A topik SV-vel és környékével foglalkozik :-)
A környékébe bele tartoznak az 5-ös, 6-os, 20-as, 29-es, 30a, 30-as, 44-es, 45-ös vonalak, valamint a környező iparvágányok stb...(Igaz van amelyiknek már van topikja!)
A 160 km/h-ra tervezésnek nem az a célja, hogy 160 km/h-val menjenek a vonatok. Hanem hogy
1, adjon rá pénzt az EU
2, az útépítő cégek el tudjanak végezni mindenféle méregdrága beruházást, mint
aluljáró építése lifttel az utolsó táblás megállóba is, avagy közúti felüljárók építése az utolsó földútra is
3, minél több alépítményi és nyomvonalkorrekciót igényeljen a munka
4, Lehessen jó drága biztbert telepíteni
Mondhatni a 120->160 átépítés ár/érték aránya csapnivalóan pocsék, pláne ha előre tudjuk, hogy a vonatok (V43...) úgyis csak 120 km/h-val fognak közlekedni.
[...] Az ETCS_L2 működése esetén a vonatok Tárnok és Martonvásár, illetve Agárd és Székesfehérvár állomások között 160 kilométer/órás sebességgel haladhatnak majd [...]
Egyébként a 160 km/h szakasz nem Kápolnásnyék-ig kellet volna tartania? Tárnok-Martonvásár távolsága csak 9 km (Kápolnásnyék-ig 19 km, az se sok!). SV-Agárd között se hosszú a 160as pálya: 14 km!
Ehhez a szöveghez nagyon hasonlót láttam, a Siemens szerette volna megjeleníteni a saját céges újságjában, Németországban. Szerintem valaki kopipésztelt, az Iho megszerezte és ez lett belőle :)
Szerintem az Indóház írástudományát ne itt vitassuk meg. Az tény, hogy a Siemens nyerte meg a biztber tendert. ETCS-ről még semmi hír úgy általában, illetve annyi, hogy a 2-es szint pilot vonala a 25-ös lenne, legalábbis errefelé hajlanak. GSM-R még sehol sincs, körülötte is nagy csönd és tökölődés van. A járművek ETCS-sel való felszereléséről ne is beszéljünk... Ihosok meg szépen kreáltak valami cikket abból, amit összeolvastak innen-onnan, jó szokásukhoz híven...
Igen, és? A cím a biztberről szól (Siemens biztosítóberendezés épül a 30a vonalon), az iromány (mert cikknek azért nem nevezném) meg a vonatbefolyásolóról. Ami nem biztber. Akkor?!
"A vasúti közlekedést az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) egyik eleme felügyeli majd [...]"
Egy? Egyik? Áh...
"[...] amelyet Budapesten, Wallisenben és Braunschweigben gyártanak."
Ez így megint hülyeség. Részegységeket gyártanak mindhárom helyen, az rendben van. De ez a tagmondat így értelmetlen és értelmezhetetlen.
"Az ETCS_L2 működése esetén a vonatok Tárnok és Martonvásár, illetve Agárd és Székesfehérvár állomásOK között 160 kilométer/órás sebességgel haladhatnak majd. Utóbbi vonalon várhatóan menetrendváltáskor kezdődik el a Tárnok_–_Kelenföld közötti pályafelújítás és a második vágány építése."
Ha a Kelenföld - Székesfehérvár az "szakasz", akkor az Agárd - Székesfehérvár mitől lett "vonal"? És nem mellesleg, az "utóbbi vonal" a szövegben Agárd - Székesfehérvár, ahol az utolsó mondat szerint Tárnok és Kelenföld közötti pályafelújítás lesz. Földrajzból és nyelvtanból (is) elégtelen.
Sajnos ezek a baszomfaszom káefték tettek rá nagy ívben, de ha valamelyik vonat lefeküdt volna a mocsárba akkor lett volna irtás. Legalább is a mozdonyszemélyzet soraiban.....(
nem nagyon, vagy csak az általam igénybevett vonatokon a kollégák nem vették annyira figyelembe őket, mint anno...:))
de tény, az első hetekben bár dolhoztak a balon, a jobbon 40-es csak a provizórium volt Tárnok után...szóval jobb volt a helyzet a korábbi munkásbrigádosnál...
Szombaton Szabolcs fele mentem fel, visszafele a K.F.-nek készítettem elő a 18500-ast és jöttem vele haza. Együtt bogozgattuk a változást. Persze azt, hogy 2 térközjelző 100 méterrel odébb kerül fontos a pk.-ban közzétenni:-(