Üdv az Elvtársaknak(Uraknak)!(:-)))) Egy csónakmotoros forumról keveredtem ide.Nevezetesen azért mert gyüjtögetek alkatrészt egy felujitandó fa magyar motorcsónakhoz.A hajón egy Pallás vizisport nevű maszek cég által gyártott helyzetjelző lámpa van,egyedi gyártmány.A gyártó elmondása szerint Zaporozsec tolató lámpa búrával oldotta meg,akkor ez olcsó volt és volt belőle bőven.Keresnék egy darab ilyen burát.Bár járok veterán börzékre de nincs.Hátha valakinek van fölöslege.Köszönettel:szőrmók
úgy néz ki, hogy egy borda letörött az egyik hengerről, gyengébb lesz a hőleadás, a hengerfejnél nekünk is volt letörött borda, de aluhegesztéssel visszarögzítettük, sajnos minden bordafelület nagyon számít, a jobb hűtés érdekében még a ventilátor ékszíjtárcsáját veszik kisebb átmérőre, ekkor viszont a teljesítmény felvétel is nőni fog.
Pörgősebb motor lesz? Ez a gyanúm. Akkor nyilván sok minden máshoz is hozzá kell nyúlni, amit biztos meg is teszel (karburátor, hengerfej stb.). Nem emlékszem, beszéltünk-e róla, hogy a várható magasabb hőmérséklettel mit kezdesz. Nagyobb olajteknő? Esetleg kiegészítő olajhűtő?
Kissé könnyített és kiegyensúlyozott hajtókarok, egyedi sport vezérműtengely és Lada Níva dugattyúk kissé módosítva...Alakul az átdolgozott 'reszelt' Zapi motor :D
hú itt tényleg sok jó szöveg található többek között "a Merkur értesíti kedves vásárlóit, hogy 1970. május 4-től Zaporozsec ZAZ 966 58.000,-Ft típusú személygépkocsira ELFOGAD MEGRENDELÉST, 1970. évtől
kezdődő szállításra" , ekkor biztos sok vevő megrohamozta az OTP-ket
Most ingyenes az Arcanum adatbázis. Országos és megyei napilapok, folyóiratok (köztük az Autó-Motor) szabadon böngészhető. Zaporozseccel kapcsolatos cikkekből legalább száz van. Csak kedvcsinálónak két rövid érdekesség:
*
Zalai Hírlap, 1974-09-12 / 213. szám
Villany-Zaporozsec
Az ukrajnai Zaporozsje Kommunard(sic!) nevű gyárában a Zaporozsec szerkezeti elemeinek és alkatrészeinek felhasználásával villanyautó modelljét dolgozták ki. A kocsi külsőleg teljesen hasonlít a benzinmotoros Zaporozsechez — az eltérés a hajtóműben van. A villanyautót egy DK—908 típusú, 4 kilowatt teljesítményű elektromotor hajtja. Az áramforrásul szolgáló akkumulátor egyszerű feltöltés után teljes terhelés mellett 100 kilométer lefutását biztosítja, s közvetlenül a városi hálózatról tölthető. A városi forgalomra különösen alkalmas autó maximális sebessége 60 km/óra. Érdekessége még, hogy a motor vezérlése alacsonyfeszültségű tranzisztoros impulzus-átalakítóval történik.
*
Ezzel majdnem azonos tartalom:
Magyar Szó, 1974-09-03 / 242. szám
Ország-Világ, 1974-10-02 / 40. szám
*
És egy rövid idézet a tavaszi BNV megnyitásáról
Vas Népe, 1970-05-23 / 119. szám
A szovjet pavilon előtt — a szabad téren — tömeg gyűlik. Az új Zaporozsec személygépkocsiról veszik le a ponyvát „Ha ez bejön, csak ezt veszem!” — hallani innét is, onnét is. A Zaporozsec kétségkívül az idei vásár egyik sztárja lesz!
Igaz, ezt kifelejtettem. Az új váltókulisszát, ha jól emlékszem, az új műszeregységgel egyidőben vezették be, de legkésőbb akkor, amikor a puha szerelvényfal megjelent. A kettő között kb. egy év telt el.
Újabb pontatlanságoktól hemzsegő cikk. * „[...] Merkur bekeményített, és fél évre beszüntette importját. Ezután következett valami, amit manapság óvatos ráncfelvarrásnak neveznek, de akkoriban eget rengető változásként adták elő: a 966-osból 968-as lett, ami a külsőségekben abban nyilvánult meg, hogy a vicsorgó cápafogak kackiás harcsabajusszá alakultak át. Az irány és helyzetjelző a 968-ason szemölcsszerűn vette körbe a kibúvó békaszemeket, és a hátfalra tolatólámpa került.” VALÓJÁBAN: A 968-as ugyanúgy rácsos homlokfallal készült 1972-től és már valóban kapott tolatólámpát, ám a bajusz és a szemölcsszerű első irányjelző csak 1974-ben, egy újabb típusmódosítás alkalmával, a 968A-nál jelent meg. * „Nekik bizonyára sokat számított a 968-as változat, amely 45 lóerősre izmosodott.” VALÓJÁBAN: A 968-as, pontosabban a 968A elméletileg létezett 45 LE-s változatban, amit a hengerfej módosításával (az égéstér szűkítésével) értek el. Csakhogy ilyet egyik partner sem rendelt, nincs tudomásom ilyen autóról és még olyan emberről sem hallottam, aki látott volna ilyet. * „1975-ben új műszerfallal és radiálgumikkal modernizálták a kocsit” VALÓJÁBAN: 1977-ben változott a műszeregység, de a szerelvényfal még maradt régi, azt csak 1978-ban cserélték le a puhább változatra. Radiálgumikkal nálunk nem árusították, feltehetően a Szovjetunióban és egyik szocialista országban sem. A radiálgumi esetleg a prospektusokban jelent meg. * „[...] a Merkur 1982-ben bedobta a törölközőt, és felhagyott az ukrán kiskocsik forgalmazásával, melyek gyártása egyébként még több mint egy évig folytatódott. VALÓJÁBAN: A gyártást 1994-ben állították le, tehát jóval több, mint egy év múlva. Persze, a 12 valóban több, de a mindennapi nyelvhasználat más értelemet ad ennek a mondatnak.
Ez is már egy jó régen eladó autó. Először 2014. júniusában volt fenn ezekkel a képekkel:
Azután 2018. júliusában:
És akinek kétsége lenne, beteszem ide az ismertetőjeleit:
Szóval nem is értem miért titkolja a hirdető a valós állapotát. Mit gondol, ha elmegy megnézni valaki, akkor nem fogja észrevenni? Dehogynem, csak dühös lesz, hogy feleslegesen pazarolta az idejét és az útiköltséget.
Évforduló! 50 évvel ezelőtt 1970 januárban érkezett az országba az első ZAZ-966, melynek a forgalombahozatal előtti típusvizsgálatát a Kermi és az Atuki kezdte meg.
...a MOL-Vevőszolgálatától kaptunk egy hivatalos állásfoglalást "az EVO 100 -as benzin bioetanol tartalma 0 %" , így a halmozódó káros hatás kiiktatva, a fűtőértéke sem kisebb. Apukám már ezt tankolta a Zapiba, ami jól megy, hidegen és melegen is pöcre indul.