Érik az első rugók cseréje. Nem is, az már megérett... Inkább a toronycsapágyaké. Szóval ahogy néztem, van belőlük 2 féle. Egy és két részes. A két részesnél külön van a (fehér) szilent. A kérdésem az, hogy csereszabatos a kettő? Amennyire láttam a kerékdobba nézve akkor az enyém az egyben lévő. 2007 eleji gyártás. A zűrzavar akkor keletkezett a fejemben, amikor az alkatrész áruházban láttam olyat megadva, hogy az egy részes az 2007/9 hóig jó, a két részes meg 2005/10 -től... Mi az igazság?
A kérdés: digitklímás t-jet ,a hűtő ventillátor a motor térben 1-es 2-es módban nem indul el csak 3-as ban. A klíma kompresszor nagyon zúgott és kiderült (obd) hogy a relék ugyan kattannak de a ventillátor csak a legvégén kapcsol mikor már az egekben a nyomás.Mi lehet a probléma?
Szezonra felkészités,egy kis gombátlanitás,fertőtlenités forró gőzzel.
Gőz után egy kis VMD, majd klimahab radiátor külső-belső oldala.Legvégén egy klimabomba.Majd uj szenes szűrő.Mindenből volt itthon,igy nem kellett időpontért sorbaállnom a szakinál ebben a helyzetben.Tudom,ózonos a legjobb.
Amugy nem is láttam ilyen gőzös tisztitást,holott ecetet beleöntve sztem elég jó hatást lehet elérni igy mindent egybevetve.Szag eddig sem volt,de mondom kipróbálom.
Cooler rendszerbe kellene nyomáspróbát csinálni,nem szivárog e valahol a levegő.Amikor szivárog,a turbo fordulata nagyon megemelkedik,túlterhelődik,majd reped ,vagy besül a tengelye.Valami kiváltotta azt a szétrepedést,ez csak ugy nem jellemző a tipusra.
1.4 tjet, igaz Lancia Delta, de a lényegen nem vàltoztat.
Hàtha valaki talàlkozott hasonlóval, vagy ad egy jó tippet.
A helyzet a következõ: októberben turbót cseréltünk felújítottra, mert elrepedt a ház, és alig volt nyomás. 1 hónapig teljesen jó volt. Majd elkezdett ismét fogyni a nyomàs. Elõször csak 2 csík hiànyzott, majd 1-2 hét alatt a felére esett vissza. MES sel nézve 1750 mbar kérthez, 1530 at nyomott. Gondoltam, h rossz a felújított turbó. Vissza küldtem garanciàban. A szakműhely szerint jó volt. Nem hittem el, úgyhogy el lett küldve màshovà. Ott ràvàgták, h rosszul van beállítva. Àllítottak rajta. 3 barra a nyitàst!!?? Ezt még csak nem is értettem. Mindegy, összerakva a hiba ugyan az maradt. Majd megelégeltem és vettem egy bontottat. Sajnos a hiba ezzel is maradt. Tehàt belàttam, h nem turbó.
Amit még próbàltunk: MAP, turbonyomàs mérõ, nyomàsszabàlyzó szelep, turbó elektromos szelep. Ezekkel sem történt változàs.
Ami feltűnt, h a map érték alacsony. alapjàraton 300 körüli. Sajnos kifogytunk az ötletekbõl. Esetleg valakinek lenne hasznàlható ötlete?
Dehogy állok neki!! :))))) Kb. a kerékcserén és izzócserén kívül max. olyannak állok neki, ami balesetet és nagy műszaki galibát nem okozhat... az autó veszélyes üzem :D
Akkor azért 70-80e magasságban van a dolog, sejtettem... az előzőt kb. kihoztam 30-ból, és nem alja anyagokkal, de mondjuk az elvont szerelő miatt elment egy napom :)
22-30ig mennek a szettek.Nem vészes.Egyéb cullang esetleg rámehet,pl hosszbordás...feszitője....generátor szabadonfutó miegyéb.Általánosságba 30körüli a munkadij.
De ezt magad próbálod most otthon cserélni????
Én beadnám valahova,majd az elkészülés után 1-2nappal mennék érte.(ha félsz ami most zajlik ).
Ha nincs sehol kedvezményes beszerzési forrásod innét tudsz rendelni esetleg: fekmester.hu v kovács (postán maradóra ).
Valaki cseréltetett mostanság T-Jet-en vezérlést? Mai árakkal, munkadíjakkal nagyságrendileg mennyibe fáj? Az előzőhöz én szereztem kici pénzért anyagot, és elég bagó volt a szerelés, de most ez nem járható... Ahogy tudom, ennél elég szívás a csere :(
Első ablakspriccelésnél el kell e indulni a lapátoknak?? Gyujtáson...járó motornál sem hajlandó nálam.Csak ha segitek,a karral neki.Már nem emlékszem ezelőtt hogy működött.Alig használom mióta rain-off-al van kezelve az üveg.
Biztositék esetleg nem lehet?
Thx.
Hernyócsavarral sikerült feljebb tornászni a "veretést" a szélvédőre.(felső 2/3 ).
Fiat Albeába (2006-os, 1,4 8v 350A1000 motorkód) berakható-e a Grande Punto vagy a Linea (szintén 350A1000 kódos) 5 fokozatú sebességváltója? Van-e valakinek ilyen tapasztalata? Válaszokat előre is köszönöm!
Nálam nem ilyen drasztikus "még". Csak a barna vezeték kezd feketedni.(talán nem ég le a kocsi velem együtt ).
De amugy amióta ajánlották ezt a hengeres fogpiszkáló kiékelést,azóta szinte nincs is időszakos felpörgése a ventinek.Lehet nagy illesztés miatt (rezonancia miatt ) kontakthiba alakul ki,ezért is van megégés.
Nem tudom járható e az ut ,hogy lecsipve autóvillamosságis odaforrasztja fixre csak a vezetéket.