Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Láttam új E94-eseket... Szerintem min. 4 jött, ebből kettő egészen biztos helyi vonalon van.
Összesen 6 db van. Most 5 jött és pár hónapja még egy. Kettő a helyi közülük, bár csak fényezésre, mert az ajtókiosztás egyértelműen helyközi és még függönyök is vannak benne. Nem birom felfogni miért.
Talán a 15-ös járat.
Erre meg aztán teljesen alkalmatlan egy ilyen busz. :-(
Nem tudom, hogy kap e, de az biztos, hogy a helyi flottára már ráférne egy kis frissítés. Az az évi 1-2 busz nagyon kevés, de az legalább alacsonypadlós és Ikarus volt (412). Igaz volt közte MAN SL 222 is, de azokban is van lift.
A szőke cicababák inkább mellettem üljenek/feküdjenek mint egy busz fülkéjében idegesítsék az embert...
Akár sofőr akár sofőr figyelem elvonó. Én elhiszem, hogy a sofőrök unatkoznak, de a helyi vonalakat bejárni nem órákig tart, és a végállomásokon pihenhetnek. Na, akkor beszélgessenek!
A buszok valóban koszosak, de erről nem biztos, hogy a sofőrök tehetnek. Apropó, tudja valaki
miért jó olajjal fellocsolni a közlekedőt?
10-ből 9-szer biztos hogy hanyat vágódik az ember!
Én egerből jelentkezem ,Agria Volán helyi közlekedését naponta töbször használom!
Télen a fűtés itt is pocsék, de itt a sofőrök kabátba vannak!
A műlt hónapban utaztam Kunságos helyivel, jajj!!!!
A menetrend tábla! Jaajjj!
Bunkó sofőrok az 1-sen!
JAjj!
Eger közlekedése is iylen pocsék volt, de 5-6 éve jó.
Annak akinek meg nem tetszik az utolsó busz közlekedése: édesányám korán reggel, általában az első vagy második busszal megy, este az utolsóval jön! Itt is rendszer volt, az hogy hamarabb indult a busz! Akkor még nem volt netem, fogtam és felhívtam a volánt, kértem a helyi részleg illetékesét, vagy a vezérigazgatót. Nem volt ott csak a személyszállítási igazgató, annak elmondtam balyomat majd átkapcsoltatott Tötök Béla helyi üzem vezetőjének, az is meghallgatott, szerencsére tudtam a buszvezető nevét, rendszámot meg mindent (ismerem a buszokat és szeretm is). Azt mondta intézkedik. Édesanyám másnap korábba kiment és akkor időben járt a busz. Az első és az utolsó is! Azóta új busz és új sofőr is került a vonalra, ezért megint össze-vissza, akkor már összebarátkoztam a régi sofőrrel, akit napközbére osztottak be, ő intézkedett és egy hét múlva rendesen jönnek a buszok, már 2001 09.01 óta!
Ezt ajánlom mindenkinek, akinek ilyen problémája volt, kérdezze meg a sofőr nevét, meg jegyezze fel a rendszámot!
Ez a 22-es járat olyan mint a 22-es csapdája, ha nincs (késik), akkor azért rossz, ha van (biztos hogy vagy öt perccel korábban jött, mint ahogy kellene), akkor még azért. ;-)
Lehet, hogy a KRESZ nem tiltja, de a volánosok munkakönyve, szabályzata, stb... valami, ha van nekik egyáltalán ilyen amihez alkalmazkodniuk kell, biztosan nem engedélyezi.
Nem akarok eseteket soroloni, amikor szőke cicababák miatt "aludtak el" a sofőrök.
Persze elaludhatnak (én is elaludnék), de talán nem egy busz vezetőfülkéjében kellene...
Ha veszélyes lenne a beszélgetés tiltaná a KRESZ. Nekem még negatív tapasztalatom nem volt beszélgetés miatt, pozitív már volt. (Éberen tartja az ember figyelmét, sőt olyan is volt, hogy direkt lehívtam a haverom, mert nagyon fáradt voltam.)
Csak egy dologban értek veled egyett. Az utastájékoztatás egyenlő a nullával.
A Volán topicon olvastam, hogy a nyíregyházi Szabolcs Volán kötelezi a sofőröket, hogy a forgalmas városi járatokon bemondják a megállók nevét.
