Keresés

Részletes keresés

. kata31 Creative Commons License 2019.10.24 0 0 25833

Mi örvényre célzol?..A területrendezésire a 14§-ban és a 4/1 mellékletben foglalt M0 hiányzó szakaszokkal?

Előzmény: ÁsítóSárkány (25831)
. kata31 Creative Commons License 2019.10.24 0 0 25832

khmm..Az M0 100% EU finanszírozású,megvan a forrása..

Előzmény: ÁsítóSárkány (25831)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.10.18 0 1 25831

Szerintem hiú reményeket kergetsz.

 

Egyrészt az M0 a tranzit miatt országos jelentőségű is. Törvény is rendelkezik róla, amin persze a főváros módosítást kezdeményezhet, de a módosítást az OGY + köztársasági elnök hagyja jóvá...

 

Másrészt honnan lesz a fővárosnak zsetonja egy M0 befejezésre? (Inkább nem kezdek el itt politizálni, pedig megvolna rá a kísértés)

 

Előzmény: . kata31 (25830)
. kata31 Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 25830

Karácsonynál pattog a labda. Az M0 mint városi elkerülő,akár fővárosi hatáskör is.. 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (1) A fővárosi önkormányzat az e törvényben meghatározottak szerint ellátja mindazokat a terület- és településfejlesztési, valamint területrendezési, településrendezési és településüzemeltetési feladatokat, amelyek a főváros egészét érintik, vagy amelyek a fővárosnak az országban betöltött különleges szerepköréhez kapcsolódnak.

 

Az M0 bezárása és az Aquincumi híd is a hatálya alá esik.

 

Törvényben rögzített mely településeket érinti a nyomvonal és a kiviteli tervekkel bezárólag előírt kötelezettség a megtervezése! A területrendezési törvényben!

- 2018. évi CXXXIX. törvény - 4/1. melléklet az M0 nyugatot tartalmazva.(Új OTrT) és a 14. § (8) Az M0 gyorsforgalmi út tervezett 10. sz. főút - M1-M0 közös csomópont közötti szakaszának szakági tervezéséről gondoskodni kell úgy, hogy a nyomvonal kialakítása társadalmi, természet- és környezetvédelmi szempontból a lehető legkisebb érdeksérelmet okozza.

( ez pedig nem tilalom, csak sérelem minimalizálás. Vadátjárók, zajvédelem..s.t.b.)

Előzmény: . kata31 (25828)
dave_dömper Creative Commons License 2019.10.14 0 1 25829

OFF.

Érdekes kérdés . . ..

Egyszer már előkerült ilyen, illetve hasonló probléma, méghozzá az 1832. év táján. Pest-Budán. Akkor

kezdték mozgatni Széchenyi Istvánék a "Hídegylet"-tel együtt az addigi ideiglenes, és / illetve később

fél-állandó hajóhíd - repülőhíd üzemeltetése helyett az állandó kő,- és vas - anyagú híd építését a két

város (rész) között. Ebből a célból neves akkori magyar szakember is, így például a kor neves magyar

vízépítő mérnöke, Váráshelyi Pál is javaslatot tett le az asztalra. Ő, egy érdekes elgondolása szerint a

folyó városi (ma belvárosi) szakaszának kb legszűkösebb kereszt-szelvényében képzelte el az állandó,

két vízparti támaszú, egy kéttámaszú, közép-ikerpilléren nyugvó és középső csapóhíddal megépítendő,

legelső Pest - Budai állandó Duna - hid helyét / tervét, az 1832. évben.

