Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Debrecenből indultam Wizzair-rel Malmőbe( 3090 wizz pont ) 1 óra 38 perces késéssel, melyért 31000 wizz pont ütötte a markom ,mert életemben először késési biztosítást vásároltam.(A 180db üllőhelyből 30db volt eladva,csoda hogy nem törölték a járatot .) A késés miatt a Wizz transzfer Malmőben viszont megvárta a következő Wizz járatot Poznan-ból , ezért további több mint egy órás várakozás, késés volt várható ami miatt taxival kellett átmennem Coppenhágába.A taxi díja (80 euro )elvitte a késési biztosítás által nyert profitot, de 10 perccel check in zárás előtt ott voltam.(A wizzair transferért kifizetett 6300 pontot szerettem volna vissza kapni ,de pofátlan,cinikus , hazug válasz levelük után erről le kellett mondjak. )"
MMX-re megyünk hétvégén W6-tal. Korábban is foglaltam, akkor még úgy volt, hogy Dániában lesz a szállásunk, ezért a P-Airbus Kft (Wizz oldalán foglalható) transzferét is lefoglaltam, mindezt pontokból fizettem.
Menetrendmódosítás volt, és a szállást is áthelyeztük a svéd oldalra, úgyhogy teljes visszatérítést +20%-ot kértem, de a Wizz a transzfer díját nem fizette vissza. Írtam a transzfercégnek, de közölték, hogy jóváírták az összeget (valahol, én nem találtam), és majd a legközelebbi vásárlásomkor majd felhasználhatom. Szerintem nem csak ez lehet az opció, hiszen jogosult vagyok elállni a vásárlástól, és az összeget (Wizz-pontokat) megkapni. Volt valakinek ilyen tapasztalata ezzel a céggel?
Vagyis profitmaximalizalas tenylegesen, es valojaban csak a reszeges angoloknak jo, akik csak berugni utaznak hetvegere mas orszagokba. Ha mar poggyasz kell, akkor mar erosen zsebbe kell nyulni.
A low cost nem egyenlo a low fare-rel. Tehat nem a jegyarak olcsosaga az elsodleges, hanem a koltsegek minimumon tartasa. Ezert van az , hogy a 10 euros alapjegyek melle a poggyasz, ulohely mar a tobbszorose lesz, ezert van az, hogy egy nevatirasert 20-40ezer Ft-ot is elkernek (fuggoen a legitarsasagtol), ezert van az, hogy 2 pultnal probaljak becsekkolni 5 jarat utasait, es meg lehetne folytatni napestig. Szezonban raadasul nem biztos, hogy olcsobb, mint egy normal (LH, KL, AF, stb…) legitarsasag.
Ahogy elnezem az arakat, poggyasszal repulni nem eri meg, ha atszallassal megy az ember, mig erosen lutri vadaszni last minute utakra, mert a visszauttal mar gondok vannak.
Briteknel nehany napja allt a balhe, nagyobb reptereken 3-6 oras sorallasrol irtak a csomagvizsgalok hianya miatt. A magyarazkodasok szerint a lezarasok alatt leepitettek nem mennek vissza, ujakat vesznek fel, akiket sokaig tart betanitani.
Megpróbáltam összefoglalni, hogy mi minden változott a kedvenc iparunkban, a légi közlekedésben. Míg 2020 szinte a teljes összeomlást jelentette a légitársaságok számára, addig 2021a kilábalás kezdete volt. Rengeteg jól megszokott légitársaság tűnt el a piacról, és újak jöttek létre. Eljutottunk arra a pontra, amikor is a gyenge elhullik, az erős pedig még erősebb piacvezetővé válik. De mit is jelent ez a gyakorlatban? Míg többnyire én örök optimista vagyok, addig most már én is kezdek borúlátóvá válni. A légi közlekedés elég komolyan megsínylette az elmúlt egy pár évet. Nagyon csak úgy néz ki, hogy a jelenlegi árszínvonala a repülőjegyeknek hosszútávon ebben a formában tarthatatlan és pár éven belül búcsút inthetünk a megkötések nélküli olcsó utazásnak. Ha jósolni nem is tudok, de megpróbálom összefoglalni, hogy mi folyik most a piacon. Elmondom, hogy milyen tények alapján jutottam erre a prognózisra. Nézzük!
Furcsa, hogy ennyire kihalt lett ez a forum, ugy latom, az orszgokon atmeno buszjaratok megszuntek vagy erosen korlatozottak, a vonatok dragak es egyediek, igy marad a repulovel utazas - talan a poggyaszert tobbet kell fizetni, mint az utert.:-(
A beszállókártyára csak a név kerül, szig.szám nem. A check-in során sem kér szig.számot, csak nevet meg születési dátumot. Ergo nem lesz semmi gond, utazzatok nyugodtan.
Nagy a csend, de megpróbálom, hátha tud valami segíteni...
Ryanair fiókban előre rögzítettem az utazó családtagok adatait, beleértve a szig. számukat is és utána vettem repjegyeket. Most - hetekkel az utazás előtt - egyikük nem találja az iratait... Ilyenkor mi van?
- A foglalásnál a rendszer a lementett adatokból már átvette a szig. számot is és ez esetben hiába csináltatunk új személyit, hiába rögzítem annak a számát a my Ryanair fiókban még az utasfelvétel előtt? Ha ez a helyzet, akkor mit tudunk tenni, hogy az új személyivel el lehessen utazni? A helpben erről nincs szó, csak a névmódosításról írnak.
VAGY
- Ha mázlink van, akkor a szig. szám csak a check-in során kell, akkor olvassa ki a rendszer a lementett adatok közül? Vagyis, addig simán átírhatom az útitársak adatai közt és akkor az lesz majd a beszállókártyán?
Vannak neha fura, nehezen ertheto dolgok/esemenyek, amikre nagy az erdeklodes. Ezek szerint ez is azok koze tartozik. Ezert, ennyit en sem fizetnek, viszont a Goldtimer valamelyik ritka gepere szivesebben valtanek jegyet ezert az osszegert.