Keresés

Részletes keresés

marky-511 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4716

Miért is nem? :))))

 

Hogy szálljak fel annyi bödönnel? Ráadásul meg van szabva, hány csomagot vihetek, milyen súlyban.

 

Az legyen a cél, hogy az autós a lehető legrövidebb úton jusson el az uticéljához? Lehet ez is, mert előnye ennek is van, de ára is.

 

A lehető legrövidebb úton már 2000 óta nem lehet hazajutni, mióta a Piac utca le van zárva. Bőven elég az a sétatér, ami miatt a Nyugati és a Burgundia utcák között nem lehet kerülő nélkül közlekedni.

Előzmény: LoLkA (4715)
LoLkA Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4715

Csak arra tudok gyanakodni, hogy elírták az érvényességi időt. Ahogy kijött a DERKE kritikája, másnap már megjelent, hogy "kialakítottak" egy "új" megállót a Somlyain. 21-én ezt már tudták, de csak szeptember 1-től lépett hatályba. Ugyanez a 37-es esetében is.

 

De a 37-esnél egy indulási időpont változott elvileg, de a honlapon még a régi indulási időpontot tartalmazó menetrend van fent, így az biztos, hogy a régi.

 

Az átmenő forgalomra sincs alternatíva. A Széchenyi után a Miklós utca van a közelben, de elvileg az is belváros, így ott is csökkenteni kellene a forgalmat. Onnan már csak az Erzsébet / Wesselényi utca van, ami egyrészt baromi messze van, másrészt így is túlterhelt.

A másik irányban ott a szintén tulterhelt (de végre ismét 2*2 sávos) Hunyadi utca, majd a Hadházi - Füredi út, ahol szintén van némi torlódás, enyhén fogalmazva.

 

De miért van torlódás? Sok az autó!

Miért sok az autó?

Hogyan lehet ezen hatásosan (szarlapátolás nélkül, mistake proof) javítani?

Az legyen a cél, hogy az autós a lehető legrövidebb úton jusson el az uticéljához? Lehet ez is, mert előnye ennek is van, de ára is.

 

vagy amikor 500 kiló frissen pergetett mézzel kell hazajönnöm, akkor nincs lehetőségem a tömegközlekedést használni.

 

Miért is nem? :))))

Előzmény: marky-511 (4714)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4714

26-án töltöttem le a 21-i változással kapcsolatos menetrendeket és 21.-i érvényességi idővel a 47Y-nál már szerepel Somlyai utca. Mondom ez 26.-i letöltés és 21.-i érvényességi dátum.

Akkor most mi változik/változott elsejével?

 

Csak arra tudok gyanakodni, hogy elírták az érvényességi időt. Ahogy kijött a DERKE kritikája, másnap már megjelent, hogy "kialakítottak" egy "új" megállót a Somlyain. 21-én ezt már tudták, de csak szeptember 1-től lépett hatályba. Ugyanez a 37-es esetében is.

 

Az ott áthaladók 99%-a még a közelben sem lakik. Az átmenő forgalmat kellene korlátozni és nem a célforgalmat.

 

Az átmenő forgalomra sincs alternatíva. A Széchenyi után a Miklós utca van a közelben, de elvileg az is belváros, így ott is csökkenteni kellene a forgalmat. Onnan már csak az Erzsébet / Wesselényi utca van, ami egyrészt baromi messze van, másrészt így is túlterhelt.

A másik irányban ott a szintén tulterhelt (de végre ismét 2*2 sávos) Hunyadi utca, majd a Hadházi - Füredi út, ahol szintén van némi torlódás, enyhén fogalmazva.

 

Sajnos tudomásul kell venni, hogy Debrecenben nem valósítható meg az, ami mondjuk Miskolcon igen. Nincs elegendő párhuzamos utca. Ott van Nyíregyháza esete, ahol szintén sétatér lett egy csomó belvárosi utcából, és a 7-es megállójáig 15 perceket kell sétálni az ott élőknek. Ez miért jó? Debrecenben is ezt a példát kéne követni?