 

Végül Széchenyi-ék meghallgattak egy akkori neves angol hídmérnököt William Thirney Clark - ot, aki

elsőként azt javallotta, hogy a híd semmiképp sem a folyó városbeli legszűkebb keresztszelvényénél

épüljön és két kő (gránit) burkolatú meder - pilléren és a két városrész - oldali partokon támaszkodó,

lánc-főtartós hídra adott be terveket és ajánlatot, ami végül is elnyerte a megbízók (Széchenyi és az

általa alapított Hídegylet) tetszését. Végül is ez a terv került megvalósításra, és lényegében, éppen a

W. T. Clark által megjelölt helyen.

 

Ehhez képest a te problémád a Szentendrei sziget által kettéosztott Duna főmeder felett keres helyet

egy - a mostani komp-összeköttetést kiváltó - állandó hídműtárgy építése számára. Egyfelől hasonló

problémát kellene megoldani, csak épp itt csakis a folyás szerinti balparti, városi közlekedési, illetve

a városon is átvezető / és elvezetendő főúton bonyolódó közlekedés szempontjából optimális helyen.

Ehhez, ennek a fórumnak az illetékessége és a rendelkezésre álló idő,- és szakértelem hiányában itt

teljesen elégtelen az, ami ehhez szükséges, illetve rendelkezésre áll. Egyébként a városi kapcsolat

tehermentesítése és a jelenlegi 2 sz. főút / 2a-jelű autóút / fél-autópálya, valamint a 12 sz. bal-parti

főközlekedési út csatlakoztatása - csomópontja, mint megcélozható közúti kapcsolat is alkalmasnak

látszana, de ez csupáncsak egy ötlet, és ennek pontos kijelölése egy nagyon sokoldalú előtanulmány

és megvalósíthatósági tanulnány (feasiobility study) tárgya kellene legyen. Ennyi, nem több, és már

ez is túlságosan sok felesleges fecsegés volt a részemről. Elnézést ia kérek érte mindenkitől.

ON.

Előzmény: mash.69 (25827)
. kata31 Creative Commons License 2019.10.14 -2 0 25828

Minden adott, hogy az M0 nyugat elsődlegességét követelhesse az új testület, hogy ne ide zúduljon a terelhetetlenül érkező forgalom az északi szektorral! A II. kerületben az ellenzék polgármesterjelöltje Örsi Gergely nyert!.. kezdhetik a zöld kiállást az M0 nyugat mellett, hogy ne 100km kerülésének gázai áradjanak a Pilisből a városba a szűrhető szellőzőjű 18km-es alagút megoldásának hála! Karácsony új főpolgármesterként biztos támogatni fogja! ..mivel a kerületi fidesz is kampánytémának választotta ezt, a kormány is támogathatja, hiszen erre van EU forrás! ..már is van min együttműködni!

Előzmény: ÁsítóSárkány (25821)
mash.69 Creative Commons License 2019.10.13 0 0 25827

Kicsit off vagy nem kicsit...

Te hova építenéd a váci hidat?

én azt gondolom valahol a Vác felett, északon, ahol a 12-es ,egy a Duna parton...

Előzmény: dave_dömper (25826)
dave_dömper Creative Commons License 2019.10.07 0 0 25826

Egy észrevétel.

 

Nézetem szerint egy ilyen horderejű, ennyire messzire - vezető kérdésben (amint egy nagyváros, két

átellenes folyam - parti oldalán elterülő, ma már egyértelműen nem-ipari jellegű, hanem szinte teljes

mértékben lakóövezetként, vagy éppen ahhoz szervesen társuló művelődési,- és irodaépület - jellegű,

építészetileg igényes megfogalmazású - kivitelű létesítmények egymással harmonizáló együtteseként

figyelembe vehető városrészeinek nagytávlati fejlesztése szempontjából talán a legfontosabb tervező-társulás egyértelműen várostervező - környezetvédelmi tervező - település-gazdász tervező szakmák

képviselőiből kell összeálljon.

 

Minden további tervezési kérdés szakági képviselői - bár önmagukban rendkívül fontos kérdésekkel

foglalkoznak, mégis a település-fejlesztési koncepció magalkotását követően, annak szolgálatában

jöhetnek a képbe. Ezzel semmiképpen nem szeretném azt a látszatot kelteni, hogy ez - utóbbiakat

degradálni kellene, csak éppen annyi, hogy minden szakág sajátos-egyedi elképzeléseit a főcsapás

szolgálatban megfogalmazottakkal szükséges (a legjobb kifejezéssel élve) harmonizálni.

