Keresés

Részletes keresés

enginer Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50124

"ki is kellett bontanom 5ből 3at, mert szivárogtak. Természetesen én voltam a balfék, mert teflonszalaggal tömitettem,"

 

De ennek mondjuk nem sok köze van ahhoz, hogy kulcsos, vagy roppantós az idom, mert azon az oldalon nem teflonszallagozol. :)

Előzmény: KömKel (50123)
KömKel Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50123

Én mindenhová ilyet raktam be, viszont ki is kellett bontanom 5ből 3at, mert szivárogtak.

Természetesen én voltam a balfék, mert teflonszalaggal tömitettem, ami megadta magát. Most Locktite-al tömitettem, azóta semmi gond nincs velük...

Előzmény: pingui (50121)
enginer Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50122

Nincs ezzel az idommal semmi baj, ha jól raktad össze.

SZVSZ többet fog kibírni, már csak az anyagvastagsága és technikája miatt is, mint a roppantós idomok, de ez csak az én szerény véleményem.

Előzmény: pingui (50121)
pingui Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50121

Üdv!

Szilveszter délelőtt elkezdett folyni a wc sarokszelepe, a menetnél. Gondoltam leszedem, tömítem, visszarakom, örülök. De a 1/2"os menet beletört, mint utólag kiderült ott eresztett. Mivel a falban műanyag (nem tudom mi a szakszerű neve) cső van, és nincs roppantó készülékem, ezért egy barkácsáruházban vettem alkatrészeket, összeraktam. Most minden jó. A kérdésem csupán az, hogy ez a fajta csatlakozó maradhat-e falban, csempézhetek-e, vagy hívjak egy vízszerelőt, és csinálja meg a roppantós csatlakozóval?

 

És mivel egy kép száz szónál is többet ér:

enginer Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50120

"---1., A maiak őrlángtalanok akkor  ?(  Mert  olvasom  a  sjohntól  a  "Cirkó" nevű  itteni  Rovatban , hogy  az őrláng  lenyelhet bő 1  köbméter gázt is naponta....)."

 

Azért nem kell ám minden butaságot elhinni, amit itt írkálnak! :(

Nekem üzemel 2db őrlángos készülékem is és, ha igaz, amit sjohn ír és valóban csak az őrlángra fogyasztanak napi 1m3/db, akkor viszont minden mostani készüléket megszégyenítve pofátlanul keveset fogyasztanak! 

Viccet félretéve: megnéztem a nyári adatokat, amikor csak az 1-ik őrlángól (ritkán írtam, de az álag napi fogyasztás így is) 1 max.2m3, de inkább volt olyan is, hogy 0,3m3/nap.

 

Abba már tényleg ne menjünk bele, hogy a mai víz/csatorna díjak mellett, mennyivel gazdaságossab az olyan készülék, amelyik később gyújt, mint az őrlángos és pazarolja a vizet a begyújtásig! :D

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: venuto (50117)
kendu Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50119
mindenkepp foglalkoztat a kondenzacios is, csakhat az ara nekem meg magas.
Ebben az esetben az ugyanakkora radiator, a teljesitmenyre ertendo, vagy nyugodtan hagyatkozzak a meretre? Vegulis a merettel jon a jokora teljesitmeny is...
Egyebkent mindenkepp tul akartam meretezni a radiatorvasarlast, en a gyari teljesitmeny adatok szerint 10-20%-al nagyobbat, mint amire szuksegem van. De ez a meretazonos valasztas is jo.
Előzmény: azistenit+1 (50113)
papesz28 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50118

Mester taníts:)))

Mondd melyik könyveket kell megvennem ahhoz , hogy ekkora tudásra tegyek szert?:))

