Keresés

Részletes keresés

LSU 106 Creative Commons License 2025.02.07 0 0 31778

Igen 

Előzmény: trizs77 (31777)
trizs77 Creative Commons License 2025.02.07 0 0 31777

köszi.

újonnan ?

Előzmény: LSU 106 (31776)
LSU 106 Creative Commons License 2025.02.07 0 0 31776

Az Albához 2002-2006 között érkeztek

Előzmény: trizs77 (31775)
trizs77 Creative Commons License 2025.02.07 0 0 31775

Az MB  O345G-k hány évesek ?

Előzmény: Buszos2007 (31774)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.02.06 -1 1 31774

Buszos2007 Creative Commons License 2025.02.06 0 1 31773

Generációk találkozása kálozon

JXF-382(immáron fehéren) KHA-780(A 382' utódja), KHA-775 és a sarokban az SRD-363 lapul(780' utódja)

GIM057 Creative Commons License 2025.02.06 -6 0 31772

Köszi.

Remélem hétvégén még pihennek, ki szeretném használni ha már így alakult ;)

Előzmény: JOM-413 (31771)
JOM-413 Creative Commons License 2025.02.06 0 0 31771

941 január 26-án volt kint utoljára, 

942 pont egy hónapja, január 6-án,

943 is január 26-án. 

 

van rajtuk műszaki, szóval nem az miatt állnak.

Előzmény: GIM057 (31769)
Buszos_2025 Creative Commons License 2025.02.06 0 0 31770

Sziasztok!

 

Tudnátok nekem segiteni hogy az AA DR 338 mely járatokon szokott előfordulni?

GIM057 Creative Commons License 2025.02.06 -5 0 31769

Sziasztok.

A Szfvári Tourlinerekről lehet tudni? 941,942 és 943 is eltűnt jó ideje.

Köszi 

Adrian1122 Creative Commons License 2025.02.04 0 6 31768

Buszhiányra tippelnék. Érkezett két csuklós Volvo is, RWZ-742 és '745-ről tudni biztosan hogy itt vannak, viszont utcán még egyik sem volt.

Előzmény: Buszos2007 (31765)
D 20 Creative Commons License 2025.02.03 0 2 31767

Az élet "fotoshopja" kedveli ezt.

Előzmény: Adrian1122 (31764)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.02.03 0 2 31766

Helyközi Reform helyi színekben...?

Előzmény: Adrian1122 (31764)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.02.03 0 0 31765

Miért került ide?

Előzmény: Adrian1122 (31764)
Adrian1122 Creative Commons License 2025.02.03 0 12 31764

AA DR-338 első utasforgalmi napja Fehérváron.

trizs77 Creative Commons License 2025.02.03 0 1 31763

Ha jól emlékszem Dunaújváros első Ik-255-ö buszai nem a budapesti fordában kezdtek.

 

1./ Dunaújváros-Székesfehérvár - Komárom - Nové Zámky (Érsekújvár)

 

2./ Dunaújváros - Győr

 

és hasonló volt az első beosztásuk.

 

Amikor Dunaújváros belépett a Dumaújváros-Budapesti fordába akkor Ik-66 buszokkal tette.

Mondjuk ez nem tartott hosszú ideig.

Előzmény: bi-02 (31762)
bi-02 Creative Commons License 2025.02.02 0 4 31762

Jelenlegi állás szerint-ami a kutakodásomat illeti- a dunaújvárosi Volán 1975-ben szállt be a Budapest-Dunaújváros (1070) viszonylatba munkanapokon két pár járattal. Dunaújvárosból 6:10 és 14:20, az Engels térről 8:40 és 16:40-es indulású járatokkal. A 6:10 később 6:20-ra módosult. Ezt az tette lehetővé, hogy 1974-ben megérkeztek az első 200-as típusú "panoráma" buszok, szám szerint rögtön 6 db 255.70-es. Ezekhez 1976-ban kettő és 1977-ben még egy érkezett. Ez a 9 db 255.70-es minőségi változást hozott a távolsági és különjárati forgalomban. Az első 256.50-es 1978-ban érkezett, majd 1980-ban követte egy másik, és 1981-ben további kettő. A távolsági buszok száma ekkor 13 db volt. A 255-ösök selejtezése 1982-ben kezdődött. Ettől kezdve ahány 256-os érkezett, annyi 255-ös távozott. Az utolsó 255.70-est 1985-ben selejtezték. 1985-ben már két busz járta a budapesti fordát, ami beleillik az általad írt napi négy pár járatba. Az még pontosítást igényel, hogy mikortól növelték a járatok számát. A buszok mennyiségéből én 1980 körülre tippelek.

Előzmény: Dudari (31760)
trizs77 Creative Commons License 2025.02.02 0 0 31761

Ez valami távolsági kocsi ami megállt Dvárosban is.

Nem a Budapest-Dváros kocsija.

Előzmény: D 20 (31759)
Dudari Creative Commons License 2025.02.02 0 0 31760

Kezdetben a 14. Volán napi 4 járatpárt teljesített utána ez nőtt 5, 6, járatpárra.

