Értem.Ránézetek azért hamarosan biztos ami biztos alapon.A szíjban is van már 70 E km,ahogy használódik nő az előtöltés?Mert szíjcserekor kisebb volt új szíjjal.
Igen mikor leveszi a tompitottat, vár 3 mp-et utána dobja a Navira hogy ellenőrizzem az első fényszórókat azt eltűnik, de nem tiltja le a fényszórókat működnek tovább. Úgy lehet ahogy írtad. 35w os trafókat próbáltam legutóbb 50w osat "can - es" ezt két hétig működött azt megint jelez, mintha rajott volna a BSI. Számít hogy 35 vagy 50 w-os a gyújtó trafó az autó biztonsága szempontjából vagy ebben a problémámban ez lényegtelen? Köszönöm a segítséget
Delco. Az osztófejben van, de két fajta létezik belőle, ránézésre a lábszámban van különbség.
Ha biztosra akarsz menni akkor azonos gyártmányú trafóval együtt cseréld. (mármint ha a gyújtásmodul a beteg) Megeshet, hogy "csak" az ECU-tól nincs visszacsatolása, akkor sem működik.
sziasztok. Hyundai i30-as benzines kocsim van, és az ügyben érdeklődnék hogy általában rövid távon (1,5 km-es úton) használom munkába meg vissza. Okoz-e neki valami károsodást hogy csak ilyen rövid szakaszon használom (és ha okoz akkor mit, hogy előzhető meg?)
Induláskor télen, hány percig kell melegíteni a motort?
1.9 Tdi AHU Kat off,EGR off,más minden gyári.Az előtöltés a még elfogadható legnagyobbra lett anno beállítva grafikonon a Zöld vonalra ha jól emlékszem,nem én csináltam.Azóta kapott egy chiptuningot,ahol többek között az előtöltést is szépen megírták.Ilyenkor illene visszavenni az alapbeállítást gyári értékre?Csak azért kérdezem,mert így hideg időben a megszokottól is dízelesebb kerregősebb "nagy előtöltéses" a hangja amíg be nem melegszik.
Ugy inditott reggel a minusz 10ben. Leadtam. Megnezik az oninditot meg az izzitast. Nagyon remelem hogy meglesz a problema. Utana mar tokeleten indul amugy ha picit ment. Akksi, toltes jo.
Nálam az Almerán az önindítón lévő csatlakozásokat kellett megtísztítani, jó alaposan, mert csak kis áram tudott rajtuk átfolyni, kattanni kattant, de nem indítózott. Csavarokat leszedtem, sarukat megreszeltem az önindítón.
Látom ezen a sematikus ábrán. Tehát befelé csavarva kellene csökkennie az alapjáratnak elvileg? Mivel akkor szûkíti a pillangószelep mellett a megkerülõ levegõjáratot. Teljesen el tudja zárni ezt a mûvészbejárót?
Szerintem sem. Milyen elven állítja az alapjáratot? A rudazatot állítja (vagyis a pillangószelepet a torlótárcsa alatt)? Vagy valami levegõjárat keresztmetszetet szûkít?
A trafó nem ver át semmit. Csak a legelső verziók akkorát rúgtak vissza, hogy lehalt a CAN/VAN/LIN hálózat. Ezt kijavítva kezdték el árulni a CAN buszosnak. Tehát csak annyi, hogy nem okoz kárt az autóban...
A VW bordnetz más rendszer és éppen szerencséd volt.
A BSI lekapcsolt lámpáknál is figyeli a kimenetein ülő fogyasztókat.
Kis feszültségimpulzusokat küld pár mp-ként és ha nincs semmi a drót végén, jelez.
A Xenon elektronika 10V alatt nem csinál semmit, ezért látja rossznak.
Kondenzátort bármelyik autóvillamossági bele tud próbálni. 50%, hogy segít. A márkaszervizben nem fognak vele játszani.
Én nem akarlak cseszegetni mint a többiek, csak annyit teszek hozzá, ha a cső vége a flakonban beleér a fékfolyadékba akkor nem szív vissza levegőt és nem kell a csajod hozzá, folyamatosan pumpáld és nem kell a kulccsal nyitni-zárni.Valaha nekem is a feleségem segített nyomkodni , de ezért meg este nekem kellett.... Csakhogy azóta eltelt negyven év és inkább a cső végét belelógatom a folyadékba mert este már álmos vagyok........
Te idejöttél megkérdezni mi a vélemény a fotelfizikusi működésedről, és a cikkről.
Jószándékúlag javasoltam, hogy a bődületes marhaságot amit leírtál benne javítsd ki, mert ki fognak röhögni az ötödikesek. :) Valamit mókoltál rajta de nem az igazi, mindegy, a te lapod te szerkeszted. Azt viszont nehezen látom be, hogy utána amikor még tetézed is a hibádat és kijavítanak miért sértődsz meg ahelyett hogy utánanéznél?
Jesszus, béke van, én nem ekézni, sem ekéződni jöttem ide, azt meg pláne nem állítottam, hogy nem csak egy amatőr műértő vagyok, aki csak szenvedélyből baszogatja az autóját. Ráadásul csak kérdeztem. Na, nekem ez a buli túl komoly, vétel, vége, de úgyis mennem kell, mert már vár a fotelben a fizikatanár.
Azt valszeg amugy is cserelnie kell, mert nem hinnem hogy a mostanin van bemenet a futomuszenzoroknak a szintallitashoz. Ha mar ugyis vesz az ember ket komplett lampatestet, erdemes normalisan csinalni (mosoberendezessel es szintezessel).
Nem nyúltam az alapjárat állítócsavarhoz, egy donorból emeltük át a motort, de abban döglött volt az AC és csak hidegindítóval próbálgattam. Érintetlennek tûnt minden, csak éppen hét évet állt. A megkerülõlevegõállító az a felmelegedés szabályozó? Hol keressem az alapjárat állítócsavart és a megkerülõlevegõ állítót?
Próbaképpen betennék mindkét oldalra egy váltórelét,hogy amikor nem világít akkor egy 55W-nak megfelelő ellenállást kapcsoljon rá.(esetleg a refi izzót,ha már kéznél van)
1982es Mercedes W126 280SE. Megoldottam a gyújtásproblémát, gyönyörûen jár a motor, fordulaton is erõtõl duzzadó sorhat hang. A hiba: sehogy nem tudom 2000 alá vinni a fordulatot. K-jetronic rendszer. Az AC-nál levõ benzinnyomás szabályozó ki van iktatva belõle, ez okozhatja? Egy 6 baros univerzális AC van benne. Nagyon mennék már vele, de én 900as fordulat felett nem merném D-be húzni a váltót....
Használtan vettem két évesen és nem tudtam összehozni minden felszereltséget amitt szerettem volna ,így a xenon lemaradt ,utólag lett átépítve mint az előző autómban ott semmi baj nem volt vele, ez úgy néz ki nagyon érzékeny :(
Legutobb mikor a 307-es kapcsan nekialltam osszeszamolni EPC-ben cikkszam alapjan a BSI-variansokat, 30-nal abbahagytam. Nekem valami azt sugja, hogy minden felszereltsegi szinthez mas varianst hasznalnak, es mindent kisporolnak, ami oda nem kell.
De amugy sem ertem ezt az onszivatast, az 508-ashoz letezett gyari xenon. Ha ez olyan fontos, olyat kell venni, vagy be kell szerelni.
Mikor kikapcsolom akkor jelez hogy ellenőrizzem a fényszórókat..felkapcsolom vagy bármi mást kapcsolok fel vagy le nem jelez ..De ugyan ezek a trafok más márkájú autókat viszont átverik pl a WV konszernű autók nagy részét..
Autóvillamossági szervíz ezt tudná orvosolni? Vagy inkább PUG szakszervízbe vigyem?
A gyáriak el vannak téve mikor eladom az autót azzal fogom .A lámpa héja csak DEPO-s a belselye teljesen ki van cserélve Minőségi projektorra stb.Lásd vetítési kép amit linkeltem, egy DEPO nem vetít ilyet ,de még sok gyári sem.
Peugeot diagnosztikával lehet átprogramozni, amennyiben létezett abból a variánsból gyárilag xenonos. Viszont utána kérni fogja a szintérzékelőket. Amiket felszerelsz, vagy elenállással helyettesíthetsz.
Ha csak kikapcsolt állapotban jelez hibát, akkor elegendő lehet egy 3000u körüli kondenzátort mellé kötni.
A "kanbusz" egy árduplázó varázsszóvá nőtte ki magát a cigánytuningosok körében.
Bonyolultságot sejtet és mivel se az eladónak sem a vevőnek fogalma sincs mit jelent, ezért hajlandóak a szett árának felét is kifizetni egy xenon elektronika házába öltöztetett ellenállásért. :)
Az helyett, hogy fejlődtek volna annyit az elmúlt 10 évben, hogy át tudják programozni a lámpavezérlőket...
A bodycontroller az izzo aramfelvetelet meri, ennek semmi koze a CAN-hez.
Lakatfogoval ki tudod merni a kulonbseget, de igazabol mindegy is, mert ezek a ciganyxenonok a halogen fenyforrashoz tervezett lampatestben annyira szarul vilagitanak, hogy hamarosan onkent fogod visszaalakitani.
Sziasztok va egy Peugeot 508 RHH motorkód 2011.11 havi 2L HDI 120KW-os
Utólagos xenon szett van az autóban,ha az autómata ráadja a tompitottat teszi a dolgát mikor leveszi és átvált DRL-re a can-bus egyből dobja hogy ellenőrizzem a tompítottat,lámpát.
xenon 35 w halogén 55w ,de már vagy az 5. fajta CAN-es trafót próbálom és egyik sem tudja átverni az autó can bus rendszerét :(
A legutóbbi elég drága volt annak addig sikerült míg a szerelő ki nem nullázta a szervíz intervallum...azóta megint csinálja!
Vissza tettem az 55W izzókat egyből semmit nem jelez úgy hogy DRL az jó..a tompítottal van baja .
Ennyire érzékeny a CAN rendszere hogy nem lehet átverni semmilyen ellenállással?
Csak a futóművet, elvégre egy felújítás hogy nézne ki anélkül? :) Még a végén valaki elesik az autó mellett és felszíni rozsdát kellene nézegetnie, nem kockáztathatok.
Sziasztok. Vezérlést cserélek az octaviámon. Jelre tekertem a főtengelyt de a veztengely ilyenkor az 1 es henger szelepváltáson van és a 4 es meg felső holtponton. Nem forditva szokott lenni ? 1.9 tdi alh motorkód.
Tehat akkor az akumlatort erdemes elso korben meg neznem hogy egyatalan mi ujsag van :) mert az aksi telleg igen csak regi benne :)) multimetert be kell szereznem meg egy aksit ha az a problema :))
1 Hónapja tulajdonosa lettem egy 98-as Renault Megane 1,6e-nek. (K7M703) 455 kék.
Tegnap történt, hogy mentünk a városba és meg kellett állni a piros lámpánál. Ez még nem volt akkora probléma, de aztán mikor zöldre váltott.... 1-es indul... 2-es kuplung fel és bumm egy nagy robaj a motortérből. Nem mondom nagyon megijedtem, gyorsan félreálltam, közben folyamatosan egy kerregő hang. Motor leállít, géptető fel, a motor bedőlve jobbra... Pff... Szétnéztem és a hossz bordás szíj megvezetője beleért egy műanyag tartóba amiben vékony fémcsövek futnak. Kicsit elhúztam a műanyag tartót, és ujjra indítottam a motort. A hang megszűnt, de a motor ugyan úgy be volt dőlve...
Tető le, beszáll, Go haza... (kb: 5 km) Hazaértem, tető fel és láss csodát a motor visszaállt a helyére. Ami eddig beleért műanyag tartóba, az között most kb 4cm.
