EV teherautók lesznek utoljára, ezt te is tudod. Még a városi buszoknál is korlátozott a kör, ahol ez a technológia elsüthető.
Olyan szerintem SOHA NEM LESZ, hogy majd a kamionokban 2-3 kilométerenként (és 2-3 óránként) az út szélén nagy állomásokban cserélgetik a több tonnás, több tízmilliós értékű akkucsomagokat, a menet közben töltögetés meg nyilván alma, az áteresztő-képességet a töredékére redukálná...
A hibrid hajtás magas hőmérsékletű hőcserélős gázturbinával is kevésbé futurisztikus ötlet, mint ez.
Pont az a problémám - amit nem szerettek tudomásul venni - hogy vagy valami tök új csodaakkuval állunk elő, vagy a legnagyobb fogyasztású-emissziójú szektorokban (repülés, tengerhajózás, távolsági teherszállítás és buszok valamint a nem villamosítható vasutak) az akkus hajtás sosem fog labdába rúgni.
Az a szektor, amiben egyáltalán elvi síkon is szóba jöhet - az meg a globális emisszió 3-4%-ért felel csak, és ezt sem tudja az EV eltüntetni, legfeljebb redukálni. De, mint ma egész nap ezt taglaltuk, még azt sem feltétlenül, csak bizonyos körülmények között.
Ha abbol indulnank ki, hogy a nehezteherautok ~30 l/100km-t fogyasztanak, akkor a CO2 kibocsatasuk ~780 g/km.
Ha egy hasonlo EV teherauto elfogyaszt 100 km-kent ~100 kWhe-t (szerintem atlagban a 80 kWhe atlagterhelesnel jogosabb lenne), akkor a jelenlegi atlagdelejböl (450 g/kWhe) ~45 kg CO2-t produkal, ami 450 g/km.
Europaban ~2 millio nehezteherauto egereszik az utakon ...
Ha sikerül(ne) levinni, mondjuk 2040-re a delej CO2 kibocsatasat ~100 g/kWh-ra, akkor az EV teherauto CO2 termelese ~100 g/km-re lemehetne (es közben, mondjuk atlagban ~15-18 tonna terhet vonszol, vagyis 100 g CO2-vel produkalna ~15 tonnakilometert).
Hát, a múlt évi adat a németeknél még valami 518 körüli volt, nem lesz ebből szerintem idén 400, amúgy is a kiszabályozási mizériák miatt sokkal korrektebb lenne a tényleg összefüggően viselkedő kontinentális energiarendszer átlagát tekinteni - ugyanis ez a valóságban tényleg csak így áll meg a lábán, a német-dán szélnek bizony sokszor a lengyel szénerőmű kell a háta mögé, a sok PV-nek meg éjszakára a francia atom...
Sokkal korrektebb azt mondani akkor már, hogy a kontinentális átlagérték 508, erről a rendszerről leválni ugyanis kb: senki sem képes, alig van ország, ami megállna a lábán ezek után komolyabb ellátási anomáliák nélkül - vagy talán nincs is...
A hidrogén meg azért drága és rossz hatásfokú, mert nem fejlesztjük, nem foglalkozunk vele. Amúgy nem biztos, hogy az lenne. Mindketten tudjuk, hogy a megújulós történet el fogja érni a lehetőségei határait, valójában a dán-német relációban szerintem már el is érte, és a kontinentális rendszer kiszabályozási-háttérkapacitási képességei nélkül önmagában már most sem állna meg. Ha az egész rendszer emisszióját akarjuk olyan szinten redukálni, amiről te itt álmodoztál (40g és hasonló értékek - tizede alá) - akkor itt ipari szintű évszakos tárolókapacitások nélkül nem lesz előre.
Tudod, hogy szerinted ez hülyeség, meg SEMMIFÉLE tárolás sem kell a PC/Wind mögé, vagy csak alig - de ebben sosem értettünk egyet, és a jelek szerint most sem fogunk.
Semmi kifogásom a hidrogénhajtás ellen azon kívül, hogy baromi drága, és rossz hatásfokú, tehát duplán szennyez mint egy EV, sőt még egy benzinesnél is. De városban jó....