 

Jó néhány év előtt, amikor a Budapest-i Nemzetközi Repülőtér távlati, a térségi település-fejlesztési

koncepcióba illeszkedő fejlesztési tanulmánya is készült, éppen így folyt le a terv készítése. Az alap-elem (az építmény váza) a településfejlesztő tervező alkotása volt és minden más szakág, közöttük

a leglényegesebb reptéri kérdésekkel foglalkozó - önmagukban is nagyon igényes és fontos szakági,

szakmai kérdések fejezeteiben foglaltaknak ezzel kellett harmonizálnia - helyesen. Érdekes módon

az alá,- vagy (sokkal helyesebben szólva) mellérendelt szakmai fejezetek közül is fontosságban a fő-

témát követően a kifejezetten a reptérrel - önmagával foglalkozó témák közül, a belső területek mai

felhasználásával, valamint távlati hasznosíthatóságával foglalkozó terv került az első, legfontosabb

helyre, ismételten csak helyesen. Ez utóbbi bekezdés csak egy szemléltető példa volt, miután maga

a repülőtéri létesítmény - együttes méltán tekinthető szinte egy komplex település - együttesnek és

nemcsak, mint egy közlekedési szak - létesítmény, de épp olyan széles struktúrájú infrastrukturális

háttérrel rendelkező létesítmény-komplexum, mint a legtöbb nagy település.

Előzmény: farigó82 (25823)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.10.06 0 0 25825

Nincs mit :)

M5 olcsósítás: az eredeti ötletem ennél sokkal messzebb ment, és Lágymányos környékére tettem volna felszíni hidat, onnan lehetőleg kéregben vezetve menne a vonal északnak, az M3 meg külön ággal lenne megoldva, pl. a Corvin-negyedhez...

Előzmény: farigó82 (25824)
farigó82 Creative Commons License 2019.10.05 0 0 25824

Köszi szépen :) és ne haragudj a késői válaszért!

M5 olcsósítására Ali készített régen egy ilyen skiccet: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=76249299&t=9018195

Emellett alapnak tűnik, hogy a pesterzsébeti ág ne kapjon prioritást. Ez egy jó ütemezési lehetőség, meg a rosszul megtérülő rész maradna későbbre. Addig villamossal meg nagyvasúttal lehetne kezelni az ottani problémákat.

Aztán ha kihozza a tanulmány, hogy a HÉV-metró üzemmel műszakilag azonos járműveket érdemes beszerezni tram-trainnek is, és ezt a gyakorlat is igazolja, akkor később mégis bejöhet annak a lehetősége, hogy egy Dél-Pest--Pilisvörösvár átmérő fonódhasson az M5 törzsszakaszával.

Hídként valamelyik meglévőre gondoltál vagy egy újra? Újként volt régen egy agymenés, hogy valami modern híd milyen jól nézne ki az Óbuda Gate előtt (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=59758650&t=9018195), de erős nemtetszést keltett ez az ötlet.

ex41fan

Előzmény: ÁsítóSárkány (25737)
farigó82 Creative Commons License 2019.10.05 0 0 25823

Elnézést kérek a késői válaszért.

Szerintem az a tanulság, hogy egyik megoldás helyigényét és forgalomtechnikai csatlakozásait se tudjuk itt szakszerűen (koncepciótervi szinten) meghatározni. Önmagában ehhez a hídhoz is egy sok szakterületet felvonultató csapatra lenne szükség (vízügyes, statikus, forgalomtechnikus, építész, közgazdász).

Ezt átfogó mobilitási tervbe kellene illeszteniük (közútfejlesztés, átjárható vasúti üzemek), amiben jó prioritási sorrendek és üzemviteli kívánalmak meghatározásához még több szakterületet be kell vonni.

