Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
A horvátok egyértelműen közölték , hogy a térképen jelölve volt a drótkötél ... addig próbálják rájuk tolni a felelősséget , amíg esélyük sem lesz elmaszatolni semmit , mert a horvátok nyilvánosságra hozzák majd a valóságot , hogy védjék magukat a magyar kormány hazugságaitól .
Kiemelik a pilóták tehetségét és a repülőgép biztonságát, de egy nem várt időjárási esemény(széllökés) miatt tragédiába torkollott a kiképzés. Sajnáljuk és ....etc.
Lesz egy belső vizsgálat, melyben:
A felettest valószínű kirúgják. A hajozo állományt egy nagy lebaszás kiséretében megfenyítik és kikötnek ezt-azt.
A horvátok olyasmit mondtak , hogy nemigazán volt ott keresnivalója a magyar helikopternek ... magyarán letértek a kijelölt útvonalról , hogy eltévedtek vagy vagánykodtak az majd kiderül (?) a feketedobozok tartalmából . (állítólag szemtanúk mondták , hogy nagyon alacsonyan és nagyon gyorsan repültek , ami a gyakorlatról visszatérve nem volt indokolt .
A drotkotelet kellenne meglatni ahhoz, hogy az ember alatta, vagy felette biztonsagosan atrepuljon.
Tudjuk mar milyenek voltak a latasi viszonyok? Azonkivul ha volt nap, vagy egyebb eross fenyforras, ami elvakithatta a pilotat a kritikus pillanatban, akkor en ezzel a verzioval mindenfelekepp szamolnek. Vagy esetleg pont kod, vagy felho, amiben a drotkotel eltunt.
szlovakiaban a legimentoknek sikerult belerepulni magasfeszultsegu vezetekbe amikor a Hernap egyik szurdokaba mentek menteni. Ott szo sem lehetett tapasztalatlansagrol, es megis megesett.
1957-ben Pécsett az Urán SC úszószakosztályának edzője Vecsei György volt, akit azért rúgtak ki a seregből mert átrepült valamelyik híd alatt MiG 15-tel.
Egyetertek azzal Amit leirtal. Amit mondani szeretnek az az hogy minnel nagyobb rutinod van pl az autod kezeleseben annal tobb figyelmet tudsz forditani a forgalomra es tudsz bonyolultabb helyzeteket megoldani haladni gyorsabvan. Itt is ha mar tobb szaz oras rutin van a seggedbe akkor tobb figyeles mehet a kornyezetre.
De feltetelezve az 50 orat egy idegen atszegdelt erosen korlatozo terepen repulni funivoban Nagy sebesseggel ahol meg extra kockazati tenyezok is vannak szimplan a jozanesz ellen van.
Azt az 50 órát sem erősítette meg senki: valaki bedobta és most arra építve megy az ítéletalkotás.
Nota bene: egy drótkötél alatt átrepülni úgy, hogy van legalább 50-100 méter a talaj és drótkötél között, egy évi 20 órát repülő úrvezetőnek sem kellene hogy problémát okozzon (mármint reptechnikailag).
Ez nem olyan oroszrulett, mint mondjuk serpa és oxigén nélkül indulni a Mount Everestre.
De profin kell csinálni.
Van fenn a Youtube-on egy videó Malév-pilcsikről, akik -- nevezzük így -- vagánykodásból megcsinálták, hogy a 31L pályára történő leszállás után rögtön az első gurulón kifordulnak balra. Az a pálya kb. negyedénél van, kb. 700-800 méter lehet a pályaküszöbtől. Egy B737-tel nagyon a pálya elejére kell letenni a gépet és minél kisebb sebességgel. Mint minden, határértékre tolt helyzetnek, ennek is van kockázata. Az utasok semmit sem tudnak, a vezető utaskísérőnek szólnak, hogy jól kösse be magát, mert nagy fékezés lesz...
Megy a pilótafülkében a poénkodás is közben, de a lazaság mögött érződik az abszolút profizmus; végigcsinálják a cheklistet előírás szerint, a "szárnya-lába rendben?, engedélyünk van?" vagy 3x is elhangzik.
Ha az a verzió lesz itt igaz, ami jelenleg a legvalószínűbbnek látszik, akkor itt valami gikszer jött közbe. Vagy technikai, vagy nem figyeltek oda, hogy hol és/vagy milyen magasságon vannak.
Ha utóbbi történt, az nyilván a pilóta hibája, de maga a manőver önmagában nem veszedelmesen kockázatos.
