A flottakibocsájtás szempontjából a WLTP számít nemde? A kibocsájtást ugyanis afogyasztásból számolják, ha a fogyasztás a WLTP szerint a valósnál 20-30%-al kisebb, akkor ugye a flottakibocsájtási értékek is mást mutatnak. Mivel a WLTP jelenleg a túlméretes motoroknak kedvez, akkor akár ki is törölhetjük a seggünket a "javított szabvánnyal"
Persze... jobb lesz, mint a régi, de a valósághoz meg megint semmi köze...
Azt nem értem: 40 éve elég volt a 14-15 colos felni a 2 tonnás autókra (Németországban is ) manapság pedig egy alsó kategóriás kocsin is ciki a 17 colos felni.
Hülye divat a nagy felni. Egyébként az is divat lett: nincs pótkerék a kocsiban mert akkor kisebb lesz a fogyasztás. :)
a komcsi az az, amikor mindenkitöl elkobozzák a tanyabike-nál nagyobb összes közlekedési eszközt, bezúzzák, tankot csinálnak belőle
az emberek pedig az állami buszvállalat buszain utazhatnak ha kapnak rá engedélyt, pl belépést a szomszéd megyébe, vagy elhagyási engedélyt abból amelyikben a bejelentett lakcíme van
az amit én megfogalmaztam, az a hazudós, és rossz viselkedésre motiváló marketing büntetése, ami már a "városi terepjáró" szóösszetétellel megvalósult
ezek a cuccok nem terepjárók, teherautó alvázra épített személyszállító dömper, pontosan azt valósítja meg, amiért elvakult zöldek az egész személyautózást be akarják tiltani válogatás nélkül
őket azért kritizálom, mert a tevékenységükkel energiaszegénységet okoznak, megfosztják a kisembert az egyéni közlekedés lehetőségétől pl a dízeltiltás révén
a másik oldalon meg azok állnak, akik a túl olcsó üzemanyag miatt a környezetszennyezésben találták meg azt a terültet amiben versenyezni kell egymással
nahát az ilyen keressen más dolgot amiben kiemelkedik a tömegből
ezért kell úgy fellépni, hogy az tönkretegye a SUV státus szimbólum jellegét, de közben a többi autótulajdonosnak ne okozzon méltánytalan kárt
Személyeskedés + szalmabábozás helyett mi lenne, ha inkább rámutatnál, hogy a jelen szabályozás szerint nem lehetséges kibújni a flottaszintű emissziós szabályok alól?
Abszolut az, az proli kisember irigysege azokkal szemben, akiknek jobban megy, kornyezetvedelmi kontosbe oltoztetve.
Aztan amikor bekúrja a muanyag flakont meg a doglott macskat a kazanba, akkor egy ora alatt tobb szennyezoanyagot bocsat ki mint egy X7es egesz evben...
kiegészíthető azzal, hogy ha a gyártó terepjáróként forgalmazza, akkor
- kötelező a felezőváltó
- körmös gumi, csak azzal lehet eladni
- autópályán max 80km/ autóúton, és lakott területen kívül max 70km/h (esetleg eleve nem kaphat típusengedélyt ha terepjáróként önerőből gyorsabban tud menni mint 80 km/h
Ez szöget ütött a fejembe, ezért elszórakoztam a Google térképpel... és bakker... még Bayerischer Wald-ban sincs olyan, hogy 5 km-es sugarú körben ne lenne két ház...
En meg tobb ezer kilometert levezettem mar X5/X6 sportulesekben, sot mindenfele sportulesben, es nagyon kenyelmesen elfertem, pedig nem vagyok kis darab...
Amugy az oldaltamasz szelessege allithato. Lehet szukre volt véve.