Amit fórumozó civilekként szerintem tehetünk, hogy ezeknek a tanulmányoknak a közbeszerzési kiírásaihoz készítünk egy vázjavaslatot az önkormányzat és a BKK számára (civilekkel egyeztetve, mert több ember többet gondol). Pl. ebből hsz-ból leszálazható, kibővíthető a javaslat alapja: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152323586&t=9018195

ex41fan

Előzmény: dave_dömper (25790)
mash.69 Creative Commons License 2019.10.04 0 1 25822

De azért illúziók ne legyenek!!! Valahol mindenki Budapestre akar bemenni.

Tehát nem elkerülni akarják Pestet, ha BEMENNI!!!

Ezért kell az M10 és M0-Észak!!!

Előzmény: ÁsítóSárkány (25821)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.10.04 0 0 25821

jaja  -- "azt gondolom, hogy" (Csenger-Zalán Zsolt) -- ez aztán a kijelentés!

Előzmény: . kata31 (25820)
. kata31 Creative Commons License 2019.10.04 0 0 25820

ezzel a szöveggel...és nem fedi a mai térképi ábra,immár törvényellenesen..de még is lesz M0 nyugat,ami Budapestre vonatkozik

Ott a konkrét kijelentés az M0 bezárásról 40.45-nél..

https://www.youtube.com/watch?time_continue=439&v=T09jvIMCzWE&fbclid=IwAR0oV_w6G3S3ffi6-xkpeS5RV_qpXLnYDfXzU2WRB3enrZWwmiNwc8fe89U

Előzmény: ÁsítóSárkány (25819)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.09.29 0 2 25819

Mivel törvényről van szó, az Országgyűlés a köztársasági elnök ellenjegyzésével...

Előzmény: . kata31 (25730)
. kata31 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 25730

Ki manipulálja az Ország Szerkezeti Tervét? (ami nem a Területrendezési Törvény egésze, csak annak 2. melléklete) - M0 nyugat, de észak sem!? - Nincs összhangban a szöveg és a térképi ábra!

 

A 2018. évi CXXXIX. törvény Magyarország és egyes kiemelt térségeinek területrendezési tervéről nincs mese kimondja, a 14. § (8) bekezdésben: Az M0 gyorsforgalmi út tervezett 10. sz. főút - M1-M0 közös csomópont közötti szakaszának szakági tervezéséről gondoskodni kell úgy, hogy a nyomvonal kialakítása társadalmi, természet- és környezetvédelmi szempontból a lehető legkisebb érdeksérelmet okozza. A törvény 4/1 melléklete jelöli ki a nyomvonalát:Biatorbágy (M1) - Solymár - Pilisborosjenő - Üröm - Budapest [III. kerület] - Budakalász (11. sz. főút) https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1800139.TV
A térképi melléklet ismert módosító törlése viszont nem egyezik a kijelölt nyugati szakasz nyomvonalával sem! A törlés annak Biatorbágy-Budaörs szakaszát nem érinti,valamit nincs a térképen ma törölve a megjelölt,Nagykovácsi-III kerület szakasz Pilisborosjenő-III. kerületig tartó része, ami már az északi szektor valójában! (....térképi melléklet szöveges módosítása 1. A 2. melléklet az Ország Szerkezeti Tervéről törlésre kerül az M0 tervezett nyomvonalának Budaörs – Budakeszi – Nagykovácsi – Budapest [III. kerület] szakasza.)https://www.parlament.hu/documents/129291/1757559/T3613_1/8d1fd4c3-60b7-5da5-6530-db2e76b3e68a

Előzmény: ÁsítóSárkány (25813)
mash.69 Creative Commons License 2019.09.17 0 0 25817

erről jut eszembe:

„Az idióták olyanok, mint a buszok. Ne idegeskedj miattuk, mert 10 perc múlva jön a következő”

Előzmény: vrobee (25810)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.09.16 0 0 25816

Mert Óbudáról Újbudára  Újpestre semmi...