Van forrásod az 500 g/kWh-ra? Fogadunk, hogy közelebb van a 400-hoz, mint az 500-hoz?
Kezdek összezavarodni. Megint tökmindegy, csak ne nekem legyen igazam?? ;-)))
De mindegy, sokadszorra: volt már a légköri CO2 arány 8-10 ezer ppm körül is, vélhetően még sokkal több is. Virágzott az élet, mint állat, a bolygó zömén trópusi paradicsom volt. Sosem főtt meg, sosem került víz alá sem - nincs is annyi víz a bolygón.
Hogy egy további felmelegedés fog-e problémákat okozni? Bizonyosan fog, de a klíma mindig ingadozott, emberi tevékenység nélkül is ingadozott (szó sincs semmiféle stabilitásról, klímaváltozások okozták a népvándorlásokat, birodalmak felemelkedését és bukását is), ha nem tudjuk kezelni - meg is érdemeljük. Mindenképpen muszáj lesz alkalmazkodnunk.
On 17 May 2018, the European Commission presented a legislative proposal setting the first ever CO2 emission standards for heavy-duty vehicles in the EU.
The proposed targets for average CO2 emissions from new lorries:
In 2025, 15% lower than in 2019
In 2030, at least 30 % lower than in 2019 (indicative target, subject to review in 2022)
The proposal also includes a mechanism to incentivise the uptake of zero- and low-emission vehicles, in a technology-neutral way.
Persze, ha sikerülne, és ha öreganyám lenne a villamos, akkor, akkor...
Nézd, a vágyvezéreltség picit mindenkiben ott van, nyilván a nekem kedves dolgokban én sem vagyok mentes tőle. De ne essünk túlzásba - most tényleg az megy ebben a vitában, hogy a benneteket igazoló dolgokat még ha azok csupán erősen esetleges jövőbeni potenciálok is, akkor is már biztos tényként kezelitek, a cáfolókat meg akkor is esetlegességként, ha amúgy tények...
HA MAJD OLYAN LESZ az energiarendszer, hogy majd 40 meg 100g/kwh lesz az áram CO2 emissziója - akkor az biztos, hogy az én kalkulációim is teljesen másképpen fognak kinézni. De most nem ilyen, és az, hogy ilyenné lehet - az csupán esetlegesség.
És ilyen alapon lehetséges a hidrogénüzemre átállás is, ami meg belsőégésű motorok mellett is klímasemleges lehet, tehát itt fikciókat én is tudok felhozni...
Ezzel szemben viszont a pőre, nyers, csupasz valóság az, hogy ha pl: jól eleresztett USA polgár vagy, és éppen azon tűnődsz, hogy miként tudnál fajlagosan kevesebb CO2 emisszió, és általában kisebb környezetszennyezés mellett autózni - akkor jobban teszed, ha a Tesla szalon és egy Model S/X/3 választása helyett veszel egy Camry hibridet. Nem, nem fogsz ezzel világot megváltani - de PICIT KISEBB lesz a "lábnyomod" mégis, és mellesleg jó eséllyel sokkal kevesebb problémát, bosszúságot is veszel a nyakadba.
Ez van, lehet asztalt verni, utálkozni - de akkor is ez van. Kiszámíthatóan ez van, és te is tudod, hogy igaz, amit írtam.
"Németország már 400 g/kWh kibocsátás körül jár, de meg van a lehetősége, hogy lemenjen 40 g/kWh-ra."
Az első állítás konkrétan még nem igaz (de amúgy 400-al számolva is nagyjából 100g/km körülre jön ki az átlagos EV fogyasztás + akksi képlete, ami NEM JOBB egy hibridnél), a második meg, már elnézést, nevetséges felvetés...
Ha majd annyi lesz, akkor igazad lesz, de ilyen alapon akkor meg a hibrideket hidrogénüzemre állítva azok akár zérónak is vehetők lesznek... Never go full retard...
A 40% az olaj, de a többi a gáz és a szén. Azzal mi lesz?
Hat ez közismert. De sokadjara is leirhatom.
