Érdeklődöm, hogy Ełkben megvannak-e még ezek a gőzmozdonyok? Ugyanis az "Aktualizacja: 05.97 J.R." kissé réginek tűnik. Főleg a normál nyomtávúak érdekelnének.
- Varsóban már járnak a modernizált Elektricskák és tényleg ugyanaz az '50-es évekbeli szintű főáramköri berendezés van bennük. Egyszerűen megdöbbentő.
- a Múzeumban köszöni szépen jól érzi magát a Bobó és az 1-es Szergej.
- Krosniewicében az ostrowy vonalon vígan jár az MBxd1-es motorka. Üzemel még FAUR-motorka is. A fűtőházban továbbra is sok ócskaság van.
- Leközlekedett az idei PIRAT, szokás szerint a Helénkével, de most csak 7 kocsival
(- sikerül utaznom egy ET22-esen:-)))
- Piasecznoban a Px48-as 6 kocsis vonattal ment. Feltünően jó állapotban vannak a kocsik, mert zárt helyen tárolják. Épül egy Harzquerbahn-utánérzésű nyitott peronos kocsi is. Lelkes csapat üzemelteti a vasutat, van hajtányos csapatuk is.
Kösz a kiegészítést, de mindezt tudtam. Én sorozatnak mondom az egyes szériákat. Hogy mi a rendltetésük és meghajtásuk azt tudom...mivel lengyel felmenőkkel is rendelkezem és a nyelvet is kitűnően beszélem.De azért kösz, mert egy- két olyan dolgot is mondtál, amit nem tudtam...Ehhez hozzátenném, hogy a tehervonati ET22 3000 kw és 125 Km/h.Olyan mint a mi Gigantunk, de attól valamivel gyengébb.
roviden: a 60-as, 70-es evekben Lengyelorszagbol Jugoba exportalt, EN57 tipuson alapulo elektromos motorvonatok, melyek Jugoszlavia feloszlasakor Szloveniaba kerultek (315/311 sorozat neven), hazaternek Lengyelorszagba. Az SZ-nek mar nincs rajuk szuksege, hisz ott vannak a Desirok, csak nehanyat tart meg vesztartaleknak (7 egyseget). A transzport 6 egysegbol allt, 3 negyreszes es 3 haromreszes motorvonatbol, es harom reszletben jutott el a lengyel hatarra, ami erdekes: az utvonal, ui. a hataratmenetek "nemi" kerulot mutatnak ahhoz kepest, h Poznan az uticel: Marchegg es Plavec.
A vonatokat allitolag egy lizingceg akarja felujittatni, es aztan vsz. a Koleje Mazowieckienek berbeadni.
Bizony. Éppen Sziléziában, a legszebb helyeken (pl. Walbrzych és környéke) döcögnek a fővonalakon a gyorsok nagyon hosszan hússzal. Legalább lehet lehet nézeldőni nyugodtan. :-)
Krekkó/Katowice és Varsó között van egy nagysebességű vonal, ott 160-nal nyomják. AMúgy a 20 km/h és a 120 km/h közötti értéktartományban elég sokféle pályasebesség létezik náluk. A Báthory Zwardon után pl. inkább 20-szal megy a villamosított fővonalon, mint 30-cal.
Az EP nem sorozat, hanem a mozdony meghajtasanak es rendeltetesenek a roviditese. E mint elektromos, S mint spalinowy, azaz dizel. P mint szemelyszallitasra valo, T mint towarowy (teherszallito), U az univerzalis, M a manewrowy, azaz tolato. Tehat EP=villamos meghajtasu szemelyszallitasra hasznalt mozdony. A szamoknak is van jelentese, de az mar hosszu ;)
Az EU07 (vagy EP07) sorozat a legelterjedtebb szemelyszallitasra hasznalt mozdony Lengyelo.ban. Van belole vagy 500. Max sebessege 125 km/h, tehat kb olyan, mint a Szilink. Nagyobb sebessegu az EP08, ami az EU07 atepitese, ez 140 km/h, de csak 15 van belole, es a legnagyobb sebesseguek az EP05 (2 db) es az EP09 (47 db), ezeknel vmax=160 km/h.