Allitolag alig 50 orajuk volt a tipuson. Ennyi repidovel vaganykodni (ha az volt )mar elnezest de ostobasag. 50 ora alatt meg ha tobb szaz orad is van mar mas tipuson meg nem erzed a gepet. Meg niincs meg az a fajta osszeszokottsag a geppel ami ahoz kell hogy vaganykodhass, kockaztathass .
Egy ilyen drótkötél alatt átrepülni vagy adott esetben (alacsony vízállásnál, szélcsendben) a Lánchíd alatt átrepülni, nem igényel extra repvez skilleket.
Attól lesz kockázatos, hogy nagyon kis helye van a hibázásnak, tehát a legkisebb problémából hirtelen tragédia lehet.
Ezt a hajós példádra írom.
A másik része a dolognak az, hogy katonai pilótának, aki harci körülmények között fog repülni (netán kifejezetten harci gépet vezet) egyszerűen muszáj vagánynak, agresszívnek és egy ésszerű határon belül normaszegőnek lenni. Aki kottából, a hivatalos harceljárás szerint repül mindig, azt hamar lelövik, mert az ellenség ismeri ezt a kottát és tudja, hogy milyen manőverre milyen kitérő/elhárító manővert várnak el, tehát számít rá.
Szóval a katonai repülésben muszáj fenntartani egy versengő, topgun-os, fenegyerekes szervezeti kultúrát. Nyilván nem hivatalosan és ésszerű keretek között. Ebben meg sajnos kivédhetetlen, hogy néha ilyen tragédiák történjenek. (Fenntartva továbbra is, hogy nem tudunk részleteket, tehát egyáltalán nem biztos, hogy a konkrét ügyre ebből bármi biztosan vonatkozik.)
Azt írtad, hogy biztosan csak pilótahiba az ok ["az azért biztos"], mert "ahol repültek ott meg volt tiltva a repülgetes ..."
Ezzel szemben a térképen nem látszik, hogy ez tiltott/korlátozott légtér lett volna és nincs olyan információ sem, hogy ők nem tartózkodhattak abban a légtérben, tehát számukra tilos lett volna ott repülni.
Hogy ehhez képest mit kerestek ott és hogy kerültek pont a kötélre, az persze lényeges kérdés.
Ennek lehet részben, vagy akár egészben pilótahiba is -- de ezt nem tudjuk és egy jó darabig nem is fogjuk tudni.
Megtalálták a helikopterrel lezuhant harmadik katonát Horvátországban. A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint csütörtök délután, a helikopter roncsai alatt megtalálták a szerdán, kötelességteljesítés közben lezuhant helikopter harmadik kezelőjét is.A helyszíni vizsgálat még tart a horvát és a magyar hatóságokkal közösen. A területen talált roncsokat és minden fellelhető darabot összegyűjtenek, majd Magyarországra szállítják további elemzésre. A magyar katona földi maradványait – a korábban megtalált két társáéhoz hasonlóan – Splitbe szállítják.A horvátországi helyszínen a Honvéd Vezérkar főnöke személyesen tájékozódott a kutatás folyamatáról és körülményeiről, legfontosabb célja azonban az volt, hogy találkozzon a helyszínen tartózkodó állománnyal. Böröndi Gábor altábornagy arról tájékoztatott, hogy a kiképzésen részt vevő teljes állomány a napokban szárazföldi úton hazatér.Elmondta, hogy a baleset helyszíne rendkívül nehéz terep, ami mind a kutatás-mentés, mind a vizsgálatok folyamatát jelentősen megnehezíti. A teljeskörű vizsgálat ezért – a fizikai kitettség okán is - várhatóan hosszabb időt vesz majd igénybe – tette hozzá.A Vezérkar főnöke hangsúlyozta: éppen ezért egyelőre nem lehet a sajtóban megjelent találgatásokat megerősíteni, az eset körülményeit a helyszínen dolgozó magyar-horvát szakértő bizottság fogja megállapítani.Böröndi Gábor altábornagy beszámolt arról is, hogy a honvédelmi tárca, valamint a szolnoki alakulat ( MH Kiss József 86. Helikopterdandár - hivatalos oldal ) minden segítséget megad az elhunyt katonák hozzátartozóinak.A Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség köszönetet mond a horvát hadseregnek, valamint a társszervezeteknek a kutatás-mentés és a vizsgálat, valamint a támogatás terén nyújtott együttműködő segítségéért.