Dunaújváros 5.50 6.20 14.20 14.50

Bp Engels tér 8.20 8.40 16.20 16.40

 

Ez bővült Dunaújváros 7.50 11.50

Bp. Engels tér 12.40 14.10 időpontokkal.

 

Előzmény: trizs77 (31757)
D 20 Creative Commons License 2025.02.02 0 1 31759

Ez anno 1982-es újságban volt.

Vegyes érzés a saját yt videoból vissza képernyőfotózni a képeket... 🤓

Elv 1982. 03. hónapban lett átszámozva BU-28-00-ra.

 

Előzmény: trizs77 (31757)
D 20 Creative Commons License 2025.02.02 0 0 31758

Köszönöm széken!

 

Igazából a váltás éve lett volna, amikor a pestiek 256-ossal kezdték kiadni a fordát, hogy 266-os 1980-198×?

Gondolom max 5 év lehetett.

 

Furi, hogy arról a 280-asról nem került elő még dunaújvárosi kép.

De ami... :)

Előzmény: trizs77 (31757)
trizs77 Creative Commons License 2025.02.02 0 3 31757

Duanaújváros is 255-tel adta ki saját járatait.

Ők akkor még nem váltottak.

 

Tudni kell, hogy most nem tárgyalok a Bpest-Dunajúváros - Tolna-Szekszárd- Mohács/Pécs és hasonló járatokról mert az egy másik kávéház.

 

Budapest Andor utca 6-7 db gyári új Ik-266 busszal szállt be a Budapest-Dunaújváros-Dunaföldvár fordába. 1980 október végén.

Rendszámuk GF 35-50-től volt.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

A cégtől volt még 1 db busz akit úgy hívtünk "belekotyogó".

(belekotyogott a mások dolgába !..........................:-))))

Ezt ők nem bánták, elfogadták és gúnynevüket rövidítve = kotyogó saját magukra is használták.

 

Ez pedig az Érdi üzemegység Százhalombattai kiirendeltségének 1 db Ik-280-as viszonylag új (talán 1-2 éves) helyközi busza volt.

 

Ők egy Százhalombatta - Érd - Budapest Engels tér fordával nyitották a napot.

Ezért a többi érdi csúfolta őket mert a Százhalombatta-Érd közötti buszok jellemzően csak a Budapest XI.ker Bukarest utcai Volán autóbusz állomásig közlekedtek.

Ők egyedül 90%-ban irodista munkatársakkal/utasokkal bejöttek a csuklósukkal az Engels térre kb. 7,30-ra így az íróasztal huszárok 7,50-re kényelmesen besétálhattak az irodáikban.

Ami gaz az igaz, tényleg volt kaszt különbség e busz és a többi érdi, battai busz utazó közönsége között.

Ezen a járaton mindíg mindeninek volt jegye, bérlete,

 -nem hangoskodtak,

 - nem szemeltetek,

 - köszöntek,

 - stn.

nos ez a csuklós a 7,30 érkezése után kb.  8,40 kor elment egy lassú fordára Dunaújvárosba ahová kb. 10,20 körül meg is érkezett.

 

Ott kicsit vakaródzott és 13,20-kor visszajött lassúba szintén be Budapestre az Engels térre.

Beért kb. 15.00-re.

Majd kb. 16,40-kor visszavitte az "előkelő" belvárosban dolgozó irodistáit Érdere illetve Százhalombattára.

A többi érdi és battai buszvezető ezt hívta csókos fordának.

Joggal.

Kevés km.

Jó utasok.

Jó busz.

Sok kiállás.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

No tehát idáig tisztáztuk, hogy Budapesti részről 6 db Ik-266 és 1 db Ik-280 pörgött Budapest és Dunaújváros között.

Mivel voltak dupla indítások, például de. 9,40 kor kettő busz indult Dunaúj felé az Engelst tér 9-es és 10-es kocsi állásáról.

A 9-ről indult egy Ik-266 Budapest-Dunaújváros-Dunaföldvár táblával.

Ez nem állt meg Érden, nem ment be Százhalombattára és Adonyba se, hanem ment előre a 6-os úton.

Megállt Ercsiben, a töltésen lévő megállók közül egynél (Szalma csárda), megált a Rácalmási bejáró útnál és természetese Dunaújvárosban is az Ófaluban ia a Dózsa mozinál.

De nem ment ki az dunaújvárosi autóbusz állomásra hanem ment tovább Dunaföldvárra.

 

Vele percre pontosan indult az Engels térről a 10-es kocsi állásról lassú járat Budapest-Dunaújváros táblával.

Ez Bement mindenhová és megállt mindenhol.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

ez a 6+1 + 1 tartalék adta a budapesti dunaújvárosi fordát.

Pontosan nem tudom de szerintem a 14.számú Volán dunaújvárosi üzemegysége minimum 4 de lehet több busszal járták hasonló az útvonalat.