Előzmény: Közlekedésguru (25815)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.09.16 0 0 25815

#25755 09.03.

 

Tehát a városi kapcsolatok javítása miatt közúti híd busszal indokolt lehet, óránként 12 vonatpár pedig nem?
Itt a part-part forgalom is jelentős lehet, mert mindkét oldal bővelkedik lakóházakban és munkahelyekben is. Hogy ma az emberek mégse használják ilyen céllal ezt a hidat (max. bringával) annak az az oka, hogy ezen a távolságon az óránkénti 2-3 vonatpár nem versenyképes színvonal.
Szerintem egy sűrű követés fenntartása (akár vonattal [estleg tram-trainnel] akár busszal) akkor is indokolt lenne, ha más hálózati kapcsolat nem adódna. Márpedig mindkettővel adódik, és átjárható rendszerben a HÉV-vel bővülnek a lehetőségek.
Kérdés, mi lenne ebből gazdaságos.

 

Azóta se írtad le, hogyan képzelsz el 12 vonatot óránként. Mettől meddig? Óbuda és Angyalföld között ingázzon egy Flirt?

 

Átjárható rendszerben se a vonat, se a HÉV nem a hídon menne át Újpestre, milyen lehetőség bővül? Mert Óbudáról Újbudára semmi, vagy azért kell két vasúti vágány a két oldal között, hogy utána a vonatok egy része elmenjen M5-ként a belvárosba más útvonalon?

 

#25771 09.04.

 

Óránkénti 8 vonatpárra való max. igényt írtad (7,5 percenként). Szerintem pedig ezt semmi sem igazolja, de nem is cáfolja. "Érzésre" a két part létesítményeit és népsűrűségét ismerve nem tűnik észszerűnek ellehetetleníteni a második vágányt. Ekkor a lehetséges hálózati kapcsolatokról még nem beszéltünk. Ennek a gazdaságosságát egy stratégiai tanulmány mutathatná meg.

Annyi szerintem bizonyos, hogy minden érv, ami a közúti híd létjogosultága mellett szól, az erős érv a 2. vágány mellett is. A közúti híd a csomópontjaival ugyanis óriási kiadási oldalt eredményez (lakótelepi környezetben, római romok és árvízveszélyes patak mellett nehézkes forgalomtechnikával). A vasút kapacitásbővítése ellenben meglévő infrastruktúrába beilleszthető. Ezzel a "Munkás krt." hálózati kapcsolata is adódna a Marcheggi-hídon át közútfejlesztés nélkül.

Hogy városi forgalom menne egy országos vasúthálózati elemen? Ez újabb érv a kapacitásbővítés mellett, mert ha erre vetődik egy tehervonat, vagy a távolsági személyszállításban lenne szükség terelésre (erre az Esztergom--Párkány vasúti híd megépítésekor lenne lehetőség), annak is biztosítani kellene a menetvonalat.

 

Azóta se válaszoltál, pedig leírtam. Az óránkénti és irányonkénti 4-4 járat nem az én igényem, hanem a december 15-től élő új menetrend, aminél vélhetően nem lesz sűrűbb. Kapacitás növelése 1. sűrítés nélkül is megoldható; 2. egyenlőre nem indokolt; 3. ha mégis kellene sűrítés, az egyik irányban simán átmehet a hídon 6 járat a csúcsórában, de akár 8 is, ha az ellenirányban marad a 4. És még mindig nem kell második vágány. Olcsóbb lenne venni Kiss-eket, ha annyira tumultus van az egész vonalra, mint második hidat építeni.

 

Szóval nem tudom mi neked az erős érv, nálam a forgalom és a hosszútávon várható forgalom terén egyáltalán nem indokolt itt a második vágány. Ha lesz távolsági vonat, az akkor is a gyors/zónázó helyett menne, nem mellette.

 

 

#25779 09.04.