Nyíregyháza alig-alig nagyobb város Kecskemétnél...
Kérdezem: más társaságok vezetői miért értik meg, hogy mi a pozitív minőségpolitika?
Nyíregyházán az önkormányzat és a Volán karöltve próbálják frissíteni a járműparkot. Az önkormányzot rájött: a Volán hiába az ÁPV RT. tulajdona (nagy részben), a város érdeke is a minél gazdaságosabb és környezetkímélőbb autóbuszok üzembe helyezése.
Kecskemét város mennyi támogatást ad a Kunság Volánnak?
Sajnálattal olvasom, hogy a buszsofőröket szidjátok, holott ők tehetnek a legkevesebről.
A helyközisekkel nincs semmi gond a helyin is csak annyi van, hogy szarok a buszok.
A buszsofőr azért nem engedi fel az utasokat a hátsóajtón, mert ha épp ara jár valaki(mondjuk ellenőr) és feljelenti akkor 10%-os bércsökkentéssel jutalmazzák.
Egy konkrét eset nem is olyan régről(bár ez helyközis):Izsák felöl ment a buszsofőr Kecskemétre és Ágasegyházán várták az ellenőrök,
busz megáll első-hátsó ajtó kinyílik utasok le ellenőrök föl, és amíg a buszsofőr az ellenőrökkel foglalkozott hátul felsurrant egy gyerek akinél nem volt bérlet(spórolt 36 Ft-ot, ennyi lett volna a jegy) ellenőrők elkapták és feljelentették a gyereket is és a buszsofőrt is,
3 hónapra 10%-kal csökkentették a bérét.
Amíg a vezetésben nincs változás addig lentebb se
lesz, és bizony ebbe innen lentről mi nemtudunk beleszólni:(
Sajnos problémád nem csak az 1 és 11 vonalra vonatkozik.Nagyon sokszor az az érzésem, hogy a Volán logikátlánul és a helyi viszonyokat nem ismerve bonyolítja a buszközlekedtetést.
Remélem a GAMF-osok nem találnak rá erre a topic-ra, mert akkor itt rémtörténetek is el fognak hangzani, a folyamatos szitkolózások közepette.
Sajnos az egyik legkritikusabb vonal azt hiszem az 1-es, 11-es, azaz a Homokbányát a központtal, ill. a Noszlopy Parkkal összekötő szakasz.
Tudnék én is történeteket mesélni, zsák számra. Sajnos szinte mind negatív fennhangú lenne.
Ami engem leginkább bosszant, és egyszerűen nem fogom fel, hogy "odafönt" ezt miért nem veszik észre, hogy hogy indul a vonal két legfőbb járata, az 1-es, és a 11-es.
Miért jó, ill. miért logikus, hogy az 1-es busz pontosan akkor ér a központba, mikor elindul onnan a 11-es? Visszafelé ugyan ez. Ahhoz a ponthoz, ahonnan közös az útvonal, azaz a Hullám vendéglőtől, szinte egyszerre ér a két járat.
Nem lehetne ezt a dolgot megoldani egy 10-15 perces csúsztatással? Így nem félóránként jönne két busz egymás sarkában, (amiből az egyik totál tömve lesz, az egy perccel később érkező meg üres), hanem kivételesen negyed óránként járna egy masina.
Az emberekről annyit, hogy nem kell félteni egyik oldalt sem. Bizony az utazóközönség közt is van egy-két illető, aki megéri a pénzét, de bizony némelyik sofőr is elnyerhetné az "aranytuskó" díjat. (mellesleg néha tényleg sajnálom őket, és van köztük még egy-két úriember is, ez kétségtelen)
Annyiszor, de annyiszor gondoltam már hogy írok egy kézikönyvet, melynek a következő címet adnám: veszélyek és intelmek a Kecskeméti helyi közlekedésben!
Ilyen mondatok biztos lennének benne:
- Ha látsz egy helyi járatos buszt, azon nyomban szálj fel, s ne reméld, hogy "biztos jön másik"!
- Buszra szálva megtanulod irigyelni a heringeket a konzerves dobozban...még irigyelni is fogod őket!
...
...
Várom a könyv anyagát képző mondatokat!:)