Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Tegnap derült ki, a főnökasszonya kereste meg telefonon a családot hogy nagybátyám, Kasza Tóth József eltűnt!!! Ami idáig kiderült:
3 hete látta utoljára a bátyja, akkor tőlük Ceglédről jött vissza Kmétre, 2 éve albérletben lakik a kertészeti környékén, a Vacsi közben.. Ott van egy bácsi aki főiskolásoknak ad ki szobákat albérletben.
1961-ben született, Félegyházára járt át dolgozni.
Átlagos testalkatú, átlagos magasságú (Kb: 165 cm) kétoldalt kopaszodó, arca jobb oldalán az orr mellett egy szemölcse van..
A bátyja cegléden ma tesz följelentést a rendőrségen, hogy eltűnt. Én mivel 1 éve pesten laom, a Gong rádióba telefonáltam, hogy egyszer beolvassák..
Bárki, aki tud róla, vagy főiskolás és esetleg egy helyen lakott vele, akár a házi bácsinak szólna, nagy segítség lenne!!!!
NAGYON KÉREM, SEGÍTSETEK!!! Sajnos már nem leszek netközelben, adjátok tovább ezt a témát ma meg holnap.
Hát nem tudom, ha két rossz közül kell választanom, én inkább azt választom, hogy - ha drágán is, de - eljussak, ahová szeretnék, mint hogy egyáltalán ne jussak el. Már így elég kevés a járat... Persze így meg egyenes út vezet oda, hogy valóban csökkentsék legközelebb a járatokat is, mert ilyen drágán egyre kevesebben fogják igénybe venni. Ja, majd elfelejtettem, hogy mindig lesznek 65 éven felüliek, azok majd utaznak...
"...közgyűlés végül a kétlépcsős drágítást szavazta meg, ami azt jelenti, hogy jövő év január 1-től a teljesárú menetjegy 120 forintról 132 forintra drágul; az autóbuszon vásárolt menetjegy ára 160 helyett 180 Ft lesz, az általános összvonalas bérletjegyért 3300 helyett 3635 Ft-ot kell majd fizetnünk, a tanuló és nyugdíjas bérletekért pedig 1140 forint helyett 1256-ot. Ha pedig valaki jegy vagy bérlet nélkül utazik (és lebukik), akkor 4000 helyett 4200 forinttól lesz kénytelen megválni. Tehát, ami a kecskeméti tömegközlekedést illeti biztos, hogy a következő év nem indul túl jól…"
Járatcsökkentések helyett...
Hol? Természetesen Kecskeméten!
Egy kérdés: a "szolgáltatás" színvonala, mikor lesz arányban a jegyek árával?
Viszonylag sok kép van fent és van jónéhány, ami még fent sincs (a frissítésekkel valószínűleg egy jó ideig el leszek foglalva). Kecskemét helyiben pedig már sikerült mindegyik buszt lencsevégre kapni, bár nem mindegyik sikerült jól, van még mit finomítani.
Külsőre nekem is kicsinek tűnik a busz, talán a kis kerekeknek köszönhetően. Hosszúságát tekintve elmarad a 260/266-osoktól, de egyéb tekintetben kb. megegyeznek. Egyszer utaztam eddig ilyen típusú busszal, belülről nem tűnt olyan kicsinek, mint amilyenre számítottam.
Az elmúlt hónapok során az összes volán kapott belőle néhányat egy központi tender keretében. A Bács Volános kocsi volt az utolsó a sorban, a múlt héten állt forgalomba.
Köszi. Opera 7-el böngészek, de majd megpróbálom mással.
A témához: az említett városok közlekedését nem ismerem, de Kecskeméten valószínűleg azért is lehet kevesebb az utaslétszám, mert sok a bicikliút és sík a terep. Szülővárosomban, Miskolcon alig van bicikliút, de sok helyen nem is lenne értelme, mert egyes városrészekbe meglehetősen nehéz lenne feljutni a meredek utakon... Viszont MINDENHOVA el lehet jutni tömegközlekedéssel. Igaz, kell is, mert ki is használják rendesen az emberek: a 3-5 percenént járó járatok is mindig zsúfoltak. Van egy olyan érzésem, hogy ha kezdetben nem is, idővel a sűrűbben indított buszok itt is megtelnének, ha az emberek rászoknának - főleg télen, amikor nem valami kellemes a biciklizés... Arról sem tudok egyébként, hogy legalább a hidegben, hóban sűrítenék a járatokat... Nagyon úgy néz ki, hogy tojnak itt az emberekre magasról. :-(
"Az összehasonlításhoz: talán fel kellene mérni, hogy a _város lélekszámához képest_ mennyi az iskolába járók száma, így már lenne alapja az összehasonlításnak."
Ezzel tisztában vagyok, de Kecskemét helyi autóbuszállománya olyan városokénál kisebb (abszolút számokat tekintve), mint pl. Szolnok vagy Nyíregyháza (ez esetben elég kiugró az eltérés), ahol nem hinném, hogy arányaiban több a diák, bár a fene tudja. De igazad van, hogy az összehasonlításhoz számos szempontot figyelembe kell venni.
"P.S.: Please help! Hogy lehet szerkeszteni a hozzászólást, hogy ne így ömlesztve jelenjen meg? még az Entereket se veszi be! "
Úgy tudom, hogy némelyik böngészőnek ez nehézséget okoz. IE6-tal működik normálisan, az biztos.
Ja. Mindent meg lehet szokni. Lehet, hogy csak az veszi észre, milyen vacak az egész, aki ismeri a sokkal jobbat is.
Az ördögi kör igaz: nehéz eldönteni, hogy azért van olyan kevés utas, mert nem szánnak pénzt a rossz a körülmények javítására (kevés járat, rossz buszok, rossz területi lefedettség), vagy azért nem szánnak rá pénzt, mert hiszen hát úgyis kevés az utas...