A sztorihoz még hozzá tartozik, hogy feltűnt (már amikor megvettem) 3.ba felváltok és kb 1500as fordulattól elkezd rázni az egész autó, a többi fokozatba is csinálja de akkor nagyon enyhén, 3.ba viszont elég határozottan ráz... Lehet összefüggés ?
Kérdés: Motor tartó bak ? Ha igen, milyen márkát ajánlotok ?
Üdv Urak! Tanácsot kérnék. Ford Fiesta 1.4-Benzines,(2006) le szeretném venni a főtengely ékszíjtárcsáját, de az istenért le nem jön, természetesen légkulccsal. Tudna valaki adni tanácsot mi a titka?
Akkor kipróbálom azzal ami benne volt, a számozás belül ugyanaz, csak van rajta két kis csöcs ami a mágnesszelephez megy. Meg találtam egy videót is, ebben elmondja mit hova, holnap folyt köv. Ez az amivel 2 hónapja tököltem itt a K-jet életre keltésével. Azóta beköltözött a motor a donorból a sajátba, csak gondos magyar kezek nyesték ám a köteget, és eléggé pöcsölõs volt összehozni a donor kötegével. Színre szagra évjáratra ugyanaz a két kocsi. Mellesleg azt az olcsó univerzális AC-t rendeltem amin páran röhögtek is a leírásán, hogy ha nem elég a 6 bar akkor duplán is be lehet rakni, egy cseh gyártású bosch valami, elég a nyomása a k-jethez úgy tûnik. :)
1982es Merci W126 280SE volt lánykorában, majd tizenévig 300D most visszaalakult 280SE-re, cseréltem gyújtáskapcsolót is, mert egy w123 as dieselé volt benne a vákuumos leállítás miatt. A hiba: csak akkor jár a motor, ha önindítózok! Gyönyörûen jár, amint elengedem a gyújtáskulcsot leáll.... Ac relé jó, külön akksiról tápot adva az ac-nak is ugyanezt a hibát produkálja. Csak indítózáskor jár a motor...
MI LEHET ELKÖTVE??? Valamit elköthettem a gyújtáskapcsolóban?
Lehet ez az önindító behúzótekercsén lévő mágneskapcsoló hibája is.(A kábelek és akku mellett.)
Mérjél rá egy próbalámpával a kattanáskor,hogy zár e a mágneskapcsoló.:próbalámpa egyik fele negatívra-legjobb az önindító házára- másik fele a mágneskapcsoló állórészre menő 8-as csavarra.
Jön a hideg és tankolnom kell. Ér valamit a prémium/alpesi gázolaj egy hagyományos dízelnél, segíti a hidegindítást (1999 V40 1.9 di 70kw )? Esetleg egyéb praktika?
Hello mindenki !!:) szeretnek segitseget vagy tanacsot kerni :) van rgy hibajelenseg csutortokon meg hasznaltuk az autot semi gond problema nem volt vele ma probaltam kicsit be inditani hogy hadd jarjon ugyis hideg van be ultem szokasos modon kulcs elfordit gyujtas es inditas ... es csak katoggas halatszik a motorterbol valoszinu hogy az onindito bendix ugral csak ki be de nem indul az auto es csak katog... de nem hiszem hogy akumlator problema mert nem az hogy probalna tekerni az onindito es a lampakbol a tompitot minden megy radio oke tehat akumlator nem hiszem tehat varom az otleteket javaslatokat :) hogy mi lehet a problema :) az auto Nissan Almera 1.4 benzin gx 5 ajtos :)
Én is jártam így vw golf 4 tdi-vel. Piszkosul idegesített,végére jártam a dolognak ! Önindító levétele után láttam hogy 4 kefe közül 1 nem ért hozzá a forgórészhez(beszorult) vagyis 3kefe dolgozott. Sztem le kellene venni az önindítót kitakarítani le ápolni a csúszó részeket,megnézni a keféket hogy mozog-e , De lehet hogy cserés mert el van kopva.
Sziasztok, hatha van ötletetek. Ilyen megtorpanas mitol lehet? Csak a napi elso hideginditasnal. Ebben a hidegben most kb mindig csak a megtorpanas hosszabbodik. Kb 11 honapja kapott 4 uj izzitogyertyat, berut. Nem ertek hozza, de en valamiert arra tippelek. Akksibis kb annyi idos, de az kb mindig ilyen 12.4 korul van inditaskor, visszavittem bemeretni es elvileg jo, masok is azt mondjak, hogy annyit mar eshet a fesszultseg, ha mar kinyitom az autot...
Nekem jelenleg 60-62 és a felső zöld vonalon van vag-ban. Helyes ez így? A motor irányítás kért értéke viszont nem valósul meg. A 004 blokkban nézve. : Specified start 2 to - 3 : 0.9 BTDC, Actual start 2 to - 3 : 1.8 BTDC Cold Start valve 3-70 : 2.8 %
Egy kis szerelési segítségre lenne szükségem. A Citroen C4-em (2012, 1,4B) akkumulátorát szeretném kicserélni. Levettem a biztosítékház fedelét, kiszereltem elöl két csavart (ez rögzíti a + saruhoz menő kábelt), most már elég jól mozog, de úgy látom, hogy elöl ki kellene húzni egy dugót (ebbe vékony kábelek mennek alulról: balról jobbra piros-fehér-zöld-sárga-zöld színben, ld. a képen). Nem tudom, hogy a csúcsával felfelé néző kb. háromszög alakú narancssárga műanyagot (ami a dugó elülső részén van, csak az alja és a csúcsa látszik) ki kell-e szednem vagy hagyjam; meg azt sem, hogy előtte oldalt valahol be kell-e nyomnom, vagy egyszerűen csak húzzam ki.
"Tehát akkor igy nem lehet rájönni,hogy mi az oka amikor egyszer egyszer nem ránt a leállitásnal?"
Erre írtam azt:
"Hogy éppen mekkorát ránt az függ attól is, hogy a motor forgásának éppen melyik pillanatában szakítom meg a folyamatot."
Tehát mekkorát tud még süríteni mielőtt a felső holtpont környékéről a nyomás visszalökné vagy átmenne a fhp-on és a normál forgásirányba tolná a nyomás a dugattyút.
Szerintem.
Az, hogy fojtószelep lezár és a (kb fél mp alatt) kialakult vákuumhatás érdemben befolyásolja a folyamatot?
Tehát akkor igy nem lehet rájönni,hogy mi az oka amikor egyszer egyszer nem ránt a leállitásnal? Amúgy felvillant egy hibajelzés,a szerviz főtengelyre utaló jelet állapitott meg,kicserélték a jeladót,de semmi változás. Ők a motorvezérlőre gyanakodnak.
Dízelmotor alkatrészei robosztusabbak mint benzinesé. Nehezebb a főtengely, hajtókar, dugattyú. (ami mozog)
Nagyobb a kompresszió is.
Leveszed a gyújtást (befecskendezést), a dugattyú stb még mozog, sűrít is. De már nem lesz befcskendezés, így a működése nem a normál ütemben megy tovább hanem vagy visszatartja a dugattyút vagy ha átfordul akkor is egy furcsát lök rajta.
Így el tudod képzelni? Én igen.
Hogy éppen mekkorát ránt az függ attól is, hogy a motor forgásának éppen melyik pillanatában szakítom meg a folyamatot. Ez is könnyen el tudom képzelni.
Aztán típusonként is különböző 1,9 pd nagyobbat ránt leállításnál mint a 2,0HDI. De a hdi amúgy is finomabban jár. Meg biztos számít a motortartó bakok állapota/minősége is abban, hogy ebből mennyit érzel.
Én inkább azt nem látom így elsőre, hogy a fojtószelepnek mennyi köze van ehhez.
Én értelek,de az én riomba az a természetes,ha rángat egyet. Pedig ezek szerint van benne fojtószelep. De mint irtam néha nem rángat és előtte magasabb a fogyasztás. Múltkor direkt kipróbáltam,mikor láttam,hogy a pill fogy nagyon gelment,leállitottam a kocsit és rángatás nélkül állt le. Ez a hiba. Utána ujraindit,visszaáll a fogyasztás is és újra helyesen rángatva áll le.
Akkor ezek szerint a fojtószelepem lehet eltömődve és azt kellene kicserélnem?
Van dízelem, az is ránt, mert nincs benne fojtószelep.
De ha lenne benne a leírás szerint,és úgy érezném, hogy ránt, elvinném egy hozzáértőhöz.
Amikor leállítod, elzár a szelep, vákuumot teremtve a szívócsőben, ami nyílván erőteljesen gátolja ( fékezi ) az éppen lefelé mozgó dugattyút a mozgásban.
Ezért nem himbilimbizik a főtegely annyit az egész bazárral együtt.
Az elozoekben irtam az 998kcm/2003 vvt-i Yarisban a diseles hangrol, az evap control szelep zakatol, melegen mar folyamatosan, mint egy varrogep. Csere lesz viszont ilyenkor mi van az aktiv szenes szurovel, ok okozat cserelni kene azt is? A tanksapka szisszen nyitaskor.
Masik problema, hogy idonkent/az esetek harmadaban hatramenetbe kapcsolaskor morogva megy be. Leulhetett a motor/valto egy rossz bak miatt, vagy kuplungpedalon kene allitani? Nincs tapasztalatom a tipussal. Egyebbkent a pedal csunyan nyikorog az utasterben es az oldaliranyu kotyogasa soknak tunik, meg nem volt idom utannajarni pontosan mi van ott. Lassan kezdem felmerni mit kell rendbehozni rajta. Remelem nem lesz olyan kalandos mint az elodje volt.
Arra már korábban kaptál választ RÉMES-től és 409-től is.
Az előző kérdésedre, hogy fojtás, ("fojtószelep": az új korszerű dízelekben már szinte mindben van.) ami a leállítást segíti van e az autódban (ha jó a motorkód...?) az előbb kaptál egy linket.
Lehet koszos a háza, akadhat a "fojtószelep"..., lehet, hogy csak ki kell takarítani.
Persze lehet más is: kivezérlés, dpf, üza a motorolajban, szoftverhiba.....stb.
Nem azbalapkárati rángatásra gondolok,az más. A leállitásnál. De ez nem hiba ez a legtöbb dizelnél igy van. Csak nem tudom ilyenkor mi az ami rángat benne. Akinek dizele van,cdak az tudja miről irok.
Köszi,lényegébe azért kérdeztem,mert az én koreai dizelemnél néha nem csinálja ezt a rángatást leállitáskor es megfigyeltem,hogy ilyenkor előtte néhány km en keresztül duplájára megy fel a fogyasztás.
Ez általába akkor jelentkezik,ha már több 10 km t mentem. Ilyenkor a főtengellyel lehet gond?
Én úgy tudom, hogy azért, mert a dízelben nincs ( na jó nem mindegyikben ) fojtószelep, ami hatásosan csillapítsná a főtengely ide-oda ringatózását az égés megszünte után.
Nem muszály automatának lenni. Nekem egyszer szétugrott az egész, utána kihézagoltam gumilapkákkal. Ezután úgy működött mint egy hagyományos bowden.:-)
Adott 1 VW polo 1.4 benzin, APQ motoros 99évjárat. Azt kérdezném hogy a kuplung bovden muszáj hogy automata legyen ?? Mindig bent fog (emel ki),már a második van rajta igaz ez 1bontott. Ha én át alakítanám nem automatára akkor gond lenne belőle ? Az új automata ára az 10ezer fölötti körüli. Köszi a választ.
Hááááát, az hogy a 7-es-e nem mondanám rá. Az irány mindenképpen jó, azon irányból jön. Kézzel próbáltam a környéken lévő eszközöket tapogatni, hátha érzem a kopogást, de nem tudok rájönni. Hallani viszont lecsukott motorház tetőnél is hallható.