 

Csak az a baj, hogy ahhoz, hogy ezeket megteremts utas kell, mert azt senki sem fogja bevállalni, hogy a kapacitást "feleslegesen" növeljék.

 

Na igen... A DKV-nak ez nem is érdeke. Már úgy vették át a szolgáltatást, hogy azonnali (!) 10%-os utasvesztéssel számoltak. Ezek után nem kéne sírniuk.

 

Ráadásul aki egyszer már autóba ült az nem fogja bújni a menetrendet, hogy na, vajon mostmár sűrűbben jár?

 

Szerintem fogja, mert akinek megterhelő a magas üzemanyagár, az bármikor visszaszokna a buszozásra. A többi nyilván nem, de azok eddig se tömegközlekedtek.

Én heti rendszerességgel tömegközlekedem, mert ahova járok, oda amúgy sem mennék kocsival. Viszont amikor nagybevásárlást tartok, és 4-5 zsugor ásványvízzel jövök ki a teszkóból, vagy amikor 500 kiló frissen pergetett mézzel kell hazajönnöm, akkor nincs lehetőségem a tömegközlekedést használni.

 

Inkább a program ami elég ratyi lett.

 

Bár ma már legalább 6 kocsi jött velem együtt az új szakaszon, felesleges az egyperces zöld, miközben a Széchenyin áll a forgalom. Amíg nem épül meg nagyobb részen (legalább a Csemete és a Miklós utcák között), 10-15 mp zöld elég lenne, még a gyalogosoknak is.

 

Mi lesz itt holnaptól?

 

Rossz belegondolni. A Jégcsarnok felszállóhelynél rosszabb infrastruktúrát még nem láttam. Össze-vissza egyirányúsítanak mindent, a 19-esnek és a 30-asnak úgy kell átsorolni a Vincellér felé, hogy jobboldalt még van egy jobbra kanyarodó sáv is, ami tuti kihasználtabb lesz, mint a balra és egyenesen haladó sáv. Ahol még lámpa is van.

Előzmény: LoLkA (4713)
LoLkA Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4713

A Deréken már összes lámpa működik. Kb. 3 perc pluszot jelentett így vasárnap is a buszoknak. Ráadásul a Fregattnál volt olyan is, hogy a sor egy lámpaváltásra nem fért át, mindez vasárnap délután. Ezzel szívnaka  sofőrök is amikor le kell vonulni a Vincellérre, illetve vissza.

Mi lesz itt holnaptól?

Előzmény: marky-511 (4697)
LoLkA Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4712

Szerintem itt még erre sincs szükség. Ezeket a tankokat nem nagyon lehet megpiszkálni, és idejük se nagyon van a járművezetőknek.

Plusz, akik anno ebből éltek, szerintem már nyugdíjba mentek.

 

Maradjunk annyiban, hogy ha még nem is kaptak els enkit, de a gyanú már felmerül és történtek is lépések. Bár ez igazából tényleg a cég dolga. Olyan mértékű lopás biztos nincs ha van egyáltalán ami kicsit is kihatna esetleg a jegyárakra.

 

 

Előzmény: marky-511 (4691)
LoLkA Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4711

Mekkora hülyeség volt bekapcsolni a lámpákat a Széchenyi utcán. 1 autó miatt álltunk 1 percet. Röhej az egész.

 

Inkább a program ami elég ratyi lett. Szerintem már olyan program van benne amilyenre szükség lesz ha a teljes tehermentesítő kész lesz. Most 10 másodpercnél kellene több, na jó a gyalogosok miatt kicsit több, de a 70 mp az túl sok.

