"Ez volt a szokás. Jézusnak meg volt a véleménye az alkoholról (ld. Lk 5:39)...."
Ez az amit vitatok, pont a példázatok természete miatt, mivel te itt a példázatot szószerint érted, de ha itt megteszed a posztósnál miért nem ?
Amúgy hol van benne negatív ítélet ? Azt írja hogy aki ó-t iszik, az nem kíván újat. Na de ez miért negatív ítélet ? Negatív ítélet az lenne ha azt írná pl.: a gonoszok azok akik ót isznak, de itt csak megállapítja hogy aki ó-t iszik nem kíván újat.
Ezt kéne a hazug kegyelmednek igazolni a Bibliából !
Persze nem megy, ezé tépi az istentelen hazug szektás száját !
No mivel ,kegyelmed csak egy buta hazug algoritmus ezé javallok egy megoldást !!!
1.Kikeresi a bor ( nem a mustét): héber és görög szavát ! (lőn segítség)
a, görög 3631. oinov oinos oy’-nos; a primary word (or perhaps of Hebrew origin [03196]); "wine" (literally or figuratively):—wine.
b, héber 03196. Nyy yayin yah’-yin; from an unused root meaning to effervesce; wine (as fermented); by implication, intoxication:—banqueting, wine, wine[-bibber]. Greek 3631.
2.Megmutassa, hogy nem szerepel sehol a Bibliában, hogy ama bor ( ama héber és görög szó) az bizony alkoholmentes E.G.W-lé és senki se vót tőle részeg !
3. ilyen egyszerű az egész !
4. Segíteg kegyelmednek, hogy a hazug szektája által emlegetett new wine -t (must stb.)
igyen nevezik a bibliában !!!!
a, 08492. vwryt tiyrowsh tee-roshe’; or vryt tiyrosh tee-roshe’; from 03423 in the sense of expulsion; must or fresh grape-juice (as just squeezed out); by implication (rarely) fermented wine:—(new, sweet) wine.
No most már csak azt kéne megkeresni, hogy hol található ez meg ama bor helyett ! (nem sok helyen amúgy :)
5.Mivel nem sikerült megmutatni, hogy ama "03196. Nyy yayin yah’-yin" lehet ilyen is meg olyan is ti: arra más szót használ a Biblia: 08492. vwryt tiyrowsh tee-roshe’; or vryt tiyrosh tee-roshe’; ígyen kegyelemed:
Behúzza a viszkető fülét és farkát (mán ha van) és elsunnyog a főprogramozójához és többet nem irogat ekkora ostoba istentelen hazugságot a fő asszonyuk után szabadon !
Kedves Fórumtársak !
A mór megtette kötelességét, a mór mehet ! ( ez vónék én :) )
"mustármag példázat sem a mustárfa természetének ismertetése "
Vesz az életből egy igaz példát. Ugyanígy a bor esetén: nem töltik az új bort új tömlőbe. Ez volt a szokás. Nem varrnak új foltot ó posztóhoz. Ez volt a szokás. Jézusnak meg volt a véleménye az alkoholról (ld. Lk 5:39)....
A kérdés értelmetlen. A két példázat ugyanarról a tartalomról szól csak más képekkel, de mint ahogy a posztós nem a foltozóknak ugyanúgy a tömlős se a borivókról szól! Érted ?
De ugyanúgy mondhatjuk hogy a mustármag példázat sem a mustárfa természetének ismertetése stb...
parabolikus ellenszelekciád van, nem? Neked vörösposztó minden, ami ellenkezik a fantázisdús lelkivilágoddal, amit belédprogramoztak.... a nagyon jóakaratű szektaistenek, nem?
Képzeld el, mit csinálna velem, ha hatalmában állna? Talán ezt...?
