Keresés

Részletes keresés

juxx Creative Commons License 2021.01.23 0 0 35800

Köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (35799)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.23 0 0 35799

Amikor én utaztam vele, akkor kb. 6 CAF lehetett.

Fekvőhelyes, háló és termes 2. osztály volt benne, arra nem emlékszem, hogy pontosan milyen eloszlásban (talán 2+1+3).

Étkező nem volt benne, úgy tudom.

Előzmény: juxx (35798)
juxx Creative Commons License 2021.01.23 0 0 35798

Köszönöm! Arra nem emlékeztek véletlenül, milyen kocsik voltak a nk.-i részben és hány darab?

 

Nekem úgy dereng, bautzeni kocsit nem láttam, csak CAF hálót és fekvőt, talán 1h+2f? Első osztály, étkező és másod osztály milyen kocsik voltak és hányan voltak?

Előzmény: Törölt nick (35797)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.23 0 0 35797

Közben rájöttem, hogy hülyeséget írtam:

 

A belföldi rész Sopron felé a vonat elején végén volt, a termes kocsik és hálók a vonat végén elején.

Előzmény: Törölt nick (35796)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.22 0 1 35796

Többször is utaztam a Zürichsee-vel 1995-96-ban.

A belföldi rész Sopron felé a vonat elején volt, a termes kocsik és hálók a vonat végén.

A belföldi részben Sopronig lehetett utazni, viszont a határellenőrzés a vonaton volt. A belföldi kocsik a GySEV Szilivel együtt mentek tovább Ebenfurth-ig. Ott akadt le a magyar mozdony az IC kocsikkal.

A nemzetközi rész innen ment Bruck/Mur-ig, ahol hozzácsapták a grazi vonatrész végéhez.

 

Visszafelé Ebenfurt-ban a leakadó ÖBB gép helyére állt a GySEV Szili a zöld-sárga IC kocsikkal, amikre Sopronban tudtak felszállni a belföldi utasok. Akkor még kifelé és befelé is az 1. vágányra fogadták Sopronban.

Előzmény: Kappy (35790)
paca664 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 35795

Leállított személykocsik nagyobb mennyiségben hol vannak most tárolva? Körmend és Répcelak? Más helyszín?

juxx Creative Commons License 2021.01.22 0 0 35794

Elég komolyan hangzik, de nincs okom kételkedni benne. Magyar embert nem hagytak volna így filmezni, az biztos... :)

Előzmény: oldmumus_v.2 (35787)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 35793

Nem tudok, személyesen csak onnan tudom ezt a történetet, hogy deutschkreutzi közösség meghívja 5 évente azokat akiket segítettek anno amikor hátrahagyva mindenüket menekültek nyugatra. A  deutschkreutz lakosság pedig akkor segítőkész volt, élelmet adtak, szállást meg mindent amiben akkor pillanatnyilag tudtak segíteni. Ezekre a meghívásos rendezvényekre elmennek a menekülteken felül azok akik akkor segédkeztek a további nyugatra menekülésre vagy az a 3 személy akik korábban mérték fel a terepet a szöktetésekhez. Vagy a határnyitás előtt az alatt készítettek VHS szalagra felvételeket. Ebben volt az a rész ahol én már zöld-sárga GySEV kocsikat véltem felfedezni 1989-ben. Ebben a filmben ha összeadva van 1 perc vasúti vonatkozás akkor sokat mondok. Viszont a felvétel bő 2 óra. Indirekt módon került bele a vasút pl. 85-ös út mellett halad a Trabi sor a határ felé és az út mellett halad el egy ablakos vonat. Vagy a hátrahagyott sok DDR-es kocsi a kópházai határnál, a háttérben pedig elsuhan egy ablakos vonat.

Előzmény: paca664 (35792)
paca664 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 35792

Ez komoly, nem csak a vasúti vonatkozása. Tudsz erről egy dokumentumfilmet, lehetőleg sok vonattal?