Előzmény: by-169 (4678)
LoLkA Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4710

Támogatom én a belváros autómentesítését, de a helyi viszonyokkal legyünk tisztában! Debrecen utcaszerkezete nem olyan, hogy csak úgy át lehetne terelni a forgalmat. Ahol ez megoldható, megtették. Arra meg mérget veszek, hogy előbb-utóbb a Kistemplomtól a Miklós utcáig is le lesz zárva a Piac utca. Valahogy el kell vezetni a forgalmat.

 

A szélesítés megoldás? Nem. Lehet a Kossuth-Szécheniy ezután nem fog bedugulni több autóval sem, de mi lesz az oda és az onnan vezető utcákkal amelyek ugyanolyan szélesek maradnak? A Böszörményi út már most is kritikus főleg a Széchenyire (belváros felé) kanyarodás miatt is. Ezáltal a kiszélesített utcákon mégiscsak  dugó lesz a tölcsér elv miatt.

Előzmény: marky-511 (4674)
LoLkA Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4709

A szocializmus 22 éve volt.

most ide huszon és 30 éves emberekí rnak feőleg, szóval aligha tudjuk valójában mi is volt a szocializmus. Ha emlékszünk is eltartottak (iskolások) voltunk szóval ahhoz a korhoz biztos nem hasonlítgatunk. 

Most a baj, hogy a tömegközlekedés drága, a buszok ritkán járnak, de mégis egymást érik, ezáltal pláne úgy túnik, hogy nagyon ritka a követés egy adott szakaszon. És aki igazából tehetne ezellen semmit nem tesz, hanem beletörődik a otorizációba. Ez a hiba fő oka.

Előzmény: picurka33 (4670)
DBvonatinfó Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4708

Ezt csak megerősíteni tudom. :)

A buszok meg is kapták rendesen a piros lámpát...

Előzmény: Törölt nick (4704)
LoLkA Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4707

No de a legforgalmasabb keresztirányú utcákat miért kellene elkúrni csak azért, mert belváros? A Kossuth, a Széchenyi utcák tele vannak lakóházakkal. A Kossuth utca folytatásában tízemeletesek sorakoznak. Az ott élőknek miért kell kellemetlenséget okozni, miért kellene több perces kerülőkkel haza jutni? Van miért kellene arra kényszeríteni őket, hogy busszal járjanak, és ne kocsival?

 

Az ott áthaladók 99%-a még a közelben sem lakik. Az átmenő forgalmat kellene korlátozni és nem a célforgalmat.

 

A személygépkocsik számát az életben nem fogod tudni jelentősen csökkenteni, a tömegközlekedést pedig csak akkor lehet kihasználtabbá tanni, ha emberi árakon lehet igénybe venni, és a normális követés, normális menetrend, normális útvonal is adott.

 

Csak az a baj, hogy ahhoz, hogy ezeket megteremts utas kell, mert azt senki sem fogja bevállalni, hogy a kapacitást "feleslegesen" növeljék. Ráadásul aki egyszer már autóba ült az nem fogja bújni a menetrendet, hogy na, vajon mostmár sűrűbben jár? Ugyanúgy kocsival fog járni, hacsak nem tesszük érdekeltté, hogy a tk-t vegye igénybe.

 

a Kossuth / Széchenyi utcák nem csupán belvárosi utcák, hanem nagyon fontos kelet-nyugat irányú utak. A legjobb, amit tenni lehet vele, az a szélesítés. Mégis, mi az alternatíva? A kétsávosított Hunyadi utca? Vagy menjen mindenki az állomás fele?

 

Ez egy agresszív beavatkozás. Agresszív, mert a közösségi közlekedéssel utazókat hozza hátrányba, azért, hogy az egyéni közlekedőknek jobb legyen. Igaz ők vannak a többen, de ha ugyanezt a szemléletet folytatod, akkor még kevesebb busz fog járni és mégtöbb sévot kell beéípteni, tehát költözhet a Csonkatemplom.

