Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.20 0 0 55936

"Hála Istennek az EU-nak és Schengennek egyre lényegtelenebbek a határok."

 

Vagyis, sajnos csak "Hála Istennek az EU-nak és Schengennek egyre lényegtelenebbek voltak a határok."!!! :-O

Elfelejted, hogy a schengeni határok átjárhatósága a migránsválság fokozódása miatti fokozott határellenőrzések miatt már a múlté, és nemcsak a Szerbia felőli beszökést igyekeznek gátolni, hanem az Ausztria-Németország felé irányuló továbbszökést is! Ezért aki az osztrák területen lévő úton akarna ezentúl Pornóapátiból Szentpéterfára menni, az ezentúl majd kétszeri ellenőrzésen esik majd át, a ki.- és a visszalépéskor is! :-O!   -- Most hozzák létre éppen az erre szolgáló új határvadász-századokat, akik ezentúl bárkit, bárhol, bárhányszor igazoltathatnak a határövezetekben!!! Így pedig a Pornóapáti -- Szentpéterfa közötti ausztriai rövidítő teljesen értelmét veszíti, mert időben sokkal hosszabb lesz, mintha a Horvátlövő -- Nagykölked útvonalon próbálkozhatnál (ha megépülne... ), melyről (Nagykölked felől!) már most is tovább lehet menni Szentpáterfára!

 

 

"A két falu túl kicsi ahhoz, hogy a kettőjük közötti forgalom miatt - magyar területen - új összekötő út épüljön."

 

A másik, hogy az Alpokalja üdülőövezetének a végigjárásához van ott egy olyan határmenti út is, amelyből a teljes végigjárhatóságához Kőszeg és Körmend között már csak a Horvátlövő -- Nagykölked szakasz hiányzik, viszont ennek a hiánya miatt nem kerülhető meg teljesen Szombathely nyugat felől is, és ebből az útból nyílik két határátlépő hely is, a Bozsok -- Rohonc (Rechnitz) közötti is, és a Bucsu -- Csajta (Schachendorf) közötti határátlépő is.

 

Szóval,... nemcsak a "két kicsi falu" sorsa számít itt már, hanem egy rendesen végigjárható határmenti (Kőszeg -- Körmend közötti) összekötő út utolsó 12 km-es régóta hiányzó darabjának a megépítése is!

 

 

Előzmény: trizs77 (55934)
rm40 Creative Commons License 2022.07.19 0 2 55935

A magyar útépítésügyhöz ennek semmi köze. A vasfüggöny leereszkedése után a politika a határsávban minden fejlesztést visszafogott, a határ közelében pedig új (ráadásul két kistelepülsét összekötő) közforgalmi út gondolata is veszélyes lett volna.

A rendszerváltás után jóval fontosabb dolgokra sem volt pénz, Schengen óta pedig a kérdés egyenesen okafogyott(nak kellene lennie). Más kérdés, hogy a burgenlandiak visszasírják a korábbi időket, amikor ők voltak Ausztria szegény, támogatott régiója, ezért még ma is ott tartanak be a régi közlekedési kapcsolatok újraszervesülésének, ahol tudnak, a környezetvédelemre és forgalmi ártalmakra hivatkozással.

Előzmény: Hírfigyelő (55933)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55934

Sok ilyen helyszín van.

Sajnos.

 

Itt azt mondtuk a párommal, hogy a határt rajzoló francia térképész tisztnek pont ott volt az ujja, a társa meg körberajzolta az ujját azért ilyen a határ............................:-)))

 

Persze nem igaz, de elmosolyogtunk rajta.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ahogy népszerű legenda a CÁR UJJA is .

Ez egy vasúti kerülő a Szentpétervár Moszkva vasútvonalon.

A legenda szerint a tervezők vonalzóval húzták meg a két város közötti vasútvonal útvonalát de a felséges cár ujja épp ott volt ezért egy fektetett U betű formával kikerülték a Cár ujját.

 

A meséből egy szó se igaz, de ha 10 magyart megkérdezel, 8 esküszik rá, hogy ez így történt.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Visszatérve Pornóapáti-Szentpéterfa ügyre.

Hála Istennek az EU-nak és Schengennek egyre lényegtelenebbek a határok.

A két falu között - osztrák területen át - legrövidebb az út, és rossz kitáblázás ide vagy oda, azon is jár aki átmegy egyik faluból a másikba.

Majd egyszer a mostani súlykorlátozás (3,5t) is megoldódik.

A két falu túl kicsi ahhoz, hogy a kettőjük közötti forgalom miatt - magyar területen - új összekötő út épüljön.