Melyik iskolai tankönyvben van ez a részletes leírás, amiből ennyi mindent meg lehet tanulni?)))mert egy szakmára két évet adnak .egy év fémipari alapismeretek, egy év szakmai képzés, én érettségi után mentem szakmunkásba, és ott sajna erről komolyabban nem esett szó, ( pedig pár bizit ebből az ágból begyűjtöttem ) és az ember nem gondolja hogy nagylexikonokat kéne bújnia, miután megkap egy szakmát

természetesen , azóta is nagyon sok oldalt átolvastam neten , és akkor ezek szerint itt vétettem ,mert a net az semmire nem jó csak a könyvek, de ott is mást és mást írnak, kinek higgyek(mert olvastam pár szakkönyvet is , hisz a saját rendszereinket magunk rakjuk össze, és azt az ember nem a kisujjából szívja ki, ezenkívűl mérnökök számolgatnak helyettünk, hogy legalább ezzel ne kelljen számottevő ídőt elfoglalnunk, hisz mindenkinek megvan a maga feladata, de a gyakorlathoz a mérnököknek sincs sok közük, tisztelet a kivételnek)

vörösréz -sárgaréz különbségére csak annyit hogy vörösből cinkkeverésével lesz sárgaréz , ehhez nem kell egyetemi diploma:),vagy tévedek ,és ebben is még egy csomó minden lappang , csak én halandó ehhez sem értek?

a középiskolában nem egyetemi tanárokat nevelnek, jó ha a szakmának egy részét sikerül megtanítaniuk, a többi tudást az élet, a tapasztalat, a gyakorlat, és a rengeteg szakirodalom amit elolvas az ember, az tanítja meg, de elég azt is megtanulni hogy egy rendszert , főleg komolyabbakat , hogy állítson össze a szaki , hogy az jól működjön ,és ne legyen belőle baj, nem gondoltam hogy mindent elemeikre kell bontani ahhoz hogy jó szakemberek legyünk:)

de ha tényleg az kell én szívesen olvasok még ilyen könyveket is, nem probléma,hisz jó pap is holtig tanul:), és nem szégyen ha nem tudok mindent

 jah és én csak egy alkalmazott vok, nem vállalkozó,és mégis megpróbálok lelkiismeretesen dolgozni, vállalva a felelőséget munkáim után, ez egyszerűen csak emberség kérdése

 

 

Előzmény: kapanyél1 (50107)
venuto Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50117

Köszönöm .

Válaszaidhoz :

---1., A maiak őrlángtalanok akkor  ?(  Mert  olvasom  a  sjohntól  a  "Cirkó" nevű  itteni  Rovatban , hogy  az őrláng  lenyelhet bő 1  köbméter gázt is naponta....).

---2., Lécci , arra  válaszolj (mivelhogy nálunk nincs műanyagcsó , csak  a másik  2 ) , melyik a korszerűbb , a  vastag régi vascső avagy  a  vékonka rézcső ?

 

Milyen illesztó akármi kell , ha  az  Aluterm 25-ünk ( ami olyan , mint  az Ikarusz , a Lehel meg a Hajdu , baltával sem lehet agyonverni , és elromolni sem akar )esetében a padlófűtésünk  meg  a  régi nagy  vasradiátorok közé ? ( azt már tudom , hogy  utóbbiak nem kaphatnak nagy  hőt , a másikak meg  csak szunyókálnának a kondenzációs kazánoknak a 40 fok celsiusaitól ).

 

Te mit vennél : Immergas Eolo Start , avagy Vara--FÉG C-24H-t ? Más is  válaszolhat . Tisztelettel  : Venuto , aki 4-et kérdezett

Előzmény: Masgas (50114)
gmkiev Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50116

Mesterember ennyit tud. És a mesterek amúgy sem terveznek, helyesen. Feleljen a tervező. Oszt mejd később ha mégsem mén a dolog, kijavítja a szaki!:))))

Előzmény: kapanyél1 (50115)
kapanyél1 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50115

Tudom, sajnos nem tanítják az anyagok atomos szerkezetét, ez elég baj, de utána lehet tanulni.  A szakközépben már igen. A szakmunkásképzőben úgy gondolják,hogy az a tervező feladata és a szakmunkásnak csak elvéágezni amit a tervező előírt. Ez alkalmazottként nem is okoz problémát, ám ha valaki önálló  vállalkozást csinál mindenképp többre van szükség.

Előzmény: babarucu (50111)
Masgas Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50114

Kedves Venuto!

 

A három hozzászólásodból az elsőre tudok válaszolni.

