Urak! Most hogy tavaszodik, többször meglepett, hogy egy kereszteződéshez közeledve a még nem üzemmeleg hűtővíz miatt megemelt fordulatszámmal, gázpedálról levett lábbal, relatíve nagy sebességgel érkeztem.
Úgy érződött, mintha belöknének a kereszteződésbe, ahol napjába amúgy többször is járok....
Télen sem volt ilyen "problémám", most meg hogy melegszik az idő, nem értem a dolgot.
Érdeklődni szeretnék, hogy jelenleg 145 e km van a 2006-os 1.3 75 Le Mjet motorban, viszont semmilyen infom nincs, hogy mikor cseréltek a vezérlést... Az olajat kicseréltem ami belevaló, gondolom az 5w40-el nem lőttem mellé.. Jó fajta olaj, szűrők kerültek bele...
A tipikus lánc hangot nem hallom, nem igazán tudom, hogy érdemes mostanában beiktatni egy cserét, vagy még ráér...
Tudna valaki tanácsot adni, milyen egyéb karbantartás szükséges, ami esetleg más alkatrészt is érinthet a motornál.
"Járó motor mellett egyenként (leveszed majd visszarakod) lehúzod a trafót a gyertyáról."
A régi klasszikus trafók bírták ezt a vizsgálati módszert, de úgy tudom hogy a mai (nem túlméretezett szigetelésű) egybeöntött vagy "ceruza" trafót ezzel a módszerrel jó eséllyel ki lehet nyírni.
Azt nem tudom, hogy a riasztó milyen problémákat okozott.
De a trafó/gyertya hiba kb 5 perc alatt megállapítható.
Beindítod, hagyod járni kb 1 percig, hogy stabil alapjárat legyen.
Járó motor mellett egyenként (leveszed majd visszarakod) lehúzod a trafót a gyertyáról. Ha változik a motor hangja (vagy leáll) akkor az a trafó és gyertya jó. Ha nem változik akkor az a trafó vagy gyertya rossz.
A hibásnak itélt trafót átteszed egy másik helyre. Ha a másik helyen levéve változik a motorhangja, akkor az a trafó jó, az eredeti helyén lévő gyertya hibás. Persze ha a gyertya és trafó is kinyirta egymást, akkor átrakva lehet már 2 hengerrel be se fog indulni.
Bocs, rosszul írtam, nem elindulni, hanem menni nem akart harmadik sebesség fölött. Közben a szerelő mégis ránézett, azt mondta hogy szikra nincs. Jó esély van rá, hogy megint az a nem gyári, előző tulaj által beszereltetett tetves riasztó a ludas, ami már ez előtt is okozott problémákat. Vagy gyújtótrafó is lehet.
Annyit tudok biztosan, hogy az utolsó 2 olajcsere már megfelelő Selenia olajjal történt (Fiat szabványnak a kézikönyve szerint megfelel). Hogy előtte mi volt nem tudni, de az olajat nem eszi (kb fél liter 10-12 ekm alatt)