"Sajnos a legtöbb ilyen esetben az van (aztán vagy kiderül, vagy nem), hogy még egy kis műsoron kívüli extra repülést is beiktattak."
Tegnap este kollégákkal beszélgetve, pont ezt mondtam. Szigorúan magánvéleményem, de szvsz a pilóta kihívásnak tekintette a terepet, és nem tudott ellenállni a kísértésnek. És valszeg már sokan megtették előtte, neki most nem jött össze. Lehet, hogy adott esetben még sokan ezt tettük volna.
Hasonló helyzetben már voltunk a tengeren, olyan sziklák között, amire a hajósok mondták, hogy szigorúan tilos és veszélyes átmenni, ezért ez egy dicsőség annak, aki megteszi, és sokan meg is teszik. "Természetesen" lelkendeztünk, hogy akkor uccu, de miután kicsit neccesen, de sikeresen átjutottunk, páran azért elgondolkodtak, hogy mi lett volna, ha... Persze dörgő taps illette a hajóparancsnokot.
Most láttam egy zipline videót, amelyiken van egy guruló sodrony, meg feszül felette 2-3 méterre egy másik, amelyikre színes gömbök vannak fűzve a légbenjáróknak figyelmeztetésként.
Azt "mondtam"/olvastam/irtam, hogy (valszeg pont a kötel miatt) ott nem is szabadott repkedni ...
(Ilyen különben pont törtent, vagy ~8-10 eve es Olaszorszagban. Ott egy repülö atvagta a drotkötelet (a pilota eszre se vette) a kabinok meg lehullottak. Nem jo 5let, ha valaki ott repked, ahol "lathatatlan" izek akadalyozzak azt.)
Olyan megállapításokat teszel, olyan következtetéseket vonsz le és olyan ítéleteket mondasz frissen elhunyt katonákról, amiről süt a hozzánemértés és a tisztelet teljes hiánya.
Linkelj inkább pár drónos meg szájberkatonás cikket, azzal legalább nem leszel kegyeletsértő.
Szóval mégsem volt megtiltva a repülés, csak, legalábbis a Pénzcentrum repüléstechnikai szaklap információi szerint, alacsonyabban voltak mint kellett volna. Nem tudjuk, milyen okból.
Szerintem nincs ertelme "ennyire szörszalat hasogatni" ... hiszen ez egy "elözetes vizsgalodas" reszeredmenye volt, ... ahol az okokat firtattak/keresgeltek ...
A térképen nem látszik semmilyen speciális légtér a lezuhanás helyén.
Ha volt ettől függetlenül időszakosan lezárt légtér, akkor az pont miattuk volt, hogy más forgalom ne legyen.
Hogy pont abban a völgyben mit kerestek, és miért olyan magasságon, ahol a zip-line volt, az az igazi kérdés.
Sajnos a legtöbb ilyen esetben az van (aztán vagy kiderül, vagy nem), hogy még egy kis műsoron kívüli extra repülést is beiktattak.
Ami még ilyenkor a háttérben előfordul -- és ezzel sem akarok a konkrét esetre nézve bármi sugallni, mert semmi információm --, hogy ez nem egyedi eset volt. Csak eddig nem volt baj belőle, most meg összejöhetett pár apró körülmény, aminek az eredője lett a tragédia.
Nem állítom, hogy ez és így történt, de a jelenleg rendelkezésre álló, hiányos információkból számomra ez tűnik a legvalószínűbb magyarázatnak.
Aztán lehet, hogy fél óra múlva kiderül valami, amitől már nem ez lesz a valószínű magyarázat, hanem valami más.
Szóval mégsem volt megtiltva a repülés, csak, legalábbis a Pénzcentrum repüléstechnikai szaklap információi szerint, alacsonyabban voltak mint kellett volna. Nem tudjuk, milyen okból.
Ha meg lett volna tiltva a repülés, akkor azt vagy látnánk a térképen mint valamilyen speciális légteret, vagy pont a katonai gyakorlat miatt volt megtiltva -- rajtuk kívül mindenki másnak.
(A magyar légtér is tele van ilyen, más, polgári forgalom elől időszakosan lezárt vagy lezárható légterekkel.)
Ha ebben ennyire biztos vagy, akkor kérlek nevezd meg a tiltott/korlátozott légtér azonosítóját.
A repülőgép lezuhant és azonnal kigyulladt. Feltételezések szerint a balesetben közrejátszhatott az is, hogy a helyszín nem alkalmas alacsony repülésre, márpedig a helikopter éppen ilyen manővert hajthatott végre a tragédiát megelőzően.