1 Kazánvásásrlásnál nem igen praktikus gázkazánból sokkal nagyobat vásárolni mint a ház hőigénye, mostanában vannak olyan kazánok amik a lángot tudják modulálni nem úgy mint a régiek mik csak kikapcsol bekapcsol funkciót tudtak.

Vegyeskazánnál merőben más a felállás ott lehet puffertartályra is fűteni, sőt úgy a leggazdaságosabb égetni.(Ha érdekel ajánlom a Fa vegyestüzelés szalmabála topicot ott ezt részletesen tárgyalják)

2 Vascsövek kontra rézcsövek: Most már többrétegű műanyag csöveket használnak leginkább az nem reagál semmilyen fémmel korrózió szempontjából.

3 A válasz bizony ez így igaz főleg a korszerűbb rendszerek alacsonyabb hőlépcsővel működnek mint a régiek így a hőleadó felületnek is nagyobbnak kell lennie azonos teljesítmény mellett.

 

Üdv:

Masgas

 

Ui: A gázkazánokhoz nem nagyon értek.

 

 

Előzmény: venuto (50099)
azistenit+1 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50113

Én még annyit saját tapasztalatból hozzátennék, hogyha idővel foglalkoztat a kondenzációs kazán lehetősége is, inkább cseréld a radiátorokat mindenhol ugyanakkorára mint a mostani, kivéve ugye a gyerekszobát, meg ahol kevés. Oda egy mérettel nagyobbat.

Ha a kondenzációs lehetőség jelentéktelen számodra, akkor a lentebbiekben leírtak a mérvadóak részemről.

Előzmény: kendu (50112)
kendu Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50112

Kedves Azistenit, Kedves Tangerine!

Csak egy szó jut eszembe: KÖSZÖNÖM!

Pont ilyesmire gondoltam! Ez végre igazán nagy segítség!

A számok a kezdőlépéshez jók, de semmi többre. Lehet, hogy zsír új rendszernél már inkább azok a mérvedók, de jelen esetben nemhinném.

babarucu Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50111

Anno írkáltam én is az anyagokról, az iskolában emlékeim szerint említés se volt az elektronok vándorlásáról.

Alu és vörösréznél nem a vréz fogy el, hanem az alu. A romantik radiátor kb 20 éve nem adott garanciát a radiátoraira, ha vrézzel szerelték a fűtést.Logika szerint is ha a vréz fogyna el, a romantik alu radiátor megmaradna ergo a garancia is élne, de nem..

azistenit+1 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50110

Szia! Van egy jóhírem neked és egy rossz.

A jó az, hogy én lecseréltem a régi radal radiátoraimat, mindet demard és DK lemezradiátorra.

A rossz az, hogy a radallal még csak ki sem próbáltam a fűtést.

De! Ahova kisebb lemezradiátort tettem, ott simán fel tudja melegíteni a szobát, ahova kicsivel nagyobbat tettem, ott iszonyatos a meleg, vissza kellett csavarni a szelepeken...

Tehát ebből azért valami lejön. Nekem a rendszer szerelője adott tanácsot ezzel kapcsolatban. A 1850 hoszú radalt 1600 DK-ra cseréltem, megfelel a helyiség követelményeinek, mondom ezt ugy, hogy abban a helyiségben van a termosztát. A termosztát -0,2/+0 érzékenységű, így kintit -10 fok és alatt is, 60 fokos előremenővel 15 perc alatt felfőtötte a 20 m2-es szobát, ami szigetelés nélküli kisméretű téglából van.

Szóval vagy a régi radiátor volt túlméretes (bár a régi rendszer is 60 fokkal ment), vagy az uj lemezradiátor több hőt tud közölni (inkább).

A másik szobába 1450-es hosszűságű radal volt, DK 1200-asat tettem be, ott még kicsit nagyon is meleg van.