Udv. Sikerult lecserelni a hunyadit egy ezres vvti Yarisra 2003-bol, 154k km van benne. Latszolag szabalytalan idokozonkent es helybol indulaskor dieselesen zakatol az utolso hengernel. Van ott egy evap szelep, mintha onnan hallana, de nem erzem kezzel hogy vibralna. Alapjaraton, magas fordulaton a motor harmonikus es zajtalan. Meg alig mentem vele, nem tapasztaltam ki a zajt. Otlet vagy tapasztalat? Koszonom.
Bocs, de általános a kérdésem, azért nem a szaktopikban erősködöm.
(ott is feltettem a kérdést, de hülyére vettek, s azon lovagoltak, hogy milyen színű az autó, meg hány éves a tulaj?)
Adott jármű: VW Golf Plusz; 1,6 literes, benzines; 2007-es születésű, 75KW-os; BSE motorkódos.
A nyáron vettem észre, hogy beindítás után a motortérből ütemes kopogás hallható. A motor jobb oldali teréből jön. Szomszédom szerint a kartelgáz elvezető csőbe van beépítve valami kütyü, annak a hangja hallható.
Meleg motornál már nem lehet hallani, de hidegen idegesítő.
Mit lehet -és egyáltalán lehet-e- vele kezdeni, hogy ne csinálja?
Valami eldugult, vagy tönkrement? Eddig miért nem csinálta?
(Elsőre azt hittem, hogy a bordás szíjból vált le egy darab, s az veri a burkolatot, mert olyan hangja van. Ráadásul a fordulattal az üteme is változik.)
Gondolom más autóban is van ilyen kütyü, hátha valaki ismeri a megoldást.
Én,relatíve úgy gondolom,hogy akár indokolt esetben sem sértődhet meg, egy ( főleg, laikus) autóvezető,mert rohadt mód rátok vagyunk szorulva a tudásotok,tapasztalataitok miatt-is. Ebben a túl kényelmes világban,ahol az emberek legszívesebben pl. a tanterembe vinnék, kiskorú gyerekeiket autóikkal,úgy gondolom tisztelettel és megbecsüléssel tartozunk felétek annak érdekében-is,hogy működjenek a járgányok.Ezzel befejeztem az én történetem. " Adok helyet" ebben a nagyon szuper fórumban másoknak is. ...és köszönöm a jó kívánságot,de sajnos ez nem rajtam múlik. Én és bajtársaim ( ez a megszólítás a Mentőknél) segítünk,mint Ti teszitek csak kettő közt az a különbség,hogy az emberi élet az fontosabb.
A KKL-hez kaptam amúgy egy VAG-COM nevű programot is, de elvileg csak a VW és társaihoz való, ráadásul angol, amiből egy szót nem értek. És ha találok vmi jó programot, kellene a Peugeot-hoz is, mert lassan elrohad itt az udvarban... :/ ABS odaégett motormosás után, ki akarom deríteni, hogy a motorvezérlő, vagy BSI nem sérült-e
Van KKL kábelem, meg van ELM bluetooth adapterem is. A KKL-hez keresnék programot... Azért küldtem azt a linket, hátha valaki rá tud bökni a listán valamire, amiről tudja, hogy jó és müxik.
Számomra is hihetetlen volt! Szerencsém,hogy reggel a szerelőnél megismételte,amit elcsodálkozva látott. Ellenkező esetben magyarázkodhattam volna,közben teljesen hülyének állított volna be.
De ez annyira hihetetlennek tűnt, hogy ezt hozta ki belőlem.
Mondjuk még mindig nem értem, azt, hogy miért nem szívta le az akkut az indító motor!
Régen ( fiatal koromban ) én is jártam így, meg is ijedtem rendesen, de arra volt magyarázat.
Gyújtást állítottam egy megszakítós járgányon. ( osztófej csere után először csak úgy, hogy annyira beinduljon, hogy stroboszkóppal finomítani tudjam )
Összeraktam, indítózok, ... semmi!
Jó, a többit kaja után,... elmentem enni.
Aztán visszamentem, gyújtás rá, mérem a trafón a feszültséget, bactatom a vezetéket a 15-ös pont körül, erre halk puffanás, és a kocsi elindul a garázs hátsó felébe, a fal felé.
Szerencsére csak egyet mozdult a főtengely, és nem volt akkora ereje a hengerben délelőttről maradt keverék begyújtásának, hogy be is induljon, de kicsit meglepődtem.
Pont ideális helyzetben állt meg minden ebéd előtt.
Hali! Ezek közül a programok közül melyiket ajánlanátok hiba olvasásra? Van ELM és KKL obd-m is. Egy Passatban szeretném kiolvasni, hogy miért világít az ABS (,és esetleg a fékkopás jelző lehet-e a kevés olaj miatt).
Tegyem le a füvet,cseréljek akkut stb :-))). Tudom,viccnek szántátok!!! Én a mentőgyakorlatban a szüléslevezetésben,komplex újraélesztésben,közúti balesetet szenvedett embertársaim fájdalmának csillapításában stb,stb. vagyok otthon. Ezért kértem mát több alkalommal segítséget az általam tisztelt autószerelőktől ill. hozzáértőktől. Köszönöm szépen a segítségeteket!!Vélhetően még találkozunk ezen a topicon.Minden jót kívánok és le a kalappal előttetek.
Sétálás után,most értem haza a szerelőtől. A műhelyben megismétlődött a tegnap esti.Általatok felsoroltak közül az indítómotor rendellenes működése okozta. Javítás alatt.
Suzuki Grand Vitara G16B motor, valós 50000 km-rel. 2-3000 fordulat között enyhén hullámzóan jár a motor hidegen és melegen is. Normális ez?? Van rá valami megoldás?
Még egy dolog: ugyanez a kocsi. Megállok valahol (pl. lámpák), kiveszem üresbe. Újrainduláskor állóhelyzetben elég nehezen veszi az egyest (2-est is: korábbi autóimnál is fordult elő ilyen, de akkor 2-es, majd vissza 1 és simán ment. Ennél sajnos nem). Ez csak állóhelyzetben történik. Ha már csak egy picit gurul, könnyedén veszi az összes fokozatot. Vélemény?
Amúgy a kocsi totál újszerű, mindene rendben, se hibakód, se semmi!
Én egyszerűen a klíma kompresszor közepének a forgását tudom elképzelni(nyomás-kiegyenlítődéséig)a többihez nincs elég nagy fantáziám.:)Ennek van is kis hangja.(a többi szerintem kamu,ha a gen. is meg a szíj is forogna akkor értelemszerűen a főtengely is-tehát járna a motor)
Rendesen,üzemszerűen működő autóról volt szó aminek leállítás után volt egy kis hangja.
régebben írtam hogy tanács kellene öcsém Corsa C-jéhez.. (1.3 cdti)
Tünet volt hogy 3000-es fordulat környékén elfogyott az erő , az elektronika leszabályzott..
Két hibakód is volt, fejből nem megy most mik, az egyik MAP szenzor hiba , a másik meg talán turbónyomás hiba...(CE lámpa és villáskulcs ikont is gyújtott)
Megoldás megszületett..Lett új MAP szenzor bele, de a hiba nem tűnt el, viszont nagyon ritka lett
Aztán 2 hónapra rá meghalt a 9 éves akksi benne..
Ahogy bekerült az új akksi azóta hibátlan...( kb 1 hónapja)
leállítás után már nem foroghatna csak ha a generátor villanymotort játszik. pontosabban akkor sem mert kellően feszes szíjnál a főtengelyt (mintha kihagytad volna a felsorolásból) nem tudná átforgatni.
Egy érdekes "jelenséget" szeretnék megosztani. A kocsi adatai: lásd előzményt.
Parkolás után,miután leállítottam a motort az utastérben "érdekes" hangot hallottam.Felnyitottam a motorház tetőt és láttam,hogy nagyon lassan forog a generátor illetve az ékszíjkötés miatt a klíma kompresszor és valószínű lent a vízszivattyú is. Rövid időn belül amikor megállt,kézzel nagy erőt kifejtve az ékszíjra megtudtam forgatni az előbb felsorolt (generátor,klíma stb.) forgó alkatrészeket.
Normális dolog ez?? Remélem érthetően írtam le. Nem vagyok autószerelő,ezért kérek itt segítséget.Köszönöm.
Nem fogod megúszni a mérünk-számolunk módszert. Órával mérd meg mindegyiknek a magasságát. Utána találomra be, aztán keress hézagokat. Ahol tudsz hézagot mérni, ott már választani is fogsz tudni. Újrarakod a mért hézagoknak megfelelően, és ekkor már valószínűleg még több hézagod lesz. Valószínűleg 2-3x szét kell szedned, mire mindet helyre tudod rakni. Ha fel lett újítva a hengerfej, szelepek cserélve/csiszolva, szelepülékek javítva, akkor az eredeti gyűszűk nem nagyon lesznek jók.
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem ! clio 1.5 dci (k9k 702) szelepemelőkről lejött jelőlésem és nem tudom melyik hol volt ! Manual szerint szívó 0.20 kipuff 0.40 de nem boldogulok vele mert akárhogy cserélgetem nem jön ki :( van valami varázslat ? Mert a manual is csak annyit ír hogy jól jelöljük meg mielőtt kivesszük!
Suzuki 1.3 GLX 2005-ös verdáról szeretnék kérdezni.
Üzemanyag szint jelző rosszalkodik, ha felénél több üzemanyag van benne fals értéket mutat.
Néha leesik a mutató, néha maxot mutat.
Elektronikával foglalkozom, mérném a potit, gondolom az rosszalkodik, viszont a hátsó ülés alatt van egy "lemez" amitől nem férek hozzá az üe. ellátó egységhez. Nem igazán akar feljönni, inkább ahogy próbálok alányúlni, letöredezik a széle.
Összerakom, ahogy a nagy könyvben van. A szíj siet lefelé. Kb. 2 mm lóg le a vezérkerékről, és a szivattyú kerekéről. Szíj külsején lehet látni, hogy a vízpumpáról is kb ennyit. Elrontottam valamit, vagy kifogtam egy hibás feszítőgörgőt? A görgő már újan csúszkál az excenter-agyon tengely irányban, és kotyog is egy kicsit.
Így kicsit másképpen hangzik, mint ahogy elsőre írtad........Egyértelmű, akkor érdemes/lehet gyűrűzni, ha a kopások ezt még megengedik. Azt meg mérni kell, addig értelmetlen kijelentéseket tenni.
Mindenesetre, nem egy 115/123-as dieselt gyűrűztem anno, 500ezer feletti futással és mind beindult. Amelyik meg túlkopott ezen lehetőségen, az fúrva lett, vagy motor csere.
miért ne lehetne? Lehetni persze lehet. A baj az,hogy amikor már gyűrűzni kell akkórra a henger
ovális és hordós, a gyűrű viszont kör alakú. Pl, a 615, 616. tip. merci motor gyűrűzés után el sem indul. Na ekkor hozzák hozzám, hogy hüvelyezzem vissza, szúrjam fel a gyűrűhornyokat mert az új dugó drága. A 124-es mercinél, vw motoroknál már általában beválik a gyűrűzés, ha mint mondod jó a horony, és elfogadható a henger.
Leginkább akkor nem övé a generátor mert az elektromos bekötése láthatóan nem gyári, csak ezek szerint sikerült találniuk egy olyat ami a felfogatás méreteiben hibátlanul klappolt. Lehet rá se jöttek, mi nem stimmel...
A generátor szíjtárcsája nincs egy síkban a többivel, közelebb van a blokkhoz, ezért csikorog a szíj. Sajnos se épkézláb robbantott ábrát, se leírást nem találtam hogyan lenne ez állítható.
Maga a generátor úgy látom fixen van a tartójában, csak a tartó tövénél leltem egy "esélyes" csavart.
Kérdésem: a képen bekarikázott 6-os imbusz fejű csavarral állítható a generátor tartója, avagy az valami mást tart és a generátor egyáltalán nem állítható?