Az olaj felhasznalasat csökkentjük (ha sikerülne felezni, akkor a sejkek nagy resze ismet kecskere koncentralhatna ... de ~30%-kal valszeg csökkenthetö ... es akkor az olaj ara 20-25$ körül all be) ... a gaz felhasznalasa növekedni fog, mig a szen egeteseböl ~2040-re igen nagy mertekben ki szeretnenk szallni. Összessegeben pedig a fosszilis energiak mennyiseget szeretnek (mondjuk 2040-re) harmadara csökkenteni. Lehet, hogy ez azert nem fog menni, mert közben ~9-10 milliard emberke nez majd ki tanacstalanul a fejeböl ... de egy felezes valszeg akkor is lehetseges ... ezzel a Föld klimaterhelhetösege pedig valszeg meg meg tud küzdeni ... ahol meg kar keletkezik, ott nem roppan lssze a tarsadalom (gazdasagi csöd, haboruk, ...), hanem atveszelhetö lesz a helyzet ...
A globális CO2 emisszió nem nő exponenciálisan. Még mindig nő, de közben a fejlett országoké már csökken, és a technológiáikat kezdik átvenni a növekményt még okozó fejlődők (elsősorban Kína-India is).
A hőmérsékletre megint azt tudom mondani, hogy volt már több, mint tízszeres is a CO2 koncentráció a légkörben - a bolygó akkor sem főtt meg. És tudod mit - szerintem most sem fog. Elhiszem, hogy még melegebb lesz, még szélsőségesebb, és azt is, hogy ez nagyon sok problémát fog okozni - főleg azért, mert az emberiség még mindig képtelen globális problémákat globálisan kezelni, tetű önérdekek mentén szűk lokális gondolkodás mentén képes a többség még mindig csak cselekedni.
Ergo Németországban nem, hogy a hibrid, de még egy takarékos kisebb benzines sem rosszabb egy átlagos elektromosnál. Ez van - és ezzel szembenézned neked illene tudnod...
Nem igaz. Ezt sem tudod alátámasztani, csak kitalálod. Illúziókkal nem tudok szembenézni, de ha levezeted számokkal, azokkal igen.
Ha nem igaz a németekre sem, majd keresel másik országot, előbb utóbb biztosan találsz egyet, ahol igaz lehet. És akkor mi van? Nem annak a szerencsétlen szennyező országnak a kibocsátását kellene csökkenteni?
Németország már 400 g/kWh kibocsátás körül jár, de meg van a lehetősége, hogy lemenjen 40 g/kWh-ra. Nincs fizikai törvény, ami útját állná.
De Te tudsz-e egy liter alatti fogyasztású átlagautót gyártani belsőégésűvel, vagy mezei hibriddel?
Mert ha nem, akkor nem az 400 g/kWh és a 6-8 literes autófogyasztás a járható út a tiszta környezet felé, hanem a villanyelőállítás dekarbonizálása és a villany felhasználása mindenhol, ahol lehetséges.
Kápitálizmus van a vilag legnagyobbik reszen (de a píz szinte mindenhol ismeretes) ...
Az azt jelenti, hogy az emberi tevekenyseg merteke bearazhato ... es azt ki is kell gazdalkodni, fizetni, fedezetet teremteni ra ...
Ha a (tegyük fel) ~9 milliard Földlakobol ~1 milliardnak at kell alakitani az eletet (klima, különbözö katasztrofak, vizszintemelkedes, esetleg ebböl fakado haboruk, ...), akkor az pízben is kifejezhetö. Ha vilagatlagban az 1 milliard emberkere fejenkent es atlagban pl. (szerintem csak) 20 000 $ kar keletkezik (a kar nem olyan, hogy csak 1 milliardot erint, 8-at meg nem), akkor egy bizonyos összegröl beszelünk, ami 2*10^13, az pedig ~20 000 milliard $, igaz nem egy ev alatt. Nos, a kerdes, hogy ezt ki tudja elöteremteni ... ki pedig nem.
Pl. ha a fukushimai törtenet miatt ki kellett volna telepiteni Tokiot es környeket (~35-40 millio ember) ... hat arrol az akkori japan miniszterelnök azt vallotta, hogy Japan összeroppant volna ...