Ahol 45-ös hosszúságú radal volt, oda 600 hosszút tettem be, ott rohadt meleg van. A fürdőben iszonyatos 1000 magas és 1000 hosszú radal volt (nem egészen 10 m3-re) ide tettem 600 hosszúságút és ez is sok még. Amugy a rendszer (5-6 éves) eredeti állapotában a radal aluk mellett tartalmazott egy lemezradiátort is, mellesleg nekem rézcsöves a rendszer. A radalok nemhogy nem voltak kilyukadva, de még a vas 3/4 colos csonkot is egyedül ki birtam hajtani belőle. Szerintem nem lesz baja, ha egy éven belül lecseréled mind. Ha ahol a helyiségek hömérséklete megfelel, oda vehetsz valamivel kissebb lemezradiátorokat (bár ennek sokan ellentmondanának, de a gyakorlat nálam beigazolódott), ahol kevés a jelenlegi, oda vagy ugyanakkorát, vagy még nagyobbat egy kicsivel. Ha egyelöre nem akarsz rá sokat költeni, kösd be azt az egy radiátort flexi vízcsövel, és akkor a bekötés távolságokat nem kell bántani, ami egyébként a régi radalnál 600mm az uj lemeznél meg 545mm.

Bár én azt javaslom, hogy ha biztosra akarsz menni, az alább ajánlott programmal kiszámítod a hőigényeket. Én is bebiztosítottam ezzel magam.

Előzmény: kendu (50104)
Masgas Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50109

Nos egy fűtés nem 10 évre készül. Sok százezer , vagy legalább is megközelítő esetszámok alapján mondjálk az "okosok" hogy gáz külömböző fémeket párosítani fűtésrendsezrekben, főleg réz-Alu.

Egyébként az alumínium annyira érzékeny , hogy az új almínium radiátorhoz adnak a szelep és a radiátor közé egy acél darabot , mivel més a vas is úgy össze tud rohadni az aluval hogy bonthatatlan lesz.

Az elektrokémiai korrózió meg még eléggé fehér folt a vegyészetben mint az egy kémikus ismerősömtől megtudtam.

Egyszóval lehet itt, szívás máshol meg semmi.

Előzmény: papesz28 (50106)
tangerine Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50108

Nekem van egy kb. ekkora helyiség (konyha). 2  külső fal délre és nyugatra, 2-2 ablakkal (kb 120x80-asok),  dupla üvegesek, de valami régebbi norma szerintiek. B30-as fal, szigetelés nincs. Északra kazánház, keletre spájz, és bejárati "előszoba", mindkettő fűtetlen. Felette lakatlan szoba, jelenleg 10 fokon tartva.

Kb. 50 m3-es a helyiség, és számítás szerint 50W-tal számolva a 600 magas 1400 széles DK22-es dunaferr elég lenne, még az alacsonyabb fűtővízzel is (2597W). Gyakorlatban meg alig lehet 20 fokra felmelegíteni a helyiséget csutkára állított fűtővízzel sem. Kicsit jobb volt a helyzet, mikor ünnepek alatt vendégek költöztek a felső szobába, és ott is fűtöttünk, így 10 fok helyett 20 volt felül. Ekkor lent akár 22 fok is volt. Egyébként meg úgy megy, hogy mielőtt kimegyünk, hősugárzó bekapcs, és az rásegít. Asszem lecserélem egy 2 méteresre.

Fűtésszerelő ismerős szerint a dunaferres táblázatban lévő kiírt teljesítmények nem fedik a valóságot, így ha olyat szerelnek, akkor kb 20 % ráhagyással számolnak.

Előzmény: kendu (50104)
kapanyél1 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50107

Nem vitatkozom, de látszik,hogy kevés ismereted van még az anyagokról pl. abban is, hogy nem tudod megkülönböztetni a "sárgarazet" a vörösréztől.  Ugyanis a két anyag markánsan különbözik egymástól. Felhasználásuk is különböző.

Különben úgy gondolod ahopgy akarod, de helyedben utána tanulnék egy kicsit és ne a netről, hanam autentikus tankönyvekből.