Előzmény: oldmumus_v.2 (35787)
paca664 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 35791

Persze ki mit ért "akkor" alatt. Én a schengeni csatlakozásról beszéltem, ami 2007-ben volt. Az azt közvetlenül megelőző időkben a nyitottperonos meg az ABb már sehol nem voltak.

Bécsújhelyre IC-ként pedig az 1000V-ra képes dunakeszi IC-kocsik (20-33 1xx) jártak át. Ezeknek Wulka is lett akkor a honállomásuk.

Előzmény: rm40 (35786)
Kappy Creative Commons License 2021.01.22 0 1 35790

A belföldi rész IC kocsijai az elsőn vártak addig, ameddig be nem érkezett a nemzetközi rész 6 kocsija általában a 2. vágányra. Határőrök várták már a vonatot elejénél, végénél. A leszállókat bekísérték a nemzetközi váróba, a többieket a vonaton ellenőrizték. közben a szili lejárt a vonatról, utána a belföldi stokk előre húzott és visszatolt. Ameddig az ellenőrzés tartott, nem lehetett a nemzetközi részre felszállni. 

Előzmény: juxx (35785)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.01.22 -3 0 35789

technikai közlemény: valamiért a dokumentum kezelőm  Deutschkreutz szóból kivette a T betűt. Emiatt lett 2x helytelen a korábbi hozzászólásban. Most már módon írtam ide és nem vette ki.

Előzmény: oldmumus_v.2 (35787)
Kappy Creative Commons License 2021.01.22 0 0 35788

Én gyerekkoromból emlékszem a 90-es évek elejéről, hogy a Ciklámen expressznek volt Wr. Neustadti stokkja 2143-assal vontatva, de arra már nem, hogy ezek milyen kocsik voltak. Uic-X, Spantenwagen, Schürzenwagen??? 

Előzmény: rm40 (35786)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 35787

Ha már szóba került Deutschkreuz felé közlekedés meg a határellenőrzés

5 évente van egy esemény Deutschkreuzban - Flucht aus der DDR -, amikor is a határnyitással kapcsolatos eseményekre emlékeznek vissza. Ezáltal a 30-ason ott voltam és megismerkedtem pár emberrel. Innen kaptam egy VHS kazettát meg láttam fotókat amik kapcsán tettem itt fel kérdéseket.

Egy akkori NSZK-s készítette a határnyitás előtti napokban/órákban a filmet, valamit a 80-as évek közepétől rendszeresen járt mint alibi turista Ausztriába majd onnan Magyarországra. A felvételei alapján amik Wr. Neustadt - Sopron - Oberpullendorf viszonylatban készültek 5146-6546 és 2043 vegyes tarka kocsikkal jártak oda-vissza.

A határellenőrzéssel kapcsolatban próbáltak tapasztalatokat szeretni, hogy hol lazább esetleg a dolog?
Ugyanis akkoriban a csempészés nagyüzemben volt Magyarországon keresztül, de a járgányokba elrejtett DDR-esek sok esetben buktak a csempészekkel együtt, nem egy esetben tragikus kimenettel végződött.

Ennek a kifinomultabb változata volt az amikor pl. gyerekek vagy max 20 éves korig NSZK-s polgárok papírjaival léptettek nyugatra NDK-sokat. Itt hajvágás meg egyéb vizuális hozzápasszintás után még jött a határátlépéskori kérdésekre felkészítés.
Ez a figura néhány honfitársai kíséretében éveken át figyelte, hogy Sopronból mikor és melyik irányba na megy milyen alkalommal lehet kedvezőbb vonattal nyugat felé kijutni?

A magyar szerveknek akkor ők szimpla nyugati turisták voltak akik pénzüket itt akarták "elherdálni"
és nem gondoltak arra, hogy akkori modern VHS kamerákkal meg komoly fotoaparattal nem a Pusta meg a Gulasch amit akarnak megörökíteni, hanem más. Tucat fotó meg felvétel van nekik a határokról, az egész ellenőrzési proceduráról. Ezt elemezték és tudtak pár akkori DDR polgárt így nyugatra menekíteni.

Előzmény: juxx (35781)
rm40 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 35786

Egész pontosan akkor még nem volt IC, csak expressz, de igen, egy 20-80-as és egy 39-80-as kocsi ment tovább Bécsújhelyig.

