Keresés

Részletes keresés

emká48 Creative Commons License 2007.06.15 0 0 239
Ó, Látom jártál Helben is. Van valakinek képe az ottani hadi célú kisvasútról?
Előzmény: szv (232)
gumidani Creative Commons License 2007.06.11 0 0 238

Jó napot kívánok!

 

Érdeklődöm, hogy Ełkben megvannak-e még ezek a gőzmozdonyok?  Ugyanis az  "Aktualizacja: 05.97 J.R."  kissé réginek tűnik. Főleg a normál nyomtávúak érdekelnének.

kopaszsop Creative Commons License 2007.06.10 0 0 237
nézze meg kérem a 188-as hsz dátumát! :P
Előzmény: szv (232)
szv Creative Commons License 2007.06.10 0 0 236
Még aznap, ugyanaz a mozdony:

Előzmény: mestska (235)
mestska Creative Commons License 2007.06.09 0 0 235
akkor is jó a kivágat és a beállítás
Előzmény: szv (234)
szv Creative Commons License 2007.06.09 0 0 234
Pedig vezetőállásbol készült, üvegen át, kb 40km/h.-nál.
Előzmény: mestska (233)
mestska Creative Commons License 2007.06.09 0 0 233
az utolsó kép nagyon tetszik
Előzmény: szv (232)
szv Creative Commons License 2007.06.09 0 0 232
Csak néhány kép, nem is olyan régröl:




emká48 Creative Commons License 2007.06.08 0 0 231

Helyzetjelentés:

 

- Varsóban már járnak a modernizált Elektricskák és tényleg ugyanaz az '50-es évekbeli szintű főáramköri berendezés van bennük. Egyszerűen megdöbbentő.

- a Múzeumban köszöni szépen jól érzi magát a Bobó és az 1-es Szergej.

- Krosniewicében az ostrowy vonalon vígan jár az MBxd1-es motorka. Üzemel még FAUR-motorka is. A fűtőházban továbbra is sok ócskaság van.

- Leközlekedett az idei PIRAT, szokás szerint a Helénkével, de most csak 7 kocsival

(- sikerül utaznom egy ET22-esen:-)))

- Piasecznoban a Px48-as 6 kocsis vonattal ment. Feltünően jó állapotban vannak a kocsik, mert zárt helyen tárolják. Épül egy Harzquerbahn-utánérzésű nyitott peronos kocsi is. Lelkes csapat üzemelteti a vasutat, van hajtányos csapatuk is.

 

 

Laminatka Creative Commons License 2007.06.03 0 0 230
Kösz a kiegészítést, de mindezt tudtam. Én sorozatnak mondom az egyes szériákat. Hogy mi a rendltetésük és meghajtásuk azt tudom...mivel lengyel felmenőkkel is rendelkezem és a nyelvet is kitűnően beszélem.De azért kösz, mert egy- két olyan dolgot is mondtál, amit nem tudtam...Ehhez hozzátenném, hogy a tehervonati ET22 3000 kw és 125 Km/h.Olyan mint a mi Gigantunk, de attól valamivel gyengébb.
Előzmény: tom-a-hawk (226)
tom-a-hawk Creative Commons License 2007.05.23 0 0 229
Erdekes cikk szlovakul

roviden: a 60-as, 70-es evekben Lengyelorszagbol Jugoba exportalt, EN57 tipuson alapulo elektromos motorvonatok, melyek Jugoszlavia feloszlasakor Szloveniaba kerultek (315/311 sorozat neven), hazaternek Lengyelorszagba. Az SZ-nek mar nincs rajuk szuksege, hisz ott vannak a Desirok, csak nehanyat tart meg vesztartaleknak (7 egyseget). A transzport 6 egysegbol allt, 3 negyreszes es 3 haromreszes motorvonatbol, es harom reszletben jutott el a lengyel hatarra, ami erdekes: az utvonal, ui. a hataratmenetek "nemi" kerulot mutatnak ahhoz kepest, h Poznan az uticel: Marchegg es Plavec.

A vonatokat allitolag egy lizingceg akarja felujittatni, es aztan vsz. a Koleje Mazowieckienek berbeadni.