Huszt utoljára vitték a zsinat elé, amely hatalmas és fényes gyülekezet volt: a császár, a birodalom fejedelmei, a királyi követek, a bíborosok, püspökök és papok, és a hatalmas tömeg, amely azért jött, hogy szemlélője legyen a nap eseményeinek. A keresztény világ minden részéből összegyűltek az emberek, hogy lássák az első nagy áldozatát annak a hosszú küzdelemnek, amelynek az volt a célja, hogy kivívja a lelkiismereti szabadságot. Husz, amikor végső döntésre szólították, kijelentette, hogy nem hajlandó meghátrálni. Átható tekintetét a császárra szegezve, aki olyan gyalázatosan megszegte adott szavát, ezt mondta: "Saját szabad akaratomból határoztam úgy, hogy megjelenek e zsinat előtt, az itt jelen levő császár nyilvánosan vállalt védelme és adott szava mellett." A zsinat minden résztvevője Zsigmondra nézett, és a császár arca bíborvörös lett. Az ítélet kihirdetése után elkezdődött a megalázó szertartás. A püspökök papi ruhába öltöztették foglyukat. Husz, amikor a papi palástot átvette, ezt mondta: "A mi Urunk Jézus Krisztusra, amikor Heródes Pilátus elé vezettette, fehér köntöst adtak, hogy azzal is bántsák. " Husz, miután megint arra buzdították, hogy lépjen vissza, a nép felé fordulva így válaszolt: "Milyen arccal tekintsek akkor az ég felé? Hogyan nézzek arra a sok-sok emberre, akiknek a tiszta evangéliumot prédikáltam? Nem! Többet ér nekem üdvösségük, mint ez a halálra szánt, szegény test. " A ruhadarabokat egyenként vették le Huszról, és mindegyik püspök egy-egy átkot mondott a ráeső ceremónia végzése közben. Végül "a fejére tettek egy sapkát, illetve egy gúla alakú papírsüveget, amelyre félelmetes démonalakokat festettek. Az elején jól láthatóan ez állt: ,fő eretnek'. ,A legnagyobb örömmel viselem ezt a megalázó koronát érted, ó Jézus - mondta Husz -, aki értem a töviskoronát viselted."
Az így "felékített" Husznak "a főpapok ezt mondták: ,Most lelkedet az ördögnek áldozzuk.' ,Én pedig - mondta Husz, szemét az égre emelve -, rád bízom lelkemet, ó Úr Jézus, mert Te megváltottál engem.'" Huszt ezután a világi hatóságok, akiknek átadták, elvezették a vesztőhelyre. Óriási tömeg követte: fegyveresek százai, pompás öltözékű papok és püspökök, valamint Konstanz lakosai. Amikor a máglyához kötözték, és már csak a tűz meggyújtása volt hátra, még egyszer azt tanácsolták a mártírnak, hogy vonja vissza tévedéseit, és mentse meg magát. "Milyen tévedéseket vonjak vissza? - kérdezte Husz. Egyben sem tartom magam vétkesnek. Isten a tanúm, hogy minden írásommal és prédikációmmal lelkeket akartam megmenteni a bűntől és a kárhozattól. Ezért a legnagyobb örömmel pecsételem meg véremmel azt az igazságot, amelyről írtam és prédikáltam. "'6 Amikor a lángok fellobbantak körülötte, énekelni kezdett: "Jézus, Dávidnak Fia, könyörülj rajtam. a Addig énekelt, amíg hangja örökre elnémult. Még ellenségeit is szíven ütötte ez a hősies viselkedés. Egy ügybuzgó katolikus így jellemezte Husz mártíromságát, és Jeromosét, aki nemsokára követte őt a halálban: "Mindketten kitartottak, utolsó órájukig. Úgy készültek a tűzhalálra, mintha menyegzőre indultak volna. Fájdalom kiáltása nem hallatszott ajkukról. Amikor a lángok felcsaptak, zsolozsmába kezdtek, és a vadul izzó tűz alig tudta elnémítani éneküket. " Amikor Husz teste elégett, hamvait az alatta levő földdel együtt felszedték, és a Rajnába szórták, a folyó pedig elvitte az óceánba. Husz üldözői hiába képzelték, hogy egyszer s mindenkorra kiirtották az általa prédikált igazságokat. Nem is álmodták, hogy a tengerbe még aznap eljutó hamvak azt a magot szimbolizálják, amely a föld minden országába eljut; és az akkor még ismeretlen földeken bő gyümölcsterméssel tesz bizonyságot az igazságról. Az a hang, amely megszólalt a konstanzi tanácsteremben, olyan visszhangot keltett, amely az eljövendő századokon át végesvégig hallható lesz. Husz nem volt többé, de az igazság, amelyért meghalt, soha nem enyészhet el. Hitének és kitartásának példája tömegeket bátorít
arra, hogy álljanak ki szilárdan az igazságért, vállalva a kínzást és a halált. Husz kivégzése az egész világ előtt tanúskodott Róma szószegő kegyetlenségéről. Az igazság ellenségei öntudatlanul is előbbre vitték azt az ügyet, amelyet meg akartak semmisíteni.
Részben igazat adok neked, de ha normális hangnemű vitát akarunk akkor nem árt megállni a "anyázás"-ban mert ez semmire nem vezet. Ezért próbálom normális mederbe terelni a topicot! Ezért engedem el a fülem mellett az "anyázást" is.