 

De a kedvencem a kora esti Felsőpulya-Bécsújhely ÖBB-személy volt 2143-mal (esetleg 2043-mal) vontatva, a legváltozatosabb kocsiösszeállításokkal, a vonat végén a leakadó, egyik végén nyitott peronos kéttengelyes motormellékkocsival. Erre a vonat elmenetele után rázárt az ABb (később az egyik, aznap ott pendliző Rába-Balaton, végén már V43+Bh) amely Ebenfurtig vitte.

 

Szerintem a legizgalmasabb időszak ez volt Sopron GySEV-en...

Előzmény: paca664 (35784)
juxx Creative Commons License 2021.01.22 0 0 35785

Köszönöm szépen! Nagyon érdekes! Ez volt a procedure a Zürichseenél is? Visszafelé Mo. felé hogy zajlott?

Előzmény: paca664 (35784)
paca664 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 35784

Az I. vágány elkerítése egészen a schengeni csatlakozásig megmaradt. És olyannal is meg volt spékelve hogy az IC-k 2-3 kocsija Bécsújhelyre ment tovább és az I. vg-on osztották meg a stokkot. Megérkezett Győr felől, belföldi utasok le, belföldi kocsik le, utána jött a kordon és a vonaton maradtak ellenőrzése.

Előzmény: rm40 (35782)
RhB Creative Commons License 2021.01.21 0 1 35783

- A V43 320, 323, 327-330 akkor és még jóval később is MÁV-os gúnyát hordott.

 

327 - 1989 május

 

https://www.facebook.com/Hungarian-locomotives-Magyar-mozdonyok-124751094216689/photos/a.3233586053333162/2186979454660499

 

330 - 1990 január

 

https://www.facebook.com/Hungarian-locomotives-Magyar-mozdonyok-124751094216689/photos/a.3233586053333162/1645768445448272

 

Ez utóbbi van meg modellben ebben a festésben, szóval utánanéztem.

Előzmény: rm40 (35782)
rm40 Creative Commons License 2021.01.20 0 0 35782

Hogy oldották meg 1988-ban a határellenőrzést? Hogy választották szét a belföldi és nemzetközi utasokat?

 

Az első vágány nyugati oldalán külön váróterem volt. Az osztrák vonatok érkezésekor elkerítették a peron nyugati részét. Határőrök áltak a vonat végén a vonat mindkét oldalán.

 

Mi alapján nem stimmelhet az évszám?

 

Konkrét számokat most lusta vagyok keresni, de emlékezetből:

- A V43 320, 323, 327-330 akkor és még jóval később is MÁV-os gúnyát hordott.

- A filmen feltűnik egy MÁV-os Szergej, a vörös csillagnak már a helye sem látszik.

- Minden GySEV-kocsi már sárga sávos.

- Egyetlen ABb motor sem tűnik fel, holott a GySEV 2, de legalább a félreállított MÁV 604 és 610-nek látszania kellene.

- Egyetlen Bz vagy Dacia, sem a Mazsola nem tűnik fel.

- A Rába-Balaton mellékkocsi már a sárga sávos festését viseli.

- Eléggé csendes a pályaudvar, holott abban az időben onnan indultak Ebenfurt felé a tehervonatok, egyszerre több is állt benn, élén V43-mal, olykor Szergej tológéppel.

- A szombathelyi személyek ekkor mintha még nem 20-17-es kocsikkal jártak volna.

- Ami még nem jut eszembe, a többiek még biztos tudják a sort folytatni.

 

Pedig mit nem adnék egy tényleg 1988-as videóért a Sopron GySEV-ről... :(

Előzmény: juxx (35781)
juxx Creative Commons License 2021.01.20 0 0 35781

Nagyon király videók!

 

Sopron a mindössze 3 peronos vágánnyal elég érdekes lehetett. Egy vágányon egy osztrák, egy pécsi és egy győri személy :)

Hogy oldották meg 1988-ban a határellenőrzést? Hogy választották szét a belföldi és nemzetközi utasokat?