Tehat azert nem olyan rozsas ott se a helyzet :( raadasul a szemelyvonatok legnagyobb resze a "budi"nak "becezett" elektromos motorvonatok (EN57 es tsai), amik a magyar bhv-kkal vetekednek gusztustalansagban :(
de a gyorsvonatok nagy resze valoban kellemesebb, mint nalunk. Az IC-krol es expresszekrol nem is beszelve, de ezeknek meg is kerik az arat.
Ha valakit érdeklik a képeim eredetijei, akkor itt az e-meil címem: endreomega@freemail.hu. Írjatok ide, vagy a fórumra, ha kellenek a képek eredetiben én meg szívesen elküldöm.
Sajna nem vagyok elég jártas a lengyel vasutakban, annak ellenére, hogy a második hazám Lengyelország. A PKP serintem nem feltétlen jobb, mint a MÁV, de sajna nem kizárt, hogy előttünk vannak. Annyi, hogy a gyorsvonati mozdonyok (EP sorozat) gyorsabbak a hazai mozdonyok többségénél (140-160 km/h), mindez kisebb teljesítmény mellett.Az viszont dícséretes, hogy Kraków- Warszawa közötti utat a vonat 3 óra alatt teszi meg, a táv meg kb. 380 km, vagy ennyi. Ennyi idő alatt a pécsi IC ér a céljába, pedig ez csak 210 km.
Szevasz! Sajna nem tudom, hogy a vasút környékén hol lehet olcsó szállás. A belvárosi szállók, amik viszonylag közel vannak, azok meg inkább drágák. Én speciel rokonoknál voltam, onnan tettem egy látogatást a főpályaudvarra.
Lengyelországban fővonalak milyen sebességre vannak kiépítve . Véleményetek szerint a PKP jobb mint a MÁV . Magánkérdés aki Krakkóban fényképezet kérdezem tőle hol van olcsó szállás a vasút környékén .
Képek tavaly nyárról, Kraków Główny. Vegyesfelvágott villanymozdonyokból. EP09 (gyorsvonati)-004 PKP Cargo reklámokkal, IC vonattal; EU07 (univerzális)-543 IC-vel; PKP Cargo színű gyorsvonati EP05-23; EU07-071 gyorsvonattal; EP07 (gyorsvonati)-522 gyorsvonattal Przemysl felé megy és ET22-1142 (tehervonati) przemysl-i gyorsvonatával. Eme utóbbi típust viszonylag gyakran alkalmazzák személyvontatásban is. Üdv mindenkinek:)
A CD és a PKP menetrend szerint Lichkov-nál a hónap végén megszűnik a határátlépő személyforgalom.
Jut eszembe: valaki berakhatna ide képet a Mieroszow-Mezimestí személyvonatokról. Én sajnos hétfőn még tehervonatot sem láttam ott. Személy ugyebár meg már nincs...
Túl sokat nem tudok hozzátenni... A balassagyarmati vezérek mesélték, hogy annak idején Hatvanban gyakoroltak Szergejre, és volt, hogy a Pannoniát vitték, két Szergejjel. Jó sok kocsiból állt, Salgótarján megállóhelyen nem volt elég zbr-rel (az van a Szergejen?) megfogni, mert meggurult, a D12-essel kellett befékezni a szerelvényt. Ennyi.
Egy kisebb kutatáshoz kérném segítségeteket! Ha valaki tud információval, képpel, internetes linkkel, könyvcímmel, akármivel szolgálni, nagyon megköszönném. a téma az lenne, hogy a 70-80-as évek környékén a POLONIA nemzetközi gyorsvonat még Salgótarjánon keresztül közlekedett. Erről szeretnék minél több mindent megtudni, interneten amugy igen elvétve találtam csak egy-két mondatot! Előre is köszönöm!
Pusztán kíváncsiságból érdekelne, hogy Lengyelországban még van bizonyos helyeken gőzvontatás? Elnézést a buta kérdésért, de a minap találtam egy fotót 2006-ból, amin egy vontatási telepen elég nagy mennyiségű befűtött gőzös volt, látszólag nem nosztalgia célra.
Igen, bár régi DR-es menetrendben is úgy szerepel, hogy nyitott volt, de csak a Demokratikus (:-)) Németország felé. Most már asszem lengyelek is használhatják.
Egyik álmom, hogy Porajów-nál vonatot fotózok. Ehhez persze sok idő és autó kellene...