Tényleg nem lenne célszerűbb ugyanilyen agresszív módon beavatkozni csak a másik oldal javár? Ami ha jobban belegondolunk mindenki érdeke lenne.

Előzmény: marky-511 (4663)
LoLkA Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4706

Most akkor, hogy is van ez a Somlyai utca megálló?

Az augusztus 21-étől érvényes menetrendben már benne van/volt a Somlyai utca a Nagyállomás felé.

A dkv.huaz írja, hogy a Nagyállomás irányába kialakításra került a Somlyai utca elnevezésú megálló.

Van egy hülyeségem, hogy a menetrendeket le szoktam tölteni. 26-án töltöttem le a 21-i változással kapcsolatos menetrendeket és 21.-i érvényességi idővel a 47Y-nál már szerepel Somlyai utca. Mondom ez 26.-i letöltés és 21.-i érvényességi dátum.

Akkor most mi változik/változott elsejével?

Megnézhetném a dkv.hu-n is, de ott még mindig a régi menetrend szerepel a 37-es és a 47Y esetében is. Illett volna frissíteni.

Előzmény: marky-511 (4624)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4705

Frankó...

Akkor a 19-es menetrendje mehet a kukába. A Derék utcai kihajtónál elcseszettebb helyet még nem sikerült produkálniuk. Innentől kezdve méginkább sietni kell a Csokonai Színházig, hogy ne késsen el. És így is 4-6 percekkel hamarabb megy el a Faraktár utcáról. Valami hozzáértő igazán felülhetre a buszra, hogy normális menetrendeket tákoljanak össze. Vagy várnak, amíg a Kistemplom oldalában is átadják a Hal köz megállót?

Előzmény: Törölt nick (4704)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4704

Tegnap mentek a Deréken a lámpák, délután mikor arra jártam és este is mikor mentem a jégcsarnokhoz.

Előzmény: marky-511 (4697)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4703

Azért nem sokkal, csak két háznyival. Mindkét helyen van egy tűzcsap, azért kevertem :)

 

Viszont ha jól láttam, és nem fog elférni a két sáv, akkor felesleges lesz megszüntetni a jelenlegi megállót.

Jó lett volna, ha tervezés előtt normálisan megnézik a helyszínt, dehát megszokhattuk, hogy ez itt nem így megy.

Előzmény: ZotyaJ (4702)
ZotyaJ Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4702

El vagy tévedve. Ennél sokkal lentebb lesz a megálló...

Előzmény: marky-511 (4671)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4701

Kossuth felől, tehát a Széchenyi utca Kossuth felőli része :)

Előzmény: picurka33 (4700)
picurka33 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4700

A Kossuth-Hatvan összefüggésére gondoltam!:)

Előzmény: marky-511 (4699)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4699

70 másodperc több mint egy perc, nem? :)

Előzmény: picurka33 (4698)
picurka33 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4698

Sőt, a Kossuth felől a Hatvan utca felé is több mint egy percet kell várni.

 

 

Valamit nem benéztél?

Előzmény: marky-511 (4697)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4697

Sőt, a Kossuth felől a Hatvan utca felé is több mint egy percet kell várni. Mintha egyszerre adná a zöldet a Nyugati utcának, és a Tisza István utcának. Így a Széchenyin közlekedők (mindkét irányban) szívnak.

 

És hogy ON is legyek, ez a hülye hangolás már most belezavar a követési időbe, le merem fogadni. Mi lesz, ha még a Derék utcai lámpákat is beüzemelik? Nagyon remélem, hogy nem játssza el a DKV azt, amit a troliknál, hogy amikor a Kossuthra meg az Erzsébet utcára került 5-10 lámpa, nem nyúltak a menetidőhöz...

Persze biztos kivárnak, mert most kellett lecserélni egy rakás táblát a megállókban, és nem akarják 10 naponta cserélni. Talán jobb lett volna várni ezzel a menetrendváltással.

