Örülök, hogy idetaláltál. Ha már így alakult, nézd a jó oldalát, lesz némi fokozatosság az újrakezdésedben... :-) Ha jelentősen olcsóbb lett volna a 250-es, akkor lehet, hogy megelégszem én is azzal, de így, hogy közel egy árban voltak, nem maradt kérdés számomra, hogy mi legyen...
Így néz ki a Sportster dzseki hátulról (továbbra is elégedett vagyok vele):
egy régebbi hozzászólásodban ajánlottad a Shox sportster cordura dzsekit, tudsz egy képet feltenni errről hátulnézetben?? Most akarok venni és sehol nem látom, milyen hátulról ez a dzseki.
Amúgy az én motoros történetem a következő:
Sok év simsonozás és jogsi nélküli MZ- zés után hanyagoltam a motorozást vagy 10 évig. Idén nyáron aztán újra rádöbbentem: hiszen én imádom a motorozást és motorozni akarok. Ehhez kellet az is, hogy végigolvassam a kis YBR fórumot, amit szintén CsA indított és meg kell mondjam, én még ilyen jó fórumot nem olvastam.
Teljesen hozzám hasonló gondolkodású és korú (én 32 leszek) emberek csatlakoztak, főleg szintén újrakezdők.
Sokáig ez volt a választásom (YBR 125), de rájöttem, hogy nekem ez kicsi lenne, mivel elég nagydarab vagyok (186/95). Pláne, ha néha az asszony is felpattan mögém :D
Aztán hoztam egy majdnem végleges döntést a CBF 250 mellett és beiratkoztam Ak jogsira. Ezt már később megbántam át is akartam jeletkezni A- ra, de már nem lehetett. Az ok az volt, hogy kb. 3hete elbizonytalanodtam a GS500 irányába: ugyan azon az áron vehetek egy használt GS 500- at, mint kb. 2 évvel fiatalabb CBF 250-est.
Aztán az ész érvek meggyőztek, elég lesz a CBF 250 egyelőre (tavasszal veszek), később ha megmarad a jó melóhelyem és rutint szerzek, átnyergelhetek nagyobbra+ különbözeti vizsga. Amire használni fogom: napi munkába járás (15-15km), délutánonkénti és hétvégi nyugis motorozás. Nekem a 90-100 utazó bőven megfelel, erre képes lesz ez a moci is.
Jelenleg itt tartok, ja és már csak a városi vizsga van hátra. Meg persze vásárolom össze a cuccokat (sisak már van; cordura dzseki, nadrág; bőr kesztyű; protektoros térdmelegítő).
Hát ennyi, minél több balesetmentes motorozást Nektek még erre az évre
Helló! Köszi a felajánlást, debreceni vagyok... De mi is a szürke? Kuplungkar? Ha azt ajánlottál, akkor már nem aktuális, mivel már megvettem a gyárit, potom 4500 Ft-ért... :-(
A kormányvégsúly esetében tényleg csak a csavar görbült el, meg fogom próbálni kegyengetni, meg persze lement róla a festék egy kisebb részen...
A pótalkatrészként rendelt kuplungkar meglepő módon nem olyan, mint ami eltört, pedig Suzuki feliratos csomagolásban, Made in Japan felirattal érkezett. Amit kaptam, azon több kikönnyítés van alul az öntvényben, és könnyebbnek is tűnik... A kuplungkar kicserélésekor sikerült rosszul visszatenni a kuplungkar helyzetét érzékelő kapcsolót, és a próbaképpen végzett első kuplungkar-behúzás során el is törtem a műanyag pöcköt rajta. Szóval mehetek újra alkatrészt rendelni... :-(
Ebben teljesen igazad van! Én is tapasztaltam már mennyire másabb a levegő motoron mint "mellette".
Úgy 3 éve az egész telet "át kellett" motoroznom (hetente legalább 1*, igaz akkor még MZ TS 250/1-el száguldoztam) mert autóm akkor nem volt, de barátnőm az igen,(kb. 10 km-re) és a tömegközlekedés... =-(
Ez nem azt jelenti hogy nem ülök rá a motorra azóta ha hideg van, csak odafigyelek mindenre(kesztyű, nyakmelegítő, térdmelegítő az alapfelszerelés...)