Ők még több évig az első időszakos GC 32-xx és GC 65-xx rendszámú Ik-255 buszokkal jártak.

 

Így megfelel?

erre gondoltál ?

 

Előzmény: D 20 (31756)
D 20 Creative Commons License 2025.02.02 0 0 31756

Hány évig volt a pestiek részéről a 266-os üzem?

Dújv akkor 256-tal adta a ráeső járatokat, míg Pest 266-tal?

Előzmény: trizs77 (31755)
trizs77 Creative Commons License 2025.02.01 0 0 31755

Dunaújváros és Budapest között az Ik-255-ös korszak után, kb. 1980 őszétől  Ik-266-os korszak következett.

Igaz, hogy gyári új Ik-266-k voltak de akkor is lefokozásnak élték meg az utasok is a buszvezetők is.

 

D 20 Creative Commons License 2025.02.01 0 2 31754

Az újra, újrafésülések eedménye ez a képrészet egy néhai 280-asról:

Az 1987-es biciGlitúra egyik felvételéből.

Kb rákattolni se érdemes. De poén is lett volna, ha a későbbi felvételekben is letek volna legalább ilyehátérminiatűr leletek...

D 20 Creative Commons License 2025.02.01 0 0 31753

Írta már vala user, hogy lefokozva 3jegyűre a Budapestria - Dunaú'város járath?

Volt ma rajt' a KPK-286...

 

Ejj, de jó is lett volna anno lencsevégre kapni, amikor dújv-i uccákon "alukáltak" a lerúgott 260, 280 autók paútlások alkalmával...

BY 45-32 Creative Commons License 2025.02.01 0 8 31752

LZR van Győrben. Csak aztán ne csodálkozz, ha Fehérváron kicserélik. Kellemes utazást és boldog országbérlet nyugdíjas éveket kívánok!

Előzmény: Isstria (31746)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.31 0 0 31751

Seregélyesen robogorr át csütörtökön egy volánbuszt viselő tourismo. És tudtommal a környéken csak az LZR van

Előzmény: LSU 106 (31750)
LSU 106 Creative Commons License 2025.01.31 0 0 31750

Tegnap is a Szegedin volt, ahogy egész héten eddig

Előzmény: Buszos2007 (31749)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.31 0 0 31749

Csütörtökön dunában is tiszteletét tette

Előzmény: Isstria (31746)
Isstria Creative Commons License 2025.01.31 -6 0 31748

Köszi! Hátha...

Előzmény: LSU 106 (31747)
LSU 106 Creative Commons License 2025.01.31 0 0 31747

LZR pár hete fehérvári, hétfő óta jár a 943 helyett

Előzmény: Isstria (31746)
Isstria Creative Commons License 2025.01.31 -12 0 31746

Sziasztok!
LZR 253 ma a Szfv-Győr-Szeged-Szfv fordán? Ez nem tatabányai kocsi?

Lefogadom megint csak ma volt helyettesítés, holnap újból potyára utaznék fel Fehérvárra, mert visszatér a nyamvadék RLT... :(

D 20 Creative Commons License 2025.01.31 0 0 31745

Ha jól láttam, akkor a HYK-343 újra száguld...

Gondolom a többi ilyen, más volánokhoz került, s még felújított(?) példany is már mind selejt...

vultkan Creative Commons License 2025.01.30 0 0 31744

Mindenféle alatt mire gondolsz, melyik nem működik, melyik buszon? :)

Előzmény: Buszos2007 (31743)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.29 0 0 31743

Nem tudjátok hogy az obuval hogyan lehet ki iratni "mindenféle szöveget"? Tabla/tábla nem viszi

D 20 Creative Commons License 2025.01.28 0 0 31742

Igen, igen, igen.

Ha értenék a fotoshophoz is, lenne ám ilyen, mondjuk egy LHL-es Regio-val. 🤓

Előzmény: Lmf370 (31741)
Lmf370 Creative Commons License 2025.01.28 0 1 31741

A kollega szerintem arra gondol, hogy a narancs, piros, sötétszürke marad a helyén, és a fehér alapszínből lesz sárga. ( szerintem az inovelleken kimondottan jól állna)

Előzmény: Buszos2007 (31740)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.28 0 0 31740

Fehér alapon sárga csíkok. Jó ronda lenne

Előzmény: D 20 (31739)
D 20 Creative Commons License 2025.01.28 0 0 31739

Egy átlós sraffos kocsit úgy megnéznék, ha nem kifehérítve lenne, hanem a fehér részek sárgák, s megmaradna az átlós sraffozás hozzá. :)

Előzmény: Buszos2007 (31738)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.28 0 0 31738

JXF-382 hipóban fürdött

obb 1014 fans Creative Commons License 2025.01.26 0 1 31737

Ahogy néztem Iváncsa felé nagyobb az esélye összefutni valamelyikkel. 

Előzmény: robbanómotor (31723)
Buszos_2025 Creative Commons License 2025.01.26 -2 1 31736

Szerintem nincsen semmi probléma azzal hogy KXH-734 a Székesfehérvári állomány tagja.