 

Két dologban nem értünk egyet:

 

A városi kapcsolatot ne keverjétek ide.(! felsz.m)

 

Miért ne? Ha megépül M5 északi karéja (Aquincum--Asztória), akkor mi másra lehetne használni ezt a hidat? Látványosan van rá igény.

Ha pedig nem épül meg pár évtizeden belül, legfeljebb az S73 vihet el utasokat a Batthyány tér felé (vagy az sem), akkor csak nőhet rajta a forgalom, és városi közlekedési kínálatra lesz szükség.

 

Az, hogy évtizedek múlva mi lesz, majd eldől.

 

EldönTJÜK. Adófizetők vagyunk.

Most egy tanulmányról beszélünk, amire ki kellene írni a közbeszerzést. Ez a tanulmány mondhatja meg, hogy gazdaságosan minek lehet, és érdemes prioritást adni. Ha az Északi-összekötő második vágányát jobban megtérülőre hozza ki, mint a közúti hidat, akkor szerintem nem kellene figyelembe vennünk, hogy néhány politikusnak az ITM-nél meg NIF- és MÁV-vezetőknek az újonnan átadott vágány mellé nincs kedvük odaépíteni mégegyet.

Szerintem, ha a Főváros írja ki a közbeszerzést tanulmányra, a MÁV által jelentett társadalmi problémára is ki kellene térnie a tanulmányírónak.

 

 

Te akartál óránként 12 vonatot, mert az megoldaná a két oldal közötti közlekedést, nem én. Ennyi vonat biztosan nem közlekedne még Pilisvörösvárig sem, ezért kérdeztem, hogy képzelted el ezt. Az M5 meg fogsz lepődni, nem a hídon át jutna át a pesti oldalra, tehát eleve nem értelmezhető az Aquincum-Astoria felvetésed. Ha az M5 elvisz utasforgalmat, akkor az a hídról jön le.

 

Ha megoldottad két vágánnyal a vonatot 5 percenként a két oldal között, utána rájönnél, hogy semmivel se lett népszerűbb az átkelés. Ami nem messzebbről jön, azokra a vonatokra hány fő jutna? 10-20?

 

 

#25784 09.07.

 

Megpróbálom neked kicsit szájbarágósabbra venni. :)

 

M5-nek mi köze a hídhoz (kérdőjel?)

 

Ha Észak-Budapesten létesül egy új dunai átkelő (M5 a Margitsziget alatt), az vélhetően hatni fog az Északi-összekötőre is. Történetesen az Északi-összekötő forgalma ma épp a Nyugatiba megy, amit történetesen M5 is érintene (vagy bizonyos nyomvonaltervnél közel menne hozzá).

 

forgalomnövekedés a hídon?

 

Itt az ok-okozati összefüggést hibásan találtad meg. Az igények növekedése általános olyan kerületekben, ahol egyre intenzívebb a beépítés. Így a kínálat javításával nőhet a forgalom. A Batthyány téri ág a kínálaton változtathatna, a keresleten kevésbé.

 

A vasút városon belüli használatának a gazdaságossága és kínálata kapcsán kis barnaköpeny-suhogást érzek nálad.

A közút prioritása kapcsán pedig a hozzászólásomban szerepelt egy igény egy tanulmányra meg egy "ha" kötőszó. Így a további felvetéseidre az előző hozzászólásomban szerepel a válasz, csak figyelmesebben kellene olvasnod és írott szöveget értelmezned.

 

OFF

Ha több könyvet olvasnál, jobban menne az írott szöveg megértése.

ON

 

ex41fan

 

U.i.: a stílusod olyan irányba kezd elmozdulni, ami itt, az internetes fórumozás bölcsőjében nem megfelelő. Kérlek, tisztelj meg minden olvasótársat azzal, hogy finomítasz. Köszönjük előre is.

 

Szóval miután eddig is össze-vissza írtál, összefüggéstelenül és mert kicsit magadtól is rájössz (itt az M5 már a Margitsziget alatt megy át, nem a hídon, érdekes) kioktatsz stílusból, olvasásból, mindenből. Hibás összefüggés? A forgalom nagyobbik részét elviszi a városon átmenő M5, de az újpesti hídon az igény növekedne? Érdekes, akkor nem is értem miért nincs három vágány.

