Keresés

Részletes keresés

Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350028
Hogy a flotta emissziót mi alapján merik azt nem tudom, még az is hogy a régi NEFZ alapján...

A WLTP egész korrekt eredményt ad a mindennapokra.
Előzmény: Auralianus (350027)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.06 -1 0 350027

A flottakibocsájtás szempontjából a WLTP számít nemde? A kibocsájtást ugyanis afogyasztásból számolják, ha a fogyasztás a
 WLTP szerint a valósnál 20-30%-al kisebb, akkor ugye a flottakibocsájtási értékek is mást mutatnak. Mivel a WLTP jelenleg
a túlméretes motoroknak kedvez, akkor akár ki is törölhetjük a seggünket a "javított szabvánnyal"

 

 

Persze... jobb lesz, mint a régi, de a valósághoz meg megint semmi köze...

 

Előzmény: Taurus Obscurus (350025)
FRANKYE Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350026

Azt nem értem: 40 éve elég volt a 14-15 colos felni a 2 tonnás autókra (Németországban is ) manapság pedig egy alsó kategóriás kocsin is ciki a 17 colos felni. 

Hülye divat a nagy felni. Egyébként az is divat lett: nincs pótkerék a kocsiban mert akkor kisebb lesz a fogyasztás. :) 

Előzmény: Taurus Obscurus (350025)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350025

Nem a WLTP-ben, az RDE-ben, ahol a karosanyagkibocsatast merik. A WLTPben csak a fogyasztasmeres tortenik.

Előzmény: Auralianus (350024)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.06 0 1 350024

Milyen sebességtartományban? 0-50?

Előzmény: Taurus Obscurus (350023)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350023

Igazan nem akarlak elkeseriteni, de a WLTP-ben vannak padlogazas gyorsitasok is.

Előzmény: Auralianus (350020)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 -1 0 350022

Ki reklamozza ugy a SUVjait hogy varosit terepjaro? Ez egy elbaszott ujsagiroi krealmany. Pont azert hivjak SUVnak, mert semmi koze a terepjarokhoz.

 

" teherautó alvázra épített személyszállító dömper"

 

Nagyon keves ilyen van, talan csak egy-ket amerikai.

 

"megfosztják a kisembert az egyéni közlekedés lehetőségétől pl a dízeltiltás révén"

 

A SUVok? Mivan?

 

"versenyezni kell egymással"

 

Marhara nem a versenyzesrol szol a dolog, hanem a kenyelemrol.

 

"tönkretegye a SUV státus szimbólum jellegét"

 

Nincs a SUVnak statuszszimbolum jellege.

Előzmény: padisah (350021)
padisah Creative Commons License 2019.06.06 0 1 350021

a komcsi az az, amikor mindenkitöl elkobozzák a tanyabike-nál nagyobb összes közlekedési eszközt, bezúzzák, tankot csinálnak belőle

az emberek pedig az állami buszvállalat buszain utazhatnak ha kapnak rá engedélyt, pl belépést a szomszéd megyébe, vagy elhagyási engedélyt abból amelyikben a bejelentett lakcíme van

 

az amit én megfogalmaztam, az a hazudós, és rossz viselkedésre motiváló marketing büntetése, ami már a "városi terepjáró" szóösszetétellel megvalósult

 

ezek a cuccok nem terepjárók, teherautó alvázra épített személyszállító dömper, pontosan azt valósítja meg, amiért elvakult zöldek az egész személyautózást be akarják tiltani válogatás nélkül

 

őket azért kritizálom, mert a tevékenységükkel energiaszegénységet okoznak, megfosztják a kisembert az egyéni közlekedés lehetőségétől pl a dízeltiltás révén

 

a másik oldalon meg azok állnak, akik a túl olcsó üzemanyag miatt a környezetszennyezésben találták meg azt a terültet amiben versenyezni kell egymással

nahát az ilyen keressen más dolgot amiben kiemelkedik a tömegből

 

ezért kell úgy fellépni, hogy az tönkretegye a SUV státus szimbólum jellegét, de közben a többi autótulajdonosnak ne okozzon méltánytalan kárt

Előzmény: Taurus Obscurus (350013)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.06 0 2 350020

Háöizé... a WLTP-ben a 0-50 gyorsítás "legrövidebb szcenárió szerint" 15 másodpercig (!!) tart... ordít róla, hogy a túlméretezett motorok

számára kedvezően van kialakítva. Minél durvább az erő/tömeg arány, annál kevésbé fog realisztikus értékeket adni... mivel kétlem, hogy

egy 600+ lóerős bömöst vezető sofőr MINDIG (vagy akár átlagosan) 15 másodperc, vagy annál hosszabb idő alatt fog 50-re gyorsítani....

 

... de ugye te vagy a szagértő, mondd meg mit gondolsz erről :Đ

Előzmény: Taurus Obscurus (350019)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 -1 0 350019

miert, ki lehet? En nem tudok rola.

Előzmény: Auralianus (350018)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350018

Személyeskedés + szalmabábozás helyett mi lenne, ha inkább rámutatnál, hogy a jelen szabályozás szerint nem lehetséges kibújni a flottaszintű emissziós szabályok alól?