Legalább enyhíti a buszhiányt.

Előzmény: Volános Csörgő (31735)
Volános Csörgő Creative Commons License 2025.01.26 -3 2 31735

5*

 

Csak a lényeg nem jött át.

Ha nem a KXH-734 rendszámú buszt üzemelteti jelenleg tegyük fel Nagykanizsa, hanem a KEZ-583-as I-es Conecto-t, akkor annak a Műszaki vizsgáját, a hozzá való személyszállítási engedély, tachográf, KGFB, Casco, útdíjfizetéshez OBU, amiket felsoroltál, az erre vonatkozó költségeket nem az önkormányzat állja? De, annak is, és ott is nyolcszámjegyű összegnél tartunk úgy, hogy még egy őskövület is, ami még annyiszor meghibásodik, és mégannyi költséget vonz maga után. 

 

Helyi járatnál az önkormányzat a főnök. Igen, de Önkormányzat külön nem mutathat rá az ABC-987 autóbuszra, hogy ő azt kérné. Sajnos ez nem a zöldséges, ahol a sötétzöld görögdinnyét választhatom a sárga helyett. Megszabhat feltételeket (legyen a flotta ennyi éves, ilyen flottaszínnel meg rajta legyen a városi címer a buszon), de hogy most azon belül miket minek helyére pakolnak, azt kizárólag a Volán dönti. Volán, pedig jól tudjuk egy 18 éves lépcsős, nem klimatizált buszt is képes eladni korszerű autóbusznak. Ezt láthattuk Győrben is az utóbbi években.

 

Van még pár város, ahová KXH jó lenne. Azokhoz is tudnál linket dobni?

 

És egyébként az utolsó válasz, az nem egészen azt válaszolja, amiről beszéltem. 

Előzmény: etwaszlovas (31730)
D 20 Creative Commons License 2025.01.26 0 0 31734

Off

Ez mehetett volna az OTB-ba.

Nem azzal van a gond. Van 35 képem ott.

Linkelni friss regeltként ment, cca 10+ meg is jelent.

Azóta viszont nem kerül ki. Pedig poén lenne a néhai kocsikhoz pattintani képi anyagot, ha már kerülnek elő apránként...

Adatlapot is több hónapja csináltam a néhai HS-3889 néhai kubai 280-ast linkelve a képet is, aztán nem lesz semmi azóta se.

A magyar admin nem is látja, ha küldök be linket pl egy adatlaphoz.

On

Előzmény: robbanómotor (31732)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.25 0 0 31733

 

  5*

 

Előzmény: etwaszlovas (31730)
robbanómotor Creative Commons License 2025.01.25 -1 1 31732

OFF Nagyon röviden kommentálva az offtopikos hozzászólásod: német állományoknál hagyományosan probléma szokott lenni, hogy minél visszább megyünk az időben, annál kevésbé vannak meg az adatok. Egyedül az tudható, ami a régóta jegyzetelő buszfanoknál is megvan, és esetleg fel is töltik, más nincs. Ráadásul a német gépjármű-adatbázis még annyira sem érhető el ilyen-olyan úton-módon, ahogyan a legtöbb európai országé (köztük a magyar is) valamilyen formában igen. Ez egyrészt az extrém erős német adatvédelmi szabályokkal magyarázható, másrészt azzal, hogy Németországban a rendszám "nem az államé", hanem a gépjármű tulajdonosáé, ezért bejelentési kötelezettség mellett olyan, a tulajdonában álló járműre rakja át, amilyenre csak akarja. Simán előfordulhat buszos cégeknél, hogy ugyanaz a rendszámtábla mondjuk egy 15-20 éves távlatban akár 4-5 különböző járművön is megfordul. De az is előfordulhat, hogy mondjuk az archív képen látható busz rendszámára nem tartott igényt a társaság, ezért az később mondjuk egy személyautóra lett kiadva. Ilyesmi.

Ami pedig a szerkesztési jogosultságot illeti: ha van legalább egy feltöltött képed, akkor már elvileg kezdeményezhetsz módosításokat, viszont ne várd, hogy azonnal át is megy, mert az adminok eléggé leterheltek. ON 

Előzmény: D 20 (31725)
LSU 106 Creative Commons License 2025.01.25 0 0 31731

Csak azt tudtam, hogy gazdás, ebből gondoltam, hogy fordája is van, de köszi a javítást. Tegnap egyébként egy olyan sofőr volt vele, aki a Neoplannal is gyakran jön

Előzmény: Buszos2007 (31729)
etwaszlovas Creative Commons License 2025.01.25 -1 6 31730

"Milyen költség ? Egy darab időtmúlt 18 éves kocsinak van azon kívül amortizációs értéke, hogy rá van rakva a Volán-csoport logó? Nagyon túlbonyolítod azt, amiről szó van."

