de 200-250KW-al tölthető, ha lenne gyorstöltő, előbb utóbb lesz, akkor 10 perc tankolással akár gyorsan is mehetnél, nem törődve a sebességhatárokkal.
Hát a 10 perc tankolással nem jutnál messzire, mert 200KW-al igen csak elején tölt utána rohamosan csökkenti, hogy nehogy por se maradjon az autóból és töltőből.
130-al tud a legjobb Tesla 500km-t, ha persze nem tartod be a sebességhatárt, akkor tényleg nem tud, akár még 400-at sem,de 200-250KW-al tölthető, ha lenne gyorstöltő, előbb utóbb lesz, akkor 10 perc tankolással akár gyorsan is mehetnél, nem törődve a sebességhatárokkal.
Ha nem is megállás nélkül - de kis megállásokkal. Nem egyszer mentem már egyhuzamban 1200-1600km közötti távokat - igen, ez nálam igény. Persze, ebben volt 2-3 tankolás, közben kis nyújtás, meg esetleg ebéd, kávézás - de 15-25 perc alatt ez mind letudható.
Persze, tudom, szerintetek a csoda gyorstöltő ennyi idő alatt fel is tolja az EV-t, de a valóság egészen más - tessék szépen a gyakorlati tapasztalatokat megnézni. Jó lehet majd ez idővel - de egyelőre nem az.
És ami még fontosabb (és amit már sokszor leírtam) - még az sem egyértelmű, hogy egy takarékos és tiszta üzemű ICE kocsival jobban szennyezzük összességében így a környezetet, mint a mostani EV modellekkel.
Olyan viszont már nem sokáig lesz, de előbb majd le kell tennie a belsőégésűt, és tömegközlekedmie kell, ha be akar jutni egy nagyvárosba, vagy mehet elektromos taxival.
Advo megállás nélkül akar 700 km-t autózni... ha majd lesz olyan, akkor olyan kell amivel ezer km-t lehet egyhuzomban és ha olyan is lesz, akkor olyan amivel egy tankolásal körbe lehet autózni a Földet az Egyenlítő mentén.... és ingyen sör is járjon hozzá, különben marad a jól bevált belsőégésűnél. :-)
Megjegyzem - ma úgy alakult, hogy munkaügyben le kellett "ugranom" Debrecenbe. Meg még be Pestre is elintézni ezt-azt. És még csak nem is rohantam, 9h előtt indultam, nemrég értem haza, és ebből a cca. 8 órából "csak" kb: 6-ot autókáztam, a többi az érdemi ügyintézés volt. Összejött majdnem kereken 700km (zömében persze autópályán). Igazándiból, ha full tele tankkal indultam volna, meg lehetett volna oldani egy tankolással, így menet közben azért egyszer tankoltam, legalább vettem egy jégkrémet meg egy kávét is, így sem volt 10 perc az egész.
Ezt jelenleg semmilyen villanyautóval nem lehet megcsinálni. Semmilyennel, semmilyen pénzért sem. Sőt normális autópálya tempót tartva és a hőségben a klímát is rendesen használva már a félutat, Debrecenig lejutni sem lehet csupán 1-2 modellel. Az én szememben ez egy hétköznapi elvárás - ergo az én szememben az EV még hétköznapi használatra alkalmatlan.
De, a Zoet is, hivatalos KBA adatok szerint Zoe 875, i3 878.
raadasul a Zoe egy olcso kisauto, az i3 pedig egy draga BMW, es igy is.
A Model 3 egy nagy tomegeknek szant kommersz auto, az i3 pedig egy retegautonak tervezett relative draga premiumjarmu. A potencialis vevokore a teslanak sokkal nagyob, de csak elvileg...
A nemet piacon majus vegen meg a Model 3 vezetett de nem sokkal, de kerdes hogy mi lesz ev vegeig, ha ilyen aranyok maradnak akkor az i3 lenyomja, ami kurva nagy szegyen lenne...
Ez ugyancsak elég nagy szégyen, ha azt nézzük, hogy amcsi autó Európában nemigen rúg labdába, de az irány jó, verseny, növekedés, harc a vásárlók kegyeiért, vége a langyos pocsolyákban dagonyázásnak.
"Nem voltam ott - de gondolom ugyanezt mondhatták az első gőzhajókról is. Mi több, ezt hivatalosan írásba is foglalták."
Jaja Napoleon Bonaparte is megmondta, hogy fassag a gozhajo (es az o idohorizontjan tenyleg az volt... mellesleg ugyanaz a Fulton tengeralattjaroval is hazalt nala, arra is azt mondta, hogy fassag).