Üdv. Salgótarján. A gépet nem rég vettem. Próbakörön nem füstölt, olajakat a kerekedő cserélte szállítás előtt (tiszta volt a nívón), ahogy használgattam figyeltem fel a jelenségre. Kereskedőt hí vtam javaslat motorolaj adalék (elmondása szerint 1 ilyen trak8val találkozott eddig annál segített az adalék),ha nem múlik a füstölés akkor meggyűrűzik.
Fekete Golf 4, 1.4 16 szelep, AKQ motorkód, 1999ből.
Vezérműtengely-ház kopás a probléma. Van valakinek tapasztalata a felújítással? Hol érdemes, mennyibe kerül, meg ilyenek. Vagy inkább keressek bontottat? Esetleg itt valakinek eladó?
Megaohmokkal nem sokra megyek, nincs profi multim.
Gondoltam meghajtom valami 60-100V-al és nézem az áram tüskéket, de ez nem tudom, hogy működne-e, elrontani nem akarom.
Fordos kollegával beszéltem, szerinte egy injektor hiba miatt be kellene indulnia, de a Fordokban Bosch rendszer van, működhet máshogy. Az még lehúzott csatival is működik valahogy, legalábbis életjelet ad.
Rail nyomás az elvárt, minden szenzor mérés jó, fordulat jel és veztengely jel van, szinkron is megvan.
Valószínű nincs befecskendezés, mert csak spray-el hajlandó menni.
Hab a tortán, hogy az egyes henger indítózáskor hallhatóan visszadolgozik a szívócsőbe. Szerencsére azt nem bontottuk, így a hiba előtte is megvolt, de még nem érezhető a motor járásán.
Mikor bejött, indítózáskor feltűnt, hogy az egyik henger sűrítése nem oké, de ezt természetesen a kifújó négyes henger számlájára írtam. :)
A kék füst általában olaj. Afehér lehet elégetlen üza, amit okozhat hibás porlasztó, helytelen előtöltés,----bár ennek furdulaton is mutatkoznia kell. Ha sokat jár alapjáraton akkor a szelepszár szimmeringnél szipákolhat olajat,majd fordulaton ez elég a kipufogótorokban. Ezután már csak 77 oka lehet
Üdv. Ez egy yanmar japán gép. Sajnos saját futóra nem fér fel igy nem olyan könnyű műhelybe vinni (muszály lesz) egy kompresszió és veszteség mérés gondolom közelebb vinne a megoldáshoz
az eredeti lanckerek vastag, ott a hezagolo bele van preselve a vez.kerekbe,.
( talan kepen latni eredeti kereket. )
az uj - modositott - lanckerek mar vekony, itt kulon kell szerelni a hezagolot.
ennel viszont nem fer el az eredeti lanckereken a hozzavalo jelado tarcsa.
(csak megforditva, de ugy meg dombornyomott feluleten fekszik a veztengo lapos homlok felulete, szvsz bator volt aki osszerakta. ..raadasul pozicioba sem lehet igy rakni )
...avagy itt a buko. es markakereskedes teved.
mert megis a lapos jelado kell hozza. ( ennek ellentmond a markaszerviz, es az osszes guglis talalat )
.vagy marad a vekony tarcsa hezagolo nelkul.
csak olyat meg nem lattam.. pedig tobbnyire bontatlan romok esnek be.
nem szamit, csak erdekes hogy nem talalom mit mixeltek ossze.
---------------------
(delutanra visszajott. - vezkerek csere utan stabil egy orat ment hiba nelkul- .. az eddig inditas utan vissza irt cmp pozicio hiba helyett,... most stabil P0303 egeskimaradas van.
kompresszio van. de trafo kivezerles mintha fotengely jelado hibara utalna..avagy szaraz a gyertya is.. szvsz lehet csak uzat nem kap.
passz.. ez mar a holnap zeneje. )
----------------
all mellette egy ebayes v40 2.0tdci
volt egy injektor piezo zarlat.. csere, auto indul , de elso inditasnal beragad a frissen felrakott /vagy csak lemosott?/ egy csavar eleg bele onindito.
uffel persze nem erti.
csak tudnam mi a faszt nem ert , mikor treleren hozott be egy nem indulo autot. .. :@@@
uuutalok hentesek utan dolgozni. ://
Jezuska. ne tegyel tobb hulye embert a karacsonyfak ala.. pliiiz.
A szivargyújtó ad elég teljesítményt, de egy ilyen USB-s tápkábel oda kevés lesz. Vegyél egy dugaszt, tegyél bele rendes (2-3 mm2) kábelt az már elég lesz annak az 20-50Wattnak.
elektronizalt mechanikus befecsitol. (K-jet is megkopik, de az legelabb full mechanikus de legalabb egyszeru. KE szamomra vhogy inkabb a ket rendszer hatranyat ötvözi mint elönyet. de valszin leginkabb elöitelet)
Hátizé, az a helyzet, hogy a gyártók azért használták nagyon sokáig('90-es évek eleje) a KE jetet, mert megbízható(elektronyik hiba esetén is megy, melegüzemben, ha a szivattyú megy, és van gyújtás).
Sőt, olyannyira megbízható, hogy sokáig javítani sem kellett, a szerelők sem tanulták/tanulhatták meg igazán, nagyon sokan nem tudják jól javítani(mai napig sem, most már azért, mert"öreg szar, nincs rá péz").
Egy ilyen autót lábraállítani szép feladat, de megfizethetetlen már annak a rétegnek, akinek ilyen autója van(ha közlekedni kell, nem csak nézegetni).
És ilyenkor szokott jönni a toldás-foldás, mindenki cserél rajta valamit, lehet még rosszabra, mint volt, nem indul, ha indul, nincs alapjárat, ha van alapjárat, nincs teljesítmény, ha az is van, akkor sokat fogyaszt, mester....végenincs kókányolás, aztán meg eladja/kidobja.
utólagos ülésfűtést tervezek beépíteni, de hideg van, és nincs kedvem kint a szabadban szétborítani a kocsit a vezetékelés miatt, igy mig nem lesz meleg azt találtam ki, hogy egy régi gps-em szivargyújtóját használom betápnak...elég áramerősség jön rajta szerintetek?
"a 3B motorok húszszelepes turbók a 7A húszszelepes szívó motorok voltak és még nehezebb összeszedni egy ilyen komplett rendszert."
1, amit belinkeltem ott az van leirva h hogyan legyen a 20V motronicjat a 10V-re rakni
2, azt nem tudtam,h nehez a beszerzes... mea culpa
"szóval az átépítés értelmetlen és megfizethetetlen."
ezt nem tudtam. de meg marad az opcio pl. szabadonprogramozhato vezerlövel. (vagy mas szeria vezerlovel es chipelessel, amihez kell vki aki eleg nerd...)
"van még aki ért a Jetronikhoz bár már ehhez sem kapható néhány fontos elem."
csak azt az embert meg kell talalni es akkor ott van az alkatreszellatas.
de persze az beszel belolem, hogy en idegenkedem a elektronizalt mechanikus befecsitol. (K-jet is megkopik, de az legelabb full mechanikus de legalabb egyszeru. KE szamomra vhogy inkabb a ket rendszer hatranyat ötvözi mint elönyet. de valszin leginkabb elöitelet)
valszin ha normalis motoruzemet akarsz akkor hosszutavon jobb/olcsobb atterni egy digitalis vezerlore. (tehat elektromos injektor motoroniccal, digifanttal, vagy vmi szabodprogramozhatoval)
KE-hez nem ertenek sokan es nem tömegcikk (nincs sok utangyartott/bontott) es relativ sok a mechanikus alkatresz ami kopasra hajlamos.
Ez a KE Jetronic rendszer maga állítsa a hidegindítást és az alapjáratot úgyhogy még alapjárati állítócsavarja sincs. Ezt a beállitát stroboskóppal végzik.
ne haragudj meg de ez egy zagyvaság. stroboszkóppal csak a gyújtás időpontját lehet állítani, az üzemanyagrendszert nem.
sajnos azt kell mondjam fogalmad nincs az egészről hogy működik. ez egy komplex rendszer és nem tolerálja a belepiszkálást, a beállításához nyomásmérők és CO teszter szükséges.
Köszi a segítséget, bővebben, a"2,3-as Audi motor teoretikuisan 0 km-es kopásmérés után, hengerfej síkolva, szelepek becsiszolva, új vezérlés,benzinpumpa 70%-os de ki fogom cserélni, aksi új szikra van trafó belefér a normába,irídium gyertyák, kábelok jók,porlasztók működnek, a hidegindítós is, de csak direktre kötve, elosztó kalapács működik stb. Szóval a motor kap szikrát, benzint csak úgy, ha a tárcsáját kitámasztom egy picit, ekkor egyenletlenül megy egy darabig, aztán a{szerintem}túl dús keveréktől beköoi a gyertyát és ledöglik. Ez a KE Jetronic rendszer maga állítsa a hidegindítást és az alapjáratot úgyhogy még alapjárati állítócsavarja sincs. Ezt a beállitát stroboskóppal végzik.Még egy dolog, a hidegindításnál a dúsítö porlasztönak egy késleltető hőellenáláson keresztül az indítómotor működése közben kellene áramot kapnia ami nem megy. Azt mondjátok, hogy a gond az alapjárati tömbben lessz,hát azt is kicsréltem,ugyanis van még egy tipusazonos komplet gépem, ami kipróbáltan működött. A végeredmény ugyanaz. Az segítene, hogyha tudna valaki szakműhelyt felszereléssel erre a problémára Esztergom, és környékén, esetleg Pesthez közel. Köszönet.
Szeretném megkérdezni, hátha tudja valaki kapásból, hogy a BMW e90 320D M47-es motornál a karterteknő levehető-e "simán" vagy le kell bontani a bölcsőt hozzá??
A helyzet az, hogy nem ártana kitakarítani, 260e km van benne most és sajna nem tudom milyen olajjal járt az előző tulaj és cserélte-e rendesen...
250-nél cseréltem olajat, én a bele való olajat raktam bele, fullszintetikust, most úgy látom, bár lehet, hogy csak előzőleg nem tűnt fel, mintha a jó olaj adalékai feloldották volna a régi lerakódásokat, mert az olajbetöltőnél jó látjható az olajsár... Előtte is lehetett, de most minha több lenne.
Ki kéne takarítanom a rendszert, karterteknőt stb., de a bölcsőt ha nem szükséges nem venném le...
Gondolkoztam, hogy esetleg megpróbálok tisztító adalékot, Pro-Tec stb. belerakni az előírásnak megfelelően, aztán átmosni valami olcsóbb olajjal és mehet bele a rendes olaj.
De kicsit tartok tőle, hátha többet ártok ( dugulás), mint használna.
Vagy talán az lenne a legésszerűbb, szépen ahogyan majd most is, 10ekm-nél lecserélem a minőségi olajra és talán pár olajcsere után már jobb lesz a helyzet, tisztul a rendszer.
Köszönöm, ez eszembe se jutott, hogy az elektronika bele van építve. A gyertyákban 30000 km van, a hézagokat mértem, 1,1 mm volt. A marelli már nem igazán jó vétel? Esetleg negatív tapasztalat van róla?
Azért is írtam,hogy senkit nem akarok megbántani. Ugyanis,ha a kérdező ( válaszoló ) így tud írni,fogalmazni, az is egy bizonyos szakmai tudás. A szocializálódás helyhez kötöttsége még önmagában nem jelent semmit arról,hogy ítélkezzünk mások felett. De,ha már az írástan
helyességéről beszélünk, rengeteg értelmetlen szó kerül leírásra aminek a Magyar nyelvhez semmi köze, sőt szégyene,és kiráz tőle a hideg ( műxik,1szer,h,valszeg, stb ). Az is lehet,hogy most is elbeszélünk egymás mellett,de nekem ez a véleményem.
"Nem mindenki rendelkezik hozzáértő szaktudással,.....hogy pontosan leírja a problémáját."