Bármennyire öreg is, a vonatkozó költségeit akkor is a helyi közlekedés megrendelőjének önkormányzatnak kell állni. Műszaki vizsga, személyszállítási engedély, tachográf, KGFB, Casco, útdíjfizetéshez OBU. Ezekkel a kiadásokkal már hatszámjegyű összegnél járunk és a busz még egy métert sem ment, csak azért költöttünk rá, hogy szabályosan közlekedhessen. Ennek ellenére még nem kellett megtankolni, nem kellett benne olajat cserélni, nincs feltöltve fagyállóval, ablakmosóval, nem kellett egyetlen alkatrészét sem cserélni, nincs esztétikai problémája sem. Ha csak tartalék is, megjelennek ezek az összegek is. Összeségében egy autóbusz állományban tartása és használata éves szinten legalább hétszámjegyű összeg, de inkább nyolc.

"Én nem egy komplett flottacserét gondoltam el az általam felsorolt városokba:) Pár rásegítő kocsit."

Van egy jó hírem, eljött a Te időd! Indultak már jó dolgok index fórumról, legyen tiéd a következő! Helyi járat esetén az önkormányzat a főnök, nem a Volán. Személyesen a megrendelőnek tudod felvázolni, hogy a Komárom-Esztergom megyében felszabadult KXH-734 rendszámú csuklós, alacsonypadlós Volvo autóbusz alkalmas lenne arra, hogy bővíthető vele városuk helyi állománya. Mivel az indoklás városonként eltérhet, ebben meghagynám a lehetőséget.

Észrevételedet az általad felsorolt városokban az alábbi helyeken tudod megtenni:

Győrben a Lakossági Kapcsolattartó Osztály fogadja a lakosság észreveteleit a
https://gyor.hu/varoshaza/polgarmesteri-hivatal/lakossagi-kapcsolat/

Egerben van központi cím és telefonszám is, de én a közlekedéssel a helyedben egyből a Városüzemeltetéshez fordulnék.
https://www.eger.hu/hu/varoshaza-fo

Békéscsabán a Városüzemeltetési Osztály Üzemeltetési csoportja illetékes a helyi tömegközlekedésben:
https://bekescsaba.hu/szervezetek/uzemeltetesi-csoport

Nagykanizsán a Gazdálkodási osztály Vagyongazdálkodási és városüzemeltetési csoportja az illetékes.
https://nagykanizsa.hu/megtekintes/lap/375

 

Dunaújvárosi elérhetőségek, a változatosság kedvéért itt is a Városüzemeltetésnél:

https://dunaujvaros.hu/varosuzemeltetesi_es_varosfejlesztesi_osztaly

 

"(Egyébként nem, rég nem az alapján mennek a dolgok mi van a szerződésükben. Győr mire kapott új buszokat évekkel ezelőtt.)"

Ez egy elég súlyos állítás. Mivel közpénzek nem szerződés szerinti felhasználásáról van szó, én elsődlegesen az Állami Számvevőszék és az Ügyészség felkeresését javasolnám.

Előzmény: Volános Csörgő (31724)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.25 0 0 31729

Nincsen saját fordája egyébként. Gazdás tartalék

Előzmény: LSU 106 (31728)
LSU 106 Creative Commons License 2025.01.25 -2 4 31728

Azért nem, mert egyáltalán nem oda való kocsi. Tegnap kipróbáltam, csomagtere vagy nincs vagy csak nagyon kicsi, az utasok az utastérbe hozták fel a csomagjaikat. Meg egyébként is gazdás kocsi, kell a saját fordájára.

Előzmény: GIM057 (31726)
GIM057 Creative Commons License 2025.01.25 -11 0 31727

Potyára

Előzmény: GIM057 (31726)
GIM057 Creative Commons License 2025.01.25 -14 0 31726

Ha tegnap MAR 489 volt a Szfvár-Győr-Szeged-Szfvár formán, akkor ma miért nem lehetett megint?? Naná hogy visszarakták a tourlinert. Pótlása utaztam fel...

D 20 Creative Commons License 2025.01.25 0 0 31725

Furi, hogy annyi ideig lehettek kinn állományban, aztán mégsem feleltek meg az ottani szabványoknak...

Az is furi, hogy a kinti rendszámaik unknown.

Illetve a Nógrádos kocsiknál írva van táblázatosan a Greece lét, míg a xAlbásoknál csak megjegyzésként, s másik görög cégnévvel.

Vagy én nézek be megint/mindig valamit...

 

Az is még mindig megoldatlan, hogy anno honnan lett lecsípve az az 5 kocsi, ahova krémszín alapon narancspiros csíkokkal gyártottak csuklós Volvo-kat. (Legalábbis a 718 olyan volt, egy szegélyléc alatt látszott.)

A sajnos már megdöglesztett exTiszás kocsik más (1999-es) alomból voltak ugyi...

 

Nyah, mindegy is...

Előzmény: robbanómotor (31722)
Volános Csörgő Creative Commons License 2025.01.25 0 0 31724

Milyen költség ? 

Egy darab időtmúlt 18 éves kocsinak van azon kívül amortizációs értéke, hogy rá van rakva a Volán-csoport logó? 

