Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szőrmók Creative Commons License 2020.05.02 0 0 8175

Üdv az Elvtársaknak(Uraknak)!(:-)))) Egy csónakmotoros forumról keveredtem ide.Nevezetesen azért mert gyüjtögetek alkatrészt egy felujitandó fa magyar motorcsónakhoz.A hajón egy Pallás vizisport nevű maszek cég  által gyártott helyzetjelző lámpa van,egyedi gyártmány.A gyártó elmondása szerint Zaporozsec tolató lámpa búrával oldotta meg,akkor ez olcsó volt és volt belőle bőven.Keresnék egy darab ilyen burát.Bár járok veterán börzékre de nincs.Hátha valakinek van fölöslege.Köszönettel:szőrmók

gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.04.07 0 0 8174

úgy néz ki, hogy egy borda letörött az egyik hengerről, gyengébb lesz a hőleadás, a hengerfejnél nekünk is volt letörött borda, de aluhegesztéssel visszarögzítettük, sajnos minden bordafelület nagyon számít, a jobb hűtés érdekében még a ventilátor ékszíjtárcsáját veszik kisebb átmérőre,  ekkor viszont  a teljesítmény felvétel is nőni fog.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8173)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.04.05 0 0 8173

Pörgősebb motor lesz? Ez a gyanúm. Akkor nyilván sok minden máshoz is hozzá kell nyúlni, amit biztos meg is teszel (karburátor, hengerfej stb.). Nem emlékszem, beszéltünk-e róla, hogy a várható magasabb hőmérséklettel mit kezdesz. Nagyobb olajteknő? Esetleg kiegészítő olajhűtő?

Előzmény: szaszatis (8172)
szaszatis Creative Commons License 2020.04.05 0 1 8172

 

Kissé könnyített és kiegyensúlyozott hajtókarok, egyedi sport vezérműtengely és Lada Níva dugattyúk kissé módosítva...Alakul az átdolgozott 'reszelt' Zapi motor :D

gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.04.01 0 0 8171

hú itt tényleg sok jó szöveg található többek között "a Merkur értesíti kedves vásárlóit, hogy 1970. május 4-től Zaporozsec ZAZ 966 58.000,-Ft típusú személygépkocsira  ELFOGAD MEGRENDELÉST, 1970. évtől 

kezdődő szállításra" , ekkor biztos sok vevő megrohamozta az OTP-ket

Előzmény: Vaskalap kartárs (8170)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.03.31 0 0 8170

Most ingyenes az Arcanum adatbázis. Országos és megyei napilapok, folyóiratok (köztük az Autó-Motor) szabadon böngészhető. Zaporozseccel kapcsolatos cikkekből legalább száz van. Csak kedvcsinálónak két rövid érdekesség:

*

Zalai Hírlap, 1974-09-12 / 213. szám

Villany-Zaporozsec

Az ukrajnai Zaporozsje Kommunard(sic!) nevű gyárában a Zaporozsec szerkezeti elemeinek és alkatrészeinek felhasználásával villanyautó modelljét dolgozták ki. A kocsi külsőleg teljesen hasonlít a benzinmotoros Zaporozsechez — az eltérés a hajtóműben van. A villanyautót egy DK—908 típusú, 4 kilowatt teljesítményű elektromotor hajtja. Az áramforrásul szolgáló akkumulátor egyszerű feltöltés után teljes terhelés mellett 100 kilométer lefutását biztosítja, s közvetlenül a városi hálózatról tölthető. A városi forgalomra különösen alkalmas autó maximális sebessége 60 km/óra. Érdekessége még, hogy a motor vezérlése alacsonyfeszültségű tranzisztoros impulzus-átalakítóval történik.

*

Ezzel majdnem azonos tartalom:

Magyar Szó, 1974-09-03 / 242. szám

Ország-Világ, 1974-10-02 / 40. szám

*

És egy rövid idézet a tavaszi BNV megnyitásáról

 

Vas Népe, 1970-05-23 / 119. szám

A szovjet pavilon előtt — a szabad téren — tömeg gyűlik. Az új Zaporozsec személygépkocsiról veszik le a ponyvát „Ha ez bejön, csak ezt veszem!” — hallani innét is, onnét is. A Zaporozsec kétségkívül az idei vásár egyik sztárja lesz!

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.03.31 0 0 8169

Köszönöm a kiegészítést! Tehát a puha szerelvényfal megjelenése a váltás időpontja.

Előzmény: gyakornokelvtárs (8168)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.03.31 0 0 8168

az új műszercsoport és lemez műszerfal esetében még régi sémájú alsó gömbcsészés kulissza volt

Előzmény: Vaskalap kartárs (8167)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.03.30 0 0 8167

Igaz, ezt kifelejtettem. Az új váltókulisszát, ha jól emlékszem, az új műszeregységgel egyidőben vezették be, de legkésőbb akkor, amikor a puha szerelvényfal megjelent. A kettő között kb. egy év telt el.

Előzmény: gyakornokelvtárs (8166)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.03.30 0 0 8166

és az sem igaz, hogy a váltó sémája a 968-nál megváltozott, mi változott volna, ha kulissza azonos.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8164)
pizo Creative Commons License 2020.03.28 0 0 8165

Egy évtizedet akart írni, csak elrontotta.

