Keresés

Részletes keresés

zero/x Creative Commons License 2004.11.16 0 0 98
NémaBob Creative Commons License 2004.11.12 0 0 97
OK várom.
Előzmény: BGab (96)
BGab Creative Commons License 2004.11.12 0 0 96
Rendben, e-mailben megbeszéljük, mert ez itt tulajdonképpen OFF.
Előzmény: NémaBob (95)
NémaBob Creative Commons License 2004.11.12 0 0 95
De én minden héten ott vagyok.
Előzmény: BGab (94)
BGab Creative Commons License 2004.11.12 0 0 94
Még nincs róluk képem. Úgy volt, hogy múlt héten megyek Pécsre, de végül mégsem úgy lett. Talán majd tavasszal.
Előzmény: NémaBob (93)
NémaBob Creative Commons License 2004.11.12 0 0 93
Pécsen vannak Mercedes Conecto buszok kék-sárga festéssel is. Ha nincs róla képed szívesen lekapom őket.
Előzmény: BGab (92)
BGab Creative Commons License 2004.11.12 0 0 92

Köszönöm!

Viszonylag sok kép van fent és van jónéhány, ami még fent sincs (a frissítésekkel valószínűleg egy jó ideig el leszek foglalva). Kecskemét helyiben pedig már sikerült mindegyik buszt lencsevégre kapni, bár nem mindegyik sikerült jól, van még mit finomítani.

Előzmény: NémaBob (90)
BGab Creative Commons License 2004.11.12 0 0 91
Külsőre nekem is kicsinek tűnik a busz, talán a kis kerekeknek köszönhetően. Hosszúságát tekintve elmarad a 260/266-osoktól, de egyéb tekintetben kb. megegyeznek. Egyszer utaztam eddig ilyen típusú busszal, belülről nem tűnt olyan kicsinek, mint amilyenre számítottam.
Előzmény: NémaBob (87)
NémaBob Creative Commons License 2004.11.12 0 0 90
Néztem a honlapodat. Nem semmi fényképgyűjteményed van.
Előzmény: BGab (89)
BGab Creative Commons License 2004.11.12 0 0 89

Az elmúlt hónapok során az összes volán kapott belőle néhányat egy központi tender keretében. A Bács Volános kocsi volt az utolsó a sorban, a múlt héten állt forgalomba.

Előzmény: NémaBob (88)
NémaBob Creative Commons License 2004.11.12 0 0 88
... Viszont nagyon menőek. A Pannon Volán is beújított egy párat. Meg máshol is láttam már (Bács volán talán).
Előzmény: NémaBob (87)
NémaBob Creative Commons License 2004.11.12 0 0 87
Ezek a buszok olyan kicsinek tűnnek.
Előzmény: BGab (86)
BGab Creative Commons License 2004.11.12 0 0 86

Ha esetleg mégsem sikerült megfelelően elképzelned, íme itt egy kép róla:

 

FJZ-858

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagy kép megjelenítéséhez katt ide.

Előzmény: laka04 (50)
Evicke Creative Commons License 2004.11.08 0 0 85
Köszi. Opera 7-el böngészek, de majd megpróbálom mással. A témához: az említett városok közlekedését nem ismerem, de Kecskeméten valószínűleg azért is lehet kevesebb az utaslétszám, mert sok a bicikliút és sík a terep. Szülővárosomban, Miskolcon alig van bicikliút, de sok helyen nem is lenne értelme, mert egyes városrészekbe meglehetősen nehéz lenne feljutni a meredek utakon... Viszont MINDENHOVA el lehet jutni tömegközlekedéssel. Igaz, kell is, mert ki is használják rendesen az emberek: a 3-5 percenént járó járatok is mindig zsúfoltak. Van egy olyan érzésem, hogy ha kezdetben nem is, idővel a sűrűbben indított buszok itt is megtelnének, ha az emberek rászoknának - főleg télen, amikor nem valami kellemes a biciklizés... Arról sem tudok egyébként, hogy legalább a hidegben, hóban sűrítenék a járatokat... Nagyon úgy néz ki, hogy tojnak itt az emberekre magasról. :-(
Előzmény: BGab (84)
BGab Creative Commons License 2004.11.07 0 0 84

"Az összehasonlításhoz: talán fel kellene mérni, hogy a _város lélekszámához képest_ mennyi az iskolába járók száma, így már lenne alapja az összehasonlításnak."