Deutschkreuz felé milyen gyakran járt vonat és honnan közlekedett?

Mikor épült meg a második szigetperon?

 

Ami érdekes a felvételeken, hogy 1988-ra nagyjából minden kék vagon megkapta a sárga csíkot. Sáfránysárgát? Néhány V43-as citromosabb sárgát kapott. Mi volt ennek az oka?

 

Mi alapján nem stimmelhet az évszám? Hogy hagyták az embert filmezni a határon? Van valami, ami alapján lehetne pontosítani?

 

Fertőszentmiklóson a 2 GySEV meg 2 ÖBB vagon egy szerelvényben közlekedtek Nezsíder felé?

 

Csupa-csupa kérdések...

Előzmény: rm40 (35778)
kopaszsop Creative Commons License 2021.01.20 0 0 35780

beosztott gépem volt. papíron. egy kezemen meg tudom számolni, hányszor voltam rajta forda szerint. :D

Előzmény: t04cdb (35777)
paca664 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 35779

Stimmel!

Március-áprilisban még a Hilfswagen mellett pihent, talán májusban már nem volt ott, júniusban meg már én nem...

Előzmény: t04cdb (35777)
rm40 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 35778

Videó a "klasszikusabb" időkből - bár a kiírt évszám szerintem nem stimmel, de nagyon hangulatos:

https://youtu.be/jEvZ4igR7t0

https://youtu.be/2aRIKFCryG0

https://youtu.be/wLYojydZO5s

t04cdb Creative Commons License 2021.01.19 0 1 35777

2006. novemberében zöldült be kb. Ezek a képek december 2-án készültek és még nagyon tiszta volt.

.

 

Előzmény: paca664 (35750)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 35776

köszönet a történetért, így már minden világos.

Előzmény: /Dsa/ 1932 (35775)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2021.01.17 0 3 35775

Az a takaró tábla két alakjelző árbócra helyezve,valamikor az 1970 -es években került oda azután, hogy egy 424-es gőzössel vontatott tehervonat Nagycenk irányából az osztrák vonatnak szabadra állított bejárati jelzőt elnézve ,azt a saját vonata részére értelmezte az állomásra behaladt felvágta az 1-es számú váltót.Az érkező ÖBB vonat szerencsére időben észlelte az eseményt és sikerült megállnia.Azt mindenki gondolhatja,hogy ez a Kádár rendszerben mekkora cirkuszt jeletett a baleseti mellett politikai oldalról is.Ezután rendelték el a szombathelyi MÁV igazgatóságnak a takarólemez felállítását.Egyébként az is megtörtént már Harkán régen Magyarfalván ,hogy ÖBB vonat haladt be tilos bejárati jelző mellett.

Előzmény: oldmumus_v.2 (35770)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 35774

az, hogy a vonal építésekor ott volt-e az eredeti funkcióra értettem (jelzō takarás) és nem a feltételezett/téves határvédelmire. Tehát eredetileg gondoltak-e a zavaró, kétértelmū jelzō elnézésre vagy történt egy konkrét eset ami miatt oda építették?

Előzmény: paca664 (35773)
paca664 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 35773

Amikor a vonal épült, nem sok határvédelmi szempont merülhetett még fel...

 

 

Viszont Harka és környéke a mai napig az egyik legbonyolultabb a pályainfra tulajdoni- és üzemeltetési szempontjából.

Előzmény: oldmumus_v.2 (35772)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 35772

köszönöm a gyors választ. Ezek szerint ott készültek a fotók ahol korábban gyanítottam. Viszont az objektum kapcsán többeknek a határvédelemmel kapcsolatos funkciós tippjei voltak. Történt esetleg olyan eset ami miatt oda került vagy így épült a vonal meg anno?

Előzmény: V43 1359 (35771)
V43 1359 Creative Commons License 2021.01.16 0 1 35771

Takarás, hogy a szombathelyi vonal mozdonyvezetője ne vegye magára a deutschkreuzi vonal jelzőjét.

Előzmény: oldmumus_v.2 (35770)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!