 

 

Most, hogy így összeollóztam, kicsit visszább vehetnél az egódból, ugyanis én eddig is egyértelműen írtam, te meg magad se tudod mit szeretnél. Azt leszámítva, hogy tanulmányt...

farigó82 Creative Commons License 2019.09.16 0 0 25814
Össze tudnád foglalni röviden az elmúlt hónapban tett hozzászólásaim fő mondanivalóját? (egy kulcsszó lenne érdekes)
ex41fan

U.i.: Szíveskedj olyat nem idézni mástól, amit az illető nem írt, ok-okozati összefüggéseket pedig helyesen ismertess! Mindezt kérlek az olvasótársaknak kijáró tisztelettel és illemmel tedd!
Előzmény: Közlekedésguru (25789)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.09.14 0 2 25813

Pilisborosjenő teljes közigazgatási területe a 10-es úttól északi (na jó északkeleti) irányba esik, szóval én arra tippelnék, ez inkább az északi szakaszhoz kapcsolódik.

Előzmény: sz_b (25812)
sz_b Creative Commons License 2019.09.14 -1 0 25812

Ez ugye csak a nyugati szakaszról szól? Mi a helyzet most az északi szakasszal? (10-es út és Budakalász között)

Előzmény: mash.69 (25811)
mash.69 Creative Commons License 2019.09.13 -1 0 25811
Sose lesz itt se kör se zsák

https://mfor.hu/cikkek/makro/m0-milliardos-karteritesi-domino-es-a-kulonalkuk.html
vrobee Creative Commons License 2019.09.13 0 0 25810

a második sorod a helyes

Előzmény: mash.69 (25809)
mash.69 Creative Commons License 2019.09.13 -1 2 25809
Érti valaki ezt a 100km kontra 15kmert?!?
Vagy nem kell megérteni ki kell ixelni?!?
Budapesten kívülről 15kmre a Clark Ádám tér van.
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.09.10 0 0 25805

De mondjuk a Bécsi út forgalma már téma...

Előzmény: . kata31 (25803)
. kata31 Creative Commons License 2019.09.10 -2 0 25804

Szóval,ha így világosabb..Budapestre az M10 semmi hatást nem gyakorol! Vörösvárnak sem feltétlen kell az elkerülő,hiszen Ott a vasút és a busz végig a vonalon elég sűrűn,miközben maga a település a solymári csomópontra kötött ma is!

 

Az M0 nyugat viszont elvezeti a mai kényszrkerülő tranzitot a Pilisból a főváros és az M1 ..M7 közt.(oda vissza)-amiből a súlyterelés miatt Jászfalutól kell vissza menni Tinnyén át Zsámbéknak,így képzavarként lettek Csaba forgalmához számítva!

 

Budapesten viszont a Bécsi út bevezetőn többen laknak,mint Egom és Csaba közt összesen. Ide csak forgalom növekedést hozhat az M10 előbbi megépülése és a blogban jelzeten a városra vagy a határos településekre és a II. kerületre ömlő forgalmat,ami nem terelhető súlykorlátozással, ha nem az M0 nyugat az elsődleges!

 

Az M0 nyugat tehermentesíti a pilisi- , a zsámbéki medencét és a fővárost, míg az M10 nem tehermentesíti a fővárost és a zsámbéki medencét!..M100-al sem. A személy és kisteher forgalom nem fog +70km-t kerülni, az nem terelhető mint a kamionok! (80-90%)... + Az M0 észak a déli szektor forgalmát 30-40%-al tehermentesítheti, ide hozhatja azt a forgalmat is. (és ez csak az M1 elérése, az M7-ig újabb +30km) -a Pilis fáit védve a forgalmát a város elkerülője hatékonyan cskkenti,míg az M10-nek csak negatív hozadéka van a fővárs számára, ha előbb épülne meg. Felejteni való felesleges dolog a főváros számára!