Ezzel tisztában vagyok, de Kecskemét helyi autóbuszállománya olyan városokénál kisebb (abszolút számokat tekintve), mint pl. Szolnok vagy Nyíregyháza (ez esetben elég kiugró az eltérés), ahol nem hinném, hogy arányaiban több a diák, bár a fene tudja. De igazad van, hogy az összehasonlításhoz számos szempontot figyelembe kell venni.

 

"P.S.: Please help! Hogy lehet szerkeszteni a hozzászólást, hogy ne így ömlesztve jelenjen meg? még az Entereket se veszi be! "

Úgy tudom, hogy némelyik böngészőnek ez nehézséget okoz. IE6-tal működik normálisan, az biztos.

Előzmény: Evicke (83)
Evicke Creative Commons License 2004.11.07 0 0 83
Ja. Mindent meg lehet szokni. Lehet, hogy csak az veszi észre, milyen vacak az egész, aki ismeri a sokkal jobbat is. Az ördögi kör igaz: nehéz eldönteni, hogy azért van olyan kevés utas, mert nem szánnak pénzt a rossz a körülmények javítására (kevés járat, rossz buszok, rossz területi lefedettség), vagy azért nem szánnak rá pénzt, mert hiszen hát úgyis kevés az utas... Ha nem lépnek se jobbra, se balra az illetékesek, akkor persze marad minden ugyanígy. Az összehasonlításhoz: talán fel kellene mérni, hogy a _város lélekszámához képest_ mennyi az iskolába járók száma, így már lenne alapja az összehasonlításnak. (Szegeden több az egyetemista, de a városlakók is többen vannak.) P.S.: Please help! Hogy lehet szerkeszteni a hozzászólást, hogy ne így ömlesztve jelenjen meg? még az Entereket se veszi be!
Előzmény: NémaBob (82)
NémaBob Creative Commons License 2004.11.07 0 0 82
Ez valóban érdekes, mert amíg Kecskemétre jártam suliba (még a régi csuklósokkal) akkor az is teli volt mindig. Úgy néz ki, mintha az utasok tudnák, hogy milyen busz jön, metrt ugy le nem marad senki, a busz meg mindig tele van.

Természetesen a pécsi helyzetet is tudnám kritizálni, de alapjában véve szerintem jó.
Előzmény: BGab (81)
BGab Creative Commons License 2004.11.07 0 0 81

Érdekes, amit írsz. Ezek alapján azt feltételezem, hogy a korábbi helyi csuklósok még csúcsidőben sem voltak 100%-osan kihasználva, hiszen a mostani átszervezés kapcsán a férőhelykapacitás csökkenése ellenére sincs utaslemaradás. No persze gondolom így a reggeli buszon való nyomorgás jelensége általánossá válhatott, hiszen a korábbi kb. 150 fős busz helyett kb. 120 ill. 90 fős buszok járnak a vonalakon.

 

A csúcsidőn kívüli illetve hétvégi követési idők terén sajnos más helyi vonalak is hasonló "problámákkal" rendelkeznek, ahogy én látom. Persze ilyenkor már kisebb az utazási igény, így én valamelyest megértem, hogy ezen időkben már ritkábban járnak a buszok. Nem öröm és sokszor számomra is bosszantó, de valahol azért érthető. Persze kérdés, hogy ez az állapot nem vezet-e hosszú távon (vagy akár már még kisebb távlatban) további utasszámcsökkenéshez. Ez valahol egy ördögi kör is.

 

Pécsre áttérve:

Bár elég felületesen ismerem az ottani helyi közlekedést, de szerintem a város szerkezete alapvetően más, mint Kecskemété, a város is eleve sokkal nagyobb és Szegedhez hasonlóan feltételezem, hogy ott is rengeteg egyetemista használja a tömegközlekedést. Ilyen körümények között azért egészen más szerintem egy közlekedési hálózatot megszervezni illetve szolgáltatást nyújtani. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy a kecskeméti jó, csak azt, hogy nem Péccsel illetve Szegeddel kell összehasonlítást végezni. Egyébként ha átnézel a szegedi fórumba, meglátod, hogy az ottaniak mennyire elégedetlenek a szegedi helyi közlekedéssel, pedig szerintem is nagyságrendekkel jobb, mint a kecskeméti, amiből azt a következtetést merem levonni, hogy az emberek mindig azzal elégedetlenek, ami van, mindig jobbat akarnak, ami persze érthető.

Egyébként én már régóta nem értem, hogy egy ekkora várost, mint Kecskemét, amely több, mint 100 e lakossal rendelkezik, hogyan lehet ötvenegynéhány busszal kiszolágálni. Illetve nem is az a kérdés, hogy hogyan lehet, mert azt ugyebár látjuk, de ha összehasonlítjuk más városok helyi autóbuszállományával, arányaiban néhány esetben meglepően kevésnek tűnik az itteni darabszám.

