A hűtőradiátor alján (ha szemben állsz a kocsival, akkor jobb oldalon) van a vízcső! Kiegyenlítő tartályt kinyitod, a radiátorról a csö et lehúzod, és megvárod, amíg kifolyik a rendszerből a víz. ABA bilincset tegyél fel a régi bilincs helyett, mert az már nem fog úgy tartani, ahogy kéne.
Na megtörtént a csere, új termosztát-tömítőgyűrű + vízcső elosztó, utóbbira pedig szilikonpaszta, egyelőre nincs szivárgás. Remélem nem is lesz.
Viszont, abban az egy liternyi hűtővizben, ami lejött a termosztátnál való megbontásnál, volt némi piszok - gondolom amúgy sem ártana lecserélni a teljes rendszerben a folyadékot >> de hol??? Azt olvastam, hogy lent a radiátornál kell megbontani egy csövet. Ezt valaki tudná részletezni, esetleg egy képpel megtámogatni? Köszi!!
Sikerült beszereznem egy volt thália tulajtól egy tavalyi téli gumi szettet,felnivel.Kérdésem: van ezzel valami tennivaló azon kívül,hogy átcserélem? Gumis szerelte fel neki centírozta.
Párásodás.
Akárhogy fűtöm a szélvédőt párásodik,olyan vékony kis páraréteg képződik,de csak a vezető oldalon,lehet mert én lehelem be?Nálatok hogy működik?Hűtővíz nem fogy.
Megakadályozni könnyű a zárást egy bármilyen rádió adóvevő képes olyan térerőt generálni, ami elnyomja a távvezérlő jelét és nem zárnak be az ajtók.
Ez igy nem igaz, a blokkolonak renault eseteben a 433 MHz n kell mukodnie, kulonben semmit nem art, nagyjabol 8-10 meteren belul legyen. Riaszto eseteben ez tovabb bonyolodik. Blokkolo par szaz forintbol osszeallithato, de ketlem hogy sokan megtudnak csinalni laikusok.
De igaz. Nem kell megcsinálni, megveszed a neten.
közel egy évtizedig a magyar néphadseregben hivatásos hiradó katona voltam
Na, már legalább tudom, hogy mi és miért irritál a stílusodban.
utolsó években olyan berendezéseken dolgoztam amit velem együtt mindössze 12 fő tudott kezelni az országban
A Honvédségben 15+14 aktív állományban lévő és 10 alatti működőképes T-72-es van, ezekre a legjobb traktoristákat válogatják ki sofőrnek. Nem mondtál ezzel semmit...
Szerintem felesleges, csak kiegészíteni akartam amit írtál.
Nem, te közölted a kartárssal, hogy nem igaz amit leírt, pedig de.
És elnézést, hogy megint belevauztam, csak megint kinyílt a bicska a zsebembe és nem tudtam parancsolni a kezemnek.
Nem értek, mindössze két bizonyítványom van róla, közel egy évtizedig a magyar néphadseregben hivatásos hiradó katona voltam, az utolsó években olyan berendezéseken dolgoztam amit velem együtt mindössze 12 fő tudott kezelni az országban, külföldön tanultam, nyilván csak véletlenül kerültem oda, vagy takarítani :D
Kell a bizonyítványom, beszkenneljem?
Ezeket azért alaposabban olvasd el mint az én hsz-m, ráadásul nem a térerőval van a gond, ha nem nyilik, záródik az autód :D
Abban viszont igazad van nem voltam pontos, csak a 433-t irtam, de ha kell kikeresem nem egész értékre is a frekit amin a kulcs működik. Szerintem felesleges, csak kiegészíteni akartam amit írtál.
De egy haveromnak volt olyan autója, amivel beállt a pakolóba és 2-3 autó távolságban meghaltak a távvezérlők. Pedig nem volt semmi beépítve, csak szar volt a rődiója.
Nagyon könnyű megzavarni az autók távvezérlőjét. Nyugodtan elhiheted.
Ezért szoktam én megnézni a csomagtartó zártságát. Ott úgyis elég könnyen törik a vezeték a thaliákban.
Ha nyitva maradt egy ajtó akkor a világ legegyszerűbb dolga kinyitni mindet, hiszen ott van a központi zár gombja a váltóboxon, azzal fél másodperc és minden nyitva van.
Megakadályozni könnyű a zárást egy bármilyen rádió adóvevő képes olyan térerőt generálni, ami elnyomja a távvezérlő jelét és nem zárnak be az ajtók.