 

Nagyon túlbonyolítod azt, amiről szó van. 

Én nem egy komplett flottacserét gondoltam el az általam felsorolt városokba:) Pár rásegítő kocsit. 

 

(Egyébként nem, rég nem az alapján mennek a dolgok mi van a szerződésükben. Győr mire kapott új buszokat évekkel ezelőtt.)

Előzmény: etwaszlovas (31720)
robbanómotor Creative Commons License 2025.01.25 0 2 31723

Adony/Iváncsa/Besnyő térsége. Sárbogárdon nem tudom, lehetnek-e, szerintem nincsenek. 

Előzmény: obb 1014 fans (31719)
robbanómotor Creative Commons License 2025.01.25 0 1 31722

Majd utána éveket álltak.

 

Nem álltak éveket utána. 

Előzmény: trizs77 (31698)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.25 0 1 31721

16:25 kor JWU-497 csinálja az M7 Budapestet. Izgalmas lesz

etwaszlovas Creative Commons License 2025.01.25 -1 2 31720

"A helyi közlekedésben, ahol költségvonzata van egy busz üzemeltetésének, akkor ott ne közlekedjen busz?"

 

A helyi közlekedés költségviselője az önkormányzat. Bár ez kívülről talán nem látszódik és nem is teljesen magától értetődő, de egyébként rendszeresen egyeztetnek a városok a szolgáltatók képviselőivel különféle kérdésekben. Tényleg van olyan, hogy nem a telephely lobbitevékenysége hiányzik egy cseréhez, hanem mondjuk a költségek megrendelő általi viselése vagy egy közszolgáltatási szerződés (egy mellékletének) módosítása. Igaza van az olvtársnak abban, hogy árnyaltabb lehet a helyzet a világképednél.

Előzmény: Volános Csörgő (31709)
obb 1014 fans Creative Commons License 2025.01.25 0 0 31719

Sziasztok!

 

Dunaújvárosi Buszrent-es Setra S415le-k általában melyik vonalakon szoktak járni? Leginkább az SVW-732/733-as fordái érdekelnének.

Előzmény: Balázs1a (31558)
Lmf370 Creative Commons License 2025.01.25 0 3 31718

Urambocsᒠaz illetlen kérdésért, de miért rúgnák ki őket? Nem miattuk mennek tönkre a buszok, ha meg tényleg igaz, hogy a költségesebb javításokhoz külön engedély kell, az szintén nem az ő hibájuk. Ha utasításokban tényleg szerepel, hogy selejtezni kell a c56-osokat, meg a maradék ikarusokat, de nincs helyette semmi, az megint érdekes dolog. Buszhiány van, ez nagyon érződik.

Előzmény: Buszos2007 (31713)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.01.25 -1 1 31717

Á, nagyon csendes, nyugodt, békés figura.

Külsőre leginkább egy jófiú gimnazistára hajaz.

Előzmény: trizs77 (31711)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.25 0 0 31716

A kettő helyis közlekedik. A helyközisekről meg nem tudok semmit

 

Ui: nem 82-t mondtam hanem 52 

Előzmény: Volános Csörgő (31715)
Volános Csörgő Creative Commons License 2025.01.25 -1 0 31715

Tehát akkor most e szerint 82 busz nem kiadható Székesfehérváron. Ilyen az Óperenciás tengeren túl nem fordul elő.

Másik kérdésem: Csuklósból mennyi javítós jelen pill? A szóló-csuklós kocsit én külön venném, és én most a KXH 7700A-ról beszéltem előbb. 

Előzmény: Buszos2007 (31714)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.25 -1 0 31714

Az akárhogyis számolom az 52 busz... még alá is mondtam a 30-al

Előzmény: Kiw775 (31712)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.25 0 3 31713

A vezérigazgatótól. A cserpától nem kell félni mert az a megrendelője a helyinek. Neki nem számít.

A forgalmistáktól hallottam már hogyha ki teregetnek hogy mekkora a baj akkor kirúgják őket mert eddig hogyan végezték a munkájukta, ha meg csendben maradnak akkor nem tudnak ezekről és tapasztaljuk hogy mivan

Előzmény: trizs77 (31711)
Kiw775 Creative Commons License 2025.01.25 0 2 31712

Egyébként Fehérváron 26 busz vár műszaki vizsgára, abból 25 helyközi/távolsági. Van, ami 2024.01 óta "készül" (LKN-728).  2024.12.12-én műszakiztattak itt utoljára buszt, azóta semmi. És a javítós buszok száma közelít a műszaki vizsga nélküli buszok számához. Sajnos egyenlőre nem megoldás ez a 6 busz, amit idehoztak Tatabányáról...

trizs77 Creative Commons License 2025.01.25 -2 1 31711

Fehérváron van szerintem amúgy a legnagyobb baj.

Csak mindenki tartja a száját mert félnek.

 

------------------------------------------------------

 

Ki fél, kitől ?

 

Olyan erőszakos ember a polgármester ?