Előzmény: NémaBob (80)
NémaBob Creative Commons License 2004.11.07 0 0 80
Na jó reggelt! Vágjunk bele!

Elöszöris: én olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy újabban hetente 1(!) alkalommal ülök buszra Kecskeméten. Én ugyanis Pécsen tanulok, az ottani tömegközlekedés meg fényévekkel jobb, mint itt. Szinte mindenhonnan el tudsz jutni mindenhova, a járatok sűrűek, és sok Mercedes busz van. Erről ennyit, most nem ez a lényeg.

Az itteni tömegközlekedésről a családot kérdeztem.
A járatok mindig is zsúfoltak voltak, most is azok. Az E94-esek kicsinek tűnhetnek, de belülről állítólag nem olyan kicsi. Járnak egyész nap (5 óra, 7-8 óra, du.), utaslemaradás nincs. Valóban inkább 29-esnek alkalnazzák őket, a 15-ös járatok inkább azok a borzalmas ballószögi kiszuperált buszok.
Szerintem mindkét járat ugyanolyan forgalmas, de erről egy illetékest kellene megkérdezni.
Az egyetlen bajom(sok van, ez csak pillanatnyilag egyetlen), hogy 18 óra után a 29-es járat megszűnik, a 15-ös meg óránként jár.
Ja, meg szerintem a kézi váltogatás miatt nem mindig tudják tartani a menetidőt. Van egy sofőr (fiatal srác, Tibinek hívják - remélem olvassa és magára ismer) aki képes végigtelefonálni a 30 perces menetidőt, miközben egy kézzel kormányoz, vált, és kezeli a gombokat. Néha olyan szívesen kihajítanám azt a rohadt telefont az ablakon!

Hirtelen ennyi. Egy kicsit hosszú lett, ki is tikkadtam. Megyek iszom valamit...
Előzmény: BGab (79)
BGab Creative Commons License 2004.11.07 0 0 79
Akkor mesélhetnél egy-két dolgot a mostani helyzetről. Mennyire voltak zsúfoltak a buszok korábban és ehhez képest milyen a mostani utazási "komfort"? Van esetleg utaslemaradás? Az E94F-eket a reggeli csúcsban is ugyanúgy bevetik-e illetve azon mennyire nagy a nyomorgás? Úgy látom, hogy az E94F-eket (illetve leginkább a 992-est szoktam látni) jellemzően a 29-esen használják. Ez kevésbé forgalmas járat, mint a 15-ös?
Előzmény: NémaBob (78)
NémaBob Creative Commons License 2004.11.07 0 0 78
Hetényi vagyok...
Előzmény: BGab (77)
BGab Creative Commons License 2004.11.06 0 0 77

Akkor ezért nem látom már egy ideje 991-et és 996 helyett is egy csúcsszuper 266 jár. :-(

De úgy látom, 992, 994 és 995 még kitart, legalábbis közlekednek.

Tényleg, nem tudja valaki, hogy 993 hova került? Kkhalas?

 

Más, de ehhez kapcsolódik:

Az E94F-ek érkezésével egyidőben történő átszervezés számomra is egy kicsit érdekes. A 3 db Kecskemét helyközi a ballószögi ill. helvéciai vonalra történő tétele szerintem jó ötlet volt, mert egyrészt ezen vonalak forgalma az utóbbi években csökkent, másrészt a csúcsidei követési időt 30-ról 20 percre változtatták, tehát ide szerintem ideálisak ezek a kocsik a korábbi csuklósok helyett. Ez a része szerintem rendben van. Ennek következtében felszabadult 3 helyközi kocsi (melyek közül egyébként az egyik helyiként kezdte pályafutását, tehát most visszatért gyökereihez).

Mivel helyiben már nagyon aktuális volt az ACH-s kocsik selejtezése, ezért a felszabadult helyközi kocsik helyibe való tétele egy elővárosi beütésű vonalra még akár jó ötletnek is tűnhet, a 2 E94F 15 ill. 29-es vonalon való közlekedtetése számomra már kevésbé. Az ex-helyközi csuklósok közül a 026-ost a felújítás alkalmával "helyiesítették", ez szerintem rendben van. Tekintettel arra, hogy a másik két kocsi elég jó állapotban van (051 tavaly kapott felújítást), valószínűsítem, hogy ezért nem nyúltak hozzájuk. Ezt tulajdonképpen részben megértem, de véleményem szerint legalább a 2+2-es üléselrendezést 2+1-esre cserélhették volna, ez talán nem lett volna egy hatalmas beruházás.