Előzmény: Hírfigyelő (55933)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.19 -1 1 55933

Ez egyszerre a trianoni döntés és a magyar útépítésügy szégyene, hogy ha már a határ kettévágott egy két határmenti falut összekötő mellékutat, akkor az útépítők nem pótolták ezt egy másik összekötő úttal a magyar oldalon. Mindössze 12 km megépítése kellett volna hozzá, mégpedig Horvátlövő -- Nagykölked nyomvonallal.

Így: >>

 

 

Ez megoldaná -- minimális kerülővel -- a Pornóapáti -- Szentpéterfa összeköttetést hazai oldalon, és nem kellene pusztán csak emiatt a határátkelés-ellenőrzési információkról érdeklődni az arra vetődőknek. Nem?! ;-)

Előzmény: trizs77 (55918)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55932

Annak idején mikor szabin voltam és kirándultunk a Zemplénben, Sátoraljaújhelyre úgy mentem, hogy Pácinnál átmentem Szlovákiába, majd Sátoraljaújhelynél vissza, ott a Tesco felől. Úgyis a Zempléni kalandpark volt a cél, így egyrészt nem kellett a városon átmenni, másrészt meg összehasonlítatlanul jobb volt az út, mintha végig határon belül maradtam volna. :)

RadiX Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55931

Azért az itteni egy erősen speciális helyzet, hiszen a Pinka folyását követő úton kétszer is át kell lépni Ausztriába és kétszer vissza, a Trianon utána határváltozásoknak köszönhetően. De nyilván a helyiek tudják, merre érdemes menni, aki megnézi a térképet előre, az szintén, csak a táblák alapján tájékozódókat érheti meglepetés.

Előzmény: trizs77 (55929)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55930

Ha már kiírják, írják ki kétszer

  • egyszer mellétéve a korlátozást (súly, ha van magasság, tengelyterhelés stb. akkor az összesből a legszigorúbbat) -- és jelezve, hogy Ausztrián keresztül (a legtöbbeket Schengenen belül nem érinti, de lehetnek, akiknek a papírjai oda nem jók; vagy amikor valamiért ideiglenes határellenőrzés van, akkor is érdekes lehet ez az infó)
  • és egy másikat a többieknek ( >3,5t jelzéssel pl.)

Úgy korrekt lenne, és informált döntést lehet hozni.

Előzmény: trizs77 (55929)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.19 -1 0 55929

Olyat is lehet.

De általában az első település és a közeli nagyobb város (mint cél) nevét kiírják.

 

Itt az a speciális helyzet, hogy 31 km vagy 7 km ?

Ezért kell(ene) kiírni Szentpéterfát is.

 

Ha nem, hát nem.

Aki nem elég szemfüles, figyelmes az autózik 31 km-t.

Ideje van, teje van, miért ne szoptasson elv alapján.

 

 

Előzmény: NAR (55928)
NAR Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55928

Az ilyen tábláknál nem az a koncepció, hogy csak az első település nevét írják ki? 4 névnél már kezd átláthatatlan lenni a tábla...

Előzmény: trizs77 (55922)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55927

A súlykorlátozás eleve behatárolja ki mehet arra.

 

Amúgy a érintett falu közepén pont egy kicsi 1 tonnás magyar furgon pakolt ki.

Valamelyik közeli, Vas megyei pékség volt az oldalára festve.

Tehát a kiflit/zsömlét már most is mi szállítjuk nekik.

 

 

Előzmény: MCA-001 (55923)
dimelo Creative Commons License 2022.07.19 0 1 55926

Elnézést, mindenképpen fel szerettem volna tenni a képet, mielőtt valami hibaüzenet meg nem jelenik:(((

azután annyira megörültem, hogy sikerült, hogy elküldtem... kommentár nélkül.

Szóval

Jelmagyarázat:

Az útszakaszokra írt kis számok a 120 db mérőpontot jelölik (egyedi módszer, még ilyennel ne találkoztam)

Időrabló ellenőrzési módszer

Éppen ezért kigyűjtöttem:  A fekete számok jelzik a 2036.évi átlagos forgalmakat,

a piros számok a 2036. évi versenynapok forgalmát.

Ezért a néhány napért építenének +3 csomópontot, de nem tervezik összehozni az M3-M35 csomópontot a 35. úttal,

pedig hely ez van...

Ránézésre ez így 25-30 milliárd, de a 35. úti változat (rövidebb elkerülővel) 18-20 milliárd lehetne.