Pl.: múlthéten is olyan ködben mentem 1-ik reggel dolgozni, hogy alig láttam 4-5 fehér csíkot előre a felezőből.
Ha nem ragaszkodsz a szürke színhez, egyet tudok ajándékba adni Neked. Fekete, GN-é volt (sztem kompatibilis), kaptam csak úgy én is. Ha fontos, hogy szürke legyen, max. leszinterezteted. Hová valósi vagy? Írj egy elérhetőséget, mail-címem publikus.
Pénteken a GN-nel mentem dolgozni. Megnéztem, és igazad van: a csepeli gyorsforgalmin lassan ugyan, de elérte a 75-80 körüli tempót. Csak kellett neki idő, hogy kifussa. De ... szóval télleg nem egy erőgép. Most értettem meg, amit korábban írtál, hogy 70-ről késégbeesetten próbálsz gyorsítani egy teherautó-hűtőráccsal a hátadban. Szerencsére nekem ez most nem adatott meg, de nem is szeretném kipróbálni. Úgy érzem, hogy jövő ilyenkor már nem ez a motorom lesz ... ;-)
Ja, és mit csinál a kezdő motoros, párás Duna-parti hajnalban? Hát nem vesz fel kesztyűt ... ! A Lurdy-háznál már huhogtam az ujjaimat, met a bal az ugye annyira nem érdekes, max. lefullasztom a motort, de a jobbal fékezni kellett volna ... azt meg érzéssel, lefagyott ujjakkal kicsit problémás ... :o) Hazafelé a 15-20 fokban már mosolygós volt, de azért MOST egy életre megtanultam a helyes öltözködés fontosságát, meg azt, hogy motoron közlekedve 5-10 fokkal hidegebb van, mint mellette állva.
A kormányvégsúly tuti hogy kukás? Nem elég ha csak a menetes szárat cseréled ki? Ennyiből nem látszik mennyire sérült, de én mielőtt másikat vennék megnézném mi is sérült a súlynál. Csak mert az eredeti tartozékok árát biztos több mindenre lehetne költeni...
Ma több, mint 2 hét után el akartam menni motorozni egyet munka után, kicsit hamarabb is jöttem haza, pont ezért. Beöltöztem, elővettem a motort a garázsból, elkezdtem bemelegíteni, közben zártam a garázst, majd kitoltam az utcára. A hibát valószínűleg itt követtem el... :-( Még jó idő volt, de beöltöztem, gondolva arra, hogy nemsoká lemegy a nap, így izzadtam rendesen, és szerettem volna már minél hamarabb elindulni. Valószínűleg nem hajtottam ki eléggé az oldaltámaszt, meg egy picit lejt is a járda, így mire a kapuzárásból visszafordultam, már csak azt láttam, hogy a motor megállapodik fekvő helyzetében... :-(
Alig ba..ott szét az ideg a látványtól... A frissen felszerelt bukócső jól vizsgázott, a motor alsó része sértetlen maradt (kivéve a bukócső krómozása...), a kupplungkar viszont nem csak visszahajlott, de el is tört, így a motor teljesen mozgásképtelenné vált. A kormányvégsúly is elgörbült, remélem a kormány nem (legalább is szemre nem látszik). A végén már örülni is tudtam, hogy a tank nem horpadt be, ill. milyen könnyű egy ilyen motort egyedül felállítani egy Harley Electra Glide-hoz képest...
Van valakinek infója, mibe fáj egy gyári kupplungkar ill. kormányvégsúly? Vagy érdemes nem gyárit venni?
Remélem Ti szerencsésebbek lesztek, mert k..va sz..r érzés így látni a gépet... Azért a Pannóniával csavartam egyet... :-)
Hali
Mi újság motorosok?
Az idővel a kedvetek is elmordult?! Én ha kicsit is felszárad az út, rögtön kihozom a gépet a garázsból. Eddig nem telt el úgy hét(ha rajtam múlik nem is fog…) hogy ne üljek rá legalább egy fél órácskára!