 

Előzmény: Taurus Obscurus (350017)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 0 2 350017

Abszolut az, az proli kisember irigysege azokkal szemben, akiknek jobban megy, kornyezetvedelmi kontosbe oltoztetve.

 

Aztan amikor bekúrja a muanyag flakont meg a doglott macskat a kazanba, akkor egy ora alatt tobb szennyezoanyagot bocsat ki mint egy X7es egesz evben...

Előzmény: Auralianus (350016)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.06 -1 0 350016

Szerintem pedig nem elitellenes... pláne akkor nem az, hogyha ezzel egy "beépített kiskaput" zársz le, amin keresztül a SUV-ok

kivonhatóak lennének a flottaszintű kibocsájtást szabályozó szabályok alól. A járműkategóriáknál nem véletlenül van megadva

a tömeg, méretek stb.

 

Abból kiindulva amit az autóipar folyamatosan művelt a gumiszabályozásokkal + kiskapukkal, nem hiszem, hogy nagyot lehetne

tévedni azzal, ha tiszteségesen leszabályozunk egy-egy területet.

Előzmény: Taurus Obscurus (350013)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350015

komcsi elitista elitellenes.

Előzmény: Taurus Obscurus (350013)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350014

Ki tudsz meg talalni ilyen faszsagokat?

Előzmény: padisah (350012)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350013

Tipikus komcsi elitista elkepzeles.

 

En azt javasolom hogy akinek 35 colosnal nagyobb teveje, 4 colosnal nagyobb telefonja, 15nm/fo meretnel nagyobb lakasa van, az fizessen luxusadot.

 

"ez viszont nem ugyanaz mindenkinek!"

 

Johogy.

Előzmény: padisah (350011)
padisah Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350012

kiegészíthető azzal, hogy ha a gyártó terepjáróként forgalmazza, akkor

 - kötelező a felezőváltó

 - körmös gumi, csak azzal lehet eladni

 - autópályán max 80km/ autóúton, és lakott területen kívül max 70km/h (esetleg eleve nem kaphat típusengedélyt ha terepjáróként önerőből gyorsabban tud menni mint 80 km/h

Előzmény: padisah (350011)
padisah Creative Commons License 2019.06.06 -1 1 350011

ideje állítani a szabályozáson:

 

- személyautó 1600kb-ig, afölött automatikusan kisteherautó, ami azt jelenti hogy autópályán max 110-el mehet, autóúton 90-el

- a vezetéséhez legalább 2 éves jogsi kell hiszen böhöm nagy járgány, nehogy letaposs vele valamit amikor még kezdőként bénázol

- üzemanyag adóját emelni kell

- súlyadót progresszívvé tenni, nagyobb súly aránytalanul nagyobb adót eredményezzen, a kisautók fenntartása meg olcsó maradjon

 

azon akadtam ki a legjobban, amikor előkerült egy flottaszintű co2 kibocsájtás elvárás az únió részéről

ez viszont nem ugyanaz mindenkinek!

 

https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/kozel-az-igazsag-pillanata-amelyik-autogyarto-bloffolt-hatalmas-osszegeket-veszit-majd.279569.html

https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/erdekel-mennyit-veszithet-az-autoin-az-audi-es-a-mercedes.244229.html

 

Előzmény: advocatusdiaboli (349998)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350009

"az alatt a 6-8 km alatt még be sem kapcsol a füstgázkezelője"

 

Ezt a baromsagot meg honnan szedted?

Előzmény: szilvatövis (350008)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350008

Anyuka viszi az oviba vele a gyereket. Még is más életérzés, mint ha egy Poloval fuvarozná.

Külön előny, hogy az alatt a 6-8 km alatt még be sem kapcsol a füstgázkezelője és hideg motorral 20 l/100 km körül fogyaszt.

Előzmény: Taurus Obscurus (350002)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350007

Jogos, nem csipoben vagyok kis darab :)

Előzmény: Auralianus (350006)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350006

Azért az nem mindegy ám, hogy mit jelent a nem kis darab... me ugye ha az üléstámlát "konditermezős-szteroidos" típusok farokhosszabbításához

tervezik, akkor ugye V alakú az ideális oldatámasz... ha pedig az átlagos "lihegős-tükörtojásos" rétegnek, akkor ugye A alakúra kell tervezni... :Đ

Előzmény: Taurus Obscurus (350004)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.06 0 1 350005

"itt Bayernben meg egyaltalan nem."

 

Ez szöget ütött a fejembe, ezért elszórakoztam a Google térképpel... és bakker... még Bayerischer Wald-ban sincs olyan, hogy 5 km-es sugarú körben ne lenne két ház...

 

... kemény...

Előzmény: Taurus Obscurus (349999)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350004

En meg tobb ezer kilometert levezettem mar X5/X6 sportulesekben, sot mindenfele sportulesben, es nagyon kenyelmesen elfertem, pedig nem vagyok kis darab...