Sose tunnek el a "budik" Lengyelhonbol :(
emká48 Creative Commons License 2007.05.19 0 0 228
Bizony. Éppen Sziléziában, a legszebb helyeken (pl. Walbrzych és környéke) döcögnek a fővonalakon a gyorsok nagyon hosszan hússzal. Legalább lehet lehet nézeldőni nyugodtan. :-)
Előzmény: illesf (227)
illesf Creative Commons License 2007.05.16 0 0 227
Krekkó/Katowice és Varsó között van egy nagysebességű vonal, ott 160-nal nyomják. AMúgy a 20 km/h és a 120 km/h közötti értéktartományban elég sokféle pályasebesség létezik náluk. A Báthory Zwardon után pl. inkább 20-szal megy a villamosított fővonalon, mint 30-cal.
Előzmény: Laminatka (224)
tom-a-hawk Creative Commons License 2007.05.14 0 0 226
Kedves Laminatka!

Az EP nem sorozat, hanem a mozdony meghajtasanak es rendeltetesenek a roviditese. E mint elektromos, S mint spalinowy, azaz dizel. P mint szemelyszallitasra valo, T mint towarowy (teherszallito), U az univerzalis, M a manewrowy, azaz tolato. Tehat EP=villamos meghajtasu szemelyszallitasra hasznalt mozdony. A szamoknak is van jelentese, de az mar hosszu ;)

Az EU07 (vagy EP07) sorozat a legelterjedtebb szemelyszallitasra hasznalt mozdony Lengyelo.ban. Van belole vagy 500. Max sebessege 125 km/h, tehat kb olyan, mint a Szilink. Nagyobb sebessegu az EP08, ami az EU07 atepitese, ez 140 km/h, de csak 15 van belole, es a legnagyobb sebesseguek az EP05 (2 db) es az EP09 (47 db), ezeknel vmax=160 km/h.

Tehat azert nem olyan rozsas ott se a helyzet :( raadasul a szemelyvonatok legnagyobb resze a "budi"nak "becezett" elektromos motorvonatok (EN57 es tsai), amik a magyar bhv-kkal vetekednek gusztustalansagban :(

de a gyorsvonatok nagy resze valoban kellemesebb, mint nalunk. Az IC-krol es expresszekrol nem is beszelve, de ezeknek meg is kerik az arat.
Laminatka Creative Commons License 2007.05.13 0 0 225
Ha valakit érdeklik a képeim eredetijei, akkor itt az e-meil címem: endreomega@freemail.hu. Írjatok ide, vagy a fórumra, ha kellenek a képek eredetiben én meg szívesen elküldöm.
Előzmény: Laminatka (224)
Laminatka Creative Commons License 2007.05.13 0 0 224
Sajna nem vagyok elég jártas a lengyel vasutakban, annak ellenére, hogy a második hazám Lengyelország. A PKP serintem nem feltétlen jobb, mint a MÁV, de sajna nem kizárt, hogy előttünk vannak. Annyi, hogy a gyorsvonati mozdonyok (EP sorozat) gyorsabbak a hazai mozdonyok többségénél (140-160 km/h), mindez kisebb teljesítmény mellett.Az viszont dícséretes, hogy Kraków- Warszawa közötti utat a vonat 3 óra alatt teszi meg, a táv meg kb. 380 km, vagy ennyi. Ennyi idő alatt a pécsi IC ér a céljába, pedig ez csak 210 km.
Előzmény: Gerulata (222)
Laminatka Creative Commons License 2007.05.13 0 0 223
Szevasz! Sajna nem tudom, hogy a vasút környékén hol lehet olcsó szállás. A belvárosi szállók, amik viszonylag közel vannak, azok meg inkább drágák. Én speciel rokonoknál voltam, onnan tettem egy látogatást a főpályaudvarra.
Előzmény: Gerulata (222)
Gerulata Creative Commons License 2007.05.09 0 0 222
Lengyelországban fővonalak milyen sebességre vannak kiépítve . Véleményetek szerint a PKP jobb mint a MÁV . Magánkérdés aki Krakkóban fényképezet kérdezem tőle hol van olcsó szállás a vasút környékén .
Laminatka Creative Commons License 2007.05.09 0 0 221
Képek tavaly nyárról, Kraków Główny. Vegyesfelvágott villanymozdonyokból. EP09 (gyorsvonati)-004 PKP Cargo reklámokkal, IC vonattal;  EU07 (univerzális)-543 IC-vel; PKP Cargo színű gyorsvonati EP05-23; EU07-071 gyorsvonattal; EP07 (gyorsvonati)-522 gyorsvonattal Przemysl felé megy  és ET22-1142 (tehervonati) przemysl-i gyorsvonatával. Eme utóbbi típust viszonylag gyakran alkalmazzák személyvontatásban is. Üdv mindenkinek:)
gw Creative Commons License 2007.03.16 0 0 220
a teherforgalom már megszunt, ugyanis villamositják a vonalat.
Előzmény: emká48 (219)
emká48 Creative Commons License 2007.03.15 0 0 219

