Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2024.03.10 0 0 218404

Ki.  :)

Előzmény: Inner Circle (218403)
Inner Circle Creative Commons License 2024.03.10 0 0 218403

Megnéztem, autó nélkül nem ad életjelet, kikapcsolt gyújtással nem mentem vele semmire, gyújtással pedig csak az adott autóval foglalkozott, szóval nem derült ki, mi mindent tudna még. Mintha egymás után kiírta volna a protokollokat, amiket ismer? Esetleg annak utána lehetne nézni, a Sprinter min keresztül kommunikál, és az szerepel-e itt? Semmit sem értek a témához, gondolom kiderült :D

Előzmény: Paco155 (218402)
Paco155 Creative Commons License 2024.03.10 0 0 218402

Megrendelem a cuccot, és majd ha ideért kifizeted. 

 

Előzmény: TudatLan (218401)
TudatLan Creative Commons License 2024.03.10 0 0 218401

Ha megengeded, a teherautós (7.5t >) részhez szólnék hozzá: gyári szerződött márkaszervizeknek van az adott gyár szerveréhez hozzáférésük.

 

Iveco-nál, ha jól emléXem,30 napos 'időkorlát' -tal, működik a software. Azaz, ha 'elmúlik' a szerződéses kapcsolat a gyártó és a szerviz között, akkor a következő hónaptól, még a volt márkaszervíz is fújhatja a gyári sw-t,hiába van meg / áll rendelkezésre.

Jellemzően Panasonic CF sorozat notebookjain fut a program , plusz létfontosságú, a gyári adatkábel.

Jómagam próbáltam orosz klón-kábellel , a gyári sw-t futtatni, nem működött.

A tört....bocsánat : biztonsági másolat sw, saját panasonic cf19-en, de gyári kábellel, működött....  összes többi feltételt , nem írom le, mégis csak nyílt fórum.

 

 

Kérhetek konkrét segítséget?

 

Ha előre, forintban / euro-ban, odaadom a kütyü + beszerzés ktg-eit, rendelsz nekem egy ilyen okosságot, amit IC  belinkelt?

 

A merci sprinterben ugyanaz a motor van, mint egy csomó szgk-ban, ami csillagos orrú: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM642_engine

 

Van egy Renault Master is (megvert vele a sors) ... abban legalább a motor jó (olasz -eredetű).... a rá / köré akasztott sallangok....nos az igazi francia szemét.

Maga a motor : https://en.wikipedia.org/wiki/Sofim_8140_engine

 

Előzmény: Paco155 (218398)
Paco155 Creative Commons License 2024.03.10 0 0 218400

Nem, ez is espanol :)   De jobb oldalt felül ki tudod cserélni a nyelvet. 

Előzmény: Inner Circle (218396)
Paco155 Creative Commons License 2024.03.10 0 0 218399

"Ami , most, sürgősen kellene,  az egy Euro5 besorolású, 3.5 t-s, Mercedes Sprinter..... délután, lefotózom az OBD csatlakozóját ...." 

 

Az személyautó, nem teher. Azon az alapok akár működhetnek is.  Nézd meg hogy azt a motort ami ebben van milyen szeméyaotóba szerelték még. Motorkód alapján van esély olyat atlálni, és akkor azt az autót választva ( vagy autoscan, ha tudja a kütyü),  esélyesen betalál. 

Előzmény: TudatLan (218397)
Paco155 Creative Commons License 2024.03.10 0 0 218398

Ez egy nem egyszerű kérdés. 

 

Az EOBDII az már jó ideje kötelező minden személy (kiemelem, személy)gépkocsiban, szabványos csatlakozóval és szabványos protokollal, de ez csak a környezetvédelmi részre értendő. Minden egyéb, váltó, lámpa, ablakok, ABS, ESP, szervizintervallum, stb...  gyártói kódokkal megy. És nekik nem érdekük, hogy kiadják, mi mit jelent, hogyan olvasható, és hogyan írható.  Egy komoly "általános diagnosztika mint a Launch, KTS,  ilyesmi több százezer forint.  Évente. 

Persze kínában meg máshol is vannak akik elkezdik visszafejteni és árulnak olcsó diag eszközöket de azok használhatósága korlátos, és vannak akik egy-egy gyár termékeire ráállva csak ahhoz fejleszrtenek (akár a gyárral együrrműködve, és így pl cserébe amit a gyár nem akar semmiképp kiadni azt nem fejlesztik bele)  ilyen pl MES a Stellantis termékeihez. 