Komolyan, lesöpörtem minden eddigi műszaki ellenérzésemet, nyomtam egy resetet, mikor bementünk a weltbe, hogy nah most felhasználóként jól végig csekkoljuk a bömösöket. Egyébként télleg szépek voltak a verdák.....nagyon. Ott keringtünk pár percet mint a muslinca a cefre körül a cimborám gondolt egyet, hogy akkor ő most bepattan egy X5 be. Beül azt mondja valami nem okés, merthogy nem fér el az ülésben, mondtam is, hogy hülye vagy szállj ki, biztos rosszul van beállítva vagy ilyesmi. Főleg, hogy én nagyobb darab vagyok tőle, majd én... :). Bepasszíroztam magam a verdába és bakker olyan szinten kicsi volt vagy nem tudom mi volt az üléssel, hogy konkrétan én 10km-t nem tudtam volna vezetni azt az autót. Azt nem tudom, lehet hogy ez valami extra sportülés volt kínaiaknak vagy ilyesmi, nem néztem konfigurátort, hogy ez választható-e valamilyen szinten, de az ott abban a kvitelben szívás volt, viszont az i3-ban gond nélkül elfértünk. Ezekután elfogadtam, hogy mind fizikai valómban mind egzitenciámban kinőttem az 5-ös sorozatot :))) de a 7-esekbe sajna nem lehetett beleülni :)
Nade ha nem terepjaro, nem is annak tekintik, nem arra veszik, nem arra tervezik, akkor minek josz ezzel hogy mit csinalna terepen? Irrelevans, nem erdekel senkit.
Mostanaban amugy egyre tobbszor jut eszembe hogy milyen fasza lenne olyan helyen elni, ahol nincs minden 5 kilometeren egy telepules. Ahol meg van tér. Felulsz a lora aztan egesz nap barangolsz anelkul hogy emberrel talalkozz.
Europaban ez mar nem sok helyen lehetseges, itt Bayernben meg egyaltalan nem.
Szubjektív dolgokat nem állítok be objektívnak... Az, hogy valaki miben érzi magát a legjobban - az merőben szubjektív, és amúgy az ő magánügye.
De azt állítani, hogy a SUV abszolút és objektív módon márpedig jobb/kényelmesebb, mint mondjuk egy limuzin/akármi - az szerintem azzal egyenértékű, mint, ha valaki azt mondaná, hogy márpedig a rántott hús jobb, mint a babfőzelék... Nem, nem jobb, és ez egy magánvélemény - amúgy nincs is értelme abszolút összevetéseknek, annyira más témakör. Kétféle recept szerint készített babfőzeléket (két azonos kategóriájú, hasonló felszereltségű-árú SUV-ot..) már van értelme összehasonlítani ilyen módon, mert így még objektívan is kisülhet az, hogy igenis az egyik jobban sikerült, mint a másik.
Azt viszont fenntartom, hogy tényleg fölösleges pazarlás, pont akkor kezdett a fejlett országokban a "terepjáró" menőség lenni, amikor már szinte senki nem megy még véletlenül sem terepre...
Inkább csak arról van szó, hogy ezek mindig is "menő-macsó" vasak voltak, de a 70/80-as évekig a terepjárók tényleg terepjárók voltak, és hétköznapi közúti közlekedésre egyáltalán nem voltak valami célszerű és kényelmes autók. Próbáljon ki bárki egy "rendes-békebeli" Land Rovert - kifejezett büntetés ezzel járni mondjuk munkába. Pláne valódi terepgumival - amivel viszont valóban elmegy olyan terepen, amin ma akármelyik büszke, százmilliárd lóerős csodaSUV az első ötven méteren végleg elakadna... Viszont mostanra meg tudják ezeket a nagyvasakat tényleg kényelmesre, fürgére, biztonságosra is csinálni, brutális gyorsulásokkal és végsebességekkel - cserébe a kétujjnyi peres, úthenger széles diszkógumikkal a kéttonnás szörnyűségek terepjáró képessége simán akár egy Suzuki Swift alatt maradhat, a gazdaságosságot meg hagyjuk...