BRC AT 90 E Pneumatic reduktorhoz keresek felújító szettet magyarországi elérhetőséggel. Budapesten vagy környékén személyes vétellel, távolabbról persze posta vagy futár.
A neten csak a Molnár Autógáznál találtam hasonlót, elektromos vezérlésűt. Abból a készletből pedig hiányzik a vakum vezérlés membránja de lehet, hogy más is.
Ha nincs magyar forrás megpróbálok valamilyen külföldit. Lengyel, ukrán oldalakból többel is találkoztam, de aliexpress és ebay is megjelent keresésben.
Köszönettel várok tippeket elsősorban hazai beszerzéshez, de külországi tapasztalatok, ajánlatok is érdekelnek ha valaki ilyennel bír.
Üdv. Egy kérdésem lenne. Egyedi átalakítási engedéllyel szerelt Gk-át beszerelés után, jelen szabályozás szerint, hatósági műszaki vizsgára kell vinni, vagy elegendő a sima műszaki vizsga.
Üdv! Eladnánk párom Citroen C3-t, amibe 5 éve Tasson szereltek LPG rendszert. Soha semmi gondunk nem volt vele. 2004es gyártású, 1,1es motorral, 188 ezer km-el. mindene rendesen műkszik. Klíma, ködlámpák, rádió cd, stb. Fél éves gumik alufelnin (14es), 2 éve rugók, lengéscsillapítók cserélve (Bilsteinre). Rendszeresen karbantartott kisautó. 90%ban Szlovák gázzal jártunk. 06 harminc/303 48harminchét a számom ha valaki keresne olcsó fentartású bevásárló autót.
Itt erre nem mondhatta volna hogy benzinen is szar volt, mert azon nem volt rossz. A kocsi saját ecuja jó rpm-értékeket mutatott, direkt megnéztem azt is. Na de igen, nyilván kezdődött volna a totó-lottó, cseréljünk vezérlőt mert biztos az a szar, vagy valami hasonló..
Rosszabb, hogy utana kozli, hogy szar volt ez benzinen is, vidd mashova. Es persze o mar dolgozott, keri a penzet. Es hat berakott egy reduktort tok foloslegesen, de azert fizesd ki.
Meglett a hiba. Gépet rádugva a gáz ecu-ra a fordulatszámjel összevissza ugrált 300 és 18000 rpm között, a gázos fordulatszám-limit pedig 6000-re volt állítva, emiatt amikor 6000 felett érzékelt visszakapcsolt benzinre. Ha próbából felvittem 20 ezerre gond nélkül járt gázon is a motor. A hiba oka pedig egy kontakthibás kábel volt, amivel a gyújtótrafóról leveszi az ecu a jelet. Kábel javítva, limit visszavéve 6000-re, probléma megoldva saját kézzel. Milyen vidám lett volna ha a szerelő gondolkodás nélkül reduktort cserél vagy felújít és a hiba megmarad...
Sziasztok, ismét eljött nálam az ideje egy reduktorfelújításnak (Tomasetto AT09), 70 ezret ment el az előző felújítás óta. Az lenne a kérdésem ez nem kevés? Szerviz azt mondja ezeket 50 ezrenként fel kell újítani, ami nekem kicsit hihetetlenül hangzik. 30 ezer a meglévő felújítása, de lengyelből 15 ezerért komplett vadonat új ugyanilyen reduktort lehet venni. Mivel utóbbit választom, nekiesnék magam a régi felújításának javítókészlettel. Aki csinált már ilyet: érdemes nekiállni házilag vagy ne foglalkozzak vele? Elraknám pótalkatrésznek ha fel van újítva.
Az esetek 50 %-ban nem kapsz olyan tartályt, mint amilyen bele került 8-10 éve. Pl. Atrama, GGL, IRENE. Még az Atiker tartályok sem azonosak a 10 éve gyártottakkal.
Elvileg minden vizsgán felmásolják a KÖKIR rendszerbe a tanúsítvány-kártya és a tartály adattábla fényképét (is). Innentől csak "oda kell figyelniük" mi változott az előző vizsgához képest.
A jogszabály (5/1990) szerint az üzemanyagrendszer bármely elemének megváltoztatása átalakítási engedély köteles. A gázrendszer is az üzemanyag-ellátó rendszer része. A Mozaik utcában sorra buktatják meg a tartálycsere utáni taxikat és oktató autókat, hiába azonosak a régivel a tartály befoglaló, főbb méretei. 0,5, vagy 1-2 liter eltérés esetén is bukik az autó - sajnos. Ott megkergültek a tavaly júliusi "tisztogatás" óta. Persze a "maszek" vizsgahelyek nem ennyire szőrös szívűek - kivétel egy XXI. kerületi, csepeli vizsgaállomás - ott a más űrtartalmú tartályokkal szerelt autók is átmennek, ha van érvényes tanúsítványa. Azért vizsga előtt érdemes tájékozódni.
Pótkerék tartály cserekor van jogszabályi előírás arra vonatkozóan ,hogy mennyivel nagyobb tartály lehet max. beépíteni,vagy erre nincs törvényi előírás? Pl. 50L helyett lehet 55L-es vagy 60L-es tartályt beépíteni,ha befér ?