Most marhára nem erről van szó! Többek között én is írtam, hogy ezeket a tagolatlan, írásjel és nagybetű nélküli betűhalmazokat nem olvasom el. Egyszerűen csak azért, mert ráuntam, hogy hogy az időmet töltsem az értelmezésével. Ha a kérdezőt nem érdekli, hogy érthető legyen a gondja, akkor engem miért érdekeljen? Majd biztosan/talán jön olyan, aki az ilyet elsőre is érti, Ő majd segít. Ha tud.
Szóval nagyon nem a szaktudás hiányáról van szó, hanem arról az írásmódról ami a net egyes régióiban divatos, vagy talán kötelező. Nem ezeken a helyeken szocializálódtam, és bevallom, nem is vágyom rá.
Igen ez így van,hogy az értelmezhetetlen kérdésre nehéz válaszolni,de mivel emberek vagyunk és mindenki más mentalitású, ez így benne van a pakliba. Én meg azt bánom,hogy akkor amikor kellett volna nem a diagnosztikára fektettem a hangsúlyt,hanem a kaszni+fényezésre. Most sokkal nagyobb a kereslet egy jó diagnosztikásra mint a kasznisra,azért mert az autó nem baj,hogy szét van rohadva,csak menjen. Olyanokkal találkozom,hogy a lengővilla már majdnem kiszakad amikor hozza javításra, a többiről nem is beszélve.
Az én szakmám nem karosszérialakatos, így csak a saját autómat vagyok hajlandó mókolni. Mert ha elbaszom akkor magamnak baxtam el. Elemcsere szerencsére megy, ami meg hegesztéses azt szakemberre bízom.
Különböző okokból a nyáron megtanultam alapszinten fényezni, de ez már inkább a festés mint a karosszérialakatolás témaköre.
Sokat kérdezek én is itt a neten ahogy azt láthattad a fényezőben is. Sokszor válaszolok. És van amikor csak közbeugatok. Arra viszont mindig nagy figyelmet fordítottam, hogy érthető legyen amit írok.
A kollégától sem azt kértem, hogy professzori szinten magyarázza meg mit is kérdez. Hanem azt, hogy ne sms-t írjon. Az egyben, mondatvégi szóközök és természetes tagolás nélküli irományok egybeömlesztve mindenek csak nem érthetőek, az olvasó azt sem tudja melyik szava melyik mondatrészére vonatkozik.
Én is olvasom a fórumot igaz nem olyan régóta csak mióta érdekel a diagnosztika mert nekem még csak a Lada,Trabant,stb korszak jutott. Ezzel senkit megbántani nem akarok,de elég sok nyers hozzászólásokat láttam innen-onnan, és a kérdezők megsértődtek. Nem mindenki rendelkezik hozzáértő szaktudással ( én sem=azért igyekszem pótolni ),hogy pontosan leírja a problémáját. Amúgy,hogy állsz a kaszni javítás szakmában,ha megkérdezhetem ?
Kalapács ( nagy Samu ) megoldja a problémát ! Természetesen ez csak tréfa volt,amúgy én gumikalapáccsal szoktam finoman ütögetni amíg nem hallod,hogy valahol enged.
"A négyes henger trafóját átraktam a hármas hengerre, gondolva, hogy a trafó lesz a hibás és ez be is jött."
Ha ez nem a marelli volt, akkor ez azt jelenti, még egy gyári megdöglött. Várható előbb-utóbb a maradék is. A marelli nem egy nagy szám manapság. :-// Újabban csak a bajunk van vele minden téren. Érdemes lenne mind a 4-et kicserélni egyformára. Pl. Beru. (+ a gyertyákat is!!)
Szerintem azért nem tette oda, mert pl te még a kifejezett kérés után sem vagy hajlandó megtenni a tagolást.
Valószínűleg egy sort sem olvastál vissza (mondjuk ez esetben akár hónapokat is kellene), ezért inkább szólok: Sokan már közölték, hogy nem hajlandóak rejtvényt fejteni, így az ömlesztett szövegeket inkább el sem olvassák.
Értelemszerűen így jó pár olyan ember nem fog válaszolni neked aki akár segíthetett volna.
w209 320cdi, 2007-es, 220e km, kék. Hosszbordás szíjat levéve a klímakomp tárcsájának van zaja forgatásra, minimális lógása is van. Gondolom teljesen zajtalanul kellene forognia. Lehet azt cserélni, kompletten, vagy csapágyat is lehet cserélni? Hogy jön le? Nem ismerem..
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Az lenne a problémám, hogy adott egy autó(Toyota corolla, e12, 2006, 1.6 benzin, 3zz-fe motorkód), aminél a négyes hengernél égéskimaradást érzékelt a vezérlő. Egy trafó lett cserélve 20 ezer km-rel ezelőtt és még 3 gyárival ment tovább. A négyes henger trafóját átraktam a hármas hengerre, gondolva, hogy a trafó lesz a hibás és ez be is jött. Kivettem, megnéztem a gyertyákat, jónak tűntek. Elkezdtem ellenállásokat mérni a trafókon, sajnos nem tudom, hogy melyik kimeneten mennyit kell mérni, de fura dologra lettem figyelmes. Az egy éves trafó(Magneti Marelli) ellenállásai különböztek a gyári háromtól, mert azok szinte teljesen megegyeztek egymással.
ja ja gondoltam hogy igy lesz.mentségemre szolgáljon,talán jobban izgat a probléma mint a számitógépes szerkesztés, de mindig ez a baj az internettel,én ugy gondolom minden érthető és világos közben meg nem igy van,vagy csak számomra-:))))))megpróbálom fényképpel legközelebb hátha....azért kösz dio
Ez gyárilag ilyen. Volt olyan új autó, ahol a felnin volt matrica, ahol a két szerelési módot jelezték, és hogy az alátét normális, hogy kicsit mozoghat. Akkor nem csináltam róla képet, de legközelebb fogok az ilyen esetekre. :-)
ja még azt ideirnám /sajnos képet nem tudok felrakni most/hogy a négy porlasztó meg a nagynyomásu cső aminek a külseje az olajpuffertartály egy egységként van beszerelve a szelepfedél alá komplett együtt lehet csak kivenni is igy hátha rémlik valakinek miről van szó
helló!ha csak ennyi problémám lenne nem zargatom a fórumot:-)ez egy olyan rendszer ami a hengerfejben levő furatokon keresztül a befecskendező külső házán át tölti fel a nagynyomásu rendszert és a visszafolyás is ugyanigy müködik benne a hengerfejben ugyhogy semmi esély,lehetőség nincs veszteségmérésre kivezetni csöveket.ráadásul a felső részére rá van vezetve az olajnyomás egy puffertartályból.hidd el nem potyára irtam profi céget,akiknek megmutattam.CAMNAK:mikor arra jutottam hogy a kézipumpája felkeményedik gyujtás nélkül de utána eltünik az a kis nyomás is kinomban megtápláltam levegővel a rendszert és inditózáskor visszabugyborékolt a tartályba erősen.tudom ez igy ku..ára nem szakszerü ezért kérdeztem hátha valaki tud segiteni, a neten se sokat találtam, elvileg a befecskendezők nem javithatók,isuzu rendszer caterpillar gyártmány a számok alapján, de találtam ujakat lehet rendelni viszont én azt szeretném tudni ezek jók vagy nem
Nem ártott meg, a lényeget jól érted. Egy jelentős ellenálláson jön át az áram mindenképpen és nyilván kevésre képes, de arra pont elég, hogy megvicceljen.
Nálam a 2W-os izzón átmenő áram már pont arra elég volt, hogy önmagában ha csak a szelep vesz fel áramot akkor ne álljon le a motor. Már nem emlékszem pontosan mi, de volt valami lámpa vele szintén párhuzamosan kötve, és egy ideig úgy állítottam le, hogy mindig azt felkapcsoltam.:)
Egy régi egyszerűbb autónál amin egy szálon megy a gyújtás árama: mindenhova.""
egy max 2W-s izzon keresztul lehet 'mindenhol ' ott lesz az U..(bar ketlem hogy gerjesztes aramkorben marad 15 offra . ) de az I-t azt leszabja az izzo R-e..
szvsz... ezek a huncutsagok meg tobbnyire I-el mukodnek.
az meg nincs eleg.. 2W fojtason..
avagy tok tudja. en nem.
16 fok volt ma.
reggel kilenctol negyig merve, utanna csak erezve. /most 13 /
lehet megartott a hoseg. de hogy kocsonya nem fagy igy meg, az biztos. :@
Pont azt írom, ,hogy a neves gyártók kihelyezett termelése sokszor gyatrább mint a kínai fejlesztés.
Gondolom a magnettit és valeot nem kell bemutatni....
Itthon is ára van, csak nagyságrendekkel kisebb az ipar. De a gazdasági következményei azonosak.
Egyre több ember dolgozik egyre kisebb vásárlóértékű fizetőeszközért egy aránytalanul dráguló környezetben.
Nem a felülszerelt alkatrészekkel meg a robotizált gyártástechnologiával van a gond. Nem is az elvvel vagy a tervzéssel. Ezek mindegyike közel tökéletes.
Hanem az emberrel aki hibásan paraméterezi a gyártó sort. Ami aztán hibásan gyártja a többrétegű pcb-t, vékonyra vagy hiányosra nyomja a tömítő ragasztót, hibásan forrasztja az alkatrészeket, vagy rövidre húzza az ultrahangos kötéseket.
Ezek következményeit fel sem fogja egy bme-ről frissen kiesett mérnök. Ha esetleg kirúgják röhög egyet és megpályázza a következő helyet.
Kínában már kezdik felfogni a szakmai alázat jelentőségét, mert az életük a tét.
Pl. MY2013 Opel ACdelco hungary A17DTS ECU 2db örökre elaludt.
MY2012 opel Z17DTR DENSO spain ecu 2db hibás ragasztás, beáznak.
MY2013 Ford visteon hungary LCD hibák..
Csak az elmúlt 2 hónap fejből...Ezek között van 1500 euros tétel. Ellenben ha valami kínai cucc tipushibás arra pillanatok alatt lesz javított verzió fillérekért.
Mechanikus alkatrészt hirtelen csak saját példával tudok: Bmw stabpálca ruville vagy meyle made in germany, 1 év alatt eltűnt róla a gumi...bal oldali 10 éves lesz japán, hibátlan. Azt bánom, hogy eldobtam az orit, mert nem is az zörgött...
Sziasztok. 89-es évjáratú Opel Kadett 1.7 d kombi szürke. Úgy néz ki megoldódott miért nem áll le a kocsi. Zárlatos valami a kilométer órába vagy a fólián a műszercsoportba, kivettem, be raktam egy másikat és azonnal le áll. Sajnos ezen is fel van válva a fólia így vennem kell másikat. Hogyha van valakinek vagy tud eladót ne tartsa magába. Köszi a segítséget
Időközben szereztem egy egyszerűbb minőségűt. Holnap megpróbálom kipréselni azzal. Ha nem megy, még az általad említettre visszatérhetünk. A gömbfej 35 -ös, és a pereme 45 mm -es. Szóval még akár valami kerítésoszlop darab szerűség is jó lehet közé közdarabnak..
üdvözlet urak!opel monterrey 2000 évjárat 3,0dti motor/isuzu trooper ugyanez/tud valaki valamilyen szakembert módszert a befecskendezők/porlasztók/ vizsgálatához?ki kellene zárnom hogy melyik egység hibás de egyelőre csak tapogatom ezt a kombinált olajnyomásos dolgot.........egyszer tudtam vele kommunikálni railnyomás nem épül fel fizikailag is addig tart egy kis nyomást amig nem inditózok,akkor elmegy a visszafolyó ágba itt a környéken megmutattam egy jól felszerelt dieseles cégnek de nem tudtak mit mondani köszi dio
Tud valaki segíteni, hogy Budapesten melyik szerviznek van olyan, vagy ahhoz hasonló gömbfejprése, mint amilyenek az alábbi videóban/ képeken láthatóak? Első felső gömbfej ki és bepréselésre lenne szükségem 35mm gömbfejnél, úgy, hogy ne kelljen kibontani hozzá a lengőkart.