 

És ez a személyautó.  A Teherautó piacon egészen más termékek vannak egészen más dolgokhoz, sem a motorok, sem a fékrendszerek meg kb semmi sem ugyanaz. Az Iveconak, Mannak teljesen más a diag készletük.   Így azt mondanám, hogy Nem, nem alkalmas.  Viszont a puding próbája, hogy megkóstolják. Fel kell dugni azt hajrá. De nem sok jóra számítok. 

Előzmény: TudatLan (218393)
TudatLan Creative Commons License 2024.03.10 0 0 218397

Szia.

 

Igen, elvileg, ugyanaz a csatlakozó, a picurka járműveken (3.5 tonnás össztömegig, legalább is) .... a konkrétabb méretű tgk-hoz,pedig van. átalakító..... Azokon, gyárilag, harmincvalahány pines , körcsatlakozó van....

Köszönöm, hogy megnézed.  Az angol linket is köszönöm.

Ami , most, sürgősen kellene,  az egy Euro5 besorolású, 3.5 t-s, Mercedes Sprinter..... délután, lefotózom az OBD csatlakozóját ....

Előzmény: Inner Circle (218396)
Inner Circle Creative Commons License 2024.03.10 0 0 218396

https://www.aliexpress.com/item/1005006101332256.html

Talán így angol. Csati a tgk-ban is ugyanaz? Az enyémen, ha minden igaz, manuálisan is kiválasztható a jármű; holnap megnézem, van-e tgk a listában.

Előzmény: TudatLan (218394)
TudatLan Creative Commons License 2024.03.09 0 0 218395

Szia.

 

Mindkét motor jó, kategóriájában.

Én, személy szerint, rühellem, az Alfa Romeo emblémát hurcoló SUV-ot, de ez az én bajom.

Sebesség6árokat betartva, mindkét négyhengeres elhurcolja valahogy a bódét, mindegy , hogy a limuzinról vagy a batárról van szó. Igazán sportos közlekedéshez, kell a V6 , plusz a csigák.

 

Saját tapasztalataim, kvázi új, pár ezer km-t futott gk-ról vannak... ezeken, néhány hónapos korukban, még nincsenek nagy drámák.

A fenntartás, ha hosszabb távra tervezel, lehet, zsebbe nyúlós. Nem ismert, mekkora a keret az üzemeltetésre és cserébe, mekkora éves futást tervezel...

Pl. az újabbakon a multiair szűrő cseréjéhez, állítólag, már le kell venni a hengerfejet. Elvileg, ezt 100e km-enként kell(ene) megejteni... Vannak / lehetnek, még 'taposóaknák'....

Ki tudja, mennyire ütötte- vágta , az előző tulaj, a kiszemelt, használt kocsidat.

Magáról a kocsiról , talán elég annyi, hogy meglepően jól tartja azárát.... elvileg, legkésőbb,  a használt-piac beáraz.

 

Ha nem vagy menetteljesítmény centrikus, akkor a Giulia a 2.2 olajkályhával, lehet , jó választás.... A 4 hengeres benzinmotorok, nekem, keveset nyújtottak, cserébe, idegesít a sok felesleges 'extra'..... Használtam kint, külföldön, optimalizált V6-ost, az jó volt. Csúf ferrari hangja van,de ~szűk 700 ló, sok mindent tud elfeljtetni, a számomra idegsítő sz@rok közül. A kézi váltó amerikai..... nem rosszabb, mint  a régebbi fiat váltók voltak, pl 164-esen van 156oson. Vagy 155-ön.

Az autómata váltós gyorsan vált, de nem igazán barátja a komolyabb (emelt) motorteljesítménynek plusz állandó rajtolgatásoknak. Főleg ha úgy használod, ahogy kell: full racse módban. :D:D:D 

 

Élvezetesebb, mint a német konkurencia (merkádes vagy a bajor szekér...esetleg az ingolstadti űrhajó), de azok minőségét , nem mindenhol éri el....erős közepes a kocsi, de magasabb benne a vigyorfaktor. Inkább élményautó, mint az évtizedes stabiltás / hibamentes üzemeltetés szinonimája....