 

Zoli

Előzmény: Vaskalap kartárs (8164)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.03.28 0 0 8164

Újabb pontatlanságoktól hemzsegő cikk.
*
„[...] Merkur bekeményített, és fél évre beszüntette importját. Ezután következett valami, amit manapság óvatos ráncfelvarrásnak neveznek, de akkoriban eget rengető változásként adták elő: a 966-osból 968-as lett, ami a külsőségekben abban nyilvánult meg, hogy a vicsorgó cápafogak kackiás harcsabajusszá alakultak át. Az irány és helyzetjelző a 968-ason szemölcsszerűn vette körbe a kibúvó békaszemeket, és a hátfalra tolatólámpa került.”
VALÓJÁBAN: A 968-as ugyanúgy rácsos homlokfallal készült 1972-től és már valóban kapott tolatólámpát, ám a bajusz és a szemölcsszerű első irányjelző csak 1974-ben, egy újabb típusmódosítás alkalmával, a 968A-nál jelent meg.
*
„Nekik bizonyára sokat számított a 968-as változat, amely 45 lóerősre izmosodott.”
VALÓJÁBAN: A 968-as, pontosabban a 968A elméletileg létezett 45 LE-s változatban, amit a hengerfej módosításával (az égéstér szűkítésével) értek el. Csakhogy ilyet egyik partner sem rendelt, nincs tudomásom ilyen autóról és még olyan emberről sem hallottam, aki látott volna ilyet.
*
„1975-ben új műszerfallal és radiálgumikkal modernizálták a kocsit”
VALÓJÁBAN: 1977-ben változott a műszeregység, de a szerelvényfal még maradt régi, azt csak 1978-ban cserélték le a puhább változatra. Radiálgumikkal nálunk nem árusították, feltehetően a Szovjetunióban és egyik szocialista országban sem. A radiálgumi esetleg a prospektusokban jelent meg.
*
„[...] a Merkur 1982-ben bedobta a törölközőt, és felhagyott az ukrán kiskocsik forgalmazásával, melyek gyártása egyébként még több mint egy évig folytatódott.
VALÓJÁBAN: A gyártást 1994-ben állították le, tehát jóval több, mint egy év múlva. Persze, a 12 valóban több, de a mindennapi nyelvhasználat más értelemet ad ennek a mondatnak.

Előzmény: gyakornokelvtárs (8163)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.03.27 0 0 8163
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.03.12 0 0 8162

szerencsétlen ember, aki elmegy megnézni

Előzmény: Vaskalap kartárs (8161)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.03.11 0 0 8161

Ez is már egy jó régen eladó autó. Először 2014. júniusában volt fenn ezekkel a képekkel:

Azután 2018. júliusában:

 

 

És akinek kétsége lenne, beteszem ide az ismertetőjeleit:

Szóval nem is értem miért titkolja a hirdető a valós állapotát. Mit gondol, ha elmegy megnézni valaki, akkor nem fogja észrevenni? Dehogynem, csak dühös lesz, hogy feleslegesen pazarolta az idejét és az útiköltséget.

Előzmény: pizo (8159)
pizo Creative Commons License 2020.03.09 0 0 8160

Köszönöm hogy betetted a régi rendszámosba!

 

Zoli

Előzmény: Vaskalap kartárs (8156)
pizo Creative Commons License 2020.03.09 0 0 8159
pizo Creative Commons License 2020.02.29 0 0 8158

Tedd be kérlek a Régi magyar rendszámok topicba is.

 

Zoli 

Előzmény: Vaskalap kartárs (8156)
Köny Creative Commons License 2020.02.27 0 0 8157

Jár egy ilyen ide Dorogra a Lidlbe is, korábban már tettem fel róla fotókat. 

Előzmény: Vaskalap kartárs (8156)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.02.27 0 0 8156

Csak megtaláltam a házi archívumomban! Íme az autó egy 2005-ös hirdetés képein. A rendszám ugyanaz: ZL 52-47.

 

Előzmény: gyakornokelvtárs (8154)
pizo Creative Commons License 2020.02.25 0 0 8155

Gyorsan eltűnt...

 

Zoli

Előzmény: gyakornokelvtárs (8154)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.02.25 0 0 8154
blaskojanos Creative Commons License 2020.02.17 0 0 8153
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.02.06 0 0 8152

Évforduló!  50 évvel ezelőtt 1970 januárban érkezett az országba az első  ZAZ-966, melynek a  forgalombahozatal előtti típusvizsgálatát a Kermi és az Atuki  kezdte meg.

 

gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.02.03 0 0 8151
blaskojanos Creative Commons License 2020.01.28 0 0 8150

Az biztos, hogy az enyém M-es és 1981-ben diagonállal jött. 10 000km után lecseréltem Barum radiálra mert nagyon érdekesen kopott és ezt tanácsolták.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8142)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.01.27 0 0 8149

A cikkben egy prospektusból származó kép szerepel. Ideteszem jobb minőségben:

 

Előzmény: gyakornokelvtárs (8148)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.01.27 0 0 8148
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.01.25 0 0 8147

...a MOL-Vevőszolgálatától  kaptunk egy hivatalos állásfoglalást "az EVO 100 -as benzin bioetanol tartalma 0 %" , így a halmozódó káros hatás kiiktatva, a fűtőértéke sem kisebb. Apukám már ezt tankolta a Zapiba, ami jól megy, hidegen és melegen is pöcre indul.

Előzmény: Köny (8146)
Köny Creative Commons License 2020.01.24 0 0 8146

Ez kell a Zapiba (is), pizo mondta: "100 oktános benzin, 1:100-ban hozzá 2T robogóolaj".

Előzmény: Vaskalap kartárs (8145)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!