Valaki meg tudna mondani nekem, hogy egy 1999-es 1.3-as Swiften mennyibe kerul a vezerles csere, kompletten gorgokkel, szijjal, es amennyiben szukseges ugy vizpumpaval egyutt?
Inkább azt látom, hogy a fejlesztés abbamarad, mert felgyorsult a technikáknál váltási idő. Ez néha olyan érzetet kelt, hogy végtelenített szemetet terveznek a kedves vásárlóknak...
Valasszuk kulon a neves gyartok kihelyezett termeleset a kinaiak altal fejlesztett es gyartott cuccoktol - a fikazas az utobbira vonatkozik. Szerencsere Magyarorszagon meg kozel sincsenek kinai viszonyok, az olcsosagnak ugyanis eleg magas ara van:
1-2 éve kezdett feltűnni, hogy sorba jönnek a 2011 után gyártott autók javíthatatlan és egyértelműen gyártási hibából eredő vezérlő meghibásodásokkal.
Kivétel nélkül made in hungary, romania, slovakia.
Amit a mérnökök -tanulva az előző generációk hibáiból- kijavítottak és átdolgoztak, azt az előnyt az áthelyezett gyártás, a képzetlen, fegyelmezetlen munkaerő egy csapásra eltörli.
Mutatnal erre nehany peldat? Gyakorlatilag szinte mindent, ami feluletszerelt alkatreszekbol all, robotok raknak ossze es kemenceben forrasztjak. Emberi kezet egy panel max akkor lat, ha egy nagyobb kondit vagy trafot kell felrakni, de olyanbol egy autoban nem sok van. Raadasul ma mar eleg komoly szalagvegi tesztek vannak, az elektronikus funkcionalitasteszt mellett kamerarendszerrel nezik at a forrasztasokat a panelon.
Altalaban igyekszek kolbenschmidt et rakni de ebbe a motorba nincs. Csak original meg king. Kinget ritkabban szoktam hasznalni, ha nincs mas valasztas. Apu mondta meg regebben h a king eleg szar...de ebben az esetben az o rigonal nem fer bele a keretek koze+ mellette egy csomo minden(tulmeretes dugo, lendkerek...stb)
Az a probléma, hogy a rutinná vált soviniszta távolkelet fikázás közben nem vesszük észre, hogy közép-európai régió ipara ott tart mint kína 10 éve.
Csak jobb a marketing.
Azért éri meg már itt üzemet létrehozni, mert olyan mértékben lezüllöttek ezek az országok, hogy mindegy hogy $2-os órabérét dolgoztatnak kínában vagy itt 3 euroért. ""
Az a probléma, hogy a rutinná vált soviniszta távolkelet fikázás közben nem vesszük észre, hogy közép-európai régió ipara ott tart mint kína 10 éve.
Csak jobb a marketing.
Azért éri meg már itt üzemet létrehozni, mert olyan mértékben lezüllöttek ezek az országok, hogy mindegy hogy $2-os órabérét dolgoztatnak kínában vagy itt 3 euroért. Megspórolják a szállításon.
A vállalatokat pedig meggyőzik, hogy mégiscsak európai minőség. Pedig nem. Attól még hogy németeknél van egy 30 éve folyamatosan fejlődő bosch vagy siemens gyár, a hazai visteon, autoliv, delphi, stb nem képviseli ugyanazt a minőséget.
1-2 éve kezdett feltűnni, hogy sorba jönnek a 2011 után gyártott autók javíthatatlan és egyértelműen gyártási hibából eredő vezérlő meghibásodásokkal.
Kivétel nélkül made in hungary, romania, slovakia.
Amit a mérnökök -tanulva az előző generációk hibáiból- kijavítottak és átdolgoztak, azt az előnyt az áthelyezett gyártás, a képzetlen, fegyelmezetlen munkaerő egy csapásra eltörli.
azert lehet ha jobban megnezed a csomagolast kiderul, hogy ezek - tobbsege- csak tervezve lett az felsorolt orszagokban..
de gyarta a tavol keleten lettek.. tobbsegukben.
(made in china nem feltetlen garancia a szar minosegre )
-------------------
Kelet-europai orszagokban rengeteg beszallitonak vannak uzemei, mert kozel van, raadasul olcso es kepzett a munkaero. Legtobbszor cseh es lengyel cimkevel talalkozni, de a Made in Hungary sem ritka.""
ez viszont egy roppant szomoru teny kelet europara.. :(
Ez jol hangzik, de nem igaz. A kereskedok sajatmarkas szarjai, azok keszulnek Kinaban. Meg az alsopolcos noname cuccok, es ami a helyi piacra megy. Igy hirtelen az altalam vasarolt legutobbi par cucc szarmazasi helyei:
- Bosch gyujtotrafo, nemet
- Osram izzo, nemet
- Philips izzo, francia
- oldalindex, magyar
- Textar fekbetet, spanyol
- olajsapka, osztrak
Az autoalkatreszeknel meg kozel sem tartunk ott, mint a szorakoztatoelektronikanal, hogy kizarolag kinait kapsz. Kelet-europai orszagokban rengeteg beszallitonak vannak uzemei, mert kozel van, raadasul olcso es kepzett a munkaero. Legtobbszor cseh es lengyel cimkevel talalkozni, de a Made in Hungary sem ritka.
Én nem kísérleteznék azzal a motorral, hírhedten hajlamos a csapágyasodásra. Az üres blokkot a Renault 1millióért adja.........Bontott nincs. (ugyanez okból)
Félreértesz! Nem azt mondtam, hogy üzapumpa, hanem azt, hogy üzemanyagnyomás.
Attól, hogy dolgozik a pumpa, nem következeik, hogy megfelelő is a nyomás. Mint ahogy falslevegő sem csak vákuumcsövekben keletkezhet. Nem tudom hogy mi lesz, ha lehúzod a csatlakozót, de amit mondasz, az ugyanazt eredményezi mint ami most a gondod. Szóval végig kell mérni/ellenőrizni. Nem fog senki erre tutit mondani, kár ebben reménykedni.
azt tudom hogy egyszer lehantottuk motorhaz tetorol a moha reteget, beledobtunk egy akksit.. benzin spricc a szivoba.. azt 4-5 fordulatra ha nem is jart.. de rofogott. :o :D
Köszönöm. Ha fecske farkú volt elöl 4 vagy 2 kereklámpával +kormányváltó akkor az 408-as. Na abban még nincs szervó...igaz el sem romlik,de cserébe lehet taposni a fékpedált.. :)
Üdv a kollégáknak. Mi a véleményetek a 'King' márkáju csapágyakról? Vivaro 2.5 cdti be berakhatom nyugodt szivvel? Mert Originalon kivul semmi mást nem találtam. köszi
Köszönöm a tippet! :) Hőgomba kiment az agyamból, nem tudom egyből csere vagy lehúzzam a csatit és nézzem meg mit produkál ha behejettesí egy értéket az ECU??
Az elektormos ac dolgozik rendesen, esetleg arra tippelek létezhet olyan, hogy nem megfelelő gyári fajta benne az üa. szűrő és esetleg nem tudja az ac átküldeni rajta normálisan a naftát?
Ford Escort 1.3 Endura-e 1995-ös évjárat de már az MK6. J6A motórkód
A következő hibajelenséget produkálja: Beindítás után alapjáraton néha egy-egy pukkanó hang hallatszik a fojtószelepházból. Ugyan ez terhelés alatt folyamatos durrogás és erőtlen motor. 3. fokozatig még csak-csak föl bírok váltani, de 4.-be már ledadog teljesen.
Eddig elindulni se akart. Kábé fél perces köszörülésre. Kiszedtem a főtengely jeladót eléggé beedte a dzsuva, átnyomattam féktisztítóval, most egyből indul de ezt a hibajelenséget produkálja.
Szikra van mind a 4 hengeren, néztem. Gyertyák 500 km-ert futottak, azonos egypólusú Denso.
Az a helyzet ,hogy már korábban észrevettem,hogy lassan csökken a fékfolyadék szint. Mivel a kerekeknél nem folyik+a föfékhenger is száraz..ezért marad a szervó. Vagy 15 éve kapta meg ezt a mostanit akkor újonnan sikerült szerezni. (Elötte 3 ból nem lett 1 sem jó,pedig felhajtottunk mindenféle javítókészletet stb. Legutóbb muszáj volt az alsó kuplung munkahengert karmantyúzni ,akkor egy füst alatt gondoltam nem árt lecserélni a fékfolyadékot is...Nem volt extrém öreg hanem inkább fel volt zavarosodva ki tudja miért... Kapott bele való dot 3-ast. A légtelenítés járó motorral történt (öreg moszkvicsos szakik tanácsára--ha nem jó akkor javítsatok nyugodtan..) Hazafelé látom ,hogy füstöl fehéresen...Persze a szaga is egyértelmüen jelezte,hogy a vákuum csövön szívja be a motor az anyagot. Lehet az évek során átengedett fékfolyadék most érte el azt a szintet,hogy át tud szivárogni a motorba..
Érdekes módon a rásegítés ennek ellenére tökéletesen müködik. (ez a másik 3-nál nem volt jellemzö.)
Míg nem lesz másik addig ideiglenes megoldásként azt gondoltam leengedem a vákuum dobból a fékfolyadékot. Pár kör alatt úgyis kiderül,hogy szív-e át...Ha csökken a tartályban a szint akkor nincs mese muszáj lesz felhajtani egyet.
A sok rossz mellett annyi jó is történt,hogy a fékfolyadék lemarta a szelepekröl a kokszot,mert teljesen kisimult az alapjárat.
(Mondjuk ezt az "öntsünk a torkára pár deci fékolajat módszert" amúgy is meg szokta kapni pár évente..)
Lehet ,az oroszoknál sosem lehet tudni... Közben kaptam egy tippet. Itt van fénykép is.. Ez az ! Mondjuk ha ez új akkor 20 évig a fészerben rohadt...Felszerelve lehet rosszabb mint ami most van..
Van ötletetek, hogy honnan tudnék új fékszervót szerezni egy moszkvics 412-eshez ? Ez még az a fajta amelyik teljesen külön van felszerelve a jobb oldali belsö doblemezre.A szakirodalom szerint Svéd Master-Vac licensz... :) Tudomásom szerint a latvián volt még ugyan ilyen..
(Ukrán stb felújító készlet nem érdekel mert soha sem lesz jó...)
Köszönni szoktam, de fórumon csak témaindító kérdésnél, vagy, ha tanácsot kérek. Egyébként nem vált szokássá...
Sok Ilyen Nissant csináltam, több ügyfelünknek is van, de nekem látnom kell, nem tudom felidézni a részleteket, 100 féle autót javítunk.
Pedig a részletek fontosak.
Csak egy jól behatárolt elképzelésem van arról, hogy mivel jár egy első főt. szimmering csere ezen a típuson.
Azzal kezdődik, hogy tényleg ez e a probléma, mert az ügyfélnek ezt mondták internetes fórumokon , így meg van róla győződve...
Mennyire folyik?
Tiszta dzsuva az alja, vagy egy kis olajköd? Teljes motormosás, szárítás kell, vagy egy kis féktisztítós tisztogatás? Ez egyből sok ezres különbség. Könnyen lehet azt fogom mondani, hogy igen, igaza volt, ez a hiba. Akkor én ugye nem számíthatom fel a munkám, mert hiszen megmondta előre.
Sokszor van, hogy kicserélem az ügyfél által kért és hozott alkatrészt, és bár az is lehet, meg nem is , de végül nem lesz jó. Akkor is én vagyok a hülye, hiszen ő honnan tudhatná, nem szerelő...