Ugyhogy nem olyan egyertelmü az, hogy sikerül-e csuklobol kipengetni a "terheket".
A vilag GDP-je legyen a jövöben es atlagban olyan ~14-15000 $ fejenkent (jelenleg inkabb a 11-12000 $ jellemzö). A kerdes az, hogy, ha sok embertöl elvonunk több, mint egy evnyi atlag GDP-t ... jol erzi-e majd magat ... Itt meg azt kelene megjegyezni, hogy sokaknak ennyi penz szinte semmi, sokaknak pedig szinte kifizethetetlen összeg.
Semmit sem nehéz ezen elfogadni - csak te most azt mondod, hogy egy erősen kérdéses (úgy tesztek, mint az EV 100%-os értékű váltótechnológia lenne, miközben a felhasználók igen jelentős hányada számára de facto HASZNÁLHATATLAN, még többek számára MEGFIZETHETETLEN B+, de erről tudomást sem vesztek !!!) technológiába ugorjunk fasiszta erőszakossággal nyomatva fejest, lesz, ami lesz alapon, mert hátha sikerül lefaragni a kibocsátásból...
És ha nem sikerül, ha a német és francia atomerőmű-bezárások kapcsán még több lesz a barnaszén aránya, és még a mostaninál is rosszabb lesz a végeredmény? Akkor? Majd vonogatod a válladat?
Én azt látom, hogy a mostani számok alapján globális átlagban a hibrid bizony előnyben van még az EV-vel szemben, a sima ICE hátránya sem jelentős (van - DE NEM JELENTŐS), és még az EU-n belül is csak egész kevés ország van, ahol ez nem igaz (mellesleg kérdéses, hogy azon országok - pl: a francia atomerőművek - kapacitása ugyanilyen tisztán lenne növelhető-e a megnövekvő töltési igény kapcsán, vagy ők is koszos szénerőműveket állítanának végül üzembe, jobb ötlet híján ???).
A jövőre nézve fikciókat én is tudok gyártani, te is tudsz, ebben egyetérthetünk. :-)))
Advo... te most miről beszélsz? Őszintén... miféle lassú változásokról? :D
Szerinted az, hogy a bolygó légkörének CO2 koncentrációját 40 év alatt 335 ppm-ről 415-re tornáztuk, az lassú? :Đ És a kibocsájtás üteme exponenciálisan növekszik...
... ahogy az olvadás mértéke és a tengrszint emelkedésének üteme is...
... attól tartok bezártad magad valamiféle párhuzamos univerzumba...
Soha nem volt valójában olyan mértékben instabil a klíma, hogy ne lehetett volna földet művelni. Azok a változások lassú üteműek.
Ha meg az emberiség egy klímaváltozáshoz nem képes alkalmazkodni, ha nem tud mit kezdeni azzal, hogy egyes területek lakhatatlanná - mások meg végre lakhatóvá válnak - akkor miről beszélünk? Akkor úgysem leszünk képesek xart sem megoldani, ha ilyen szinten maradunk kicsinyesek, irigyek, erőszakosak, önzők és nacionalisták, ha mindig mindenki csak a "dögöljön meg a másik" alapon tudja elképzelni a boldogulását - akkor nem is kár értünk, akkor tényleg egy ragály vagyunk csak a bolygó testén...
Ahogy korábban már nagyon sokszor írtam amúgy: toronymagasan a legnagyobb globális problémának a túlnépesedést tartom, ha ezzel nem tudunk mit kezdeni, akkor technológiával esélytelen megoldani bármit is.
Egy egészségesen globalizálódott, nagyobb népcsoportok szükség/kényszer esetén ide-oda költöztetését gond nélkül megoldó-felvállaló, 1-2 milliárdosnál nem nagyobb (és ezt stabilan tartani képes) létszámú emberiség még a mai technológiai háttérrel is gond nélkül lehet képes alkalmazkodni kb: bármihez, ami tényleg reálisan előfordulhat. Egy 9-12 milliárdos, gyűlölködő, nacionalista-vallási fanatizmussal teli, ókori mentalitásban tobzódó emberiség meg úgyis állandóan egymásnak fog esni, találjanak ki a tudósok-mérnökök bármit is.