Előzmény: papesz28 (50106)
papesz28 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50106

Egyrészt az iskolából nem hiányoztam , ha vamit csinálok,megpróbálom a legjobban, éppen ezért mióta szóbakerült ,próbálok errevonatkozó szakirodalmakban utánajárni, de még a neten semmi erre utaló mondatot nem láttam, hogy jujj vigyázz mert egy pici aluminium és a radiátornak nyeff, úgy érzem ezt egy kicsit túlspirázod, nem mondom hogy nincs igazad , de sztem egy kicsit túl van húzva ez az egész történet

 

másrészről mint említetted "ha a vas  vékony felületü és még nem alakult ki a homogén folyadák áramlására egy bizonyos védő réteg" , akkor támadhatja meg , de sztem egy 5-10-15 éves rendszerben csak rakódik már rá annyi az aluradiátorra is , hogy ne okozzon problémát.

példa erre mint az előzőekben írtam anyuék rendszere!

 

de tovább megyek alu rézzel ne találkozzon-- a radiátor szelep miből van , csak nem rézből,és mégsem alkalmaznak mást csak olyat, és így is több 10 évet elmennek azok a radiátorok

 

én nem akarok senkinek rossz tanácsot adni, nem akarok senkit félrevezetni, de sztem ez lagalább annyira erőltetett menet mint , hogy ne vedd meg azt a csővet , amin nincs szám, holott 90%-ban egyiken sincs, még a legnevesebbeken sem.

 

megpróbálok lelkiismeretesen dolgozni,és nem érzem hogy neked jogod lenne ahhoz hogy azt állítsd rólam Tényleg sokat hiányozhattál az iskolából.  Próbáld ki, csak másokat ne biztass erre.

Ne akarjál rossz tanácsokat adni.

 

én tisztelem az álláspontodat, elvárom ,  hogy te is tiszteld az enyémet

amennyiben alátámasztod tényekkel érveidet, elfogadom (link, stb.)

addig kitartok véleményem mellett, és nem vagyok hajlandó belemenni egymást sértegető vitákba


Előzmény: kapanyél1 (50096)
bzsolti73 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50105
Köszönöm a tanácsokat. Ehhez a típushoz lehet alkatrészt kapni?
A típusa Arca. Most le van szerelve de potom pénzért meg tudnám venni. Ismerem az előéletét is.
Egy c-10-24-és helyére gondolnám. Melegvizet is csinál, a kf125-öm meg már 12éves az se megy már sokáig. Köszönettel Zsolti
Előzmény: Ltom069 (50103)
kendu Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50104

Húúúú Tesó, Te valamit nagyon félreértettél!!!! Eszemben sem volt megbántani senkit, csupán azért címeztem neked a választ, mert elsősorban Te foglalkozol a problémával és Te adsz tanácsokat. Nem címezhettem Józsi bácsinak, mert az nincs itt a fórumon, hanem valszeg a nóta tv előtt ül...

Úgyhogy ezer millió bocsánat, ha megbántottalak, nem volt célom!

 

És visszatérve a radiátorválasztásra: eldönteném én, hogy mi kell! Hajjaj, ezer örömmel! De hogy?

Néztem táblázatokat, letöltöttem kalkulátorokat de 60-65 fokos víznél minden új radiátor fele annyi teljesítménnyel bír, mint ami a számítások alapján kellene. Ennek értelmében az új radiátorral rosszabb hatást érnék el, mint a jelenlegivel. De ez ugyebár nem így van! Csakhát a számítások ezt dobják ki. Épp ezért kellene tapasztalat, vagy tanács, hogy a két radiátor típus hogyan muzsikál olyanoknál akik már túl vannak a cserén, ezáltal tapasztalatokat szereztek.

Rengeteg olyan variáció és tényező van ami a választásnál beleszól az eredménybe. Ezeket senki sem tudhatja, de még egy profi is dönthet rosszul. Épp ezért kellene ötlet, vagy tanács, mert a számok jelen esetben félrevezetőek is lehetnek.

 

Megfogalmazom másképp a kérdést: Kinek van az enyémhez hasonló helysége:

-17m2, 48m3 -es szoba

-2 belső oldal, 2 külső hőszigetelt.

-4 centis hőszigetelés

-viszonylag kicsi ablak (fakeretes, két üveges kb120x120-as, elméletileg jó ablak, mert nem érzem sehol, hogy áteresztene és ha egyszer felmelegedett a szoba, akkor elég jól megmarad a hő)

-vízhőmérséklet többnyire 60-65 fok körül.