Ha nem lépnek se jobbra, se balra az illetékesek, akkor persze marad minden ugyanígy.
Az összehasonlításhoz: talán fel kellene mérni, hogy a _város lélekszámához képest_ mennyi az iskolába járók száma, így már lenne alapja az összehasonlításnak. (Szegeden több az egyetemista, de a városlakók is többen vannak.)
P.S.:
Please help!
Hogy lehet szerkeszteni a hozzászólást, hogy ne így ömlesztve jelenjen meg? még az Entereket se veszi be!
Ez valóban érdekes, mert amíg Kecskemétre jártam suliba (még a régi csuklósokkal) akkor az is teli volt mindig. Úgy néz ki, mintha az utasok tudnák, hogy milyen busz jön, metrt ugy le nem marad senki, a busz meg mindig tele van.
Természetesen a pécsi helyzetet is tudnám kritizálni, de alapjában véve szerintem jó.
Érdekes, amit írsz. Ezek alapján azt feltételezem, hogy a korábbi helyi csuklósok még csúcsidőben sem voltak 100%-osan kihasználva, hiszen a mostani átszervezés kapcsán a férőhelykapacitás csökkenése ellenére sincs utaslemaradás. No persze gondolom így a reggeli buszon való nyomorgás jelensége általánossá válhatott, hiszen a korábbi kb. 150 fős busz helyett kb. 120 ill. 90 fős buszok járnak a vonalakon.
A csúcsidőn kívüli illetve hétvégi követési idők terén sajnos más helyi vonalak is hasonló "problámákkal" rendelkeznek, ahogy én látom. Persze ilyenkor már kisebb az utazási igény, így én valamelyest megértem, hogy ezen időkben már ritkábban járnak a buszok. Nem öröm és sokszor számomra is bosszantó, de valahol azért érthető. Persze kérdés, hogy ez az állapot nem vezet-e hosszú távon (vagy akár már még kisebb távlatban) további utasszámcsökkenéshez. Ez valahol egy ördögi kör is.
Pécsre áttérve:
Bár elég felületesen ismerem az ottani helyi közlekedést, de szerintem a város szerkezete alapvetően más, mint Kecskemété, a város is eleve sokkal nagyobb és Szegedhez hasonlóan feltételezem, hogy ott is rengeteg egyetemista használja a tömegközlekedést. Ilyen körümények között azért egészen más szerintem egy közlekedési hálózatot megszervezni illetve szolgáltatást nyújtani. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy a kecskeméti jó, csak azt, hogy nem Péccsel illetve Szegeddel kell összehasonlítást végezni. Egyébként ha átnézel a szegedi fórumba, meglátod, hogy az ottaniak mennyire elégedetlenek a szegedi helyi közlekedéssel, pedig szerintem is nagyságrendekkel jobb, mint a kecskeméti, amiből azt a következtetést merem levonni, hogy az emberek mindig azzal elégedetlenek, ami van, mindig jobbat akarnak, ami persze érthető.
Egyébként én már régóta nem értem, hogy egy ekkora várost, mint Kecskemét, amely több, mint 100 e lakossal rendelkezik, hogyan lehet ötvenegynéhány busszal kiszolágálni. Illetve nem is az a kérdés, hogy hogyan lehet, mert azt ugyebár látjuk, de ha összehasonlítjuk más városok helyi autóbuszállományával, arányaiban néhány esetben meglepően kevésnek tűnik az itteni darabszám.
Elöszöris: én olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy újabban hetente 1(!) alkalommal ülök buszra Kecskeméten. Én ugyanis Pécsen tanulok, az ottani tömegközlekedés meg fényévekkel jobb, mint itt. Szinte mindenhonnan el tudsz jutni mindenhova, a járatok sűrűek, és sok Mercedes busz van. Erről ennyit, most nem ez a lényeg.
Az itteni tömegközlekedésről a családot kérdeztem.
A járatok mindig is zsúfoltak voltak, most is azok. Az E94-esek kicsinek tűnhetnek, de belülről állítólag nem olyan kicsi. Járnak egyész nap (5 óra, 7-8 óra, du.), utaslemaradás nincs. Valóban inkább 29-esnek alkalnazzák őket, a 15-ös járatok inkább azok a borzalmas ballószögi kiszuperált buszok.
Szerintem mindkét járat ugyanolyan forgalmas, de erről egy illetékest kellene megkérdezni.
Az egyetlen bajom(sok van, ez csak pillanatnyilag egyetlen), hogy 18 óra után a 29-es járat megszűnik, a 15-ös meg óránként jár.
Ja, meg szerintem a kézi váltogatás miatt nem mindig tudják tartani a menetidőt. Van egy sofőr (fiatal srác, Tibinek hívják - remélem olvassa és magára ismer) aki képes végigtelefonálni a 30 perces menetidőt, miközben egy kézzel kormányoz, vált, és kezeli a gombokat. Néha olyan szívesen kihajítanám azt a rohadt telefont az ablakon!
Hirtelen ennyi. Egy kicsit hosszú lett, ki is tikkadtam. Megyek iszom valamit...
Akkor mesélhetnél egy-két dolgot a mostani helyzetről. Mennyire voltak zsúfoltak a buszok korábban és ehhez képest milyen a mostani utazási "komfort"? Van esetleg utaslemaradás? Az E94F-eket a reggeli csúcsban is ugyanúgy bevetik-e illetve azon mennyire nagy a nyomorgás? Úgy látom, hogy az E94F-eket (illetve leginkább a 992-est szoktam látni) jellemzően a 29-esen használják. Ez kevésbé forgalmas járat, mint a 15-ös?