A CD és a PKP menetrend szerint Lichkov-nál a hónap végén megszűnik a határátlépő személyforgalom.

Jut eszembe: valaki berakhatna ide képet a Mieroszow-Mezimestí személyvonatokról. Én sajnos hétfőn még tehervonatot sem láttam ott. Személy ugyebár meg már nincs...

illesf Creative Commons License 2007.03.10 0 0 218
Túl sokat nem tudok hozzátenni... A balassagyarmati vezérek mesélték, hogy annak idején Hatvanban gyakoroltak Szergejre, és volt, hogy a Pannoniát vitték, két Szergejjel. Jó sok kocsiból állt, Salgótarján megállóhelyen nem volt elég zbr-rel (az van a Szergejen?) megfogni, mert meggurult, a D12-essel kellett befékezni a szerelvényt. Ennyi.
Előzmény: BálnaBálna (217)
BálnaBálna Creative Commons License 2007.02.28 0 0 217
Sziasztok!

Egy kisebb kutatáshoz kérném segítségeteket!
Ha valaki tud információval, képpel, internetes linkkel, könyvcímmel, akármivel szolgálni, nagyon megköszönném.
a téma az lenne, hogy a 70-80-as évek környékén a POLONIA nemzetközi gyorsvonat még Salgótarjánon keresztül közlekedett. Erről szeretnék minél több mindent megtudni, interneten amugy igen elvétve találtam csak egy-két mondatot!
Előre is köszönöm!
atidas Creative Commons License 2007.02.23 0 0 216

 

Plavec (ZSR) 2006. 06.13.

 

 

Nydqist Creative Commons License 2007.02.23 0 0 215

Köszi, és közben emellett már egy honlapon is nézelődtem:

 

http://www.parowozy.com.pl/indexd.html . Hihetetlen, de ezzel együtt gyönyörű.

Előzmény: emká48 (214)
emká48 Creative Commons License 2007.02.23 0 0 214
H a kezdő hozzászólásokra lapozol, képeket is láthatsz, WOLSZTYN-ban van gőzös üzem.
Előzmény: Nydqist (213)
Nydqist Creative Commons License 2007.02.23 0 0 213
Pusztán kíváncsiságból érdekelne, hogy Lengyelországban még van bizonyos helyeken gőzvontatás? Elnézést a buta kérdésért, de a minap találtam egy fotót 2006-ból, amin egy vontatási telepen elég nagy mennyiségű befűtött gőzös volt, látszólag nem nosztalgia célra.
gw Creative Commons License 2007.02.21 0 0 212
Ez a valaha közlekedett második 1800-as számú Opole-Ostruzna sebesvonat (mindkét kép), Ziegenhals Hauptbahnhofon (azaz Glucholazyn :)
Előzmény: emká48 (210)
emká48 Creative Commons License 2007.02.21 0 0 211

Igen, bár régi DR-es menetrendben is úgy szerepel, hogy nyitott volt, de csak a Demokratikus (:-)) Németország felé. Most már asszem lengyelek is használhatják.

 

Egyik álmom, hogy Porajów-nál vonatot fotózok. Ehhez persze sok idő és autó kellene...

 

Előzmény: tom-a-hawk (209)
emká48 Creative Commons License 2007.02.21 0 0 210
Húúú! Nem ismerem fel. Ez AZ a vonat? Hol készültek a képek?
Előzmény: gw (208)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!