Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
A szőke cicababák inkább mellettem üljenek/feküdjenek mint egy busz fülkéjében idegesítsék az embert...
Akár sofőr akár sofőr figyelem elvonó. Én elhiszem, hogy a sofőrök unatkoznak, de a helyi vonalakat bejárni nem órákig tart, és a végállomásokon pihenhetnek. Na, akkor beszélgessenek!
A buszok valóban koszosak, de erről nem biztos, hogy a sofőrök tehetnek. Apropó, tudja valaki
miért jó olajjal fellocsolni a közlekedőt?
10-ből 9-szer biztos hogy hanyat vágódik az ember!
Én egerből jelentkezem ,Agria Volán helyi közlekedését naponta töbször használom!
Télen a fűtés itt is pocsék, de itt a sofőrök kabátba vannak!
A műlt hónapban utaztam Kunságos helyivel, jajj!!!!
A menetrend tábla! Jaajjj!
Bunkó sofőrok az 1-sen!
JAjj!
Eger közlekedése is iylen pocsék volt, de 5-6 éve jó.
Annak akinek meg nem tetszik az utolsó busz közlekedése: édesányám korán reggel, általában az első vagy második busszal megy, este az utolsóval jön! Itt is rendszer volt, az hogy hamarabb indult a busz! Akkor még nem volt netem, fogtam és felhívtam a volánt, kértem a helyi részleg illetékesét, vagy a vezérigazgatót. Nem volt ott csak a személyszállítási igazgató, annak elmondtam balyomat majd átkapcsoltatott Tötök Béla helyi üzem vezetőjének, az is meghallgatott, szerencsére tudtam a buszvezető nevét, rendszámot meg mindent (ismerem a buszokat és szeretm is). Azt mondta intézkedik. Édesanyám másnap korábba kiment és akkor időben járt a busz. Az első és az utolsó is! Azóta új busz és új sofőr is került a vonalra, ezért megint össze-vissza, akkor már összebarátkoztam a régi sofőrrel, akit napközbére osztottak be, ő intézkedett és egy hét múlva rendesen jönnek a buszok, már 2001 09.01 óta!
Ezt ajánlom mindenkinek, akinek ilyen problémája volt, kérdezze meg a sofőr nevét, meg jegyezze fel a rendszámot!
Ez a 22-es járat olyan mint a 22-es csapdája, ha nincs (késik), akkor azért rossz, ha van (biztos hogy vagy öt perccel korábban jött, mint ahogy kellene), akkor még azért. ;-)
Lehet, hogy a KRESZ nem tiltja, de a volánosok munkakönyve, szabályzata, stb... valami, ha van nekik egyáltalán ilyen amihez alkalmazkodniuk kell, biztosan nem engedélyezi.
Nem akarok eseteket soroloni, amikor szőke cicababák miatt "aludtak el" a sofőrök.
Persze elaludhatnak (én is elaludnék), de talán nem egy busz vezetőfülkéjében kellene...
Ha veszélyes lenne a beszélgetés tiltaná a KRESZ. Nekem még negatív tapasztalatom nem volt beszélgetés miatt, pozitív már volt. (Éberen tartja az ember figyelmét, sőt olyan is volt, hogy direkt lehívtam a haverom, mert nagyon fáradt voltam.)
Csak egy dologban értek veled egyett. Az utastájékoztatás egyenlő a nullával.
A Volán topicon olvastam, hogy a nyíregyházi Szabolcs Volán kötelezi a sofőröket, hogy a forgalmas városi járatokon bemondják a megállók nevét.
Nyíregyháza alig-alig nagyobb város Kecskemétnél...
Kérdezem: más társaságok vezetői miért értik meg, hogy mi a pozitív minőségpolitika?
Nyíregyházán az önkormányzat és a Volán karöltve próbálják frissíteni a járműparkot. Az önkormányzot rájött: a Volán hiába az ÁPV RT. tulajdona (nagy részben), a város érdeke is a minél gazdaságosabb és környezetkímélőbb autóbuszok üzembe helyezése.
Kecskemét város mennyi támogatást ad a Kunság Volánnak?
Sajnálattal olvasom, hogy a buszsofőröket szidjátok, holott ők tehetnek a legkevesebről.
A helyközisekkel nincs semmi gond a helyin is csak annyi van, hogy szarok a buszok.
A buszsofőr azért nem engedi fel az utasokat a hátsóajtón, mert ha épp ara jár valaki(mondjuk ellenőr) és feljelenti akkor 10%-os bércsökkentéssel jutalmazzák.