 

Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.24 0 1 31710

Fehérváron van szerintem amúgy a legnagyobb baj. Csak mindenki tartja a száját mert félnek.

Az országban szerintem sehol nincs olyan hely ahol NAPI 30 busz hiányzik. Fehérvár keze alatt nem közlekedik 200 járat helyköziben. Az MRP-072 sem véletlen járja a helyközit hónapok óta.

Előzmény: Volános Csörgő (31709)
Volános Csörgő Creative Commons License 2025.01.24 -1 1 31709

Erre megint csak azt tudom mondani. Ha szarban van a haza, mi legyen?

Inkább ne hozzanak semmit, maradjon ki a járat és menjen mindenki gyalog, mint ahogyan a Flintstones-családban is lenni szokott.

Vagy, hozzanak át onnan, ahol viszonylag kevesebb hasznát veszik, és rakjanak át oda, ahol el kell. 

 

Győr nem hobbiból hozta el a négy KPK-t. Elő volt írva, hogy a helyközi üzemi 280-as flottát váltani kell. Az, hogy miért a magaspadlós MB Oldtürk Conecto-t szánták városira, az alacsonypadlós Volvo falura, azt nem értem, de kellett a busz és volt is lehetőség elhozni, mert jöttek a Nextek. 

Jelenhelyzetben Fehérvárnak megvannak a buszai, ellenben Győrrel, ahol azóta már összeverekednek egy kacsaorrú régi Credo-n is. 

Itt jól lobbiztak megint. Van ahol kérnek, de még karácsonyra sem kaptak segítséget sem. Most rosszul áll az országos flotta még. 

 

A helyi közlekedésben, ahol költségvonzata van egy busz üzemeltetésének, akkor ott ne közlekedjen busz? 

Előzmény: BY 45-32 (31708)
BY 45-32 Creative Commons License 2025.01.24 -2 0 31708

Megmondom őszintén, hogy nem igazán látod át az üzemeltetési szempontokat, ugyanis:

-Győrben teljesen tájidegen ez a típus, így is szenvednek mind helyi, mind helyközi uzemben az üzemeltetéssel,

-Egerben, Békéscsabán, Nagykanizsán illetve Dunaújvárosban már van vagy volt hasonló típus, azonban nem egészen így működik, hogy hopp ott felszabadul egy szabad busz és iderakom. Főleg nem a helyi közlekedésben, ahol ennek költségvonzata is van üzeeltetés szempontjából. Jobb esetben üzemeltetésben is. 

Jobb lenne, ha nem tologatná senki sem az autós szőnyeget a buszok alatt mi hova kerüljön át. Speciel ez a jobbik eset, de GYMS kevésbé örült volna neki.

Előzmény: Volános Csörgő (31707)
Volános Csörgő Creative Commons License 2025.01.24 -1 3 31707

Megmondom őszintén. Lehet nem fog a többség egyetérteni, de elsősorban nem itt Székesfehérváron lenne most szükség ezekre a KXH-s csuklósokra. Helyközi vonalakon teljesen megfelelő a normálpadlós busz. 

Hanem, sokkal inkább kéne:

-Győr

-Eger

-Békéscsaba

-Nagykanizsa

vagy akár Dunaújváros

helyi közlekedésébe.

Előzmény: Buszos2007 (31705)
D 20 Creative Commons License 2025.01.24 0 0 31706

Ha létezne még/megint a komoly járműfelújítás intézményrendszere és rendberakva lennének átpasszolva...

De nem. :/

 

Előzmény: Buszos2007 (31705)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.24 0 5 31705

Csak nehogy hozzanak még belőle párat aztán a maradék merci helyére ez legyen az "új" busz

Előzmény: Tomika... (31704)
Tomika... Creative Commons License 2025.01.23 0 1 31704

A Komárom-Esztergom megyei topik egyik kommentelője szerint fixen fehérvári lett.

Előzmény: Buszos2007 (31703)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.23 0 5 31703

ez csak vendég vagy ez az új fehérvári szekér?

Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.23 0 0 31702

1 szerintem lehet hogy azok le értek már a lap aljára, bár itt az se biztos ami már elmúlt.

 

2 ott ahol napi 20-30 javításra várás és 10-15 állandó kimaradt járat van ott az a pár darab nem nagy segítség

Előzmény: trambulin125 (31701)
trambulin125 Creative Commons License 2025.01.23 0 0 31701

Az is Fehérvárra került? Ennyire nincs busz? IDZ-423, IDZ-477, GVP-951, GVP-948, ISF-056-on le van járva a műszaki (és tuti van még másik busz vizsga nélkül), és egyik sem most járt le, ezekkel már nem terveznek tovább?

Előzmény: DUD-554 (31700)
DUD-554 Creative Commons License 2025.01.23 0 0 31700

FKA-767 is megyét váltott.

D 20 Creative Commons License 2025.01.23 0 0 31699

Ezek a "görög" buszok 2, vagy 3 helyre lettek szétosztva.

Talán a szegedi tv lehetett?

Habár oda más ajtóképletű kocsik mentek.