Előzmény: Dzsoni111 (218390)
TudatLan Creative Commons License 2024.03.09 0 0 218394

Hoppá, lemaradt....

 

Konkétan IC 218388 sz. hozzászólásaban szereplő, ?spanyol? nyelvű linken talál6ó, eszközre próbáltam, kérdezni.....

 

Grazie!

 

Előzmény: TudatLan (218393)
TudatLan Creative Commons License 2024.03.09 0 0 218393

Paco / IC 

 

Srácok (=tisztelt uraim),

 

ez a kütyü működik / használható, haszonjárművekhez is?  Euro 4 , illetve Euro 5 besorolású tgk-król van szó, konkrétan. Mercedes-Benz, Renault, Iveco......

 

Köszönöm!

 

 

 

 

Paco155 Creative Commons License 2024.03.09 0 0 218392

Boldog karácsonyt!

KawaBazsy Creative Commons License 2024.03.09 0 0 218391

Benzines jobb.

Előzmény: Dzsoni111 (218390)
Dzsoni111 Creative Commons License 2024.03.09 0 0 218390

Sziasztok,

 Nagyon tetszik a Giulia, de kell a hely így Stelviót nézegetem. Benzinest érdemes venni(guadrifoglio nem jöhet szóba) vagy dízelest? Melyik a jobb kevésbé kényesebb motor?

Használtan szeretném minél kevesebb kilométerrel. Talán németből 26 000euró körül.. ez rengeteg pénz(nekem az) .. nagyon kockázatos ilyet venni? Könnyű mellé nyúlni?

Köszi a segítséget!

Inner Circle Creative Commons License 2024.02.13 0 0 218389

Óh, be szép link. Mindegy, 13,58 euró és ingyér' hozták napok alatt, egyelőre működik.

Előzmény: Inner Circle (218388)
Inner Circle Creative Commons License 2024.02.13 0 0 218388
Előzmény: Paco155 (218384)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.13 0 0 218387

uhhhhhh :-(((   erősen out of range

...

ha még csapatlégvédelmi rakétatechnikus vónék (sose ' vótam) akkor lehetne így is jellemezni: kivül esik a hatásos megsemmisítési zónámon ...

...

amorén / arckönyvön nincs valami jószívű Alfás , akinek van MES meg elm kütyü?

 

valami ijesmi?   https://cuoresportivo.hu/forum/mecsekaljai_utkozes ...???

Előzmény: Paco155 (218386)
Paco155 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 218386

Magyar / Baranya

Előzmény: TudatLan (218385)
TudatLan Creative Commons License 2024.02.12 0 0 218385

szia

 

területileg hol lakik a beteg?  ( ország ... / .... megye )

 

Előzmény: Gokuza (218383)
Paco155 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 218384

"1. Mi nincs benne, automata szivató?"

Semmilyen szivató nincs benne. Az ECU a motor hőmérsékletnek, a külső hőmérsékletnek, a lambda jelének, a levegőmennyiségmérő jelének, a fojtószelep állásának, a fordulatszámnak és még egy csomó szarnak a függgvényében  jellegmezők alapján adagolja a benzint. 

 

"2. Oké, akkor ezt mutatja a műszerfal. Tököm tudja a pontos hibakódot, nincs OBD II ketyerém, a nagytudású és nem kevésbé arrogáns autoelktronikai guru akinél voltam meg nem énekelte meg a hibakódokat nagymester uram. Mea culpa."

Nem kell elnézést kérni, de azt tudnod kell, hogy ha nem tudjuk a hibát nem tudjuk a megoldást sem. 

 

 

"3. Nincs gép amire feltehetném, nem is lesz, a megye legjobbjának mondott szerelő akinek van meg széttárta karjait."

Vagy csak nem akart veled foglalkozni.  Ha te magad szeretnéd megjavítani akkor viszont szükséged lesz valamire amivel ki tudod deríteni mi a hiba.

Persze lehet úgy is hogy addig cserélgeted az alkatrészeket amíg meg nem javul, de az lehet nagyon drága mulatság és egy csomó fölöslegesen kicserélt alkatrész is ha nem nyúlsz bele elsőre szerencsésen. 

A másik út, hogy viszonylag értelmezhető áron már lehet kapni OBD csatolót, illetve le lehet tölteni megfelelő szoftvert is. 

A harmadik pedig az hogy elviszed szervizbe ahol fogadnak is és kifizeted a hozzáértésüket és a szükséges alkatrészt. 