"Legalább 80-at azért illik mennie vízszintes szélmentes úton, ha nem vagy 150 kg :-)"
Hááát ... 120 kg ... Ezért is szeretnék max. 2 éven belül egy nagyobbat, ez a kis gép most egy lehetőség, ellenben kényszermegoldás volt. Annak viszont nem is rossz! :o) Megpróbálom, amit írtál. THX!
Ez nagyjából normálisnak hangzik. Az "5.-ben kényelmes 40 körül" állapotból egy 125 köbcentis motor nem húz ki, mert itt csak kb. 4000-et pörög a motor, a teljesítményének maximum a felét adja le. Az YBR125 csúcsteljesítményét 7800-nál adja le, komolyabb gyorsításhoz nagyjából idáig érdemes kihuzatni a GN125-öst is. Pirosba azért ne pörgesd szerintem, már csak azért se, mert ott már csökken a leadott teljesítmény. Legalább 80-at azért illik mennie vízszintes szélmentes úton, ha nem vagy 150 kg :-)
"kétségbeesetten próbálok 70-ről tovább gyorsítani, mögöttem a teherautók"
Hét végén elmentem motorozni a GN-nel. Még egyszer sem néztem meg, hogy mennyit is megy. Volt egy hosszabb egyenes szakasz, 5.-ben kényelmes 40 körül ráhúztam a gázt. Legnagyobb megdöbbenésemre 5 ezres fordulat körül 60-nál nem gyorsult tovább. Panaszkodtam ma bent, erre vidáman felvilágosítottak, hogy ha gyorsan akarok vele menni, akkor a 3.-4. fokozatot piros mező körülire pörgessem ki, és aztán váltsak ... mert azért megy az többet is ... Tapasztaltatok ilyet 125-össel? Bocs, hogy itt OFF-olok, de más Suzukis topic nincs ... :o( Nyitni meg nem akarok, mert ez nem annyira népszerű típus, mint a GS 500.
Nemrégiben én is GS500 tulaj lettem. Van egy kis gondom a motorral. Nem megy a fordulatszámmérő. 2003-as évjáratú, a szelepfedélből kijön a spirál, de csak ott lógott az óra mellett. levettem az órát, és jött a döbbenet. Elekronikus óra van fent, a vezetékei meg szabadon lógnak a lámpabúrában. Későbbi évjáratoknál már elektronikus? Be lehet kötni ebbe (gondolok arra, hogy gyújtótrafóról venni a jelet)?
Néha nekem is eszembe jut, hogy milyen jó volt a 2.5-ös fogyasztás, a kényelmesebb lábhelyzet, de akkor felidézem azt is, amikor az országúti emelkedőn kétségbeesetten próbálok 70-ről tovább gyorsítani, mögöttem a teherautók... Ilyenkor fogalmazódott meg bennem egy nagyobb motor víziója. Most a GS500F-el az élvezet + biztonság sokkal nagyobb, a 4 literes fogyasztás nem olyan vészes.
"igazából akkor értékeltem legjobban az YBR-t, amikor már eladtam..."
Olvastam egy motoros honlapon egy hosszabb értékelést a GN-ről, és ott is azt írta a srác, hogy megbánta, hogy eladta, negatívumként csak a szerény teljesítényt írta, a többi csupa jó volt.
ON
Biztosra veszem, hogy itt jó páran, ha megváltok a GS-ektől, vissza fogjátok sírni azt párszor. Arról sem hallottam semmi rosszat. Munkafelvevő barátom, Robi is azt mondta, hogy ami bent jár náluk, csak a rendszeres karbantartani valókat csinálják meg, semmi rendkívüli nincs.
