Köszönöm, nem tudtam, hogy a hazai T6-ok nem alkalmasak vontatásra. Egyébként a szaggatótól függetlenül a Tátrák azzal együtt sem érik el a korszerű kocsik takarékosságát. Lásd T5C5 felújítás: kb. 30% megtakarítás érhető el. Ez tipikusan az, hogy attól függ, honnan nézzük.
2004 szeptemberében történt azt hiszem a dolog. 900+910 csatolva volt. Rókusi templomnál felszállok hátra (910). Elindulunk. Feltűnt hogy nagy a csönd. Biztos pirosat kaptunk és csak gurulunk. De aztán mentünk tovább. És semmi hangja nem volt a 910-nek. Csak a 900 hangját lehetett még hátul is hallani. Kivéve fékezéskor. Akkor már mi is bekapcsolódtunk. két órával később a 900 már egyedül járt. Gondolom a 910-el volt valami. És tényleg nem volt egy hú de milyen élmény. Szóval kell a pótokba a hajtás.
De ne az akcelerátoros TATRA-kból indulj ki. A szegedi T6-osok IGBT hajtással rendelkeznek és a pótkocsi is IGBT szaggatós lesz. A szegedi T6-osoknak az áttétele nem megfalalő a pótkocsi vontatására, ahhoz módosítani kellene az áttételt. A cég szempontjbból sokkal egyszerőbb, hogy hajtást raknak a pótba, mert a forgóváz átalakítása komplikltabb lenne, szigorúbb az engedélyeztetés, mint egy már meglévő forgóváz esetében.
Miért kell a pótnak is hajtás? A T6-ok (meg a T5-ök, stb.) igen erős motorokkal és remek dinamikával rendelkeznek, ezen tulajdonságaik képessé teszik őket egy pótkocsi dinamikus vontatására sík terepen! Márpedig Szeged nem olyan dimbes-dombos mint pl. Prága.
A másik oldalon - mint tudjuk - a Tátrák nem híresek takarékosságukról, így a vontatási energia többe fog kerülni.
Hajtottak lesznek: Fillérekért összeeszkábálnak egy 1000mmes KT4, és egy 1435mmes forgóvázból egyet a pótkocsi alá. Az új 20 milla, de szerintem, ha már csináljuk, akkor rendesen!!! Mi a véleményetek?
A hajtásról a legújabb CEGELEC fog gondoskodni!
Hasonló hozzászólásért egy konkurens topicon kaptam a pofámra rendesen!
Hé! Egy sem Tátra! :-) De most nézem, ha már 147-es hozzászólás, épp ott figyel a 147-es ex-miskolci bengáli is. Igaz, az se Tátra. :-) Tényleg! Tatra vagy Tátra? Mindkettő helyes?
Kátrát Szentendrére...na még csak az kéne >:-| Majd, ha a 4000-est selejtezik oda kerül, ha egyáltalán ott lesz még a múzeum. És nincs semmilyen 20m-es csík. A 4000 egyszerűen csak ki van jelölve megőrzésre és kész.
Tényleg? Hm... adjuk vagy ne adjuk? Amikor megcsinálták a múzeumot Szentendrén, már akkor ki volt jelölve a 4000-es, hogy majd egyszer odakerüljön. Vigyázzunk az értékeinkre! Szerintem. (A gumicsirke is egyetért velem! :-)) Vagy netán olyan szorgosak a csehek, hogy majd Manilából is elszállítják maguknak a nekik szükségeset? :-)
Nagyon jó, hogy még 1 szakmabelivel bővült a látogatók listája.
Szeretném tőled megkérdezni, hogy a 4000essel mit óhajtanak kezdeni? Én azt hallottam, hogy nem volt pénz a Ksítására,ezért átcsoportosították 1 másik kocsiszínbe, illetve, hogy van-e esély arra, hogy nem nyúlnak hozzá komolyabban? Szerintem egy prototípust nem kéne bántani!