A sebességkorlátozást az útátjárókban és az ívekben lehet esetleg elfogadni. Az előbbinél a korábban említett probléma miatt, az ívekben pedig az egyirányú kopás miatt.
Dehogynem, csak másik vágányon. :o) AMúgy a lassítást ellenirányban én is blődségnek tartom, ahogy azt a biztberek hiánya miatt előttem szólók is helytelenítették. Pár megállóval északabbra ugorva: rozsdás sínszálak tömkelege hever vágányok között, tájékoztató szerint hétvégi vágányzároknak vége, ennek ellenére lassújel még kivár...
Egymásnak ellentmondó definíciók voltak a közlekedési rendre az intézkedési tervben. Le volt benne írva, hogy egyvágányú pálya (oda-vissza 50), illetve két bekezdéssel később a helytelen vágány is (oda 50 - vissza 15).
Kipróbáltam az inga 56-ost. Viszont valamiért helytelen vágányon csak 20-szal mentünk, pedig amikor a 41-es egyvágányozott, akkor helytelenben is teljes gázzal ment. Viszont a staféta-felmosórúd tetszett :))
Rögzítettem bemondásokat is. Oldalamról letölthető (http://bveremiz.tk). Lehet, hogy valamelyik ideíró vezető fel fogja ismerni a hangját.
Igen, stimmel: már tegnap is: egy pillanatra elgondolkoztam, hogy mi is a furcsa ezen a szerelvényen: most hogy beírtad esett le hogy visszapárosítás:))))
Hát erre most nem esküdnék, mert kiment a fejembőla szám, de kizárásos alapon, ha jól emlékszem, 4316-4324 (!) volt ma 18. Ami mondjuk korántsem lenne kizárva, hisz együtt születtek újjá anno. Forgóvázaik mintha frissek (vagy frissen festettek) lennének első ránézésre.
Egy jelfogó van a kütyüben, és érzékeli a rajta átfolyó áramot, és addig húz, és áramot ad a húzómágnesnek. A régi típusú állítóművekhez elég hosszú működtető fesz kell. A nagy áramlökés hosszabb ideig tartja húzva a jelfogót a tranziensek lecsengése miatt, így elegendő ideig kap áramot a húzómágnes. A HANNING hajtóműveknél csakegy impulzus kell, a többit elnintézi.
A buszos indulási visszaszámláló össze van kötve a villamos biztberével. Ha már csak egy perce van a buszoknak, és a bejárati behatási pontnál (a régi leszállóhely elejénél) van a villamos, akkor 1-2 perccel eltolja a uszok indulását, hogy át lehessen szállni.
Így már valamivel tisztább. Akkor a gyöngyés azért nem állít néha, mert gyengén veszi a jelet? A buszos kijelzőt csak ezért kérdetem, mert (amikor még működött) többször előfordult, hogy a villamos érkezése miatt :01-ről :02-re állt át, és a főtáblán is átírta az indulást.
A tisztánlátáshoz: egy forgóvázon belül sorban vannak a motorok a két soros csoport pedig párhuzamosan. Meneten az alábbi áramértékek vannak: 70, 95, 135, 170, 205, 240, 275.
Gombok: ha megy a fűtés, akkor a nem állít nagyon hasznos, mert mindenképp elállna, főleg az újabb Hanning hajtóműves váltók. Féken is jó volna a nem állít, mert a visszatáplálás is elhúzhatja, de ezzel az a baj, ha a nem állítot megnyomod, és közben változtatod a fékpozíciót, akkor gyakorlatilag újra elkezd vissztáplálni. Budagyöngye váltót meg csak úgy van esélyed elállítani, ha majdnem megállsz előtte, odatolod söntre, és nyomod mellé az állít gombot. Különben nem áll át. Meg nagy sebességnél a gombot használom, nehogy véletlenül átálljon.
A buszos csak szimplán számol és kész. Ha nem megy el a busz, akkor is kezdi elölről a számolást a menetrendnek megfelelően.
A méhecskék az ívek kenésére voltak hívatva. A sínfej át van fúrva a pályatengelyre merőlegesen körülbelül középen egy kb 4-6 mm átmérőjű furattal, ahoz csatlakozik a tartályból jövő cső, és a sínszál külső oldalán meg van egy kis lemez, ami a sín járósíkja fölé emelkedik. Amikor a kerék lenyomja a lemezt, akkor egy csöpp olajat pumpál a pont akkor a furatnál lévő nyomkarimára. Így csökkenti ívben a súrlódást, így a kerék és a sínszál kopását.
(Előző:) Szal a lényeg, hogy itt csak soros van, de alapból ő vezérel. A "T" utódja (csak akkor másképp hívják) meg arra való, hogy "finoman, mintha lovat ...nál". ;o)
Ööö, igen, tudom mi a szán, pillanatnyi kikapcs, láttam már, és ez télleg nem az. De azt télleg nem tudtam, hogy "lazavzetéknek" híjják. :o)
Igen, a váltóállítás mechanizmusa többnyire klar, a (ebben a topikban ;o)) gombok csak arra valók, hogy ha biztos akarsz lenni, hogy annyi áramot adsz a szerkezetre, amitől a váltó a megfelelő irányba áll. Elvileg, ha tuti vagy, mellőzhetők is, nemde?
Még UI. gyanánt két kérdés: a (buszos) indulásjelzőket is egy ilyen nyomásos bizé váltja fel eggyel, vagy az más elven működik? Hol helyezkedik el nagyjából, és meddig kell elhaladni rajta/alatta/mellette? Van valami közük a dologhoz (vagy máshoz) azoknak a sárga-fekete csíkos, máv-logós, csöves tartályszerűségeknek, amik ott a nagy ívnél találhatók?