GN: 1999-es, 40.300 km-rel. Postás motor volt, de rendes helyről selejtezték, nincs vele semmi probléma, nem gyilkolták szét. Igazából nem is értem, hogy miért nem vizsgáztatták le félreállítás helyett (2007. 10. hóig volt műszakija, én meg júniusban emeltem ki a selejtek közül, mert jól nézett ki), mert a vizsga lejárta előtt pár hónappal szemlézték, és nem kevés pénzért ... amikor megvettem, akkor meg simán levizsgázott. Na mindegy, most van egy jó motorom. Amiket meg használnak, és behoznak javítani, azok betegebbek ... 42 ezernél majd hozom be szemlére, mert 6 ezrenként kell, és ha már eddig itt szerelték, hát csinálják itt továbbra is. Nem becsülöm le, mert a kézbesítő srácoknak pont elég a munkavégzésre, én is próbálgattam már, hogy mit is tud, és hát kezdésnek elegendő, meg kell vallanom. Nagyon kényelmes a nyereg, jó az üléshelyzet, de hát 187 cm vagyok, tehát kicsit furcsán festek rajta. Nagyon jól kezelhető kis moci, 1-2 évig biztosan megtartom. Kép még nincs róla, de ha lesz, akkor teszek be. YBR: azzal akkor mentem huzamosabb távot, mikor pár éve házi KRESZ-versenyt rendeztünk a cég egyik telephelyén, és a kiszállított YBR-en rajta maradt éjjelre a fényszóró ... Másnap betoltuk, és nekiláttunk körözni vele, hogy töltődjön az akkuja. Na, akkor mentem egy 15-20 km-t (vagy 10 kört mentem vele én is), és akkor vontam le azt a következtetést, hogy az is egy kellemesen kezelhető motor, de abszolút gyakorlatlanul is biztonsággal tudtam uralni, tehát nem egy lóerőgyár. De még 1x mondom: városba több, mint elég.
Ulespozicio fekvosebbre: Ez nyilvan a 125-os utan mas, de ne felejtsuk el, sztem nagyon kenyelmes ahogy ulni kell a gepet. Nem sok motoron ultem, de a kiprobalt modellek kozul azt mondom, GS500 kenyelmes! Ami nagyon tetszik benne, hogy annyira megsem fekvos, hogy ne tudj egyenes hattal ulni rajta!
A GN 125 nagyon szimpatikus kis moci. Írhatnál róla bővebben. Esetleg kép is jöhet... :-) Ezeket a 125-ös gépeket nem kell lebecsülni, én igazából akkor értékeltem legjobban az YBR-t, amikor már eladtam... Városban egy ilyen 125-ös tökéletesen megfelel, csak forgalmas országúton volt kényelmetlen vele a közlekedés...
Ha a GS 500 felé kacsingatsz, azzal mindenképpen számolj, hogy az üléspozíció sokkal "fekvősebb" a GN 125-höz vagy az YBR 125-höz képest...
2 hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy GN 125-ös Suzukinak. De csak "ugródeszkának" szánom ezt a kis biciklit, mert abszolút kezdő vagyok (eddig max. robogóval mentem ...), így ha minden jól megy (a piszkos anyagiak ...), jövőre lecserélem egy GS 500-ra. Szimpatikus nekem ez a típus, ülni már ültem, de nem motoroztam rajta (vizsgáztatni hozták a munkahelyemre, így egy centit sem mertem menni vele ... az ördög nem alszik ...), jó a nyeregmagassága, kézre esett a kormánya, kényelmesnek tűnt az ülőpróba alapján, stb-stb. A GN-nel ugyanaz lesz a baj, mint a korábban itt említett YBR-rel (azzal mentem már párszor, a cég, ahol dolgozom, ilyeneket üzemeltet), hogy kicsit soványka a teljesítménye. 0 km gyakorlattal sem lepett meg semmi rosszal, amúgy egy kellemes konstrukciónak tűnik az is. Csak hát kemény 8 kW ... Tanulni jó lesz, mondjuk jövő nyárig, aztán könnyes búcsú, ha összejön. Addig meg olvasgatok itt nálatok.
Szerencsére elnézték a +200 métert. :-))))) Az idő nagy része a bukócső és a csomagtartó felszerelésével ment el... A csomagtartó rögzítő U-csavarok lehetnének pontosabban méretezettek is... A szintidő majd' 3 óra lett, a végösszeg 21.980,- Ft. Motul 5100 10W-40 olajat tettek bele.