Igen keveset utazok a két említett helyi járattal, de az elmúlt években azért szereztem ezekről némi benyomást, viszont kíváncsi lennék konkrét utazási tapasztalatokra. Esetleg valaki utazik itt rendszeresen a hetényi buszokkal?

Előzmény: NémaBob (75)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.06 0 0 76
Arról az EAG tehet a legkevésbé, hogy megdöglöttek a váltók. A ZF a hunyó és sajnos nem egyedi az eset...
Előzmény: NémaBob (75)
NémaBob Creative Commons License 2004.11.06 0 0 75
Ja, még annyi, hogy a Kunság Volán ugye kapott 6 új E94-es Ikarust. Na egy buszsofőr ismerős mondta, hogy 4 már a szervízben van, és a szerelők csak nézik a buszt meg egymást, mert fogalmuk sincs, hogy mi a bajuk. Állítólag a váltó szarrá ment.
NémaBob Creative Commons License 2004.11.06 0 0 74
Én szintén Pécsen tanulok, és teljesen egyetértek veled.
Az a 65M forintos támogatás szerinted mire elég? Vagy vesznek belőle 1(!) új buszt, vagy próbálnak felújítani, modernizálni. Szóval szerintem nem olyan nagy összeg az.
Előzmény: icelos (69)
LoLkA Creative Commons License 2004.11.05 0 0 73
Olyat se láttam még máshol (legfeljebb távolsági közlekedésben), hogy megkülönböztetik a munkanapot az iskolaszüneti naptól.

Pedig ez Debrecenben is így van. És azt kell mondanom, hogy jogosan. Tényleg lényegesen kevesebb ember utazik ilyenkor. A héten meg is lepődtem amikor 5 perccel később jött a busz. Aztán meg azon, hogy kevesen vannak rajta. Ez a rendszer nem lenne rossz, csak hát a tájékoztatás. Valahogy mindíg elfelejtik az utasokat időben figyelmeztetni. Én pl. szerdán láttam az első hirdetést, igaz a honlapon már hamarabb fenn volt.
Előzmény: Evicke (72)
Evicke Creative Commons License 2004.11.05 0 0 72
Olyat se láttam még máshol (legfeljebb távolsági közlekedésben), hogy megkülönböztetik a munkanapot az iskolaszüneti naptól. Én elhiszem, hogy nagy részét az iskolások teszik ki a közlekedőknek (ez sem így lenne, ha szervezettebb lenne a közlekedés pl. jobb területi lefedettséggel), de könyörgöm, ha nem ismerek iskolás gyereket, honnan tudjam, hogy éppen mikor van iskolaszünet??! Egyszer meg is szívtam jól, amikor január 2-án lazán eldzsesszeltem a buszmegállóba, hogy akkor most kimegyek a pályaudvarra. Hát jól nem jött a busz és mire feleszméltem, hogy biztos nincs még iskola, addigra majdnem lekéstem a vonatot és egy taxiba kellett beugranom...
Előzmény: Evicke (71)
Evicke Creative Commons License 2004.11.03 0 0 71
Helyesebben hogy pont a Kunság-Volánnal most külön kis meg kelljen említeni...
Előzmény: Evicke (70)
Evicke Creative Commons License 2004.11.03 0 0 70
Ja és tegnap olvastam a Metro-ban, hogy ezt a chipkártyás újítást az összes Volán-társaságnál be fogják vezetni, tehát még ez sem akkora durranás a Kunság-Volánnál, hogy külön meg kelljen említeni...
Előzmény: icelos (69)
icelos Creative Commons License 2004.11.03 0 0 69

Sajnos teljesen igazad van... Én Pécsen tanulok, napi szinten a pécsi helyi tömegközlekedést használom és egyszerűen össze sem hasonlítható az otthonival (Kecskemétivel).

Ahogy mondtad a legalapabb dolog: a menetrendek. Az utasokat tényleg nem a kilóméterek érdeklik, sokkal inkábba a busz menetideje. DE EZT NEM LÁTJÁK! Nem tudom miért...

Valamilyen szinten talán az Önkormányzat is tehet a dologról, a hasonló nagyságú Nyíregyházán a Önkormányzat - ha jól tudom- a múlt évben 65 millió forinttal támogatta a Szabolcs Volán által üzemeltetett helyi tömegközlekedést.

Itthon nincs koncepció, csak nagy összevisszaság.

 

Előzmény: Evicke (68)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!