Egy konkrét eset nem is olyan régről(bár ez helyközis):Izsák felöl ment a buszsofőr Kecskemétre és Ágasegyházán várták az ellenőrök,
busz megáll első-hátsó ajtó kinyílik utasok le ellenőrök föl, és amíg a buszsofőr az ellenőrökkel foglalkozott hátul felsurrant egy gyerek akinél nem volt bérlet(spórolt 36 Ft-ot, ennyi lett volna a jegy) ellenőrők elkapták és feljelentették a gyereket is és a buszsofőrt is,
3 hónapra 10%-kal csökkentették a bérét.
Amíg a vezetésben nincs változás addig lentebb se
lesz, és bizony ebbe innen lentről mi nemtudunk beleszólni:(
Sajnos problémád nem csak az 1 és 11 vonalra vonatkozik.Nagyon sokszor az az érzésem, hogy a Volán logikátlánul és a helyi viszonyokat nem ismerve bonyolítja a buszközlekedtetést.
Remélem a GAMF-osok nem találnak rá erre a topic-ra, mert akkor itt rémtörténetek is el fognak hangzani, a folyamatos szitkolózások közepette.
Sajnos az egyik legkritikusabb vonal azt hiszem az 1-es, 11-es, azaz a Homokbányát a központtal, ill. a Noszlopy Parkkal összekötő szakasz.
Tudnék én is történeteket mesélni, zsák számra. Sajnos szinte mind negatív fennhangú lenne.
Ami engem leginkább bosszant, és egyszerűen nem fogom fel, hogy "odafönt" ezt miért nem veszik észre, hogy hogy indul a vonal két legfőbb járata, az 1-es, és a 11-es.
Miért jó, ill. miért logikus, hogy az 1-es busz pontosan akkor ér a központba, mikor elindul onnan a 11-es? Visszafelé ugyan ez. Ahhoz a ponthoz, ahonnan közös az útvonal, azaz a Hullám vendéglőtől, szinte egyszerre ér a két járat.
Nem lehetne ezt a dolgot megoldani egy 10-15 perces csúsztatással? Így nem félóránként jönne két busz egymás sarkában, (amiből az egyik totál tömve lesz, az egy perccel később érkező meg üres), hanem kivételesen negyed óránként járna egy masina.
Az emberekről annyit, hogy nem kell félteni egyik oldalt sem. Bizony az utazóközönség közt is van egy-két illető, aki megéri a pénzét, de bizony némelyik sofőr is elnyerhetné az "aranytuskó" díjat. (mellesleg néha tényleg sajnálom őket, és van köztük még egy-két úriember is, ez kétségtelen)
Annyiszor, de annyiszor gondoltam már hogy írok egy kézikönyvet, melynek a következő címet adnám: veszélyek és intelmek a Kecskeméti helyi közlekedésben!
Ilyen mondatok biztos lennének benne:
- Ha látsz egy helyi járatos buszt, azon nyomban szálj fel, s ne reméld, hogy "biztos jön másik"!
- Buszra szálva megtanulod irigyelni a heringeket a konzerves dobozban...még irigyelni is fogod őket!
...
...
Várom a könyv anyagát képző mondatokat!:)
Teljesen igazad van abban, hogy a közlekedéshez hozzátartozik egy bizonyos kultúrális viselkedés, és az emberek gondolkodásmódja sem éppen könnyíti a helyzetet. DE!
Épp ezért kellene a Volánnak segítenie az utazást, nem egyszer jártam úgy, hogy nem bírtam az első ajtón felszállni a tömeg miatt, de a busz hátulja még üres volt!
A sofőr mit csinál? Semmit. Maximum anyázik egyet. Nem nyitja ki a hátsó ajtókat, hogy a lemaradtak is felférjenek, mondván, hogy levonják a fizetéséből. És ki nem fér fel a buszra?
Aki nem tolakszik úgy mint a birka...
A menetrendek rosszak! Könyörgöm lapozza fel már valaki a Volán bármelyik évben megjelent menetrendjét! A helyi járatoknál a kilóméterek számát tüntetik fel a megállók mellett.
A több száz kilómétert megtevő járatoknál pedig a menetidőt: percekben.
Kérdezem: melyik tartható könnyebben?
> - Sokszor felmerülő probléma az első ajtós felszállás. A Volán nem enged, ragaszkodik ehhez a rossz szokáshoz, a bliccelőkre hivatkozva.
Hol vannak az ellenőrök?
Nem értek egyet veled. csak hiányzik az emberekböl az ész és a kultura. Amennyiben az emberek nem állatok modjára csordába tömörülve probálnának felszállni az első ajton, nem lenne gond.