 

Az M10-et csak az M0 nyugati szakasz után szabad megépíteni, sőt az Aquincumi híddal kötném össze,hogy ne az Árpád híd terhelése legyen csak a mi térségünkben!

 

 

. kata31 Creative Commons License 2019.09.10 -3 0 25803

Budapest....kit érdekel itt Piliscsaba..aki az M0 nyugatot eléri Tinnyén át?

 

Ami Budapestet érinti ha,nem az M0 nyugat az elsődleges,amit a blogbejegyzésben olvastál. A kérdés is az volt mit használ Budapestnek az M10..Piliscsaba itt nem téma!

Előzmény: yohshe (25800)
dave_dömper Creative Commons License 2019.09.09 0 0 25802

Nem tudom mit kóstálhat. Mondjuk 2020-évi árszinten (mert ez-évin már nem mérhető). A viszonyítási

alap az Északi Vasúti Híd 2011.-évi végszámlája lehet, de arra mérget vehetsz, hogy annál csak (nem

is kis mértékben) több lesz, mivel, ha ezt előkészíteni - organizálni és majd építeni kell, akkor nem kis

mértékben hozzá kell nyúlni (és természetesen működő vasút-üzemi feltételek között) a vasúti hídhoz

és emellett még a csatlakozó, mindkét parti-oldali folyópályához, alapozáshoz és töltésekhez is, mert

az építés - organizáció és maga a hídépítési munka is nem kevés területet vesz majd igénybe, mind a

főváros, mind pedig a vasút tulajdonában lévő területekből (a magán-területeket és az ingatlanokat is

beleértve). Emellett még ide értendő a terület igénybevétele következtében érintett tömegközlekedés

terelésével-kiváltásával kapcsolatos összes költség, sőt a magánjellegű közúti közlekedés terelésével

kapcsolatos minden járulékos költség is.

 

Megpróbáltam utána nézni, hogy kb. mennyi is volt a vasúti híd - szerkezet vég - összege cakk - pakk.

Abban az Öbölági műtárggyal kapcsolatos végösszeg csak szerényebb mértékű lehetett, miután azon "csak" a legszükségesebb meglévő szerkezet - javítási, karbantartás-jellegű munkákat és újrafestést végezték, mivel azon nem volt alapozás - átépítés és szerkezet - csere. Nos a híd - acélszerkezetével kapcsolatos költséget, akkori folyóáron, folyóméterenként kb. 12 millió forint-mértéken lehet becsülni és a híd ugyebár legalább 673 m (a  főmeder felett) és kb. 220 m (az Öbol-ág és a Váci út felett), ami végső soron és együttesen kb. 893, azaz majdnem 900 méter. Ehhez járulna még hozzá a Népsziget - felett építendő, töltésen átvezetendő folyó útpálya - szakasz.

 

És ez csakis a műtárgy fel - szerkezetével kapcsolatos költség. Ehhez járulna még a híd - alapozás, a

Duna folyó,- és az Öböl - mederben elvégzendő speciális munkák, a folyóparti és a Népszigeti lejáró-

csomóponti műtárgyak építése, a csatlakozó utak és az egyéb közúti csomópontok stb., stb,, nem is

sorolnám tovább. Szóval ez nem kis falat a főváros, sőt maga a mindenkori Kormány torkán.

Előzmény: yohshe (25801)
yohshe Creative Commons License 2019.09.09 0 0 25801

Nem egyszerű feladat, tudom.

 

A kisajátítás elkerülhetetlen sztem. De ha a projkt teljes költségvetéséhez mérjük akkor pár %.

 

(A teljes költségvetés mennyi lehet ? Kb 70-100 Mrd ?  Akkor a kisajátításokra elmehet 2-5 mrd.  Arányában elfogadható )

Előzmény: dave_dömper (25795)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!