biztos nagy csalódás lehetett:((... de a digitális világban hálistennek ilyen nem fordulhat elő.. bár az meg elromolhat.. mert ami elromolhat előbb utóbb el is romlik:D
Egy kedves történet ami valójában picit tipp is és elégé ideje mult is :))
Történt vala,hogy a 80-as évek közepén a Süni örs látogatásra indult a Nyiregyházi Reptérre, hogy egy repülöt is megnézhessen belülröl. Mindenki kisdobos egyenruhában, szépen felöltöztetve, ahogy akkortájt kellett. Egy fiatal ember nyakában a saját sulyával majd megegyezö Zenith fényképezö gép. Akkoribban létezett mint a csucsok csúcsa a ORWO Film ami kb két fagyi árába került és az ,,olcsóbb" magyar Forte. Mindkét tipuson elentétben a világgal un. DIN (NDK örökség) számok voltak. A fényképezön pedig ASA (régen ez volt az ISO). Szóval egy alig 10 év körüli gyereknek iszonyat fejfájást okozott már az elésség, rekesz, záridö dolog felfogása nem beszélve erröl a furcsa számisztikáról. Jobb vakuk hátlapján volt egy táblázat amivel átlehetett számolni,de akkoriban még a 4 jegyü szorszásnál tartottam :) Édesapám reggel a nagy tura indulása elött felszerelte a Zeiss tipusu 35 mm-es objektivet és örült elszántsággal elindultam, hogy márpedig én lefotozóm a pilóta bácsit.
Sorra készültek a fotók és eljött a nagy pillanat. Ott áll az AN-2 elött a Pilóta bácsi és elkészül a nagyfotó. Hazérve a feltünt a felnötteknek,hogy az tényleg sok kép amiröl beszélek,hogy-hogy ráfért két kockára mint amit a számláló mutat.
Nem sokkal késöbb az elsötétitett fürdöbe bevonult a ,,férfi" brigád és kevertük a fixirt, a hivót, a mosót. De ekkor már a nagyobb tag tudta, hogy itt bizony kiakadt a filmtovábbitóban egy fogaskerék.
Visszafolytott lélegezettel vártam a nagy fotó megjelenését a hivófolyadékban amit a nagy ledöbbenés követett. Hisz egy fotón volt az egész nap :(( Mély szomoruság :((
Azóta mindenegyes fotó elött ránézek már jó pár éve az LCD kijelzöre, hogy csökkent-e kockák száma a filmen és az egyik albumomban ott van a régi fekete-fehér fotó :))))
Sajnos Adeak topictárssal nem tudtam kapcsolatba kerülni(lehet hogy nem olvasott bele a topicba), így azt hiszem a mai kerítéslátogatás részemről elmarad.Ha netán valaki ismeri,hívja fel a figyelmét, hogy az invitálásához nem ártott volna egy elérhetőséget is adnia.(email címe nem publikus)
Emlékeztek, amikor a Concorde lezuhant és asszem 102-en meghaltak? Akkor egy magyar srác lekapta a lángoló hajtóművel haladó repülőt! Ki volt az a fotós?
hamar az uvegen at valo fotozasrol van szo, az 1-esen delutan azert meg lehet oldani, - nem reklamozni akarom csak peldakent teszem be a kepet - csak ki kell kerulni a korlatot amennyire lehet..:
Csak egy tipp nem kell a fejemet venni érte. Ha jól tudom ezért jött létre a topik.
Shinsheimben nagyon nehéz fülke fotót késziteni mert minden be van üvegezve. Sajnos szemböl tüz a fény az ablakokon és a plexi is elég homályos. Nekem ugy sikerült elég kontrasztos és világos fotót készitenem, hogy szembevakuztam de olyan közel téve az objektivet, hogy a plexi reflexiós hatása ne legyen benne a képben. Készitettem egy olyan beállitást is ahol egy papir zsepit tettem a vakura ,,lágyitó" szüröként, igy nagyobb rekeszt és kisebb záridöt sikerült állitanom. Igy nött a mélységélesség nem lett sötét müszarfal és a fülke ablaka sem egy nagy fehér tejfolt hanem szépen látszanak a felhök és a kék ég.
( Áldom az eszem,hogy az estét máshol töltöttem. Egyébbként Viricsi látta a legjobban a helyzetett)
autoval mentunk, hajnali 3-kor indultunk innen es delutan 2-kor ott voltunk. Visszafele lementunk FRA-bol Sinsheimbe, es aztan meg aznap onnan jottunk haza..nem nagy ugy 10 ora es kesz.
jaja, láttam a frankfurti képeidet. jok lettek. de ti repülővel mentetek ki? mert láttam sinsheimben is voltatok.. én 15-én megyek frankfurtba de az autókiállitásra, és kocsival megyünk.. nem bizti h lesz idő repterezni, mert elvileg fater hivatalos útra megy a kolegáivel, én meg csak ugy megyek velük.. és tod nehéz annyiemberhez alkalmazkodni:)
Ezt írtam én is(más egyéb mellett) a másik topicon a 3786-ban, a pillanat jó.Nyílván ezért rakta fel a topictárs a képet.Komolyan mondom, minden tiszteletem az övé, hogy ebben a digitális világban analóg módon dolgozik.Régóta mondom: a bit elszáll, a papír megmarad.A nagyi fotói papíron jók, a maguk öregségével.
amikor eyeore25 ezt a fotot keszitette, velem volt kint a palya mellett, es Frankfurtban is egyutt voltunk majusban 4 napot. Lattam az elohivatott fotoit, es igencsak jok lettek, az elso napon FRA-ban igencsak pocsek esos ido volt, de o ezt kihasznalva nagyon tuti "vizes-fotokat" csinalt..pl 747 fujja felszallas kozben ahogy kell, stb...ugyhogy akkor ezt a temat itt fejezzuk be. Koszi
eyeore topictárs képe minőségileg nem a legjobb, de a meglátás jó, és ez a lényeg. valószínűsítem, hogy az eredeti kép ami a negatívról lett előhívva, papíron sokkal jobb minőségű, csak nyílván nincs olyan szkennere, amivel jó minőségű képet lehetne "csinálni".
és tényleg sok más jó pozíció van lhbp-n. ha megnyílik az 1-es terasz, onnan is tök jol lehet majd "cargodomb szintű" képeket képszíteni
No, akkor hamorif topictársra reagálva: eyeore25 topictárs a képének példáját nem a k.rva jó fotó példájaként mutatta fel, hanem arra, hogy nem kell a keritést lebombázni ahhoz, hogy jó kép készülhessen.(magyarul, hogy ne lógjon a képbe a kerítés). Szerintem.
Adeak topictárs: Én említettem a "tisztelendő" kerítést. Holnap este hat órától kinn vagyok a reptéren, szívesen kimegyek megnézni a kerítést és természetesen cseveghetünk is.(remélem lesz rá időm.Ha jól emlékszem a cargodomb is a reptér területe, csak egy lazábban ellenőrzött terület,ami kívül esik a közvetlen repülőüzemi területen. Ha küldesz nekem egy email címet, szivesen megadom a telefonszámom ahol elérsz.