Ha egyáltalán ...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55925)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55925

OFF

Elnézést a tudatlanságomért, de mit jelentenek ezek a számok? Feltételezem a varjúbetűk forgalmi adatok (bár ebben sem vagyok biztos - összeadás-kivonás hiányokat mutat), ám az apró vonalakra írt számocskák aztán végképp kifogtak rajtam.

Előzmény: dimelo (55924)
dimelo Creative Commons License 2022.07.19 0 0 55924

De mi kerülne az M9-nél 360 milliárdba?

 

Irritálóan durva, ha igaz,

ehhez képest a 25 milliárdos Budakalász elkerülőt is felfüggesztették.

De vannak újabbak: Szombathely- északi elkerülő (+87. út 2x2 sáv)

Baja - déli elkerülő (mi lesz a mohácsi híddal?)

 

Az M3 MOTO Gp elérésére 1+3 csomópont készül a pusztában (több, mint a BMW gyárhoz Debrecen mellett.)

 

olyan forgalmakra, amelyek egy évben csak néhány napon lehetnek.

Előzmény: radio100jozsi (55913)
MCA-001 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55923

Lehet, hogy az osztrák falvak nem örülnének a közúti korridornak?

Az osztrák oldalon mezei útnak van kitáblázva a szakasz...

Előzmény: trizs77 (55922)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55922

Pornóapáti Fő utcán ez a tábla fogad :

 

Az alsó Beled-Bilden irány alá kell(ene) kiírni, hogy ugyan arra van Szentpéterfa is.

Menj arra, mert akkor csak 7 km a 31 helyett.

 

 

Előzmény: MCA-001 (55919)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55921

Az útjelző tábla ezt miért nem írja ki ?

 

Olyan drága egy útirány jelző tábla matricázása ?

 

Vagy csak trehányság ?

 

 

Előzmény: MCA-001 (55919)
MCA-001 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55920

Az viszont durva amikor a navigáció olyan útra terel ami szinte járhatatlan.

pl. Ádánd és Szabadhídvég közötti úton akkora gödrök vannak, hogy szinte járhatatlan.

Ez 2012-es kép és a minősége azóta nem javult...

 

 

 

MCA-001 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55919

A navi már alapból Ausztrián át vezet:)

Előzmény: trizs77 (55918)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55918

Vas megye :

 

Pornóapáti községből Szentpéterfa községbe menni "a" változatban így kell:

 

Ez ugye 31 km és végig Magyarországon vezet.

Ok.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Van "b" változat is.

Ausztrián át.

Így :

 

 

Ez csak 7 km.

 

Pornóapáti községben egyenesen menj tovább délre.

Pár száz méter után átlépsz Ausztriába.

Ott átmégy három egybeépült falun, Felsőbeled-Beled-Alsóbeled és máris visszaértél Magyarországra.

 

30 km helyett csak 7 km.

 

Sajnos Pornóapátiban a faluközpontba az útjelző táblán nincs kint, hogy :

 

Hülyéje ne menj körbe 30 km-t, hanem menj egyenesen 7 km-t és máris Szentpéterfán leszel.

 

 

Landsmann_ Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55917

A Petőfin több mint egy éve el van csúszva az idő. Akkor kapcsol át, amikor már vége, vagy már javában mondják a közlekedési információt. Én még akkor jeleztem az MTVA-nak, de szartak rá. Jó, hogy az adófizetők pénzéből van fenntartva. Még csak válaszra sem méltattak.

Előzmény: NAR (55909)
kamant Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55916

Jogos, 75×760, elírtam.

Pedig sajnos rendszeresen van baleset. Szerintem az lehet az oka, hogy az Alsópáhok irányába Keszthely felől lekanyarodók, illetve Alsópáhok felől mindkét irányban (főleg Hévíz felé) kikanyarodók nem jól mérik fel az elsőbbséggel rendelkező Hévíz-Keszthely és vissza irányban közlekedők sebességét és be-/kikanyarodnak eléjük. (Én Zeg-Khely között járok rendszeresen, mindig attól tartok, hogy a kikanyarodók besolroló sávjából (mi a rendes neve ennek?) kijönnek elém, de volt már, hogy lekanyarodó miatt kellett nekem is fékeznem.)

Előzmény: NAR (55915)
NAR Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55915

"Vagy legalább a keszthelyi "bekötést" meg kellene csinálni a körforgalomig, ha másképp nem, valamilyen ideiglenes megoldással a leendő csomópont helyén."

 

Ha jól számolom, kb. 2-2,5 km utat kellett volna még építeni. A Gyöngyös-patak Balaton-felőli oldala talán még nem is annyira rettenetesen nehéz talaj, a mocsár a másik oldalon van.