 

Amugy az oldaltamasz szelessege allithato. Lehet szukre volt véve.

Előzmény: manta-z (350003)
manta-z Creative Commons License 2019.06.06 0 0 350003

Komolyan, lesöpörtem minden eddigi műszaki ellenérzésemet, nyomtam egy resetet, mikor bementünk a weltbe, hogy nah most felhasználóként jól végig csekkoljuk a bömösöket. Egyébként télleg szépek voltak a verdák.....nagyon. Ott keringtünk pár percet mint a muslinca a cefre körül a cimborám gondolt egyet, hogy akkor ő most bepattan egy X5 be. Beül azt mondja valami nem okés, merthogy nem fér el az ülésben, mondtam is, hogy hülye vagy szállj ki, biztos rosszul van beállítva vagy ilyesmi. Főleg, hogy én nagyobb darab vagyok tőle, majd én... :). Bepasszíroztam magam a verdába és bakker olyan szinten kicsi volt vagy nem tudom mi volt az üléssel, hogy konkrétan én 10km-t nem tudtam volna vezetni azt az autót. Azt nem tudom, lehet hogy ez valami extra sportülés volt kínaiaknak vagy ilyesmi, nem néztem konfigurátort, hogy ez választható-e valamilyen szinten, de az ott abban a kvitelben szívás volt, viszont az i3-ban gond nélkül elfértünk. Ezekután elfogadtam, hogy mind fizikai valómban mind egzitenciámban kinőttem az 5-ös sorozatot :))) de a 7-esekbe sajna nem lehetett beleülni :)

Előzmény: Taurus Obscurus (349976)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 -1 0 350002

Nade ha nem terepjaro, nem is annak tekintik, nem arra veszik, nem arra tervezik, akkor minek josz ezzel hogy mit csinalna terepen? Irrelevans, nem erdekel senkit.

Előzmény: advocatusdiaboli (350001)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.06 0 2 350001

Pont ezért az a magánvéleményem, hogy ez jelenleg a legértelmetlenebb - és sajnos leginkább környezet-károsító jármű-kategória.

Előzmény: Taurus Obscurus (350000)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 -1 0 350000

"akkor kezdett a fejlett országokban a "terepjáró" menőség lenni, amikor már szinte senki nem megy még véletlenül sem terepre... "

 

Latod mar megint felreviszed az ervelest. Senki sem kezeli ezeket terepjarokent, mert nem azok.

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (349998)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.06 -1 0 349999

Mostanaban amugy egyre tobbszor jut eszembe hogy milyen fasza lenne olyan helyen elni, ahol nincs minden 5 kilometeren egy telepules. Ahol meg van tér. Felulsz a lora aztan egesz nap barangolsz anelkul hogy emberrel talalkozz.

 

Europaban ez mar nem sok helyen lehetseges, itt Bayernben meg egyaltalan nem.

Előzmény: Auralianus (349996)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.06 0 1 349998

Szubjektív dolgokat nem állítok be objektívnak... Az, hogy valaki miben érzi magát a legjobban - az merőben szubjektív, és amúgy az ő magánügye.

 

De azt állítani, hogy a SUV abszolút és objektív módon márpedig jobb/kényelmesebb, mint mondjuk egy limuzin/akármi - az szerintem azzal egyenértékű, mint, ha valaki azt mondaná, hogy márpedig a rántott hús jobb, mint a babfőzelék... Nem, nem jobb, és ez egy magánvélemény - amúgy nincs is értelme abszolút összevetéseknek, annyira más témakör. Kétféle recept szerint készített babfőzeléket (két azonos kategóriájú, hasonló felszereltségű-árú SUV-ot..) már van értelme összehasonlítani ilyen módon, mert így még objektívan is kisülhet az, hogy igenis az egyik jobban sikerült, mint a másik.

 

Azt viszont fenntartom, hogy tényleg fölösleges pazarlás, pont akkor kezdett a fejlett országokban a "terepjáró" menőség lenni, amikor már szinte senki nem megy még véletlenül sem terepre... 

Inkább csak arról van szó, hogy ezek mindig is "menő-macsó" vasak voltak, de a 70/80-as évekig a terepjárók tényleg terepjárók voltak, és hétköznapi közúti közlekedésre egyáltalán nem voltak valami célszerű és kényelmes autók. Próbáljon ki bárki egy "rendes-békebeli" Land Rovert - kifejezett büntetés ezzel járni mondjuk munkába. Pláne valódi terepgumival - amivel viszont valóban elmegy olyan terepen, amin ma akármelyik büszke, százmilliárd lóerős csodaSUV az első ötven méteren végleg elakadna... Viszont mostanra meg tudják ezeket a nagyvasakat tényleg kényelmesre, fürgére, biztonságosra is csinálni, brutális gyorsulásokkal és végsebességekkel - cserébe a kétujjnyi peres, úthenger széles diszkógumikkal a kéttonnás szörnyűségek terepjáró képessége simán akár egy Suzuki Swift alatt maradhat, a gazdaságosságot meg hagyjuk...

Előzmény: Auralianus (349993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!