-kívánt szobahőmérséklet 22 fok.

Nos, ehhez hasonló felállásban van-e valaki akinek már dunaferres lapradiátora van és jól muzsikál. Ha igen, akkor csak a típusára lennék kíváncsi, vagy legalább a méretére. Vagy ha kicsivel másabb a "konfiguráció" akkor írja már le az adatokat 2 sorban és akkor már tudok viszonyítani.

 

Cucu, mégegyszer bocs, csak egy kiindulási pont kell (jó lehet több is). A számokkal nem jutok előbbre, ember kellene és tapasztalat. Így a szerelő is azt mondja majd, hogy vegyek legalább 2 métereset, azzal legalább lesz munkája bőven.

Előzmény: cucu (50100)
Ltom069 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50103

Csatlakozván az elöttem szólókhoz, még két opcionális lehetőséged van( egyébbként a vízóra valószínüleg nem fogja megmutatni).1. Ha megszorítva sem zár el, a készülék kizárása után (mind fűtési, mind HMV oldalról) meg kell nézni, hogy a töltőszelep felsőrészét ki lehet-é szedni, és ha igen és szerencsés ember vagy ( ill. megfelelő imádságokat mormoltál ezen művelet közben), akkor, a hagyományos vízcsapokhoz hasonlóan gumilap zár. Ezzel lehet kezdeni valamit, ha bolti nem jó rá (sanszos), még mindig lehet rá vágni tömitést gumilapból. Természetesen a szelep tömítő felülete is megvizsgálandó, nincs-e kitörve-kipattanva.Ha igen, az gáz.

2.( A készülékesek most kezdik el keresni a vasvillát-szívlapátot.)Legvégső esetben, de ez szigorúan már barkácskategória, ki lehet vágni a töltőcsapot. Ehhez megfelelő nagyságú hely kell, mert ebben az esetben valamilyen módon le is kell zárni a két csővéget, pl. forrasztással. Ez a művelet csak és kizárólag akkor hajtható végre, ha a, készüléken belül megfelelő nagyságú hely van, b, átmenő csap van, c, tényleg nincs már más megoldás. ilyenkor a fűtési rendszer töltésére valamilyen más, külső megoldást kell találni.

Előzmény: bzsolti73 (50094)
venuto Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50102

Kedves  Szakik . Ki mit  venne  másodiknak ?

---1., Egy  kis  sütit  még .

---2.,Immergas Eolo Start  24KW-osban .Avagy :

---3.,VARA--FÉG C-24 ?

 

solo Venuto

venuto Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50101

. . ..meg  ott  aszt  is  írom , hogy :

Sziasztok , Kedves Tik .

Derüljetek . belépsz  a FÉG honlapjánakaz ügyfélszolgálati oldalára . a  sok jámbor (, mint magam is ) , beír föltesz 1--1 kérdést a  FÉG-termékjével kapcsolatban , erre 95 % esélye van arra , hogy  azt  a választ kapja , hogy  "a termék nem a  FÉG konvektor Zrt. erméke , a választ nem tudjuk ."

Feleségem női nevével beír az itthoni gépről újév első napján tegnap déltájt , hogy ha mégis van válasz , ne  a nyelvstúdiómba  menjen  a  válasz . Válasz jön is arra a kérdésemre , hogy miért játszik a cég  a  rojaltival laikusok esetében , erre válasz szinte azonnal . Megszólítás semmi , per letegez  a kis  proli , majd  semmi  elköszönés . Az  ügyfélszolgálatos kis  prolit  kovács józsinak  hívják , levelét  eltettem. . .

Nem  rossz. . .

 

Mi a  Rovat véleménye  a  Va-ra FÉG  C-24H és  aC- 24HE és  a ZC 24HE-ről  ? Mi az , hogy ionizációs  gyújtású , meg hogy  ventillátoros (= a  Z-sorozatú )? Köszönöm szépen .

 

insane  Venuto

 

cucu Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50100

Azért nem kéne méltatlankodnod, mert tanácsokat adtam, hogy hogyan tudod utólsó lehetőségként esetleg elkerülni a magas kiadással járó fűtéskorszerűsítést.