Ez igy nem igaz, a blokkolonak renault eseteben a 433 MHz n kell mukodnie, kulonben semmit nem art, nagyjabol 8-10 meteren belul legyen. Riaszto eseteben ez tovabb bonyolodik. Blokkolo par szaz forintbol osszeallithato, de ketlem hogy sokan megtudnak csinalni laikusok. Raadasul, ha megnezi barki zaras utan a kocsijat es zarva van utanna mar hiaba probalkoznak nem fog nyilni. Kodlopashoz legalabb 3 alkalommal kell ellopni a kodokat, akkor tudjak nyitni, hatastalanitani a riasztot, ha van.
Egy idoben divat volt acsomagtartok kinyitasa oldalra mozgatassal, de evek ota nem hallottam mar, pedig figyelem a szakmat 😁 Ne gondoljatok rosszra, nem a sotet oldal erdekel.
Minden zár, a csomagtérfedélen is, zár. De ha, tegyük fel, nyitva is hagytam egy ajtót, a csomagteret hogy lehet akkor kinyitni? (azt kipróbáltam, attól hogy egy valami nem lett rendesen zárva, a többi még igen)
Igen ez nekem lassu, neked gyors, meleg motoron, csoveken elparolog azonnal.
Hagyjuk a radiatort ha oda folyna lenne szaga, amit barki eszrevesz, az is aki nem ismeri, aki meg igen annak azonnal feltunik. Plane, ha beszivja magaba a szonyeg, szivacs.
60 km az lassú szivárgás? 1 óra alatt elfolyik 1 liter víz, az nekem elég gyorsnak tűnik. Annak látszódnia kell valahol.
Ott a termosztátház tömítésnél simán el tud folyni ilyen mennyiség.
Feltöltöd max szintig, méssz vele 20-30 km-t, megállsz, a motort nem állítod le, motorháztető kinyit, motort jól felpörgetni párszor és látszani kell a termosztátháznál a folyásnak.
Ha olyan felületen állsz meg, akkor látszani kell a lefolyó víznek is a kocsi alatt.
Érdemes megtapogatni a gázpedál mellett a szőnyeget és az utasoldalon is, hogy nem vizes-e, mert ilyen korú thaliáknál elég gyakori a fűtőradiátor kilyukadása és azt felszívja az utasoldali szivacs.
Minden ajtózár zár rendesen? Nem motorhibás valamelyik?
A csomagtartó zárjának nincs eltörve a vezetéke (tipikus hiba szokott lenni)m vagyis bezárja a csomagtartót?
Megakadályozni könnyű a zárást egy bármilyen rádió adóvevő képes olyan térerőt generálni, ami elnyomja a távvezérlő jelét és nem zárnak be az ajtók. Bezárni meg könnyű: egy hátsó ajtót nyitva hagysz, bezárod a központi zár gombjával az autót, lenyomod a hátsó ajtó gombját és becsukod. Voálá, zárva az autó minden ajtaja. Nemrég zártam így be a kulcsot :-)
Azt tudja valaki, hogy miképpen lehet feltörni a Thalia (2005) csomagtartóját úgy, hogy utána nyoma sincs (kivéve a cuccok hiányának/szétpakolásának)? Tudom, hogy lezártam a központi zárral, és később szintén lezárva találtam a kocsit.
Azt is tudom, hogy voltak a közelben...
És az ilyen ellen mit lehet/érdemes csináltatni egy ilyen kocsin?
60 km szerintem lassu szivargas, bar a szurkes szin nem biztato, plane, hogy toltesz utanna desztvizet, vagy fagyallot. Elviekben rozsaszines az alukimelo fagyallo - talan meg zold is lehet emlekeimre hagyatkozva - de biztosan tudod milyen volt elotte. A viz is mostanaban tunt el, valszeg ezert lattad a nyomat mostansag. A kepek alapjan nagy valoszinuseggel ott enged. A napokban beszelgettunk szinte csak errol, olvasd el.
Cserelni kellene elsore a termosztat tomitest, majd a tobbiek is velemenyezik.
Kb 60 km után csökken a minimum alá,a színe olyan sötét szürkés,az olajbeöntőnél semmilyen rendellenességet nem látni a vízkövességet mostanában vettem észre.Meleg motornál már amikor a ventilátor bekapcsolt akkor semmi láttam semmi szivárgást.De akkor miért van vízkő a termosztát környékén?A termosztát alsó részén olyan "zsíros"szivárgást érzek.