Nekünk sincs mindig könnyű dolgunk, ha nem lehúzásból élünk még nehezebb.
Hidd el legalább annyi rossz tapasztalatunk van ügyfelekkel,mint nektek, autó tulajoknak rossz autószerelőkkel.
Menj be több szervizbe kérj egy általános átvizsgálást, írd le az általad tapasztalt hibákat, ne zúdíts rá 10 kérdést, mikor még az elsőt próbálja behatárolni, mert joggal hajt el a fenébe.
Talán ezek után meg tudod ítélni, hogy itt javíttatnád az autód, vagy messze kerülnéd.
Nehezen veszi a sebességet hidegen. Mi az oka? Legtöbb esetben egy szerelő beül kerül a bringával egyet és nagy biztonsággal tudni fogja. 10 féle oka lehet, amiből általában nyolcat fél perc alatt ki lehet gyomlálni. Lehet erre tanácsot adni, de csak ping-pongozás lenne.
Ebben a típusban, ha jól rémlik hidraulikus a kuplung nem állítható. Nincs bowden.
Ahogy írtad lehet váltóolaj, kuplung hiba, hidraulika hiba, rudazat kopás, szorulás...stb.
Akkor, ha jól értem, az utastérben levő 6-os, és a motortérben levő 14-es biztosítékhoz van köze. Megnézem, hogy ezeknél nincs-e oxidáció, vagy érintkezési hiba.
Csak így lehet. Viszont sehol nem találok a kormányhoz tartozó biztosítékot. Valamikor szét kell beleznem, hogy hova is megy az a két sárga vezeték a relétől...
Ma csak egy kis kevéske idő volt vele foglalkozni. Annyit találtam, hogy az akksi melletti relédobozban van 2 db 50 A-es relé. Mindkettőre ugyanolyan színű vezetékek mennek, és a kettő közöl bármelyiknél összezárom a be, és kimenő vastag vezetéket, akkor elindul a szervó. Ugyanígy, ha egyiket kiveszem, és elindítom a motort, akkor is megy. Ha a másikat veszem ki, és egyiket visszateszem, akkor is megy. Csak akkor nem megy járó motornál a szivattyú, hogy ha mindkét relé ki van véve. Ennek mi értelme van? Párhuzamosan van 2 kapcsoló áramkör?
Segítségre lenne szükségem. Elakadtam a javításában az Audimnak, benzin 2,3 Ke- Jetronic vezérlésű Audi 100, 90- es évjáratú utolsó szivar modellnek Motorgondokkal küszködik, ugyanis nem megy sem a hidegindítás, sem az alapjárata sem. A késleltető hőgomba amelyik indításnál kellene hogy funkcionáljon nem kap áramot, így nem működtetheti a hidegindítási dúsító keveréket biztosító hatodik benzinporlasztót. Problémámat megoldaná ha erre a típusra megszerezném a pontos gyári villanyrajzot. Bármilyen megoldás érdekel, vagy valaki aki kiigazodik ebben a típusban.
A következő problémával küzdök : hidegen egyáltalán nem akar beindulni az autóm. Melegen jól indul. Ha behúzatom másik autóval, könnyen indul, hidegen is azonnal van alapjárat, szépen veszi a fordulatot. Kizárólag hidegen, önindítóval nem hajlandó beindulni.
Naponta ott vagyok vele a szerelőnél. Először gyertyákat cseréltünk. Aztán hőfok jeladót. Aztán úgy tűnt,falsot szív az injektornál. Megcsináltuk. És továbbra sem indul.... A szerelő befecskendező egységet akar cserélni, de szerintem ha az a rossz, az melegen,és menet közben is jelentkezne... Ez viszont remekül megy, szépen jár, jól gyorsul. Amikor már beindult...
Egyébként egy 1986-os, C16LZ motorkódú Kadettról van szó. Igen, tudom, hogy öreg, de sok mai autó irigyelhetné az állapotát.
Adott egy audi a6 97' 2.4 ,hogy száradt volna le a kezem amikor megvettem. Nem,nem szeretem mert van benne illatosító is ami szomszéd asszonynak nagyon bejött -é is nekem -igaz nem gyári extra de funkcional, nem ugy mint a vas .A fűtőradiátorban víz helyett csak levegő van , ami igen csak elszomorít .Igy messziről valami tipp akadna valakinek a tarsolyában ? Gyanakszom a vízpumpára de mivel éppen bicepsz szakadással egybekötött kényszer pihin vagyok nem nagyon faggattam .Az viszont tuti , hogy a kiegyenlitő tartályból amint bemelegszik nyomja ki a vizet mint ha kötelező lenne .
Ja majd elfelejtettem , hogy a benzinpumpa sem 100as,mivel benzin özemben nem indul,nem hallani a megszokott búgást,ill. csak néha egy-egy halk sóhajt . Gázüzemben/lpg/ normálisan indul , de mivel nincs fűtés igy lefagy a reduktor . Nagyon meg köszönném ha lenne valami segítség .
"nagyon drágán" - elektronika, vagy hidraulikus egység?
Az elektronika összeköttetésben van a motorvezérlővel? Ha vissza van alakítva abs nélküli rendszerre, amíg nincs megjavítva, az okoz valami működésbeni konfliktust?
BMW R 1100 RS motorkerékpárokról van tapasztalatotok / ismeretségetek? 93-97 évjáratok közt nézelődök. Nagyon megtetszettek ezek a gépek, talán jobban, mint a 10 évvel fiatalabb japánok ugyanannyiért...
Van egy, ami abs hibás. Álló helyben villognak az abs lámpák, ez így jó is, viszont menet közben egyik, vagy mindkettő világítva marad.
NKH műszakin, ha abs hiba van, az bukás ok lehet, vagy nem foglalkoznak vele?
Üdv! Sajnos a legtöbb autószerelő ( Tisztelet a kivételnek ) nem azt fogja nézni,hogy több pénz maradjon a zsebedben. Van olyan szerelő,hogy ha nem Ő adja az alkatrészt szóba sem áll veled. De viszont van sok rafinált ember, szintén ( Tisztelet a kivételnek ) aki csak árajánlatokat gyűjt és nem nézi a munka minőségét,és ha összegányolják az autóját utána meg szaladgál fűhöz-fához. A szerelési díj valóban sok mindentől függ,hol csináltatod ( szerviz,sufni műhely,stb ). Az első főtengely szimering cseréje esetén a vezérlést meg kell bontani,de pontosan megállapítani a hibát csak akkor lehet,ha látod. Aki nem látja és máris tudja mi a hiba, ATTÓL MENEKÜLJ !
Valami hasonlót terveztem, csak előtte rákötök egy próbalámpát a szivattyú vezetékére, hogy mikor kap áramot. Gyakorlatilag ugyanúgy mutatja, hogy a szivattyúban, vagy előtte van a hiba. Ha fordulatjelre kapcsol, akkor be kell, hogy menjen a műszerfalhoz (óracsoporthoz) mert ennél egyenesen oda bemegy a generátortól a drót. Kb. logikus is lenne, hogy a műszerfaltól megy vissza egy jel egy relébe.
(bár a csigazabálókat ismerve, még a csomagtartóvilágítással is össze lesz valami módon variálva ;-))
Attól még nem tudni melyik tömítés ereszt. :) És így még nagyobb a különbség az első és a hátsó munkadíja között, ha elöl nem kell a vezérlést basztatni a cseréhez.
A többire nem válaszolok, mert azok még bonyolultabbak, de egy apróság az első kérdésedhez:
"Kb. egy hónapja vettem az autót külföldröl. A honosítás során a müszakiztató szakember megállapította, hogy a fötengelyszimeringnél szivárog a motorlaj.
1. Ennek a cseréjéhez meg kell bontani a vezérlést? Ki mekkora munkadíjat számolna fel érte?"
Rögtön az elején kezdve. MELYIK főtengelyszimeringnél? Első vagy hátsó? HA az első akkor esélyes a vezérlés megbontása is a művelethez, (nem értek hozzá ez milyen motor) de ismerek olyan motort aminél azt teljesen ki kell venni, és a kartert meg mindent leszedni a cseréhez. Szóval K sok lehet a munkadíj és a munka.
HA a hátsó akkor meg 100 %, hogy váltó le, kuplungszerkezet le, lendkerék le, és akkor talán a helyén cserélhető, majd minden vissza. Ez sem kis meló, leginkább K sok munkával jár.
És az összes kérdésed ilyen. Nem tudod megmondani mi a baja, az itteni autószerelők meg nem tudják kitalálni, mert lehet mondjuk 100 dolog ami okozza.
1. Aki már csinált ilyet ennél a típusnál az meg tudja válaszolni. (Kicsi az esélye tudom, hogy olvassa ilyesvalaki, de hátha.. (vártam egyébként, hogy aki nem csinált ilyet, az egyböl azt mondja, hogy hát ezt nem lehet megválaszolni. ) illetve nincs kizárva az sem, hogy valamelyik kedves fórumtárs, aki ért is hozzá, belenéz nekem a leírásba és megválaszolja.) Szerintem azért így mehet.
2. Full általános kérdés volt. "kérdéseket több (1-2) óra munka lehet erre válaszolni." Meg is válaszoltad nekem úgy látom. Köszönöm. Szerintem azért így mehet.
3. Full általános kérdés ismént. Egyszerübbre nem tudom sajnos lefordítani. Itt megválaszolták. Bár nem tudom mennyire hozzáértök. Itt egy csomó fórumtárs láttam, hogy jó pár éve itt van. Azért kikértem volna az ö véleményüket is. Biztos, ami biztos. Szerintem azért így mehet.
4. Lehet, hogy ez a kérdés valóban nem a legmegfelelöbb. De a neten láttam olyan tanácsokat, hogy elöbb a holtjáték állítással kellene próbálkozni. Elviekben 80%-ban eredményt hoz. (Nem tudom, hogy ennél a típusnál lehet-e egyáltalán ilyesmit csinálni. Ismét azért tettem fel a kérdést, hogy aki már csinált ilyet ennél a típusnál az hátha meg tudja válaszolni.) Aztán máshol írták az olaj cseréjét. stb. Sok helyen segítökészek és javasolják az esetleges olcsóbb valódi hibaforrások kiküszöbölését, mielött nagy fába vágnánk a fejszénket. Szerintem azért így mehet.
"Az autójavítás is bizalmi kérdés, én nem verem át, ő pedig nem kételkedik ebben. És fordítva."
Ezt olyannak mond, akit még nem vert át autószerelö. Ne nekem!
Kb. egy hónapja vettem az autót külföldröl. A honosítás során a müszakiztató szakember megállapította, hogy a fötengelyszimeringnél szivárog a motorlaj.
1. Ennek a cseréjéhez meg kell bontani a vezérlést? Ki mekkora munkadíjat számolna fel érte?
A futómü úgy érzem nem az igazi. Nem biztos az úttartása, kisebb úthibákat is megérzek és a kormányt fognom kell emiatt rendesen.
Zörög, kopog, ha gyorsan megyek búg (itt a kerékcsapágyra tippelek, bár nem vagyok szakember csak volt már ilyen az elözö verdámnál is).
2. A szervízben elég ha azt mondom, menjenek vele és, amitöl úgy érzik, hogy biztosabb és halkabb lesz azt cseréljék ki? Vagy van valami pad, ami kimutatja, hogy hol a probléma? Van olyan, hogy futómü átvizsgálasa vagy állapotfelmérése?
Szeretném a szükséges olajakat, folyadékokat lecseréltetni.
3. Miket érdemes? (Motor-, Váltó-, Fékolaj , hütövíz stb.) Az olajteknöben lerakódott olajsár eltávolíttatása mennyire fontos?
A kupplung sem az igazi, van mikor duplán kell kupplungolnom, hogy bevegye a sebességet. Kicsit mintha akadna. Finoman nem nagyon megy.Ez megszünik ha bemelegszik.