Nem tudom miért gondolja valaki, hogy ha 20 cm-el van közelebb a buszhoz, azért gyorsabban fog feljutni, és igy nyomul a tömegben mint egy birka.
Valamint nem értem azokat az embereket sem, akik 10 percig állnak a buszmegálloban leghátúl, amikor jön a busz, elsőnek szállnak fel, hogy utána fél óráig kotorásszanak a pénzükkel, ugyanis azt nem készitették ki időben.
> - A buszmágállókban kirakott menetrendek nem világosak, mivel a buszok menetideje a megállókkal az indulóhelytől számítva nincs feltüntetve, egy várost nem ismerő egyén nem tudhatja mikor érkezik a busz a megállóba ill. lekéste-e avagy sem.
Gondolod ez véletlenül van? Ezek nem tudnának tartani még a saját maguk által összeállitott menetrendet, ezért nem teszik egyértelmüvé, hogy nehogy azt észrevegye a vendég. Japánban már kipusztulna a fél kormány, ha ilyen pocsék lenne a tömegközlekedés.
Üdv. mindenkinek! Örülök, hogy végre rátaláltam erre a topicra és elmondhatom a véleményemet.
Kecskeméti lévén rendszeres utasa vagyok a Kunság Volán Rt. helyi és helyközi járatainak egyaránt.
A véleményem a színvonalról eltér a helyi ill. a távolsági közlekedtetés megítélésében.
Úgy gondolom, hogy a távolsági közlekedés lebonyolítását magas színvonalon végzi a vállalat, lehetőségeikhez képest biztosítják az utasok komfort és biztonság érzetét.
A helyi közlekedtetés azonban szerintem sok probémát vet fel.
- A buszmágállókban kirakott menetrendek nem világosak, mivel a buszok menetideje a megállókkal az indulóhelytől számítva nincs feltüntetve, egy várost nem ismerő egyén nem tudhatja mikor érkezik a busz a megállóba ill. lekéste-e avagy sem. Ez sok nagyvárosban jól használható gyakorlat, és megkönnyíti az utazást.
-ugyanígy a füzet formájú menetrendek. Kérdezem: mi értelme van annak, hogy a megállók nevei mellé a kilóméterek számát írják?
- Sokszor felmerülő probléma az első ajtós felszállás. A Volán nem enged, ragaszkodik ehhez a rossz szokáshoz, a bliccelőkre hivatkozva.
Hol vannak az ellenőrök?
A buszok emiatt csúcsidőben késnek, rossz a helykihasználásuk, stb...
Legalább meghatározott időszakokban engedélyezhetnék a hátsó ajtókon történő felszállást.
-Felvetődött már a városrészeket összekötő járatok hiánya.
Úgy gondolom ezen a problémák (talán utóbbit kivéve)könnyen orvosolhatóak lennének egy kis odafigyeléssel, és nagyon sok ember életét megkönnyítenék.
Az ember lehellete már +8, +10 foknál látszik. Gondold el -10 fokból 20 fokkal melegebbe felszállni. A kabátokat ledobni 5-15 percre nem praktikus.
Megoldás: nem kell lehelni:-))
Egy jó párszor már megszivatott a volán.
Általában az utolsó buszokkal szoktam közlekedni, de a kedves sofőrbácsik elfelejtik betartani a menetrendet, és a busz jóval hamarabb indul, mint az előírt időpont, és néha "elfelejt" megállni egy-két megállónál.
Hogy ne csak a levegőbe beszéljek egy-két konkrét eset:
1-es busz utolsójárata RENDSZERESEN hamarabb indul a homokbányai végálomásról! Volt olyan eset, hogy 10 percel jött azelőtt, mielőtt egyáltalán még el kellett volna indulnia! Miután párszor megszívtam és gyalogolhattam be a központba, hamarabb kimentem a buszhoz. Volt, hogy 20 percet kellett várnom egy olyan buszra, ami 30 percenként jár!!!
4-es buszon hasonló a helyzet. Amelyiknek 22:00-kor kellett volna indulnia a reptérről, az 19:58-kor már elrepesztett a Szőlőfürt előtt.
A sofőrök bunkó viselkedéséről már nem is beszélve. Ha köszönsz neki, ne is álmodj, hogy viszonozza. Ha leakarsz szálni és beakad a táskád, akkor biztos odacsuk, majd leugat, hogy döntsd már el, le vagy fel akarsz szállni!
Ezekután ne jöjjenek nekem, hogy kurv@ keveset keresnek, mert nem kötelező ott dolgozniuk! Azért mert keveset kap, még elvégezheti normálisan a munkáját!