 

Előzmény: Gokuza (218383)
Gokuza Creative Commons License 2024.02.12 0 0 218383

1. Mi nincs benne, automata szivató?

 

2. Oké, akkor ezt mutatja a műszerfal. Tököm tudja a pontos hibakódot, nincs OBD II ketyerém, a nagytudású és nem kevésbé arrogáns autoelktronikai guru akinél voltam meg nem énekelte meg a hibakódokat nagymester uram. Mea culpa.

 

3. Nincs gép amire feltehetném, nem is lesz, a megye legjobbjának mondott szerelő akinek van meg széttárta karjait.

Előzmény: Paco155 (218382)
Paco155 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 218382

"és a szivató nem húzza az alapjárati fordulatot, "

Nincs benne szivató.

 

"Aztán ha ráindítok elindul megint, de jön a következő körforgalom, kereszteződés és ha nem adok gázt hanem alapjáraton várok, hogy be tudjak sorolni akkor leáll."

Millió dolog okozhatja motor hőmérsékletjeladótól az alapjárati megkerülő szelepen át (asszem van benne, de ha nincs akkor a fojtószelep motorja az illetékes) a lambda szondáig.  

 

" Motor Control System Failure, VDC, Immo (!?),"

Ezek nem hibakódok.  Mik a hibakódok?  

 

"meg néha check engine légtömegmérő hibával. "

Mint írtam, sok minden lehet akár ez is.  Fel kell  tenni gépre és  élőadatot nézni mi történik amikor leáll.  

Előzmény: Gokuza (218379)
Saughassy Creative Commons License 2024.02.12 0 0 218381

Illetve lehet még a throttle position megzavarodasa, ezt resetelni es ujrakalibralni kell. A resetet meg tudod csinalni MES-ből is, alfa twin spark throttle reset calibrate es hasonlo keresesekkel sok segitseget talalsz.

Előzmény: Gokuza (218379)
Saughassy Creative Commons License 2024.02.12 0 0 218380

Ennyi hibakoddal nem, de a tunet pont ugyanez volt. Azt hiszem motorhofok jelado volt a ludas. Igaz akkor a hibakod is siman azt hozta.

Előzmény: Gokuza (218379)
Gokuza Creative Commons License 2024.02.12 0 0 218379

Sziasztok! Van egy 2007-es évjáratú Alfa Romeo 147 1.6 TS 105 le autó. A következőket csinálja: hidegen hibátlanul jár a motor, de ahogy eléri az üzemi hőt és a szivató nem húzza az alapjárati fordulatot, akkor a motor gázadás hiányában leáll. Aztán ha ráindítok elindul megint, de jön a következő körforgalom, kereszteződés és ha nem adok gázt hanem alapjáraton várok, hogy be tudjak sorolni akkor leáll. Ha adok neki annyi gázt, hogy egy ezren legyen a fordulat akkor a hiba "kiküszöbölhető", de ez így enyhén szólva sem ideális. A hibakódok amiket dobál ilyenkor: Motor Control System Failure, VDC, Immo (!?), meg néha check engine légtömegmérő hibával. Találkozott már valaki ilyen jelenséggel?

Inner Circle Creative Commons License 2024.02.09 0 0 218378

Oké, Aldis.

Előzmény: Paco155 (218375)
Saughassy Creative Commons License 2024.02.09 0 0 218377

Most az uj garazsban lehuzogatom a sarut, de persze a sarga Spider sem start-stopos. :) Viszont bosszant, hogy lenullazza a napi szamlalot, es ujrakalibralja a futes lamellait.

Előzmény: Inner Circle (218373)
Saughassy Creative Commons License 2024.02.09 0 0 218376

Nekem az aldis éveken át etette egész télen a Spidert, semmilyen negatív hatása nem volt az akkura. Ellentetben azzal, amikor elfelejtettem rakotni es melykisutottem. :) De meg igy is vagy 5 evig huzta, amikor elkezdett gyengulni, ami nem azt jelenti, hogy hasznalhatatlan volt. Vegul eladtam az autoval, így nem tudom mi lett a sorsa.

Előzmény: Inner Circle (218373)
Paco155 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 218375

Pedig jobban jársz az aldissal. 

Vagy rakd be az autót "szállítási mód"-ba. 

Előzmény: Inner Circle (218373)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!