Előzmény: DBvonatinfó (4696)
DBvonatinfó Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4696

Hát ha már forgalomba helyezték a kiskörutat, nyilván muszáj volt bekapcsolni. Nekem a lámpák hangolásával van bajom, sztem is túl sokat kell állniuk az autósoknak a piros lámpánál, pl. a Széchenyiről 99 mp várakozás után lehet a kiskörút Hatvan utca felé vezető oldalára kanyarodni annak, aki az István út/Nyugati utca felől jön. Remélem ez csak kezdetleges és majd még fognak rajta finomítani, mert különben csúcsidőben torlódás lesz ezerrel a Széchenyin.

Előzmény: by-169 (4678)
picurka33 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4695

Köszönöm!

Előzmény: atty707 (4694)
atty707 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4694

 Én ismerem az Én munkámat, a többi meg hidegen hagy! Nem vagyok senkinek az apja. 

Igazad van, kívánom, hogy még sok éven keresztül közlekedj balesetmentesen mindenki megelégedésére!

Előzmény: picurka33 (4693)
picurka33 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4693

Én ismerem az Én munkámat, a többi meg hidegen hagy! Nem vagyok senkinek az apja. Ha nekik úgy jó, akkor legyen! Ez amúgy is állandó vitatéma, nem érdekel! A véleményem megvan, de megtartom magamnak! Pro és kontra!

Előzmény: atty707 (4689)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4692

A felépítés meg főleg nevetséges. A klasszikus kék-sárga várókkal mi baj volt azt leszámítva, hogy nem átlátszóak? Műanyagból / üvegből nem lehet hasonlót csinálni? Ha oldalirányú szél fúj, mit véd ez a kis viskó?

 

Mellesleg, ha - állítólag - nem terveznek buszjáratot a kiskörútra, minek kellett kitenni a buszvárókat? Megvárják, míg a sok kretén összefirkálja, meg összepiszkítják a hajléktalanok?

 

A Hal köz témához: Most oda-vissza használtam a kiskörutat kocsival, és nagyon azt látom, hogy bármennyire is szeretnék, az a két sáv nem fog elférni a Régi Posta Étteremnél. Ha így lesz, akkor felesleges áthelyezni a megállót.

 

Ja, és összesen ketten mentünk oda-vissza egyaránt az új útszakaszon. Azt szomorúan látom, hogy pesti mintára a balkanyar sok helyen (pl. a Bajcsy-nál) tiltva van. Pedig akár meg is lehetett volna tiltani a Hatvan utcáról a balra térést a Pásti utcára, a forgalom gyorsításának érdekében. Csakhogy a Tisza István utcáról meg a Bajcsyra tilos fordulni, hiába lett kétirányúsítva az a szakasz. Nem értem...

Előzmény: by-169 (4690)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4691

Szerintem itt még erre sincs szükség. Ezeket a tankokat nem nagyon lehet megpiszkálni, és idejük se nagyon van a járművezetőknek.

Plusz, akik anno ebből éltek, szerintem már nyugdíjba mentek.

Előzmény: by-169 (4688)
by-169 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4690

Nem sokat véd a széltől és az esőtől. Segner téren már pár üveg hiányzik a buszváróból.

Előzmény: marky-511 (4685)
atty707 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4689

Oké, akkor most már nem tudnak az üzemanyaggal játszani. Ezért a  kijelentésért elnézésedet kérem!

De mi van a másikkal? Valós probléma? Igen...

Előzmény: picurka33 (4687)
by-169 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4688

Pesten szoktam látni a tankajtón kábelkötegelő szerűséget ha kinyitják megsérül akkor lehet tudni hogy hozzányúltak.

Előzmény: marky-511 (4686)
picurka33 Creative Commons License 2012.09.01 0 0 4687

A jelenről írj, ne a múltról! Hülyeségeket ne írogass!

Előzmény: atty707 (4684)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!