 

Az ilyen jellegű riporteri felkészültség eseményszámba menő.

 

 

Előzmény: trizs77 (31698)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.23 0 2 31698

Hogy megsértődött egy városi TV riporter amikor ezeknek a görög buszoknak az átvétele kapcsán végig azt mondta nézőknek , hogy városunk új csuklós buszokkal gazdagodott (legalább háromszor elmondta) mire  a Riport Alany mindíg kijavította, hogy Nem, Nem így van.

 

Ezek nem gyári új buszok.

Több éve készültek az Athéni olimpia segédcsapatainak elővárosi szállítására.

Majd utána éveket álltak.

 

a Riporter már a végén kétségbeesésében azt mondta, hogy jó akkor milyen érzés lehet majd ugyanarra a székre ülni ahol egy olimpiai bajnok is ült ?

Mire a válaszoló elmondta neki, hogy valószinűleg semmilyen mert ezek a buszok nem szállítottak olimpiai sportolókat hanem önkéntesek szállítottak Athén elővárosaiból a rendezvények segéd személyzetének.

 

Végig kuncogtam azt az az adást.

Arra már nem emlékszem melyik városi TV-ben ment le, de abban biztos vagyok, hogy a riporter és riportalanya nem kötött örök barátságot.

Előzmény: D 20 (31697)
D 20 Creative Commons License 2025.01.22 0 1 31697

Kutató közléskényszer a felejtés világából nyomja a gombot megint, elfelejtette 17-én újraközölni...

S persze, hogy anno ezek is új autóbuszként voltak kommmunikálva a tv-ben...

trizs77 Creative Commons License 2025.01.22 0 1 31696

köszönöm.

Előzmény: Adrian1122 (31695)
Adrian1122 Creative Commons License 2025.01.22 0 7 31695

C56, talán Mór környékén járt még.

Előzmény: trizs77 (31694)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.22 -1 0 31694

Ő ki, mi ?

Előzmény: Adrian1122 (31693)
Adrian1122 Creative Commons License 2025.01.22 0 0 31693

HIV-351 is elindult az utolsó útra. 

D 20 Creative Commons License 2025.01.21 0 1 31692

Nem zöld az a korlát.

Eredeti 458, a szembe képet anno raktam is ebből a felvételből.

Szomorú, hogy több videonál mennyire csíkos lesz a pillanat állj, pedig próbálom 0,5 sebességgel is...

Előzmény: HumbiZozo (31691)
HumbiZozo Creative Commons License 2025.01.21 0 0 31691

Nagyon kopik az emlékezet. Ős-ződ festés ződ utastéri kapaszkodóval. Nem is rémlik, hogy melyik gép volt belül is ződ, csupán 455 ugrik be felújítás után, de az meg talán nem volt kívül így pingálva.

Előzmény: D 20 (31690)
D 20 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 31690

Nu, ha már utólag "kikukáztam" ezt is...

 

Előzmény: M41 2180 (31671)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.21 -2 0 31689

Színvonal téren biztos mert ótvar állapotban vannak a fehérvári helyisek. Ami van KXH abban a harkály már benne van úgyhogy nem lesz hosszú életű

Előzmény: Volános Csörgő (31687)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 31688

Egyébként párját ritkítják ezek mert a káloziak vigyáznak rájuk, jó állapotban van mindd az 5. Csakhát itt azt nézik hogy nem euro 5/6 meg nem alacsonypadlós

Előzmény: Volános Csörgő (31686)
Volános Csörgő Creative Commons License 2025.01.21 0 0 31687

Vagy helyiben, oda beillene színvonal terén. 

Előzmény: D 20 (31684)
Volános Csörgő Creative Commons License 2025.01.21 0 0 31686

És? Az valahogy kinéz. Helyköziben vagyunk, nm elvárás az ap. 

Előzmény: Buszos2007 (31685)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 31685

Csak azért mert a káloziak mercedes O345G-ket még nem cserélték

Előzmény: Volános Csörgő (31683)
D 20 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 31684

Elférne az dújv helyköziben is...

Mégis ap-s csuklóssal lenne pótolva a kieső SRD-akámelyik, nem magaspadlós szólóval...

Előzmény: Volános Csörgő (31683)
Volános Csörgő Creative Commons License 2025.01.21 0 0 31683

Állapot alapján (Vérteses busz) a leguccsó tartaléknak. 

Előzmény: Buszos2007 (31682)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 31682

Azt esetleg tudhatjuk hogy milyen állapotban van a KXH-737, meg hogy hova kerül majd?

Előzmény: Petya238 (31681)
Petya238 Creative Commons License 2025.01.21 0 2 31681

KXH-737

LKN-487

LZR-253

PCU-767

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (31678)
Buszos2007 Creative Commons License 2025.01.20 0 0 31680

Igen

Előzmény: trambulin125 (31677)
Kiw775 Creative Commons License 2025.01.20 0 0 31679

Credo EC12, Volvo 7700A, Mercedes Tourismo, Setra S313UL.

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (31678)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!