) rétegenként 26.000 m2;
- Kész bevonati rendszer minősítése
A fenti lehívási egységek (MÁV csomagok) tervezett befejezési határideje: 30/06/2014 (nap/hó/év)

Előzmény: cecilke (1970)
cecilke Creative Commons License 2013.04.03 0 0 1970

RÉSZVÉTELI felhívás – Egyes ágazatokban


Vasúti Hidak és Acélszerkezetek felújítása a MÁV Zrt. vasút hálózatán


Keretmegállapodás több ajánlattevővel



Törölt nick Creative Commons License 2013.03.15 0 0 1969

A rabapatonai kozuti hid, amit a lebontott Gysev hid mederteri elemeinek felhasznalasaval epitettek.

Előzmény: radio100jozsi (1961)
bodrostomi Creative Commons License 2013.03.12 0 0 1968

alveare Creative Commons License 2013.02.24 0 0 1967

érdekelne.

pbgas.alveare@gmail.com

Előzmény: Dzsibzon (1966)
Dzsibzon Creative Commons License 2013.02.09 0 0 1966

Megválnék az 1869.november 15. és 1872. március 1. között kiadott, eredeti, nagyon ritka, vasúti mérnöségi típusterv gyűjteményemtől. Ötvenhat darab nagyméretű tervlap, amelyek alapján az akkori vasúti fejlesztések készültek. Lényegében ez az első hazai tervrendszer, melyet még Bécsben terveztek - a híres Pfaff Ferenc féle magyar típusterv rendszer sok sok évvel később lett csak bevezetve. A tervcsomagban vannak gőzmozdonyok, vasútállomások, vasúti pályatestek, rakodó rámpák, mozdonyszínek, víztartályházak, de még az őrház tűzhelynek és az árnyékszéknek is külön tervlapja van. Elsősorban egyben szeretném, ha értő kezekbe kerülne.

E.mail címre listát küldök az összesről.

wonder22 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 1965

Esetleg valaki tudna infokat küldeni a dunaharaszti hév hídról?

Tamasch Creative Commons License 2013.01.26 0 0 1964
alveare Creative Commons License 2012.12.10 0 0 1963

otto.hamori@hid-global.hu

Előzmény: varjan01 (1960)
varjan01 Creative Commons License 2012.12.04 0 0 1962
köszönöm!
Előzmény: radio100jozsi (1961)
radio100jozsi Creative Commons License 2012.12.03 0 0 1961

Itt a VHA vezetőségénél próbálkozz: http://www.vashid.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=20 A Kiss Józsefnének írjál, ott szerintem több szerencséd lesz. Anno én is csak innen tudtam elérni az alapítványt.

Előzmény: varjan01 (1960)
varjan01 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 1960

Sziasztok!

A Vasúti Hidak Alapítvány -nak tudja valaki az elérhetőségét? A honlapon szereplő e-mail cím mintha nem működne.

gumidani Creative Commons License 2012.11.11 0 0 1959

Előzmény: gumidani (1958)
gumidani Creative Commons License 2012.11.11 0 0 1958
-d.p- Creative Commons License 2012.10.28 0 0 1957

1940-es Katonai Naptár

 

Kárpátalja. Ung-völgyi táj

 

alveare Creative Commons License 2012.10.24 0 0 1956

tud valaki valamit a mai soproni aluljáró süllyedésről?

radio100jozsi Creative Commons License 2012.10.01 0 0 1955

Jaja, innen lehet fotózni az Ipoly hidat is:-)

 

 

Előzmény: écsapa (1954)
écsapa Creative Commons License 2012.10.01 0 0 1954

Ugye, ugye? :-)

 

És Józsi hamarosan ismét fotózhat róla! :-D

Előzmény: pisti600 (1953)
pisti600 Creative Commons License 2012.09.30 0 0 1953

Szép jó napot!

 

2012. 09. 30.

 

 

 

 

 

pisti600

pisti600 Creative Commons License 2012.09.29 0 0 1952

Szép jó estét!

 

2012. 09. 29.

Mára virradóra a szobi vasútállomás felső végénél lévő gyalogos felüljáró 2 elemét felújítva visszaemelték a helyére.

 

 

A tartószerkezet is lekezelve.

 

 

További két rész már kocsira emelve. Valószínű, ma éjjel emelik be.

 

 

pisti600

 

 

siófoki35 Creative Commons License 2012.09.28 0 0 1951

Remélem, nem OFF a gyalogos felüljáró. Ez épp Piliscsabán van, állítólag az egyetlen ilyen szerkezetű felüljáró, műszaki védettséget élvez, mégis a bontását tervezik. Szervezkedés indult a megmentéséért.

 

  

 

Teljes albumért katt a kis képre:

 

radio100jozsi Creative Commons License 2012.09.28 0 0 1950

Igen, de mint látható, haszna nulla, az internetről kikopizott képek vannak csak benne, és semmi más.

Előzmény: RhB (1949)
RhB Creative Commons License 2012.09.28 0 0 1949
RhB Creative Commons License 2012.09.11 0 0 1948

Igen. :-) Gondoltam nem túlságosan OFFtopik. :-)))

Előzmény: radio100jozsi (1947)
radio100jozsi Creative Commons License 2012.09.10 0 0 1947

Jó poha híd:-) Ez a Füstiben van?

Előzmény: RhB (1946)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!