Ha nem vált be a termosztát áthelyezése, annyival is előrébb vagy, mert mostmár biztos lehetsz benne, hogy kevés oda az a radiátor. Azért javasoltam, hogy provizórikusan helyezd csak át és csak akkor véglegesítsd, ha beválik. Senki sem fogja neked innen megoldani a problémádat, főleg úgy, hogy amint írod- nincs rá pénzed, hogy belevágj a cserébe.

 

Ha pedig "Mostmár csak el kellene dönteni, hogy mi legyen", hát döntsd el magad, a te házad a te dolgod! Ne másokon kérd számon azt, ami a te dolgod. Itt a fóromon felelősen maximum javaslatokat tudunk adni az általad ismertetett információk alapján, komplett fűtésrendszereket felelősen nem áll módunkban kidolgozni, átdolgozni.

Előzmény: kendu (50086)
venuto Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50099

Kedves Tik .

Alszik  a  "Cirkó" nevű rovat őrláng  JA ,  ezért  itt  teszem  föl  a  kérdéseket :

 

Mint anno a  hangszigetelési rovat 7 évével , végigolvastam azt . Ezen újágot illetően már  2010. januárjánál tartok a kijegyzetelésel . Who111 hozzáírásai és sjohné-i FANTAsztikusak ( bár én nem vagyok olaszutáló , sőt...).

Gyorsan 3 kérdés  mielőtt széttép  a  megatherm.hu-n bévüli fórumba merülés . Szóval .

---1.,Igaz-e az , hogy  az embör ne  vegyen nagyobb  kazánt , mint amekkora  kéne  ( félvést egy jövóbeli hidegtűű ), mert az túl soxor kapcsolna  ki--s--be  alacsonyabb  kihasználtsága  fojtán , s a  kazánok épp akkor  a legkevésbé  potensek ,amikor ki meg be kapcsolnak . Nos , skacok ?

---2., Télleg igaz-é az , amit  a falu beszél , hogy  jobb  a  régi vascsövektű  a vékonyfalú , kisebb kaliberű rézcső  a  káros hődisszipáció okán ?

---3., Oszt az igaz-e , amit meg a máááásik falu sutyorog , hogy  a régi vasradiátorok  a  modern  lapradiátoroknak csak 30---50 % felszínével rendelkeznek ?

Aki bújt , aki nem , most megnézheti  a  "Szobrot a Google-nak" topikot .

sane  venuto

Ltom069 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50098

Szia

Teljes rendszermagasság + 0,3 bar.A dolog gyíkja, hogy egyszintes épületnél max 3 métered van, ami 0,3 bar+ még 0,3 és a készüléked hibajelzéssel már ki is állt, mert 0,8 környékén leállnak. Általánosan elfogadott az 1,0-1,2 -1,5 bar, természetesen a zárt tágtartály megfelelő előfeszítésével.

Előzmény: zetecR (50091)
kendu Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50097

Nálunk a családban ugyanígy jártunk, csak nem néhány nap, hanem 1-2 hét lefolyással. Kiderült, hogy szegény gyenge női kéz nem tudta rendesen visszaszorítani a csapot és szivárgott. Aztán nekem még sikerült rajta majd egy kört tekernem és azóta nincs gond. Megjegyzem rohadt nehéz volt még szorítani rajta de sikerült. Ez egyébként zsír új Ariston kazán.

Előzmény: bzsolti73 (50094)
kapanyél1 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50096

Tényleg sokat hiányozhattál az iskolából.  Próbáld ki, csak másokat ne biztass erre.

Ne akarjál rossz tanácsokat adni.

Előzmény: papesz28 (50034)
cucu Creative Commons License 2011.01.02 0 0 50095

Nyilván a feltöltőszelep nem zár el. Húzd meg jobban, esetleg nyisdd meg erőteljesen, hogy a kosz kijöjjön a szeleptányér alól, mert elképzelhető, hogy valami alászorult. A vízórával le tudod ellenőrizni, mert ha a kis kerék forog, akkor szivárogva tölti a rendszert.

Előzmény: bzsolti73 (50094)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!