A német hölgy még számlát is mutatott a kuplungszerkezet nyári felújításáról 200 Euró volt. Ennek ellenére nem érzem az igazinak..
4. Elöször érdemes lenne a váltó olajat lecserélni, majd aztán megbolygattatni a kupplungszerkezetet? Mit javasoltok?
Szeretném, ha nem húznának le fölöslegesen, de amit muszáj azt pedig szívesen cseréltetném, de max 200 ezret szánnék rá.
Hát..., én lekötném a leállító mágnesszelepről a madzagot, szigetelném.
Akku +-ról adnám az akku feszt. Ha így jól működik, akkor lehet a gykapcs. 15 után keresgélni.
Ha nem jó így sem, akkor összekötném a motort, (praktikusan az adagolót,) a kasznit és az akku negatívot, így már jónak kéne lennie, le kellene állnia, ha jó a mágnesszelep.
Ezután a gy.kapcs. 15-ről, minden mástól teljesen függetlenül működtetném.
Majd most keresgélném a hibát az adagolótól, a leállítástól függetlenül, mert így annak már jónak kell lennie, le kell állnia.
Sziasztok! Van egy 2004-es hdi 2.0 206-om. Sokat allt, lemerult, es miota feltoltottem, azota sem indul el. Mi lehet a nyugje? Ha gyujtasra teszem nem jelenik meg izzitas jel, de az onindito teker. Nem emlekszem amugy van-e izzitas jel alapvetoen sem.. :/
Köszi a leírást. A clio 2-ben is használták még ezt az elektromos szivattyút? Ebben semmi motorvezérlés nincs, ami vezérelné. Vagy a generátortól, vagy az izzítórelétől kap valami jelet, amikor elindul a motor. (szerintem) Más elektronika/elektromosság ebben nincs.
Azon már túl vagyok ott nem találtam semmit, új gombát is raktam be. Itt a leállító gomba vezetéke az izzító relére megy, azért gondoltam a gerjesztésre mert úgy letudom állítani ha generátort ki iktatom
Elég vacak állapotban lehet az autód hűtővíz rendszere, vagy csak nincs szerencséd. A vízpumpa hibának semmi köze a radiátor cseréhez egész más helyen kell megbontani.
Tanultam a leckéből, máskor inkább ránézek, de nem gondoltam,h ha megadok minden paramétert, akkor tudok olyat rendelni, ami nem jó. Sajnos van nagyobb gondom is. Ugyanebben az autóban elkezdett párásodni az ablak - jobban mondva zsírosodni - kiderült, hogy a radiátor lyukas és folyik a hűtővíz és ezért nem látni ki az autóból. Elvittem szerelőhöz, megrendelte a radiátort és be is tette potom 35 ezerér (25ezer forint volt csak a munkadíj) , aztán most nem bent, hanem kint folyik a hűtővíz. Visszavittem azt mondja, hogy a vízpompa. Kérdeztem tőle, hogy nem véletlenül ő babrált valamit félre, amire természetesen azt mondta, hogy ő ahhoz nem nyúlt, ez ettől teljesen független és éppen most jött ki. Szerintetek higgyek neki? Keressek más szerelőt?
Igen, ugyanaz a cikkszám. A reklamáció nem olyan egyszerű sajnos, mert Németországból lett rendelve és azt mondják, hogy nekem kell visszaküldeni. Egyébként az autoalkatreszonline24.hu-ról rendeltem, ami azt hittem magyar oldal, de a reklamációnál sem tudnak magyarul, csak google fordítóval. :(
"elképzelhető hogy a műszerfalba menő gerjesztő kábel van valahol összesülve"
Igen, pont ugyan ezzel sikerült megszivatnom magam nem is olyan régen egy régi dízellel. Túl kicsi izzónál néha nem gerjedt fel a generátor, túl nagynál viszont leállításkor csak kigyulladt a töltésjelző és a motor járt tovább: visszatölt annyi áramot a gerjesztő szálon, hogy nem zár le a mágnesszelep.
Végül a generátor típusa alapján kerestem ki pontosan mekkora izzó kell a gerjesztő szálra, mert csak azzal jó.
Valami okból kifolyólag az eredeti kerek helyett sarkos légszűrőbetét került megrendelésre a kocsimba, valahogy ezt bele lehet tuszmákolni, vagy menjek reklamálni? Autó típusa: 2001-es Renault Thalia 1.4 8v Levegőszűrő típusa: Mahle LX 773 Elméletileg jónak kéne lennie bele, lehet, csak én vagyok béna. Képek a motortérről:
Sziasztok. 89-es évjáratú Opel Kadett 1.7 d kombi szürke. Az a gond hogy nem áll le amikor le veszem a gyújtást, de ha nincs rajta a generátor le lehet állítani. Az aksira és az önindítóra menő kábelek jók, elképzelhető hogy a műszerfalba menő gerjesztő kábel van valahol összesülve és azért nem áll le? Arra gondoltam hogy próbából egy izzóra adok áramot, a másik kábelt bekötöm a generátor gerjesztési pontjára, erről mi a véleményetek? Köszi
Clio1, 1994, 1.9D, elektromos-hidraulikus szervókormány. Mi, hol, mi alapján kapcsolja a szervókormány hidraulikaszivattyújának a motorját? Többször is észrevettem már, hogy reggeli hidegindítás után nem indul el azonnal, csak 1-2 perc múlva. Melyik relé, és milyen jel alapján kapcsolja?
(ha van idod akkor lehet hibat keresni) ha tul sokat mutat a maf(zart AGR-nel) az lehet a hiba, mert akkor ahogy te is irod tul sok AGR-t csinal es el kezd fütölni.
ezen nincs korrekcios csatorna? regebbieken volt ahol lehetett picit korrigalni a legmennyisegen (es azzal az AGR mennyisegen)
valoban maf kicsit magas,.. ez miatt az actual egr is.
de rendszer tomitett, igy valoszinu csak input hiba.
Koszi.
ezt kezdtem merni ma, csak fonok leallitott hogy hulye vagyok hozza, mert 3.x van itt a kocsi.
azt 20 perc, es meg nincs meg a baja.
itt pakoltam mergesen bele a tokomet ossze a szerszamokat, azt hogy mentsem a helyzetet javasoltam egy autopalyat. .ahol vagy indul magatol az regeneralas, es akkor tudjuk mi a baj,. vagy nem indul, azt akkor en tobbet nem nyulok hozza.
szvsz..szarom le a fonokot, de a problem bosszant.
3 hete van nálam a swift (1996) 80 ezret költöttem rá eddig.Most szelepfedél tömitest kell cserelni mert folyik az olaj, szerelőhöz nem merem már vinni megvettem a tömitest én cserelem ki.
Meg szeretnem kérdezni a tömitest ragasztani kell vagy elég ha rateszem siman es csak a csavarok rögzitik, vettem hőallo tömítöt is a biztonsag kedveert.
HA leveszem a tömítest érdemes takaritani a vezermő tengely körül?
AZ ismerösöm azt mondta az olvezetö csöveket drottal piszkaljam meg hatha lerakodas van a csőben.... az olaj betöltönel amugy is látszik hogy korom fekete belül minden...
Köszönöm a válaszokat! Az a helyzet, hogy roppantul idegesít a dolog! Van mikor indítom hidegen semmi, elmegyek a városba, nyitom az ajtót mielőtt leállítom,hallom hogy csattog! Indítom csattog,mászkálok tovább, üzem meleg lesz, hallgatózok,gyönyörűen jár! Soknak találom hogy az az 5-10 km amíg csattog,kinyírja a tőkét meg a tengelyt is! Olajnyomásom alapjáraton 90 fokos víznél 1,5 bar, 1500 körül 4 bar! Olaj castrol 5w40 titanium fst! Milyen olaj ajánlható helyette? Mobil 3000 xe olajat ajánlottak még, csak az előző pd (1.9 ATJ Passat) azt csipegette!
Az a kipattogzás, tipikusan pitting, nem jelenti azt, hogy vége lesz, legalábbis temetni nem kell.
Egyelőre nem szedném szét, inkább váltanék olajat más gyártótól, ami megfelel a motor előírásainak.
A "jobb" olaj nem feltétlenül jobb.
Egy időszakos hidrotőke csattogás miatt, ami el is múlik percek alatt nem borítanám szét, nagyobb kárt nem hinném, hogy okozna, érdemes megpróbálni még egy olajcserét más olajjal.
Persze ötezrenként luxus olajat cserélni, de egy ilyen hiba miatt egyből rákölteni 1-200 ezret is az.
Sziasztok! Remélem tudtok segíteni! Adott egy 2005-ös octavia II. 1.9 Pdtdi BJB motorkóddal! A próblémám az hogy csattog,mintha a kipufogóba dolgozna! Májusban vettem,végig vezetett szervízkönyv, friss szervízzel hoztam el! 5000km után elkezdett csattogni ütemesen,fordulatra gyorsuló csattogás,tipikus hidrotőke hang! Hirtelen felindulásból olaj és szűrőcsere történt, a hiba megszűnt 5000km-ig kb. Viszont most újból elkezdte és elég változatos a dolog! Hol 2-3 napig SEMMI, hol indítástól kezdve csattog,üzem melegen viszont teljesen megszűnik a dolog, gyönyörűen jár! Egy jó barátom szereli ha kell, levettük a szelepfedelet, szemre nem tűnt kopottnak a vez.tengely, viszont a bütyök tetején egy hengernél látszódott pár pici kráter, amire azt a választ kaptam, hogy 10-30e km van neki hátra max, azt is cserélni kell, nem csak a tőkéket! Viszont én szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, józan paraszti eszemből kiindulva, ha kopott lenne a tengely,akkor nem állandóan kéne csattognia? A véleményetekre,tapasztalatokra lennék kíváncsi! Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett, de nem tudtam máshogy körülírni a hibát! Köszi előre is! Üdv!g
Alapvetően két dologra gondolnék, de az önindító nem lenne köztük.
"ha erősebben fordítom a kulcsot vagy többször próbálom akkor néha úgy is" - ez alapján inkább az van, hogy szétkopott a gyújtáskapcsoló betét és nem érintkezik.
A másik tipikus eset ilyen korú autónál a melegen nem indulásra (ami amúgy tapasztalatom szerint totál random hülyére tudja szivatni az embert) a testkábelhiba: eloxidálódik/fellazul az akksi testről a vázra/blokkra/indítóhoz menő kábel csatlakozása.
Mivel ingyen van és amúgy is csak jót tehet első körben megtisztítanám és meghúznám az akksi sarukat illetve a testkábel(ek) másik végét. Ha utána is jelentkezik a hiba akkor megkeresném hogyan lehet a gyújtáskapcsolót áthidalva indítani és amikor jelentkezik a hiba akkor ezzel a módszerrel próbálkoznék.
Egy opel corsa B tipusú ,1995-ös évjáratú gépjárműről van szó!
Azt szeretném kérdezni,hogy az önindító hibának milyen tünetei vannak?
Pl:az én kocsim azt csinálja,hogy melegen ha ujra be akarom indítani akkor meg sem nyekken,viszont ha várok egy picit mondjuk egy fél órát akkor beindul,de ha erősebben fordítom a kulcsot vagy többször próbálom akkor néha úgy is!
Ez már egy másik autó de ez is opel. A gyertya csak kormos de száraz így szerintem valami égésféle lehet a hengerben. Azt nem tudom, hogy mikor mértem akkor éppen ment volna-e az a henger. Olyan furcsán jön elő a 3.5 hengerezés, hogy jó fül kell hozzá mert fordulaton is produkálja. Alapjáraton mikor szarul jár és az injektort lekapcsolom alig változik a motor járása. Már felcseréltem 2 injektort de a hiba ott maradt. Az előző opel sincs még kész, mert nem halad az ecu csere. Holnap összerakom a szkópot megpróbálom vele megnézni az injektorok jelét.