 

A 71 - 760 kereszteződés alatt a 71-75 kereszteződést érted? Azért ott balesetet összehozni eléggé nagy művészet...

Előzmény: kamant (55899)
radio100jozsi Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55914

Vidéken ez normális, hogy a mellékutakon nincs előjelző tábla, csak a kereszteződésnél, hogy mi merre. Nem főút, nem autópálya, ez mellékút. Itt nálunk a faluban is ilyen, hogy a kereszteződés előtt van csak tábla, hogy mi merre van.

Előzmény: trizs77 (55900)
radio100jozsi Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55913

2018-ra minden megyeszékhely be lesz kötve gyorsforgalmi úttal, ja 2022-re, ja 2026-ra sem :-) Úgy látszik hiába Palkovics város Zalaegerszeg, csak nem akar összejönni.

Előzmény: Aladár46 (55881)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55912

akkori(?*): Nem tudni, hogy mostanra változtattak-e ezen az osztrákok.

Előzmény: Hírfigyelő (55911)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55911

Ja és én sem satura akartam ott fékezni, csak akkori(?*) az osztrák rendszer szokatlan volt a magyarhoz képest, amely sosem a kereszteződés után, hanem mindig elé helyezi ki az ilyen táblákat. Egyszerűen nem lehetett hamarább észre venni... !

Előzmény: trizs77 (55908)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.18 0 1 55910

Ha nagyobb, sűrűbb forgalmú utakon fordul elő ilyesmi, akkor még a többszöri erős fékezés is problémás az utoléréses-ráfutásos balesettípus szempontjából.

 

Ilyen táblákból a legutolsókat is mindig a kereszteződés elé kell tenni 8-10 méterrel, és a 300 m-es meg a 150 m-es előjelző tábláinak is minden ilyen helyen meg kellene(!!!) lennie!

Előzmény: trizs77 (55908)
NAR Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55909

Aha, akkor lehet, hogy azért nem hallottam ilyen hónapokig, mert ki volt kapcsolva, csak most az autószerelő(?) visszakapcsolta.

Előzmény: Landsmann_ (55890)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55908

Így kellene.

 

Erősen többször fékeztem ilyen tábláknál.

Satura egyszer sem.

 

De minden ilyen táblánál látható volt az úttesten olyan erős féknyom, hogy más gkv. valószínűleg ugyancsak későn vette észre a táblát (mert előjelző tábla nincs) és beleállt a fékbe mint a rajzfilmben, Tom és Jerryben Tom a macska szokott.

Ezerrel.

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (55905)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.18 0 0 55907

"Megy majd balra egy út.

Ok.

 

Hová megy ?

Na ez a 40 forintos kérdés.

 

Ez épp itt egy lejtő.

Okos, figyelmes sofőr (én az voltam) gázt elveszi, láb a fék fölé, de nem fékez és piszkos módon figyel, hogy a turista (ott jobbra) mögött lesz e útjelző tábla és ha lesz mi a felirata ?

 

Volt.

Megmutatom.

Ime :"

 

 

 

Megfejelem neked ezt a hibát a még nagyobb változatával! Most figyelj! --> Ausztria, Gutenstein falu környéke, 1993. A lekanyarodást jelző tábla nem a kereszteződés előtt van előjelzésként, hanem a kereszteződés sarka után 5-6 m-rel! Úgy mint itt. De!!!: Még sokkal hegyvidékibb és kanyargós úton, lejtőn lefelé tartó útszakasz közepén, ahol az út ahol be kell kanyarodnod, az "utójelző" tábla után is még tovább lejt!!!

Meglátom a táblát: "Ahá, itt kell lekanyarodni Gutenstein felé... !" Meglátom, de csak 4-5 méterre előtte tudom kiolvasni, mert nem nincs helyismeretem, ezért nem is számítok rá, és emiatt jön a csikorgó-füstölő satufék!!!És mi volt a csoda??? ---> Nem jött mögöttem féktávolságon belül autó ami követett volna... ! Hurrá... .. !!! Megúsztuk hátulról belénkcsapódásos ráfutásos baleset nélkül... .. És akkoriban Ausztriában a hegyi utakon ez volt az általános gyakorlat... ! Ahány hegyi útkereszteződés, annyi hideg kirázós hideg verítékes leizzadás, hogy "Hurrá ezt is megúsztuk, itt sem lett a vége közúti baleset... .. !!! :-(O!

Előzmény: trizs77 (55904)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!